(မဖတ္ဘဲ share မသြားဖို႕ေတာင္းဆိုပါရေစ!)
HR လုပ္မယ့္သူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားနဲ႕ ေခတ္သစ္စီမံခန္႕ခြဲသူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသိခ်င္ေနၾကတဲ့ အေျဖေလးျဖစ္လိမ့္မယ္လို႕ ကၽြန္ေတာ္ယံုၾကည္ပါတယ္။
အေမရိကန္အလုပ္သမားဦးစီးဌာနအေနနဲ႕ အေမရိကန္မွာရွိတဲ့လုပ္ငန္းေတြကို သုေတသနတစ္ခုလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲသုေတသနရဲ႕ရလဒ္အေနနဲ႕ HR ေတြမွာရွိဖို႕လိုအပ္တဲ့ အရည္အခ်င္းေတြကိုသတ္မွတ္ခဲ့ပါတယ္။
ပထမဦးဆံုးအေနနဲ႕ HR တစ္ေယာက္မွာ ရွိသင့္ရွိအပ္တဲ့ဗဟုသုတ Knowledge ေေတြကေတာ့
1. Personal and human resources
၀န္ထမ္းေရးရာစီမံခန္႕ခြဲမႈရဲ႕အဓိကအေျခခံမူေဘာင္ေတြျဖစ္တဲ့ ၀န္ထမ္းရွာတာ၊ ေရြးတာ၊ သင္တန္းေပးတာ၊ လစာနဲ႕ခံစားခြင့္ေတြတြက္ခ်က္စီမံေပးတာ၊ အလုပ္သမားေရးရာ ညွိႏႈိင္းျဖန္ေျဖမႈေတြလုပ္ေပးတာ၊ ၀န္ထမ္းေရးရာအခ်က္အလက္ေတြကို စီမံေပးတာေတြနဲ႕ပတ္သက္ျပီး ဗဟုသုတရွိေနဖို႕လို္အပ္ပါတယ္။
2. Clerical
HR တစ္ေယာက္အေနနဲ႕ ရံုးလုပ္ငန္းဆိုင္ရာ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြျဖစ္တဲ့ ရံုးစာေရးနည္း၊ ဖိုင္တြဲနည္း၊ ေေဖာင္ပံုစံေတြဖန္တီးနည္းေတြကိုနားလည္ေနဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။
(ကၽြန္ေတာ္တို႕ ျမန္မာျပည္အေနနဲ႕ေတာ့ အစိုးရအရာရွိဘက္ကေနထြက္လာတဲ့ HR, Admin ေတြကလြဲရင္ တကယ့္ကို အေတြ႕အၾကံဳရွိပါတယ္ဆိုတဲ့ HR အေတာ္မ်ားမ်ားကိုယ္တိုင္ ဒီေနရာမွာအားနည္းေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ HR သင္တန္းေတြအေနနဲ႕လည္း ဒီအေၾကာင္းအရာေတြကိုသင္ေပးဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။)
3. Administration and Management
HR လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကိုပဲနားလည္ေနတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ စီးပြားေရးစီမံခန္႕ခြဲမႈနဲ႕ပတ္သက္တဲ့ မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္စီမံခန္႕ခြဲျခင္း၊ ေခါင္းေဆာင္မႈပညာကိုနားလည္ျခင္းနဲ႕ စီမံခန္႕ခြဲဆိုင္ရာ မူေဘာင္မ်ားကိုနားလည္ျခင္းတို႕လိုအပ္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုတဲ့အေၾကာင္းအရင္း ျပတ္ေထာက္ရင္ ေခါင္းေဆာင္မႈပညာကိုနားလည္တဲ့ အေၾကာင္းကိုပဲစဥ္းစားၾကည့္ၾကပါစို႕။ ေခါင္းေဆာင္မႈပညာကို နားလည္အသံုးခ်တဲ့ HR နဲ႕ နားမလည္အသံုးမခ်တဲ့ HR ၾကားမွာ ကြာျခားခ်က္ကေတာ့ HR လုပ္ငန္းစဥ္ေတြလုပ္တာခ်င္းအတူတူ ၀န္ထမ္းေတြအေပၚ၊ Line Manager ေတြအေပၚ၊ အၾကီးပိုင္းစီမံခန္႕ခြဲသူေတြအေပၚ ၾသဇာလႊမ္းမိုးႏိုင္ျခင္း မတူညီၾကပါဘူး။ တခ်ိဳ႕HR ေတြရဲ႕စကားဆို၀န္ထမ္းေတြ၊ မန္ေနဂ်ာေတြ၊ ပိုင္ရွင္ေတြက ရွိတယ္လို႕ေတာင္မထင္ဘဲ တခ်ိဳ႕ HR ေတြအေပၚၾကၾသဇာရွိေနတာေတြက Leadership ရဲ႕သေဘာသဘာ၀ပါပဲ။
4. Customer and personal service
လုပ္ငန္းတိုင္းရဲ႕ ထုတ္ကုန္နဲ႕၀န္ေဆာင္မႈေတြကို ၀ယ္ယူစားသံုးေနတဲ့ External Customer ေတြကို စိတ္ေက်နပ္ေအာင္ဖန္တီးေပးႏိုင္တဲ့ Internal Customer ၀န္ထမ္းေတြအေပၚမွာ service ဘယ္လိုေပးရမလဲဆိုတဲ့ဗဟုသုတရွိဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒီေနရာတစ္ခုရွိတာက service ဆိုတဲ့စကားလံုးက servant ဆိုတဲ့ အေစခံကလာတာပါ။
Service ေပးေတာ့သူတစ္ေယာက္အေနနဲ႕ သူ႕ကိုသူ အေစခံတစ္ေယာက္လို သေဘာထားျပီး သူ service ေပးရမယ့္သူကို အရွင္သခင္လိုသေဘာထားရမယ္ဆိုတာမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ (တစ္ခါတည္းၾကံဳလို႕ေျပာရရင္ေတာ့ အစိုးရ၀န္ထမ္းကို Government Servant လို႕ေခၚမလား Civil Servant/ Public Servant လို႕ေခၚမလားဆိုတဲ့ စကားလိုပါပဲ။ Government ဆိုတဲ့အစိုးရအတြက္ အေစခံတစ္ေယာက္လိုျပဳမူမယ့္ Government Servant လား။ ျပည္သူေတြအတြက္ အေစခံတစ္ေယာက္လိုျပဳမူမယ့္ Public Servant လားေပါ့။)
အေမရိကန္အလုပ္သမားဦးစီးဌာနရဲ႕ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္အရ HR တစ္ေယာက္အတြက္ ဒီလိုဗဟုသုတမ်ိဳးရွိဖို႕လိုအပ္တယ္လို႕ဆိုထားသလို HR တစ္ေယာက္မွာမရွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ့ ကၽြမ္းက်င္မႈ (Skills) နဲ႕ ပိုင္ႏုိင္မႈ (Abilities) ေတြကိုဒီလိုေဖာ္ျပထားပါေသးတယ္။
1. Active Listening
ဒီကိစၥအေတာ္အေရးၾကီးတဲ့အခ်က္ပါ။ Communication ပိုင္းဆိုင္ရာကၽြမ္းက်င္ ပိုင္ႏိုင္သူတိုင္းမွာရွိတဲ့ နားေထာင္တတ္တဲ့အေလ့အက်င့္၊ ကၽြမ္းက်င္မႈပဲျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဖက္သားေျပာတဲ့စကားအေပၚေသခ်ာနားလည္ေအာင္ နားေထာင္ျပီး ထုတ္ေပးသင့္တဲ့ အေျဖကိုထုတ္ေပး၊ ေမးသင့္တဲ့ေမးခြန္းကိုျပန္ေမးတဲ့အရည္အခ်င္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ (ၾကံဳတုန္း ကုိယ္ေပါင္ကိုယ္လွန္ေထာင္းရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ စာဖတ္သူတို႕လည္းအသိပဲ HR အေတာ္မ်ားမ်ားနားေထာင္တတ္တဲ့အေလ့အက်င့္ကသိပ္မရွိတာေတြ႕ရတယ္။)
2. Speaking, Oral expression
သူေပးခ်င္တဲ့ message ကို တစ္ဖက္သားနားလည္ေအာင္ ေသေသခ်ာခ်ာ မေပးတတ္တဲ့၊ မေျပာျပတတ္တဲ့ HR ေတြအမ်ားၾကီးကို ကၽြန္ေတာ္အေတာ္မ်ားမ်ားၾကံဳဖူးပါတယ္။ HR တစ္ေယာက္အေနနဲ႕ မရွိမျဖစ္တတ္ရမယ့္အရည္အခ်င္ျဖစ္လို႕ စာဖတ္သူေတြအေနနဲ႕ ေလ့က်င့္ယူသင့္ပါတယ္။ စကားေျပာနည္းနဲ႕ပတ္သက္ရင္ သင္တန္းေတြ၊ စာအုပ္ေတြလည္းအမ်ားၾကီးရွိေနပါျပီ။ လက္ေတြ႕အသံုးခ်ေလ့က်င့္ရင္း တျဖည္းျဖည္းနဲ႕ကၽြမ္းက်င္တဲ့အဆင့္ေရာက္လာပါလိမ့္မယ္။ ၾကိဳးစားေလ့က်င့္ၾကည့္ပါ။)
3. Reading comprehension, Written comprehension
လုပ္ငန္းနဲ႕ပတ္သက္တဲ့စာရြက္စာတမ္းေတြ၊ ရံုးစာအေရးအသားေတြကို နားလည္တဲ့ အထိဖတ္တတ္ဖို႕အေရးၾကီးပါတယ္။ ျမန္မာလိုေရးထားတဲ့စာမွာေတာင္ နားလည္ေအာင္ အေတာ္ခက္ခက္ခဲခဲဖတ္ရတဲ့စာေတြရွိပါတယ္။ ဥပမာေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ HR ေတြအတြက္ အေတာ့္ကိုအေရးၾကီးတဲ့ အလုပ္သမားဥပေဒေတြကို နားလည္ေအာင္ ဖတ္ရတဲ့အေျခအေနမွာ HR တိုင္းနားလည္ေအာင္မဖတ္တတ္ေသးတာေတြရွိေနပါတယ္။ ဒါေပမဲ့စာဖတ္အားေကာင္းလာတဲ့အခါ ဒီကၽြမ္းက်င္မႈကအလိုလိုရလာပါလိမ့္မယ္။
4. Critical thinking
ျပသနာတစ္ခုခု၊ အေျခအေနတစ္ခုခုအတြက္ အေျဖရွာရတဲ့အခါမွာ ပံုမွန္လုပ္ရိုးလုပ္စဥ္မ်ိဳး မဟုတ္ရင္ ေဖာက္ထြက္ေတြးေခၚတတ္တဲ့အရည္အခ်င္းဟာ မျဖစ္မေနလိုအပ္တဲ့ ကၽြမ္းက်င္မႈတစ္ခုပါပဲ။ ယ်ထာဘူထက်က်ဆင္ျခင္ေတြးေခၚတတ္တဲ့၊ ျဖစ္ရပ္ေတြရဲ႕ အားသာခ်က္၊ အားနည္းခ်က္ေတြကိုေဖာ္ထုတ္သတ္မွတ္တတ္တဲ့အေတြးအေခၚဆိုင္ရာ ကၽြမ္းက်င္မႈရွိဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ ဒီအရည္အခ်င္းက ေမြးရာပါပင္ကိုဗီဇနဲ႕ အနည္းငယ္ဆိုင္မယ္လို႕ ကၽြန္ေတာ္ယူဆမိပါတယ္။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီလိုအေတြးအေခၚမ်ိဳးကိုလည္း ေလ့က်င့္ယူလို႕ရပါေသးတယ္။ problem solving နဲ႕ပတ္သက္တာေတြကိုခဏခဏၾကံဳလာတဲ့အခါ၊ problem solving နဲ႕ပတ္သက္တဲ့ စာအုပ္စာေပေတြ၊ သင္တန္းေတြကိုတက္ျပီးလက္ေတြ႕က်င့္သံုးလာတဲ့အခါ အဆင္ေျပလာတာေတြ႕ရမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။
5. Oral comprehension
တစ္ဖက္သားရဲ႕စကားလံုးအသြားအလာအေပၚမူတည္ျပီး ဘာေတြေတြးျပီး၊ ဘာေတြလုပ္ေတာ့မယ္ဆိုတာကို ခန္႕မွန္းတတ္တဲ့အရည္အေသြးလို႕ေျပာရမလိုပါပဲ။ စာဖတ္သူေတြလည္းအသိပါပဲ။ HR တစ္ေယာက္အေနနဲ႕ လူကဲခတ္တတ္ဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။ လူေတြရဲ႕မ်က္နာအမူအရာေတြအေပၚၾကည့္ျပီးလူကဲခတ္ၾကသလို အေျပာအဆိုေတြအေပၚမွာၾကည့္ျပီးလည္း လူကဲခတ္တတ္ဖို႕လည္းလိုပါတယ္။ အဲ (၂) ခုလံုးကိုေတာ့ ၀န္ထမ္းခန္႕ေတာ့မယ္ interview ေတြမွာ HR ေတြအသံုးခ်ေလ့ရွိၾကပါတယ္။
အခုဒီေနရာထိေရာက္ေအာင္ဖတ္လာခဲ့တဲ့အတြက္ စာဖတ္သူဟာ ပင္ကိုယ္အရည္အခ်င္းရွိျပီးသားသူ ဆိုတာေျပာေနစရာေတာင္မလိုေတာ့ပါဘူး။ အေမရိကန္အလုပ္သမားဦးစီးဌာနက ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ အေပၚကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႕ထပ္မံျဖည့္စြက္ခ်င္တဲ့ HR တစ္ေယာက္အတြက္ အရည္အခ်င္းေတြကို ေဖာ္ျပေပးပါရေစ။
ထပ္မံျဖည့္စြက္ခ်င္တဲ့ အရည္အခ်င္းေတြကေတာ့
👉လူသားခ်င္းစာနာေထာက္ထားမႈ
👉လူမႈဆက္ဆံေရးေကာင္းမြ
👉Advanced Excel ကၽြမ္းက်င္ပိုင္ႏိုင္မႈ
👉Presentation ေကာင္းမြန္မႈ
👉ေဖာ္ေရြျပံဳးရႊင္မႈ
👉ဘာသာစကားကၽြမ္းက်င္ပိုင္ႏိုင္မႈ
👉အဂတိတရားကင္းရွင္းမႈ
👉ေက်ာသား၊ ရင္သားမခြဲျခားမႈ
👉အေျပာနဲ႕အလုပ္ညီမႈ
👉လုပ္သမားဥပေဒကၽြမ္းက်င္မႈ
👉HR ပညာရပ္ဆိုင္ရာဗဟုသုတကၽြယ္၀မႈ
👉EQ ေကာင္းမြန္မႈတို႕ပဲျဖစ္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ HR တစ္ေယာက္မွာရွိဖို႕လိုအပ္တဲ့အရည္အခ်င္းေတြထဲမွာ စာဖတ္သူအေနနဲ႕ အေတာ္မ်ားမ်ားရွိျပီးျဖစ္ေနမယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ယံုၾကည္ပါတယ္။ လိုအပ္ေနတဲ့ ကၽြမ္းက်င္မႈကိုသာ ထပ္မံျဖည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ထိေရာက္ျမန္ဆန္တဲ့ HR Professional ေကာင္းတစ္ေယာက္အျဖစ္ ပိုမိုျပည့္စံုမႈရွိရွိရပ္တည္သြားႏိုင္မွာျဖစ္ေၾကာင္း ေလ့လာမိသမွ်တင္ျပလိုက္ပါတယ္။
ေလးစားစြာျဖင့္
ပိုင္စိုး (Management)
PSM Business Institute
No comments:
Post a Comment