ေနာက္ဆံုးအက်ဳိးက “အရဟံဂုဏ္ပြားမ်ားထံု နိဗၺာန္အကုန္ရပါသည္”
တဲ့။
ဒါေပမဲ့ နိဗၺာန္ကို တိုက္႐ိုက္ေတာ့ မရႏိုင္ပါဘူး။
နည္းနည္းရွင္းေအာင္ေျပာရရင္ စ်ာန္လည္းမရႏိုင္ပါဘူး။ မဂ္လည္း မရႏိုင္ပါဘူး။ ဖိုလ္လည္း
မရႏိုင္ပါဘူး။ ဂုဏ္ေတာ္ပြားရင္ စ်ာန္ရဲ႕ အနီးအနား ဥပစာရစ်ာန္အထိပဲ ရပါတယ္။ အပၸနာစ်ာန္အထိေတာင္
မရႏိုင္ပါဘူး။
ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဂုဏ္ေတာ္ေတြရဲ႕က်ယ္ေျပာျခင္း၊
ဂုဏ္ေတာ္တစ္ခုစီတိုင္း အစမျမင္ေအာင္နက္႐ိႈင္းျခင္း၊ ဂုဏ္ေတာ္ တစ္ခုနဲ႔ပင္ အားရတင္းတိမ္မေနႏိုင္ဘဲ
ပင္လယ္ျပင္လက္ပစ္ကူးရသလို တစ္ခုၿပီးတစ္ခု လႊဲေျပာင္းၾကည္ညိဳေနရလို႔ ဂုဏ္ေတာ္သမာဓိဟာ
အပၸနာစ်ာန္အထိ မေရာက္ႏိုင္ပါဘူး။ ဥပစာရစ်ာန္အထိပဲ ရႏိုင္ပါတယ္။
စ်ာန္နဲ႔ေျပာရင္ ကိုယ္နဲ႔ေ၀းသလိုထင္ေနမွာစိုးလို႔
သမာဓိသံုးမ်ဳိးနဲ႔ ေျပာင္းေျပာလို႔လည္းရပါတယ္။သမာဓိမွာ ခဏိကသမာဓိ၊ ဥပစာရ သမာဓိ၊ အပၸနာသမာဓိဆိုျပီး
သမာဓိသံုးမ်ဳိး ရွိပါတယ္။
ခဏိကသမာဓိဆိုတာ အာ႐ံုတစ္ခုတည္းမွာ အခ်ိန္အနည္းငယ္မွ်
(အခ်ိန္ခဏေလး) စိတ္တည္ၿငိမ္မႈရေနတဲ့သမာဓိဟာ ခဏိကသမာဓိပါ။
ဥပစာရသမာဓိဆိုတာက အာ႐ံုတစ္ခုတည္းမွာ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ၾကာၾကာ
စိတ္တည္ၿငိမ္မႈရေနတဲ့ သမာဓိဟာ ဥပစာရသမာဓိပါ။ ဒီသမာဓိက စ်ာန္မရေပမယ့္ စ်ာန္ရလုနီးပါး
အလယ္အလတ္ အားေကာင္းတဲ့သမာဓိပါ။
အပၸနာသမာဓိဆိုတာကေတာ့ စ်ာန္ရတဲ့အထိ အလြန္အားေကာင္းတဲ့
သမာဓိကိုေျပာတာပါ။ ဂုဏ္ေတာ္ပြားရင္ အလယ္ အလတ္ ဥပစာရသမာဓိပဲ ရႏိုင္ပါတယ္၊ အလြန္အားေကာင္းတဲ့
အပၸနာသမာဓိအထိ မရႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီ အလယ္အလတ္ ဥပစာရသမာဓိကိုပဲအေျခခံၿပီး ၀ိပႆနာဆက္ကူးသြားရင္
နိဗၺာန္ကို ရသြားႏိုင္ပါတယ္။ နိဗၺာန္ရပံုနဲ႔ပတ္သက္လို႔ အားလံုးၾကားဖူးတဲ့ ၀တၳဳေလးတစ္ပုဒ္ရွိပါတယ္။
တစ္ခါတုန္းက သီဟိုဠ္ကြၽန္းမွာ ဖုႆေဒ၀မေထရ္ဆိုတာ
ရွိပါတယ္။ ဖုႆေဒ၀မေထရ္က ဗုဒၶါႏုႆတိဘာ၀နာကို အၿမဲပြားေနပါတယ္။ ေစတီရင္ျပင္မွာ တံျမက္လွည္းရင္းလည္းပြားပါတယ္။
တစ္ေန႔ေတာ့ တံျမက္လွည္းထားတဲ့ ေစတီ ရင္ျပင္ ညီညာျပန္႔ျပဴးေနတာကိုၾကည့္ၿပီး ေက်နပ္အားရေနပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ေမ်ာက္ညိဳႀကီးတစ္ေကာင္ ေရာက္ လာၿပီး ႏြားေခ်းေျခာက္ေတြ ေစတီရင္ျပင္ေပၚကို
ျဖန္႔ႀကဲခ်လိုက္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ မေထရ္က တံျမက္စည္း ျပန္လွည္းရ ပါတယ္။
ဒုတိယေန႔ေရာက္လာေတာ့ ႏြားအိုႀကီးတစ္ေကာင္ေရာက္လာၿပီး
ေစတီရင္ျပင္မွာ ႏြားေခ်းေတြစြန္႔ခ်လိုက္ျပန္ပါတယ္။ မေထရ္ကတံျမက္စည္း ျပန္လွည္းရျပန္ပါတယ္။
တတိယေန႔ေရာက္လာေတာ့ ေျခခြင္ေနတဲ့လူတစ္ေယာက္ေရာက္လာၿပီး ညီညာျပန္႔ျပဴးေနတဲ့သဲေတြကို
မညီမညာျဖစ္ေအာင္ ေျခတရြတ္တိုက္ဆြဲေနပါတယ္။
ဒီေတာ့ မေထရ္က “ငါ့ ေဂါစရဂါမ္ (၀န္းက်င္)အတြင္းမွာ
ဒီေလာက္ ႐ုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ ႐ုပ္ဆိုးတဲ့သူတစ္ေယာက္မွ မရွိဘူး။ မဟုတ္မွလြဲေရာ မာရ္နတ္ျဖစ္ေလမလား”လို႔
သံသယ၀င္တာနဲ႔ “သင္ မာရ္နတ္မဟုတ္လား”လို႔ ေမးလိုက္ပါတယ္။
မာရ္နတ္ကလည္း “မွန္ပါ့ဘုရား”
ဟု ၀န္ခံလိုက္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ မေထရ္က “မာရ္နတ္ဆိုတာအလြန္တန္ခိုးႀကီးတယ္။ ဘုရားနဲ႔တူေအာင္
ဖန္ဆင္းျပစမ္းပါ” ဟု ေတာင္းပန္လိုက္ပါတယ္။
မာရ္နတ္ကလည္း “တပည့္ေတာ္ ဘုရားရွင္နဲ႔ထပ္တူ
တူေအာင္ေတာ့ မဖန္ဆင္းႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အသင့္အတင့္ တူေအာင္ ေတာ့ ဖန္ဆင္းျပလို႔ရပါတယ္”လုိ႔
ေလွ်ာက္ၿပီး မိမိကိုယ္ကိုယ္ ဘုရားအသြင္ဖန္ဆင္းျပလိုက္ပါတယ္။ ဖုႆေဒ၀မေထရ္ လည္း မာရ္နတ္ဖန္ဆင္းျပတဲ့
႐ုပ္ပံုေတာ္ကိုၾကည့္ျပီး “ေၾသာ္.... ရာဂ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟရွိေနတဲ့မာရ္နတ္ေတာင္ ဒီေလာက္ တင့္တယ္သပၸာယ္ေသးရင္
အၿမဲ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟကင္းေနတဲ့ ဘုရားရွင္ဆိုရင္ ဒီထက္တင့္တယ္သပၸာယ္မွာပဲ” ဆိုၿပီး ပီတိေတြတဖြားဖြားျဖစ္လာပါတယ္။
ဖုႆေဒ၀မေထရ္လည္း ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ပီတိကိုပဲ “ပီတိရဲ႕သေဘာေလးဟာ
ဘယ္လိုေလးလဲ၊ ဘယ္လိုသေဘာ ေလးျဖစ္ ေနတာလဲ”ဆိုၿပီး ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ပီတိကို ၀ိပႆနာျပန္႐ႈပါတယ္။
႐ႈရင္းနဲ႔ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ လကၡဏာေတြထင္လုိ႔ ဉာဏ္စဥ္အဆင့္ဆင့္ျဖစ္ၿပီး အရဟတၱမဂ္ အရဟတၱဖိုလ္
ရသြားပါေတာ့တယ္။
အားလုံးၾကားဖူးေနတဲ့သီဟုိဠ္၀တၳဳေလးပါ။ ဒါက ဂုဏ္ေတာ္ပြားၿပီး နိဗၺာန္ေရာက္သြားတာပါ။
တိုက္႐ုိက္ႀကီး ေရာက္သြားတာေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ ဂုဏ္ေတာ္သမာဓိ ကိုအေျခခံၿပီး နိဗၺာန္ရသြားရတာပါ။
ရေ၀ႏြယ္(အင္းမ)
No comments:
Post a Comment