လက္ရွိ လိႈင္သာယာက စြန္႕ပစ္အမိႈက္ပံု မီးေလာင္ေနတာနဲ႔ပတ္သက္ျပီး ရန္ကုန္တုိင္းအစုိးရရဲ႕ တံု႕ျပန္မႈေႏွးေကြးေနတဲ့အခါမွာ လူေတြက ေ၀ဖန္ေနၾကပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဘာသြားေတြ႕ရလဲဆုိေတာ့ အစုိးရဟာ PR အားနည္းတယ္ဆုိျပီး ေျပာေနၾကတာပါပဲ။ ဒါက အရင္တုန္းကတည္းကလည္း မၾကာမၾကာ ၾကားရတယ္။ တခ်ိဳ႕အႏုပညာရွင္ေတြကိုလည္း အဲ့လိုေ၀ဖန္ၾကတယ္။ အဲဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ နားလည္ထားတဲ့ PR ဆုိတာေလးကို ေ၀မွ်ေပးခ်င္မိတယ္။
PR ဆုိတာ အရွည္ေကာက္ Public Relations ကို ေခၚတာပါ။ အဓိပၸါယ္က လူထုဆက္ဆံေရးေပါ့။ Persuasion Business စည္းရံုးစြဲေဆာင္တဲ့ အလုပ္လုိ႔လည္း ဆုိၾကတယ္။ လူတစ္ေယာက္၊ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုအေနနဲ႕ လူထုရဲ႕အျမင္မွာ ဘယ္လုိပံုရိပ္ေပၚေစခ်င္သလဲဆုိျပီး တည္ေဆာက္တာကုိ PR လုပ္တယ္လုိ႔ ေခၚပါတယ္။ မီဒီယာေတြမွာ အင္တာဗ်ဴးေျဖတယ္၊ ကုိယ္ပုိင္၀က္ဆုိက္၊ ေဖ့စ္ဘြတ္စာမ်က္ႏွာေတြကေန ေဆာင္းပါးေတြေရးတယ္၊ ထုတ္ျပန္ခ်က္ေတြ ထုတ္တယ္၊ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ လုပ္တယ္၊ မိန္႕ခြန္းေတြ ေျပာတယ္၊ ျပႆနာတစ္ခုခုျဖစ္လာရင္ ကုိယ့္အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ ပံုရိပ္မထိခုိက္ေအာင္ စနစ္တက် ကိုင္တြယ္တယ္၊ Brand image တည္ေဆာက္တယ္ စသျဖင့္ ပါ၀င္ပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္ေလးလည္း က်ယ္ျပန္႕တဲ့ကိစၥပါ။
ျမင္သာတဲ့ ဥပမာေလးေတြ ေပးၾကည့္ခ်င္တယ္။ ခီေမာင္ႏွံရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈမွာ အင္တာဗ်ဴးေျဖဆိုမႈေတြက အမ်ားၾကီး သက္ေရာက္မႈရွိခဲ့တယ္၊ သူတို႕ ဘယ္လိုလူဆုိတာကို လူေတြက နားလည္သြားတာကိုး။ ဟာ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ခ်စ္လိုက္ၾကတာ၊ သူတုိ႕က ဘယ္လိုပညာတတ္တာ၊ ႏုိင္ငံတကာအျမင္ရွိတာ၊ ေျဖသြားတာေလးက ဘယ္လိုပညာပါတာ၊ ဇဏ္ခီလို ေယာက်ာ္းမ်ိဳး၊ ခရစၥတီးနားလို မိန္းမမ်ိဳး စသျဖင့္ ေရးကုန္ၾကတယ္။ ဒီေတာ့ ရုပ္ရွင္က ပိုေပါက္တယ္။ ပရိသတ္ ပုိရတယ္။
ေနာက္ဥပမာ စို္င္းစုိင္းခမ္းလိႈင္ေပါ့။ အေခြသစ္မထြက္တာ ၅ ႏွစ္ေလာက္ၾကာသြားတယ္၊ ေတာ္ရံုအဆုိေတာ္ဆုိ ေပ်ာက္သြားျပီ၊ ဒါေပမယ့္ သူက် ေအာင္ျမင္ေနဆဲပဲ။ ဘာလို႔လဲဆုိေတာ့ သူ႔ပရိသတ္နဲ႕ အေကာင္းဆံုး Communicate လုပ္ႏုိင္တာေၾကာင့္ပဲ။ အေ၀ဖန္ခံ၊ အဆဲဆုိခံ၊ အျပံဳးမပ်က္ဘူး။ တကယ္တမ္း အျပင္မွာ စိတ္ဆုိးခ်င္ဆုိး၊ ဆဲခ်င္ထုိင္ဆဲေနမယ္၊ ဒါေပမယ့္ အဲဒါေတြက လူမႈကြန္ရက္ေပၚ ေရာက္မလာဘူး။ ပရိသတ္ကိုခ်ဳပ္တဲ့ တစ္နည္းအားျဖင့္ ပရိသတ္ေတြနဲ႕ Engage ျဖစ္တဲ့ ပုိ႔စ္ေတြ မၾကာခဏ တင္တယ္။ ရုပ္ရွင္တစ္ကား တင္တုန္းကလည္း လူ၀င္ဖုိ႔က လိုေနတယ္၊ အဲဒီမွာ အင္တာဗ်ဴးေမးေတာ့ ပရိသတ္ကို ဘာေျပာခ်င္လဲဆုိတဲ့အခါ စိုင္းစုိင္းပရိသတ္က ဘယ္ေတာ့မွ သူ႕ကို မ်က္ႏွာငယ္ေအာင္မထားပါဘူးတဲ့ ေျဖခ်လိုက္တယ္။ ဘယ္ပရိသတ္က လာမၾကည့္ဘဲ ေနႏုိင္ပါေတာ့မလဲ။ ဒါေတြေၾကာင့္ စုိင္းစုိင္းခမ္းလိႈင္ကို သူ႕သီခ်င္းေတြ၊ ရုပ္ရွင္ေတြ မၾကိဳက္ေသာ္ျငား အေကာင္းျမင္တဲ့သူေတြ ရွိလာတယ္။
ေန႔လည္က ဗီဒီယုိတစ္ခု ၾကည့္လုိက္ရတယ္။ လီဗာပူးကစားသမား မုိဟာမက္ဆာလာအေၾကာင္း။ သူက ဘာသာတရား ကုိင္းရိႈင္းတယ္။ အေနေအးတယ္။ ၾကိဳးစားတယ္။ စိတ္အားထက္သန္တယ္။ အသင္းေဖာ္အခ်င္းခ်င္းတင္မကဘူး ျပိဳင္ဘက္ေတြအေပၚပါ ေလးစားမႈရွိတယ္။ အဲဒီဗီဒီယိုမွာ သူ ပရီးမီးယားလိဂ္ အေကာင္းဆံုးကစားသမားဆု ေရြးခ်ယ္တဲ့ အခမ္းအနားကို သြားေတာ့ အသင္းေခါင္းေဆာင္ကိုပါ အတူေခၚသြားတယ္ဆုိျပီး ေျပာျပထားတယ္။ အေၾကာင္းက သူ႕ေအာင္ျမင္မႈဟာ တစ္သင္းလံုးနဲ႔ ဆုိင္တယ္ဆုိတာကို ျပခ်င္လို႔တဲ့။ အဲဒါကို ၾကည့္လုိက္ရတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က သူ႔ကို အားမေပးဘူး၊ မၾကိဳက္ဘူးဆုိေတာင္ သူ႕စိတ္ဓါတ္ေလးကို သေဘာက်သြားတယ္။ ဒါသည္ PR ပဲ။
ဦးေဇာ္ေဇာ္က သူ႕ျဖတ္သန္းမႈဆုိျပီး ဗီဒီယုိရုိက္တယ္။ အားက်တဲ့သူက က်၊ ေလးစားတဲ့သူက ေလးစား ျဖစ္ကုန္တယ္။ ေဘာလံုးပြဲေတြမွာ စိတ္အားထက္သန္မႈအျပည္႕နဲ႕ အားေပးေနတာ၊ ရံႈးသြားရင္လည္း ေဘာလံုးသမားေတြကုိ လိုက္ႏွစ္သိမ့္တာ၊ ဒါေတြကို ျမင္ေနရေတာ့ ခရိုနီခ်င္းအတူတူ သူ႕ကုိ လူအခ်စ္ဆံုးပဲ။ ဒါသည္လည္း ေျပာရမယ္ဆုိ PR ပဲ။
အေမရိကန္သမၼတေဟာင္း အုိဘားမားကို မဆီမဆုိင္ ဒီႏုိင္ငံက ကိုယ္ေတြပါ သေဘာေတြက်ေနၾကတာလည္း PR ေၾကာင့္ပဲ။ ကေလးေသးေသးေလးတစ္ေယာက္ကုိ ေခ်ာ့ျမဴေနတဲ့ပံု၊ ရဟတ္ယာဥ္ေပၚကအဆင္း မုိးရြာၾကီးထဲမွာ သူနဲ႔အတူတူပါလာတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြကို ထီးမိုးေပးေနတဲ့ပံု၊ သန္႕ရွင္းေရး၀န္ထမ္းေတြနဲ႔ ႏႈတ္ဆက္ေနတဲ့ပံု၊ ဒါေတြျမင္ရတာကိုး။ ဟာ ဒီလူဟာ သိပ္ကိုမွ ႏွလံုးသားျပည့္၀ပါလားလို႕ ထင္ကုန္ၾကတာေပါ့။ တျခားဥပမာေတြလည္း အမ်ားၾကီး ရွိပါေသးတယ္။
ဟုတ္ျပီ၊ ဒါျဖင့္ PR မေကာင္းရင္ေရာ ဘာျဖစ္သလဲ။ လူထုနဲ႔ ကုိယ္နဲ႕ ဆက္ဆံေရးမေကာင္းဘူးေပါ့။ ဥပမာ အင္တာဗ်ဴးကို တစ္ခ်ိဳ႕လူေတြေရွာင္တယ္။ ဒီေတာ့ သူ႕အေၾကာင္းေတြ၊ သူလုပ္ေနတာေတြ လူမသိေတာ့ဘူး။ ကုိယ့္အဖြဲ႕အစည္း၊ ကိုယ့္လုပ္ငန္း၊ ကုိယ့္ပြဲတစ္ခုခုကို လူေတြေ၀ဖန္ေနၾကျပီဆုိ ကတ္ကတ္လန္ေအာင္ ျပန္ရန္ေတြ႕တယ္၊ အဲ့ေလာက္တတ္ေနရင္ ၀င္လုပ္ ဘာညာနဲ႕ ေျပာတယ္၊ အေၾကာင္းေတြ ေလွ်ာက္ျပတယ္၊ တစ္စက္မွ ေတာင္းပန္မယ္၊ တာ၀န္ယူမယ္ မရွိဘူး။ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲမွာ ေဒါသတၾကီး တံု႕ျပန္ေျဖဆုိသြားတယ္။ မိန္႔ခြန္းမွာ လူရယ္စရာျဖစ္မယ့္ အသံုးအႏႈန္းေတြ ထည္႔ေျပာတယ္။ အစုိးရအဖြဲ႕၀င္ေတြ၊ ၀န္ၾကီးေတြ၊ ေသခ်ာတာက အိမ္မွာ ကုိရီးယားကားေတြခ်ည္း ထုိင္ၾကည္႔ေနမွာေတာ့ မဟုတ္ဘူူး။ အလုပ္ေတြလုပ္ေနမယ္၊ ဒါေပမယ့္ အဲဒါကုိ လူမသိဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ သုိက္ကလာတယ္ စကားမေျပာဘူးဆုိတာေတြ ျဖစ္ကုန္တယ္။
ေျပာခ်င္တာက PR Skill ကြာျခားမႈေၾကာင့္ တခ်ိဳ႕ေတြ အလုပ္လုပ္ပါရက္နဲ႕ မလုပ္ဘူး အျမင္ခံရတယ္။ လူရယ္စရာအျဖစ္ တံဆိပ္ကပ္ခံရတယ္။ နာမည္ပ်က္ရတယ္။ တခ်ိဳ႕ေတြက်ေတာ့လည္း လူၾကီးလူေကာင္း အထင္ခံရတယ္။ လူေလးစားခံရတယ္။ လူခ်စ္လူခင္ ပိုမ်ားတယ္။
အဲဒီလိုျမင္တဲ့သူေတြကို သြားအျပစ္ေျပာလုိ႔ မရဘူး။ ငပိန္းေတြလို႔လည္း သတ္မွတ္လို႕မရဘူး။ ကိုယ့္ရဲ႕ Communication ညံ႕တာ၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ PR အားနည္းတာကိုပဲ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႕ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ကုိယ့္ရဲ႕ Brand ဆိုတာ ကုိယ္ကေျပာတဲ့ ကိုယ့္အေၾကာင္း မဟုတ္ပါဘူး။ သူမ်ားကေျပာတဲ့ ကုိယ့္အေၾကာင္းကသာ ကုိယ့္ Brand ပါ။ ကုိယ္မရွိတဲ့အခ်ိန္မ်ား သူတို႔ေတြ ကုိယ့္အေၾကာင္းေျပာတဲ့အခါ ဘာေတြမ်ားေျပာေနၾကမလဲ စဥ္းစားၾကည္႕ပါ။ သူတို႕ေျပာသမွ်ဟာ ကုိယ့္ Brand ပါပဲ။
အဲဒီလို ကိုယ့္အေၾကာင္းေျပာၾကတဲ့အခါ ဘာေတြေျပာေစခ်င္သလဲဆုိျပီး ပံုရိပ္တည္ေဆာက္တာသည္ PR ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္သူေတြ ဘယ္လုိထင္ထင္ ဆုိတာက အခါခပ္သိမ္း မမွန္ႏုိင္ပါဘူး။ လူအမ်ားနဲ႕ ထိေတြ႕အလုပ္လုပ္ရတဲ့သူေတြကေတာ့ ဂရုစုိက္ကုိစုိက္ရပါမယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူတုိင္းဆီက ခ်ီးက်ဴးစကားၾကားရဖုိ႕ မျဖစ္ႏုိင္ေပမယ့္ ကုိယ္ဦးတည္တဲ့ လူအုပ္စုရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ ေကာင္းတဲ့ပံုရိပ္တစ္ခု ရွိေနဖို႔အတြက္ေတာ့ PR ဟာ သိပ္အေရးၾကီးပါတယ္။
ေရးသားသူ - ေဒါက္တာၿဖိဳးသီဟ
Credit: www.akhayar.com
No comments:
Post a Comment