Tuesday, January 8, 2013

Acer ကို တည္ေထာင္သူ စတန္ရွီးႏွင့္ ေခါင္းေဆာင္မႈအေၾကာင္း စကားစျမည္


တ႐ုတ္(တုိင္ေပ) အေျခစုိက္ Acer ကုမၸဏီဟာ ယခုအခါ Dell ကုမၸဏီကို ေက်ာ္လြန္ကာ ကမၻာ့ဒုတိယအႀကီး ဆုံး PC ထုတ္လုပ္ေရး ကုမၸဏီႀကီး ျဖစ္လာေနၿပီလုိ႔ ေစ်းကြက္ကၽြမ္းက်င္ သူေတြဆုိၾကပါတယ္။

ဒါဟာ အလြန္အံ့ၾသစရာပါပဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့  လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္ႏွစ္တုန္းကေတာ့ Acer ဟာ ကမၻာ့ထိပ္တန္း PC ထုတ္လုပ္တဲ့ ကုမၸဏီႀကီးမ်ားစာရင္းမွာ ထိပ္တန္း ၁၀ စာရင္းေတာင္ မ၀င္ခဲ့လုိ႔ပါ။

ဒါေၾကာင့္ နာမည္ႀကီးေဆာင္းပါးရွင္ တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ေဂ်ာ္ဖရီဂိ်မ္းစ္က Acer ဟာ ယခုလိုပိုေအာင္ျမင္လာရျခင္းမွာ Dell ထက္ပုိေကာင္းတဲ့ “ေရာင္းခ်ေရးဓေလ့ Sales Culture ” ပိုင္းမွာ သာလြန္လုိ႔ပဲ ျဖစ္ရမယ္လုိ႔ဆိုပါတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ ေဂ်ာ္ဖရီဂ်ိမ္းစ္ဟာ Acer ရဲ႕တည္ ေထာင္သူ စတန္ရွီးကို သူအနားမယူခင္ ကာလေတြမွာပဲ ေတြ႕ဆုံအင္တာဗ်ဴး ျပဳလုပ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ေဂ်ာ္ဖရီဂ်ိမ္းစ္က စတန္ရွီးဟာ Acer မွာ လ်င္ျမန္အားေကာင္းတဲ့ ပူးေပါင္းဆက္ဆံေရးဓေလ့ကို ဖန္တီးေပးခဲ့သူလုိ႔ဆုိပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ စတန္ရွီးဟာ hi-tech နည္းပညာေလာကရဲ႕ တန္ဖုိးေတြကို အာရွစီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြနဲ႔ အခ်ဳိးညီညီ ေပါင္းစပ္ထားခဲ့တာကိုလည္း သူကေကာက္ခ်က္ခ်ခဲ့ပါတယ္။

ေမး။ ။ ကုမၸဏီအႀကီးႀကီးတစ္ခုမွာ စီးပြားေရးကုိ အားစုိက္လုပ္ကိုင္ခ်င္တဲ့ဓေလ့ရေအာင္ လူႀကီးမင္း ဘယ္လုိအားေပးခဲ့ပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ တုိင္ေပမွာေတာ့ ဆုိ႐ုိးစကားတစ္ခုရွိတယ္။ “ႏြားတစ္ေကာင္ရဲ႕အၿမီးျဖစ္ရတာထက္၊ ၾကက္တစ္ေကာင္ရဲ႕ ဦးေခါင္းျဖစ္ရတာက ပိုေကာင္းတယ္” တဲ့။ ဒီဆုိ႐ိုးစကားရဲ႕အဓိပၸါယ္ကေတာ့ စီးပြားေရးသမားအမ်ားစုဟာ ကုမၸဏီအႀကီးႀကီးတစ္ခုမွာလုပ္တာထက္၊ သူတို႔ကိုယ္ပုိင္လုပ္ငန္းေလးေတြကို ဦးစီးလုပ္ရတာကို ပိုႀကိဳက္ၾကတဲ့သေဘာပါပဲ။ ဒီလိုမ်ဳိးလုပ္ငန္းရွင္ေတြကို အားသစ္ေလာင္းေပးတဲ့ အဓိကအခ်က္ကေတာ့ ကုမၸဏီမွာ အလုပ္သမားရဲ႕ပိုင္ဆုိင္မႈနဲ႔ ကုမၸဏီနဲ႔ လြတ္လပ္အမွီအခုိကင္းစြာရပ္တည္ေနမႈကိုေလးစားတဲ့ စီမံခန္႔ခြဲမႈဒႆနအျမင္ Management Philosophy ပါပဲ။ တကယ္အင္အားေကာင္းတဲ့ ကုမၸဏီေတြမွာလည္း၊ အလုပ္ သမားတုိင္းဟာ ရွယ္ယာရွင္ေတြျဖစ္သင့္ပါတယ္။

ေမး။ ။ ဂလိုဘယ္လုိက္ေဇးရွင္းေခတ္ထဲမွာ ကုမၸဏီတစ္ခုကို အေကာင္းဆုံးေအာင္ျမင္မႈရေအာင္ ဘယ္လုိလုပ္ရမလဲ။
ေျဖ။ ။ ဂလုိဘယ္လုိက္ေဇးရွင္း ျဖစ္လာတာနဲ႔အမွ် ကိုယ့္မွာအစြမ္းအစနဲ႔ အရင္းအႏွီးမွာ အကန္႔အသတ္ရွိလာတာကို ေတြ႕ရတတ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ဂလုိဘယ္ဆန္ေအာင္၊ ကမၻာနဲ႔ရင္ေပါင္တန္းေအာင္လုပ္ဖုိ႔ အေကာင္းဆုံးနည္း ကေတာ့ ဗဟုိကထိန္းခ်ဳပ္မႈေတြကို ေျဖေလ်ာ့ေပးဖုိ႔ပါပဲ။ ကိုယ့္ေဒသတြင္း ကုမၸဏီတြင္းမွာရွိတဲ့ လူေတာ္ေတြနဲ႔ အရင္းအႏွီးေတြကို မိခင္ကုမၸဏီႀကီးနဲ႔ ေပါင္းစပ္ႏုိင္ဖုိ႔ေပါ့။

ေမး။ ။ ယေန႔ကာလမွာ အလြန္ေအာင္ျမင္ေနတဲ့ ကုမၸဏီႀကီးေတြမွာက်င့္သုံးေနတဲ့ ထိန္းခ်ဳပ္မႈ Control ဆုိတာရဲ႕ သေဘာသဘာ၀ကဘာပါလဲ။
ေျဖ။ ။ အတိတ္ကာလေတြတုန္းကေတာ့ ကုမၸဏီရဲ႕ ၅၁ ရာခုိင္ႏႈန္းကုိ ပိုင္ထားသူဟာ ထိန္းခ်ဳပ္သူပဲေပါ့။ ကုမၸဏီထဲမွာရွိေနတဲ့ အမ်ားစုရဲ႕ဘုံအက်ဳိးစီးပြားကို စီမံခန္႔ခြဲရင္း ကုမၸဏီကို ထိန္းခ်ဳပ္ဖုိ႔ႀကိဳးစားတာကေတာ့ ပိုၿပီးအဓိပၸါယ္ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီလုိခ်ဥ္းကပ္နည္းမ်ဳိးကေတာ့ အေျခတက်ျဖစ္ဖုိ႔ အခ်ိန္ပိုယူရတယ္။ အျပန္အလွန္ယုံၾကည္မႈေတြ ဆက္သြယ္ၫႇိႏႈိင္းမႈေတြ အမ်ားႀကီးလုိတယ္။ ဒါမွသာ အားလုံးတစ္စိတ္တစ္၀မ္းထဲျဖစ္မႈကို တည္ေဆာက္ႏုိင္မယ္။ ဒီေနာက္မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ဘုံေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ Common Vision နဲ႔ ဘုံဦးတည္ခ်က္ပန္းတုိင္နည္းဗ်ဴဟာေတြဆီေရာက္ပါၿပီ။ အဲဒါေတြက ေရရွည္အက်ဳိးအျမတ္ကို ျဖစ္ထြန္းေစပါလိမ့္မယ္။

ေမး။ ။ ေခါင္းေဆာင္မႈ Leadership ဆုိတာကို ဆရာ့အေနနဲ႔ ဘယ္လုိအဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆုိပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ ေခါင္းေဆာင္မႈ Leadership ဆိုတာ အိပ္မက္၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တစ္ခုကို အတူတကြေအာင္ျမင္မႈရေအာင္ စြမ္းေအာင္တဲ့ျဖစ္စဥ္ပါ။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ အဲဒီအိမ္မက္ကို ေအာင္ျမင္ေအာင္လုပ္ႏုိင္မွာမဟုတ္ေတာ့ဘူးလို႔ ထင္ရတဲ့အခ်ိန္မ်ဳိးမွာေတာင္ ရေအာင္လုပ္တဲ့ျဖစ္စဥ္ပါ။ ေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ ပြင့္လင္းတဲ့စိတ္ရွိထားရမယ္။ အျခားသူေတြရဲ႕အႀကံကုိ လက္ခံႏုိင္ရမယ္။ ေခါင္းေဆာင္မႈစြမ္းရည္အတြက္ အေကာင္းဆုံးေလ့က်င့္မႈကေတာ့ ကိုယ့္အမွားေတြကေန ျပန္သင္ယူျခင္းပါပဲ။ ဆိုလုိတာကေတာ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ ဘယ္ေတာ့မွဆင္ေျခမေပးဘူး။ သူမ်ားကိုလည္း အျပစ္တင္ဖုိ႔မႀကိဳးစားၾကပါဘူး။ တစ္ခုခုမွားသြားတယ္မယ္ဆုိရင္ေတာင္မွ ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ဟာ “သူတုိ႔ဘာမွားေနလဲ” လုိ႔မေမးဘူး။ “ငါဘာမွားေနလုိ႔လဲ” လုိ႔ပဲ အၿမဲေမးေလ့ရွိၾကတယ္။

ေမး။ ။ အလုပ္အေပၚသစၥာရွိမႈ Loyalty ဆိုတဲ့အယူအဆဟာ ႏွစ္ေတြၾကာလာတာနဲ႔အမွ် ဘယ္လုိေျပာင္းလဲလာပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ ဒီေန႔ေခတ္ကာလမွာေတာ့ အလုပ္သမားေတြရဲ႕သစၥာရွိမႈ Employee Loyalty ကုိ ဘုံေမွ်ာ္မွန္းခ်က္၊ မဟာဗ်ဴဟာေတြကေနသာ ဖန္တီးႏုိင္ပါတယ္။ “သစၥာရွိမႈ” ကို အမ်ားနဲ႔ဆုိင္တဲ့ ဘုံအက်ဳိးစီးပြား Common Interest  ဆိုတာနဲ႔ပဲ အားျဖည့္ရမယ္။ ဆုိလုိတာက လူတုိင္းဟာ မက္လုံးရွိေနရမယ္။ ရွယ္ယာပုိင္ဆုိင္ခြင့္ေတြရွိေနရမယ္။ သူတို႔ရဲ႕ကုမၸဏီမွာ တာ၀န္ယူမႈအပိုင္း ပိုေတာ္လာေအာင္ အျမတ္ခြဲေ၀မႈေတြလည္း လုပ္ထားေပးရမယ္။ သစၥာရွိမႈ Loyalty ဆိုတာ အမွားလုပ္မိရင္ေတာင္မွ မန္ေနဂ်ာေတြ အလုပ္သမားေတြကို ကာကြယ္ေပးထားရာက ေပါက္ဖြား လာတတ္တယ္။ လူေတြဟာ အမွားလုပ္မိရာက အမွန္ျပင္ဖို႔ အခြင့္အေရးရရင္ တကယ္ေလးေလး စားစား သင္ယူေလ့လာေလ့ရွိပါတယ္။

ေမး။ ။ ကုမၸဏီရဲ႕႐ုပ္ပုံလႊာမွာ အလုပ္သမားေတြက ဘယ္ေနရာမွာပါ၀င္ေနပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ စားသုံးသူက ပထမပါ။ ၿပီးရင္အလုပ္သမားေတြေပါ့။ အဲဒီေနာက္မွာမွရွယ္ယာရွင္ေတြပါ။ တခ်ဳိ႕ကုမၸဏီေတြကေတာ့ ရွယ္ယာရွင္ေတြကို ပထမေနရာထားတယ္။ ဒါဟာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူ (ရွယ္ယာရွင္) ေတြကို ေပ်ာ္ရႊင္ေစႏုိင္ေပမဲ့။  အဲဒီကုမၸဏီေတြဟာ ၁၀ ႏွစ္၊ ႏွစ္ ၂၀၊ ႏွစ္ ၃၀ခံဖို႔ေတာ့ လြယ္မွာမဟုတ္ဘူး။ သူတို႔ဟာ လုပ္ငန္းကို ႀကီးထြားေအာင္လုပ္ဖုိ႔ထက္ ေရတိုအျမတ္ကိုပဲ စိတ္၀င္စားလြန္းတာေၾကာင့္ပါ။

 Ref: Sales Cultre : Interview with Acer’s Stan Shih

No comments: