ဆရာေတာ္
အရွင္သူျမတ္ဘုရား
ဗုဒၶဘာသာမွာ လူတစ္ေယာက္ေသလြန္ၿပီးေနာက္
ထုိလူသြား ေရာက္ရမည့္ဘဝကုိ ေမးျမန္းစစ္ေဆးၿပီး ဆုံးျဖတ္ေပးသည့္ ယမမင္းဆုိ သည္ကုိ ၾကားဖူးပါသည္။
ယမမင္း ဘယ္ႏွေယာက္ရွိသလဲ၊ ဘယ္မွာ ေနသလဲ၊ ဘယ္လုိကုသုိလ္ သုိ႔မဟုတ္ အကုသုိလ္ေၾကာင့္ ယမမင္းျဖစ္ရ
သလဲ၊ ယမမင္းဆုိတာကုိ ဗုဒၶဘုရားရွင္ရဲ႕ႏႈတ္ေတာ္မွ ေဟာၾကားခဲ့ သလားဆုိသည္တုိ႔ကုိ သိလိုပါသည္ဘုရား။
ယမမင္းႏွင့္ပတ္သက္သည့္ က်မ္းဂန္ထြက္ ဗဟုသုတအျဖာျဖာကုိ မ်က္ေမွာက္ေခတ္အျမင္ႏွင့္ေရာစပ္
၍ ေျဖၾကားေပးေစခ်င္ပါသည္ဘုရား။
ဦးၫႊတ္လ်က္
တပည့္ေတာ္ အာသာျမင့္ထြန္း
ယမမင္း
*********
''ရဟန္းတုိ႔၊ ငါဘုရားသည္ ဒိဗၺစကၡဳဥာဏ္ျဖင့္
ငရဲသုိ႔က်ေရာက္ ေသာသတၱဝါတုိ႔ကုိ ျမင္ေတာ္မူ၏။ လူ႔ဘဝတြင္ မေကာင္းမႈကုိျပဳေသာ ေၾကာင့္
ငရဲသုိ႔ေရာက္လာသူအား ငရဲထိန္းတုိ႔က ယမမင္းထံေခၚသြား ၏။ ထုိအခါ ယမမင္းက သင္သည္ လူ႔ဘဝမွာရွိစဥ္
ေမြးဖြားျခင္း၊ အုိျခင္း၊ နာျခင္း၊ (အဓမၼမႈေၾကာင့္)ေလာကအျပစ္ခံရျခင္းႏွင့္ ေသျခင္းဟူေသာ
နတ္တမန္ငါးေယာက္ ေရာက္လာသည္ကုိ သတိျပဳမိၿပီး ေကာင္းမႈေတြ ျပဳခဲ့ရဲ႕ေလာဟု စစ္ေမး၏။ မျပဳမိပါဟုေျဖျခင္း၌
ယမမင္းက သင္သည္ ေမ့ေလ်ာ့ၿပီး ေကာင္းမႈကုိမျပဳဘဲ မေကာင္းမႈကုိျပဳခဲ့ၿပီ။ သင္ျပဳလုပ္သည့္
အကုသုိလ္မႈကုိ မည္သူမွ် အစားခံလို႔မရ၊ သင္သာလွ်င္ ခံရလိမ့္မည္ဟု ဆုိၿပီး ဆိတ္ဆိတ္ေန၏။
ယင္းေနာက္ ငရဲထိန္းတုိ႔သည္ ထုိသူအား တံခါး ေလးခုရွိသည့္ မဟာငရဲသို႔ ပုိ႔လုိက္ၾက၏။ ထုိသူသည္
အကုသုိလ္ကံ၏အက်ဳိးေပးမကုန္သေရြ႕ ထုိငရဲ၌ခံေနရ၏(မ ၃၊ ၁၈၆)''။
''ယမမင္းဟူသည္ (စတုမာရာဇ္နတ္မ်ဳိးဝင္)
ေဝမာနိကမ်ဳိး ၿဗိတၱာမင္းျဖစ္၏။ တစ္ခ်ိန္မွာ နတ္ဗိမာန္၌ စည္းစိမ္ခံစားရၿပီး တစ္ခါ တစ္ရံမွာ
