Monday, January 29, 2018

" ကားတစ္စီး၊ ဆီစားႏႈန္းမ်ားေစေသာ အေၾကာင္းတရားမ်ား "


🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜

ကားတစ္စီးမွာ ဆီစားႏႈန္းဘယ္ေလာက္ရွိသလဲဆုိတာ ကား၀ယ္မယ့္လူက ေလ့လာၿပီး ေရြးခ်ယ္၀ယ္ယူၾကပါတယ္။ ကားထုတ္လုပ္သူ Auto Maker ကားကုမၸဏီႀကီးေတြကလည္း ကား Model တစ္မ်ိဳးခ်င္းစီအတြက္ ဆီစားႏႈန္းကို အတိအက် ထုတ္ေဖာ္ေၾကညာၿပီး ေရာင္းရပါတယ္။ မဟုတ္မမွန္ လိမ္ညာၿပီး ေဖာ္ျပလုိ႔မရပါဘူး။ ကားတစ္စီးဆီစားႏႈန္းကို လိမ္လည္ေဖာ္ျပတဲ့ ကားကုမၸဏီေတြကို သက္ဆုိင္ရာႏုိင္ငံေတြရဲ႕ အာဏာပုိင္ေတြက ေစာင့္ၾကည့္စစ္ေဆးၿပီး အေရးယူပါတယ္။ ဒဏ္ေငြ ေဒၚလာသန္းနဲ႔ခ်ီၿပီး တပ္႐ုိက္ပါတယ္။

ဆီစားႏႈန္းကို ေဖာ္ျပတဲ့ယူနစ္ ႏွစ္မ်ိဳး ရွိပါတယ္။ mpg နဲ႔ L/100km ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာေတြ ရင္းႏွီးကြၽမ္း၀င္တဲ့ အသံုးကေတာ့ ဆီတစ္ဂါလံမွာ မုိင္ဘယ္ေလာက္ေမာင္းလုိ႔ရသလဲ။ ဒါကို mile per gallon (mpg) နဲ႔ ေဖာ္ျပပါတယ္။ ႏုိင္ငံတကာသံုး ယူနစ္ကေတာ့ လီတာနဲ႔ ေဖာ္ျပပါတယ္။ ကီလုိမီတာ (၁၀၀) ခရီးကို သံုးရတဲ့ ဆီထုထည္ပမာဏ (လီတာ) နဲ႔ တြက္ၾကပါတယ္။ သံုးတဲ့ယူနစ္က Litres/100km ျဖစ္ပါတယ္။ ၿမိဳ႕တြင္းမွာ ေမာင္းတာနဲ႔ ၿမိဳ႕ျပင္မွာေမာင္းတာ ကုန္တဲ့ဆီစားႏႈန္း မတူပါဘူး။ ၿမိဳ႕တြင္းမွာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ေနတာေၾကာင့္ ဆီပိုကုန္ပါတယ္။

ကားတစ္စီးရဲ႕ တကယ့္လက္ေတြ႕ဆီစားႏႈန္းက မွန္ကန္တဲ့ေမာင္းႏွင္မႈစတုိင္နဲ႔ ကားတစ္စီးကို ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းတဲ့အေျခအေနေပၚမွာ မူတည္ေနပါတယ္။ ကားတစ္စီးမွာ စက္မႈပုိင္းဆုိင္ရာ ခြၽတ္ယြင္းမႈ အားနည္းခ်က္ေတြ အျပစ္ေတြရွိေနရင္ ဆီစား မ်ားႏုိင္ပါတယ္။ ဆီစားမ်ားေနတာ ေငြယိုေပါက္တစ္ခုပါပဲ။ ေန႔စဥ္ကုန္က်ေနတာ ေလာင္စာဆီ ၀ယ္ယူရတဲ့ဂရိတ္ပါ။ ေလာင္စာဆီေခြၽတာဖုိ႔ ဆီစားႏႈန္းမ်ားေစတဲ့ ကားတစ္စီးရဲ႕ ခြၽတ္ယြင္းအားနည္းခ်က္ေတြကို ျပဳျပင္ဖုိ႔လုိပါတယ္။

>> Air Cleaner ေလစစ္ ပိတ္ဆုိ႔ေနျခင္း
Air Cleaner ပိတ္ေနရင္ အင္ဂ်င္ေလဆြဲတဲ့အခ်ိန္မွာ ေလအလံုအေလာက္မရဘဲ အသက္႐ွဴၾကပ္ေနသလုိ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ေလစစ္မွာ ဖုန္၊ သဲ၊ အမႈိက္ေတြ ပိတ္ေနတတ္ပါတယ္။ ေလစစ္ Fitter ကို ေလျပင္းအားေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ေလမႈတ္သန္႔ရွင္းေပးပါ။ Fitter မေကာင္းရင္ အသစ္လဲလွယ္ပါ။

>> Plugs မ်ား မေကာင္းျခင္း
ပလပ္ မေကာင္းလွ်င္ အားနည္းပါတယ္။ ပလပ္မေကာင္းရင္ ေလာင္စာဆီေတြ အျပည့္အ၀ မီးေလာင္ကြၽမ္းမႈ မရႏုိင္ပါဘူး။ ပလပ္မီးစားၿပီး တုိေနသလား။ ကာဗြန္ခ်ိဳးေတြ၊ ဆီေတြ ေပက်ံၿပီး ညစ္ပတ္ေနသလား စစ္ေပးပါ။ ဆီအရည္အေသြး မေကာင္းလွ်င္လည္း ပလပ္ေတြ ခဏေလးနဲ႔ ညစ္ပတ္ပါတယ္။ ပလပ္ေတြကို ေဆးေၾကာသန္႔ရွင္းၿပီး သံုး၍ရလွ်င္ ျပန္သံုးပါ။ မေကာင္းပါက ပလပ္ေကာင္းေကာင္း လဲေပးပါ။

>> Injector မေကာင္းျခင္း
EFI အင္ဂ်င္ေတြမွာ Injector နဲ႔ ဆီျဖန္းေပးပါတယ္။ Injector မေကာင္းလွ်င္ ဆီျဖန္းေပးတဲ့ပံုစံ မမွန္ႏုိင္ပါ။ ေအာက္တိန္းနံပါတ္နိမ့္တဲ့ အရည္အေသြးညံ့တဲ့ ေလာင္စာဆီေတြေၾကာင့္ Injector ထိပ္မွာ မီးမေလာင္ဘဲ က်န္ေနတဲ့ဓာတ္ဆီခ်ဳိးေတြ ကာဗြန္ခ်ိဳးေတြ ပိတ္ေနတတ္ပါတယ္။ Injector ေတြကို ေဆးေၾကာသန္႔ရွင္းေပးပါ။

>> ေအာက္ဆီဂ်င္ဆင္ဆာ
အင္ဂ်င္ကထြက္လာတဲ့ အိတ္ေဇာဓာတ္ေငြ႕ထဲမွာ ေအာက္ဆီဂ်င္ O2 လက္က်န္ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲဆုိတာကို O2 Sensor က ေထာက္လွမ္းေပးပါတယ္။ O2 ဆင္ဆာက ေပးပို႔တဲ့သတင္းအခ်က္အလက္ေတြအရ ကြန္ပ်ဴတာတြက္ခ်က္ၿပီး ဆီျဖန္းေပးရမယ့္ပမာဏကို အမိန္႔ေပးပါတယ္။ ဒီအမိန္႔အတုိင္း Injector က ေလာင္စာဆီ ျဖန္းေပးရပါတယ္။ ေအာက္ဆီဂ်င္ဆင္ဆာ မေကာင္းရင္ ဆီနဲ႔ေလ ေရာစပ္မႈအမ်ိဳးအစား မမွန္ေတာ့ပါဘူး။ ခရီးမုိင္ ၁၀၀,၀၀၀ ေက်ာ္ သံုးၿပီးပါက ေအာက္ဆီဂ်င္ဆင္ဆာ အသစ္လဲေပးပါ။

>> Coolant ဆင္ဆာ မေကာင္းျခင္း
အင္ဂ်င္အေအးစနစ္မွာ Coolant အရည္ရဲ႕အပူခ်ိိန္ကုိ ဆင္ဆာက အာ႐ံုခံၿပီး ကြန္ပ်ဴတာကို သတင္းပုိ႔ပါတယ္။ ဆင္ဆာမေကာင္းလုိ႔ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြ မမွန္လွ်င္ ကြန္ပ်ဴတာတြက္ခ်က္မႈေတြ မွားယြင္းၿပီး ေလာင္စာဆီ ေရာစပ္မႈေတြလည္း မွားႏုိင္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဆင္ဆာေတြ ေကာင္းဖုိ႔လုိပါတယ္။

>> သာမိုစတက္
အင္ဂ်င္အေအးခံစနစ္မွာ သာမုိစတက္က လံုေလာက္တဲ့အပူခ်ိန္ေရာက္မွ အေအးခံရည္ Coolant ေတြ ျဖတ္သန္းစီးဆင္းႏုိင္ေအာင္ လမ္းဖြင့္ေပးပါတယ္။ အင္ဂ်င္စၿပီးလည္တဲ့အခ်ိန္မွာ သာမုိစတက္က ပိတ္ေနပါတယ္။ သာမုိစတက္မမွန္ရင္ အင္ဂ်င္ပူလာဖုိ႔ အခ်ိန္ၾကာၿပီး ဓာတ္ဆီလည္း ပိုကုန္ပါတယ္။ သာမုိစတတ္နဲ႔ ကြၽန္ပ်ဴတာထိန္းခ်ဳပ္မႈေတြ ဆက္စပ္ေနပါတယ္။ မေကာင္းတဲ့သာမုိစတက္ကို အစားထိုးလဲေပးႏုိင္ရင္ ဆီအပိုကုန္တာ သက္သာေစပါတယ္။

>> အင္ဂ်င္ Compression က်ျခင္း
Compression က်ေနတဲ့ အင္ဂ်င္တစ္လံုးဟာ ဆီစားမ်ားပါတယ္။ အင္ဂ်င္ Compression ေကာင္း/မေကာင္း စစ္ေဆးႏုိင္ပါတယ္။ အင္ဂ်င္ Valve ေတြ Piston Ring ေတြ စားၿပီး ေလမလံုလွ်င္ Compression က်ပါတယ္။

>> Intake မန္နီဖို႔ ေလဟာေနျခင္း
မန္နီဖုိ႔အ၀င္ ပုိက္လုိင္းကြဲအက္ေနတာ၊ မန္နီဖုိ႔အထိုင္ဂတ္စ္ကတ္ မလံုတာ၊ EGR မ်ား Exhaust Gas Recirculation မလံုတာေတြေၾကာင့္ ေလနဲ႔ေလာင္စာဆီ ေရာစပ္မႈအခ်ိဳးအစားေတြ မမွန္ႏုိင္ေတာ့ဘဲ အင္ဂ်င္ဆီစား မ်ားလာပါတယ္။

>> အိတ္ေဇာစနစ္ ပိတ္ေနျခင္း
အိတ္ေဇာဘူး Catalytic Convertor ပိတ္ေနျခင္းေၾကာင့္ Back Pressure ျဖစ္ၿပီး အင္ဂ်င္လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကို ထိခုိက္ေစပါတယ္။ ဆီစားလည္း မ်ားေစပါတယ္။ အိတ္ေဇာဘူး ပိတ္ေနတာကို ျပဳျပင္ေပးပါ။

>> ကလပ္ပလိပ္ စားေနျခင္း
Manual ဂီယာစနစ္မွာ ကလပ္ယူနစ္ကို သံုးပါတယ္။ ကလပ္အံုထဲက ကလပ္ပလိပ္ျပားလုိင္နာစားၿပီး ေပ်ာ္ေနလွ်င္ အင္ဂ်င္လည္သေလာက္ ပါ၀ါမရပါဘူး။ ဆီစားလည္း မ်ားလာပါတယ္။ ကလပ္ပလိပ္ မေကာင္းတာကို လဲေပးပါ။

>> ဘရိတ္႐ႈးေတြ ၿငိေနျခင္း
ကားဘရိတ္ၿငိၿပီး အင္ဂ်င္႐ုန္းသေလာက္ ကားမသြားေတာ့ပါဘူး။ ဆီကုန္ၿပီး ခ်ိဳးမတင္ေတာ့ပါဘူး။ ကားဘီးေတြပူၿပီး ေညႇာ္နံ႔ေတြထြက္လာတာ ဘရိတ္ၿငိေနလုိ႔ပါ။ ဘရိတ္စနစ္ေတြကို ဆာဗစ္စင္လုပ္ေပးပါ။

>> တာယာေလေပါင္ဖိအား ေလ်ာ့ေနျခင္း
ေလနည္းေနတဲ့ တာယာဘီးက ေလးပါတယ္။ တာယာေလေပါင္မွန္မွ ကားေမာင္းရတာ ေကာင္းပါတယ္။ တာယာဘီးေတြ အလုိင္းမန္႔ မွန္ေနဖို႔လည္း လုိပါတယ္။ တာယာဘီးေတြကို ေလေပါင္မွန္မွန္ခ်ိန္ပါ။ ေလအစား ႏုိက္ထ႐ိုဂ်င္ထိုးလွ်င္ ပိုေကာင္းပါတယ္။

>> ေလခုခံမႈေတြ ေလ်ာ့သြားေအာင္လုပ္ပါ
ကားေခါင္မုိးေပၚမွာ ၀က္ၿခံစင္ေတြ၊ Box ေတြ တင္ထားလွ်င္ ေလတိုးတဲ့ဒဏ္ေၾကာင့္ ကားေျပးသင့္သေလာက္ မေျပးပါဘူး။ ေလခုခံအားေတြ ေလ်ာ့က်သြားေအာင္ ကားအမိုးေပၚမွာ ဘာပစၥည္းမွမထားပါနဲ႔။

>> ကားတံခါး မွန္တင္ၿပီးေမာင္းပါ
Highway ကားေမာင္းတဲ့အခါမွာ တံခါးမွန္ေတြဖြင့္ၿပီးေမာင္းရင္ ေလတိုးတာေၾကာင့္ ဆီပိုကုန္ပါတယ္။ မွန္ပိတ္ Air Con ဖြင့္ၿပီး ေမာင္းပါ။

>> Limit Speed မွာပဲ ေမာင္းပါ
Highway မွာ ဆီစား အသက္သာဆံုး အျမန္ဆံုး Speed က 55mph နဲ႔ 60mph ၾကား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီထက္ပိုျမန္ေနရင္ ဆီပိုကုန္ပါတယ္။ Speed ထက္ ေႏွးေနလွ်င္လည္း ဆီစားမ်ားပါတယ္။ အေကာင္းဆံုးက ကီလုိမီတာ ၁၀၀ ႏႈန္း 100km/l ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အျမန္ေမာင္းတာ ဆီပိုကုန္တဲ့အျပင္ အႏၲရာယ္လည္း မ်ားပါတယ္။ အျမန္လမ္းမွာျဖစ္ပြားတဲ့ ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈေတြဟာ ကီလို (၁၀၀) အထက္ကို ေမာင္းေနၾကလုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။

>> မီးပြိဳင့္မိတာ ၾကာေနလွ်င္ စက္ရပ္ထားပါ
ယာဥ္ေၾကာက်ပ္၊ ယာဥ္ေၾကာပိတ္တဲ့ ၿမိဳ႕တြင္းလမ္းေတြမွာ မီးပြိဳင့္ေစာင့္ရတာ ၾကာပါတယ္။ ေစာင့္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ စက္ရပ္ထားပါ။ အျမင့္ကားေတြမွာ Start-Stop System က Auto စက္ရပ္ စက္ႏႈိးလုပ္ပါတယ္။

>> ကားေမာင္း မၾကမ္းပါနဲ႔
ကားေမာင္းၾကမ္းတာ ဆီပိုကုန္ပါတယ္။ အႏၲရာယ္လည္း မ်ားပါတယ္။ ပံုမွန္ေမာင္းပါက ကားအစိတ္အပုိင္းေတြ လည္း ပြန္းစားမႈ သက္သာေစပါတယ္။ ဆီကုန္လည္း သက္သာပါတယ္။ ကုိယ္ေမာင္းတဲ့ကား ဆီစားမ်ားေနသလား။ ပံုမွန္လားသိဖုိ႔ လိုပါတယ္။ ကီလုိမွတ္ပါ။ ထည့္တဲ့ဆီလီတာကိုမွတ္ၿပီး တြက္ၾကည့္ပါ။ အရည္အေသြးျမင့္တဲ့ ဆီေတြကို သံုးပါ။

Credit << ခရူဇာ (Auto-Trade) >>

AutoCar Buyers'Guide Journal (Every Thursday)
https://www.facebook.com/officialautocarjournal

No comments: