Thursday, January 4, 2018

ခရီးသြားလာေရးလုပ္ငန္းတည္ေထာင္လိုလ်ွင္

#ခရီးသြားလာေရးလုပ္ငန္းတည္ေထာင္လိုသူမ်ားအတြက္ သိသင္႔ သိထိုက္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားႏွင္႔ လိုအပ္ေသာျပင္ဆင္မွုမ်ား


#ခရီးသြားလုပ္ငန္းမတည္ေထာင္မွီသိသင္႔ေသာအခ်က္မ်ား

1. မိမိကိုယ္တိုင္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းကို နားလည္တတ္ကြ်မ္းေသာ
ေၾကာင္႔ တည္ေထာင္မွာလား?

2. မိမိတြင္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းေစ်းကြက္အတြက္
ေစ်းကြက္ရွိေသာေၾကာင္႔ တည္ေထာင္မွာလား?

3. မိမိႏွင္႔တြဲဖက္လုပ္ကိုင္မည္႔သူမ်ားသည္ နားလည္တတ္ကြ်မ္း
ေသာသူမ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ တည္ေထာင္မွာလား?

4. မိမိတြင္ေငြေၾကးရင္းႏွီးျမွဳပ္႔ႏွံမွုမ်ားရွိၿပီး
ေျမစမ္းခရမ္းပ်ဳိးအေနျဖင္႔ တည္ေထာင္မွာလား?

5. ၀ါသနာအေလွ်ာက္တည္ေထာင္မွာလား?

မည္သို႔ေသာအၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင္႔ တည္ေထာင္လိုသ
ူျဖစ္ပါေစ ေအာင္ျမင္ခ်င္ေသာသူမ်ားျဖစ္ပါလိမ္႔မည္။
ေအာင္ျမင္မွဳရရန္မွာ ခိုင္မာေသာ ေစ်းကြက္ရရွိေရးပင္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ မည္သို႔ေဆာင္ရြက္လွ်င္ ခိုင္မာေသာေစ်းကြက္ရရွိႏိုင္မည္ကိုသိရွိရန္ လိုအပ္ပါသည္။

အခ်ဳိ႕ေသာသူမ်ားသည္ ခရီးသြားလာေရးလုပ္ငန္းတည္ေထာင္မွုမွာ ကုန္က်မွုစာရိတ္သည္နည္းပါးၿပီး အဆင္႔အတန္းရွိေသာ
လုပ္ငန္းျဖစ္ျခင္းေၾကာင္႔ တည္ေထာင္လုိၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ လြယ္လြယ္ကူကူျဖင္႔ ေအာင္ျမင္ေသာလုပ္ငန္း
မဟုတ္ေၾကာင္းကိုမွု သတိျပဳမိသူမ်ား နည္းပါးပါသည္။
ေစ်းကြက္မရွိပဲ  တည္ေထာင္လိုသူမ်ားသည္ ေအာင္ျမင္မွုရရန္
မည္မွ်အခ်ိန္ေပးရမည္ ထိုေပးရမည္႔ အခ်ိန္အတြက္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္႔ႏွံမွုေငြပမာဏ မည္မွ်ကုန္က်မည္ကို ၾကိဳတင္တြက္ခ်က္မွု ရွိထားရမည္ျဖစ္သည္။ ထိုမွသာလွ်င္ မိမိတည္ေထာင္ထားသည္႔ ခရီးသြားလုပ္ငန္းသည္ အခ်ိန္တိုအတြင္း ရပ္ဆိုင္းလိုက္ရျခင္းမွ ကင္းေ၀းမည္ျဖစ္သည္။

#တည္ေထာင္ထားေသာခရီးသြားလုပ္ငန္းပ်က္စီးသြားႏုိင္မွ ု
အေၾကာင္းအရင္းမ်ား
1. ခိုင္မာေသာ ရင္းႏွီးျမွဳပ္႔ႏွံမွုမရွိျခင္း
2. ရင္းႏွီးျမွဳပ္႔ႏွံမွု ထပ္မံျမွဳပ္႔ႏွံႏိုင္မွု မရွိေတာ႔ျခင္း
3. ေစ်းကြက္မရရွိပဲ ကုန္က်မွုစာရိတ္မ်ားသာရွိျခင္း
4. လုပ္ငန္းကြ်မး္က်င္မွုမရွိျခင္း ႏွင္႔ ကြ်မ္းက်င္ေသာ
၀န္ထမ္းမ်ားအား ေရရွည္မထိန္းသိမ္းထားႏုိင္ျခင္း
5. မိမိႏွင္႔ ပူးေပါင္းရင္းႏွီးျမဳပ္႔ႏွံသူမ်ားႏွင္႔ သေဘာထားကြဲလြဲျခင္း
6. မိမိႏွင္႔ ပူးေပါင္းရင္းႏွီးျမွဳပ္႔ႏွံသူမ်ားသည္ လုပ္ငန္းသေဘာတရားမ်ား နားလည္မွုမရွိျခင္း
7. ေအာင္ျမင္မွုရရွိလာေသာအခါ ပူးေပါင္းရင္းႏွီးျမွဳပ္႔ႏွံသူမ်ားသည္ သီးျခားခြဲထြက္၍ လုပ္ကိုင္လိုၾကျခင္း

#တည္ေထာင္ထားေသာခရီးသြားလုပ္ငန္းေအာင္ျမင္မွုရရွိႏိုင္မွ ု
အေၾကာင္းအရင္းမ်ား 
1. ခို္င္မာေသာ ရင္းႏွီးျမွဳပ္႔ႏွံမွု ရွိျခင္း
2. ခရီးသြားလာေရးလုပ္ငန္းေစ်းကြက္တြင္း၀င္ေရာက္ၿပီး
ေစ်းကြက္ခြဲေ၀မွ ုရရွိရန္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ျခင္း
3. ရရွိျပီးေစ်းကြက္အား ေရရွည္ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္ျခင္း  
4. လုပ္ငန္းကြ်မ္းက်င္မွုရွိၿပီး ကြ်မ္းက်င္ေသာ ၀န္ထမ္းမ်ားအား
ေရရွည္ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္ၿပီး ၀န္ေဆာင္မွုေကာင္းမ်ား
ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ျခင္း
5. မိမိႏွင္႔ ပူးေပါင္းရင္းႏွီး ျမဳပ္႔ႏွံသူမ်ားႏွင္႔ သေဘာထားမကြဲလြဲျခင္း
6. မိမိႏွင္႔ ပူးေပါင္းရင္းႏွီး ျမွဳပ္႔ႏွံသူမ်ားသည္ လုပ္ငန္းသေဘာတရားမ်ား နားလည္ၿပီး စုေပါင္းလုပ္ကိုင္ျခင္း
7. ေအာင္ျမင္မွုရရွိလာေသာအခါ ပူးေပါင္းရင္းႏွီးျမွဳပ္႔ႏွံသူမ်ားသည္ ထပ္မံရင္းႏွီးျမွဳပ္႔ႏွံၿပီး လုပ္ငန္းတိုးခ်ဲ႕စုေပါင္းလုပ္ကိုင္ျခင္း

ထို႔ေၾကာင္႔ ခရီးသြားလာေရးလုပ္ငန္းတည္ေထာင္ၿပီး
ေအာင္ျမင္လိုေသာသူသည္ ခိုင္မာေသာေငြေၾကးရင္းႏွီးျမွဳပ္႔ႏွံမွ ု
လုံေလာက္စြာရွိၿပီး အခ်ိန္၊ ေငြေၾကး၊ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မွု၊
ကြ်မ္းက်င္ေသာ ၀န္ထမ္းမ်ား စသည္တို႔ကို အသံုးျပဳၿပီး ခိုင္မာေသာ ေစ်းကြက္ကိုရရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ခရီးသြားလာေရးလုပ္ငန္းတည္ေထာင္ၿပီး ေအာင္ျမင္လိုသူသည္ ခန္႔မွန္းေျခ (၃ ႏွစ္) ခန္႔ ရင္းႏွီးျမွဳပ္႔ႏွံႏိုင္သူ ျဖစ္ရပါလိမ္႔မည္။

၃ ႏွစ္စာ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမွု ေငြေၾကးပမာဏခန္႔မွန္းတြက္ခ်က္ျခင္း

ကနဦး စတင္ရင္းႏွီးေငြ အေျချပဳဇယား
လစဥ္ကုန္က်ေငြ အေျချပဳဇယား

#အေၾကာင္းအရာကုန္က်ေငြအေရအတြက္စုစုေပါင္း 

ကုပၼဏီလိုင္စင္အတြက္ကုန္က်ေငြ ၂၅၀၀၀၀၀ ၁ ၂၅၀၀၀၀၀

လစာေငြစုစုေပါင္း ၁၀၀၀၀၀ × ၁၃လ = ၁၃၀၀၀၀၀၀

ရံုးခန္းငွါးခ (၁၃ လစာ) ၃၀၀၀၀၀ × ၁၃ = ၃၉၀၀၀၀၀
အင္တာနက္ အသံုးျပဳခ ၃၀၀၀၀ × ၁၂ = ၃၆၀၀၀၀
ရံုးခန္းျပင္ဆင္စရိတ္ ၁၅၀၀၀၀၀ × ၁ = ၁၅၀၀၀၀၀
မီတာခ ၄၀၀၀၀ × ၁၂ = ၄၈၀၀၀၀
ကြန္ျပဴတာစားပြဲ ႏွင္႔ ထိုင္ခံု ၁၀၀၀၀၀× ၃  ၃၀၀၀၀၀
ဖုန္းေဘ ၃၀၀၀၀× ၁၂ = ၃၆၀၀၀၀
ကြန္ျပဴတာ ၄၀၀၀၀၀ × ၃ = ၁၂၀၀၀၀၀
ရံုးအတြက္သြားလာရေသာကားခမ်ား ၂၀၀၀၀ × ၁၂ = ၂၄၀၀၀၀
ပရင္တာ (3 in One) ၂၅၀၀၀၀ ၁ ၂၅၀၀၀၀
အေထြေထြကုန္က်စာရိတ္ ၂၀၀၀၀ ၁၂ ၂၄၀၀၀၀
ဖက္ (စ္) ၂၅၀၀၀၀ ၁ ၂၅၀၀၀၀

#အားလံုးစုစုေပါင္း (၁ ႏွစ္စာ) ကုန္က်ေငြ ၁၄၆၈၀၀၀၀
အင္တာနက္လုိင္း ၄၀၀၀၀၀ ၁ ၄၀၀၀၀၀
၀က္ (ပ္) ဆိုဒ္ ၃ ႏွစ္စာ ၃၀၀၀၀၀ ၃ ၉၀၀၀၀၀

မွတ္ခ်က္။ ။ ေၾကာ္ျငာခမ်ား၊ ေစ်းကြက္ရွာေဖြးေရးကုန္က်မွုစာရိတ္မ်ား၊ ေလ႔လာေရးခရီး စဥ္မ်ားထြက္ခမ်ား ထည္႔တြက္ထားျခင္း မရွိေသးပါ။ အဘယ္ေၾကာင္႔ ဆိုေသာ္ ၄င္းကုန္က်မွုစာရိတ္မ်ားသည္ မိမိ၀င္ထည္႔၀င္လွ်င္ ထည္႔၀င္ သေလာက္ ကုန္က်ႏိုင္ေသာေၾကာင္ ႔ ျဖစ္သည္

ဧည္႔ခန္းစားပြဲႏွင္႔ထိုင္ခံု ၅၀၀၀၀၀ ၁ ၅၀၀၀၀၀
ေရခဲေသတၱာ ၁၅၀၀၀၀ ၁ ၁၅၀၀၀၀
အဲယားကြန္း ၄၀၀၀၀၀ ၂ ၈၀၀၀၀၀
ဆိုင္းဘုတ္္ ၃၀၀၀၀၀ ၁ ၃၀၀၀၀၀
ရံုးဖြင္႔ပြဲ အေၾကြးအေမြး ၃၀၀၀၀၀ ၁ ၃၀၀၀၀၀
အားလံုးစုစုေပါင္း ကနဦး ကုန္က်ေငြ ၁၃၂၅၀၀၀၀

(၃ ႏွစ္) စာ ခန္႔မွန္းကုန္က်ေငြ အေျချပဳဇယား
အေၾကာင္းအရာ ကုန္က်ေငြ အေရအတြက္ စုစုေပါင္း
ကနဦး မတည္ရင္ႏွီးေငြ ၁၃၂၅၀၀၀၀ ၁ ၁၃၂၅၀၀၀၀
လစဥ္ကုန္က်ေငြ (၁ ႏွစ္ စာ)  ၁၄၆၈၀၀၀၀ ၃ ႏွစ္ ၄၄၀၄၀၀၀၀
ထပ္မံရံုးခန္းငွားခ (၁ ႏွစ္ စာ) ၃၉၀၀၀၀၀ ၂ ႏွစ္ ၇၈၀၀၀၀၀
ကုပၼဏီလိုင္စင္ သက္တမ္းတိုး ၅၀၀၀၀၀ ၁ ၅၀၀၀၀၀
(၃ ႏွစ္စာ) စုစုေပါင္း ခန႔္မွန္းကုန္က် ေငြ ၆၅၅၉၀၀၀၀

မွတ္ခ်က္။ ။ အထက္ပါ (၃ ႏွစ္ စာ) ခန္႔မွန္းကုန္က်ေငြ စုစုေပါင္းတြင္ ေၾကာ္ျငာခမ်ား၊ ေစ်းကြက္ရွာေဖြးေရး ကုန္က်မွုစာရိတ္မ်ား၊ ေလ႔လာေရး ခရီးစဥ္ထြက္ခမ်ား ထည္႔တြက္ ထားျခင္း မရွိေသးပါ။ အဘယ္ေၾကာင္႔ဆိုေသာ္ ထိုစရိတ္မ်ားသည္ မိမိသံုးသေလာက္ကို ကုန္က်ေသာေၾကာင္႔ျဖစ္သည္။

မိမိသည္ ၁၀% ႏွုန္း အျမတ္တင္၍ခရီးစဥ္မ်ားကိုေရာင္းလွ်င္
၃ ႏွစ္အတြင္း သိန္းေပါင္း ၆ ေထာင္႔ ၅ ရာ ၅ ဆယ္႔ ၉ သိန္း ဖိုး
ေရာင္းႏိုင္မွသာ အရင္းေၾကမည္ ျဖစ္သည္။

US Dollar ျဖင္႔ဆိုလွ်င္ USD ၆၅၅၉၀၀.-- (1 USD = 1000 Kyat ျဖင္႔တြက္သည္)  ဖိုးေရာင္းႏိုင္ရမည္ျဖစ္သည္။
တစ္ဦးလွ်င္ USD ၁၀၀၀.-- တန္ ဖိုိုးခရီးစဥ္ ေရာင္းမည္ ဆိုပါက
၃ ႏွစ္အတြင္း လူဦးေရ ၆၅၆ ေယာက္ ေရာင္းရမည္ျဖစ္သည္။

၁ ႏွစ္ လွ်င္ ၂၁၉ ေယာက္ ေရာင္းႏိုင္ရမည္ ျဖစ္ၿပီး၊ ၁ လ လွ်င္ ပွ်မ္းမွ်ျခင္း ၁၈ ေယာက္ ေရာင္းႏိုင္ ရမည္ျဖစ္သည္။ ၃ ႏွစ္ အတြင္း ေဖၚျပပါ အတိုင္း ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည္ ဆိုပါက သင္၏လုပ္ငန္း ေအာင္ျမင္သည္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။

ျပည္တြင္း ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားအတြက္ ခရီးစဥ္ (Domestic Tours)၊ ျပင္ပ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားအတြက္ ခရီးစဥ္ (Outbound Tours) ႏွင္. ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားအတြက္ ျပည္တြင္း ခရီးစဥ္ (Inbound Tours) မ်ား ကို စုေပါင္းၿပီး ေဖၚျပပါ အေရာင္း ေငြေၾကးပမဏအတိုင္း ေရာင္းႏိုင္မည္ ဆိုပါကလည္း သင္၏လုပ္ငန္း ေအာင္ျမင္သည္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။
     
#ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားအတြက္ျပည္တြင္းခရီးစဥ္မ်ား (domestic) ၊ 
ျပည္ပခရီးစဥ္မ်ား (outbound) ေရးဆြဲျခင္း အေၾကာင္း 
သိေကာင္းစရာမ်ား    

မ်ားေသာအားျဖင္႔ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ား ရက္ရွည္အားလပ္ရက္မ်ား
ရရွိသည္႔ အစိုးရ ရံုးပိတ္ရက္မ်ား၊ ေက်ာင္းမ်ားရက္ရွည္ပိတ္ေသာရက္မ်ားရွိေသာ (ဥပမာ - သီတင္းကြ်တ္၊ တန္ေဆာင္တိုင္၊ သၾကၤန္ စသည္…..) အခ်ိန္တို႔တြင္ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားအတြက္ ခရီးသြားလာေရး လုပ္ငန္းကုမၸဏီတို႔သည္ ရက္တို ၊ ရက္ရွည္ ျပည္တြင္း ျပည္ပ ခရီးစဥ္မ်ားကို သတ္မွတ္ထားေသာ ထြက္ခြါရက္တို႔ျဖင္႔ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေပးလွ်က္ရွိသည္။

၄င္းကို တစ္ခ်ဳိ႕က ပံုမွန္ခရီးစဥ္မ်ား (Regular Tours) ဟုေခၚသည္။ ခရီးသြားလာေရး ေ၀ါဟာရတြင္ SIC (Seats in Coach) Tours ဟုေခၚသည္။ အဘယ္ေၾကာင္႔ဆိုေသာ္ လူဦးေရမည္မွ်ရွိေစကာမွု တစ္မ်ဳိးတည္းေသာေရာင္းေစ်းျဖင္႔ေရာင္းၿပီး သတ္မွတ္ထြက္ခြါရက္တြင္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ ေပးရေသာေၾကာင္႔ျဖစ္သည္။

၄င္း SIC Tours မ်ားကို ေစ်းႏွုန္းတြက္ခ်က္ရာတြင္
Break Even Point ေခၚ လူဦးေရမည္မွ်ရလွ်င္ ခရီးစဥ္
ထြက္ခြါႏိုင္မည္ဟု သတ္မွတ္ခ်က္အေပၚမူတည္၍ တြက္ခ်က္ရသည္။ (ဥပမာအားျဖင္႔ - ပုဂံ - ေညာင္ဦး - ပုပၸါး ၄ ည အိပ္ / ၅ ရက္ခရီးစဥ္တြင္ ၄၅ ေယာက္စီးကားျဖင္႔ ထြက္ခြါမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း လူဦးေရ ၂၅ ေယာက္ေသာ္၄င္း ၃၀ ေယာက္ျဖင္႔ေသာ္၄င္း အေျချပဳတြက္ခ်က္ထားၿပီး ေရာင္းေစ်းသတ္မွတ္ရသည္။

သတ္မွတ္ထားသည္႕ လူဦးေရျပည္႔လွ်င္ မိမိတို႔ ကုမၸဏီမွ
စားရိတ္ေၾကၿပီး လူဦးေရတိုးမွသာလွ်င္ အျမတ္ေငြထြက္ရွိလာမည္ျဖစ္သည္။ တစ္ခါတရံ မိမိတို႔သည္ ကုမၸဏီစတင္ တည္ေထာင္သူမ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ အျမတ္အစြန္း အနည္းငယ္ႏွင္႔ေသာ္၄င္း၊ အျမတ္အစြန္းမယူ၍ေသာ္၄င္း၊ အရွုံးခံ၍ေသာ္၄င္း မိမိတို႔ ကုမၸဏီ နာမည္ရရွိေရးအတြက္ ခရီးစဥ္မ်ား စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္ ရမွုမ်ားလည္းရွိပါသည္။

Request Trips ဟု အမ်ားစုေခၚေသာ (Incentive Trips) မ်ားလည္းရွိပါသည္။ အခ်ဳိ႕ေသာ လူမွုေရးအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ ကုမၸဏီမ်ားမွ အႀကီးအကဲမ်ားသည္ မိမိတို႔၏ လုပ္ငန္း အက်ဳိးအျမတ္ရရွိသည္႔အေပၚမွုတည္၍ မိမိတို႔၏ ၀န္ထမ္းမ်ား ၊ လုပ္ေဖၚကိုင္ဖက္မ်ားကို စိတ္ဓါက္ခြန္အားမ်ား ျဖည္႔တင္းေပးေစလိုေသာေၾကာင္႔ (Motivation Factor အေနျဖင္႔) ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပခရီးစဥ္မ်ားကို ပို႔ေဆာင္ေပးေသာ အေလ႔အထမ်ားလည္း ရွိပါသည္။ Request Trips မ်ားကို ေစ်းႏွုန္းတြက္ခ်က္ရာတြင္ SIC Tours မ်ားကဲ႔သို႔မဟုတ္ပဲ ေတာင္းဆိုေသာ လူဦးေရ အလိုက္တြက္ခ်က္ေပးရပါသည္။    

ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ ခရီးစဥ္မ်ား စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ခရီးစဥ္အတြင္း Tour Leader ေခၚ ကုမၸဏီီမွ ခရီးစဥ္ကို ဦးေဆာင္ၿပီး လိုက္ပါသူ၏ အခန္းက႑သည္ လြန္စြာအေရးပါလွသည္။ ၄င္း Tour Leader တို႔၏ ကြ်မ္းက်င္မွု၊ လိမၼာပါးနပ္မွု၊ သည္းခံႏိုင္မွု၊ ရင္းႏွီးေဖၚေရြမွုတို႔သည္ ကုမၸဏီီ၏ ေအာင္ျမင္မွု ၇၀% ႏွုန္း ေလာက္ထိပင္ရွိပါသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားအတြက္ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ ခရီးစဥ္မ်ား ေဆာင္ရြက္စီစဥ္မည္႔ ခရီးသြားလာေရးလုပ္ငန္းတြင္ Tour Leader ေကာင္းမ်ားစြာလိုအပ္ပါသည္။

ျမန္မာျပည္မွ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ ခရီးစဥ္မ်ားကို လိုက္ပါသည္႔ Tour Leaders မ်ားသည္ ႏိုင္ငံျခားသား Tour Guide မ်ားကဲ႔သို႔မဟုတ္ေပ။ အမ်ားစုမွ ကုပၼဏီတြင္လည္း အခ်ိန္ျပည္႔ ၀န္ထမ္းလည္းလုပ္ ခရီးစဥ္မ်ားရွိလွ်င္ Tour Leaders မ်ားအျဖစ္လိုက္ပါၾကရပါသည္။ လိုအပ္လွ်င္လည္း ေစ်းကြက္ရွာေဖြးမွုအတြက္ Marketing မ်ားလည္း ဆင္းေပးရပါသည္။

ထို႔ေၾကာင္႔ ျမန္မာျပည္မွ Tour Leaders မ်ားသည္ ခရီးသည္မ်ားႏွင္႔ ကနဦး ရင္းႏွီးမွုရရွိၿပီးသားျဖစ္ေနၾကပါသည္။ ရံဖန္ရံခါ ျပည္ပခရီးစဥ္မ်ားအတြက္ ကုမၸဏီျပင္ပမွ အခ်ိန္ပိုင္း Tour leaders (Freelance Tourleaders) မ်ားကို လိုအပ္လွ်င္ လိုအပ္သလို အသံုးျပဳရသည္မ်ားလည္း ရွိပါသည္။

ကုမၸဏီမွ Tour Leaders မ်ားသည္ ခရီးစဥ္အတြင္း မိမိတို႔ႏွင္႔
လုပ္ေဖၚကိုင္ဖက္မ်ားျဖစ္ေသာ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားႏွင္႔ ယာဥ္အကူမ်ား ၊ စားေသာက္ဆိုင္မွ ၀န္ထမ္းမ်ား၊ အျခားေသာ ပါတ္သတ္ရသည္႔ သူမ်ားႏွင္႔လည္း ခရီးစဥ္တေလွ်ာက္ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႔ေစေရးအတြက္ လုိက္ေလ်ာညီေထြေအာင္ ျပဳမူဆက္ဆံၾကရပါသည္။            

ျပည္တြင္းခရီးစဥ္မ်ား ေရးဆြဲျခင္း ႏွင္႔ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ျခင္း    
ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားအတြက္ ျပည္တြင္းခရီးစဥ္မ်ား ေရးဆြဲရာတြင္
မ်ားေသာအားျဖင္႔ ကားျဖင္႔ေတာက္ေလွ်ာက္သြားေသာ ခရီးစဥ္မ်ားကိုသာ ေရးဆြဲစီစဥ္ေဆာင္ရြက္ၾကပါသည္။

ညအိပ္တည္းခိုရန္ အခန္းခမ်ားကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ ေလ်ာ႔ေပါ႔ေစရန္အတြက္ မ်ားေသာအားျဖင္႔ ညဦးပိုင္းတြင္ ကားမ်ားျဖင္႔ထြက္ၿပီး ကားေပၚ၌ပင္ အိပ္စက္အနားယူၾကပါသည္။ တေနရာႏွင္႔တေနရာ မိုင္မည္မွ်ကြာေ၀းသည္ ကားေမာင္းခ်ိန္မည္မွ်ကြာေ၀းသည္မ်ားကိုလည္း သိရွိထားရမည္ျဖစ္ပါသည္။ သို႔မွသာလွ်င္မည္သည႔္ေနရာတြင္ ေခတၱရပ္နားမည္ မည္သည္႔ေနရာတြင္ စားေသာက္မည္မ်ားကိုခန္႔မွန္းႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။

ခရီးစဥ္စတင္ေရးဆြဲအတည္းကပင္ မည္႔သည္႔ေနရာမွာရပ္နားမည္၊ မည္သည္႔ဆိုင္တြင္ေကြ်းေမြးမည္၊ မည္႔သည္႔ေနရာမ်ားသို႔လည္ပါတ္မည္၊ မည္႔သည္႔ဆိုင္မ်ားတြင္ ေစ်း၀ယ္ရပ္ေပးမည္စသည္႔တို႔ကို ျပင္စဥ္ထားရပါမည္။ ခရီးစဥ္အတြင္း ကားေပၚ၌ ခရီးသြားဧည္႔သည္မ်ားျပင္းရိမွုမရွိေစရန္ မည္႔သို႔ေသာကစားနည္းမ်ား၊ မည္သို႔ေသာ ၀န္ေဆာင္မွုမ်ားကို စီစဥ္ရမည္ကိုလည္း ႀကိဳတင္ျပင္စဥ္ထားရမည္ျဖစ္သည္။

လိုအပ္ႏိုင္ေသာ ေဆး၀ါးမ်ားႏွင္႔ မိမိသြားေရာက္လည္ပါတ္မည္႔
ၿမိဳ႕မ်ား၏ အေရးႀကီးလွ်င္ ဆက္သြယ္ရမည္႔ ဖုန္းနံပါတ္မ်ားကိုလည္း ႀကိဳတင္ျပင္စဥ္ထားရပါမည္။ ခရီးစဥ္အတြင္း လည္ပါတ္မည္႔ ေနရာမ်ားျဖစ္ေသာ ေစတီ၊ ပုထိုးစသည္႔ ေနရာမ်ား မေရာက္မွီ Tour Leaders မ်ားက ထိုေနရာမ်ား၏ ရာဇ၀င္ သမိုင္းၾကာင္းမ်ားႏွင္႔ သိမွတ္ဖြယ္ရာမ်ားကို ရွင္းလင္းေျပာျပေပးရၿပီး ဤေနရာတြင္လွည္႔လည္ၾကည္႔ရွူရန္ မည္မွ်အခ်ိန္ရသည္ မည္႔သည္႔အခ်ိန္တြင္ မိမိတို႔၏ကားရွိရာေနရာသို႔ ျပည္လည္ေရာက္ရွိရမည္ ကိုလည္းေျပာၾကားေပးရပါမည္။

အဓိကအေရးႀကီးသည္မွာ ခရီးစဥ္တစ္ေလွ်ာက္ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႔ၿပီး ခရီးစဥ္အတြင္း လိုက္ပါလာေသာခရီးသည္မ်ား၊ ၀န္ေဆာင္မွုေပးရေသာ Tour Leaders မ်ား၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မွုး ႏွင္႔ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အကူမ်ား ၊ အျခားေသာက႑မွ ၀န္ေဆာင္းမွုေပးသူမ်ားသည္ တစ္ဦးႏွင္႔တစ္ဦး ေႏြးေထြးပ်ဴငွာၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္ေသာခရီးစဥ္အျဖစ္ ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာႏိုင္ေရးပင္ ျဖစ္သည္။

ဤကဲ႔သို႔ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ရာ ခရီးစဥ္ျဖစ္ေေျမာက္ေရးအတြက္ အဆင္မေျပမွုမ်ားရွိပါက ခရီးစဥ္အတြင္းလိုက္ပါေသာ Tour Leaders မ်ားသည္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ထိန္းသိမ္း၍ ကိုင္တြယ္သြားရန္ အထူးလိုအပ္ပါသည္။  

#ျပည္ပခရီးစဥ္မ်ားေရးဆြဲျခင္းႏွင္႔ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ျခင္း
ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားအတြက္ ျပည္ပခရီးစဥ္မ်ားကို စီစဥ္ေဆာက္ရြက္ရာတြင္ ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ား၌ရွိေသာ ခရီးသြားလာေရးကုမၸဏီမ်ားျဖင္႔ ပူးေပါင္းစီစဥ္ေဆာင္ရြက္ရပါသည္။ မိမိတို႔၏ေစ်းကြက္ခြဲေ၀ ရရွိထားမွု၊ ေစ်းကြက္အတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္ႏိုင္မွု အေျခအေနေပၚမွုတည္၍ ျပည္ပ၌ရွိေသာ မည္သည္႔ခရီးသြားလာေရးကုမၸဏီမ်ားျဖင္႔ ပူးေပါင္းစီစဥ္ေဆာင္ရြက္ရမည္ကို သိရွိႏိုင္ရပါမည္။

မည္႔သည္႔ ကုမၸဏီီမ်ားသည္ ၀န္ေဆာင္မွုေကာင္းသည္ မည္သည္႔ကုမၸဏီမ်ားသည္ မည္႔သည္႔ေစ်းႏွုန္းထားမ်ားရွိသည္ကို သိရွိရပါမည္။ သို႔မွသာလွ်င္ ျပည္ပခရီးစဥ္မ်ားကိုေရးဆြဲၿပီး ျပည္တြင္း၌ရွိေသာ ၿပိဳင္ဘက္ကုမၸဏီမ်ားျဖင္႔ ယွဥ္ျပိဳင္ၿပီး ေစ်းကြက္ရရွိမွုအတြက္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည္ျဖစ္ပါသည္။

ျပည္ပကုမၸဏီီမ်ားမွ အျပည္႔အ၀ခရီးစဥ္ (Pacakge Tours)
ေစ်းႏွုန္းမ်ားကိုရယူထားၿပီး မိမိစီစဥ္လိုေသာႏိုင္ငံသို႔ အသြားအျပန္ ေလယာဥ္လက္မွတ္ (International Flight Tickets) ၊
ျပည္၀င္ခြင္႔ ကုန္ၾကမွုစရိတ္ (Visa Fees) ႏွင္႔ အျခားေသာစာရြက္စာတန္းမ်ား (Others documentation Fees) ကုန္က်မွုစရိတ္တို႔ျဖင္႔ေပါင္းကာ အျမတ္ႏွုန္းထားမ်ားတင္၍ ေရာင္းခ်ၾကရပါသည္။ လိုက္ပါမည္႔ Tour Leaders မ်ားသည္ အနည္းဆံုး English ဘာသာစကားကို ကြ်မ္းက်င္စြာေျပာဆိုတတ္သူျဖစ္ၿပီး-
သြားေရာက္လည္ပါတ္မည္႔ ႏိုင္ငံႏွင္႔ေနရာမ်ားအေၾကာင္းကို ကြ်မ္းက်င္စြာသိရွိသူျဖစ္ရပါမည္။

အကယ္၍ ၄င္း Tour Leaders မ်ားသည္ ထိုႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ကိုယ္တိုင္ေရာက္ရွိ လည္ပါတ္ခဲ႔ဘူးၿပီး   မိမိသြားေရာက္ေသာႏိုင္ငံ၌ေျပာဆိုေသာ ဘာသာစကားကို ေျပာဆိုႏိုင္သူျဖစ္ပါက ပို၍ေကာင္းမြန္ပါသည္။ မိမိတို႔၏ ျပည္ပခရီးစဥ္တြင္ လိုက္ပါမည္႔ ခရီးသည္မ်ားသည္ ထိုႏိုင္ငံအတြင္းအေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳး မက်န္ရွိခဲ႔ေစရန္ ခရီးစဥ္မစမွီက ပင္ႀကိဳတင္ျပင္စဥ္ထားရပါမည္။

လိုက္ပါလိုေသာ ခရီးသည္မ်ား ျပည္၀င္ခြင္႔ရရွိေရးအတြက္ သက္ဆိုင္ရာသံရံုးမ်ားမွ လိုအပ္ေသာအခ်က္အလက္၊ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ရမည္႔ ကာလၾကာခ်ိန္ ႏွင္႔ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကိုလည္းသိရွိရန္လိုအပ္ပါသည္။
ျပည္ပႏိုင္ငံသို႔သြားေရာက္လည္ပါတ္မည္႔ ခရီးစဥ္မ်ားအတြက္ ျပည္၀င္ခြင္႔ (Visa) ရရွိေရးသည္ အေရးႀကီးဆံုးအခ်က္ျဖစ္သည္။

အထူးသျဖင္႔ America, England, Europe, Japan
စေသာႏိုင္ငံႀကီးမ်ား အတြက္ Visa တင္ေလွ်ာက္ပါက လိုအပ္ေသာအခ်က္အလက္မ်ားကို တိက်စြာ လိုက္နာေဆာင္ရြက္ရန္လိုအပ္ပါသည္။ လိုအပ္ေသာအခ်က္အလက္မ်ားကို သက္ဆိုင္ရာသံရံုး၏ websites မ်ားမွေသာ္၄င္း ၊ သံရုံးသို႔ ဖုန္းျဖင္႔ေသာ္၄င္း ၊ လူကိုယ္တုိင္သြားေရာက္၍ေသာ္၄င္း ေမးျမန္းစံုစမ္းႏိုင္ပါသည္။

#မွတ္ခ်က္
ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားအတြက္ ျပည္တြင္း ျပည္ပခရီးစဥ္မ်ားေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ရက္ရွည္ရံုးပိတ္ရက္ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ တို႔ျဖင္႔ခ်ိန္၍ သတ္မွတ္ထားေသာထြက္ခြါရက္အတိုင္း (SIC Tours / Regular Tours) ျပည္တြင္း ျပည္ပ ခရီးသြားလာေရး ကုမၸဏီမ်ားက
မ်ားေသာအားျဖင္႔စီစဥ္ၾကသည္။

ယခုအခါတြင္ ျပည္တြင္း ျပည္ပ ခရီးသြားလာေရး လုပ္ငန္းလုပ္သူမ်ား မ်ားျပားလာသည္ႏွင္႔အမွ် ျပည္တြင္းခရီးစဥ္မ်ား အတြက္ ကားမ်ားႏွင္႔ ဟိုလ္တယ္အခန္းမ်ားကို ႀကိဳတင္ရယူမွုသည္လည္း အေရးႀကီးေသာ အခန္းက႑မွပါ၀င္လာပါသည္။ ထို႔အတူ ျပည္ပခရီးစဥ္မ်ားအတြက္လည္း ျပည္ပေလယာဥ္လက္မွတ္မ်ား ႀကိဳတင္ ရယူမွုသည္လည္း အေရးႀကီးေသာ အခန္းက႑မွပါ၀င္လာပါသည္။

၄င္းတို႔အား ႀကိဳတင္လက္ဦးမွုရယူရန္အတြက္ ႀကိဳတင္စရံေငြမ်ား
ေပးေျခရပါသည္။ အကယ္၍ အနည္းဆံုး သတ္မွတ္လူဦးေရ မျပည္႔မွီ၍ ၄င္းခရီးစဥ္မ်ားကို မထြက္ခြါႏိုင္ပါက စရံေငြမ်ားဆံုးရွုံးမည္ျဖစ္ပါသည္။ ကုမၸဏီီအဖြဲ႔စည္းမွသီးသန္႔ခရီးစဥ္မ်ား ၊ မိသားစုသီးသန္႔ခရီးစဥ္မ်ားသည္ (Incentive Trips / Request Trips)  မိမိတို႔ ခရီးသြားလိုေသာရက္ လိုက္ပါမည္႔ လူဦးေရ အေရအတြက္ တို႔ျဖင္႔ ႀကိဳတင္ညိွႏွိုင္းၿပီးမွ စရံေငြမ်ားကိုႀကိဳတင္ေပးေျခပါသည္။

ထို႔ေၾကာင္႔ ၄င္းကဲ႔သို႔ေသာ ခရီးစဥ္မ်ားကို ေဆာင္ရြက္လွ်င္ ဆံုးရွုံး
နစ္နာမွုရွိ ျခင္းမွာနည္းပါးပါသည္။ သို႔ေသာ္ ပံုမွန္ခရီးစဥ္မ်ားကို မ်ားေသာအားျဖင္႔ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ ထြက္ခြါႏိုင္ေသာ ကုမၸဏီီမ်ားသည္ လူအမ်ားသိရွိမွုကို ရရွိ၍ ျပည္တြင္းျပည္ပခရီးသြားလာေရးေစ်းကြက္ရရွိမွုအတြက္ ပိုမိုအခြင္႔အေရးမ်ားပိုရွိပါသည္။                                      
#ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားအတြက္ျပည္တြင္းျပည္ပခရီးသြားလာေရး (Domestic and Outbound) ေစ်းကြက္ရွာေဖြပံုႏွင္႔ေစ်းကြက္ထိန္းသိမ္းထားျခင္း

ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားအတြက္ ျပည္တြင္း ႏွင္႔ ျပည္ပခရီးသြားလာေရး
ေစ်းကြက္ရွာေဖြပံုႏွင္႔ေစ်းကြက္ထိန္းသိမ္းပံုသည္ တူညီပါသည္။
ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားအတြက္ ျပည္တြင္း ႏွင္႔ ျပည္ပခရီးသြားလာေရး
ေစ်းကြက္ရွာေဖြရာတြင္ မိမိႏိုင္ငံအတြင္းရွာေဖြရျခင္းျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ႏိုင္ငံျခားသားခရီးသြားလာေရးေစ်းကြက္ရွာေဖြသကဲ႔သို႔ ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားမွက်င္းပေသာ (ATF, ITB, WTM) ကဲ႔သို႔ Travel Shows မ်ားသို႔သြားေရာက္ရန္မလိုအပ္ေပ။

စတည္ေထာင္ရာတြင္ မိမိတို႔ႏွင္႔နီးဆက္ေသာ ေဆြမ်ဳိးမ်ား၊ မိတ္ေဆြမ်ားကို မိမိတို႔ကုမၸဏီျဖင္႔ခရီးသြားရန္ႏို္းေဆာ္ရပါမည္။ ခရီးသြားလာေလ႔ရွိေသာ ဘုရင္႔ေနာင္၊ မဂၤလာေစ်း၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေစ်း စသည္႔ပါတ္၀န္းက်င္မ်ားမွာ လူမ်ားကို ေၾကာ္ျငာလက္ကမ္းစာေစာင္မ်ားျဖန္႔ေ၀ျခင္း၊ သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္ ႏွင္႔ ရုပ္ျမင္သံၾကားမ်ားတြင္ ေၾကာ္ျငာျခင္း စသည္တို႔ျဖင္႔ေစ်းကြက္ရွာေဖြရပါမည္။ ထို႔ျပင္ ေလ႔လာေရးခရီးမ်ားထြက္တတ္ေသာ ILBC, ISY ကဲ႔သို႔ေသာေက်ာင္းမ်ား၊ NGO ကဲ႔သို႔ေသာ အဖြဲ႔စည္းမ်ား၊ ၀န္ထမ္းမ်ားႏွင္႔ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားကို အပန္းေျဖခရီးစီစဥ္ေပးေလ႔ရွိေသာ IBTC, ျမန္႔မာ႔ၾသဘာ စသည္႔ ကုပၼဏီမ်ားသို႔လည္း ေစ်းကြက္ရွာေဖြႏိုင္ပါသည္။

သို႔ေသာ္ ျပိဳင္ဘက္ကုမၸဏီမ်ား မ်ားျပားလာေသာေၾကာင္႔ ေစ်းၿပိဳင္ေလ်ာ႔ေပးရျခင္း၊ ၀န္ေဆာင္မွုအရည္အေသြးမ်ား ျမွင္႔တင္ေပးရျခင္းတို႔ျဖင္႔ ေစ်းကြက္ရယူမွုတို႔ကို ႀကိဳးစားၾကေသာ္လည္း မိမိတို႔ကုမၸဏီီအား ခရီးသြားဧည္႔သည္တို႔၏ယံုၾကည္မွုႏွင္႔ ရင္းႏီွးမွုတို႔သည္ အေရးႀကီးေသာ အခန္းက႑ျဖစ္သည္။ လူမွုေရးအဖြဲ႔စည္းမ်ား၌ ၀င္ေရာက္ပါ၀င္ျခင္း၊ MBA, EMBA စသည္႔သင္တန္းမ်ားတတ္ေရာက္ျခင္း၊ လုပ္ငန္းႏွင္႔သက္ဆိုင္ေသာ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲမ်ားက်င္းပေသာေနရာမ်ား၊ အစည္းအေ၀းပြဲမ်ား တက္ေရာက္ဆင္ႏႊဲျခင္းတို႔သည္ မိမိတို႔၏ လုပ္ငန္းေစ်းကြက္ ရွာေဖြရာတြင္ ကြန္ယက္တည္ေစာက္ျခင္းအတြက္ အေထာက္အကူျဖစ္ေစပါသည္။    

ေစ်းကြက္ထိန္းသိမ္းရာတြင္ မိမိတို႔႔ကုမၸဏီျဖင္႔ခရီးသြားလာခဲ႔ဘူးေသာ ခရီးသြားဧည္႔သည္မ်ားအား ေမြးေန႔လက္ေဆာင္ေပးပို႔ေပးျခင္း၊ ေမြးေန႔ဆုမြန္းေကာင္းမ်ားဖုန္းျဖင္႔ဆုေတာင္းေပးျခင္း၊ ခရီးစဥ္အသစ္မ်ားရွိပါက ေပးပို႔အေၾကာင္းၾကားျခင္းစသည္တို႔ျဖင္႔ မိမိတို႔၏ဧည္႔သည္မ်ားျဖင္႔ မ်က္ေျခမပ်က္သြားေစရန္ ေဆာင္ရြက္ၾကရပါသည္။ မိမိရရွိထားေသာေစ်းကြက္ကို ေရရွည္ ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္ျခင္းသည္ မိမိ၏လုပ္ငန္း ေအာင္ျမင္မွုကိုထိန္းသိမ္းထားႏိုင္ျခင္းျဖစ္သည္။

မိမိတို႔၏ ကုမၸဏီတြင္ေရရွည္လုပ္ကိုင္ေနေသာ Tour Leader မ်ား Guide မ်ား သည္ မိမိတိုကုမၸဏီျဖင္႔ ခရီးသြားလာလွ်က္ရွိေသာ ဧည္႔သည္မ်ားျဖင္႔ရင္းႏွီးကြ်မ္း၀င္မွုမ်ားရွိေနပါသည္။ ၄င္းတို႔အားထိန္းသိမ္းထားႏိုင္ျခင္းသည္လည္း မိမိတို႔၏ ကုမၸဏီီေစ်းကြက္အား ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။

ေဖၚျပပါ အေၾကာင္းအရာတို႔သည္ ေယဘူယ်အားျဖင္႔ လက္ရွိ ျပည္တြင္းျပည္ပ ခရီးသြားလာေရးလုပ္ငန္းတို႔၏ ေစ်းကြက္ရွာေဖြ႔ပံုႏွင္႔ ေစ်းကြက္ထိန္းသိမ္းပံုတို႔ျဖစ္သည္။ မိမိတို႔၏ ကိုယ္စြမ္း ဥာဏ္စြမ္းရွိသေလာက္ မတူညီေသာေတြးေခၚလုပ္ကိုင္ပံုတို႔ျဖင္႔လည္း ေစ်းကြက္ရွာေဖြျခင္း ထိန္းသိမ္းျခင္းမ်ားျပဳလုပ္ႏိုင္ပါသည္။

ေစ်းကြက္ရွာေဖြ႔ရာႏွင္႔ထိန္းသိမ္းရာတြင္ မိမိတို႔ လုပ္ငန္း၏ နာမည္ေကာင္းကိုတည္ေဆာက္မွုသည္အေရးႀကီးသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ မိမိတို႔သည္ တစ္ျခားသူမ်ားႏွင္႔ယွဥ္လွ်င္ မည္သည္႔ အားသာခ်က္မ်ားကိုတည္ေဆာက္ရမည္ကိုသိရွိၿပီး တည္ေဆာက္ရမည္ျဖစ္သည္။

ကမာၻလွည္႔ခရီးသည္မ်ား ျပည္တြင္းခရီးသြားလာေရးအတြက္ (Inbound) ခရီးစဥ္မ်ားေရးဆြဲျခင္း အေၾကာင္းသိေကာင္းစရာမ်ား  
ကမၻာလွည္႔ခရီးသည္မ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔လာေရာက္လည္ပါတ္ရာတြင္ ျပည္တြင္ခရီးသည္ (Domestic Tours) မ်ားကဲ႔သို႔မဟုတ္ပဲ ကြဲျပားျခားနားမွုမ်ားစြာရွိပါသည္။ အမ်ားစုမွာတစ္ေနရာႏွင္႔ တစ္ေနရာသို႔ ေလယာဥ္ျဖင္႔သာသြားလာၾကသည္သာမ်ားပါသည္။

ထို႔အျပင္ ရထားျဖင္႔သြားျခင္း၊ သေဘၤာျဖင္႔သြားျခင္း၊ စင္းလံုးငါးကားျဖင္႔သြားျခင္း၊ အေ၀းေျပးကားမ်ားျဖင္႔သြားျခင္းစသည္တို႔လည္း ရွိပါသည္။ ခရီးစဥ္မ်ား ေရးဆြဲရာတြင္ တစ္ေနရာႏွင္႔ တစ္ေနရာ မည္သို႔သြားလာ၍ရသည္ (ဥပမာ - ကားျဖင္႔သြားလို႔ရသည္၊ ရထားျဖင္႔သြားလို႔ရသည္၊ သေဘၤာျဖင္႔သြားလို႔ရသည္၊ ေလယာဥ္ျဖင္႔ သြားလို႔ရသည္) တို႔ကိုသိရွိရပါသည္။ ထို႔သို.သြားလာရာတြင္ တစ္ေနရာႏွင္႔ တစ္ေနရာ မည္မွ်မိုင္အကြာအေ၀းရွိသည္၊ မည္သည္႔ယာဥ္တို႔ျဖင္႔ သြားလွ်င္ ဘယ္ေလာက္အခ်ိန္ၾကာျမင္႔မည္ကို သိရွိထားရပါမည္။ ထို႔မွသာ အခ်ိန္ကိုတြက္ခ်က္ၿပီး (Sightseeing) လွည္႔လည္ၾကည္႔ရွု႕မည္႔ အခ်ိန္ကို တြက္ခ်က္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။

ရထား၊ သေဘၤာ၊ ေလယာဥ္၊ အေ၀းေျပးကားတို႔၏ ထြက္ခြါခ်ိန္ ႏွင္႔ ဆိုက္ေရာက္ခ်ိန္ (schedule) မ်ားကိုလည္း သိရွိထားရပါမည္။ သို႔မွသာ ခရီးစဥ္မ်ားေရးဆြဲရာတြင္ ၄င္းအခ်ိန္မ်ားျဖင္႔ ခ်ိန္ကိုက္ၿပီး ခရီးစဥ္မ်ားေရးဆြဲႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ခရီးစဥ္မ်ားေရးဆြဲရာတြင္ ျမန္မာ႔ႏိုင္ငံရွိ မည္သည္႔ၿမိဳ႕မ်ားတြင္ မည္သို႔ေသာ ခရီးစဥ္မ်ားကို စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည္ကိုလည္း သိရွိထားရပါမည္။ သို႔မွသာလွ်င္ ခရီးသည္မ်ားေတာင္းဆိုလာေသာအခ်က္မ်ားႏွင္႔ မိမိတို႔၏ခရီးသြားကြ်မ္းက်င္မွု ဗဟုသုတမ်ားျဖင္႔ေပါင္းစပ္၍ သင္႔တင္႔ေကာင္းမြန္ေသာခရီးစဥ္မ်ားကို ေရးဆြဲႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
ကမာၻလွည္႔ခရီးသည္မ်ား ျပည္တြင္း ခရီးသြားလာေရး လုပ္ငန္းတြင္ အစဥ္သင္႔ေရးဆြဲထားေသာခရီးစဥ္မ်ား (Package Tours) မ်ားရွိသလို ၊ ခရီးသြားမ်ား၏ လိုအပ္ခ်က္မ်ားေပၚမွုတည္၍ ေရးဆြဲေပးရေသာ (Tailor Make Tour Programs) မ်ားလည္းရွိပါသည္။

#ခရီးစဥ္မ်ားေရးဆြဲတြင္ေအာက္ပါေဖၚျပပါေခါင္းစဥ္မ်ားေပၚမွုတည္၍ ေရးဆြဲႏိုင္သည္

* Standard Package Tours (ပံုမွန္ သြားေလ႔သြားထရွိေသာခရီးစဥ္မ်ား)
* Tailor Make Tours (ေတာင္းဆိုေသာအေပၚတြင္ မွုတည္၍ ေရးဆြဲေပးရေသာ ခရီးစဥ္မ်ား)
* Extension Tours (ပုံမွန္ခရီးစဥ္မ်ား ႏွင္႔ ခ်ိန္ဆက္၍ ေရးဆြဲႏိုင္ေသာ ခရီးစဥ္မ်ား)
* Optional Tours (ခရီးစဥ္သြားရင္းႏွင္႔ အပိုထပ္၍ သြားႏိုင္ေသာ ခရီးတိုေလးမ်ား)
* Bicycle Tours (ခရီးစဥ္တြင္း စက္ဘီးစီး၍ေကာင္းေသာေနရာမ်ား စက္ဘီးမ်ားစီး၍သြားရေသာ ခရီးစဥ္မ်ား)
* Bird Watching Tours (ခရီးစဥ္အတြင္း ငွက္ၾကည္႔ရန္ေကာင္းေသာ ေနရာေဒသမ်ားအား ငွက္မ်ားၾကည္႔ရန္သြားေရာက္ေလ႔လာေသာခရီးစဥ္မ်ား)
* Cruise Tours (ခရီးစဥ္တြင္း ဇိမ္ခံသေဘၤာမ်ားစီးႏွင္းသြားလာျခင္းမ်ား ပါေသာခရီးစဥ္မ်ား)
* Meditation Tours (တရားစခန္းမ်ား၌ တရားထိုင္ျခင္းမ်ားပါေသာ ခရီးစဥ္မ်ား)
* Motor Bike Tours (တစ္ေနရာႏွင္႔ တစ္ေနရာကို ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မ်ားစီးျခင္းကို ထည္႔သြင္းေရးဆြဲထားေသာခရီးစဥ္မ်ား)
* Overland Tours (တစ္ေနရာႏွင္႔ တစ္ေနရာကို ကားျဖင္႔ ေတာက္ေလွ်ာက္သြားေသာခရီးစဥ္မ်ား)
* Photo Tours (ဓါတ္ပံုရိုက္ျခင္းအားအထူးျပဳေရးဆြဲထားေသာ ခရီးစဥ္မ်ား)
* Self Driving Tours (ခရီးစဥ္တြင္း ဧည္႔သည္မ်ားသည္ ကိုယ္တိုင္ကားေမာင္း၍ သြားရေသာခရီးစဥ္မ်ား)
* Trekking & Adventure Tours (ေတာထဲမွ ရြာမ်ား ကုန္းျမင္႔မ်ားကို ျဖစ္ေလွ်ာက္သြားရေသာခရီးစဥ္မ်ား)

အမွန္တကယ္မွာ မိမိအထူးျပဳလိုေသာ ေခါင္းစဥ္အားတပ္၍ခရီးစဥ္ ေရးဆြဲျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ အထက္ေဖၚျပေဂါင္းစဥ္ႏွင္႔ မတူညီပဲ တစ္ျခားေသာ ေခါင္းစဥ္မ်ားျဖင္႔ မိမိစိတ္ႀကိဳက္ ခရီးစဥ္မ်ားလည္း
ေရးဆြဲႏိုင္ပါသည္။ ခရီးစဥ္မ်ားေရးဆြဲရာတြင္ မိမိေခါင္းစဥ္
တပ္ထားေသာခရီးစဥ္ ႏွင္႔ အံ၀င္ဂြင္က်ျဖစ္ေအာင္ မည္သည္႔ေနရာေဒသမ်ားကို ခရီးစဥ္တြင္ မည္႔သို႔စီစဥ္ေဆာင္ရြက္မည္႔ကို သိရွိထားရမည္မွာ အေရးႀကီးပါသည္။ မိမိသည္႔ထိုေနရာေဒသမ်ားသို႔ မေရာက္ရွိဖူးျခင္း၊ မည္သို႔စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ရမည္ကိုမသိရွိျခင္း တို႔ျဖစ္ပါက တစ္ျခားသူမ်ားမည္သို႔စီစဥ္ ေဆာက္ရြက္သည္ကို ေလ႔လာၿပီး ေရးဆြဲႏိုင္ပါသည္။ မိမိကိုယ္တိုင္ ၄င္းေဒသမ်ားသို႔ေရာက္ရွိခဲ႔ဘူးၿပီး ခရီးစဥ္မ်ားေရးဆြဲမည္ ဆိုပါက ပိုမိုေကာင္းမြန္ပါသည္။

အမ်ားစုမွာ အျခားသူမ်ားေရးဆြဲထားေသာ ခရီးစဥ္မ်ားေပၚအေျချပဳ ၍ ေရးွဆြဲၾကျခင္းသာမ်ားသည္၊ မိမိတို႔ထံတြင္ Day By Day (တစ္ရက္လည္လွ်င္ ဘယ္သြားမည္ ၊ ႏွစ္ရက္လည္လွ်င္ ဘယ္သြားမည္) Program မ်ားကို ေနရာေဒသမ်ားအလိုက္ ႀကိဳတင္ျပင္စဥ္ထားလွ်င္ ခရီးစဥ္မ်ားကို အလြယ္တကူ ေရးဆြဲႏီုင္ပါသည္။

               (Inbound) ခရီးစဥ္မ်ားအားေစ်းႏွုန္းတြက္ခ်က္ျခင္းခရီးစ္မ်ားအားေစ်းႏွုန္းတြက္ခ်က္ရာတြင္ မိမိထံ၌ ဟိုတယ္ေစ်းႏွုန္းမ်ား၊ ေလယာဥ္လက္မွတ္ေစ်းႏုွန္းမ်ား၊ ကားခေစ်းႏွုန္းမ်ား၊ ၀င္ေၾကးေစ်းႏွုန္းမ်ား၊ သေဘၤာေစ်းႏွုန္းမ်ား၊ စားေသာက္ဆိုင္ ေစ်းႏွုန္းမ်ား၊ ဧည္႔လမ္းၫႊန္ငွားရမ္းခေစ်းႏွုန္းမ်ား စသည္႔ မိမိေရးဆြဲမည္႔ ခရီးစဥ္ႏွင္႔ သက္ဆိုင္ေသာ ေစ်းႏွုန္းမ်ား လိုအပ္ပါသည္။ ထို႔ျပင္ မည္႔သည္႔ေနရာမ်ားတြင္ ၀င္ေၾကးေပးရသည္ မည္သည္မ်ားကို ေစ်းႏွုန္းတြက္ခ်က္ရာတြင္ ထည္႔တြက္ရမည္တို႔ကိုသိရွိရန္လိုအပ္ပါသည္။ ၄င္းတို႔အျပင္ မိမိသံုးဆြဲမည္႔ ကား ၊ စက္ေလွ၊ သေဘၤာ စသည္တို႔သည္ တစ္စင္းလွ်င္ လူဦးမည္မွ်ဆန္႔သည္ ၊ လူဦးေရ ဘယ္ေလာက္တြင္ ဘယ္လိုကားမ်ဳိးသံုးရမည္၊ လူဦးေရဘယ္ေလာက္တြင္ စက္ေလွဘယ္ႏွစ္စီးသံုးရမည္ စသည္တို႔ကိုလည္း သိရွိရပါမည္။

မည္သည္႔ ၀န္ေဆာင္မွုကို မည္သို႔က်ခံရမည္ကိုလည္း သိရွိထားရပါမည္ (ဥပမာ - ရန္ကုန္တစ္ေနကုန္ Saloon Car (2 Seater) ၏ ငွားရမ္းခမွာ က်ပ္ ၄၀၀၀၀.-- ေပးရမည္ဆိုပါက ကနဦး USD ျဖင္႔ဆိုလွ်င္ ဘယ္ေလာက္ က်သည္ကိုတြက္ခ်က္ရပါမည္။ တြက္ခ်က္ရာတြင္ Exchange ဘယ္ေလာက္ထား၍ တြက္ခ်က္ရမည္ကိုလည္း သတ္မွတ္ထားရပါမည္။

Exchange Rate 1 USD = ၁၀၀၀.-- Kyat ဆိုလွ်င္ USD ျဖင္႔ဆိုလွ်င္ USD 40 က်ခံရမည္ျဖစ္သည္ ထို႔ေနာက္မိမိတို႔သည္ တစ္ဦးခ်င္းလွ်င္ မည္မွ် က်သည္ကိုတြက္ခ်က္ၿပီးေပးရေသာေၾကာင္႔ ၂ နဲ႔စားရပါမည္။ ထိုအခါ တစ္ဦးလွ်င္ USD 20.-- က်ခံရမည္ျဖစ္သည္။ ကားတြင္ Saloon, Town-Ace, Hi-Ace, 24 Seaters, 29 Seater, 33 Seaters, 45 Seaters စသည္ျဖင္႔ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိပါသည္။ မည္သည္႔လူဦးေရတြင္ မည္႔သည္႔ကားျဖင္႔ တြက္ခ်က္သင္႔သည္ကိုလည္း သိရွိထားရပါမည္။ ေယဘူယ်အားျဖင္႔ ေအာက္ပါအတိုင္း ခြဲျခားထားႏိုင္ပါသည္။)

       Guide ကုန္က်မွုစရိတ္တို႔သည္လည္း ခရီးသည္ဦးေရအလုိက္ မွ်၍ က်ခံရမည္ျဖစ္သည္။ (ဥပမာ - Guide ၏ ကုန္က်မွုစရိတ္စုစု ေပါင္းသည္ USD 200.-- က်မည္ဆိုပါလွ်င္ လာေရာက္မည္႔ ဧည္႔သည္မွာ ၂ ဦးျဖစ္သည္႔အတြက္ ၂ ျဖင္႔စားရမည္ျဖစ္သည္။ သို႔မွသာ တစ္ဦးလွ်င္ USD 100.-- က်ခံရမည္ျဖစ္ၿပီး တစ္ဦးျခင္းေစ်းႏွုန္းကိုရရွိမည္ျဖစ္ပါသည္။)

Entrance Fees, Zone Fees တို႔သည္ တစ္ဦးလ်င္းအလိုက္ ေပးရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ လူဦးေရျဖင္႔ ျပန္စားရန္မလိုေပ။ (ဥပမာ - ေရႊတိဂံုဘုရားႀကီး၏ ၀င္ေၾကးသည္ တစ္ဦးလွ်င္ USD 08.-- ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ဧည္သည္တစ္ဦးျခင္းစီတိုင္းသည္ တစ္ေယာက္လွ်င္ USD 08.-- ေပးေဆာင္ရမည္ျဖစ္သည္။)              
 
Flight Tickets Fees တို႔သည္ တစ္ဦးလ်င္းအလိုက္ ေပးရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ လူဦးေရျဖင္႔ ျပန္စားရန္မလိုေပ။ (ဥပမာ - ရန္ကုန္ - ေညာင္ဦး အတြက္ ေလယာဥ္လက္မွတ္သည္ တစ္ဦးလွ်င္ တစ္ဦးလွ်င္ USD 120.-- ?

(Credit : Zaw Oo)

No comments: