++++++++++
Public Relation ဘာ့ေၾကာင့္လုပ္လည္းဆိုတာကို ရိုးရိုးနဲ႕ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ ကိုယ့္ Product ဒါမွမဟုတ္ Organization ကို Promote လုပ္ခ်င္လို႕ (သို႕) ကာကြယ္ခ်င္လို႕ဆိုတာကိုေတြ႕ရပါတယ္ ။ ( Philip Kotler ေျပာတာေနာ္ :P )
Public Relation ရဲ႕ Functions ေတြအေနနဲ႕ ဒီ ၅ ခုနဲ႕ ခြဲျခားထားပါေသးတယ္ . . .
၁ ) Press Relation – P.R Manager တစ္ေယာက္အေနနဲ႕ Organization ရဲ႕ Positive ျဖစ္ေစမယ့္ သတင္းေတြေရးသားျပီး သတင္းသမားေတြစီပို႕ေပးတာမ်ိဳးေတြ . . .
၂ ) Product Publicity - ဒါကေတာ့ ကိုယ့္ Product ကို Sponsor ေပးတာျဖစ္ပါတယ္ T.V Channel ေတြမွာေရာ အားကစားပြဲေတြမွာေရာ ေတြ႕ေလ့ေတြ႕ထရိွပါတယ္ . . . (ေကာင္မေလးေတြကို စပြန္ဆာေပးတာ မဟုတ္ဖူးရယ္ :P)
၃ ) Corporate Communication – ကိုယ့္ Organization (သို႕) Product အေၾကာင္းကို Internal (Stakeholders) ရယ္ External ျဖစ္တဲ့ Customer ကအစ Supplier ေရာ Government , Media အကုန္အကုန္လံုးနဲ႕ ဆက္သြယ္ခ်ိတ္ဆက္ျပီးလုပ္ကိုင္ျခင္း . . .
၄ ) Lobbying – ေလာ္ဘီယင္းကို Business Type နဲ႕ပဲေျပာမယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ Business ကို Lobby လုပ္ေပးႏိုင္တဲ့လူမ်ိုးေပါ့ Lobbyist or Lobbyေပါ့ သူတို႕ကုိဖန္တီးတာေပါ့ (အစိုးရအဖြဲ႕အစည္းေတြကလုပ္ေလ့လုပ္ထ ရိွတယ္ဆိုပဲ)
၅ ) Counseling – Counseling ဆိုတာက Organization ရဲ႕ Public နဲ႕ပတ္သတ္တဲ့ ျပသာနာေတြကို ကူညီေျဖရွင္းေပးတဲ့လူကိုဆိုလိုတာမ်ိဳးပါ (P.R Functions မွာမို႕ပါ)
ေနာက္ထပ္ျပီးေတာ့ Marketing Public Relation ေတြကို ဘယ္လိုေနရာေတြမွာ သံုးတာလည္းဆိုတာေလး တင္ျပေပးခ်င္ပါတယ္ . . .
၁ ) ကုန္ပစၥည္းသစ္ မိတ္ဆက္ပြဲ
၂ ) ကိုယ့္ကုန္ပစၥည္းကို Repositioning ျပန္လုပ္ခ်င္တဲ့အခါမ်ိဳးေတြ
၃ ) Product အစုအဖြဲ႕လိုက္ေတြကို စိတ္ဝင္စားမွဳ႕ရေအာင္ ျပန္လည္တည္ေဆာက္တဲ့ေနရာမ်ိဳးေတြ ( ဥပမာ . Fashions Trade Show လုပ္တာမ်ိဳးေတြ )
၄ ) တိက်ေသျခာတဲ့ Target Group ကိုလႊမ္းမိုးခ်င္တဲ့ အခါမ်ိဳးေတြ
၅ ) ကိုယ့္ Product က Public မွာ ျပသာနာ တစ္ခုခုနဲ႕ ၾကံဳတဲ့အခါမ်ိဳးေတြ (ဟိုတေလာကေတာင္ မိတ္ကပ္ တစ္မ်ိဳး အဲ့လိုသံုးရေသးတယ္)
၆ ) ကိုယ့္ Organization ရဲ႕ Image ကို ျမွင့္တင့္တဲ့အခါမ်ိဳးေတြမွာ သံုးတတ္ၾကပါတယ္ . . .
အခုေခတ္မွာ Marketing သမားေတြက Advertising နဲ႕ Public Relation ကို ထိထိေရာက္ေရာက္ အသံုးခ်ျပီး Company ရဲ႕ Image နဲ႕ Product ေတြအတြက္ အမ်ားၾကီး အသံုးခ်လာတာကို ေတြ႕ရပါတယ္ . . .
Naing Kyaw Thu ( ေလ့လာသူ အခ်င္းခ်င္း ေဝမ်ွသည္ )
No comments:
Post a Comment