Sunday, October 14, 2018

✏ ျပည္သူ ့နီတိ ႏွင့္နိုင္ငံေရးနီတိ ➳



သရ၀ဏ္(ျပည္)

က်ြန္ေတာ္သည္အျမိဳ့ျမိဳ့အနယ္နယ္သို့ စာေပေဟာေျပာပြဲမ်ားျဖင့္ေရာက္ခဲ့ပါသည္ ။ စာေပေဟာေျပာပြဲဆိုေသာ္လည္း ေခါင္းစဥ္အမ်ိဳးမ်ိဳး ရည္ရြယ္ခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္က်င္းပၾကေသာ စကားေျပာပြဲမ်ားျဖစ္ပါသည္ ။ ေမတၱာႏွလံုးသား ရသနိုင္ငံေတာ္ဟူေသာေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ၊ ျငိမ္းခ်မ္းစြာယွဥ္တြဲေနထိုင္ေရး ၊စဥ္းစားေတြးေခါ ္ဥာဏ္ရင့္သန္ေရး၊ ရသစာေပထြန္းကားပ်ံ့ပြားေရးစသည့္ဦးတည္ခ်က္ျဖင့္ ေဟာေျပာရေသာပြဲမ်ိဳးရွိသလို ၊ သင့္ျမတ္ျငိမ္းခ်မ္းအနာဂတ္လမ္း ဟူေသာေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ဘာသာေပါင္းစံုခ်စ္ၾကည္ေရး ၊အမ်ိဳးသားရင္ၾကားေစ့ေရး ၊ ျငိမ္းခ်မ္းစြာယွဥ္တြဲေနထိုင္ေရး ၊ ျပည္ေထာင္စုၾကီးျငိမ္းခ်မ္းေရး ဦးတည္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ျပဳလုပ္ေသာ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားလည္းရွိပါသည္ ။ အခ်ိဳ ့ ေနရာမ်ားတြင္ ျပည္သူ ့နီတိ ပညာေပးေဟာေျပာပြဲမ်ားကိုလည္း အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားတြင္ေဟာေျပာရပါသည္ ။ ျမန္မာစာေရးဆရာကလပ္နွင့္ Royal Myanmar Teamix ကုမၼဏီတို့ ပူးေပါင္း၍ သက္ဆုိင္ရာပညာေရး အာဏာပိုင္တို့၏ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ က်င္းပေသာေက်ာင္းတြင္းေဟာေျပာပြဲမ်ားျဖစ္သည္ ။ နိုင္ငံေရးနွင့္ပတ္သက္ေသာေဟာေျပာေဆြးေနြးပြဲမ်ားကိုေတာ့ ကမ္းလက္ဟူေသာ ပရဟိတအဖြဲ့ကစီစဥ္တာမ်ားသည္ ။ သင့္ျမတ္ျငိမ္းခ်မ္းအနာဂတ္လမ္း ဟူေသာေခါင္းစဥ္ျဖင့္  ျမန္မာနုိင္ငံအလယ္ပိုင္းျမိဳ့တျမိဳ့တြင္ ၅.၉.၂၀၁၈ ေန့ကေဟာေျပာေသာအခါ က်ြန္ေတာ္တို့စာေရးဆရာသံုးဦးနွင့္အတူ ဆရာေတာ္ႏွစ္ပါးပါ  ပါပါသည္ ။

ဆရာေတာ္ တပါးကသူ့အလွည့္ေရာက္၍ မုိက္ကရိုဖုန္းကိုကိုင္ကာ ေဟာေျပာေနစဥ္ အသက္ၾကီးပိုင္းထဲက ျမိဳ့ခံ စာေရးဆရာၾကီးတေယာက္သည္ သူေရးထားေသာ စာတိုေပစမ်ားကို မိတၱဴဆြဲကာ ပရိသတ္ကို လုိက္ေ၀ပါသည္ ။သူကေတာ့ သူ ့လက္ရာမ်ားကို အမ်ားသူငွာဖတ္ေစခ်င္သည့္ ေစတနာျဖင့္ေ၀ငွျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သို့ေသာ္ အခမ္းအနားတြင္ ပရိသတ္မ်ား အာရံုစိုက္၍မရေတာ့ ။ ဆရာေတာ္ စကားေျပာေနသည္ကို ေၾကာေပးကာ စာရြက္မ်ားလုိက္ေ၀ျခင္းျဖစ္ပါသည္ ။ထိုသို့ေ၀ငွရန္အခမ္းအနားအစီအစဥ္ထဲမွာလည္းမပါပါ ။ သူ့သေဘာနွင့္သူလုပ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္ ။ ထို့ေၾကာင့္ဆရာေတာ္ကိုမေလးစားရာေရာက္သလို ပရိသတ္မွာလည္း လွုပ္လွုပ္ရြရြျဖစ္ကုန္ပါသည္ ။ စာေရးသူကအျမင္မေတာ္သျဖင့္ ထိုစာေရးဆရာၾကီးအား စာရြက္မ်ားကို ယခုမေ၀ဖို့ ၊ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ရန္ေခတၱရပ္နားခ်ိန္ေရာက္မွ ေ၀ဖို့ေျပာပါသည္ ။ သို့ေသာ္ ထိုဆရာၾကီးကနားမေထာင္ပါ ။သူလုပ္ခ်င္တာကိုသာဆက္လက္လုပ္ေဆာင္ပါသည္ ။

