Silence
of the lambs ဆိုေသာ ႐ုပ္ရွင္တကားၾကည့္ဖူးသည္။ မင္းသမီးဂ်ဳိဒီေဖာ္စတာက သ႐ုပ္ေဆာင္မင္းသားႀကီးအန္ေသာ္နီေဟာ့(ပ္)ကင္းကိုေျပာသည္။
သူသည္ ငယ္စဥ္က ေမြးျမဴေရးၿခံတၿခံမွာေနဖူးသည္။ တေန႔တြင္ ညည္းသံလိုလို ေအာ္သံလိုလိုအသံမ်ားကိုၾကားသျဖင့္
ညသန္း ေခါင္ယံေက်ာ္ေက်ာ္တြင္ အိပ္ရာမွလန္႔ႏိုးသည္။ အသံၾကားရာမွာ ဂိုေဒါင္ထဲမွလာသည္။
သြားၾကည့္ေသာအခါ သိုးမ်ားကို တေကာင္ခ်င္း သတ္ျဖတ္ေနေသာျမင္ကြင္းကို ေတြ႕ရသည္။ သိုးမ်ားသည္
သနားစဖြယ္ ေအာ္ျမည္ရင္း သားသတ္သမားေရွ႕တြင္ လည္စင္းေပးရရွာသည္။ ဂ်ဳိဒီေဖာ္စတာသည္ သနားလြန္းသျဖင့္
သိုးတေကာင္ကိုဆြဲေခၚၿပီး ဂိုေဒါင္ တံခါးကို ဖြင့္ေပးလိုက္သည္။
ဂ်ဳိဒီေဖာ္စတာထင္သည္မွာ
ေသေဘးႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရေသာသိုးသည္ တံခါးဖြင့္ေပးသည္ႏွင့္ လြတ္ရာသုိ႔ ေျခကုန္ သုတ္၍ေျပးမည္ဟု
သူထင္သည္။ သုိ႔ေသာ္ျဖစ္ရပ္မွန္မွာ သိုးသည္ ေျပး ရမွန္းပင္မသိေလာက္ေအာင္ ထံုအလြန္းသည္။
မိမိေရာက္ေသာေနရာ မွာပင္ ရပ္ေနသည္။ သားသတ္သမားကလာေခၚေသာအခါ လိုက္သြား သည္။ ထုိ႔ေနာက္
လည္ပင္းေပၚသုိ႔ ဓားသြားက်လာေသာအခါမွ ေသေဘး ႏွင့္ရင္ဆိုင္ရၿပီဆိုသည္ကို သိသည္။ သိုးတတ္ႏိုင္သည္က
မေသခင္ မခ်ိမဆံ့ေအာ္သံတခုျပဳ႐ံုမွ်ပင္။ လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ႐ုန္းကန္ လႈပ္ရွားဖုိ႔ သူ႔မွာအႀကံၪာဏ္မရွိ၊
ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈမရွိ။ ကယ္သူက ကယ္သည့္တိုင္ ေျပးရမွန္းမသိ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုးေတာ့
ေသေဘး သည္ လြယ္ကူစြာ သူ႔ထံသုိ႔ ေရာက္လာေတာ့သည္။
Discovery၊NAT
Geo Wild၊Animal Planet စေသာ ႐ုပ္သံလိုင္းမ်ားကိုၾကည့္ေသာအခါ ေတာ႐ုိင္းတိရစၦာန္မ်ား၏သဘာ၀ကိုေတြ႕
ျမင္ရသည္။ အသားစားသတၲ၀ါမ်ား အမဲလိုက္ၾကပံုကိုလည္း မၾကာခဏ ၾကည့္ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္၀င္တစားေစာင့္ၾကည့္မိသည္မွာ
ျခေသၤ့၊ က်ားသစ္ စေသာ ေတာ႐ုိင္းအသားစားတိရစၦာန္မ်ား အမဲလိုက္ပံုျဖစ္ သည္။ အထူးအားျဖင့္
သတ္ေသာသတၲ၀ါထက္ အသတ္ခံရေသာသတၲ၀ါ မ်ားကို ပိုမိုစိတ္၀င္စားစြာသတိထား၍ ေစာင့္ၾကည့္မိပါသည္။
သတ္သူမွာ ျခေသၤ့၊ က်ား၊ က်ားသစ္ စေသာ အင္အားႀကီးသတၲ၀ါမ်ားျဖစ္ၿပီး အသတ္ခံရသူ (အမဲလိုက္ခံရသူ)မွာ
သမင္၊ ဒရယ္၊ ယုန္၊ စိုင္၊ ဆတ္၊ ျမင္းက်ား၊ ကၽြဲ စေသာ သတၲ၀ါမ်ားျဖစ္သည္။ သတ္သူႏွင့္အသတ္ခံရသူ
ကိုၾကည့္ေသာအခါ အမ်ားအားျဖင့္ သတ္သူသည္ ေကာင္ေရနည္းပါးစြာ လာေရာက္ျခင္းျဖစ္ၿပီး အသတ္ခံရသူသည္
အုပ္စုလိုက္ေနေသာသတၲ၀ါ မ်ားျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ အသတ္ခံရသူ သတၲ၀ါမ်ားသည္ တေကာင္ႏွင့္ တေကာင္
စည္းလံုးညီၫြတ္မႈမရွိ၊ ႐ုိင္းပင္းကူညီမႈမရွိတာ သတိထားမိသည္။
ဥပမာ-ျမင္းက်ားအေကာင္တရာခန္႔ရွိေသာအုပ္စုႀကီးတြင္
ျမင္းက်ား တေကာင္ကို ျခေသၤ့တေကာင္၀င္ဆြဲပါက ဒဏ္ရာရေနေသာ မေသေသးသည့္ ျမင္းက်ားကို ဘယ္သူကမွ၀င္မကူ
ေဘးနားမွျမင္းက်ားသည္ သူႏွင့္ မဆိုင္သလို ျမက္စားပင္မပ်က္ ေအးေအးလူလူေနႏိုင္ၾကသည္။
ခုခံေတာ္ လွန္ဖုိ႔ေ၀းစြ၊ ေျပးဖုိ႔ပင္ သတိမရေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အာဖရိကေတာနက္ ထဲတြင္ ျခေသၤ့မ်ားသည္
ေန႔စဥ္လြယ္ကူစြာ အစာရွာစားႏိုင္ျခင္း ျဖစ္ သည္။ သမင္မ်ား၊ စိုင္မ်ား၊ ဆတ္မ်ား၊ ေတာ၀က္မ်ားသည္
တေယာက္ ဒုကၡကို တေယာက္က ၀င္ေရာက္ကူညီ႐ုိးထံုးစံမရွိေပ။ သုိ႔ေသာ္ ျခေသၤ့ မ်ားက ဤသုိ႔မဟုတ္
အမဲလိုက္ရာတြင္ တေကာင္က ေျခေထာက္ကို ခဲမိထားလွ်င္ က်န္ေသာျခေသၤ့မ်ားက ေျခေထာက္၊ လည္မ်ဳိစသည္ျဖင့္
၀ိုင္း၀န္းကိုက္ခဲေလ့ရွိသည္။ စည္းလံုးမႈအားျဖင့္ သူတပါးအသက္ကို သတ္ျဖတ္ေလ့ရွိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္
သတၲ၀ါမ်ားမွာ အေကာင္ေရအင္အား သာလြန္၍ ျခေသၤ့မွာ ေကာင္ေရနည္းပါးလင့္ကစား၊ သူတုိ႔အလိုရွိတိုင္း
သတ္ျဖတ္ႏိုင္ျခင္း ျဖစ္သည္။
တခါတရံတြင္
ထူးျခားေသာျမင္ကြင္းကိုလည္း ေတြ႕ရသည္။ ျမစ္ကမ္းေဘးတြင္ အစာစားေနေသာ ေတာကၽြဲအုပ္ႀကီးတအုပ္ကို
ထံုးစံ အတိုင္း ျခေသၤ့တေကာင္က၀င္ဆြဲသည္။ ထိုကၽြဲအုပ္ထဲတြင္ ရဲရင့္ေသာ ကၽြဲတေကာင္ပါလာသည္။
ထိုကၽြဲသည္ သူ႔အေဖာ္ကို၀င္ဆြဲေသာ ျခေသၤ့ ကိုေျပးေခြ႕သည္။ ထိုအခါ ျခေသၤ့သည္ ခါတိုင္းလို
အလြယ္တကူမသတ္ ျဖတ္ႏိုင္ပဲ မိထားေသာကၽြဲေျခေထာက္ကို လႊတ္လိုက္ကာ ေျပးေခြ႕ေသာ ကၽြဲႀကီးကို
ရင္ဆိုင္သည္။ တကယ္ယွဥ္လိုက္ေသာအခါ ေတာကၽြဲသည္ ျခေသၤ့ထက္ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးသည္။ ဦးခ်ဳိမွာလည္း
ခၽြန္ထက္ေနသည္။ သုိ႔ေသာ္ အမဲလိုက္ပညာတြင္ ျခေသၤ့ကို ကၽြဲမမီ။ ျခေသၤ့က လွည့္ပတ္ ေခ်ာင္းသည္။
ေျခေထာက္ကို အဆြဲခံရေသာ ကၽြဲသည္ ေထာ့နဲ႔ေထာ့နဲ႔ ျဖင့္ ကၽြဲအုပ္ထဲသုိ႔ ျပန္၀င္သြား၏။
ကၽြဲမ်ားသည္ စိတ္အားတက္လာ သည္လားမေျပာတတ္။
တေကာင္စႏွစ္ေကာင္စ
အုပ္ထဲမွထြက္လာကာ တေကာင္ခ်င္းတိုက္ခိုက္ေနေသာ ကၽြဲႏွင့္ျခေသၤ့တိုက္ပြဲတြင္ မိမိမ်ဳိးႏြယ္တူ
ကၽြဲဘက္မွပါ၀င္တိုက္ခိုက္သည္။ ခါတိုင္း ဘာမွျပန္မလုပ္ေသာ ဆိတ္လို၊ သိုးလို၊ သမင္လို၊
ျမင္းက်ားလို သတၲ၀ါမ်ားကိုသာ အႏိုင္က်င့္သတ္ ျဖတ္ခဲ့ေသာျခေသၤ့သည္ သူေသကိုယ္ေသျပန္ခ်ေသာ
ကၽြဲမ်ားႏွင့္ေတြ႕ ေသာအခါ ၾကာရွည္စြာ ရင္ဆိုင္မတိုက္ခိုက္ဘဲ ထြက္ေျပးသြားေတာ့သည္။ တကယ္ျပန္လည္ခုခံတိုက္ခိုက္ၾကမည္ဆိုလွ်င္
ကၽြဲတုိ႔၏ ဦးခ်ဳိကို ျခေသၤ့တုိ႔ ေၾကာက္ရြံ႕ေၾကာင္း သက္ေသသာဓကပင္ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္
ျခေသၤ့ ကိုစိန္ေခၚရဲေသာ ရဲရင့္သည့္ကၽြဲတေကာင္လို၏။ ထိုကၽြဲေနာက္သုိ႔ ညီညာျဖျဖ လိုက္ပါၾကမည့္
မ်ဳိးႏြယ္တူကၽြဲမ်ားလိုအပ္၏။
ကၽြဲႏွင့္ျခေသၤ့သည္
တေကာင္ခ်င္းတိုက္ခိုက္လွ်င္ မမွ်တေခ်။ ၾကာလာသည္ႏွင့္ ျခေသၤ့၏ ပရိယာယ္တြင္ ကၽြဲအသက္ေပ်ာက္မည္ျဖစ္သည္။
စုေပါင္းတိုက္ခိုက္လွ်င္ မူကား ကၽြဲ၏ဒဏ္ကိုမခံႏိုင္ဘဲ ျခေသၤ့ေျပးရမည္ျဖစ္သည္။ ေခြးအမ်ား
သည္ တေကာင္ကိုတိုက္ခိုက္ခံရသည္ႏွင့္ ဘယ္ေတာ့မွထြက္မေျပး၊ ေသ သည္အထိ အုပ္စုလိုက္ ၀ိုင္း၀န္းခုခံတိုက္ခိုက္ၾကသျဖင့္
က်ား၊ ျခေသၤ့ မ်ားပင္ ေခြးအ,အုပ္စုကိုေရွာင္ၾက၏။ ျခေသၤ့သည္ ေတာဘုရင္အျဖစ္ မင္းမူေနႏိုင္ျခင္းမွာ
သူႏိုင္မည္ထင္ေသာသတ္ၲ၀ါကိုမွ ေရြးခ်ယ္တိုက္ခိုက္ ျခင္း။ အတိုက္ခိုက္ခံရေသာသတၲ၀ါမ်ားသည္
ကိုယ္ႏွင့္မဆိုင္သလို ၀င္ မကူၾကျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ျပန္လည္ခုခံတိုက္ခိုက္သူတုိ႔ကို
သူတုိ႔ ရန္မျပဳရဲၾကေပ။
ေတာ၏ဥပေဒမွာ
အားႀကီးသူက အားနည္းသူကို တိုက္ခိုက္အႏိုင္ယူျခင္း ျဖစ္သည္။ သမင္ကို ေခြးအ,အုပ္ကဆြဲ၏။
ေခြးအလက္ထဲမွ သမင္ ကို မိေက်ာင္းႀကီးတေကာင္က၀င္ဆြဲၿပီး ေရထဲသုိ႔ထြက္ေျပးသြား၏။ လူ တုိ႔ဌာေန
လူတုိ႔ျပည္ကား ေက်ာက္ေခတ္မွာ ႏိုင္ရာစားေတာ႐ုိင္းဥပေဒ အတိုင္း က်င့္သံုးခဲ့ၾကေသာ္လည္း
တျဖည္းျဖည္းယဥ္ေက်းမႈအဆင့္ျမင့္တက္ကာ ေတာ႐ုိင္းဥပေဒေနရာတြင္ လူလုပ္တရားဥပေဒျဖင့္ အစားထိုး
အုပ္ခ်ဳပ္ေနထိုင္လာၾက၏။ သုိ႔ေသာ္ ေတာ႐ုိင္းဥပေဒကား လံုး၀ေပ်ာက္ ပ်က္သြားျခင္းေတာ့မဟုတ္။
ဥစၥာဓနရွိသူက ဥစၥာဓနမရွိသူကို၊ အာဏာ ရွိသူက အာဏာမရွိသူကို၊ လက္နက္ရွိသူက လက္နက္မရွိသူကို
လစ္လွ်င္လစ္သလို အႏုိင္က်င့္ေနေသာျဖစ္ရပ္မ်ားလည္း ရွိေနဆဲ၊ ျဖစ္ ေနဆဲျဖစ္သည္။ ထိုျဖစ္ရပ္မ်ဳိး
ထိုလုပ္ရပ္မ်ဳိးကို ကိုယ္ႏွင့္မဆိုင္သလို ေနေနၾကေသာ လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းတြင္ ေတာ႐ုိင္းဥပေဒထြန္းကားၿပီး၊
ထိုလုပ္ရပ္ကိုလက္မခံ အားမေပးေသာ လူအမ်ားစုေနထိုင္ရာႏိုင္ငံတြင္ လူတုိ႔ျပဳလုပ္ထားေသာ
တရားဥပေဒထြန္းကား၏။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏိုင္ငံတြင္
လည္း အင္အားႀကီးသူက အင္အားမရွိသူကို။ လက္နက္ရွိသူက လက္နက္မရွိသူကို မတရားဖမ္းဆီးသတ္ျဖတ္ျခင္းသည္
ေတာ႐ုိင္းဥပေဒ အတိုင္း က်င့္သံုးေနျခင္းျဖစ္သည္ဟု ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္
ကိုမင္းကိုႏိုင္က ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမေရွ႕တြင္ျပဳလုပ္ေသာ အလြတ္တန္း သတင္းေထာက္ကိုပါႀကီး
သတ္ျဖတ္ခံရမႈ ကန္႔ကြက္ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ပြဲတြင္ ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံသည္
မိမိႏွင့္ထိုက္တန္ေသာ အစိုးရမ်ားကိုသာရရွိ ေလ့ရွိသည္ဟု ႏိုင္ငံေရးသုခမိန္တဦးက ေျပာၾကားခဲ့ဖူးသည္။
ထိုအဆို ကို သေဘာတူသူလည္းရွိသည္။ သေဘာမတူသူလည္းရွိသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ တခုသတိထားမိသည္မွာ
မတရားမႈအႏိုင္က်င့္ၿခိမ္းေျခာက္မႈ မ်ားကို တိုင္းသူျပည္သားအမ်ားစုက ကိုယ္ႏွင့္မဆိုင္သလို
(ျမင္းက်ား မ်ားျမက္စားမပ်က္သလို)ေနေနၾကေသာ လူအမ်ားစုေ၀းေနထိုင္ရာ တိုင္း ျပည္သည္ မတရားမႈမ်ားပိုမိုေပၚေပါက္ေလ့ရွိၿပီး
မတရားမႈမ်ားကို လက္ မခံေသာလူမ်ားစု၊ မတရားမႈကို ျပန္လည္တြန္းလွန္တိုက္ခိုက္ေသာ လူမ်ား
စုေနထိုင္ရာ တိုင္းျပည္တြင္ မတရားမႈမ်ားႀကီးစိုးရန္ အခြင့္အလမ္းနည္း ပါးျခင္းျဖစ္သည္။
အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုတြင္ လက္နက္မဲ့လူမည္း လူငယ္တဦးအား ရဲတပ္ဖြဲ႕၀င္မ်ားမွ ေသနတ္ျဖင့္
အေသပစ္ခတ္ေသာ အမႈမၾကာမီက ျဖစ္ပြားခဲ့ပါသည္။
ထိုအမႈမ်ဳိးသည္
မတရားမႈမ်ားကို (ေၾကာက္ရြံ႕မႈေၾကာင့္ျဖစ္ေစ) လက္ခံက်င့္သံုးေနေသာ အာဖရိက၊ လက္တင္အေမရိက၊
အာရွ စေသာ ႏိုင္ငံအခ်ဳိ႕တြင္ဆိုလွ်င္ လူမသိသူ မသိ ၿပီးဆံုးသြားမည္ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္
မတရားမႈကို လက္သင့္မခံ ေသာ လူအမ်ားစုေ၀းႏိုင္ထိုင္ရာ ႏိုင္ငံတခုျဖစ္ေသာ အေမရိကန္ျပည္
ေထာင္စုတြင္ေတာ့ ရဲမ်ား(စစ္သားမ်ား)ကလုပ္ခ်င္တိုင္းလုပ္၍မရဘဲ ဥပေဒ အတိုင္း စံုစမ္းစစ္ေဆးမႈမ်ား
ျပဳလုပ္လာရေလသည္။ ဥပေဒမဲ့ လုပ္ရပ္ ျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားေပၚေပါက္လွ်င္ က်ဴးလြန္သူသည္
မည္သူ၊ မည္ သည့္အဖြဲ႕အစည္းမွပဲျဖစ္ျဖစ္ အေရးယူခံရေပမည္။ ဥပေဒအထက္တြင္ မည္သူမွ်မရွိဆိုရာတြင္
တကယ္ ဘယ္သူမွမရွိျခင္းျဖစ္သည္။
ထိုသုိ႔ေသာ
ႏိုင္ငံမ်ဳိး၊ ထိုသုိ႔ေသာ အဆင့္အတန္းမ်ဳိးကိုရလိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သည္ ဆုေတာင္းေန႐ံုႏွင့္
ရမည္မဟုတ္ေပ။ စိတ္ရွည္ေန႐ံုႏွင့္ရမည္မဟုတ္၊ သည္းခံေန႐ံုႏွင့္ရမည္မဟုတ္၊ ဆဲဆိုေန႐ံုႏွင့္ရမည္
မဟုတ္၊ အားငယ္စိတ္ပ်က္ေန႐ံုႏွင့္ရမည္ မဟုတ္၊ ရန္သူ႔အင္အားကို ၾကည့္၍ေၾကာက္ေန၍ မရ။ မတရားမႈမွန္သမွ်ကို
တတ္ႏိုင္သမွ်၀ိုင္း၀န္း ဆန္႔က်င္ရမည္ျဖစ္သည္။ မတရားမႈကို လက္မခံေသာ လူဦးေရမ်ားလာသည္ႏွင့္အမွ်
ႏိုင္ငံသည္ ဥပေဒစိုးမိုးမႈရွိလာမည္ျဖစ္သည္။ မည္သည့္ အရာကိုမွေသးငယ္သည္ဟူ၍ လ်စ္လ်ဴမ႐ႈဘဲ
အမွားကိုအမွားဟုေထာက္ ျပရေပမည္။
ကိုယ္ႏွင့္ပတ္သက္ေတာ့မွ
ကုိယ့္အဖြဲ႕ႏွင့္နီးစပ္မႈရွိမွ ကန္႔ကြက္႐ႈတ္ခ်မႈလုပ္ျခင္းထက္ မည္သူမဆို ဥပေဒမဲ့ေသာလုပ္ရပ္မ်ား
ေတာ႐ုိင္းဥပေဒကို လူ႔ေဘာင္အသိုင္းအ၀ိုင္းတြင္ က်င့္သံုးလာခဲ့လွ်င္ ၀ိုင္း၀န္းဆန္႔က်င္ရေပမည္။
ဥပမာ-ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အင္းလ်ားလမ္းမီးပိြဳင့္တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္အႀကီးအကဲေဟာင္း၏ေျမးဆိုသူက
တာ၀န္က်ယာဥ္ထိန္းရဲသား ေလးအား တာ၀န္အရေဆာင္ရြက္မႈကိုမေက်နပ္၍ ၎င္းအိမ္သုိ႔ေခၚယူ ႏွိပ္စက္ေသာကိစၥတြင္
၈၈ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး ေကာ္မတီ၀င္မ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ား၊
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ မတရားမႈကို မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ ေနၾကေပသည္။ မည္သူတစံုတဦးကမွ်
၀င္ေရာက္ေျပာဆိုကန္႔ကြက္တာ မေတြ႕ရေပ။
ေတာ႐ုိင္းဥပေဒကိုက်င့္သံုးခဲ့ပါလ်က္
အားလံုးက သေဘာ တူလက္ခံေနသလိုရွိေပသည္။ ဤသုိ႔ေသာႏိုင္ငံ၌ မတရားမႈမ်ားေလ်ာ့ပါး ေပ်ာက္ကြယ္မည္မဟုတ္ေပ။
ျပည္ၿမိဳ႕န၀ေဒးတံတားေအာက္မွ လူသတ္မႈ ယခုထက္တိုင္မေပၚေသးေပ။ ကခ်င္ျပည္နယ္ ဖားကန္႔တြင္
န၀မတန္း ေက်ာင္းသူေလး KIA ႏွင့္ တပ္မေတာ္တိုက္ပြဲျဖစ္မႈၾကားတြင္ ေသနတ္ ထိမွန္ေသဆံုးခဲ့စဥ္ကလည္း
ကာယကံရွင္မိသားစုမွလြဲ၍ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး အသိုင္းအ၀ိုင္းသည္ ျမင္းက်ားမ်ား ျမက္စားမပ်က္သလို
ဘာသိဘာသာ ေနထိုင္ခဲ့ၾကပါသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ စိမ္းလဲ့ကန္သာ ငါးေလာင္းၿပိဳင္လူသတ္ မႈကို
ေဖာ္ထုတ္ေပးပါဟု ဆႏၵထုတ္ေဖာ္မႈလည္းမရွိခဲ့ပါ။ မေတြ႕ဖူးပါ၊ ကန္႔ကြက္ေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္လည္း
မည္သည့္အဖြဲ႕အစည္းကမွ မထုတ္ျပန္ခဲ့ပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အခ်ဳပ္ထဲတြင္ ရဲကႏွိပ္စက္၍
အသက္ ေသသြားရွာေသာ မ်ားစြာေသာ အညတရအခ်ဳပ္သမားမ်ားအတြက္လည္း မည္သူကမွ် တရားမွ်တမႈကိုမေတာင္းဆိုခဲ့ဖူးပါ။
ဆိတ္ဆိတ္ေနျခင္းသည္
သေဘာတူညီျခင္းတမ်ဳိးပင္ျဖစ္၍ မတရားမႈမ်ားကို မကန္႔ကြက္ေသာ ႏိုင္ငံတြင္ မတရားမႈမ်ားသည္
ဆက္ကာဆက္ကာ ျဖစ္လာေနမည္ျဖစ္ သည္။ ခံရသူသည္ ႏိုင္ငံကသိေသာ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားသူျဖစ္ပါမွလိုက္
ပါကန္႔ကြက္ၾကျခင္းသည္ နည္းလမ္းမက်ေပ။ အက္ဆစ္မိုးရြာေနေသာ ႏိုင္ငံ၀ယ္ ထီးေဆာင္းကာ ၾကည္ႏူးေနသလိုသာျဖစ္သည္။
ကုိယ့္ကိုမထိ ေသးေသာ္လည္း ေဆာင္းေနေသာထီးေပါက္သြားေသာတေန႔၀ယ္ သင့္ ထံသုိ႔လည္း အက္ဆစ္မ်ား
ေလာင္ကၽြမ္းပါလိမ့္မည္။ မည္မွ်ေသးငယ္ေသာ မတရားမႈပင္ျဖစ္ေစ လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းက လက္မခံကန္႔ကြက္ပါ
က ထိုမတရားမႈမွာ ပေပ်ာက္သြားလိမ့္မည္။
အဂၤလန္၊
အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၊ ဆြဇ္ဇာလန္စေသာ ႏိုင္ငံမ်ား၀ယ္ ဘတ္(စ္)ကားေမာင္းသူသည္ ခရီးသည္ကို
ေငါက္ငမ္း၍မရ၊ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မည္သူကမွ် လက္မခံေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္
ေငါက္ငမ္း၍ရေနျခင္း မွာ လူအမ်ားစုက စပယ္ယာႏွင့္ ဒ႐ုိင္ဘာသည္ ထိုသုိ႔ေျပာဆိုေငါက္ငမ္း
ခြင့္ရွိသည္ဟု လက္ခံထား၍ျဖစ္သည္။ တိုးရစ္မ်ားသည္ ထိုသုိ႔ေငါက္ငမ္း သည္ကိုလက္မခံေသာအခါ
Tour Car ဒ႐ုိက္ဘာမ်ားသည္ တိုးရစ္မ်ား ကို ထိုသုိ႔မေငါက္ငမ္း၀ံ့ၾကေပ။ လိုင္းကားေပၚေရာက္သြားေသာအခါ
ျမန္မာအခ်င္းခ်င္း ေငါက္ငမ္း၀့ံၾကသည္။ အေသးအဖြဲပင္ျဖစ္လင့္ကစား လူမ်ားစုကလက္ခံလွ်င္
ထိုဓေလ့မွာရွင္သန္၍ လက္မခံလွ်င္ က်ဆံုးရ မည္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ကထိန္၊ မဂၤလာေဆာင္၊
အလွဴ စေသာ ပြဲမ်ားတြင္ နားကြဲေလာက္ေအာင္ ေလာ္စပီကာမ်ား၊ ေဆာင္းေဘာက္မ်ား နားမခံသာေအာင္ဖြင့္ၾကျခင္းမ်ဳိး
စကၤာပူတြင္၊ အေမရိကတြင္၊ ဥေရာပ တြင္လုပ္၍မရေပ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မည္သူကမွ် စည္းကမ္းမဲ့
ဆူညံမႈကို လက္မခံ၍ျဖစ္သည္။ ထိုအေသးအဖြဲမ်ားကား နမူနာမွ်သာ ရွိပါေသးသည္။
ထုိ႔ထက္အလြန္အဆင့္တက္၍ၾကည့္လွ်င္
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ပင္ ေတာႏွင့္ၿမိဳ႕ကြာေပသည္။ စာေပေဟာေျပာပြဲမ်ားကို ရန္ကုန္တြင္ ခြင့္ျပဳမိန္႔ပါမစ္မေပးေသာပြဲဟူ၍မရွိေသာ္လည္း
အခ်ဳိ႕ ေတာၿမိဳ႕မ်ား၊ ေက်းရြာမ်ားတြင္ ခြင့္ျပဳမိန္႔မေပးေသာ ေဒသမ်ားရွိေပသည္။ ရန္ကုန္
မွာ ေဟာေျပာပြဲပိတ္လွ်င္ အပိတ္ခံရသူကလက္မခံ ေရွ႕ဆက္၍ ကန္႔ကြက္ မည္ျဖစ္သည္။
၀င္ဒါမီယာတြင္
ဧည့္စာရင္းစစ္မည္ဟု ျခင္ေထာင္ထဲ ဓာတ္မီးႏွင့္ထိုးမၾကည့္ေသာ္လည္း လႈိင္သာယာတြင္ ထိုးၾကည့္ေကာင္း
ၾကည့္ႏိုင္ျခင္းမွာ ၀င္ဒါမီယာ၌ လူမ်ားစုကထိုအျပဳအမူကို လက္မခံၾက ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
လူထု၏ ပညာရည္ျမင့္မားမႈကလည္း မတရားမႈမ်ားကို တားဆီးရာတြင္ တဖက္တလမ္းမွ အထာက္အကူျဖစ္ေစပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ခန္႔က တပ္မေတာ္သည္ ေနရာအႏွံ႔ ေပၚတာဆြဲခဲ့ေသာ္လည္း ယခုအခါ
ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ ေပၚတာဆြဲမႈမရွိ သေလာက္ျဖစ္သြားျခင္းမွာ ထိုကိစၥသည္ လက္သင့္ခံႏိုင္စရာကိစၥမဟုတ္ေၾကာင္း
လူမ်ားစုက တစိုက္မတ္မတ္ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္ခဲ့ၾကေသာ ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ တပ္မေတာ္က အလိုလိုသေဘာေကာင္းလာျခင္းေၾကာင့္
မဟုတ္ေပ။ ကေလးစစ္သားကိစၥလည္း ထိုနည္းႏွင္ႏွင္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သည္ မသိေသးသူကို
သိေအာင္ေျပာေပးရမည္။
အဲကြန္းခန္းထဲတြင္
ေဆးလိပ္ေသာက္ေနသူကို ေဆးလိပ္မေသာက္သင့္ေၾကာင္း သြားေျပာရမည္။ တေယာက္ေျပာ၍ ရပ္ခ်င္မွရပ္မည္။
ရွိသမွ်လူအားလံုး က၀ိုင္းေျပာလွ်င္ သူ႔အျပဳအမူသည္ လူတုိ႔လက္ခံႏိုင္ဖြယ္မဟုတ္ေၾကာင္း
သူ႔ဘာသာသိလာမည္။ မေျပာဘဲထိုင္ေနၾကလွ်င္ (သုိ႔မဟုတ္) တေယာက္ ကေျပာၿပီး က်န္သူမ်ားက ကိုယ္ႏွင့္မဆိုင္သလိုေနၾကလွ်င္
ေျပာသူ အလြန္ျဖစ္မည္။ စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္သူသည္ ရပ္တန္႔မည္မဟုတ္။
မတရားမႈကို
ကန္႔ကြက္ရာ၌ လူမ်ားစုက တညီတၫြတ္တည္းကန္႔ကြက္ ဖုိ႔ေျပာၾကဆိုၾကဖုိ႔လိုသည္။ မတရားေသာစီမံကိန္းမ်ား၊
မတရားလယ္ ယာေျမသိမ္းဆည္းခံရမႈမ်ား၊ တပ္မေတာ္၏ဥပေဒခ်ဳိးေဖာက္မႈမ်ားရွိလွ်င္ သက္ေသသက္ကာယႏွင့္
အေထာက္အထားခိုင္ခိုင္မာမာေဖာ္ထုတ္ကန္႔ ကြက္ဖုိ႔လိုသည္။ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးကို ေဖာက္ဖ်က္ေသာကိစၥမ်ား
(ယာဥ္ထိန္းရဲကို ပါး႐ုိက္ေသာကိစၥမ်ဳိး)ျဖစ္လာလွ်င္ အားလံုးက ၀ိုင္း၀န္း ကန္႔ကြက္ၾကဖုိ႔လိုသည္။
ဥပေဒမဲ့သတ္ျဖတ္မႈမ်ားတြင္(ေသသူသည္ သူေတာင္းစားပင္ျဖစ္ေစ) တညီတညာတည္း ကန္႔ကြက္ၾကဖုိ႔လိုသည္။
ထိုသုိ႔လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားသည္
ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ား၊ လူမႈအဖြဲ႕အစည္းမ်ား က စဥ္ဆက္မျပတ္ မ်က္စိဖြင့္နားစြင့္ေနရမည္ျဖစ္ၿပီး
ႏိုင္ငံသားအားလံုး က ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ရပါမည္။ ေလာကႀကီးတြင္ ကိုယ္တိုင္မေတာင္းဆို ဘဲ ဘာမွ
သူ႔အလိုလို အလကားရသည္မရွိပါ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကေၾကာက္၍ ၿငိမ္ခံေနခဲ့လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏွင့္
ထိုက္တန္ေသာအစိုးရ၊ ထိုက္တန္ေသာ တပ္မေတာ္ကိုပဲရရွိမွာျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အနာဂတ္ကို
အိုဘားမားကလည္းလာ၍ ပံုေဖာ္ေပး မွာမဟုတ္၊ ရွီက်င္ပင္းကလည္း လာကယ္မွာမဟုတ္၊ ဥေရာပသမဂၢကလည္း
လာၿပီး ဖန္ဆင္းေပးမည္မဟုတ္၊ ဂ်ပန္ကလည္း ဥံဳဖြဆိုၿပီး ေလာကနိဗၺာန္ထူေထာင္ေစမည္မဟုတ္။
ကုလသမဂၢကလည္း စိုးရိမ္ မကင္းေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္ထုတ္႐ံုမွတပါး ဘာမွလုပ္ေပးမည္မဟုတ္။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္႐ုန္းကန္ရမည္ျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔၏အနာဂတ္ သားသမီးေျမးျမစ္မ်ားအတြက္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကိုယ္တိုင္ ေရြးခ်ယ္ရမည္
ျဖစ္သည္။ ထိုသုိ႔ေရြးခ်ယ္ရာတြင္ သားသတ္သမားလက္သုိ႔ မေရာက္မခ်င္း တိတ္ဆိတ္စြာရပ္ေနေသာ
သိုးကေလးတုိ႔၏ တိတ္ဆိတ္ျခင္း Silence of the lambs လိုေနမလား။
ကုိယ့္ကိုမထိေသးသ၍
ေဘးနား ကအေဖာ္ကို ျခေသၤ့ကကိုက္ခဲေနတာပင္ ျမက္စားမပ်က္ေသာ ျမင္းက်ား ေတြလိုေနမလား။ တေကာင္ကိုထိသည္ႏွင့္
၀႐ုန္းသုန္းကားထြက္ေျပးေသာ သမင္ေတြလို သတ္ၲိေၾကာင္စြာ ထြက္ေျပးမလား။ တေယာက္ကို ထိလွ်င္
ကုိယ့္ကိုလည္းထိသည္ဟု သေဘာထားကာ ျပန္တိုက္ခိုက္ေသာ ေခြးအ ေတြလိုျပဳမူမလား။ ေတာကၽြဲအုပ္ႀကီးအခ်ဳိ႕လို
ျခေသၤ့ကို ျပန္ေခြ႕၊ အနာခံကာျပန္တိုက္မလား။ ဘယ္အရာမွ အလကားမရပါ။ သိုးကေလး ေတြလိုေနေနလွ်င္
လူခ်စ္လူခင္မ်ားပါသည္။ ေအးခ်မ္းပါသည္။ ေဘးကင္း ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ သိုးတုိ႔ နိဂံုးဘယ္လိုခ်ဳပ္သလဲဆိုတာေတာ့
မေမ့ၾက ဖုိ႔လိုသည္။
သရ၀ဏ္(ျပည္)
No comments:
Post a Comment