မေကာင္းက်ဳိးခံစားရ၏။ တရားေစာင့္ေသာမင္းျဖစ္၏။ (ငရဲဘုံ ဝင္ေပါက္) ဂိတ္ေလးခုတြင္ ယမမင္းတစ္ေယာက္စီရွိ၏
(မ-႒ ၄၊ ၁၈၃)''။ ''မႆက ကုသုိလ္ (ဥပမာ ဝက္သတ္ၿပီး အလွဴေပးျခင္း စသည္)ေၾကာင့္ ယမမင္းျဖစ္ရ၏။
သုိ႔ရာတြင္ ယမမင္းသည္ တရားအားထုတ္ပါက မဂ္ ဖုိလ္ကုိရႏိုင္၏ (အံ-ဋီ ၂၊ ၁၁၄)''။
''သိၾကားမင္း၏ ဝရဇိန္လက္နက္၊ အာဠာဝကဘီလူး၏
ဘြဲ႕ျဖဴ လက္နက္၊ ေဝႆ ဝဏ္နတ္မင္း၏ သန္လ်က္လက္နက္၊ ယမမင္း၏ (ေဒါသျဖင့္ၾကည့္လွ်င္ ျပာက်ေစႏိုင္ေသာ)မ်က္လုံးလက္နက္ဟု
လက္နက္ ႀကီးေလးမ်ဳိးရွိ၏ (သံ-႒ ၁၊ ၂၉ဝ)''။
အဓိပၸာယ္တစ္မ်ဳိး
*****************
''သမၸယာေတာသိ ယမႆ သႏိၲကႏိၲ မရဏမုခံ
ဂႏံၲဳ သေဇၨာ ဟုတြာ ဌိေတာသီတိ အေတၱာ (ဓမၼပဒ- ႒ ၂၊ ၂၁၉)'' အဖြင့္အရဆုိရင္ ယမမင္းဆုိတာ
ေသမင္းလို႔အဓိပၸာယ္ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘဝသံသရာ မွ မလြတ္ေျမာက္ေသးသမွ် ယမမင္းရဲ႕အာဏာစက္ကြင္းမွ
မလြတ္ေသး ဘူး။ ဒီအဓိပၸာယ္နဲ႔ ယမမင္းကုိ ''ေဝသာယီ'' (ဇာ-႒ ၂၊ ၂၈၈)လုိ႔လည္း နာမည္တစ္မ်ဳိးနဲ႔ေခၚပါတယ္။
ငရဲဘုံနဲ႔ ယမမင္းဆုိတာ ဘုရားေဟာပါ။
လူျဖစ္ခ်င္သူ
**************
ယမရာဇသုတ္ (အံ ၁၊ ၁၄ဝ)အရ ယမမင္းဟာ အကုသုိလ္မႈ
ေၾကာင့္ ငရဲသုိ႔ေရာက္လာသူေတြကုိ ၾကည့္ရင္း ''ငါသည္ လူ႔ဘဝကုိရၿပီး ဗုဒၶဘုရားရွင္ပြင့္ခုိက္ႏွင့္ႀကံဳႀကိဳက္သျဖင့္
ဗုဒၶတရားကုိၾကားနာရလို႔ တရား ထူးကုိရရင္ သိပ္ေကာင္းမွာပဲလို႔'' အႀကံျဖစ္ေပၚဖူးပါသတဲ့။
အဲဒီလို ယမ မင္းအႀကံျဖစ္တာကုိ ဗုဒၶဘုရားရွင္ဟာ သူမ်ားအေျပာေၾကာင့္ သိတာ မဟုတ္ဘဲ ကုိယ္တုိင္
(သဗၺညဳတဥာဏ္နဲ႔) သိျမင္ၿပီး ျမြက္ဆုိတာျဖစ္တယ္ လို႔လည္း အဲဒီသုတ္မွာ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။
(စပ္မိလုိ႔ အသိေပးပါတယ္။ ဆရာႀကီးဂုိအင္ဂါအဖြဲ႕ကထုတ္တဲ့ ပိဋကတ္စီဒီရြမ္မွာ ယမရာဇသုတ္ကုိ
ေဒဝဒူတသုတ္ႏွင့္ေပါင္းထားၿပီး စတုမဟာရာဇသုတ္ရဲ႕ေနာက္ပုိင္းကုိ ဒုတိယစတုမဟာရာဇသုတ္လို႔
စဥ္ထားတာေတြ႕ရလို႔ ဆ႒မူနဲ႔မတူေၾကာင္း ပါ။ ပညာရွင္တုိ႔ ဆင္ျခင္ပါကုန္)။
ငရဲႏွင့္
ငရဲထိန္း
****************
ငရဲဘုံ၌ ႏွိပ္စက္ညႇဥ္းပန္းမႈမ်ားရွိေသာေၾကာင့္
ႏွိပ္စက္ညႇဥ္း ပန္းသူငရဲထိန္းမ်ားရွိ၏ (အဘိ ၄၊ ၄၃ဝ)။ ငရဲထိန္းမ်ားကုိ ငရဲသား တုိ႔က
ျပန္ၿပီးႏွိပ္စက္က လူမျပဳႏိုင္ (သံ-ဋီ ၂၊ ၈၆)။ ငရဲထိန္းမ်ားလည္း ယမမင္းႏွင့္အမ်ဳိးဇာတ္တူ၏။
ငရဲမီးဟူသည္ ကံေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ဥတုဇ ႐ုပ္ျဖစ္၍ ငရဲခံရမည့္သူမ်ားသာပူၿပီး ငရဲထိန္းမ်ားမွာမူ
ပူေလာင္ျခင္းမရွိ။ အကုသုိလ္နည္းနည္းျဖင့္ ငရဲသုိ႔လာေရာက္သူမ်ားကုိသာ စစ္ေဆးျခင္း ျဖစ္၏
(ကုိယ္က်င့္အဘိဓမၼာ၊ ၂၈၇)။ မူရင္းပါဠိေတာ္ႏွင့္ အ႒ကထာက်မ္း ေတြမွာ ငရဲဘုံအမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္
ဘုံအလိုက္ သက္တမ္းအပိုင္းအျခားေတြကုိ ေဖာ္ျပထားတာေတြရွိပါတယ္။ အဲဒီငရဲဘုံေတြဟာ အခ်ဳိ႕လူသားတုိ႔အနီး
မွာ (ဥပမာ ေလာကကုမီၻငရဲ)၊ အခ်ဳိ႕မဟာပထဝီေျမႀကီးထဲမွာ၊ အခ်ဳိ႕ အာကာသတစ္ေနရာမွာရွိတယ္လို႔
အဲဒီက်မ္းဂန္ေဖာ္ျပခ်က္ေတြအရ ဆုိႏိုင္ပါတယ္။
''ငရဲထိန္း၊ ငရဲေခြး၊ ငရဲက်ီးတုိ႔သည္
သက္ရွိသတၱဝါမ်ားျဖစ္ ၾက၏။ စတုမဟာရာဇ္နတ္မ်ဳိးျဖစ္ေသာ ဘီလူးမ်ားသည္ အတိတ္ဘဝ ကုသုိလ္ႏွင့္
အကုသုိလ္ ေရာေႏွာျပဳခဲ့ေသာေၾကာင့္ ငရဲျပည္၌ နတ္ၾကမ္း၊ ဘီလူးၾကမ္းႀကီးမ်ားျဖစ္၍ ငရဲသူငရဲသားတုိ႔ကုိ
ႏွိပ္စက္ၾကကုန္၏ (ကာ ထာဝတၱဳ၊ နိရယပါလကထာ)''။
မန္လည္ဆရာေတာ္ႀကီးက ငရဲထိန္းကုိ ရကၡသ(ရကိၡသ္)မ်ဳိး
ဟုဆုိၿပီး ဤသုိ႔သ႐ုပ္ေဖာ္သည္...
မ်က္စိေၾကာ့ေသြး၊ ေတြးေတြးနီျမန္း
ေၾကာင္သန္းတ်ာတ်ာ၊ လြန္စြာက်ယ္ဘိ
လူျပည္ယွိသား၊ ေမာင္းႀကီးအေယာင္
မ်က္ေတာ္မညိတ္၊ နက္ေရာင္ဘိတ္လ်က္
သပိတ္လုံးႏွယ္၊ မ်က္လုံးက်ယ္ႏွင့္
အစြယ္ျပဴးျပဴး၊ ငွက္ေပ်ာဖူးသုိ႔
မာန္႐ွဴးလြန္ဆုိး၊ ရကိၡသ္မ်ဳိးသည္၊
အုပ္စုိး ကြပ္ကြပ္မွဴးမွဴးတည္း။
(မဃေဒဝ၊ ပုိဒ္-၄၆၅)။
ထူးျခားတာက ဗုဒၶဝါဒမွာ ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္ေပၚမလာႏိုင္ေတာ့
တဲ့ ထာဝရငရဲဆုိတာမရွိပါဘူး။ ငရဲဆုိတာ ကုိယ္လုပ္ခဲ့တဲ့ အကုသုိလ္ ေၾကာင့္ ယာယီျဖစ္ရတဲ့ဘဝတစ္ခုသာျဖစ္ၿပီး
ငရဲကေန လူ႔ဘဝ နတ္ ဘဝေတြကုိ ျပန္ေရာက္လာၿပီး တရားအားထုတ္လို႔ ေဗာဓိÓဏ္ကိုေတာင္ ရႏိုင္ပါေသးတယ္။
ဒါဟာ ခြင့္လႊတ္ျခင္း၊ မတည္ၿမဲျခင္းဆုိတဲ့ အႏွစ္သာရ ေတြ ကိန္းေနတဲ့ အင္မတန္လွပတဲ့ ဗုဒၶဒႆ
နပါပဲ။
သိပၸံႏွင့္
ဒိဗၺစကၡဳ
*****************
သိပၸံဆရာေတြကေတာ့ Indian Mythology
(အိႏိၵယဒ႑ာရီ)လို႔ ဆုိၾကမွာပဲ။ ဆုိခြင့္ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ယခုရာစုႏွစ္ေတြမွာ သိပၸံ
ဆရာေတြကပဲ အာကာသမွာ သက္ရွိေလာကရွိႏိုင္တယ္လို႔ ဆုိလာၾက တယ္။ သိပၸံဆရာတုိ႔က ကမၻာေျမႀကီးရဲ႕အတြင္းပိုင္းမွာ
ေနထက္ေတာင္ပူ ႏိုင္တဲ့ အရည္ရွိတယ္လို႔လည္းဆုိတယ္။ ဒီေတာ့ (အရည္ရွိတဲ့ေနရာတုိင္း မွာ
သက္ရွိသတၱဝါရွိတယ္) ဆုိတဲ့ သိပၸံနိယာမရယ္၊ ေရဆူမွတ္နီးနီးပူေန တဲ့ ေရပူစမ္းထဲမွာ ငါးေလးေတြ
အသက္ရွင္ေနႏိုင္တာရယ္ေတြေၾကာင့္ အႏွီေျမႀကီးထဲက အပူရည္မွာ အကုသိုလ္ေၾကာင့္ျဖစ္ရတဲ့
သက္ရွိေလာက တစ္ခုမရွိဘူးလို႔ ဘယ္သူဆုိႏုိင္မလဲ။
တရားထုိင္သူေတြ အနည္းဆုံး အလင္းနိမိတ္ေလာက္ကုိ
ပုိင္ ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ရဖူးရင္ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ရဲ႕ ဒိဗၺစကၡဳဥာဏ္စြမ္းအင္ကုိ ခန္႔မွန္း
ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ဗုဒၶဝါဒီတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ရဲ႕ ဒိဗၺစကၡဳ ဥာဏ္စြမ္းအားကုိ
သိပၸံဆရာတုိ႔ရဲ႕ အသိဥာဏ္ႏွင့္ မႏိႈင္းယွဥ္ရဲပါ။
ဆရာေတာ္
အရွင္ေကလာသ၏ ၀က္ဘ္ဆိုက္မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။
#TheFlowerNews
No comments:
Post a Comment