ထိုအခါ စကားေျပာေနေသာ ဆရာေတာ္ ဦးေသာဘိတက
“လူေတြဟာ အေျခခံ လူ့က်င့္၀တ္ နီတိကိုမွ မသိၾကေတာ့ပါလား “ ဟုထည့္သြင္း မိန့္ၾကားပါသည္ ။ ေဟာေျပာပြဲအျပီး တက္ေရာက္လာေသာ ပရိသတ္နွင့္အေမးအေျဖက႑ တြင္ ကိုယ္ပိုင္အထက္ေက်ာင္းမွတက္ေရာက္လာေသာ ဆယ္တန္းေက်ာင္းသူေလးမ်ားထဲမွ တေယာက္က

“ဘုန္းဘုန္းေျပာသြားတဲ့အထဲမွာ အေျခခံလူ ့က်င့္၀တ္ ဆိုတဲ့စကား ပါပါတယ္ ။ အဲဒါဟာဘာကိုေျပာတာလဲ သိပါရေစ “ဟုေမးပါသည္ ။ ဆရာေတာ္ကအေျခခံလူ့က်င့္၀တ္ဆိုသည္မွာ အခမ္းအနားမ်ားတြင္ လက္ကိုင္ဖုန္းကို အသံပိတ္ထားျခင္း ၊ေအာ္ၾကီးဟစ္ၾကယ္စကားမေျပာျခင္း ၊ အစီအစဥ္အရ မိန့္ခြန္းစေသာ စကားေျပာေနသည္ကိုနားမေထာင္ပဲ ဆူညံေနျခင္း စေသာ လူၾကီးလူေကာင္းမ်ားလုိက္နာသင့္ေသာ က်င့္၀တ္မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ၊ ျမန္မာတို့သည္ ဗုဒၥဘာသာဟုအမည္ခံေသာ္လည္း ဗုဒၥဘာသာကသြန္သင္ဆံုးမသည့္အထဲတြင္ပါ၀င္ေသာ ဤက်င့္၀တ္မ်ားကိုလုိက္နာမွုအားနည္းေၾကာင္း ၊ အေနာက္တိုင္းသားမ်ားအမ်ားစုသည္ ဗုဒၥဘာသာ၀င္မ်ားမဟုတ္ေသာ္လည္း ဤလူမွုေရး က်င့္၀တ္မ်ားကို ေလးစားလိုက္နာသူကမ်ားေၾကာင္း ။ ဤသို့ျဖစ္ရျခင္းမွာ က်င့္၀တ္(နီတိ )ကို ေလးစားလိုက္နာသူမ်ားေသာနုိင္ငံတြင္ အက်င့္ေကာင္းမ်ားကိုအတုျမင္အတတ္သင္အျဖစ္ရရွိျခင္းျဖစ္နုိင္ေၾကာင္း ၊ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ေတာ့ အေျခခံလူ့က်င့္၀တ္မ်ားကို မေလးစားမလုိက္နာသူကမ်ားေသာေၾကာင့္ အတုျမင္အတတ္သင္ဆိုသလို အေျခခံလူ ့က်င့္၀တ္မ်ားကိုေဖာက္ဖ်က္သူမ်ားလာၾကဟန္တူေၾကာင္း မိန့္ၾကားပါသည္ ။

        ေျမာက္ဥကၠလာတြင္လည္း စာေပေဟာေျပာပြဲတပြဲၾကံဳဖူးပါသည္ ။ ေဟာသည့္အထဲတြင္က်ြန္ေတာ္ေတာ့မပါပါ ။ ထိုညက ဆရာမဂ်ဴး ေဟာေျပာပါသည္ ။ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္အေၾကာင္းကို ဆရာမဂ်ဴးက စိတ္၀င္စားဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ တျဖည္းျဖည္းနွင့္ ဆြဲေခါ ္လာရာ ပရိသတ္သည္ အလြန္စိတ္၀င္စားျပီး စာေရးဆရာ၏ ေဟာေျပာမွုတြင္ နစ္ေမ်ာေနၾကပါသည္ ။ ထိုသို့စိတ္ပါလက္ပါေဟာေျပာေနစဥ္တြင္မွ စာေပေဟာေျပာပြဲေကာ္မတီသည္ လူငယ္မ်ားကို ပရိသတ္ထဲသို့ေစလြွတ္ျပီး ေကာက္ညွင္းေပါင္းမ်ားလိုက္လံေ၀ငွပါေတာ့သည္ ။ မၾကာခင္က စိတ္၀င္တစားျငိမ္သက္ေနၾကေသာ ပရိသတ္မွာ မည္သို့မ်ွ ျငိမ္ေအာင္ထိမ္း၍မရေတာ့ ။ သူ့ကိုေပးပါ ၊ငါ့ကိုေပးပါ ၊ ဒီဘက္ကမရေသးဘူး ၊ဟိုကိုေပးပါဦးဟ စသည္ျဖင့္ၾကြက္ၾကြက္ညံကာ ေဟာေျပာေနသူ ဒုကၡေရာက္ေတာ့သည္ ။ က်ြန္ေတာ္လည္းေမြးရပ္ဇာတိျပည္ျမိဳ့တြင္ၾကံဳဖူးသည္ ။ ဘားကမ့္ အဖြဲ့ကက်င္းပေသာေဟာေျပာပြဲတြင္ျဖစ္သည္ ။ အ.ထ.က(၁) ျပည္၏စာသင္ခန္းထဲတြင္ ေဟာေျပာရသည္ ။ေဟာေျပာ၍ေကာင္းေနစဥ္ Tempo တက္ေနကာမွ ျပည္(ဘားကမ့္)အဖြဲ့မွလူငယ္တသိုက္ က်ြန္ေတာ္ေဟာေျပာေနေသာအခန္းထဲသို့၀င္လာကာ နားေထာင္ေနေသာပရိသတ္အား တီရွပ္အက်ၤ ီမ်ားလုိက္လံေ၀ငွေတာ့သည္ ။ ပရိသတ္ကား ၀ရုန္းသုန္းကား တီရွပ္ေနာက္သို ့ပါသြားေတာ့သည္ ။ ျမန္မာအေတာ္မ်ားမ်ားသည္ ဤ က်င့္၀တ္ နီတိကို မသိၾက ။ စာေပေဟာေျပာပြဲတြင္ေရွ့ဆံုးတန္းမွထိုင္ကာ ေအာ္ၾကီးဟစ္က်ယ္ စကားလက္ဆံုက်ေနသည္မ်ားလဲ ရွိၾကသည္ ။ျပည္သူ့နီတိေဟာေျပာပြဲမ်ားတြင္ပင္ နီတိကင္းမဲ့ေနၾကတာလည္းေတြ ့ရသည္ ။နားေထာင္ေသာေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား၊စကားေတြေဖာင္ေလာက္ေအာင္ဖြဲ့ေနၾကတာကိုလည္းေတြ့ရသည္ ။ အခ်ိဳ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ဖုန္းအက်ယ္ၾကီးေျပာေနတာေတြလည္းရွိသည္ ။

            တကယ္ေတာ့ ျပည္သူ ့နီတိ ဆိုသည္မွာ ေထြေထြထူးထူးဘာမွမဟုတ္ ။ ကိုယ့္အတြက္နွင့္သူတပါးစိတ္အေနွာက္အယွက္မျဖစ္ရေလေအာင္ ကာယကံနွင့္၀စီကံကို ထိမ္းခ်ဳပ္ေသာ အျပဳအမူသာျဖစ္သည္ ။ အဂၤလိပ္လို ျပည္သူ ့နီတိကို Civics ဟုလည္းေခါ္သည္ ။ Citizenship Education ဟုလည္းေခါ ္သည္ ။ manners ဟုလည္းေခါ ္၍ရမည္ ။ Ethic (က်င့္၀တ္)ဆိုလ်ွင္လည္းမမွား ။ အဓိက မွာ မိမိေၾကာင့္ သူတပါးအေနွာက္အယွက္မျဖစ္ေစျခင္းနွင့္နိုင္ငံၾကီးသားပီသျခင္းျဖစ္သည္။နီတိ (ေခါ ္)က်င့္၀တ္နွင့္ ဥပေဒ၏အဓိကကြာျခားခ်က္မွာ ဥပေဒသည္ ခ်ိဳးေဖာက္လ်ွင္ ျပစ္ဒဏ္ေပးျခင္းဆိုေသာ ေနာက္ဆက္တြဲကိစၥရွိသည္ ။ Law and Punishment ဟူ၍ ျပစ္မွုနွင့္ျပစ္ဒဏ္သည္တြဲေနသည္ ။ သူမ်ားပစၥည္းမခိုးရ (ခိုးခဲ့လ်ွင္ေထာင္ဒဏ္ )စသည္ျဖင့္ သတ္မွတ္ျပီးသားရွိသည္ ။ က်င့္၀တ္(နီတိ)မွာက် ထိုသို့မဟုတ္ ။ နီတိဆိုသည္မွာ လိုက္နာလ်ွင္ေကာင္းသည္ ။ မလုိက္နာလ်ွင္လဲ မည္သူကမ်ွ ျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္မည္မဟုတ္ ။ သို့ေသာ္အားလံုးကအထင္ေသးေသာအၾကည့္ျဖင့္ၾကည့္ၾကမွာေသခ်ာသည္ ။ တန္းစီ၍ေငြရွင္းေသာေနရာတြင္ တန္းမစီပဲ ေရွ့မွ၀င္လိုက္လ်ွင္ အဖမ္းခံရမည္ေတာ့မဟုတ္ ။ ဒဏ္ေဆာင္ရမည္မဟုတ္ ။ သို့ေသာ္ သင္သည္ နိုင္ငံၾကီးသားမပီသသူ ၊ ရိုင္းပ်သူအျဖစ္ သတ္မွတ္ေသာ အၾကည့္မ်ားကိုရင္ဆုိင္ရမည္ျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ့ခပ္စြာစြာသူမ်ားနွင့္ေတြ ့လ်ွင္ အေျပာအဆိုရန္ေတြ ့ခံရနိုင္သည္ ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ သင္၏အျပဳအမူသည္ မိမိေရွ့မွတန္းစီေနသူမ်ား ကို စိတ္အေနွာက္အယွက္ျဖစ္ေအာင္ျပဳလုပ္မိေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္ ။ ထို့ေၾကာင့္ ကေလးမ်ားကို ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ျပည္သူ ့နီတိဟူ၍ ေဟာေျပာပြဲမ်ားေဟာေျပာရာတြင္ အဓိကအားျဖင့္

တန္းစီရေသာေနရာတြင္စနစ္တက်တန္းစီဖို ့

အမွိုက္ပစ္ေသာေနရာတြင္စနစ္တက်အမွိုက္ပစ္ဖို ့

စားေသာက္ေသာေနရာတြင္စနစ္တက်စားေသာက္ဖို ့ ( Table manner )

အခမ္းအနားမ်ားတြင္ စနစ္တက် ယဥ္ေက်းစြာေနတတ္ၾကေစဖို ့

လူအခ်င္းခ်င္းေခါ ္ေျပာနွုတ္ဆက္မွတြင္ယဥ္ေက်းၾကေစဖို ့ ကိုအဓိကထား၍ စာေရးဆရာအားလံုးကေဟာေျပာၾကပါသည္ ။ တကယ္ေတာ့ ျပည္သူ ့နီတိဆိုသည္ကို တေက်ာင္းနွစ္ေက်ာင္း ၾကံဳသည့္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ တမနက္ခန့္ေဟာေျပာရံုနွင့္လံုေလာက္သည္မဟုတ္ ။ အေျခခံပညာေရးသင္ရိုးညြွန္းတန္းထဲတြင္ မသင္မေနရ ဘာသာရပ္အျဖစ္ထည့္သြင္းျပဌာန္းသင့္ေသာ ဘာသာရပ္ျဖစ္သည္ ။ဦနုအစိုးရလက္ထက္က ျမန္မာနုိင္ငံတြင္ ေက်ာင္းမ်ား၌ ျပည္သူ ့နီတိဘာသာရပ္ကိုသင္ၾကားေပးခဲ့ေသာ္လည္း  ဦးေန၀င္းအစိုးရလက္ထက္တြင္ ေက်ာင္းမ်ား၌ သင္ၾကားမေပးေတာ့ေပ ။ ထိုအခါ ျမန္မာလူငယ္မ်ားအၾကား ယဥ္ေက်းမွုလစ္ဟာမွုၾကီးမ်ားျဖစ္လာပါေတာ့သည္ ။ နိုင္ငံတကာနွင့္ဆက္ဆံရာတြင္ သူတို့ဆီ၌ လူအမ်ား သိျပီးသားအေျခခံအခ်က္ကေလးေတြကိုပင္ မသိသားဆိုးရြားေသာ ျမန္မာလူငယ္မ်ား ၊ လူၾကီးမ်ား ေပါ ္ေပါက္လာေတာ့သည္ ။ စားေသာက္ဆိုင္မ်ားတြင္အမ်ားသူငါစားေသာက္ေနစဥ္အတြင္း သလိပ္ဟပ္ေသာ ၊ ေ၀ါ့ -ထီြစသည္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ေသာ ျမန္မာ မ်ားစြာကို ေတြ ့နုိင္ပါသည္ ။ထိုအခါ အတူစားသံုးေနသူ နိုင္ငံျခားသားမ်ားသည္ ပါးစပ္ကဖြင့္မေျပာေသာ္လည္း အလြန္ရိုင္းပ်ေသာလူမ်ားေပတကား ၊ ဘယ္ကအရိုင္းအစိုင္းေတြပါလိမ့္ဟူေသာအၾကည့္မ်ားျဖင့္ၾကည့္ၾကတာကို ဧည့္လမ္းညြွန္ဘ၀ျဖင့္ သြားရင္းလာရင္းမၾကာခနၾကံဳေတြ ့ဖူးပါသည္ ။ ယခင္အခါမ်ားက ပုဂံျမိဳ့ ပုဂံဟိုတယ္တြင္ေအာက္ပါတုိင္း ဟိုတယ္အခန္းတြင္းတြင္ ျမန္မာဘာသာျဖင့္စာကပ္ထားပါသည္။

“မိတ္ေဆြ

သင္သည္မနက္ေစာေစာ ခံတြင္းရွင္းေစရန္ သလိပ္ဟပ္၍ အာေခါင္ျခစ္ျပီး က်ယ္ေလာင္စြာအသံထြက္ျပဳမူတတ္ေသာ ဓေလ့ရွိပါလ်ွင္ ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္းပါး ၊ လူမရွိေသာေနရာသို ့သြား၍ အားရပါးရျပဳလုပ္ပါရန္ေမတၱာရပ္ခံပါသည္ ။ ဟိုတယ္ခန္းအတြင္းဆူညံမွုမျပဳလုပ္ပါနွင့္ “ ဟူ၍ျဖစ္သည္။ထိုစာသားကိုေတြ ့ကာစကက်ြန္ေတာ္သည္ ဟိုတယ္ မန္ေနဂ်ာကို အေတာ္မေၾကမခ်မ္းျဖစ္မိပါသည္ ။ သို့ေသာ္မန္ေနဂ်ာ မစၥတာေဗာ့မွာအလြန္သေဘာေကာင္းေသာ ဂ်ာမန္ၾကီးျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို့ေရးရသည္မွာလည္း အခ်ိဳ့ေသာ ျမန္မာဧည့္သည္မ်ားသည္ မနက္ေစာေစာဟိုတယ္အခန္းတြင္းက်ယ္ေလာင္စြာ သလိပ္ဟပ္ၾကေသာဓေလ့ေၾကာင့္ ေဘးပတ္၀န္းက်င္အခန္းမ်ားတြင္ တည္းခိုေနၾကေသာ နိုင္ငံျခားသားမ်ားမွ အိပ္ေရးပ်က္ကာ တိုင္ၾကေတာၾက မၾကာခနၾကံဳရေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္ ဟု သိရေတာ့ ဟိုတယ္ကိုစိတ္မဆိုးနိုင္ ၊ ဒါေလးေတြကအစလိုက္ေျပာေနရေသာ မိမိလူမ်ိဴးမ်ားအျဖစ္ကိုသာစိတ္မေကာင္းျဖစ္ရေလသည္ ။

ဒါေတြသည္ ဥပေဒျဖင့္တားျမစ္ ျပစ္ဒဏ္ခ်၍မရေသာ ျပည္သူ ့နီတိမ်ားျဖစ္သည္ ။ တခုခ်င္းလိုက္သင္ေနရလ်ွင္ မျပီးနိုင္ ၊ မိမိေၾကာင့္ သူတပါးအေနွာက္အယွက္မျဖစ္ပါေစနွင့္ဟူေသာ ယဥ္ေက်းမွုကိုနားလည္လက္ခံက်င့္သံုးလိုက္လ်ွင္ ကိစၥျပီးေျမာက္နုိင္မည္ျဖစ္သည္။ အသံခ်ဲ့စက္ဆူညံမွု့ျဖင့္ အမ်ားျပည္သူကိုနားဒုကၡေပးမွုသည္လည္းျမန္မာနုိင္ငံတြင္အေတြ့ရမ်ားေသာ ကိစၥျဖစ္သည္။ မႏၱေလးတြင္ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ညဆယ္နာရီခန့္အထိ ဓမၼာရံုမွ အသံခ်ဳ့ဲစက္ျဖင့္ဆူညံစြာ၀တ္ျပဳျခင္းကို မခံနုိင္သည့္နုိင္ငံျခားသားက အသံခ်ဲ့စက္ၾကိဳးကိုဆြဲျဖုတ္မွု တြင္ ေဒသခံမ်ားဘက္မွၾကည့္ေသာ္ ဘာသာသာသနာေစာ္ကားမွုျဖစ္ျပီး နိုင္ငံျခားသားဘက္မွၾကည့္ေသာ္ ဆူညံမွုဆိုင္ရာျပည္သူ ့နီတိကင္းမဲ့မွုျဖစ္သည္ ။ဘာသာေရးလုပ္ျခင္းမွာေကာင္းမြန္ေသာကိစၥျဖစ္ျပီး ၊ သူတပါးအိပ္စက္နားေန၍မရေအာင္ ဆူညံသံကိုျပဳလုပ္ျခင္းမွာ ရိုင္းပ်ေသာကိစၥျဖစ္သည္ ။

    က်င့္၀တ္ (နီတိ)သည္ ေနရာတိုင္းမွာလို၏ ။ လူမွုေရးတြင္က်င့္၀တ္ရွိသလို နိုင္ငံေရးမွာလည္းက်င့္၀တ္ရွိပါသည္ ။ က်င့္၀တ္ကိုေဖာက္ဖ်က္လ်ွင္ ဥပေဒကိုေဖာက္ဖ်က္ျခင္းမဟုတ္သျဖင့္ အျပစ္ေပးအေရးယူခံရျခင္း မရွိနိုင္ေသာ္လည္း ျပည္သူလူထု၏ အထင္ေသးျခင္း ၊ ျငိဳျငင္ျခင္းကိုခံရမည္ျဖစ္သည္ ။ ဥပမာအားျဖင့္ နိုင္ငံေရးပါတီ ၂၇ ပါတီေပါင္းျပီး NLD ပါတီကိုေ၀ဖန္ေသာေၾကညာခ်က္ထုတ္ျခင္းမွာ မိမိတပါတီျခင္း ထုတ္ျပန္ခ်က္ထုတ္ပါက လက္ခံနုိင္ဖြယ္ရွိေသာ္လည္း ျပည္ေထာင္စုၾကံ့ခိုင္ေရးနွင့္ဖြံ ့ျဖိဳးေရးပါတီဦးေဆာင္မွုေနာက္သို ့ေရာေယာင္လုိက္ကာ ပူးေပါင္း ထိုးနွက္ျခင္းကားနိုင္ငံေရးက်င့္၀တ္အရမလုပ္သင့္မလုပ္ထုိက္ေသာကိစၥျဖစ္သည္ ။ ျပည္သူလူထုစိတ္ထဲတြင္ ထုိပါတီ ၂၆ ပါတီနွင့္ ၾကံ့ခိုင္ေရးပါတီကို မူ၀ါဒလမ္းစဥ္အတူတူပဲဟုသတ္မွတ္ခံရနိုင္ပါသည္ ။ထို၂၇ ပါတီသည္ ၂၀၁၈ စက္တင္ဘာ ၃၀ ရက္ေန့က ျပည္ခိုင္ျဖိဳးပါတီ၏ ေဖ့စ္ဘြတ္ page တြင္ ေၾကညာခ်က္ထုတ္ျပန္ခဲ့ရာ အခ်က္ ၆ ခ်က္ပါ၀င္ျပီး ထုတ္ျပန္ေၾကညာခ်က္၏အဓိကအေၾကာင္းအရာအျဖစ္ ေဒါ ္လာေစ်းတက္ျခင္း၊ စီးပြားေရးက်ဆင္းျခင္း ၊ လူမွုဘ၀မလံုမျခံဳျဖစ္ျခင္းတို့ကို မီးေမာင္းထိုးေဖာ္ျပထာျပီး ျပည္သူလူထုအခက္အခဲမ်ားကို အစိုးရကတာ၀န္ယူရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၊အစိုးရတြင္တာ၀န္ရွိေၾကာင္း ၊ ပိုမိုတည္ျငိမ္ေအးခ်မ္း ၍ စီးပြားေရးဖြံျဖိဳးတးတက္ေစျပီး လက္ေတြ့ပါသည့္ရလာဒ္မ်ား ျဖစ္ေပါ ္ေအာင္ အျမန္ဆံုးေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္ေပးရန္တိုက္တြန္းအပ္ပါသည္ဟူ၍ ေရးသားထားေပသည္ ။

ထိုသို့ေၾကညာခ်က္ထုတ္ျပီးျပီးခ်င္း ေၾကညာခ်က္တြင္ပါ၀င္ေဖာ္ျပထားေသာ PNLO အဖြဲ့ နွင့္ လမ္းျပၾကယ္ပါတီက ထိုေၾကညာခ်က္သည္ သူတို့နွင့္မဆုိင္ေၾကာင္းအသီးသီးေၾကညာခဲ့ၾကသည္ ။ PNLO ပအို၀္းအမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရးအဖြဲ့ခ်ဳပ္က ထိုေၾကညာခ်က္သည္ သူတို့နွင့္မဆိုင္ ္ ပအို၀္းအမ်ိဳးသားအဖြဲ့ခ်ဳပ္ပါတီ (PNO) နွင့္သာသာသက္ဆုိင္သည္ဟုေၾကညာခဲ့သလို ။ လမ္းျပၾကယ္ပါတီကလည္း ထိုေၾကညာခ်က္တြင္လက္မွတ္ထိုးထားေသာ လမ္းျပၾကယ္ပါတီဥကၠဦးထြန္းနိုင္မွာပါတီဥကၠဌမဟုတ္ေၾကာင္း ၊ ပါတီဥကၠဌ ဦးေဇာ္၀င္းတင့္ကဆိုသည္ ။ျပည္ခုိင္ျဖိဳးပါတီေၾကညာခ်က္တြင္ ၂၇ ပါတီထဲတြင္ပါ၀င္လက္မွတ္ထိုးျခင္းမွာလည္း လမ္းျပၾကယ္ပါတီဗဟိုအလုပ္အမွုေဆာင္အဖြဲ့က အဆိုပါထုတ္ျပန္ေၾကညာခ်က္နွင့္ပတ္သက္၍ မသိရွိေၾကာင္း ေအာက္တိုဘာ ၄ ရက္ေန့တြင္ေၾကညာသည္ ။ မည္သို့ပင္ရွိေစ ဤသို့တျပံဳတမၾကီးေၾကညာခ်က္ထုတ္စရာအေရးေပါ ္အေျခအေနလည္းျမန္မာနိုင္ငံတြင္ျဖစ္ပြားေနသည္မဟုတ္ပါ ။ တိုင္းျပည္စီးပြားေရးအၾကပ္အတည္းတြင္ နိုင္ငံေရးအျမတ္ထုတ္သည့္သေဘာျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ နိုင္ငံေရးက်င့္၀တ္အရ မလုပ္သင့္ေသာကိစၥျဖစ္သည္ ။နိုင္ငံေရးနီတိပ်က္ျခင္းျဖစ္သည္။ ေဒါ ္လာေစ်းတက္ျခင္း ၊ စီးပြားေရးက်ဆင္းျခင္းတို့ကို ျပည္သူလူထုကမည္သူမ်ွမၾကိဳက္ပါ ။ သို့ေသာ္ တိုင္းျပည္အေရးျဖစ္သျဖင့္ အားလံုးစိတ္သေဘာထားမွန္မွန္ျဖင့္၀ိုင္း၀န္းေဆြးေနြးအေျဖရွာ ရမည္ျဖစ္သည္။ အၾကံေပးစရာရွိလ်ွင္ ရိုးရိုးသားသားအၾကံျပဳရမည္ျဖစ္သည္ ္ ။  NLD အခက္ငါတို့အခ်က္ဟုဆိုကာ၀ိုင္း၀န္းဆြမ္းၾကီးေလာင္းၾကျခင္းကား ျပည္သူလူထုက ပြဲလန့္တုန္းဖ်ာခင္း၊ သခြပ္ပင္ကမီးတက်ည္က်ည္ဟုသာထင္ၾကမည္ျဖစ္သည္။ ။ထိုမ်ွသာမက အဆင့္ဆင့္ေသာေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္မ်ားသည္ အာဏာရပါတီဘက္ကိုဘက္လိုက္မွုမ်ားရွိေနသည္ဟုသံုးသပ္ေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စုၾကံ့ခိုင္ေရးနွင့္ဖြံ ့ျဖိဳးေရးပါတီ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ သတင္းထုတ္ျပန္ေရးအဖြဲ့၀င္ ဦးသိန္းထြန္းဦးကေအာက္တိုဘာ ၅ ရက္တြင္ ေျပာၾကားခဲ့ေသး၏ ။

 ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ဦး၀င္းျမင့္နွင့္ ေဒါ ္ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ပံုကိုအသံုးျပဳမဲဆြယ္ျခင္းနွင့္ပတ္သက္၍ေျပာၾကားျခင္းျဖစ္သည္။တာေမြျမိဳ့နယ္အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ့ခ်ဳပ္ပါတီအေနျဖင့္ နိုင္ငံေတာ္အစိုးရအဖြဲ့တာ၀န္ရွိသူမ်ားျဖစ္ၾကသည့္နိုင္ငံေတာ္သမၼတနွင့္ နိုင္ငံေတ္ာအတုိင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္တို့၏ ဓာတ္ပံုမ်ားျဖင့္မဲဆြယ္စည္းရံုးျခင္းအေပါ ္ဥပေဒနွင့္ညီညြတ္ျခင္းမရွိဟုျပည္ခိုင္ျဖိဳးပါတီမွတိုင္ၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ ။ ထိုတိုင္ၾကားခ်က္အေပါ ္ ျမိဳ့နယ္ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ က ဆက္စပ္မွုမရွိဟုဆိုကာဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္ ။ အေရွ့ပိုင္ခရိုင္ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ကလည္း ျမိဳ့နယ္ေကာ္မရွင္၏သေဘာထားဆံုးျဖတ္ခ်က္မွာမွန္သည္ဟုဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္ ။ယခင္ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားတြင္ သမၼတဦးသိန္းစိန္ပံုကိုသံုး၍မဲဆြယ္ခဲ့ဖူးျခင္းသာဓကရွိသျဖင့္ ဦး၀င္းျမင့္နွင့္ေဒါ ္ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ပံုမ်ားသံုး၍မဲဆြယ္ျခင္းမွာ ဥပေဒနွင့္ညီညြတ္ေၾကာင္း၊ ဦးသိန္းစိန္ပံုသံုးစဥ္ကကဲ့သို ့နိုင္ငံေတာ္အာဏာအထိမ္းအမွတ္အေဆာင္အေယာင္ျဖစ္ေသာ ေရြွစလြယ္ကိုပင္ ဦး၀င္းျမင့္ပံုတြင္မသံုးခဲ့ေၾကာင္း NLD မွေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ ေဒါက္တာမ်ိဳးညြန့္ကေျပာခဲ့သည္ ။  

    ေနာက္ထက္ နိုင္ငံေရးက်င့္၀တ္အားနည္းေသာ အခ်က္တခုမွာ ဂ်ပန္နိုင္ငံသို ့ မဲေခါင္-ဂ်ပန္ထိပ္သီးေဆြးေႏြးပြဲသို ့တက္ေရာက္ရန္ တိုက်ိဳျမိဳ့သို့ေရာက္ေနေသာ ေဒါ ္ေအာင္ဆန္းစုၾကည္အား ဂ်ပန္ေရာက္ ရခိုင္လူငယ္ အေယာက္ ၂၀ ခန့္က ျမန္မာသံရံုးေရွ့တြင္ ဆႏၵျပၾကျခင္းျဖစ္သည္ ။ မည္သူမဆို မိမိဆႏၵကိုလြတ္လပ္စြာေဖာ္ထုတ္ခြင့္ရွိ၏ ။ သို့ေသာ္လုပ္သင့္မလုပ္သင့္ဟူေသာ နိုင္ငံေရးက်င့္၀တ္ဟူသည္ရွိ၏ ။ အကယ္၍ဘဂၤလီမ်ား(မိမိကုိယ္ကိုယ္ရိုဟင္ဂ်ာဆိုသူမ်ားက) ေဒါ ္ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုဆႏၵျပခဲ့လ်ွင္နားလည္လက္ခံေပးလို့ရ၏ ။ ရခိုင္အေရးအတြက္ ဘ၀နွင့္ဂုဏ္သိကၡာကိုေပးကာ ေဆာင္ရြက္ေပးေနေသာ ေဒါ ္ေအာင္ဆန္းစုၾကည္လို ေခါင္းေဆာင္မ်ိဳးကို သူမ်ားနိုင္ငံ၌ ဆႏၵျပၾကျခင္းမွာ မလုပ္သင့္ေသာကိစၥျဖစ္သည္ ။ ရခုိင္အေရးေၾကာင့္ ေဒါ ္ေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ ကမၻာ့အလည္တြင္ ဗီလိန္လူဆိုးၾကီးသဖြယ္ ပံုေဖာ္ခံခဲ့ရ၏ ။

ဘဂၤလီမ်ားအေပါ ္ရာဇ၀တ္မွုက်ဴးလြန္သူမ်ားနွင့္ ပုလင္းတူဗူးဆို့အျဖစ္သတ္မွတ္ကာ နိုင္ငံတကာကဂုဏ္ထူးေဆာင္ဆုမ်ားတဖြဲဖြဲျပန္သိမ္းတာခံေနရ၏ ။ ရခိုင္ကိုကာကြယ္ရင္း၊ ျမန္မာနိုင္ငံကိုကာကြယ္ရင္း ေဒါ ္ေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ နိုင္ငံတကာတြင္ ဂုဏ္သိကၡာမ်ားက်ဆံုးေန၏ ။ျပီးခဲ့ေသာရက္ပိုင္းအတြင္းကမွ ကေနဒါလြွတ္ေတာ္နွစ္ရပ္စလံုးကေဒါ ္ေအာင္ဆန္းစုၾကည္အားဂုဏ္ထူးေဆာင္နုိင္ငံသားအျဖစ္သတ္မွတ္ထားျခင္းကို ျပန္လည္ရုပ္သိမ္းလိုက္၏။  ဤအေျခအေနတြင္ ဂ်ပန္ေရာက္ရခိုင္လူငယ္မ်ားက ေဒါ ္ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ပန္းစည္းျဖင့္ပင္ၾကိဳဆိုျပီးေသာင္းေသာင္းဖ်ဖ် စိတ္ဓာတ္ေရးရာအရ အားေပးလွသင့္၏ ။ ယခုေတာ့က်ဥ္းေျမာင္းေသာ လူမ်ိဳးစြဲအျမင္ျဖင့္ ေဒါက္တာေအးေမာင္လြတ္္ေျမာက္ေရး ေလာက္ ၊ ေ၀ဟင္ေအာင္လြတ္ေျမာက္ေရး ေလာက္၊ ရခိုင္နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားလြတ္ေျမာက္ေရးေလာက္ ၊ ရခိုင္လူမ်ိဳးမ်ားျမန္မာနုိင္ငံတြင္လြတ္လပ္စြာသြားလာနုိင္ေရး ဟူေသာကိစၥေလာက္ျဖင့္ (ယခုလည္းလြတ္လပ္စြာသြားေနတာမဟုတ္ဘူးလား)ကိုယ့္ေခါင္းေဆာင္ကို နိုင္ငံျခားတိုင္းျပည္တခုတြင္ ကိုယ္ျပန္ဆန့္က်င္ျခင္းမွာ က်ဥ္းေျမာင္းေသာအေတြးအေခါ ္မ်ားျဖစ္သည္ ။ အိမ္ၾကီးတလံုးလံုးမီးစြဲေနခ်ိန္တြင္ အိမ္ေနာက္ေဖးက မီးပြားတစကို တသသလုပ္ေနသလိုျဖစ္ေနေပသည္ ။ လုပ္၍ရတိုင္းလုပ္သည္ထက္ လုပ္သင့္မလုပ္သင့္ စဥ္းစားၾကဖို့ျဖစ္သည္ ။

      ခက္ခဲေသာကာလမ်ားကိုျမန္မာနိုင္ငံသည္ျဖတ္သန္းေနရပါ၏ ။မည္မ်ွၾကာမည္ဆိုျခင္းမွာျပည္တြင္း ျပည္ပအေျခအေနေတြနွင့္ဆိုင္ပါ၏။ အားလံုးကတိုင္းျပည္ေကာင္းေအာင္ ေစတနာမွန္မွန္ျဖင့္၀ိုင္း၀န္းၾကိဳးစားရမည္ျဖစ္သည္။   ျမန္မာနုိင္ငံ၌ လိုအပ္ေနသည္မွာျပည္သူလူထု၌ ျပည္သူ ့နီတိ က်င့္၀တ္ေကာင္းမ်ားျဖစ္ျပီးနိုင္ငံေရးနယ္ပယ္၌ လိုအပ္ေနသည္မွာ နိုင္ငံေရးနီတိ နိုင္ငံေရးက်င့္၀တ္ေကာင္းမ်ားပင္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။

သရ၀ဏ္(ျပည္)  

ေစာင့္ၾကည့္ဂ်ာနယ္
၁၂.၁၀.၂၀၁၈

No comments: