ဆိုင္တစ္ဆိုင္မွာ အဓိက အေရးႀကီးတာဟာ ေရာင္းအားပါပဲ။
ေရာင္းအားတက္လာတာနဲ႔အမွ် Overhead ေတြ က်ၿပီး ကိုယ့္အတြက္အျမတ္က်န္ပါလိမ့္မယ္။
Overhead ဆိုတာက Fix ျဖစ္ေနတဲ့ ကုန္က်စရိတ္ေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ ဆိုင္ခန္းခ ဝန္ထမ္းလခ အခြန္အခ စသည္ျဖင့္ေပါ့ ။
ေရာင္းအားက်တာနဲ႔ အမွ် ဆိုင္ရွင္ေပၚကို ဒီဝန္ထုတ္ဝန္ပိုးက ပိလာပါလိမ့္မယ္။
ဆိုင္ေရာင္းအား တက္ဖို႔ အေျခခံအက်ဆံုး အခ်က္သံူးခ်က္က
1. Food Quality
2. Menu Setup
3. Service တို႔ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာေတာ့ က်ေနာ့ ကိုယ္ေတြ႕ ေတြထဲကေန သိမွတ္မိသမွ်ကိုဖလွယ္မွာျဖစ္တာေၾကာင့္ အက်ဥ္းရံုးပဲေျပာပါမယ္။
တကယ္က ေျပာရင္အက်ယ္ႀကီးျဖစ္ေနမွာပါ ။
ဆိုေတာ့ ပထမဆံုး Food Quality
စားေသာက္ဆိုင္တစ္ဆိုင္ဟာ အျပင္အဆင္ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေနေန Marketing Plan ႀကီး ဘယါေလာက္လန္ျပန္ေနေန ကိုယ့္ရဲ႕ထုတ္ကုန္ျဖစ္တဲ့ အစားအေသာက္အရည္အေသြးမေကာင္းရင္ ေအာင္ျမင္မႈကိူ ၾကာရွည္ထိန္းသိမ္းႏိုင္ျခင္းမရွိပါဘူး။
Food Quality ဆိုတဲ့ေနရာမွာ အေရးအႀကီးဆံုး ပုဂၢိဳလ္က Chef ပါပဲ ။
က်ေနာ္တို႔ ဆိုင္ရွင္ေတြက တခါတခါ Chef အတြက္ပိုက္ဆံကုန္ခံရမွာကို သိပ္ႏွေျမာတတ္တယ္ ။
အကုနါအက်နည္းေအာင္ ေစ်းသက္သာတဲ့ Chef ေတြကို လိုက္ရွာတတ္ၾကတယ္ ။
တကယ္က ကိုယ့္တဆိုင္လံုးရဲ႕ အသက္ေသြးေၾကာထဲက တစ္ခုကို ကိုင္မယ့္ သူဟာ လစာေကာင္းေကာင္း ေပးထားသင့္ပါတယ္။ ဒါမွလည္း အရည္အခ်င္းျပည့္ဝတဲ့ စားဖိုမႉး သို႔မဟုတ္ Kitchen Manager တစ္ေယာက္ကို ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္ ။
Chef ေကာင္းေကာင္း ဘယ္လိုရွာမလဲ
ဒီအရည္အခ်င္းသံုးခ်က္နဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ Chef ကိုရွာေဖြပါ ။
တစ္ လက္ဆိပ္ရွိၿပီး လက္ရာမွန္တဲ့သူ
ႏွစ္ အေလအလြင့္ ကို အနည္းဆံုးျဖစ္ေစသူ
သံုး ဆိုင္ကို ကိုယ္ဆိုင္လို သေဘာထားတဲ့သူမ်ိဳးကိုရွာပါ ။
ဒါမ်ိဳး ရွာရခက္မယ္လို႔ထင္ေပမယ့္ ဆိုင္ရွင္ဘက္က တုန္႔ျပန္မႈနဲ႔လည္း အမ်ားႀကီး သက္ဆိုင္ေနတတ္ပါတယ္ ။
က်ေနာ္က ေတာ့ အၿမဲ အစမ္းခန္႔ကာလ သတ္မွတ္ၿပီး သာမာန္လစာရဲ႕ သံုးပံုႏွစ္ပံုေပးၿပီး တစ္လအစမ္းခန္႔ေလ့
ွိပါတယ္ ။
တစ္လအတြင္း မွာ မ်က္စိေဒါက္ၾကည့္ၿပီး
ႀကိဳက္ရင္အလုပ္ဆက္ခန္႔ၿပီး မႀကိဳက္ရင္မႀကိဳက္ေၾကာင္း ေျပာျပၿပီး လမ္းခြဲပါတယ္ ။
အရည္ အခ်င္းေကာင္းတဲ့ Chef ေတြဟာ
ဥပမာ ဟင္းပြဲအသစ္ သိူ႔မဟူတ္ Today Special လိုဟာမ်ိဳး အတြက္ အၿမဲစဥ္းစားေနတတ္တယ္ ။
ဒါေပမယ့္ ထုတ္လာတဲ့ဟင္းပြဲကလည္း item အသစ္ေတြဝယ္စရာမလိုပဲ ဆိုင္မွာ လူစားနည္းေနတဲ့ အသားငါးကိုပဲ အသစ္ျဖစ္ေအာင္ျပဳျပင္ ျပင္ဆင္ၿပီး အထူး ဟင္းလ်ာျဖစ္ေအာင္လုပ္ေပးတတ္တယ္ ။
Menu ကို အၿမဲ ေျပာင္းလဲဖို႔ စိတ္ကူးေနတယ္ ၊
ဘယ္ဟင္းပြဲက ေရာင္းရတယ္ ၊
ဘယ္ဟင္းပြဲကေတာ့ မထြက္ဘူးဆိုတာကို စနစ္တက် ယူထားတတ္တယ္ စသည္ျဖင့္ ၾကည့္ရႈႏိုင္ပါတယ္။
Chef ၿပီးရင္ ဒုတိယက ေစ်းဝယ္တဲ့ source ပဲ
တတ္ႏိုင္သမွ် ေရခဲ႐ိုက္အသားကိုေရွာင္ပါ ။
ဆိုင္မွာလည္း အမ်ားႀကီးေစ်းေပါလို႔ ဝယ္ၿပီး ေလွာင္ၿပီး ခဲထားတာမ်ိဳးကိုေရွာင္ပါ ။
အသားေကာင္းေကာင္း ၊ဟင္းသီးဟင္းရြက္ လွလွေကာင္းေကာင္းကို ေရြးသံုးပါ ။
တန္ရာတန္ေၾကးကို ယူပါ။
Quality ေကာင္းတဲ့ ဟင္းတစ္ပြဲကို စားသံုးသူကတကယ္ေပးၿပီး စားတတ္ပါတယ္။
ေစ်းေပါတိုင္းေရာင္းအားတက္တာမဟုတ္ပါ။
ကိုယ္ေပးတာနဲ႔ စားရတာနဲ႔တန္ရင္ Customer က လာတာပါပဲ။
ဆိုေတာ့ ကိုယ္နဲ႔ အတူ Grow Together ျဖစ္မယ့္ Chef ကိူရွာပါ။
ပစၥည္းကို ေစ်းေပါတာထက္တန္ၿပီးေကာင္းတဲ့ပစၥည္းမ်ိဳးကို သံုးပါ။
Quality မျပည့္မွီဘူးဆို မႏွေျမာနဲ႔လႊင့္ပစ္ပါ။
နံပါတ္ႏွစ္ Menu Setup
ဒီေနရာမွာ လည္း Chef ကအေရးႀကီးသလို ကိုယ္တိုင္ဦးေဆာင္ေနတဲ့ဆိုင္ရွင္ကလည္း သိပ္အေရးႀကီးပါတယ္။
ကိုယ့္ဆိုင္ရဲ႕ trend ကိုကိုယ္သိရမယ္။
ဥပမာ တ႐ုတ္အစားအစာဆိုၿပီး ျမန္မာထမင္းဟင္းေတြတြဲမေရာင္းရဘူး တြဲခ်င္ယိုးဒယားစာမ်ိဳး တြဲလို႔ရတယ္။
ခ်စ္တီးထမင္းဆိုင္ဆိုၿပီး သေဘာၤသီးထာင္းေခတ္စားလို႔ဆိုၿပီး တြဲေရာင္းလို႔မရဘူး။
Customer က ကိုယ့္ဆိုင္ရဲ႕ specialize ျဖစ္တာကို ေခါင္းထဲဆြဲေနဖို႔လိုတယ္။
ဆိုေတာ့ Menu Setup လုပ္တဲ့အခါ
ပထမဆံုးက ကိုယ္ဆိုင္ကဘာပံုစံသြားမလဲဆိူတာကိုေရြးခ်ယ္ရမယ္။
ၿပီးရင္ ကိုယ့္ Chef က ဘာေတြတကယ္ေကာင္းတာလဲဆိုတာကိုသိရမယ္။
ဒါမွ အေကာင္းဆံုးအရသာကို ေပးႏိုင္မွာျဖစ္တယ္။
ဒုတိယအေနနဲ႔မွာ
Menu ဟာ ႁပြတ္သိပ္ၾကပ္ညပ္ေနဖို႔မလိုဘူး။
Customer ကိုေခါင္းရႈပ္ေအာင္မလုပ္ရဘူး။
မေကာင္းလိုက္ေကာင္းလိုက္ ဟင္းပြဲတစ္ရာထက္
တကယ္ေကာင္းတဲ့ ဟင္းဆယ္ပြဲပဲပါတဲ့ Menu က ပိုၿပီး effective ျဖစ္တယ္။
ဒုတိယပိုင္း
Menu setup မွာ
အပိုင္းပိုင္းခြဲျခားထားရမယ္။
ပံုမွန္စားေသာက္ဆိုင္တစ္ခုရဲ႕ Menu ေတြကေတာ့ ဒီပံုစံလာတယ္။
Breakfast
Appetizer
House Special
Main Course
Soup
Vegetables and salads
Drinks
Dessert
ဆိုၿပီး အဆင့္ဆင့္သြားေပးရတယ္။
Appetizer ဆိုတာက အစာေျပ အျမည္း စာေလးေတြကိုေခၚတာျဖစ္ၿပီ House special ကေတာ့ ကိုယ့္ဆိုင္ရဲ႕ best seller item ေတြကိုဆိုလိုတယ္။
Menu setup မွာလ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္ကေတာ့
Customer ကို ခဏေစာင့္ေနရတုန္းမွာ အဆင့္ဆင့္ စားႏိုင္ေအာင္စီစဥ္ေပးတာပါပဲ။
ဟင္းပြဲႀကီးေတြမွာထားတုန္းမွာ Appetizer Menu ေတြကို ေရွ႕ထုတ္ေပးတာဟာ ေစာင့္ေနရင္း အစာေျပစားဖို႔ပါ။
အဲ့ဒီထဲမွာ ကိုယ္က item တစ္ခုကို ေရာင္းခ်င္တယ္ဆိုရင္
တျခား item အသစ္တစ္ခုကို ထုတ္ၿပီး ေစ်းခပ္ျမင့္ျမင့္တင္ထားၿပီး ယွဥ္ျပထားရတယ္။
ဒါမွ ကိုယ္ေရာင္းခ်င္တဲ့ item ကို ကိုယ္ေရာင္းခ်င္တဲ့ေစ်းနဲ႔ ေရာင္းထြက္မွာျဖစ္တယ္။
ေနာက္ၿပီး menu ကစာအုပ္လိုမဟုတ္ပဲ ကတ္ျပားလိုက္ႀကီးဆိုရင္ ကတ္ျပားရဲ႕ ညာဘက္အေပၚဆံုးေဒါင့္ကြက္ဟာ လူၾကည့္အမ်ားဆံုး အကြက္ျဖစ္တာေၾကာင့္ ေစ်းႀကီးၿပီး ကိုယ့္အတြက္လည္းက်န္မယ့္ ဟင္းပြဲမ်ိဳးေတြက္ုေဖာ္ျပထားသင့္တယ္။
ဘယ္ဘက္ေထာင့္ ေအာက္ဆံုးကြက္ဟာ လူၾကည့္အနည္းဆံုးျဖစ္တာေၾကာင္ သိပ္အားမပါလွတဲ့ လက္ဘက္ရည္ေကယ္ဖီဆိုတာမ်ိဳးကို ထားသင့္တယ္။
တျခားေျပာစရာေတြအမ်ားႀကီးပါပဲ။
အဲ့ေတာ့ ဟင္းပြဲနည္းနည္းနဲ႔ စနစ္တက်စီစဥ္ထားတဲ့ Menu ဟာ ပံုေနဘလပြနဲ႔ လုပ္ထားတဲ့ Menuထက္ ပို effective ျဖစ္တယ္ဆိုတာသိၾကရမယ္။
ကိုယ့္chef ကို Menu ကို သံူးလ သို႔မဟုတ္ေျခာက္လမွာ တစ္ခါ Renew ျပန္လုပ္ဖို႔ ေျပာရမယ္။
ေနာက္ဆံူး ေျပာစရာအမ်ားဆံုး နဲ႔ အက်ယ္ဆံုး အပိုင္းကေတာ့
Service ပဲ။
စားပြဲထိုးေတြကို အရည္အခ်င္းျပည့္ေအာင္ အလုပ္ကိုေလးစားတတ္ေအာင္ သင္ၾကားေပးရမယ္။
၁ Menu ကို သိရွိနားလည္ေအာင္ သင္ေပးတာမ်ိဳး
၂ ယူနီေဖာင္းကို အကုန္အက်ခံၿပီး ေကာင္းေအာင္ဆင္ေပးတာမ်ိဳး
၃ Bonus ကို တစ္ဦးခ်င္းစီမယူေစပဲ မွ်မွ်တတခြဲေဝေပးတာမ်ိဳး
၄ ေန႔စဥ္ Briefings ေပးတာမ်ိဳး လုပ္ၾကရမယ္။
Menu ထဲကအစားအေသာက္ေတြကို ခ်က္ၿပီး စားပြဲထိုးေတြကိုပါျမည္းခိုင္းပါ ဒါမွ သူက Customer ေတြကို ျပန္ေျပာျပတတ္မွာျဖစ္တယ္။
ဘာေလးကေတာ့စားေကာင္းတယ္ ဘယ္လိုေလးတြဲစားရင္လိုက္ဖက္တယ္ဆိုတာမ်ိဳး ေျပာျပတတ္လာပါလိမ့္မယ္။
Customer ကလည္း အဲ့ဒီလိုဂ႐ုစိုက္ခံရတာကိုႀကိဳက္ပါတယ္။
ယူနီေဖာင္း
အလုပ္တစ္ခု မွာ အဲ့အလုပ္ေပၚကို ဂုဏ္ယူေစေလာက္တဲ့ ယူနီေဖာင္းဟာ အၿမဲလိုအပ္တယ္။
စမတ္က်က် ခ်ဳပ္လုပ္ေပးထားတဲ့ ယူနီေဖာင္းနဲ႔စားပြဲထိုးဟာ ေပတီေပစုတ္မဝတ္ရဲဘူး ကိုယ့္ဆိုင္လည္း ဂုဏ္မငယ္ဘူး ထို႔အတူ စားသံုးသူကိုယ္တိုင္လည္း စိတ္သန္႔တယ္ေလ။
ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ Unity ေပါ့ အဲ့လိုစည္းလံုးတဲ့စိတ္ကေလးလည္းျဖစ္သြားေစတယ္။
ဒါဟာ ဆိုင္ရဲ႕ image တစ္ခုပဲ။
Bonus
စားပြဲထိုးေတြအခ်င္းခ်င္းေသြးကြဲၾကတာက Tip ရတယ္မရဘူးကစတာပဲ။
အဲ့ဒီကေနစားပြဲလုကိုင္တာ သူ႔စားပြဲဆို ငါကဝင္မကူဘူးဆိုၿပီး Team work ပ်က္စီးတာဟာ အဲ့ဒီကစတာပဲ။
မန္ေနဂ်ာကို ေသခ်ာေျပာၿပီး tip ကို Tip Jar တစ္ခုလုပ္ထားၿပီးစုထားပါ ၿပီးလို႔ လကုန္ရင္အားလံုးအညီအမွ်ခြဲယူပါ။
Briefing မွာလည္းထည့္ေျပာ ပါ။
ဒီလိုလုပ္တာဟာ ညီၫြတ္ေစခ်င္လို႔
ဒီ tip ဟာ သူတစ္ေယာက္တည္းေကာင္းလို႔မဟုတ္ဘူး။
အားလံုး က ေဘးက ပံ့ပိုးလုပ္ကိုင္ေနလို႔ ရတာျဖစ္တယ္ဆိုတာနားလည္ေအာင္ေျပာပါ။
Team work မိမိခ်ိတ္ဆက္ႏိုင္ေအာင္ ကိုယ္က တည့္မတ္ေပးပါ။
Briefing
ဒါဟာ အေရးႀကီးတဲ့ထဲပါပါတယ္။
တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း Briefing ဆိုတာ တန္းစီၿပီး ဆူရတယ္လို႔ထင္တယ္။
မဟုတ္ပါဘူး။
Briefing ဆိုတာ တစ္ရက္စာ အဆင္ေျပမႈမေျပမႈေတြကို ေျပာဆ္ုတိုင္ပင္တာ၊
ခ်ီးမြမ္းသင့္တာ ကိုခ်ီးမြမ္းတာ၊
ဆံုးမသင့္တာကို နားဝင္ေအာင္ဆံုးမတာျဖစ္ၿပီး၊
လုပ္ကိုလုပ္ရမယ့္အရာေတြကို ေန႔စဥ္နားဝင္ေအာင္႐ိုက္သြင္းတာသာျဖစ္တယ္၊
Briefing ေပးတဲ့ဆိုင္နဲ႔ မေပးတဲ့ဆိုင္ဟာ အက်ိဴးသက္ေရာက္မႈသိပ္ကြာတယ္၊
ၿပီးေတာ့ ဒီအခ်ိန္ဟာ စာပြဲထိုးအားလံုူး နဲ႔ ကိုယ္နဲ႔ရဲ႕ တစ္ခုတည္းေသာ မပ်က္သင့္တဲ့ communication ပဲ။
ၿပီးေတာ့ အေရးအႀကီးဆံုး က kitchen ေရာ အေရွ႕ service ေရာကို သင့္ေလ်ာ္ေသာ Bonus ခံစားခြင့္ကိုေျပာျပထားပါ ေျပာျပရင္း တကယ္ထိေရာက္ရင္လည္း တကယ္ေပးပါ ဒါအေရးအႀကီးဆံုးပါပဲ။
ဝန္ထမ္းဟာဝန္ထမ္းဆိုေပမယ့္ ကိုယ္နဲ႔ Grow together ျဖစ္ေအာင္ဆြဲေဆာင္ပါ ဒါကိုယ့္အရည္အခ်င္းပါပဲ။
ေျပာရင္ေတာ့ အက်ယ္ႀကီးပါ ဒါေပမယ့္
ဒီအႏွစ္ခ်ဳပ္အခ်က္ကေလးေတြ ျပင္ဆင္ႏိုင္မယ္ဆို
သင့္ဆိုင္ဟာ ေရာင္းအားသိသိသာသာ တက္လာပါလိမ့္မယ္။
စာကိုဆံုးေအာင္ဖတ္ေပးလို႔ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
ဆိုင္ပိုင္ရွင္မ်ား ဒီထက္ေရာင္းအားတက္ၿပီး ေအာင္ျမင္ၾကပါေစ။
ေလးစားစြာျဖင့္
ကိုေအာ္ (ၿမိဳ႕ေမတၱာ)
Credit: PNCS
No comments:
Post a Comment