Friday, July 27, 2012

၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ စိတ္ကူးေတြ က်ဆံုးသြားရတဲ့အေၾကာင္းရင္း (၅) ခ်က္


ကုမၸဏီတစ္ခုကေန ၀န္ထမ္းအ၀င္အထြက္ႏႈန္းအလြန္နည္းတယ္ဆိုတာက ကုမၸဏီတစ္ခုအတြက္ ဂုဏ္ယူစရာအေၾကာင္းခ်င္းရာ တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ သို႕ေသာ္လည္း '၀န္ထမ္းေတြရဲ႕အခြင့္အလမ္းတစ္ခုေတြထဲကတစ္ခုျဖစ္တဲ့ သူတို႕ဟာသူတို႕ဆႏၵသေဘာထားေတြကို ဖိအား ေတြ၊ တြန္းအားေတြမရွိဘဲ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေျပာဆိုႏိုင္ရဲ႕လား' ဆိုတာကေတာ့ စဥ္းစားစရာတစ္ခုျဖစ္ေနပါေသးတယ္ဆိုရင္ ေအာက္ မွာေဖာ္ျပမယ့္အေၾကာင္းရင္း (၅)ခ်က္ကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားၾကည့္လိုက္ဖို႕အၾကံျပဳခ်င္ပါတယ္။

(၁) လူတစ္ေယာက္မွာပဲ အျပစ္ရွိတာလား
သင့္အေနနဲ႕ သင့္၀န္ထမ္းေတြကို စိတ္ကူးစိတ္သန္းေတြ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုေစလိုတယ္၊ စိတ္ကူးေတြကို ေ၀မွ်ေစလိုတယ္၊ အဲ့ဒီစိတ္ကူး ေတြနဲ႕ သင့္ရဲ႕လုပ္ငန္းမွာ ေအာင္ျမင္သြားတာကိုလိုခ်င္တယ္။ သို႕ေသာ္လည္း အရာရာတိုင္းဟာ ျပီးျပည့္စံုမႈမရွိႏိုင္ဘဲျဖစ္လာခဲ့ရင္ ဒါဟာ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိတဲ့အေၾကာင္းေတြပဲလို႕ လက္ခံလိုက္သလား ဒါမွမဟုတ္ တစ္စံုတစ္ေယာက္မွာပဲ အျပစ္ရွိတယ္လို႕စြပ္စြဲေျပာဆိုေလ့ရွိ သလား။

(၂) သင့္စိတ္ထဲမွာ အစစအရာရာ ျပင္ထားျပီးသားလား
ဘယ္လိုဆႏၵေတြရွိသလဲလို႕ ေမးခြန္းေမးတဲ့အခ်ိန္မွာ၊ ေမးတဲ့လူေတြရဲ႕ စိတ္ထဲမွာသူတို႕လုပ္ေစခ်င္တဲ့ကိစၥေတြက ရွိျပီးျဖစ္သလို၊ အေထာက္အထားအခိုင္အလံုကိုလည္း ရွာေဖြထားျပီးသားျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ သူတို႕စိတ္ထဲၾကိဳတင္ျမင္ေယာင္ ၾကံစည္ ထားခ်က္ေတြကေန ရုတ္တရက္ လြဲေခ်ာ္ထြက္သြားတဲ့အခါ၊ တင္ျပေျပာဆိုေဆြးေႏြးလာတဲ့ ဆႏၵသေဘာထားေတြဟာ ထည့္သြင္းစဥ္း စားသင့္ရင္လည္း ထည့္မစဥ္းစားေတာ့ဘဲ ေရွာ္ပစ္လိုက္ပါေတာ့တယ္။

(၃) အၾကီးအကဲက အရင္ဆံုးစေျပာစတမ္းလား..
အေၾကာင္းအရာ ျပႆနာတစ္စံုတစ္ရာကို ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းၾကတဲ့အခါ၊ အၾကီးအကဲတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေျဖရွင္းမႈ အစီအစဥ္ဟာ ပထမဦးစား ေပးျဖစ္ျပီး အျခားသူမ်ားရဲ႕ စိတ္ကူးကေနာက္မွသာေနရာရတာလား။ ဒါဆိုေတာ့ စိတ္ကူးစိတ္သန္းအသစ္ေတြကို ေမွ်ာ္လင့္မေနပါနဲ႕ ေတာ့။ အၾကီးအကဲတစ္ေယာက္ရဲ႕ စိတ္ကူးေနာက္ကို တသီတတန္းၾကီးအလိုက္သင့္လိုက္ပါမွ မ်က္ႏွာသာရမွာျဖစ္ျပီး၊ အဲ့ဒီသေဘာထား ေတြနဲ႕ဆန္႕က်င္ခဲ့ရင္ နာဖို႕သာျပင္ဆိုရင္ေတာ့ လူတိုင္းလူတိုင္းက အၾကီးအကဲရဲ႕သေဘာထားဆီကို ေနာက္ဆံုးမွာျပန္ေရာက္သြားတဲ့ စိတ္ကူးမ်ိဳးပဲရပါလိမ့္မယ္။

(၄) အမွားတိုင္းက အျပစ္ေပးရမွာလား
ၾကီးမားျပီးသက္ေရာက္မႈျပင္းထန္တဲ့ အမွားမ်ိဳးေတြလုပ္လာခဲ့ျပီဆိုရင္ေတာ့၊ တစ္နည္းနည္းနဲ႕ အျပစ္ေပးရမယ္္ဆိုတာကို လက္ခံလို႕ရ ပါတယ္။ 'ကုမၸဏီရဲ႕ ၀င္ေငြတိုးတက္လာဖို႕အတြက္ ဒါေတြကိုေတာ့ ၾကိဳးၾကိဳးစားစားလုပ္ကိုလုပ္ရမယ္' ဆိုတာနဲ႕ 'ကြၽန္ေတာ္နည္းနည္း ေသာက္ထားမိလို႕ မိတၲဴကူးစက္ေပၚကို အန္ခ်လိုက္မိတယ္' ဆိုတဲ့ကိစၥႏွစ္ခုရဲ႕ မွားယြင္းျခင္း ဒီဂရီေတြက ေတာ္ေတာ္ေလးကြာျခားတယ္ ဆိုတာကို သင္သိသင့္ပါတယ္။ ဒုတိယအမွားက ထည့္သြင္းစဥ္းစားလို႕ရတဲ့အမွားမ်ိဳးသားသာ ျဖစ္ပါတယ္။ မွားယြင္းျခင္းကေနသင္ယူျပီး ေရွ႕ဆက္ဖို႕သာအၾကံျပဳလုိပါတယ္။ အမွားေသးေသးေလးေတြအေပၚမွာ လိုက္ျပီး အျပစ္ေပးေနမယ္ဆိုရင္၊ ဘယ္ေတာ့မွအသစ္သစ္ေတြ ရေတာ့မွာမဟုတ္ဘဲ အၾကီးအကဲက ဒါလုပ္ေစခ်င္ရင္ ဒါကိုပဲလိုက္လုပ္တဲ့အက်င့္ေတြ စြဲသြားပါလိမ့္မယ္။

(၅) သင္ဟာ ခုခံေျပာဆိုတတ္သူလား ဒါမွမဟုတ္ စြပ္စြဲေျပာဆိုတတ္သူလား
'ကြၽန္ေတာ္တို႕အခုလုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ကို နည္းလမ္းနည္းနည္းေျပာင္းျပီး လုပ္သင့္တယ္လို႕ထင္တယ္' ဆိုတဲ့ စကားဆံုးတာနဲ႕ 'ေနစမ္း ပါဦး၊ အခုလုပ္ေနတာေတြက ဘာမ်ားမွားေနလို႕တုန္း...' လို႕ေျပာဆိုမိတယ္ဆိုရင္ သင္ဟာအထက္က ေခါင္းစဥ္ငယ္မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ လူစားမ်ိဳးမွာ ပထမအမ်ိဳးအစားျဖစ္ပါတယ္။ 'ဟာ...ဒုကၡပါပဲ...အေရးထဲမွာ အရာကေပၚျပန္ျပီ' လို႕ေျပာလိုက္တာနဲ႕ 'ေပၚမွာေပါ့၊နင္ဘာ ေတြသြားလုပ္လိုက္ လဲ မွန္မွန္ေျပာစမ္း' လို႕တံု႕ျပန္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒုတိယအမ်ိဳးအစားမွာ ပါသြားျပီလို႕ ကိုယ့္ကိုယ္ကို မွတ္ယူလိုက္ပါ။ အဲဒီ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးေသာ တံု႕ျပန္မႈေတြဟာ သင့္အနီးအနားမွာရွိတဲ့ ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ ပါးစပ္ကို ေကာင္းေကာင္းပိတ္ထားႏိုင္ပါတယ္။

သင့္၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ စိတ္ကူးစိတ္သန္းေတြကို ေသဆံုးမသြားေစခ်င္ဘဲ အျမဲတမ္းရွင္သန္ေစခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့၊ သင့္ အလုပ္ခြင္၀န္းက်င္ မွာ အသစ္ေတြ၊ မတူညီတဲ့ စိတ္ကူးစိတ္သန္းေတြဟာ ပယ္ခ်မခံရဘဲ အမွားတစ္စံုတစ္ရာဟာ ကမၻာၾကီးရဲ႕ အဆံုးသတ္ မဟုတ္ဘူးဆိုတဲ့ အခ်က္ေတြနဲ႕ ဖန္တီးတည္ေဆာက္ထားဖို႕လိုပါတယ္။

Ref: 5 reasons employees aren't sharing their ideas by Suzanne Lucas

No comments: