Monday, June 12, 2017

"က်ဴ း"

"က်ဴး"



ဧရာဝတီ ျမစ္ဆိပ္က ဆင္ေျခေလွ်ာ ကုန္းျမင့္ကို ကိုက္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား တက္လာရင္ပဲ သည္ရပ္ကြက္ကေလးကို စေတြ႕ရမွာပါ။ ျမစ္ဆိပ္ ကမ္းထိပ္မွာေတာ့ ႀကီးမားတဲ့ ေညာင္ပင္ႀကီး ရွိမယ္။ ရပ္ကြက္ကေလးနဲ႔ ျမစ္ဆိပ္ကို နယ္ျခားထားတဲ့ ေညာင္ပင္ႀကီးေပါ့။ ေညာင္ပင္ႀကီးက ေက်ာ္ရင္ ဖုန္တေသာေသာ ထေနတဲ့ ရပ္ကြက္ ကေလးထဲကို ေရာက္ႏုိင္ၿပီ။
ကြမ္းယာဆိုင္ေလးေတြ၊ အမိုးအကာမရွိတဲ့ အေၾကာ္ဆိုင္ကေလးေတြကိုျဖတ္ၿပီးရင္ေတာ့ ခပ္စိတ္စိတ္အိမ္ေတြ ၿပံဳစုေနတဲ့ ရပ္ကြက္ကေလးထဲ တကယ္ေရာက္ၿပီ။

သည္ရပ္ကြက္ကေလးထဲမွာ အိမ္ေထာင္ဦးစီးေယာက်္ားသားေတြထက္ မွီခိုသူ မိန္းမေတြ၊ ကေလးေတြက ပိုမ်ားတယ္။ ဒါလည္း သဘာဝေပါ့ေလ။သည္ေတာ့ သတင္းတစ္ခုရွိရင္ပ်ံ့ႏွံ႔လြယ္တယ္။ အဲသည္သတင္းဟာ မူရင္းထက္ အပိုသာရွိမယ္။ လုိတယ္ဆိုတာ မရွိသေလာက္ဘဲ။

တစ္ေယာက္အတင္း တစ္ေယာက္ ေျပာၾကၿပီး ေန႔မကူးခင္ အေျပာခံရသူရဲ႕နား ေရာက္သြားတယ္ ဆိုပါေတာ့။ သကၤာရွင္းၾကတယ္။ ခ်ီးက်ဴးဖို႔ ေကာင္းတာက သူတို႔ဟာ ဝန္ခံရဲၾကတယ္။ ဘူးကြယ္ ဟန္ေဆာင္ မေနၾကဘူး။ ျပႆနာကို ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္ ရွင္းတယ္။ ငယ္က်ိဳးငယ္နာ ေဖာ္တယ္။ သည့္ထက္ ျပင္းထန္ လာရင္ေတာ့ သတ္ၾက ပုတ္ၾကလိမ့္မယ္။ ႏွစ္ရက္ေလာက္ ရွိရင္ သူတို႔ ျပန္တည့္ သြားၾကတာပါပဲ။ ၿပီးရင္ ခါတိုင္းလိုပဲ တစ္ေယာက္ဆီက တစ္ေယာက္ ေခ်းၾကငွားၾက ျပန္ေရာ။ တစ္ေယာက္အတင္း တစ္ေယာက္ ေျပာၾကျပန္ေရာ။

လမ္းေဘး ကြမ္းယာဆိုင္က မိေအး လင္ငယ္ေနတဲ့ အေၾကာင္း သူ႔ေယာက်္ား ကိုဖိုးေထာင္ရဲ႕ နား ေရာက္ေအာင္ ပို႔ႏုိင္ၾကတယ္။ ပို႔ႏုိင္ဆို သူတို႔အိမ္ေတြကလည္း လုံျခဳံတာမွ မဟုတ္ဘဲကိုး။ ကိုဖိုးေထာင္နဲ႔ မိေအး သတ္ၾကပုတ္ၾက ဆိုရင္ေတာ့ ဝင္မဆြဲဘဲ ဝိုင္းၾကည့္ၾကတယ္။ ေနာက္ဆုံး ႏွစ္ေယာက္စလုံး ေမာပန္းၿပီး ၿငိမ္သက္ သြားၿပီဆိုမွ ကိုယ့္အိမ္ကိုယ္ ျပန္ၾကတယ္။ ေနာက္သုံးရက္ေလာက္ ဒါမွမဟုတ္ ေနာက္ထပ္ သတင္းတစ္ခု မေပၚမခ်င္းကေတာ့ မိေအးတို႔ လင္မယား သတ္တဲ့ အေၾကာင္းက လူတိုင္းပါးစပ္ဖ်ားမွာ အျမႇဳပ္တစီစီပဲ။ ေဆးလိပ္ လိပ္တဲ့ မိသီ တစ္ေယာက္ အသက္သုံးဆယ္ မျပည့္ေသးေပမယ့္ လင္သုံးေယာက္ ေျပာင္းၿပီးတဲ့ အေၾကာင္းကေတာ့ သတင္းေဟာင္းသြားၿပီကိုး။

အိမ္ေထာင္စု ငါးစု ျပံဳေနၾကတဲ့ ဦးအုန္းေမာင္တို႔ ဝိုင္းတိုက္က တစ္လုံးတည္းေသာ အိမ္သာႀကီးကေတာ့ ျပည့္႐ုံမက ေမာက္လွ်ံေတာင္ က်ေနၿပီ။ နဂိုခပ္က်ဲက်ဲ အိမ္သာေခြက ဝါးစေတြမွာ ကပ္ၿငိေနတဲ့ အစိုင္အခဲေတြက ဝါၾကန႔္ၾကန႔္ေတာင္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ညိဳမည္းလို႔။ ယင္ေကာင္ေတြက တဝီဝီ ပ်ံသန္းေနသလို အနံ႔ကလည္း ေထာင္းေထာင္းထ။ အိမ္နီးနားခ်င္းေတြမွာ အသက္ေအာင့္ထား ရေတာ့တာေပါ့။ ၾကာေတာ့ အသက္ေတာင္ မရွဴဝံ့ေအာင္ ျဖစ္လာတယ္။ သည္ေတာ့မွ ရပ္ကြက္လူႀကီးကို ေျပးတိုင္တယ္။

လူႀကီးက ပထမအႀကိမ္ ဝမ္နင္ေပးတယ္။ မမႈဘူး။ ဒုတိယအႀကိမ္လည္း သည့္အတိုင္း။ တတိယအႀကိမ္ ေရာက္ရင္ေတာ့ ကမန္းကတန္း အမႈိက္ဖို႔ရေတာ့တာပဲ။ လူႀကီးကို ေၾကာက္လို႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ေလးစားလို႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔ ကိုယ္တိုင္ကို အသက္မရွဴႏုိင္ၾကေတာ့လို႔။ ဒါေပမဲ့ အနံ႔က သိပ္မျပယ္ခ်င္ဘူး။ ေလေဝွ႔ရင္ အနံ႔က ကပ္ပါလာတုန္း။
ဦးအုန္းေမာင္တို႔ ငါးအိမ္ေထာင္ စုေပါင္း စပ္ေပါင္း ေငြေကာက္ခံတယ္။ ေနာက္ထပ္ အိမ္သာက်င္း တစ္လုံး ထပ္တူးတယ္။ ဝါး က်ိဳးတိုးက်ဲတဲ အိမ္သာေခြကို က်င္းထဲ ပစ္ခ်တယ္။ အိတ္စုတ္ေတြ ကာထားတဲ့ အိမ္သာလုံးကို ေ႐ႊ႕တင္တယ္။ ၿပီးၿပီေပါ့ အသစ္တစ္လုံး။ ဒါေပမဲ့ တြင္းကလည္း တိမ္၊ လူသုံးဆယ္ေက်ာ္ ဒဏ္ကလည္း မေသး။ သန႔္ရွင္းေရးသုံး ကိရိယာေတြကိုလည္း က်င္းထဲ ပစ္ခ်။ ဆိုေတာ့ ခဏကေလးနဲ႔ ျပန္ျပည့္လာ ျပန္ေရာ။ ေမာက္လွ်ံလာျပန္ေရာ။ အနံ႔က မခံမရပ္ႏုိင္ေအာင္ ထြက္လာရင္ အိမ္နီးနားခ်င္းေတြက ရပ္ကြက္လူႀကီးကို ေျပးတိုင္ျပန္ေရာ။
ထုံးစံအတိုင္း ပထမအႀကိမ္၊ ဒုတိယအႀကိမ္၊ တတိယအႀကိမ္ သတိေပးေတာ့မွ အမႈိက္ဖို႔ပစ္ လိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ မံမေသေသးတဲ့ အရင္တြင္းေဟာင္းကို ျပန္ေဖာ္တယ္။ ေဖာ္ထားတဲ့ ေျမႀကီး မဟုတ္၊ ဘာမွ မဟုတ္ရဲ႕ ညႇီစို႔စို႔ အနံ႔က ပိုလို႔ေတာင္ ဆိုးရဲ႕။

ဒါေပမဲ့ အဲသည္ ဦးအုန္းေမာင္ရဲ႕ အိမ္သာက ဆယ့္ႏွစ္ရာသီ အနံ႔ကို အိမ္နီးခ်င္းမ်ားက သည္းခံၾကသလို၊ ရပ္ကြက္လူႀကီးကလည္း တစ္လကို ႏွစ္ႀကိမ္ ေလာက္ေတာ့ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ရွင္းေပးတယ္။

ကိုသန္းေဌးတို႔ အိမ္ကေတာ့ အလုပ္နားတဲ့ေန႔ ဆိုရင္ ေဆာင္းေဘာက္ ႏွစ္လုံးကို အိမ္ေရွ႕ ကျပင္မွာ ထုတ္ၿပီး မနားတမ္း ဖြင့္တယ္။ သူ အလုပ္ မနားရရင္ ကက္ဆက္ နားရတယ္။ သူ႔မိန္းမ မခ်ိဳက ကက္ဆက္ ခလုတ္ေတြကို ဖြင့္တတ္၊ ပိတ္တတ္တာ မဟုတ္ဘူး။ အေခြကေတာ့ ေခြစုံကို ဖြင့္တာ။ တြံေတးစိုးေအာင္၊ ေဇာ္ဝင္းထြဋ္၊ မာမာေအး၊ ပိုးအိစံ တကယ္ကို အစုံဖြင့္တာေလ။ ဖြင့္ရင္လည္း ဆက္တိုက္ဖြင့္တယ္။ နားပူလာတဲ့ တစ္ေယာက္ေယာက္က အိမ္ေခါင္ေပၚ ဒိုင္းကနဲ တစ္ခ်က္ ပစ္လိုက္ရင္ မခ်ိဳက ဘက္ထရီ ထျဖဳတ္တယ္။

"ေဟ့ ဘယ္ကာလနာလဲ၊ ငါ့အိမ္ကို ခဲနဲ႔ထုတာ။ ကိုယ့္ရွိလို႔ ကိုယ္ဖြင့္တာ ဘာျဖစ္လဲ။ ဘယ္သူ႔မွ ေသာက္ဂ႐ုမစိုက္ဘူးေဟ့။ မိခ်ိဳတဲ့ တစ္ခ်ိဳတည္း ရွိတယ္"

ထေအာ္ေတာ့တာ။ ၿပီးရင္ ဘက္ထရီကလစ္ကို ျပန္ခ်ိတ္တယ္။ ေဝါခနဲ အသံေတြ ထြက္က်လာတယ္။ မခ်ိဳက အဲသလို ႏႈတ္ၾကမ္း အာၾကမ္း ရွိေပမယ့္ ေခါင္းကိုဆီလိမ္း၊ ႐ႈိးကေလး တျပျပ လုပ္တတ္တဲ့ သူ႔ေယာက်္ားကိုေတာ့ မယား ငယ္ယူမွာ အလြန္စိုးတာကလား။ နာမည္ ေခၚတာေအာင္ "ကြမ္းေဌး" တဲ့။

"ကြမ္းေဌးရယ္ ဒီေန႔ ေတာ္ ႀကိဳက္တတ္တဲ့ ဝက္သားနီခ်က္ ဆီျပန္ကေလး ခ်က္ထားတာရယ္ ေတာ့္"

လို႔ ေျပာေပမယ့္ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ေရထိုးထားတဲ့ ဝက္သား ဆယ့္ငါးက်ပ္သား ေလာက္က ေရေပၚ ေပါေလာ ေမ်ာေနတာ။

ညဥ့္နက္သန္းေခါင္ အထိ တစ္ေယာက္ေယာက္က ထြက္မေအာ္ရင္ ဝိုင္းမသိမ္းတတ္တဲ့ ၾကည္စိုးတို႔ ဂစ္တာဝိုင္းကေတာ့ ညတိုင္း လူငယ္ေတြနဲ႔ အုန္းအုန္းထလို႔။ ဂစ္တာဝိုင္း စၿပီဆိုတာနဲ႔ ေရာက္လာၿပီ။
သံရည္က်ိဳတဲ့ သိန္းထြန္းေခၚ ျဗဲႀကီး၊ သစ္စက္က ျမင့္သန္းေခၚ ႏွာတြန႔္၊ ဘာအလုပ္မွ မရွိဘဲ လတ္လ်ား၊ လတ္လ်ား ေက်ာင္းသားလူထြက္ ေက်ာ္ျမင့္ဦးေခၚ ဖင္ေကာက္။ သူတို႔ နာမည္ေျပာင္ေတြက နာမည္ရင္းထက္ ပိုၿပီး လူသိမ်ားတယ္။ ၾကည္စိုးကလည္း ငွက္ဆိုး ဆိုပဲ။
တစ္ခါတေလ သူတို႔ဝိုင္းကို ဧည့္သည္ေတာ္ တစ္ေယာက္ ေရာက္ေရာက္လာတယ္။ ျမစ္ဆိပ္ကို ေလွ ကမန္းကတန္း ထိုးဆိုက္ၿပီး ေရမခ်ိဳး ထမင္းမစားဘဲ ကုန္းေပၚတက္ သီခ်င္း ဝင္ဟစ္တတ္သူကလည္း ညီညီေမာင္ ေခၚ ဝက္ႀကီး တဲ့ေလ။ တကယ္ေတာ့ သီခ်င္းကေလး တစ္ပုဒ္ဆိုဖို႔ သူလာရတဲ့ ခရီးက နည္းတာ မဟုတ္ဘူး။ အထက္ မလယ္႐ြာကေတာင္ လာရတာ ။ ဖေအက ေလွသူႀကီး။

ေတာသားေပမယ့္ မယ္ဒလင္ကို ေအာက္တယ္ ထင္ေနတဲ့ေကာင္ ဆိုေတာ့ ဂစ္တာရွိတဲ့ သည္ဘက္ကမ္း ကူးကူးလာရတာ လြယ္ေတာ့ မလြယ္ဘူး။ ဝါသနာကိုး။ ၿပီးေတာ့ ဂစ္တာဝိုင္းကို ခင္မင္တာထက္ ဂစ္တာတီးတဲ့ အုတ္ခုံေလးေရွ႕ ဆံတိုမေလးကို ရွိတ္ခ်င္တာလည္း ပါတာေပါ့ေလ။

"ခ်စ္သူကို ေ႐ႊနန္းထက္မွာ ထားခ်င္တယ္ xxx ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္ရဲ႕ဘဝက ခ်ိဳ႕တဲ့တာ မင္းအသိပါ xxx ခ်စ္သူကို လက္ဖ်ားနဲ႔ေတာင္ မထိရက္ႏုိင္တယ္ xxx အလွေလး ပြန္းပဲ့သြားရင္ ကိုယ္ ရင္က်ိဳးရေခ်ရဲ႕ xxx လာ လာ လာ လာ xxx ဪ- တစ္ေန႔ေန႔ ေဝးရမွာလား ႏုံခ်ာတဲ့ အႏုပ္စုတ္ ဘဝနဲ႔"

သည္ေနရာ ေရာက္ေတာ့ ငွက္ဆိုးတို႔ အဖြဲ႕က-

"ေဟ့ေကာင္ ဝက္ႀကီး၊ မင္းဆိုတာ လိုေနေသးတယ္ကြ။ ဒီမွာ ဒီလို၊ ႏုံခ်ာတဲ့ အႏုပ္စုတ္ ဂုတ္စုတ္ ဘဝနဲ႔၊ အဲသလိုကြ"

မလယ္႐ြာသား ဝက္ႀကီးကေတာ့ တကယ္ မွတ္ရွာတယ္။ အသံကို ျမႇင့္တဲ့ၿပီး "ႏုံခ်ာတဲ့ အႏုပ္စုတ္ ဂုပ္စုတ္ ဘဝနဲ႔" ကို ေအာ္ဆိုတယ္။ ထပ္ေက်ာ့တယ္။ ငွက္ဆိုးတို႔ အဖြဲ႕ အူေတြ လိပ္တက္လာၿပီး ကြယ္ရာက်မွ တဝါးဝါးနဲ႔ ရယ္ၾကတယ္။ ဆံတိုမေလးကို ဝက္ႀကီး တကယ္ပဲ လက္ဖ်ားနဲ႔ေတာင္ မထိလိုက္ရပါဘူး။ တျခား တစ္ေယာက္နဲ႔ ရည္းစား ျဖစ္သြားတယ္။

အဲသည္ အခါမွာေတာ့ ဝက္ႀကီးရဲ႕သီခ်င္းကလည္း ေျပာင္းသြားၿပီ။

"ဒီလမ္းထဲကို ေနာက္တစ္ခါ ဘယ္ေတာ့မွ မလာေတာ့ဘူး xxx ဒီမိန္းမကို ေနာက္တစ္ခါ ဘယ္ေတာ့မွ မၾကည့္ေတာ့ဘူး"

မၾကည့္ခ်င္လို႔လည္း မရဘူးေလ။ ဆံတိုမေလးက သူတို႔ ဂစ္တာဝိုင္း ေရွ႕မွာပဲ သူ႔ေကာင္ေလးနဲ႔ ျဖတ္ေလွ်ာက္ျပတယ္။ သမင္လည္ျပန္ ျပံဳးျပတယ္။ ခုန္ဆြ ခုန္ဆြ ျဖစ္ေနတဲ့ ဝက္ႀကီးကို ငွက္ဆိုးတို႔က ဝိုင္းအားေပးတယ္။

"ခ်င္းစိမ္းနဲ႔ မိႆလင္ သူၾကင္မွ ကိုယ္ၾကင္မွာေပါ့ ဝက္ႀကီးရာ၊ မိန္းမ ေပါပါတယ္။ ဒီမွာ ေဟ့ေကာင္ ဝက္ႀကီး ဟစ္စမ္းကြာ၊ ဂ်က္ျမေသာင္း သီခ်င္း"

ငွက္ဆိုးက ဂစ္တာ ဆြဲတဲ့ၿပီး အေတာကေလး ဝင္လိုက္ရင္ပဲ-

"မိန္းမေတြ မႈိလိုေပါတဲ့ ေလာကႀကီးထဲမွာ xxx တို႔ေယာက်္ားေတြ ေမြးဖြား ႀကီးျပင္းလာ"

အားလုံး သံၿပိဳင္ ဟစ္ၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ အသံနာတာပဲ အဖတ္တင္တယ္။ ဆံတိုမေလးက အိမ္ေထာင္ က်သြားၿပီ။ သူ႔ ရည္းစားေကာင္ေလးနဲ႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ တျခား တစ္ေယာက္နဲ႔။

"ေဟ့ ဘယ္မုဆိုးမအိမ္က ေညႇာ္ေၾကာ္ေနတာလဲ ဟင္၊ တစ္ရပ္လုံးကို မႊန္ေနတာပဲ"

ေဒၚတုတ္မက ခုနစ္သံခ်ီ ဟစ္လိုက္ေတာ့ ေညႇာ္လုပ္ေနတဲ့ ေဒၚက်င္ေငြရဲ႕ သမီးသုံးေယာက္ ထြက္လာၾကတယ္။

"ဆီရွိလို႔ ေၾကာ္တာ ဘာျဖစ္သလဲ။ သူမ်ားလို ေၾကာ္ခ်င္လို႔ေတာင္ ေၾကာ္ႏုိင္လို႔လား"

ဘာေျပာေကာင္းမလဲ၊ ရန္ျဖစ္ၾကေတာ့တာပါပဲ။ တစ္ေယာက္ တစ္ခြန္း ဆဲၾကဆိုၾကနဲ႔ အသံေတြ ျပာအက္လာတဲ့ အထိ။ တစ္ဖက္မွ မေလွ်ာ့ဘူး။ ေညႇာ္ ဒယ္အိုးကေတာ့ အနံ႔ အကင္းေသသြားၿပီ။ နားကေလာ လာတဲ့ ေဒၚတုတ္မရဲ႕သား ေပါက္ေက်ာ္က ဝါးလုံးနဲ႔ ေျပးတဲ့ၿပီး ယမ္းလိုက္တယ္။ ေဒၚက်င္ေငြနဲ႔ သမီးသုံးေယာက္ အိမ္ထဲကို အလုအယက္ ေျပးဝင္ၾကတယ္။ ေပါက္ေက်ာ္က ေဒၚက်င္ေငြ႕အိမ္ ဝင္းထရံကို ဝါးလုံးနဲ႔ တျဖန္းျဖန္း ႐ုိက္တယ္။

"ငါ့အေမကို ဆဲတဲ့ ေကာင္မေတြ ထြက္ခဲ့"

ေပါက္ေက်ာ္က စိန္ေခၚတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္သူမွ ထြက္မလာၾကပါဘူး။ မိန္းမသားေတြခ်ည္း မဟုတ္လား။ ကိုယ္က ေညႇာ္မဟစ္ဘဲ ေၾကာ္မိသကိုး။ ၿပီးေတာ့ ေပါက္ေက်ာ္ကိုလည္း ေၾကာက္ရေသးတာ။

သည္ရပ္ကြက္ကေလး ထဲမွာ ေပါက္ေက်ာ္လိုပဲ ေၾကာက္ရတဲ့သူ ေနာက္တစ္ေယာက္ ရွိေသးတယ္။ ဦးပၪၥင္းလူထြက္ ကိုေအးေလ။ ရပ္ကြက္ထဲကေတာ့ သူ႔ကို ဦးဇင္း ကိုေအးလို႔ ႏႈတ္က်ိဳးေနၾကၿပီ။ လူပ်ိဳႀကီး လုပ္ေနလို႔ သူဘာေၾကာင့္ ဦးပၪၥင္း လူထြက္ လာရတာလဲ ဆိုတာကို ဘယ္သူမွ နားမလည္ၾကဘူး။
သူက မဟုတ္တာ လုပ္ခဲသလို မဟုတ္တာ လုပ္တဲ့သူ အေၾကာင္းဆို ေဟာင္ဖြာေဟာင္ဖြာ လုပ္ေတာ့တာ။ သူ မထင္ရင္လည္း တစ္ဖက္လူမရွိ ရမ္းတတ္ေသးတယ္။ သူ႔ကို တုၿပိဳင္ ေျပာရေအာင္ကလည္း သူေျပာတာ အမွန္ျဖစ္ေနရင္ ၿငိမ္ေနေပေရာ့။ အေၾကာင္း ရွိတယ္ေလ။
ဒါေပမဲ့ လူတစ္ေယာက္မွာ အေၾကာက္အလန႔္ တစ္ခုခုေတာ့ ရွိေနတတ္တာ မဟုတ္လား။ ဦးဇင္းလူထြက္ ကိုေအး လန႔္တာက သူ႔အေဖကိုလည္း မဟုတ္ဘူး။ သူ႔ေယာက္ဖ ရပ္ကြက္လူႀကီး ကိုထြန္းေဖကိုလည္း မဟုတ္ဘူး။ သူ လန႔္တာ ပင္စင္ယူထားတာ သိပ္မၾကာေသးတဲ့ ဦးဘစံကိုပဲ။

ဦးဘစံက ေ႐ႊဘိုတင္ေမာင္ အဖြဲ႕ရဲ႕ ဆဒၵန္ဆင္မင္း ဇာတ္ထုပ္ေခြကို အသည္းစြဲ ႀကိဳက္တာ။ ႀကိဳက္လိုက္သမွ ေနကုန္နဲ႔ ေနခန္း မနားတမ္း ဖြင့္တယ္။ ပါးစပ္က လိုက္ဆိုတယ္။ ေတြ႕ရာလူကို ေျပာတယ္။ ရပ္ကြက္ထဲက ပုံကပ္ေျပာတတ္တဲ့ ဦးသံလုံးကေတာ့-

"ဘဝဆက္တိုင္း ဆက္တိုင္း ဦးဘစံအိမ္က ေ႐ႊဘိုတင္ေမာင္ တိပ္ေခြနဲ႔ မစိန္ေဌးအိမ္က ဆိုင္ကယ္ မျဖစ္ပါရေစနဲ႔ဗ်ာ"

လို႔ ေျပာတတ္တယ္။ ေဒၚစိန္ေဌးတို႔က တစ္ေလာတုန္းက သိန္းထီေပါက္တယ္။ ဘယ္ေလာက္ ေပါက္သလဲေတာ့ မသိဘူး။ ဆိုင္ကယ္ တစ္စီးေတာ့ ဝယ္ျဖစ္ေအာင္ ဝယ္တယ္။ အဲသည္ ဆိုင္ကယ္ကို ေဒၚစိန္ေဌးရဲ႕ သားသမီးသုံးေယာက္ လူလဲနဲ႔ စီးတယ္။ တစ္ေယာက္ဆင္း တစ္ေယာက္ခြ။ လူသာ နားတယ္။ ဆိုင္ကယ္ မနားရဘူး။ ဦးဘစံအိမ္က ေ႐ႊဘိုတင္ေမာင္ကမွ တစ္ခါတေလ နားရေသးတယ္။ လွ်ပ္စစ္မီး မလာတဲ့ေန႔ေတြမွာ ေပါ့ေလ။
လွ်ပ္စစ္မီးဆိုလို႔ သည္ရပ္ကြက္ေလးထဲမွာ တကယ္က်ေတာ့ မီတာ မရွိပါဘူး။ မီးမလာရင္ ဘက္ထရီ အားမသြင္းရလို႔ပါ။

ဦးဘစံက တိပ္ေခြ ဖြင့္႐ုံနဲ႔တင္ အားရတာ မဟုတ္ဘူး။ ေတြ႕တဲ့လူတိုင္းကို ဆဒၵန္ဆင္မင္း ဇာတ္ထုပ္အေၾကာင္း ေျပာတယ္။ ေဆြးေႏြးတယ္။ ေ႐ႊဘိုတင္ေမာင္ ဇာတ္ထဲက ဆဒၵန္ဆင္မင္းအသံ သ႐ုပ္ေဆာင္သူ တစ္ဦးဦး ရွိေနေသးရင္ ဂုဏ္ျပဳ ခ်ီးျမႇင့္ခ်င္တယ္ လို႔ေတာင္ ဆိုလိုက္ေသးရဲ႕။ ၾကာေတာ့ လူေတြက ဦးဘစံနဲ႔ စကားလက္ဆုံ က်ရမွာေတာင္ ေၾကာက္လာၾကတယ္။ စကားလက္ဆုံက်ဖို႔ မေျပာနဲ႔။ မ်က္ႏွာခ်င္း ဘြားခနဲ ဆိုင္မိရင္ပဲ မသိမသာ ေရွာင္ထြက္ၾကတာေလ။ မိလိုက္ရင္လည္း မလြယ္ဘူးကိုး။

အဲသည္ ဦးဘစံက လူအားျဖစ္ေနတဲ့ ဦးဇင္းလူထြက္ ကိုေအးကိုေတာ့ အမိအရ ဖမ္းတယ္။ ဦးဇင္းကိုေအး ခမ်ာ လူခင္ ျဖစ္ေနတာက တစ္ေၾကာင္း၊ သူ ဦးပၪၥင္းဘဝက ဆြမ္းခံအိမ္ ျဖစ္ခဲ့တာက တစ္ေၾကာင္းဆိုေတာ့ အားနာရတာ ေပါ့ေလ။ အာနာေတာ့ ေပေနရတယ္။ သူေပေနရတာကို သိပုံ မရတာလား၊ သိသိနဲ႔ပဲလား၊ သိသိနဲ႔က ပိုၿပီး ျဖစ္ႏုိင္တယ္။ ဦးဘစံကေတာ့ ေ႐ႊဘိုတင္ေမာင္ ေလ အလိုက္အတိုင္း ငိုခ်င္းေတြေတာင္ ဟဲ ဟဲ ျပလိုက္ေသးရဲ႕။ ဒါေၾကာင့္ ဦးဘစံဟာ သည္ရပ္ကြက္ထဲ သူ႔ကြယ္ရာမွာ ဆဒၵန္ဘစံလို႔ အမည္တြင္ ေနတယ္။

ရပ္ကြက္ထဲမွာ လူခ်မ္းသာ စာရင္းဝင္ ဗြီဒီယို႐ုံပိုင္ရွင္ ဦးေပါက္စ တစ္ေယာက္ကေတာ့ ႏုိင္ငံျခားကား မျပရလို႔ ပိတ္ပင္ထားေပမယ္လို႔ သိပ္ေတာ့ စိတ္ညစ္ဟန္ မတူဘူး။ သူ ဘာလုပ္ရမယ္ ဆိုတာ သူသိတယ္။ လူ႐ြယ္တခ်ိဳ႕က ဦးေပါက္စ အနား ကပ္ေမးလာရင္ သူက ေခါင္းတစ္ခ်က္ ညိတ္ကာ ျပလိုက္တယ္။ ဒါပဲ။ ေမးတဲ့သူက သူ႔ေခါင္းကို သေဘာေပါက္တယ္။
ဗြီဒီယို႐ုံေရွ႕မွာ ေရာင္စုံေျမျဖဴေတြ ဗရပြ ျခယ္မႈန္းထားတဲ့ သင္ပုန္းႀကီးကို ဦးေပါက္စရဲ႕ သား ခ်စ္တူးက အနီးကပ္ ၾကည့္တယ္။ ခပ္ေဝးေဝးက ၾကည့္တယ္။ အားမရတာနဲ႔ ေနာက္ထပ္တစ္ရစ္ ထပ္ခ်ဲ႕တယ္။ ကာလာစုံႏုိင္သမွ် စုံေအာင္ သုံးတယ္။ သူက ဆိုင္းဘုတ္တာဝန္ခံ ကိုး။
ညအခ်ိန္ေရာက္ရင္ တစ္ရပ္လုံး ရွိသမွ် ကေလး၊ မိန္းမေတြ ႐ုံထဲ စုျပံဳဝင္ၾကေတာ့တာပဲ။ အေခြထိုးလိုက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ရွိသမွ် ျပတင္းေပါက္ အားလုံး ပိတ္တယ္။ ေလမဝင္ေတာ့ ေလွာင္အိုက္လာၿပီး ေခြၽးၿပိဳက္ၿပိဳက္ က်ၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္စက္ကေလး မညည္းၾကဘူး။ အာ႐ုံက ဖန္သားျပင္ ေပၚမွာခ်ည္းပဲ။ အိုက္လြန္းမက အိုက္လာေတာ့ မိတ္ေတြ ယားလာဟန္ တူပါရဲ႕။ ႏုိ႔စို႔ကေလးေတြ ေအာ္ငိုၾကတယ္။ မေအလုပ္သူက ကေလးတင္ပါးကို တစ္ခ်က္ႏွစ္ခ်က္ ႐ုိက္တဲ့ၿပီး ပါးစပ္ထဲ ႏုိ႔ပိန္ကေလး တပ္လိုက္တယ္။ ကေလး အငိုတိတ္သြားတယ္။ ေနာက္ေတာ့ အိပ္ေပ်ာ္သြား ရွာတယ္။ ေခြၽးေတြကေတာ့ နစ္လို႔ေပါ့။

ဗြီဒီယို႐ုံ ဘက္ဆီက မီးစက္သံ တဂ်ဳန္းဂ်ဳန္းကို ကိုေပြးေက်ာက္တို႔ အဖြဲ႕က မမႈဘူး။ အရက္ပုန္း ဆိုင္ေလးထဲမွာပဲ ဆိုင္ရွင္ မသန္းရီကို တိုးတိုးႀကိတ္ႀကိတ္ အျမည္းေတာင္းတယ္။ မသန္းရီက လာသမွ် ဧည့္သည္တိုင္းကို အျမည္း ထုတ္ေပးတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ လူၾကည့္ေပးတာ။ ႏွမ္းဖတ္ခ်ဥ္သုပ္၊ ငါးၾကင္း အေရခြံေၾကာ္၊ ဆိတ္သားေျခာက္ဖုတ္။ သူ႔ဟာနဲ႔သူ။
တစ္ခါက အေႂကြးက်န္ မဆပ္ဘဲ ဖဲရႈံးပစ္တဲ့ ကိုေပြးေက်ာက္ကို အိမ္တိုင္ရာေရာက္ သြားဆဲၿပီးၿပီ။ ဆဲေပမယ့္လည္း ကိုေပြးေက်ာက္ကေတာ့ မလႈပ္ပါဘူး။ သူ႔အက်င့္မွ မဟုတ္ဘဲကိုး။
ကိုေပြးေက်ာက္ရဲ႕ မိန္းမ မေသးတာကေတာ့ ၿငိမ္ခံမေနဘဲ သူ႔ေယာက်္ားကို ပုလိပ္စစ္ စစ္တယ္။ သည္ေတာ့မွ ဖဲရႈံးတာေရာ၊ အရက္ေႂကြး တင္တာေတြေရာ အကုန္ေပၚေတာ့တာ။ မေသးတာက က်ိန္ေတာ့ ကိုေပြးေက်ာက္က ထကန္တယ္။ မေသးတာကလည္း ဘယ္ခံမလဲ။ နပန္းထလုံးတာေပါ့။ ကိုေပြးေက်ာက္က မေသးတာရဲ႕ ဆံပင္ကို ဆြဲႏွိမ္တယ္။ မေသးတာက လက္လွမ္းမီသမွ် ေတြ႕သမွ် ကိုက္ဆြဲတယ္။ မသန္းရီ တစ္ေယာက္ လင္မယားသတ္တာ ဝင္ဆြဲရ ေကာင္းႏုိးႏုိး၊ မထူးဘူးဆိုၿပီး လူအုပ္ထဲ ေရာေယာင္ ၾကည့္ေနလိုက္တယ္။

သည္အရပ္ထဲမွာ လင္မယား ရန္ျဖစ္တာ ဆန္းတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ကိုေတာက္ထိန္နဲ႔ မသန္းပုတို႔ လင္မယားဆို ညေန မီးခြက္ထြန္းခ်ိန္ ေရာက္ရင္ အခ်ိန္မွန္ ရန္ျဖစ္ေနက်။ ရန္မျဖစ္တဲ့ ေန႔ဟာ တစ္ေယာက္ေယာက္ အိမ္မွာ မရွိတဲ့ ေန႔ပဲ။

"တစ္ေန႔ လာလည္း ခ်ဥ္ေပါင္စပ္ခ်ဥ္ခ်က္နဲ႔ ပဲေလွာ္ပဲ၊ နင့္ဟာ ဟင္းေျပာင္းစမ္းပါဦး သန္းပုရာ"
"ေျပာေတာ့ တယ္လြယ္၊ ကေလး ေလးေယာက္နဲ႔ ေျခာက္ေယာက္ အိုးႀကီးကို ေတာ္က ဘာဟင္းနဲ႔ ထိန္းထားခ်င္ေသးလို႔တုံး"

မသန္းပုက ျပန္ပက္ရင္လည္း ကိုေတာက္ထိန္က ခံခ်င္တာ မဟုတ္ဘူး။ သည္ေတာ့ ဆက္ စကားမ်ား ၾကတယ္။ တစ္ခါတေလ ရန္ျဖစ္ရင္းနဲ႔ ရက္ခ်ိန္းေတာင္ ေပးလိုက္ေသးရဲ႕။

"ဒီမွာ သန္းပု၊ နင္ ေပါင္ထားတဲ့ ငါ့ပုဆိုးကို လဆန္းသုံးရက္ေန႔ ရေအာင္ ေ႐ြးထားရင္ ထား။ မထားလို႔ကေတာ့ အဲဒီေန႔က် သိမယ္"

ဆိုတာမ်ိဳး။

"ေတာ္ အရင္အပတ္ ဥပုသ္တုန္းက စက္ပိုင္က ေဘာက္ဆူး ေပးလိုက္ေသးဆို။ ဒီတစ္ခါ ဥပုသ္က်ရင္ေတာ့ က်ဳပ္ကိုယ္တိုင္ လုပ္ခ သြားရွင္းမယ္။ ၾကားထဲ ယူသုံးထားရင္ေတာ့လား ဟင္း လာမယ့္ ဥပုသ္က်ရင္ ေတာ္မလြယ္ဘူး မွတ္"

ဆိုတာမ်ိဳး။ တစ္ခါတေလ သူတို႔လင္မယား ရန္ျဖစ္လိုက္ၾကတာ ထမင္းမစား ဟင္းမစား။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔လင္မယား ဘယ္ေတာ့မွ ကြဲမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ကေလးက ေလးေယာက္ကိုး။ စုံျဖစ္ေနေတာ့ အညီအမွ် ခြဲေဝယူရမွာ ေၾကာက္လို႔တဲ့။

ရပ္ကြက္ထဲက ကေလးေတြကေတာ့ ေနထြက္က ေနဝင္ အသားကုန္ ေဆာ့ေတာ့တာ။ ေပသီးဝိုင္း၊ အ႐ုပ္ကားထပ္၊ စြန္လႊတ္ၾက႐ုံဆို ေတာ္ေသးရဲ႕။ အခုေတာ့ ဗြီဒီယိုကားေတြ ၾကည့္ၾကည့္ၿပီး ပါးစပ္က တယားယားေအာ္၊ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ကန္ၾက၊ ေက်ာက္ၾက၊ သတ္ၾက ပုတ္ၾက။ ကေလးေတြကေတာ့ "ခ်တမ္း" ကစားတာလို႔ေျပာၾကတယ္။"ခ်တမ္း" ဆိုတဲ့ ကစားနည္းဟာ သူတို႔ေခတ္က်မွ ေပၚေပါက္လာတဲ့ ကစားနည္းသစ္ တစ္ခုကိုး။

အဲသည္ ကေလးေတြ ေက်ာင္းေနေလာက္တဲ့ အ႐ြယ္ေရာက္ရင္ ရပ္ကြက္ထဲက မူလတန္း ေက်ာင္းကေလးမွာ ေက်ာင္းေနၾကတယ္။ မနက္လင္းရင္ လြယ္အိတ္ဆြဲ ေက်ာင္းသြား။ ခဲတံ၊ စာအုပ္ အစုံအလင္ ပါ၊ မပါ ဘယ္မိဘကမွ တစ္ခ်က္ကေလး ဖြင့္မၾကည့္ဘူး။ ေက်ာင္းျပန္လာရင္ လြယ္အိတ္ကို ဖုတ္ခနဲ ပစ္ခ်ၿပီးရင္ ေဆာ့ေတာ့တာပဲ။ ည ခုနစ္နာရီ ထိုးလုနီးပါး ေငြႏွစ္က်ပ္ မရမက ပူဆာၿပီး ဗြီဒီယို႐ုံကို ေျပးေတာ့တာပါ။
ထူးဆန္းတာက အဲသည္ ေက်ာင္းသားေတြဟာ ည ည စာမအံၾကတာပဲ။ သည္ရပ္ကြက္မွာ စာအံသံ မၾကားရဖူးဘူး။ ကေလးေတြရဲ႕ ပါးစပ္ဖ်ားမွာေတာ့ ေၾကာ္ျငာသီခ်င္းေတြနဲ႔ ဗြီဒီယို႐ုပ္ရွင္ အေၾကာင္းေတြသာ ေရပန္းစားေနေတာ့တာ။ ဒါကလည္း သူတို႔ေခတ္က်မွ ေပၚေပါက္လာတဲ့ အာ႐ုံသစ္ကိုး။

ကေလးေတြလိုပဲ ရပ္ကြက္ကေလးထဲမွာ စည္ကားေနတတ္တာ ေခြးေတြပဲ။ ေခြးပိန္၊ ေခြးဝဲစား၊ ေခြးပု ေခြးေပါင္းကို စုံေနေတာ့တာေလ။ ေခြးေတြၾကားမွာ ထင္ေပၚေနတာ "ဘိုမ" ဆိုတဲ့ ေခြးမေလးပါ။ ဘိုမက အေမြး စုတ္ဖြားဖြားနဲ႔ ႏုိင္ငံျခား ေခြမမ်ိဳးေလး။
သည္ရပ္ကြက္ကေလးနဲ႔ လက္တစ္ကမ္း အကြာက ဧရာဝတီ ဆိပ္ကမ္းမွာ ကုန္လာခ်တဲ့ သေဘၤာတစ္စင္းက ေမ့က်န္ရစ္ခဲ့တာပါ။

ဘိုမကို ေဒၚခင့္သား ျမင့္ေအာင္က ျမစ္ထဲ ေရခ်ိဳးသြားရင္းက ေတြ႕လာခဲ့တာ။ ေခြးေပါက္စနေလးတုန္းက ျမင့္ေအာင္ဟာ ဘိုမကို သိပ္ခ်စ္တာ။ သူနဲ႔အတူ အိပ္တယ္။ အတူ စားတယ္။ သူ႔မုန႔္ဖိုးထဲကေတာင္ ႏြားႏုိ႔ေလး ဝယ္တိုက္လိုက္၊ အမဲအ႐ြတ္ေလး ဝယ္ေကြၽးလိုက္လုပ္ေသးတာေလ။ ေငြေပးၿပီး လာဝယ္တာလည္း မေရာင္းရက္ခဲ့ဘူး။
တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေခြးကေလး ႀကီးလာေတာ့ ျမင့္ေအာင္ ႐ုိးအီသြားတယ္။ အိမ္က ထမင္းရည္ ေသာက္ခ်င္ေသာက္၊ မေသာက္ခ်င္ေန ပစ္ထားတယ္။ ေခြးကံပဲ။

ေနာက္ေတာ့ ဘိုမက တျခားေခြးေတြနဲ႔အတူ အရပ္ထဲ လည္ခိုးစားေတာ့ တာပါ။ ညေန ထမင္းစားခ်ိန္ ေရာက္ရင္ ရပ္ကြက္ကေလးဟာ ေခြးလိုက္ထုသံ၊ ေခြးေအာ္သံ၊ ကေလးငိုသံေတြနဲ႔ စီစီညံေနေတာ့တယ္။

မနက္မိုးလင္းက မိုးခ်ဳပ္တဲ့အထိ အသံမ်ိဳးစုံနဲ႔ ဆူညံေနတတ္တဲ့ သည္ ရပ္ကြက္ကေလးက စိတ္ပ်က္စရာ ေကာင္းေပမယ့္ ဘယ္ေတာ့မွ ခိုးရာပါပစၥည္း မမိဖူးဘူး။ လူသတ္မႈ မရွိဘူး။ ဥပေဒနဲ႔ ၿငိစြန္းတဲ့ တစ္စုံတစ္ရာ အမႈေတာင္ မရွိဘူး။

တစ္ေန႔ေတာ့ သည္ရပ္ကြက္ကေလးထဲကို လူေလးငါးေယာက္ ေရာက္လာတယ္။ သူတို႔ လက္ထဲမွာ စာ႐ြက္လိပ္ေတြ ပါလာတယ္။ ေပႀကိဳးေတြ ပါလာတယ္။ လမ္းေတြေပၚမွာ အဲသည္ ေပႀကိဳးႀကီးကို ဆြဲဆန႔္ၾကတယ္။ တိုင္းၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဝါးတိုင္ကေလးေတြ စိုက္ၾကတယ္။ သည္ရပ္ကြက္ရဲ႕ ထုံးစံအတိုင္း လူေတြကေတာ့ ဝိုင္းအုံ ၾကည့္ၾကတာေပါ့။

"အလံကေလးေတြေဟ့၊ လာၾကည့္ၾကစမ္း၊ အလံကေလးေတြ၊ ဟ  အလံကလည္း ႂကြပ္ႂကြပ္အိတ္ႀကီးေတြ"

ကေလးေတြက တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ ေအာ္ၾကေတာ့ သတင္းက ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားတယ္။ ကေလးေတြက ျမင္ကြင္းကို အထူးအဆန္းတစ္ခုလို မ်က္လုံး အျပဴးသားနဲ႔ ၾကည့္ၾကတယ္။
ေနာက္ေတာ့ လူႀကီးေတြလည္း မ်က္လုံးျပဴးကုန္ ၾကတာပါပဲ။ သည့္ေနာက္မွာေတာ့ ခ်စ္သူကို ေ႐ႊနန္းထက္မွာ ထားခ်င္တဲ့ ဝက္ႀကီးတို႔ ဂစ္တာသံေတြေရာ၊ ကေလးငိုသံေတြေရာ၊ ဗြီဒီယို႐ုံက မီးစက္သံ တဂ်ဳန္းဂ်ဳန္းေရာ အားလုံးဟာ တိတ္ဆိတ္သြားတယ္။

ဧရာဝတီမွာေတာ့ လႈိင္းၾကက္ခြပ္ကေလးေတြ ထေနေလရဲ႕။ သစ္႐ြက္ကေလးေတြ လႈပ္ေနၾကေလရဲ႕။ တေသြးေသြး တိုက္ခတ္လာတဲ့ ျမစ္ေလဟာ ရပ္ကြက္ကေလးထဲကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ တန္းတန္းမတ္မတ္ႀကီး ဝင္သြားတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဝါးလုံးထိပ္ဖ်ားက ႂကြပ္ႂကြပ္အိတ္ကေလးေတြကို တဖ်ပ္ဖ်ပ္ျမည္ေအာင္ ခါပစ္လိုက္ေသးတယ္။ ႂ
ကြပ္ႂကြပ္အိတ္ ေလတိုးသံဟာ ရပ္ကြက္ကေလးကို လႊမ္းမိုးထားတယ္။ ျမစ္ေလကလည္း တေသြးေသြး။ ႂကြပ္ႂကြပ္အိတ္ကေလးေတြကလည္း တျဖန္းျဖန္း ျမည္လို႔။

ဒါပါပဲ။ အသံဆိုလို႔ ေသေသခ်ာခ်ာ နားေထာင္မွ ဒါပဲ ရွိေတာ့တာေလ။

အခုေတာ့လည္း ရပ္ကြက္ကေလးဟာ တကယ့္ကိုပဲ ဆိတ္ၿငိမ္သြားတယ္။
ၿငိမ္လိုက္သမွ တုတ္တုတ္ေတာင္ မလႈပ္ဘူး။

ခင္ခင္ထူး
ေ႐ႊအျမဳေတ၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလ၊ ၁၉၉၈။

(ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ ေရႊဝတၳဳတိုမ်ား)

Credit: ဆရာမ ခင္ခင္ထူး၏ Page

No comments: