“ဆိုစမ္းပါဦး၊ ဦးသုဇာတက ဘာေတြမ်ားေမးပါလိမ့္။”
“ဦးသုဇာတ အေမးက ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ဝါဆုိသကၤန္းလွဴဒါန္းၾကတဲ့ အစဥ္အလာဟာ
ဘယ္အခ်ိန္ကာလက စတင္ၿပီး ဘယ္ရဟန္းကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး အဘယ္ဒါယကာလွဴဒါန္းခဲ့သည္ကို
သိလိုပါသတဲ့ဘုရား . . .။”
“သာသနာေတာ္ဝန္ထမ္း ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕မွီရာ၊တည္ရာ အားထားရာ တရားဟာ ေလးပါးရွိတယ္ကြယ့္။”
“သကၤန္း ၉-ထည္”
••••••••••••••••••••••••••
“ေလးပါးဆိုတာက
(၁)။ဆြမ္းတည္းဟူေသာ္ မွီရာတည္ရာအားထားရာ၊
(၂)။သကၤန္းတည္းဟူေသာ မွီရာတည္ရာ အားထားရာ၊
(၃)။ေက်ာင္းတည္းဟူေသာ မွီရာတည္ရာအားထားရာ၊
(၄)။ေဆးတည္းဟူေသာ မွီရာတည္ရာ အားထားရာတို႔
ျဖစ္ၾကတယ္။
အဲဒီတရားေလးပါးအနက္သကၤန္းဆု
မ်က္, ပရိက္, နိသိဒ္, မိုးအမာလို႔ဝိနယသံခိပ္က်မ္း
(၁)။သင္းပိုင္၊
(၂)။ကိုယ္ဝတ္၊
(၃)။ဒုကုဋ္၊
(၄)။အိပ္ရာလႊမ္း၊
(၅)။မ်က္ႏွာသုတ္ပဝါ၊
(၆)။ပရိကၡာရာ ေစာဠပုဆိုး၊
(၇)။နိသီဒိုင္အခင္း၊
(၈)။မိုးေရခံသကၤန္း၊
(၉)။အမာလႊမ္း သကၤန္းအားျဖင့္ “၉-ပါး”ရွိတယ္။
ဒီကိုးပါးေသာ သကၤန္းမွတစ္ပါး
“ဝါဆိုသကၤန္း”ရယ္လို႔ သီးျခား မရွိဘူးကြယ့္။”
“မိုးေရခံသကၤန္းက ဝါဆိုသကၤန္းရယ္လို႔မျဖစ္သင့္ဘူးလား ဘုရား”
❦“မိုးေရခံသကၤန္းကို (ဝႆိကသာဋိက) လို႔ ေခၚတယ္။
❦ဝါဆိုသကၤန္းကိုေတာ့ (ဝႆာဝါသိက) လို႔ ေခၚတယ္။
ဒါေၾကာင့္ “ဝါဆိုသကၤန္း” ဟာ “မိုးေရခံသကၤန္း”မဟုတ္ဘူး။မိုးေရခံသကၤန္းအတြက္ ပါတိေမာက္ ရတနဝဂ္မွာ သိကၡာပုဒ္ သီးသန္႔ရွိတယ္ကြယ့္။”
“မွန္ပါ၊ အဲဒီ သိကၡာပုဒ္အေၾကာင္း အနည္းငယ္မိန္႔ေတာ္မူပါဦး ဘုရား။”
“မိုးေရခံ သကၤန္း”
••••••••••••••••••••••••••
“ျမတ္စြာဘုရားသခင္ သာဝတၳိျပည္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းမွာစံေနေတာ္မူစဥ္ ကာလက ဝိသာခါ ဒါယိကာမႀကီးဟာ ဘုရားဖူးလာတယ္။ဘုရားဖူးၿပီး
သံဃာကုန္ ဆြမ္းေကြၽးလိုပါသျဖင့္ နက္ျဖန္ နံနက္ ႂကြေရာက္ ခ်ီးေျမႇာက္ေတာ္မူပါရန္ေလွ်
အဲဒီ ညလြန္ေတာ့ မိုးႀကီး သည္းထန္စြာ ရြာသတဲ့။ဘုရားသခင္က ရဟန္းတို႔ယခုမိုးဟာ ေလးကြၽန္းလံုး
ရြာသြန္းတဲ့မိုးျဖစ္တယ္။ကို
ခ်ထားၿပီး ကိုယ္ကို မိုးေရခံၾကသတဲ့။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဝိသာခါ ခိုင္းေစလိုက္တဲ့ ကြၽန္မက ေက်ာင္းေတာ္ကို အပင့္ေရာက္လာတယ္။
ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္မွာ ကိုယ္ကို မိုးေရခံေနၾကတဲ့ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ျမင္ေတာ့ အဝတ္မဝတ္တဲ့
အာဇီဝကေတြလို႔ အထင္မွားၿပီး အိမ္ျပန္ကာ ေက်ာင္းမွာရဟန္းေတြမရွိဘူး၊ အာဇီဝကေတြ မိုးေရခံေနၾကတာသာ ရွိတယ္လို႔ ဝိသာခါကို ေျပာသတဲ့။
ဝိသာခါက ပညာရွိေတာ့ မိုးေရခံေနၾကတာဟာ အာဇီဝကေတြမဟုတ္ဘူး။ရဟန္းမ်ာ
မိုးေရခံေနၾကတာ ျဖစ္ရမယ္လု႔ိ ထပ္ၿပီး အပင့္ခိုင္းျပန္တယ္။ဒီအခ်ိန္ ရဟန္းေတာ္မ်ား မိုးေရခ်ိဳးၿပီးလို႔ သကၤန္းျပန္ဝတ္ၿပီး၊ေက်ာင္းတြင္းမွာ သီတင္းသံုးေနၾကတယ္။
ကြၽန္မဟာ ေက်ာင္းေတာ္ကို လာၾကည့္တယ္။ဆိတ္ၿငိမ္ေနတာကို ျမင္ျပန္ေတာ့ အိပ္ျပန္ၿပီး
ေက်ာင္းမွာဘယ္သူမွ် မရွိဘူးလို႔ ေျပာျပန္တယ္။ဝိသာခါက ေက်ာင္းမွာ ကိုယ္ေတာ္ေတြ အမွန္ရွိတယ္။
မိုးေရခ်ိဳးၿပီးလို႔ေက်ာင္း
ဒီအခ်ိန္ ဘုရားရွင္က ရဟန္းေတာ္မ်ားကို သတိေပးေတာ္မူၿပီးေက်ာင္းေတာ
ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္တကြ တန္ခိုးျဖင့္ ႂကြေတာ္မူတယ္။ဒူးဆစ္ေလာက္ ေရေတြလ်ံေအာင္ မိုးရြာထဲမွာ
တစ္စံုတစ္ရာ မိုးေရစိုျခင္း မရွိတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕တန္ခိုးေတာ္ကိုျမင္လို႔ ဝိသာခါ ဒါယိကာမႀကီးဟာ
အလြန္ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာစြာျဖ
ဆု (၈)ပါး ေတာင္းခံသတဲ့။
“ဝိသာခါ ေတာင္းခံတဲ့ (၈)ပါးက”-
••••••••••••••••••••••••••
(၁)။အသက္ထက္ဆံုး သံဃာေတာ္အား မိုးေရခံသကၤန္း လွဴလိုျခင္း၊
(၂)။ဧည့္သည္ အာဂႏၲဳတို႔အား ဆြမ္းလွဴလိုျခင္း၊
(၃)။ခရီးသြားရဟန္းတို႔အား ဆြမ္းလွဴလိုျခင္း၊
(၄)။သူနာရဟန္းတို႔အား ဆြမ္းလွဴလိုျခင္း၊
(၅)။သူနာျပဳရဟန္းတို႔အား ဆြမ္းလွဴလိုျခင္း၊
(၆)။သူနာရဟန္းတို႔အား ေဆးလွဴလိုျခင္း၊
(၇)။အၿမဲ ယာဂုလွဴလိုျခင္း၊
(၈)။ဘိကၡဳနီသံဃာအား ေရသႏုပ္ လွဴလိုျခင္း
တို႔ ျဖစ္ၾကတယ္။
ဒီ ဆုရွစ္ပါးအနက္ ပထမဆုအရ မိုးေရခံသကၤန္းကိုဘုရားရွင္ ခြင့္ျပဳေတာ္မူတယ္။
မိုးေရခံသကၤန္းဟာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အထြာေတာ္ျဖင့္
“အလ်ား ၆-ထြာ၊အနံ ႏွစ္ထြာခဲြ”ထက္ မပိုေစရဘူး။ပိုလွ်င္ ပါစိတ္အာပတ္ သင့္တယ္”
“မွန္ပါ၊ မိုးေရခံသကၤန္းအေၾကာင္း သိရတဲ့အတြက္ဝမ္းသာလွပါတယ္၊ ဝါဆိုသကၤန္းအေၾကာင္းလည္း
ဆက္ၿပီး မိန္႔ေတာ္မူပါဦး ဘုရား”
“ဝါဆိုသကၤန္း”
••••••••••••••••••••••••••
“ဝါဆိုသကၤန္းလို႔ ဆိုလိုက္လွ်င္ ဝါဆုိေသာအခါဝတ္႐ံုတဲ့ သကၤန္းကို “ဝါဆိုသကၤန္း” လို႔ ယခုအခါ
မွတ္ယူေနၾကတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ပါဠိေတာ္မွာလာတဲ့ဝါဆိုသကၤန္းက ဝါဆိုရန္ ဝတ္တဲ့ သကၤန္းမဟုတ္ဘူး။ဝါဆိုရက္မွာ ဝါဆိုၿပီး ဝါကြၽတ္သည့္တိုင္ေအာင္ဝါမပ်က္တဲ့ ရဟန္းေတာ္အား လွဴဒါန္းတဲ့ သကၤန္းကို (ဝါဆိုသကၤန္း)လို႔ ဆိုလိုတယ္။ဒီအေၾကာင္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ပါတိေမာက္နိႆဂိၢယ
ပါစိတ္ ပတၱဝဂ္ကလာတဲ့ အေစၥကစီဝရအေၾကာင္း ေျပာျပဦးမယ္။”
“မိန္႔ေတာ္မူပါဘုရား”
“အေစၥက သကၤန္း”
••••••••••••••••••••••••••
“ဘုရားသခင္ သာဝတၳိျပည္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းမွာသီတင္းသံုးေတာ္မူစဥ္ အခါက အမတ္တစ္ေယာက္ဟာ
စစ္တိုက္ထြက္ခါနီး င့ါအသက္ဟာ သိပ္မေသခ်ာဘူး။ေသေကာင္း ေေကာင္း ျဖစ္ေအာင္ ဝႆဝါသိကေခၚတဲ့
ဝါဆိုသကၤန္း လွဴဒါန္းဦးမွ သင့္ေလ်ာ္မယ္။သို႔ေသာ္လည္း ငါ့မွာ စစ္ထြက္ခါနီးေနလို႔ အမႈကိစၥ
မ်ားတယ္၊ ကိုယ္တိုင္ သြားမလွဴႏိုင္ဘူး။အရွင္ေကာင္းမ်ားကို ပင့္လွဴမွပဲလို႔ အႀကံျဖစ္ၿပီး
အရွင္ျမတ္တို႔ တပည့္ေတာ္အိမ္ ႂကြေရာက္ၿပီး၊ဝါဆိုသကၤန္း အလွဴခံယူေတာ္မူၾကပါလို႔
အေလွ်ာက္ခိုင္းတယ္။
ရဟန္းေတာ္မ်ားလည္း ဝါကြၽတ္သံဃာအား ဝါဆိုသကၤန္းခံယူေစလို႔ ဘုရားရွင္ခြင့္ျပဳခ်က္ မရွိေသးဘူးလို႔
ယံုမွားမႈရွိၾကတဲ့အတြက္ သကၤန္းအလွဴခံမၾကြၾကဘူး။အဲဒီအခါ အမတ္ႀကီးက အရွင္ျမတ္မ်ားဟာ
အပင့္လႊတ္ပါလ်က္ ဘာေၾကာင့္ မႂကြခဲ့ၾကတာလဲ။ငါက စစ္တိုက္သြားရမွာ၊ အသက္ေသမည္
ရွင္မည္မသိႏိုင္ဘူးလို႔ ကဲ့ရဲ႕သတဲ့။ဒီသတင္းကို ဘုရားရွင္ ၾကားေတာ္မူလို႔
အေဆာတလ်င္ လွဴအပ္ေသာ အေစၥကသကၤန္းကို ခြင့္ျပဳေတာ္မူတယ္”
“ဒီေနရာမွာ အေစၥက သကၤန္း ဆိုတာ
❦အသက္ကို စိတ္မခ်ရတဲ့ စစ္ထြက္မည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး၊
❦ခရီးထြက္မည့္ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး
❦ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးမ်ား ႏွင့္
❦အသစ္ သဒၶါတရား ျဖစ္ပြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးမ်ားလွဴဒါန္းတ
သကၤန္းကို ဆိုလိုတယ္။
ဒီသကၤန္းကို
●ဝါဆိုသကၤန္း(ဝႆာဝါသိက)လို႔
●ဝါကြၽတ္သကၤန္းလို႔ပင္ ေခၚေခၚ၊
●အေစၥက အေဆာတလွ်င္ ေရွာင္တခင္
လွဴဒါန္းအပ္ေသာ သကၤန္းလို႔ပင္ေခၚေခၚ သီးျခားသကၤန္း မဟုတ္ဘဲ “သကၤန္းကိုးထည္”
အတြင္းက တစ္ထည္ထည္ေသာ သကၤန္းသာျဖစ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ဦးသုဇာတရဲ႕ အေမးကို ေျဖရလွ်င္ “ဝႆဝါသိက ေခၚတဲ့ ဝါဆိုသကၤန္း” ဟာ ဘုရားရွင္
လက္ထက္ေတာ္ကာလကသာဝတၳိျပည္ စစ္ထြက္ခါနီး အမတ္ႀကီး စတင္ လွဴဒါန္းသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ဘုရားရွင္ ခြင့္ျပဳေတာ္မူပါတယ္လို႔ ေျဖဆိုလိုက္ပါတယ္ကြယ္။”
“သာဓု - သာဓု - သာဓု”
-【စာရုိက္ပူေဇာ္သူ - Admin Team ofYoung Buddhist's Association】
-【ႏုိင္ငံေတာ္ၾသဝါဒါစရိယ၊ျမ
တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ယေန
https://www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm/photos/a.1024094424267236.10
No comments:
Post a Comment