Friday, February 20, 2015

ကိုးေတာင္က်ားလည္း ငိုရသည္



”အခ်စ္ဆိုတဲ့တရားဟာ နယ္က်ယ္လြန္းလွပါတယ္။ လူတိုင္းမွာခ်စ္တဲ့စိတ္ရိွၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ လူတိုင္းခ်စ္ၾကတဲ့အခ်စ္ေတြဟာ မတူၾကပါဘူး။ ေယာက္်ားနဲ႔မိန္းမဟာ သ ဘာဝကိုက ဖန္တီးၿပီး ဖိုဓာတ္မဓာတ္အျဖစ္နဲ႔ ေတြ႕ဆံုၾကရတဲ့သေဘာရိွတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေယာက္်ားတိုင္းဟာ မိန္းမတိုင္းကို မခ်စ္သလို မိန္းမတိုင္းက လည္း ေယာ က္်ား တိုင္းကို မခ်စ္ၾကပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ လည္း ဓာတ္တူနံတူျဖစ္တဲ့ ေယာက္်ားအခ်င္း ခ်င္းအေပၚရိွလာတဲ့ေမတၱာ၊ ေယာက္်ားအခ်င္း ခ်င္းခ်စ္ခဲ့တဲ့စိတ္ဟာ လူ တစ္သိန္းမွာ တစ္ေ ယာက္ ေလာက္ရိွတတ္ၿပီး ႏွစ္ေယာက္ရိွခဲပါတယ္။”

အထက္က စကားမ်ားမွာ လူထုဦးလွ ေရးသားခဲ့ေသာ စစ္အခ်စ္ႏွင့္ေထာင္ ျဖစ္ရပ္မွန္ဝတၳဳထဲမွ ေယာက္်ားအခ်င္းခ်င္းလိင္အႏိုင္က်င့္မႈ မျပဳလုပ္ခင္သားေကာင္အား မုဆိုးက နိဒါန္းပ်ဳိးေနေသာ စကားမ်ားျဖစ္သည္။  သို႔ေသာ္ထိုကဲ့သို႔ ကိစၥမ်ားမွာ ေခတ္အဆက္ဆက္ အက်ဥ္းေထာင္မ်ားအတြင္းတြင္သာျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ျဖစ္ရပ္မ်ား မဟုတ္ၾကေတာ့ ဘဲ ယေန႔ေခတ္ျမန္မာ့ လူ႕အဖြဲ႕ အစည္းတြင္ ေတြ႕လာရပါသည္။ အခ်ဳိ႕ေသာ ရမၼက္လူၾကမ္းတို႔က မိန္းမမ်ား၊ မိန္းမလ်ာမ်ားကိုေက်ာ္၍ အမ်ဳိးသားစစ္စစ္တို႔ကိုပင္ ခ်န္မ ထား ဘဲ အတင္းလြန္က်ဴးၾကျပန္သည္။

”အဲဒီေန႔ကို နာၾကည္းစိတ္နဲ႔ ကြၽန္ေတာ္မေမ့ဘူး။ စဥ္းစားမိတိုင္း၊ အေတြးေတြထဲဝင္လာတိုင္း လူသတ္ခ်င္စိတ္ေတြ ေပၚလာတယ္”ဟု အသက္ ၂ဝ ေက်ာ္အရြယ္ လူ ငယ္တစ္ဦးက ေျပာသည္။
ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္ ေရွ႕ခရီးလမ္းအမ်ားႀကီး ဆက္ေလွ်ာက္စရာရွိေနေသးသည့္ လူငယ္ေလးတစ္ဦးအေပၚျပဳက်င့္ခဲ့သည့္ ရမၼက္လူၾကမ္းတစ္ဦး၏ အဓမၼမႈအား ယင္း လူငယ္က ေျပာျပ ေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ညီအစ္ကိုအရြယ္ အမ်ဳိးသားခ်င္းျဖစ္၍ မိသားစု၊ ပတ္ဝန္းက်င္က ယင္းျဖစ္ရပ္ကို သတိမထားမိခဲ့ၾက။ သို႔ေသာ္လည္း ယင္းျဖစ္ ရပ္ျဖစ္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ထိုသူႏွင့္ လံုးဝမပတ္ သက္မိေအာင္ ေနာင္တြင္ေနသြားခဲ့သည္ဟု ၎ကဆိုသည္။ ယင္းကဲ့သို႔ပင္ ေနာက္ထပ္ လူရြယ္တစ္ဦး ရွိေနပါေသးသည္။ ထို သူက အခေၾကးေငြ ႏွင့္ တစ္ပါးသူဆႏၵကို လိုက္လံျဖည့္ဆည္းေပးရသည့္အမ်ဳိးသားႏွင့္ အေၾကာင္းမသိဘဲ ခင္မင္ခဲ့သူပင္။ မိတ္ေဆြျဖစ္ရင္း ကာလတစ္ခုအေရာက္ ကလပ္ တစ္ခု၌ အရက္အမူးလြန္၊ တိုက္ခန္းျပန္ရာ မွတစ္ဆင့္ သူမသိေသာ အမ်ဳိးသားႏွစ္ဦး၏ အဓမၼအက်င့္ခံလိုက္ရ ျခင္းျဖစ္သည္။ ”ကိုယ္က အေပါင္းအသင္းမွားေတာ့၊ ခုခ်ိန္ ထိ ေနာင္တတရားပဲရေနတယ္” ဟု ယင္းက ဆိုသည္။

အဲဒီလို ဆိုးရြားလြန္းသူေတြ တကယ္ေရာရွိလို႔လား
”ဟာ ရွိတာေပါ့ကြာ။ ဘယ္လိုေမးလိုက္တာလဲ” ဟု ထိုစကားဆိုလာသူက လက္ရွိတြင္ အသက္ ၇ဝ ေက်ာ္ အရြယ္ရွိၿပီျဖစ္ေသာ အၿငိမ္းစားေထာင္ပိုင္ႀကီး ဦးစိန္ေဌး ပင္ ျဖစ္သည္။ေထာင္တြင္း လုပ္သက္ႏွစ္ေလးဆယ္ရွိခဲ့ၿပီး  ၁၉၉ဝ ခုႏွစ္တြင္ အင္းစိန္ေထာင္မွ အၿငိမ္းစားယူခဲ့သူ ၎က သူျဖတ္သန္းလာေသာ ကာလ တစ္ေလွ်ာ က္ႀကံဳေ တြ႕မႈကို အေျချပဳကာ ထိုစကားကို ေျပာျခင္းျဖစ္သည္။ လူေပါင္းသိန္းႏွင့္ခ်ီကာ ေနထိုင္ေသာ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ကို မအုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ဖူးေသာ္လည္း လူေပါင္းေထာင္ႏွင့္ခ်ီ ရွိသ ည့္ေ ထာင္ဝိုင္းမ်ားေပၚရိွဘူးကိုအိမ္လုပ္ကာ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့သူတစ္ဦး၏ စကားသံပင္။

”ေထာင္ထဲမွာ ဒီလိုေယာက်္ားအခ်င္းခ်င္း လိင္ပိုင္းအႏိုင္က်င့္တာေတြအမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ဟိုးအရင္အဂၤလိပ္ေခတ္ကတည္းက ဒီေန႔ေခတ္ထိရွိေသးတယ္” ဟု ၎ကဆို သည္။ေထာင္ကဲ့သို႔ေသာေနရာထက္ ပိုမ်ားေသာ အျပင္ေလာကတြင္မူမည္မွ်အတိုင္းအတာအထိ ရွိလိမ့္မည္ကို သူမခန္႔မွန္းႏိုင္ဟု အၿငိမ္းစား ေထာင္ပိုင္ႀကီး က ေျပာ သည္။ ”ဆရာတို႔တုန္းကေထာင္မွာ အသက္ ၁၈ ႏွစ္မျပည့္တဲ့အက်ဥ္းသားနဲ႔ ၁၈ ႏွစ္ေက်ာ္တဲ့ အက်ဥ္းသားေတြကို ခြဲထားရတယ္။ ေရာထားရင္ ႏွစ္ေလးဆယ္ ငါးဆယ္ က် တဲ့ အက်ဥ္းသားအႀကီးေတြက ဒီလို လိင္ပိုင္းၿခိမ္းေျခာက္အႏိုင္က်င့္တာတို႔ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ အသက္ ၁၈ ႏွစ္ျပည့္ၿပီးတဲ့အက်ဥ္းသားေတြက်ေတာ့ လြတ္လြတ္လပ္ လပ္ေန ခြင့္ေပးရတယ္။ အဲဒီမွာျဖစ္တာပဲ။ အသက္ငယ္ငယ္ ၁၈၊ ၂ဝေက်ာ္စေလး ေတြ၊ ျဖဴျဖဴႏုႏုေလးေတြဆိုရင္ အဲဒီလိုမ်ဳိး ၿခိမ္းေျခာက္အႏိုင္က်င့္ခံရတာပဲ”ဟု ၎ က ေထာင္ တြင္း အေျခအေနကို ေျပာျပသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လူသိမ်ားၿပီး ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္တာဝန္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္ခဲ့ဖူးသူ ဦးႏုသည္ပင္လွ်င္ အမ်ဳိးသားခ်င္းအႏိုင္က်င့္လိင္အျမတ္ထုတ္မႈကို ကိုယ္တိုင္ေထာင္က်သြားရာမွ တစ္ဆင့္ ျမင္ေတြ႕ခဲ့ဖူးရာ၊ ၎ေရးေသာ ”ရက္စက္ပါေပ့ကြယ္”ဆိုသည့္စာအုပ္ တြင္ ေထာင္တြင္းလိင္အႏိုင္ က်င့္မႈကို  ႏိုက္ႏိုက္ခြၽတ္ခြၽတ္ေရးထားခဲ့ဖူးသည္။ လြန္ခဲ့သည့္ ၆ ႏွစ္ခန္႔ေက်ာ္က ရန္ကုန္တြင္ အဆင့္ျမင့္ရဲအရာႀကီးတစ္ဦးအျဖစ္တာဝန္ယူခဲ့ဖူးသူ ရဲမွဴးႀကီးတစ္ဦး၏အဆိုအရ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီးအတြင္း ကေလး ငယ္ (ေယာ က်္ားေလး)တို႔အေပၚ လိင္မႈကိစၥက်ဳးလြန္ခဲ့သူကို ဖမ္းဆီး အေရးယူခဲ့ဖူးေၾကာင္း ဆိုသည္။ ” Child Sex ဆိုတာ ရွိတယ္ေလ။ လူငယ္၊ လူရြယ္ေတြအေပၚကို။ အမႈ အေရ အ တြက္ေတာ့အတိအက် ျပန္ေျပာဖို႔ခက္တယ္။ ဒီလိုကိစၥမ်ဳိးေတြ အေရးယူခဲ့ဖူးလားေမးရင္ယူခဲ့ဖူးတယ္။ ဒီေလာက္ေတာ့ ေျပာႏိုင္တယ္”ဟု ၎က ေျပာသည္။

ဘာလို႔ ဒီလိုေတြ လုပ္ၾကတာလဲ
မုဒိမ္းမႈမ်ားကို ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္ဖူးသည့္ ရဲအရာရွိတစ္ဦးက ယင္းအမႈကို စိတ္ၾကမ္း၊ လူၾကမ္းသမားႏွင့္ တဏွာရာဂဘက္တြင္ အလြန္ျပင္းထန္သူတို႔အမ်ားစု လုပ္ေဆာင္ တတ္ ၾကသည္ဟုေျပာသည္။ ယင္းအျပင္ လူပံုခပ္ေပ်ာ့ေပ်ာ့မ်ားလည္း ျဖစ္ေနတတ္သည္ဟု ၎ကဆို ျပန္သည္။ ”အဓိက ဘယ္သူေတြကလဲလို႔ ၿခံဳၿပီးေျပာ ရ ရင္ ခက္တယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ လူတစ္ဦးခ်င္းစီ ရဲ႕အက်င့္စ႐ိုက္ေပၚပဲမူတည္တယ္” ဟု အဆိုပါ ရဲအရာရွိက ဆိုသည္။ 

ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ စိတ္ပညာဌာနမွ ကထိ က ေဒါက္တာတင္ထြန္းေအာင္ကမူ ထိုသို႔ေသာ လုပ္သူ၏ စိတ္အေျခအေနသည္ သာမန္မဟုတ္ Sex အေပၚတလြဲေဖာက္လြဲေဖာက္ျပန္လုပ္လို သည့္အေျခ အေနေရာက္သြားသည္ဟု မွတ္ခ်က္ ျပဳသည္။
”လူတိုင္းမွာ ေမြးရာပါ သဘာဝအရ လိင္စိတ္ေတြက ပါလာၿပီးသား။ အဲဒါကေန တားျမစ္ ထားမႈ၊ အခ်ိန္မတိုင္မႈေတြေၾကာင့္ ငုပ္လွ်ဳိးေန တာေတြျဖစ္လာၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခ်ိန္တန္ရင္ ေတာ့ ေပၚလာတာပဲ။ အဲဒီထဲကမွ Sex အေပၚအလိုမျပည့္၊ ဒါကိုပဲတပ္မက္မႈႀကီးသြားသူေတြက ဒါကိုပဲစိတ္ဝင္စားသြားၾကတယ္။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံအပါအဝင္ အျခားႏိုင္ငံေတြမွာ အပ်ဳိစင္ကိုမွ ရယူခ်င္သူေတြ ဒီလိုပံုစံမ်ဳိးပါပဲ” ဟု စိတ္ပညာ သီအိုရီကိုကိုးကားကာ ၎က ဆိုသည္။

စာေရးဆရာမ ေဒါက္တာႏိုက္တင္ေဂးလ္က ေသြးသားဆူပြက္ခ်ိန္ လတ္တေလာ စိတ္ေျဖေဖ်ာက္စရာမရွိသည့္ အခ်ိန္မ်ဳိးတြင္ ယခုကဲ့သို႕ေသာျဖစ္ရပ္မ်ား အမ်ဳိး သားမ်ား တြင္ ျဖစ္တတ္ ေၾကာင္းႏွင့္ ထိုသူတို႔ကို ေဆးပညာအရ လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာ စိတ္ေရာဂါသည္ဟု ေဆးပညာက်မ္းမ်ားက အခိုင္အမာ ေဖာ္ျပ ထားသည္ဟု ေျပာသည္။ ”အသိ တရားခ်ဳိ႕တဲ့တာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ တတ္တယ္။ ဒါက ပံုမွန္မဟုတ္တဲ့ လိင္ဆက္ဆံမႈပဲ။ အမ်ဳိးသမီးကို ပံုမွန္မဟုတ္တဲ့ေနရာက လိင္ဆက္ဆံတာ၊ တိရစၧာန္နဲ႔ လိင္မႈျပဳ လုပ္ တာ ဒါေတြ အားလံုးအက်ဳံးဝင္တယ္” ဟု ၎ကဆိုသည္။

ဆန္းဆန္းျပားျပား အက်င့္ ဘယ္ကစ
အိႏၵိယႏိုင္ငံသို႔ေရာက္ရွိသြားၿပီး ျမန္မာျပည္သူတို႔၏ က်န္းမာေရးဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ားကို ေျဖၾကားေပးေနသူ ေဒါက္တာတင့္ေဆြက ဆန္းဆန္းျပားျပားကာမဆႏၵအေပၚ ”ႏွစ္ေပါင္း ၄ဝဝဝ ေလာက္က ထြန္းကားခဲ့တဲ့ (အိႏၵဳ)ယဥ္ေက်းမႈေခတ္ကတည္းက ရွိခဲ့ဖူးတဲ့အေထာက္အထားေတြ၊ ေနာက္ၿပီး ၂ ရာစုကရွိခဲ့တဲ့ (အာဂ်န္တာ) လိုဏ္ဂူက ႐ုပ္တုေတြ၊ တစ္ခါ ဟိႏၵဴဘုရားတစ္ဆူျဖစ္တဲ့ သွ်ီဗားရဲ႕တံခါးမွဴး၊ ျမင့္ျမတ္ေသာ ႏြားလား နႏၵီက ေန သူ႔သခင္(ဘုရား)နဲ႔ ဒုတိယ မယား(ပါရ္ဗသီ)တို႔ရဲ႕ ခ်စ္ကြၽမ္းဝင္ၾကပံု (နည္းအစံုစံု)ေတြကို ၾကားသိၿပီးသကာလ ေနာင္လာေနာက္သား လူအမ်ားအက်ိဳးငွာ ေဖာက္သည္ျပန္ခ်ခဲ့လို႔ သကၠတဘာသာနဲ႔ ေရးမွတ္ခဲ့တဲ့ (ကာမသွ်တၲရ) က်မ္းဆို တာ ေတြၾကည့္ရင္ လိင္ဆက္ဆံမႈပညာဆိုတာဟာ သမား႐ိုးက်ထက္ ဆန္းျပားပါလားလို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္” ဟု အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဖူးသည္။

ဓမၼာတာဆန္႔က်င္ ဆက္ဆံမႈစခဲ့ရာသမိုင္းကိုလည္း ဆရာက ဥေရာပ၊ ဂရိ၊ ႐ိုမန္၊ ေဘဘီလံု၊ ပါရွားေခတ္ကတည္းကစခဲ့သည္ဟု ဆိုၿပီး၊ ယေန႔ ေခတ္တြင္ အာဖရိ ကႏြယ္ဖြား အေမရိကန္မ်ား၌ ေခတ္စားေနသည္ဟုေျပာလိုက္ေသးသည္။ ျမန္မာထံကိုမူ ထိုႏိုင္ငံတို႔က ကူးစက္ေရာက္လာသည္ဟု စိတ္ပညာဌာနမွ ကထိက ေဒါက္တာ တင္ထြန္းေအာင္က ေထာက္ခံဆိုသည္။ လိင္စိတ္ကို အမ်ဳိးသမီးတို႔ႏွင့္ ေျဖရွင္းဖို႔ရန္ ခက္ခဲသည့္ လူပ်ဳိေဘာ္ဝင္စအရြယ္မ်ားထဲမွ အခ်ဳိ႕သည္ ကေလးသူငယ္ တို႔ႏွင့္ ေျဖ ရွင္း တတ္ေလ့ရွိတတ္ျခင္း၊ ေထာင္ကဲ့သို႔ေသာ အမ်ဳိးသားမ်ားသာ ရွိေသာေနရာမ်ဳိးတြင္ လိင္စိတ္ကိုေထာင္သားအခ်င္းခ်င္း အႏိုင္အထက္ရယူျခင္းတို႔က လိင္စိတ္ကို ထြက္ေ ပါက္ရွာလိုက္ျခင္း တစ္မ်ဳိးျဖစ္သည္ဟု ေနာက္ထပ္စိတ္ ပညာေရးရာ ေလ့လာေနသူတစ္ဦးကဆိုသည္။

အႏိုင္က်င့္ခံ ရသူေတြ ဘာျဖစ္ကုန္လဲ
ေဒါက္တာႏိုက္တင္ေဂးလ္က ”စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ထိခိုက္မႈကေတာ့ အရင္ျဖစ္သြားပါၿပီ။ အလိုမွမတူတာပဲ။ ေနာက္ၿပီး ကိုယ့္ကို အႏိုင္က်င့္သူက ေရာဂါပိုးေတြ ရွိရင္ကူးႏိုင္ တယ္” ဟုေျပာသည္။ အခ်ဳိ႕ဆိုလွ်င္ ယင္းလုပ္ရပ္တို႔ေၾကာင့္ ေဂး စိတ္ေပါက္သြားသူ အခ်ဳိ႕ပင္ရွိသြားသည္ဟု ၎ကေျပာသည္။ ”တခ်ဳိ႕က တမင္သက္သက္ ယုတ္မာ တဲ့ အႀကံနဲ႔ ဇာတ္သြင္းလိုက္တာမ်ဳိးေတြလည္း ၾကားဖူးပါတယ္” ဟု ေဒါက္တာႏိုက္တင္ေဂးလ္ကေျပာသည္။ မိန္းမလ်ာျဖစ္သြားသူတစ္ဦးက ထိုျဖစ္ရပ္ကို ဆယ္စုႏွစ္ၾကာ လွ်င္ ပင္ မေမ့ႏိုင္၊ လက္ရွိအခ်ိန္အထိ မွတ္မိေနတုန္းပဲဟု ေျပာသည္။ ငယ္စဥ္က အႏိုင္က်င့္ခံရဖူးသူ ေဆာင္းပါးပါ လူငယ္တစ္ဦးက မသိစိတ္ထဲေရာ၊ သိစိတ္ထဲမွာပါ ထိုအရာ က ေျခာက္လွန္႔ေနသည္ဟုေျပာသည္။သူက လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ အမ်ဳိးသားစစ္စစ္တစ္ဦး ျဖစ္သည္။ အၿငိမ္းစားေထာင္ပိုင္ႀကီး ဦးစိန္ေဌးကမူ ေထာင္တြင္း လိင္အၾကမ္းဖက္ ခံရမႈေၾကာင့္ အမ်ဳိးသားအကုန္လံုး မိန္းမလ်ာျဖစ္သြားမႈကိုမူ မျမင္ခဲ့ဖူးဟု ဆိုသည္။ ”သူ႕ စိတ္အေျခခံအရဆိုရင္ေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး” ဟု ေထာင္ပိုင္ႀကီးက ဆိုသည္။

အႏိုင္က်င့္ခံရတာေတြကို မတိုင္ၾကဘူးလား
လူကုန္ကူးတားဆီးႏွိမ္နင္းေရး ရဲတပ္ဖြဲ႔မွ ဒုတိယရဲမွဴးႀကီးသက္ေနာင္က ထိုအမႈအေပၚတိုင္ၾကားလာသည့္အေရအတြက္က မရွိသေလာက္ နည္းပါးသည္ဟုေျပာကာ လူတစ္ဦးခ်င္း စီ၏ သိကၡာပိုင္းႏွင့္ သက္ဆိုင္သည္လည္း ပါႏိုင္သည္ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။ ထိုသို႔ အႏိုင္က်င့္ခံလိုက္ရသည့္သူ အမ်ားစုမွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဖြင့္မေျပာ တတ္ၾကဘဲ မိဘေဆြမ်ဳိးအသိုင္းအဝိုင္း က မခံႏိုင္မွသာ တိုင္တန္းတတ္ၾကသည္လည္း ရွိတတ္ေၾကာင္း ရဲအရာရွိတို႔ကေျပာၾကသည္။ ”ရွိေတာ့ ရွိသည္၊ အလြန္ တရာ ရွား သည္” ဟု ထိုသူတို႔ကေျပာၾကသည္။

”ကြၽန္ေတာ္ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက တိုင္ရေကာင္းမွန္းမသိပါဘူး။ ဒီအတိုင္းေနတာကမွ ေကာင္းပါဦးမယ္၊ တိုင္မွ ပိုအရွက္ကြဲသြားမယ္” ဟု ေတြ႕ႀကံဳခဲ့ဖူးသူတစ္ဦးက ဆိုသည္။

သို႔ေသာ္ ေထာင္တြင္း၌မူ တိုင္ေတာမႈတို႔ရွိသည္ဟု အၿငိမ္းစားေထာင္ပိုင္ႀကီးက ေျပာသည္။ ”ဆရာတို႔က သိရင္ ျဖစ္ျဖစ္၊ တိုင္ရင္ျဖစ္ျဖစ္ တိုက္ပိတ္အေရး ယူတာ တို႔ လုပ္ တယ္” ဟု ၎က ေျပာသည္။


တဏွာ ျပင္းထန္သူေတြကို ဘယ္လိုတားဆီးခဲ့ဖူးလဲ
ေခတ္အဆက္ဆက္ ထိုသူေတြ ရွိေနေသာေၾကာင့္ ဥပေဒႏွင့္ တားျမစ္ခဲ့မႈမ်ား လုပ္ခဲ့ၾကရေၾကာင္း သမိုင္းမွတ္တမ္းအဆက္ဆက္ကို ၾကည့္လွ်င္ ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ ဗုဒၶဘု ရားရွင္လက္ထက္က ရဟန္းျပန္မျဖစ္ထိုက္ေလာက္ေအာင္ႀကီးမားေသာ အျပဳအမူမ်ား ပါရာဇိကကံထိုက္ ေလးပါးထဲတြင္ ေမထုန္မႈျပဳျခင္း (မိန္းမ/ေယာက်္ား/ တိရစၧာန္/ မည္သူႏွင့္မဆို/မည္သည့္နည္းႏွင့္မဆို) ကို ထည့္သြင္းထားျခင္းသည္ပင္ ထိုကာလ ထိုေခတ္ကတည္းက ယင္းျဖစ္ရပ္ပံုစံတူမ်ဳိးမ်ား ရွိေနေၾကာင္းျငင္းမရေပ။ ယင္းအျပင္ ကေလးရေစရန္ဆိုေသာ ရည္ ရြယ္ခ်က္မွလြဲ၍ က်န္သည့္ ကာမအျပဳအမူအား လံုးသည္ မေကာင္းမႈ၊ ဒုစ႐ိုက္ျဖစ္သည္ဟု သမၼာက်မ္းစာတြင္ ေဖာ္ျပထားမႈကလည္း တဏွာႀကီးသူ တို႔ကို ဦးတည္တားျမစ္ခဲ့ပံုေပၚသည္။ ထို႔ေနာက္ ထိုသူတို႔အေပၚအုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ား ျပ႒ာန္းေသာ ဥပေဒမ်ား ေပၚလာျပန္သည္။

၁၅၃၃ ခုႏွစ္ ၈ ေယာက္ေျမာက္ ဟင္နရီဘုရင္လက္ထက္က အဂၤလန္၌သဘာဝကိုဆန္႔က်င္ေသာ အျပဳအမႈဖန္တီးသည့္ အရပ္သားမ်ား အေပၚသက္ေရာက္ေစေသာ ဥပေဒကို စတင္ ျပ႒ာန္းခဲ့သည္။ အဂၤလိပ္က အိႏိၵယကိုသိမ္း၍ East India Company ကိုအုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ေပးေသာ ၁၈၃၃ ခုႏွစ္တြင္ထည့္သြင္းျပ႒ာန္းျခင္းတို႔ျဖစ္သည္။ ယေန႔ အမ်ားသိေနၾကေသာ ပုဒ္မ ၃၇၇ အေနႏွင့္ သီးျခားအသက္ဝင္လာသည္က ၁၈၆၂ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီ ၁ ရက္ေန႔တြင္ျဖစ္ၿပီး၊ ျမန္မာသည္လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္  အိႏၵိယ၏ အစိတ္အပိုင္းအျဖစ္ ၿဗိတိသွ်ကသတ္မွတ္လိုက္သျဖင့္ ထိုဥပ ေဒကိုဆက္ခံလိုက္ရေတာ့သည္မွာ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ ယေန႔အခ်ိန္အထိပင္ ျဖစ္ သည္။ ျမန္မာ တြင္ သက္ေရာက္သည့္ ၃၇၇ ပုဒ္မကို  မည္သူမဆို ေယာက်္ားႏွင့္ျဖစ္ေစ၊ မိန္းမႏွင့္ျဖစ္ ေစ၊ တိရစၧာန္ႏွင့္ျဖစ္ေစ မိမိအလိုအေလ်ာက္ ဓမၼတာႏွင့္ဆန္႔က်င္ေသာ ကာမစပ္ ယွက္ မႈျပဳလုပ္လွ်င္ဟု အဓိပၸာယ္ဖြင့္ထားၿပီး၊ က်ဳးလြန္သည္ဟုတိုင္ၾကားေတြ႕ရွိပါက ထိုသူကို တစ္သက္တစ္ကြၽန္း  ျဖစ္ေစ၊ ၁ဝ ႏွစ္အထိ ေထာင္ဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ ေထာင္ ဒဏ္ႏွင့္ေငြ ဒဏ္ ႏွစ္ရပ္လံုးျဖစ္ေစ ခ်မွတ္ႏိုင္သည္ ဟု ျပ႒ာန္းထားသည္။
ယင္းအတိုင္းပင္ အေရးယူခဲ့မႈတို႔ရွိေၾကာင္းကို ႏိုင္/က်ဥ္း(ယခုအေခၚ) ယခင္/၅ည အေရး ေပၚ စီမံခ်က္ပုဒ္မျဖင့္ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ အင္းစိန္ ေထာင္ ပံုစံေဆာင္ (၃) တြင္ ေထာင္က်ခဲ့ဖူးသူက ေထာင္တြင္း၌တိရစၧာန္ျဖင့္ လိင္ဆက္ဆံမႈေၾကာင့္ ပုဒ္မ ၃၇၇ျဖင့္ ေထာင္ဒဏ္ ၁ဝ ႏွစ္ခ်ခံလိုက္ရသူကိုေတြ႕ခဲ့ဖူးေၾကာင္း ဆိုသည္။ သို႔ေသာ္ လည္း ထိုပုဒ္မက နက္နဲၿပီး ႏွစ္ဦး လူသားခ်င္းအလိုတူလွ်င္ ဖမ္းဆီးရန္ အေရးယူရန္ ခက္သည္ဟု တရားလႊတ္ေတာ္ ေရွ႕ေနတို႔ကဆိုသည္။

ဒါေတြ မျဖစ္ေအာင္ ဘာေတြ လုပ္ရမွာလဲ
ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးႏုကမူ သူ၏ ‘ရက္စက္ပါေပ့ကြယ္’ဆိုသည့္စာအုပ္တြင္ ေထာင္တြင္း၌ လိင္အႏိုင္က်င့္မႈမခံရေအာင္ ႐ုရွားႏိုင္ငံအက်ဥ္းေထာင္တို႔တြင္ ေထာင္ သားမ်ား အား တစ္လႏွစ္ ေခါက္ အိမ္ျပန္ခိုင္းတာမ်ဳိးရွိေၾကာင္း ေထာက္ျပထားသည္။ ေဒါက္တာႏိုက္တင္ေဂးလ္က က်ဳးလြန္သူတို႔ကို  ပညာေပးျခင္း၊ ျပင္းထန္ေသာ အျပစ္ေပးျခင္း၊ စိတ္ေရာဂါဆရာဝန္ႏွင့္ ျပျခင္းတို႔ လုပ္သင့္သည္ဟု ေျပာဆိုသည္။ တစ္ဖက္တြင္လည္း လူငယ္တို႔ႏွင့္ လူ႕အသိုင္းအဝိုင္းကို ထိုျဖစ္ရပ္တို႔ရွိ ေၾကာင္း အသိပညာေပးမႈတို႔ လုပ္ရမည္ဟု ၄င္း က ဆိုသည္။ ေထာင္ပိုင္ေဟာင္းႀကီးက ”ဒိီကိစၥ ႀကီး ကလည္း ဘယ္လိုထိန္းကြပ္ကြပ္မေပ်ာက္တဲ့ ကိစၥႀကီးျဖစ္ေနတယ္။ ေထာင္ထဲမွာ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ဥပေဒ ကလည္း ဒီလိုကိစၥေတြအတြက္ တိက်တဲ့ အေရးယူမႈဥပေဒ မရွိဘူး။ အဲဒီေတာ့အေရးယူရင္ အက်ဥ္းသားအခ်င္းခ်င္း အႏိုင္က်င့္ေစာ္ကားမႈလို႔ပဲ အေရးယူတယ္” ဟု ေျပာ သည္။

လူ႕အခြင့္အေရးအရ အလိုတူျခင္း၊ လိင္တူဆက္ဆံမႈႏွင့္ ထိမ္းျမားျခင္းကို ႏိုင္ငံအခ်ဳိ႕က ဥပေဒႏွင့္ လက္ခံအတည္ျပဳေနျခင္းက ျမန္မာအဖို႔ျပႆနာမဟုတ္။ ျပႆနာက အလိုမတူ အႏိုင္က်င့္ျခင္းတို႔ျဖစ္သည္။ တစ္ဖက္တြင္ အရွက္ႏွင့္ သိကၡာကိုအသံုးခ်ကာ မတိုင္ရဲမွန္းသိ၍ က်ဳးလြန္ၾကသူမ်ား၊ က်ဴးလြန္ခံရၿပီး ဖြင့္မေျပာရဲဘဲ စိတ္ဒဏ္ရာ ရသြားၾက သူမ်ား ရွိေနသည္။ ထိုသူတို႔အတြက္ စဥ္းစားေပးရမည္ဟု ေဒါက္တာႏိုက္တင္ေဂးလ္က ဆိုသည္။ ေဒါက္တာတင့္ေဆြက”သိပၸံအရေျပာေျပာ၊ သဘာဝအရဆိုဆို၊ ဆင္ျခင္ တံုတရားအရ ေတြးေတြး၊ စအိုဟာ စြန္႔ထုတ္စရာသာျဖစ္ၿပီး မိန္းမကိုယ္(ေမြးလမ္းေၾကာင္း)လို ထိုးသြင္းရမယ့္ဒြါရ မဟုတ္တာ ေသခ်ာပါတယ္။ သဘာဝတရားနဲ႔ ဆန္႔က်င္ တာ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ အထက္ကေန ေအာက္ကို ဆင္းသက္တဲ့လားရာကို ေျပာင္းျပန္လုပ္မိတာပါ။ ဒီေခတ္ႀကီးမွာ သဘာဝဆိုတာကို  Environment သဘာဝပတ္ ဝန္းက်င္၊ ေဂဟစနစ္နဲ႔ Organic  မျပဳမျပင္အစားအေသာက္ကိုသာ က်ယ္က်ယ္ ေလာင္ေလာင္ေျပာေနၾကၿပီး၊ သဘာဝမက်တဲ့ လူေတြရဲ႕ အက်င့္စ႐ုိက္ေတြကိုက်ေတာ့ ပို ဆိုးဆိုးလာေနတာဟာ အဆီအေငၚမတည့္ဘူးထင္ပါတယ္” ဟု ေျပာသည္။

ယေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံရိွေထာင္မ်ားတြင္ လိင္တူဆက္ဆံျခင္း၊ လိင္အႏိုင္က်င့္ျခင္းအေလ့အထမ်ားရွိဆဲျဖစ္ေၾကာင္း၊ အႏိုင္က်င့္သူကို အက်ဥ္းေထာင္ေဝါဟာရျဖင့္ ဗိုလ္ဟုေခၚၿပီး ၊ အႏိုင္က်င့္ခံရသူကို ဂ်ဳိဟုေခၚဆိုသည္ဟု ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားတစ္ဦးအျဖစ္ ဆယ္စုႏွစ္ ၂ ခုနီးပါးေနခဲ့ေသာ အက်ဥ္းသားေဟာင္းတစ္ဦးကေျပာသည္။ လိင္အႏိုင္က်င့္သူ မ်ားသည္လည္း အ ျခားသူမ်ားကို အႏိုင္က်င့္ရဖန္မ်ားလာသည့္အခါ ႐ိုးအီလာၾကၿပီး တစ္ဖန္အႏိုင္က်င့္ခံလိုသူမ်ားျဖစ္သြားေလ့ရိွသည္ဟု ၎က ဆက္ဆိုသည္။ ”ေလာ က ဓမၼတာအရသူမ်ားကို အႏိုင္ က်င့္တဲ့သူေတြလည္း တစ္ေန႕ဂ်ဳိျဖစ္ကုန္ၾကတာပါပဲ”ဟု ၎ကျဖည္႕စြက္ေျပာၾကားပံုမွာ သတိသံေဝဂရစရာပင္ ျဖစ္သည္။

မင္းသုေအာင္၊ ရဲကိုကိုလြင္
 Credit: www.popularmyanmar.com

No comments: