Monday, October 29, 2018

`Digital Camera မွ Sensor မ်ားအေၾကာင္း တေစ့တေစာင္း´



Digital camera ကင္မရာအေၾကာင္း ေျပာေတာ့မယ္။ ေရးေတာ့မယ္ဆိုရင္ ဖလင္ေခတ္က ကင္မရာအေၾကာင္း ျပန္ေျပာင္းေျပာ ျပန္ေျပာင္းေရးေနရတယ္။ အဲဒါဟာလည္း က်ေနာ့္အေနနဲ႕ ကင္မရာစကိုင္ကတည္းက ဖလင္ကင္မရာနဲ႕ စကိုင္ခဲ့လို႔ ဖလင္ကိုပဲ တမ္းတေနလို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီဂ်စ္တယ္ကင္မရာဆိုတာ ဖလင္ကင္မရာကေန မ်ဳိးဆက္ျမင့္သြားတဲ့ သေဘာတရားရွိေနလို႔ ဒီဂ်စ္တယ္ကင္မရာအေၾကာင္း ရွင္းျပမယ္ဆိုရင္ ဖလင္ကင္မရာနဲ႕ ႏွုိင္းယွဥ္ၿပီး ေျပာေနရတာပါ။

အခုလည္းပဲ Sensor အေၾကာင္းေျပာတဲ့အခါမွာ ဖလင္ကင္မရာနဲ႔ပဲ ေျပာရမွာပါပဲ။ က်ေနာ္ ေရးခဲ့တဲ့ အရင္တစ္ပုဒ္က ကင္မရာ Level မ်ားအေၾကာင္းမွာ ကင္မရာ Level အေနနဲ႔ Point & Shoot, Bridge, DSLR ( Entry, Semi Pro & Pro) , Mirror Less, Medium Format စတဲ့ ဒီဂ်စ္တယ္ကင္မရာေတြ မဆိုထားပါနဲ႕ ဟန္းဆက္က ကင္မရာမွာေတာင္ ပံုရိပ္ကို ဖမ္းယူေပးတာဟာ Sensor ျဖစ္ပါတယ္။ (ပံု ၁)


Sensor ဆိုတာဘယ္လိုလုပ္ေဆာင္သလဲ
ဖလင္ကင္မရာတံုးက Lens ကေန၀င္လာတဲ့ ပံုရိပ္ေတြကို ဖလင္ေကာ္ျပားက ဖမ္းယူၿပီး ဓါတ္ျပဳေဆးတို႔နဲ႕ ပံုေဖာ္ရပါတယ္။ ဒီဂ်စ္တယ္ေခတ္ေရာက္လာေတာ့ ဖလင္ေကာ္ျပားအစား Lens ကေန၀င္လာတဲ့ပံုရိပ္ေတြကို Camera က Image Sensor ကေန ဖမ္းယူၿပီး Electronic Signal အျဖစ္ ေျပာင္းလဲေပးတဲ့ အစိတ္အပိုင္း ျဖစ္ပါတယ္။

အဲ့သည္လို Image Sensor ကေန Electronic Signal ေျပာင္းလဲေပးတဲ့ Sensor မ်ားထဲမွာ အမ်ဴိးအမည္မ်ားစြာနဲ႕ရွိၿပီး ဒီဂ်စ္တယ္ကင္မရာေတြမွာ အဓိက အသံုးမ်ားတဲ့ Sensor ေတြကေတာ့ CCD ( Charge- Coupled Device )Sensor, CMOS ( Complementary Metal Oxide Semiconductor) Sensor လို႕ႏွစ္မ်ဳိ္းျဖစ္ပါတယ္။ (ပံု ၂)

CCD Sensor
CCD Sensor ဆိုတာက Analog Device ျဖစ္ၿပီး သူ႔အေပၚက်ေရာက္လာတဲ့ အလင္းေရာင္ေတြကို Electric Charge အျဖစ္လက္ခံထားၿပီး Electric Charge ကို Voltage ေျပာင္းေပးၿပီး ကင္မရာထဲက လွ်ပ္ပတ္လမ္းထဲမွာ အခ်က္အလက္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲေပးတာပါ။ ဒီ CCD Sensor နည္းပညာရပ္က ဒီဂ်စ္တယ္ကင္မရာမွာတင္ မဟုတ္ပါဘူး ေဆးဘက္ဆိုင္ရာ၊ သိပံပညာရပ္ဆိုင္ရာ၊ နည္းပညာရပ္ဆိုင္ရာတို႔မွာ အဆင့္ျမင့္ပံုရိပ္ေတြ ေဖာ္ထုတ္တဲ့ ေနရာမွာလည္း အသံုးခ်ၾကပါတယ္။

CMOS Sensor
ဒီနည္းပညာကလည္း CCD Sensor နည္းပညာနဲ႕ အေျခခံလုပ္ေဆာင္ခ်က္ အတူတူပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ CMOS မွာက Metal Oxide Semiconductor တစ္စံုကို အသံုးျပဳၿပီး အလင္းပံုရိပ္ေတြ ဖမ္းယူေပးတာပါ။

CCD Sensor နဲ႕ CMOS Sensor ဘာကြာသလဲ 


CCD Sensor နဲ႕ CMOS Sensor ဘယ္ဟာကသာသလဲလို႔ ေမးလာရင္ က်ေနာ့္အျမင္နဲ႕ေရာ နည္းပညာအေနနဲ႕ေရာ ေျပာရခက္ႀကီး ေျဖရခက္ႀကီးပါ။ Camera ေလာကသားေတြကို Canon နဲ႕ Nikon ဘယ္ဟာက ေကာင္းသလဲလို႔ေမးရင္ (တတိယကမၻာစစ္ ျဖစ္ေစမည္႔အေၾကာင္းအရင္းက နယ္ေျမပိုင္ဆိုင္မွုေၾကာင့္ အျငင္းပြားမွုေၾကာင့္မဟုတ္ Canon User နဲ႕ Nikon User ေတြေၾကာင့္ ျဖစ္မွာလို႔ ေနာက္ေျပာင္ ဆိုရိုးစကားရွိတာေၾကာင့္) လႊဲလွီးၿပီး ေျဖၾကသလိုပဲ သူ႔ဟာနဲ႕သူေတာ့ အားနည္းခ်က္ အားသာခ်က္ ရွိတာပါပဲလို႔ ႏွာေစးျပရမွာပဲ။ ဒါေပမယ့္ မျမ၀င္းလို ေလွနံႏွစ္ဖက္မနင္းပဲ တစ္ဖက္ကို ခပ္ပါပါနဲ႔ေျပာရရင္ COMS Sensor နည္းပညာကစြမ္းအင္သံုးစြဲမွု ပိုနည္းသလို DATA ဖတ္တာလည္း ပိုျမန္တယ္လို႔ေတာ့ ဆရာ့ဆရာေတြ ေျပာၾကားခ်က္ မွတ္သားထားဘူးေၾကာင္းပါ။ နီကြန္ထဲက DSLR Entry အဆင့္ထဲက ကင္မရာေတြပဲၾကည္႔ပါ။ D3000 တံုးက CCD Sensor ကို အသံုးျပဳၾကၿပီး ေနာက္ပိုင္းထြက္လာတဲ့ D3300 ေလာက္ကေနစၿပီး CMOS Sensor ကို အသံုးျပဳလာၾကပါတယ္။ ဟန္းဆက္ပါ ကင္မရာေတြေတာင္မွ CMOS Sensor ထည္႔သြင္းအသံုးျပဳထားေၾကာင္း တခုတ္တရ ေၾကာ္ျငာလာပါၿပီ။

DSLR မွာ Full Frame & Crop Frame ဆိုတာဘာလဲ
Digital Camera ကေန ပံုေတြရိုက္ယူတဲ့အခါမွာ ပံုအရည္အေသြး ေကာင္းမွုဟာ Sensor ရဲ႕ အရြယ္အစားနဲ႕ တိုက္ရိုက္က်တယ္လို႔ ဆိုလိုခ်င္ပါတယ္။ ေစာေစာက ေျပာထားတဲ့အတိုင္းပါပဲ မွန္ဘီလူးက ၀င္လာတဲ့ ပံုရိပ္ေတြကို ဖလင္ေခတ္က ဖလင္ေကာ္ျပားကေန မွတ္သားေပးထားသလို ဒီဂ်စ္တယ္ေခတ္မွာ ပံုရိပ္ကို ဖမ္းယူေပးတာဟာ Sensor ပါလို႔ ဆိုထားၿပီးသားပါ။ ဒါေၾကာင့္ Sensor Size ႀကီးေလေလ ပံုအရည္အေသြး ပိုေကာင္းေလေလ။ ကင္မရာရဲ႕ ေစ်းႏွုန္းလည္း ေတာ္၀င္သဇင္ ျဖစ္ေလေလေပါ့ဗ်ာ။

ဖလင္ေခတ္တံုးက က်ေနာ္တို႕ ခင္ဗ်ားတို႕ အလြယ္တကူ ၀ယ္ၿပီးရိုက္ေနတဲ့ ၃၆ကြက္ ဖလင္လိပ္၊ (ခရီးေဆာင္ ေအာ္တိုကင္မရာနဲ႕ အမ်ားစုသံုးစြဲေနၾကေသာ တစ္လိပ္(၃၆)ကြက္ထြက္ ဖလင္) ဒါမွမဟုတ္ နယ္ေတြဘက္မွာ (ဒါမွမဟုတ္) ဆူးေလအ၀ိုင္းဘက္က ဓါတ္ပံုဆိုင္ေတြမွာ လိုင္စင္သြားရိုက္ေတာ့ ဆိုင္က ျပန္ေပးလိုက္တဲ့ နဂၢတစ္ ဖလင္ကြက္ကေလးေတြ ေတြ႕ဘူးတယ္ ရဘူးတယ္ မဟုတ္လား။ ( သာမာန္အလွပံု၊ မွတ္တမ္းပံု၊ ဘြဲ႕ပံု အတြက္သာဆိုပါသည္။ ဖလင္ျပားႀကီးမားေသာ တစ္ကယ့္ စီပြားေရးေၾကာ္ျငာသံုးျဖစ္သည္႕ ဆလိုက္ကင္မရာသံုး ဖလင္ေကာ္ျပားကို မဆိုလို) အဲ့သည္႔ ဖလင္ကို ဓာတ္ပံုဆရာတို႕က ဓါတ္ျပဳေဆးရည္နဲ႕ ပံုေဖာ္ၿပီး ေနေရာင္သို႕ အလင္းေရာင္ထဲ ေထာင္ၾကည္႔ခ်ိန္မွာ ျမင္ရတဲ့ ဓါတ္ပံုတစ္ပံုစာ အကြက္ကိုေပါ့။ အဲ့သည္႔ တစ္ကြက္စာကို တိုင္းတာၾကည္႔ပါ။ ေထာင့္ျဖတ္တိုင္းၾကည္႕က 35mm အရြယ္ရွိပါလိမ့္မယ္။ အဲ့သည္႔ဖလင္တစ္ကြက္စာ အရြယ္ကို စံထားၿပီး DSLR ေတြမွာ Full Farme & Crop Frame လို႕ေခၚၾကတာျဖစ္ပါတယ္။

DSLR ကင္မရာေတြမွာလဲ ဒီအတိုင္းပါပဲ။ ဖလင္အစား ပံုရိပ္ဖမ္းယူဖို႔ လုပ္ေဆာင္တဲ့ Sensor အရြယ္အစားဟာ 35mm အရြယ္အစားနဲ႕အထက္ကို Full Frame ကင္မရာ၊ Sensor အရြယ္အစားဟာ 35mm အရြယ္အစားရဲ႕ေအာက္ဆိုရင္ Crop Frame ကင္မရာလို႔ အၾကမ္းဖ်င္း သတ္မွတ္ႏိုင္ပါတယ္။ Sensor မွာ အရြယ္အစား အေခၚအေ၀ၚေတြလည္း ရွိပါေသးတယ္။ Sensor Size ႀကီးေလေလ ဓါတ္ဆရာေတြ ႀကိုက္ေလေလမို႕ ဒီအခ်ိန္မွာ မင္းဘယ္ကင္မရာႀကိုက္လဲ လာေနာက္ၿပီး မေမးနဲ႕ Full Frame ကင္မရာထက္ Sensor Size ပိုႀကီးမားေသာ Medium Format ကင္မရာေတြ ႀကိုက္ပါတယ္လို႔ အတည္ျပန္ေျဖမွာ။ (သို႔ေပမယ့္လည္း Medium Format ဆိုတာႀကီးက မင္းႀကိဳက္စိုးႀကိုက္ က်ေနာ္တို႔လို ကာလသားမ်ားနဲ႕ လားလားမွမထိုက္ေသးတဲ့ဟာႀကီး။ က်ေနာ္တို႔ ဖလင္ကင္မရာစကိုင္တံုးက 35mm ကင္မရာေတြ လက္ထဲကိုင္သံုးေနတံုးက ဖလင္ေကာ္ျပား ႀကီးႀကီး ထည္႔ရိုက္ရတဲ့ ဆလိုက္ကင္မရာကို အေ၀းကေနျမင္၊ ျမင္သာျမင္ရ မၾကင္ရ ဆိုတာမ်ဳိးႀကီး)

Sensor အေခၚအေ၀ၚမ်ား မ်ားႏွင့္ အရြယ္အစား
Full Frame = 36mm x 24mm, ASP-H= 28.1mm x 18.7mm, ASP-C= 23.6mm x 15.6mm, Four Third = 17.3mm x 13mm, 1/1.7IN= 7.6mm x 5.7mm, 1.2.3IN (or) 1/3.2= 5.7mm x 4.2mm ( 1.2.3IN (or) 1/3.2= 5.7mm x 4.2mm ကေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ ကုိင္ေဆာင္ေနတဲ့ ဟန္းဆက္အမ်ားစုက ကင္မရာေတြထဲက Sensor အရြယ္အစား) ျဖစ္ၾကပါတယ္။ (ပံု ၃) Medium Format Camera က Sensor အရြယ္အစားေတြကေတာ့ Full Frame ထက္ႀကီးမားပါတယ္။ ဥပမာ Pentax 645Z မွာ Sensor အရြယ္အစားက 43.8mm x 32.8mm သံုးထားၿပီး Hasselblad H6D-100C မွာကေတာ့ Sensor အရြယ္အစား 53.4mm x 40mm ရွိပါတယ္။

Sensor အရြယ္အစားနဲ႕ Crop Factor


Crop Factor ဆိုတာဘာလဲဆိုတာပါ ရွင္းျပဖို႔လိုလာပါၿပီ။ အတိုဆံုးေျပာရရင္ Crop Factor ဆိုတာ ပံုရိပ္ဖမ္းမွန္ဘီလူး Lens ကေန ပံုရိပ္ေတြSensor ေပၚက်လာၿပီး Sensor ကေန ဖမ္းယူၿပီး ထင္လာတဲ့ပံုရိပ္ကို ပံုအရြယ္အစားကို ကင္မရာကေနဖမ္းယူေပးမယ့္ ပံုရိပ္ျမင္ကြင္း အေနအထား ျဖစ္ပါတယ္။ (ဒီထက္ရွင္းေအာင္ မရွင္းျပႏိုင္၍ ခြင့္လြွတ္ပါ ပံု၄ ကိုၾကည္႔ပါက အလြယ္တကူ သေဘာေပါက္ႏိုင္သည္) သူကလဲ မိမိကိုင္ေဆာင္တဲ့ ကင္မရာပါ ဆန္ဆာအရြယ္အစားနဲ႕ တိုက္ရိုက္ပတ္သတ္ပါေသးတယ္။



အနီးစပ္ဆံုး အျမင္သာဆံုးကို ေျပာရမယ္ဆိုပါက က်ေနာ္လက္ရွိကိုင္ေဆာင္ေနေသာ Nikon D800 သည္ Full Frame Size ျဖစ္၍ မွန္ဘီလူးဆံုတာ 50mm ရွိေသာ Prime Lens တပ္ရိုက္မည္ဆိုပါက ဆံုတာ 50mm ျမင္ကြင္းအတိုင္း အျပည္႔အ၀ ရိုက္ယူႏိုင္ေသာ္လည္း Crop Frame ထဲမွ Nikon D7200 ကင္မရာႏွင့္ ရိုက္မည္ဆိုပါက ASP-C Sensor ျဖစ္တဲ့အတြက္ Full Frame Size ကင္မရာထဲက ျမင္ကြင္းအတိုင္း ပါလိုပါက Crop Frame ကင္မရာသမားက ေျခႏွစ္လွမ္းနီးပါးစားမွ် ဆုတ္၍ရိုက္ပါမွ ေပၚလြင္မည္ျဖစ္သည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ဆိုေသာ္ Full Frame ကင္မရာဆရာက သူ႕ကင္မရာတြင္ မွန္ဘီလူးဆံုတာ 50mm ရွိေသာ Prime Lens တပ္ထားလွ်င္ျမင္ရေသာ ျမင္ကြင္းနဲ႕ Nikon D7200 ကင္မရာဆရာ က သူ႕ကင္မရာတြင္ မွန္ဘီလူးဆံုတာ 35mm ရွိေသာ Prime Lens တပ္ထားလွ်င္ျမင္ရေသာ ျမင္ကြင္းနဲ႕ အကြာအေ၀းခ်င္းတူသည္ကို ဆိုလိုသည္။
ထိုနည္းတူစြာပင္ Full Frame Camera တြင္ အေ၀းရိုက္ Tele Lens 300mm နဲ႕ ရိုက္မည္ဆိုပါက မွန္ဘီလူးဆံုတာ 300mm ျမင္ကြင္းအတိုင္းေပၚမွာျဖစ္ၿပီး Crop Frame Camera ( APS-C Sensor) နဲ႕လည္း အဆိုပါ အေ၀းရိုက္ Tele Lens 300mm နဲ႕ရိုက္ပါက မွန္ဘီလူးဆံုတာ 450mm ျမင္ကြင္းကိုရရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။

အၾကမ္းဖ်င္း ေျပာရရင္ အသံုးျပဳ Sensor ကင္မရာက Full Frame ဆိုလွ်င္ မွန္ဘီလူးဆံုတာ mm ကို 1.0 နဲ႕ေျမွာက္၊ ASP-Hဆိုလွ်င္ မွန္ဘီလူးဆံုတာ mm ကို 1.2 နဲ႕ေျမွာက္၊ ASP-Cဆိုလွ်င္ မွန္ဘီလူးဆံုတာ mm ကို 1.5 နဲ႕ေျမွာက္၊ Four Third ဆိုလွ်င္ မွန္ဘီလူးဆံုတာ mm ကို 2.0 နဲ႕ေျမွာက္၊
ဒီနည္းအတိုင္းပါပဲ အနီးစပ္ဆံုး ဥပမာထပ္ေပးရရင္ ကင္မရာကေန မ်က္ျမင္အတိုင္း Eye Level အတိုင္း အကြာေ၀းညီ ျမင္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္ Crop Frame ( ASP-C) ကင္မရာမွာ 35mm ဆံုတာရွိ မွန္ဘီလူး ၊Full Frame Camera မွာ 50mm ဆံုတာရွိ မွန္ဘီလူး တပ္ဆင္မွ ကြက္တိနီးပါးျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ က်ေနာ္အခုေလာ ဓာတ္က်ေနၿပီး လက္လွမ္းမမွီေသးတဲ့ Fuji Film က Medium Format ကင္မရာဆိုရင္ 80mm ဆံုတာရွိတဲ့ ပံုရိပ္ဖမ္းမွန္ဘီလူးေလာက္နဲ႔မွ မ်က္ျမင္အတိုင္း Eye Level အကြာေ၀းကို ၾကည္႔ႏိုင္ ရိုက္ႏိုင္မွာပါတဲ့ဗ်ာ။

Sensor က်န္းမာေရး အထူးဂရုစိုက္ေပး
ကင္မရာတစ္လံုးရဲ႕ တန္ေၾကးဟာ Sensor Size အေပၚ မွာမူတည္ေနသလို၊ ပံုရိပ္ေကာင္းေကာင္းဖမ္းဖို႔၊ ပံုအရည္အေသြးေကာင္းဖို႔ကလဲ Sensor က လံုး၀ အခရာက်ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူ စိတ္မေကာက္သြားေအာင္ ခင္ဗ်ားတို႕ အထိမ္းအသိမ္းတတ္ဖို႔လိုပါတယ္။ အခမ္းနား သြားရိုက္တဲ့သူေတြ ကိုယ္လြယ္ထားတဲ့ ကင္မရာကို Aircon မထိေတြ႕ေစဖို႔။ ႏိုင္ငံႀကီးေတြမွာ Camera Sensor ကို အသစ္လဲလွယ္ႏိုင္တယ္လို႔ၾကားဖူးေပမယ့္ ဒီမွာေတာ့ မေတြ႕ဖူးေသးပါဘူး။ အေ၀းေျပးကားႀကီး Air-con Bus ေတြနဲ႔ ခရီးသြားတဲ့အခါမွာ ကိုယ့္ကင္မရာအိတ္ကို မိမိေခါင္းေပၚက ပစၥည္းထည္႔တဲ့ ခရီးေဆာင္အိတ္ထည္႔တဲ့ အခန္းငယ္ထဲ ေယာင္မွားလို႔ေတာင္ ထည္႔မသယ္မိေစနဲ႕။ (ကိုယ္ေတြ႕ဗ်ာ ေရခဲေသတၲာထဲ သိမ္းထားမိတဲ့အတိုင္း ေရခဲရိုက္ျဖစ္သြားၿပီး Sensor မကဘူး က်န္တဲ့အစိတ္အပိုင္းပါ ထိခိုက္ႏိုင္)၊ ပင္လယ္ကမ္းစပ္ေတြဘက္သြားရင္ ဆားေငြ႕ပါတဲ့ ေလထု သတိ၊ ၿပီးေတာ့ Lens အျဖဳတ္အတပ္ အလဲအလွယ္သံုးသူမ်ား ဖုန္ထူေသာေနေရာ ေရေငြ႕ေလထုထဲမ်ားေနေသာ အခ်ိန္ Lens အျဖဳတ္အတပ္ မလုပ္နဲ႕။ အိမ္မွာ ကင္မရာသိမ္းထားခ်ိန္တြင္ Dry Box မွာသိမ္း၊ ေစ်းႀကီးျမင့္လို႔ Dry Box မ၀ယ္ေသးဘူးဆိုရင္လဲ အစားသံုး လွ်ပ္စစ္အားမလို ေကာ္ပံုးအလံုပိတ္ေလးေတြလည္း ေစ်းကြက္ထဲမွာ ခ်ဳိခ်ဳိသာသာ ၀ယ္ႏိုင္ပါတယ္။ ပိုၿပီးစိတ္ခ်ခ်င္ရင္ေတာ့ ေဆးဆိုင္က ဆီလီကြန္အထုပ္ကေလးေတြပါ အဲ့ပံုးထဲ ထည္႔ထားေပါ့။

ဓါတ္ပံုရိုက္လိုက္တိုင္း မိမိရိုက္လိုက္တဲ့ ပံုရိပ္ေတြမွာ အစက္အေပ်ာက္ေတြ ပါလာၿပီဆိုရင္ေတာ့ ပံုရိပ္ဖမ္းမွန္ဘီလူးကလား၊ ဆန္ဆာကလား စစ္ေဆးပါ။ ပံုရိပ္ဖမ္းမွန္ဘီလူးကို သန္႕ရွင္းၿပီး (သို႕) ေျပာင္းတပ္ၿပီးရိုက္လဲ ဒီေနရာမွာပဲ အစက္အေပ်ာက္က ပါေနတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေသခ်ာၿပီ Sensor မွာ ဖုန္မွုန္႕(သို႕) မိွုကပ္ေနလို႔ပါပဲ။

ကင္မရာအသစ္မွာ အဲ့သည္႔ျပႆနာေတြ မရွိသေလာက္ျဖစ္ေပမယ့္ မိမိကိုင္ေဆာင္တဲ့ ကင္မရာဟာ ႏွစ္ၾကာလာတဲ့အမွ် အဲ့ျပႆနာက ၀င္လာပါၿပီ။ ကင္မရာ အေဟာင္းေတြက Sensor မွာ မိွုကပ္တာတို႔ ဖုန္ကပ္တာတို႔ စစ္ေဆးခ်င္ရင္ ေန႕ခင္းအလင္းေကာင္း ရာသီဥတု သာယာခ်ိန္မွာ မိမိရဲ႕ DSLR Camera က ပံုရိပ္ဖမ္းမွန္ဘီလူးနဲ႕ ေဘာ္ဒီက Focus စနစ္ကို Manual မွာထား ( Focus က ဗလာဆိုရင္ ျဖတ္ေတာက္ရွာေဖြခ်ိန္ၾကာလို႕) Shutter Speed ကို 125 အထက္ aperture ကို F 16 ေလာက္အနည္းဆံုး က်ဥ္းေပးၿပီး ေကာင္းကင္ျပာျပာကို Focus စနစ္ Manual နဲ႕ရိုက္ၿပီး အဲ့ပံုကို Zoom ခ်ဲ႕ၿပီး စစ္ေဆးပါ။ အမွုန္အမြွားမ်ား ေပၚေနပါရင္ အဲ့ဒါေတြဟာ ဖံုေတြ မိွုေတြပါပဲ။ စိတ္အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ေအာင္ ပံုရိပ္ထိခိုက္ေလာက္ေအာင္ မ်ားေနတယ္ဆိုရင္ေတာ့ Sensor ေဆးေၾကာဖို႔ လိုအပ္ေနပါၿပီ။ DSLR Camera ေတြမွာ Sensor ေဆးေၾကာနည္းကို You Tube မွာ အလြယ္တကူ ရွာေဖြေလ့လာႏိုင္ေပမယ့္ လက္ေတြ႕လိုက္မလုပ္ပါနဲ႕။ ကြၽမ္းက်င္တဲ့ ကင္မရာျပင္ဆရာေတြဆီမွာပဲ အပ္ၿပီး ေဆးခိုင္းသင့္ပါတယ္။

ကုိေက်ာ္ေဇယ် (Internet Journal)

No comments: