Sunday, September 2, 2018

❄ ထမင္းလံုးတေစၧ ❄




 
ညေန သံုးနာရီခန္႔မွစ၍ ႐ြာသြန္းခ်ေနေသာ မိုးသည္ စဲသည္မ႐ွိပဲ ေစြ၍ေနရာ ညစဥ္ညတိုင္း ထမင္းစားၿပီးလွ်င္ ထြက္၍ လည္ပတ္သြားလာျခင္း၊ ႐ုပ္႐ွင္ၾကည့္ျခင္း တို႔ျဖင့္မပ်င္းေျဖေလ့႐ွိေသာ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ထိုေန႔အဖို႔၌ စြတ္စိုလြန္းသည့္အတြက္ အျပင္သို႔ထြက္ရန္ ခက္ေနေတာ့၏။ အိမ္တြင္ ေနရန္ကလည္း ၿငီးေငြဖြယ္ေကာင္းလွ၍ သံခ်ိဳင့္တြင္းသို႔ ေရာင္ေနေသာ က်ားကဲ့သို႔ ေဆာက္တည္၍ မေနႏိုင္ေတာ့ပဲ အခန္းတြင္း၌ ေခါက္တုန္႔ေခါက္ျပန္ေလွ်ာက္၍ စိတ္အိုက္ေနမိပါေတာ့သည္။

    ျပတင္းေပါက္သို႔ ေရာက္တိုင္းေရာက္တိုင္း အျပင္သို႔ ေမွ်ာ္ၾကည့္လိုက္ေသာအခါ လမ္းေပၚသို႔ တေျဖာက္ေျဖာက္က်ေနေသာ မိုးသံမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္အား ပိုမိုစိတ္ညစ္ေစ၏။ အခ်ိန္မွာ ႐ွစ္နာရီထိုးၿပီ။ မိုးလည္းစဲေတာ့မည့္ လကၡဏာမ႐ွိေတာ့သျဖင့္ ထိုေန႔အဖို႔ မိုးကို အ႐ႈံုးေပးရေတာ့မည္၊ အျပင္သို႔ထြက္ႏိုင္ေတာ့မည္ မဟုတ္ဟု စိတ္ကိုတံုးတံုးခ်လ်က္ မအိပ္မီ အပ်င္းေျပေစရန္ အိပ္ခန္းတြင္း၌ စာအုပ္မ်ားကို လိုက္၍႐ွာေသာအခါ စံုေထာက္ဝတၳဳ၊ အေမရိကန္ လူဆိုးဂုိဏ္ဝတၳဳႏွင့္ မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္ကို ေတြ႔႐ွိသျဖင့္ ပက္လက္ကုလားထိုင္ ထိုင္ကာ အဆင္သင့္ရာဖြင္၍ ဖတ္ေတာ့၏။ ကၽြန္ေတာ္လွန္လိုက္ေသာ ဝတၳဳတို႔မွာ သတ္မႈ၊ ျဖတ္မႈ၊ လူဆိုးမ်ား၊ စံုေထာက္မ်ား၊ ဂါတ္မ်ား၊ ေထာင္မ်ားအေၾကာင္း ပါ႐ွိသည့္ေသြးထြက္သံယို ဝတၳဳခ်ည္းျဖစ္၍ ေနေတာ့၏။ နာရီလည္း ညနာရီျပန္တစ္ခ်က္တီးေလၿပီ။

    ဤသို႔ အာရုံတြင္ ၾကမ္းေသာ ဝတၳဳခ်ည္း ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ စာအုပ္မ်ားကိုပိတ္၍ မီးမႈတ္ၿပီးလွ်င္ အိပ္ရာထဲသို႔ ဝင္၍ အိပ္ေတာ့၏။ အိပ္ေပ်ာ္သြားသည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ အိပ္မက္မက္ေတာ့သည္။ အိပ္မက္ထဲတြင္ အိပ္၍မေပ်ာ္ႏိုင္သည့္အတြက္ မိုး႐ြာေန၍ အျပင္သို႔မထြက္ႏိုင္သည္ကို အ႐ံႈးမေပးလိုေတာ့ပဲ တ႐ုတ္တန္းသို႔သြား၍ ဆန္ျပဳတ္ေသာက္ဦးမည္ဟု အိမ္မွ ညသံုးနာရီ အခ်ိန္ေလာက္တြင္ ထြက္ခဲ့၏။ လမ္း၌မိုးသည္ တေျဖာက္ေျဖာက္႐ြာလ်က္ပင္႐ွိ၏။ လမ္းေပၚ၌ အသြားအလာတို႔လည္း မ႐ွိေတာ့ပဲ အိမ္တို႔မွာ တိတ္ဆိတ္လွ၏။

    ဆိုက္ကား၊ လန္ခ်ား စသည္တို႔လည္း မ႐ွိေတာ့ေပ။ ႐ုပ္႐ွင္႐ံုမ်ားအနီးသို႔ ေရာက္ေသာအခါ မိုးမွာ ဖြဲရာမွတဖန္ ႐ြာခ်လာျပန္ေသာေၾကာင့္ ႐ုပ္႐ွင္႐ံုတစ္႐ံု၏ ဆင္ဝင္ေအာက္သို႔ မိုးဝင္ခိုရေလ၏။ ထိုအခိုက္တြင္ မိုးရိပ္ေၾကာင့္ ေကာင္းစြာအလင္းေသာ လမ္းမီး၏အရာင္ျဖင့္ လူတစ္ေယာက္သည္ ကၽြန္ေတာ္႐ွိရာ ႐ုပ္႐ွင္႐ံုဘက္သို႔ ယိမ္းထိုး၍ လာေနေတာ့၏။ ၄င္းကို ၾကည့္ရျခင္းအားျဖင့္ မဟန္ႏိုင္ေအာင္ အရက္မူးလာေနမွန္း သိရ၏။ ၄င္း၏ ေျခေထာက္မ်ားမွာ ၄င္းလုိရာသို႔အား အလုိက္ပါပဲ အျခား သြားခ်င္ရာဘက္သို႔ သြားေနေသာေၾကာင့္ တခ်က္တခ်က္ “သည္မေအ ေျခေထာက္ကြာဘာျဖစ္ရတာတံုး” ဟုဆဲသံကိုၾကားရ၏။

    ဤသို႔ရိမ္းထိုးလ်က္ပင္ ႐ုပ္႐ွင္႐ံု ဆင္ဝင္ေအာက္သို႔ ေရာက္လာေသာအခါ ထိုအမူးသမားကိုၾကည့္၍ ေ႐ွာင္ရန္ကၽြန္ေတာ္ သတိထားေနေသာ္လည္း အမူးသမားသည္ ကၽြန္ေတာ္ရပ္ေနရာသို႔ ယိမ္းထိုး၍လာေတာ့၏။

    ကၽြန္ေတာ္က တဘက္ကို အေရွင္တြင္ သူကလည္းတဘက္ကို ျပန္၍ ယိမ္းထိုးလိုက္ရာ လူခ်င္း တအားဝင္တိုက္မိေတာ့၏။
    ဤသို႔ တိုက္မိသည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ ထိုအမူးသမားက “ ေဟ့... မင္း လူတစ္ေယာက္လံုးကို မျမင္ဘူးလား။ မ်က္စိကန္းေနသလား” ဟုဆဲေတာ့၏။

    ကၽြန္ေတာ္က “ ခင္ဗ်ားမူးၿပီး ဝင္တုိက္တာ။ ကၽြန္ေတာ္က ဝင္တိုက္တာမဟတ္ဘူး” ဟုေျပာလိုက္ရာတြင္ သူ႔ကို မူးတယ္ေျပာရပါမည္ေလာဟု ဆဲဆိုၿပီး ကၽြန္ေတာ္အား အတင္းဝင္၍ ထိုးေတာ့၏။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေဒါသထြက္သြားေတာ့ရာ ခါးၾကားတြင္ပါေသာ ဓားေျမႇာင္ကို ထုတ္ၿပီး အခ်က္ေပါင္းမ်ားစြာ ဆင့္ထိုးေတာ့ရာ ဓားေအာက္၌ပင္ တစ္ခ်က္မွ်မေအာ္ႏိုင္ေတာ့ပဲ ေခြလဲ၍ က်သြားေလေတာ့၏။

    လူသူေလးပါးမ်ား ျမင္သလားဟု အသာ ေတာင္ေျမာက္ေလးပါးၾကည့္ၿပီး ေနာက္ မည္သူမွ် မ႐ွိသျဖင့္ ဆန္ျပဳတ္ေသာက္ရန္ ဆက္မသြားဝံ့ေတာ့ပဲ ရင္တဖိုဖိုႏွင့္ အိမ္သို႔ျပန္ေျပးခဲ့ေတာ့၏။ အိမ္ေရာက္ေသာအခါ အခန္းဓာတ္မီးကို ဖြင့္လ်က္ ေသြးစက္မ်ားစဥ္ေနေသာ လံုခ်ည္ႏွင့္ အက်ႌကိုခၽြတ္ကာ ခုတင္ေဘး႐ွိ တန္းေပၚတြင္ တင္ၿပီးေနာက္ အိပ္ရာထဲသို႔ ျပန္ဝင္၍ အိပ္ေတာ့၏။

    နံနက္ ေနအတန္ျမင့္မွ ကၽြန္ေတာ္၏တပည့္ ဘသိန္း လက္ဖက္ရည္ပြဲထိုးရန္ တံခါးေခါက္ေသာအခါမွ အိပ္ရာမွႏိုး၍ တံခါးဖြင့္ေပးရေလ၏။ ဘသိန္းသည္ လက္ဖက္ရည္ပြဲႏွင့္ သတင္းစာကို ထားခဲ့ၿပီးေနာက္ ျပန္ထြက္သြားေတာ့၏။ ကၽြန္ေတာ္လည္း လက္ဖက္ရည္ေသာက္ယင္း ငါညက မဟုတ္တဲ့ သတ္ျဖတ္တဲ့ဝတၳဳေတြကို ဖတ္မိလုိ႔ ဒါေလာက္ ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ အိပ္မက္ကို မက္တာပဲဟု စဥ္းစားမိယင္း အိပ္မက္ထဲမွ ဆဲသံမ်ားကို နားကၾကားေယာင္႐ွိလ်က္ မိမိကေဒါသႏွင့္ အရက္သမားကို ဓားေျမႇာင္ႏွင့္ အခ်က္ေပါင္းမ်ားစြာ တအားထိုးသည္တို႔ကို စိတ္ထဲက ျပန္ျမင္လာျပန္ေတာ့သျဖင့္ အိပ္မက္ကို အစအဆံုး ျပန္လည္ စဥ္းစားမိေတာ့၏။ ဤအာ႐ံုေပ်ာက္ေစရန္ သတင္းစာကို ဖတ္မည္ဟု လွမ္း၍ ဆြဲယူလုိက္၏။

    ထိုအခါ အိမ္ခန္းအတြင္း႐ွိ ဓာတ္မီးမွာ လင္းေနသည္ကို သတိျပဳမိေတာ့၏။ ညက မိမိအိပ္ရာတြင္းမဝင္မီ မီးပိတ္လိုက္၏။ ထို႔ေနာက္ မီးကို ျပန္မဖြင့္မိေခ်။ သို႔ရာတြင္ အိပ္မက္တြင္၌ကား အရက္မူးသမားကို သတ္ၿပီး ျပန္လာခဲ့ရာ၌ မီးဖြင့္ၿပီး ျပန္မပိတ္ပဲ အိပ္ရာထဲသို႔ ဝင္အိပ္ေတာ့၏။ ယခုမီးဖြင့္လ်က္ ႐ွိေန၏။ ငါ၏အိပ္မက္သည္ ငါ့အား အိပ္ရာမွေယာင္၍ ထေစၿပီး လူသတ္ေစခဲ့သေလာ၊ အိပ္မက္မဟုတ္ပဲ လူသတ္ခဲ့ျခင္းမွာ တကယ္ပဲေလာဟု သံသယ ႐ွိလာေတာ့၏။

    ဤသို႔ အိပ္မက္ကို သံသယ႐ွိေနစဥ္ ဘသိန္းသည္ အခန္းသြင္းသို႔ ဝင္လာၿပီးေနာက္ ဆရာထမင္းခူးၿပီးၿပီဟု ေျပာ၍ ေန႔တိုင္းကဲ့သို႔ အဝတ္ေဟာင္းမ်ားကို ဒိုဘီေပးရန္ စုေဆာင္းေတာ့၏။ ကၽြန္ေတာ္မွာ မီးလံုးပြင့္ေနသည္ကို ဘသိန္း သတိျပဳမိမည္စိုး၍ “ေဟ့ ဘသိန္း၊ ဒီကေန႔ အဝတ္ေတြ ဒိုဘီမေပးနဲ႔။ နက္ျဖန္မွ စုေပး။ ငါအလုပ္သြားဖို႔ ဖိနပ္ကိုသာ ေဆးျမန္ျမန္တိုက္လိုက္” ဟုေျပာၿပီးေနာက္ “ဒီကေန႔ ဘာသတင္းထူးေသးလဲ” ဟုေမးလုိက္ရာ “ကၽြန္ေတာ္ ေစ်းနားသြားယင္း ႐ုပ္႐ွင္႐ံုေ႐ွ႕မွာ ညက လူတစ္ေယာက္သတ္သြားလုိ႔ အေလာင္းကိုခုမနက္ ေတြ႔ရေၾကာင္းနဲ႔ သတင္းၾကားခဲ့တယ္” ဟုေျပာၿပီးျပန္ထြက္သြားရာ ကၽြန္ေတာ္မွာ မနည္းပင္ ဣေျႏၵလုပ္၍ ေနရ၏။

    ဘသိန္းထြက္သြားၿပီးေနာက္ ညက အိပ္မက္ထဲတြင္ ခၽြတ္ထားေသာ အက်ႌလံုခ်ည္မ်ားကို တန္းမွ ဆြဲၾကည့္ေသာအခါ၊ ေသြးစက္မ်ား စြန္းေနသည္ကို အေသအခ်ာ ျမင္ရေသာအခါ ေဇာေခၽြမ်ားျပန္လ်က္ အိပ္မက္မွာ တကယ္ျဖစ္ေနသည္ကို ေလးေလးနက္နက္ သိရေတာ့၏။

    စိတ္ထဲ၌ ငါသည္ လူသတ္ခဲ့ၿပီ။ သို႔ရာတြင္ ငါမေဖာ္ပဲ ေပၚမည္မဟုတ္။ သက္ေသ မည္သာမွ်မ႐ွိသျဖင့္ ဒီ ေသြးစြန္းေသာ အဝတ္တို႔သာ ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္ရန္ အေရးႀကီးေတာ့သည္ဟု လက္ဆြဲသားေရအိတ္တစ္လံုးထဲသို႔ ထုိ အက်ႌႏွင့္ လံုခ်ည္ကိုထည့္၍ အျခားပစၥည္း အနည္းငယ္ထည့္ၿပီးေနာက္ အဝတ္အစားလဲလ်က္ ဓာတ္မီးပိတ္ကာ သားေရအိတ္ႏွင့္တကြ အခန္းမွထြက္၍ ထမင္းစားပါသည္။

    ဘသိန္းက “ဆရာအလုပ္သြားမယ္ဆို။ သားေရအိတ္ႀကီးဘာလုပ္ဖို႔လဲ” ဟုေမးရာ  “ ဟာ ဒီကေန႔ အလုပ္မသြားေတာ့ဘူး။ အေရးႀကီးတဲ့ ကိစၥသတိရလုိ႔ အင္းစိန္ အမိန္႔ေတာ္ရ ဦးေဖာ့တို႔အိမ္ကို သြားလုိက္ဦးမယ္။ တစ္ရက္ႏွစ္ရက္ ၾကာခ်င္ ၾကာလိမ့္မယ္” ဟု ေျပာၿပီး ထမင္းကမန္းကတန္းစားကာ တကၠစီတစ္စီးငွားၿပီး အင္းစိန္ကို သြားပါသည္။

    အင္းစိန္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ ဦးေဖာ့အား ေဗဒင္က တစ္ညအိပ္ ခရီးထြက္မည္ေျပာ၍ အေဝးကို မသြားလုိေသာေၾကာင့္ လာခဲ့ေၾကာင္းေျပာၿပီး လူအလစ္တြင္ အက်ႌႏွင့္ လံုခ်ည္ကို အုတ္ခဲ့ႏွင့္လိပ္ၿပီး အေပၚက စကၠဴႏွင့္ ေသေသခ်ာခ်ာထုပ္၍ ပါဆယ္ထုပ္သဏၭာန္ ျပဳလုပ္ထားပါသည္။

    ေန႔လည္အခ်ိန္တြင္ ပါဆယ္ထုပ္ကို အိမ္ႏွင့္မေဝလွေသာ လူျပတ္သည့္ ေရကန္တြင္းသို႔ခ်ရန္ အိမ္မွထြက္လာေသာအခါ ဦးေဖာ့၏ဇနီး ေဒၚမယ္က “ဘယ္သြားမလို႔လဲ” ဟုေမးသျဖင့္ “စာတိုက္ကိုပါဆယ္ထုပ္ ပို႔စရာ႐ွိလုိ႔” ဟုေျပာခဲ့ၿပီး ေရကန္သို႔ သြားပါေတာ့သည္။ လူျပတ္သည္ႏွင့္ အဆင္သင့္ေနသျဖင့္ ကန္ထဲသို႔ ပစ္ခ်ခဲ့ၿပီးေနာက္ ျပန္လာပါသည္။ စိတ္ထဲ၌လည္း အေတာ္ေပါ့သြားပါသည္။

    အင္စိန္တြင္ တစ္ညအိပ္ၿပီးေနာက္ နံနက္အိပ္ရာထတြင္ ရန္ကုန္သို႔ မီးရထားႏွင့္ ျပန္ခဲ့ပါသည္။ ဘူတာ႐ံုတြင္ ေတြ႔သမွ် သတင္းစာမ်ားကို ဝယ္၍ တြဲထဲတြင္ ဖတ္သြားရာ ႐ုပ္႐ွင္႐ံုေ႐ွ႕ လူသတ္မႈမွာ သတင္းစာတိုင္းတြင္ ပါလ်က္ ပုလိပ္တို႔က လက္သည္တရားခံကို စံုစမ္းလ်က္႐ွိေၾကာင္း၊ အေလာင္းတြင္ စိုက္လ်က္က်န္႐ွိေသာ ဓားေျမႇာင့္မွတပါး အျခားသဲလြန္စ မ႐ွိပဲ ဓားေျမႇာင္တြင္ “ေပ်ာ္ဘြယ္ဆရာ႐ွိန္” ဟူေသာဓားလုပ္သူအမည္ ပါ႐ွိေၾကာင္းတို႔ကို ေဖၚျပပါ႐ွိေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္မွာ ဓားေျမႇာင္ကို ေၾကာက္အားလန္႔အားႏွင့္ ထားပစ္ခဲ့မိသည္ကို မွားေလျခင္းဟု ေအာက္ေမ့မိေသာ္လည္း ဤဓားေျမႇာင္မွာ ဆပ္ပါးမိုင္းနားတပ္သားမ်ားကို ယမန္ႏွစ္က ေဝငွေသာဓားေျမႇာင္ျဖစ္၍ ဓားေပါင္း ၁၀၀ ေက်ာ္သျဖင့္ မည္သူ႔ပစၥည္းဟု သိႏိုင္လိမ့္မည္မဟုတ္ဟု ေျဖရေလေတာ့သည္။

    ထို႔ေနာက္ အမႈႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ဘာသတင္းမွ မၾကားရေတာ့ပဲ ၿငိမ္သက္သြားေတာ့ရာ ကၽြန္ေတာ္လည္း စိတ္ေအးသြားၿပီ။ ထုိကိစၥအတြက္ စိတ္ခ်ေနပါေတာ့သည္။ ဤသို႔ ၁၀ ရက္ခန္႔ေနၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ စံုေထာက္ဌာနမွ ကၽြန္ေတာ့္အား အေခၚေရာက္လာသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ လုိက္သြားေသာအခါ အင္စပိတ္ေတာ္က “ကိုခင္ေအာင္ ခင္ဗ်ားလာတာ ေက်းဇူးတင္သဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ႐ုပ္႐ွင္႐ံုေ႐ွ႕ လူသတ္မႈအတြက္ အခက္အခဲ ေတြ႔ေနရလုိ႔ ခင္ဗ်ား အကူအညီကို ေတာင္းခ်င္လို႔ပါ”

    “ဟုတ္ကဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ ကူညီႏိုင္တာ႐ွိလွ်င္ ကူညီပါ့မယ္။” “ဒီအမႈမွာ ဓားေျမႇာင္တစ္ခုကလြဲလို႔ စံုေထာက္စရာ သက္ေသခံဘာမွ မ႐ွိပါ။ သို႔ေသာ္လဲ ဒီဓားေျမႇာင္မွာပါတဲ့ ဓားဆရာနာမည္ကစၿပီး စံုစမ္းလိုက္ေတာ့ ဒီဆရာထံမွာ အစိုးရက ဓား ၁၀၀ မွာဖူးတယ္။ အဲဒီဓား ၁၀၀ မွာဆရာ့နာမည္ေတြပါတာခ်ည္းပဲ။ ဒီဓား ၁၀၀ ကို မႏွစ္က ဆပ္ပါးမိုင္းနား တပ္သားမ်ားကို ထုပ္ေပတဲ့အခါမွာ ခင္ဗ်ားတို႔႐ံုးက ခင္ဗ်ားပဲထုတ္ေပးရတယ္။ ဓား ၂၅ ေခ်ာင္းပိုေနတာကို ခင္ဗ်ားတို႔႐ံုးသားေတြက ေဝယူၾကတယ္လို႔ သိရတယ္။ တပ္သားေတြမွာ သူတို႔ဓားမ်ား႐ွိေတာ့ အခုထိုးတဲ့ဓားဟာ အပို ၂၅ ေခ်ာင္းထဲက ျဖစ္ရမယ္။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔စံုေထာက္ဖို႔ဟာ လူ ၂၅ ေယာက္ပဲက်န္ေတာ့တယ္။ အဲဒီ ၂၅ ေယာက္ဟာ ဘယ္သူေတြလဲဆိုတာ ခင္ဗ်ားမွတ္မိသေလာက္  ေျပာစမ္းပါ” ဟုေမးပါသည္။

    ကၽြန္ေတာ္လည္း မွတ္မိသေလာက္ေျပာရတြင္ ကၽြန္ေတာ္၏အမည္ကို ထည့္မေျပာပါ။ အင္စပိတ္ေတာ္က “ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဗ်ာ။ ဓား႐ွင္ေတြရဲ့ လက္ပံုစံကိုယူၿပီး အခုလူသတ္တဲ့ဓားမွာ က်န္ရစ္တဲ့ေသြးေစးနဲ႔ထင္ေနတဲ့ လက္ပံုစံကိုတိုက္ၾကည့္ရလွ်င္ တရားခံေပၚစရာ႐ွိရဲ့လို႔ ဒီတစ္လမ္းပဲ လိုက္ေနရတယ္။ ခင္ဗ်ားရဲ့လက္ပံုစံေလးလဲ တဆိတ္ယူထားလုိက္ပါရေစ။” ဟုဆိုေသာအခါ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေခါင္းႀကီးသြားၿပီးလွ်င္ “ခင္ဗ်ား ကၽြန္ေတာ့္ကို လူသတ္တယ္လို႔ စြပ္စြဲတာလား။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုေခၚၿပီး ဒီလုိလုပ္တာဟာ ေစာ္ကားတာနဲတူတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္လက္ပံုစံလုိခ်င္လွ်င္ ခင္ဗ်ား ယူႏိုင္တဲ့ အာဏာ႐ွိေအာင္ ကၽြန္ေတာ့္ကို အမႈဖြင့္ဦး” ဟုစိတ္ဆိုးမာန္ဆိုးႏွင့္ ေျပာလုိက္ရာ အင္စပိတ္ေတာ္က “စိတ္မဆိုးပါနဲ႔ဗ်ာ။ အတင္းယူဖို႔လဲ အာဏာမ႐ွိပါဘူး။ ခင္ဗ်ား တရားခံမွမဟုတ္ေသးပဲ။ ကၽြန္ေတာ္က အျခားလူမ်ား လက္ပံုစံယူေတာ့ နမူနာျပရလွ်င္ လြယ္မလားလို႔ပါ။” ဟု ကၽြန္ေတာ့္ကို ေခ်ာ့၍လႊတ္လုိက္၏။ ကၽြန္ေတာ္လည္း အမႈအတြက္စိတ္မေအးပဲ ႐ံုးကိုသာ အလုပ္ဆင္းသြားရေတာ့၏။

    ညေန အိမ္ျပန္လာေသာအခါ ဘသိန္းက “ဆရာ ဒီကေန႔ စံုေထာက္ႏွစ္ေယာက္ အိမ္ကိုလာၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ကို စစ္ေမးၾကတယ္။ ေမးလိုက္တာစံုလို႔။ ဆရာအင္းစိန္သြားတဲ့ ရက္ဆီကေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္က ဒီမွာေနတဲ့အေၾကာင္းေျပာၿပီး ဆရာမ႐ွိတဲ့တစ္ရက္ပဲ ဒလကိုကူးတဲ့အေၾကာင္းကိုေျပာလိုက္တယ္။ ဆရာမ႐ွိဘူးေျပာတာမယံုလုိ႔ အင္းစိန္ဦးေဖာတို႔အိမ္ ဆရာသြားေၾကာင္း ေျပာလုိက္ရေသးတယ္။

    ကၽြန္ေတာ့္မွာကား ဝမ္းထဲ၌ ကမာၻမီးေလာင္စ ျပဳလာေတာ့၏။ စံုေထာက္မ်ားသည္ အင္းစိန္သို႔သြား၍ ဦးေဖာ့အိမ္သားမ်ားကို စစ္ၾက၏။ ကၽြန္ေတာ္ ေန႔လယ္ အိမ္မွပါဆယ္လုပ္ရန္သြားေၾကာင္း ဦးေဖာ့၏ဇနီးထံမွ သတင္းရ၏။ ထိုေန႔က စာတိုက္တြင္ ထိုအခ်ိန္၌ ပါဆယ္မလုပ္ရေၾကာင္း စာတိုက္က သက္ေသခံ၏။ ဦးေဖာ့အိမ္ႏွင့္ စာတုိက္အၾကားတြင္ အထုပ္တစ္ထုပ္ ေဖ်ာက္ဖ်က္ႏိုင္ေသာ ေနရာကို႐ွာရာတြင္ ေရကန္ကိုေတြ႔၏။ ေရကန္ကို ပိုက္ဆြဲ႐ွာေသာအခါ အထုပ္ကိုရသျဖင့္ ေျဖေသာအခါ ေသြးစြန္းေသာအဝတ္မ်ားကို ေတြ႔႐ံုသာမက ႐ွပ္အက်ႌတြင္ ကၽြန္ေတာ္၏နာမည္ ထုိးထားေသာ တံဆိပ္ကေလးကို ကၽြန္ေတာ္မျဖဳတ္မိခဲ့ေခ်။

    ကၽြန္ေတာ့္မွာ ပုလိပ္အဖမ္းခံရၿပီး လက္ပံုစံယူလိုက္ေသာအခါ ဓားတြင္က်န္ရစ္ေသာလက္ပံုစံႏွင့္ ကိုက္ေနေတာ့သျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ လူသတ္မႈ ထင္႐ွားေသာေၾကာင့္ ႐ံုမွ ႀကိဳးဒဏ္စီရင္လိုက္ေတာ့၏။ ႀကိဳးစင္သို႔ေရာက္ေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္၏မ်က္ႏွာကို အဝတ္စည္း၍ လည္ပင္းကို ႀကိဳးကြင္းစြပ္ေတာ့၏။ ထိုအခါကၽြန္ေတာ္သည္ ႐ုန္းေတာ့ရာ ကၽြန္ေတာ္၏ကုိယ္မွာ ေထြးလံုးရစ္ပတ္ျဖစ္ၿပီး လန္႔၍ ႏိုးလာေတာ့၏။ တကိုယ္လံုးလည္း ေခၽြးမ်ား ႐ႊဲေနေတာ့၏။ ဘသိန္းလည္း႐ံုခ်ိန္နီး၍ ကၽြန္ေတာ့္ကို လာႏႈိုးသည္ႏွင့္ ႀကဳံႀကိဳက္ေနေတာ့၏။

    ထိုအခါမွ ကၽြန္ေတာ္သည္ ညကအိပ္မက္မက္ၿပီး ေနာက္နံနက္လက္ဘက္ရည္ေသာက္ၿပီး သတင္းစာဖတ္မည္အလုပ္တြင္ ထပ္မံအိပ္ေပ်ာ္သြားၿပီး ညက အိပ္မက္ကို ဆက္၍မက္ေနျပန္ေၾကာင္း သိရေတာ့၏။ သတင္းစာကုိလွမ္း၍ၾကည့္လိုက္ေသာအခါ ႐ုပ္႐ွင္႐ံုေ႐ွ႕ လူသတ္သြားျခင္းဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ကို ျမင္ရေသာအခါ သာ၍အံ့အားသင့္သြားေတာ့၏။

    အေသအခ်ာယူ၍ၾကည့္ေသာအခါမွ သတင္းစာမွာ အဂၤါေန႔ထုတ္ သတင္းစာျဖစ္ေန၍ ကၽြန္ေတာ္အိပ္မက္မက္ေနသည္မွာ ဗုဒၶဟူးေန႔မနက္ျဖစ္၏။ အဂၤါေန႔က အမွတ္မဲ့ ဖတ္သြားသျဖင့္ သတိမရေသာလူသတ္မႈကို တညလံုးႏွင့္ တနံနက္လံုး အိပ္မက္ေလွ်ာက္မက္ေနသည္ကို ထိုအခါမွ စဥ္းစားမိေတာ့၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေနာင္အိပ္ရာဝင္ခါနီးတြင္ စာဖတ္လိုပါက ေ႐ြး၍ဖတ္မွဟု သတိျပဳမိပါသည္။

⬛                                                                                            စပယ္ (ဒီဒုတ္ဦးဘခ်ိဳ)

ယခင္ အေျခခံပညာအထက္တန္း ျပဌာန္းစာအုပ္ျဖစ္တဲ့ စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာဝတၳဳတိုမ်ား မွကူးယူထားပါသည္။
 
***၁၉၂၅ တြင္ ဒီးဒုတ္ဂ်ာနယ္ ကို ထုတ္ေဝခဲ့သည္။ သူ၏ ဒီးဒုတ္ဂ်ာနယ္ ကို အမ်ိဳးသား လြတ္လပ္ေရး တိုက္ပြဲ၊ အမ်ိဳးသား ပညာေရး၊ အမ်ိဳးသား ယဥ္ေက်းမႈ ထိန္းသိမ္းေရး တို႔အတြက္ ေရွ႕တန္းေအာင္လံ ဂ်ာနယ္ တစ္ေစာင္ ဟု သိခဲ့ၾကသည္။ ထိုဂ်ာနယ္၏ အမည္ကို သူ႕အမည္တြင္ တြဲၿပီး ဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ိဳ ဟု အမ်ားက သိခဲ့ၾကသည္။ “ဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ိဳ” အမည္အျပင္ “ဒိုးဒိုးေဒါက္” “က်ဴေကာက္” “ေကသာ” “စပယ္” “ဥကၠလာ-မခင္စိန္” “အမိုက္မေလး” စေသာ အမည္မ်ားျဖင့္လည္း ဝတၳဳေဆာင္းပါး မ်ားစြာကို ေေရးသားခဲ့ေသးသည္။

No comments: