Tuesday, November 28, 2017

“ကုိယ့္ Brand ကုိ ဒီ(၃)ခ်က္နဲ႕ တည္ေဆာက္ပါ”


ေရးသားသူ - ေဒါက္တာ ျဖိဳးသီဟ

တကယ္ေတာ့ Facebook က ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ေတာ္ေတာ္ေလး အေရးပါတဲ့ အခန္းက႑မွာ ပါ၀င္ေနပါတယ္။ သူ႕ေၾကာင့္ တကယ္ကို ေလးစားစရာေကာင္းတဲ့သူေတြနဲ႕ သိကၽြမ္းခြင့္ရတယ္။ သူတို႕ဆီကေန ေလ့လာလို႕ ရခဲ့တယ္။ အလုပ္တြဲလုပ္ခြင့္ေတြ ရခဲ့တယ္။ ေရဒီယုိ၊ တီဗီြအစီအစဥ္ေတြမွာ ပါ၀င္ခြင့္ရခဲ့တယ္။ ေဟာေျပာပြဲအတြက္ နယ္ေတြကေန ကၽြန္ေတာ့္ကို လွမ္းဖိတ္ၾကတယ္။ ဒါေတြအကုန္လံုးဟာ Facebook ကတစ္ဆင့္ ခ်ိတ္ဆက္မိခဲ့ၾကတာပါ။

ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္တစ္ဦးတည္း အယူအဆအရေတာ့ Facebook ကုိ networking နဲ႕ branding အတြက္ စနစ္တက် အသံုးခ်သင့္တယ္လုိ႔ ထင္တယ္။ အထူးသျဖင့္ လူငယ္ေတြအတြက္ေပါ့။ အျပင္မွာ ေအာင္ျမင္မႈ တစ္စံုတစ္ရာ ရျပီးသား လူေတြအတြက္ေတာ့ သိပ္ျပႆနာမရွိဘူးလုိ႔ အၾကမ္းဖ်င္း ေျပာလုိ႔ရတယ္။

အဲဒီလို Facebook ကုိ အက်ိဳးရွိေအာင္ သံုးဖို႕ဆုိရင္
အဆင့္(၁) ကုိယ့္နာမည္ ကုိယ္တည္ေဆာက္မယ္၊
အဆင့္ (၂) အဲဒီတည္ေဆာက္မႈကတစ္ဆင့္ ျပင္ပမွာပါ အက်ိဳးရလဒ္ တစ္စံုတစ္ရာ ရေအာင္ျပန္လုပ္ရမယ္။

ဥပမာ မားကတ္တင္းပညာရွင္အျဖစ္ လူသိေအာင္လုပ္မယ္၊ အဲဒီကမွ အလုပ္ပေရာဂ်က္ေတြ ရွာမယ္၊ ကုိယ့္ထက္ တတ္ကၽြမ္းတဲ့ပညာရွင္ေတြ၊ အလုပ္အပ္မယ့္ လုပ္ငန္းရွင္ေတြနဲ႕ ခ်ိတ္ဆက္လို႕ရလာမယ္။ ဒုတိယတစ္ဆင့္ထိ မေရာက္ဘဲ Facebook မွာ လူသိမ်ားရံုသက္သက္ဆုိရင္ေတာ့ အလဟႆပဲလို႔ ဆုိႏုိင္ပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ ပထမအဆင့္အေနနဲ႕ ကုိယ့္နာမည္ကုိ အေကာင္းဆံုးတည္ေဆာက္ပါ။

ဒီေနရာမွာ Facebook ကို သံုးျပီး Branding လုပ္ခ်င္တဲ့ လူငယ္တုိင္း မျဖစ္မေန သတိထားသင့္တဲ့ စည္းမ်ဥ္းႏွစ္ခု ေျပာလိုပါတယ္။

ပထမစည္းမ်ဥ္း - “Facebook က Virtual world” ဆိုတာကုိ ေမ့ပစ္ပါ

ထားပါေတာ့၊ ကၽြန္ေတာ္ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္နဲ႕ ႏုိက္ကလပ္မွာ ကေနတဲ့ ဓါတ္ပံုတစ္ပံုကို Facebook မွာ တင္လုိက္တယ္ဆုိပါစို႕။ ျမင္လုိက္ရသူေတြက ဘယ္လုိထင္မလဲ။ သူတို႕ထင္တဲ့အတုိင္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ဟာ ျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္ေနမယ္။ ဒါေပမယ့္ အားလံုးကေတာ့ အဲဒီအတုိင္း ထင္သြားၾကမွာပဲ။ ဒီလိုပဲ၊ ကၽြန္ေတာ္က ဘုရားမွာ Check-in ၀င္တယ္။ ဘယ္သူကမွ ကၽြန္ေတာ္ ဘုရားကုိ တကယ္ေရာက္ေနမေန လာမစစ္ပါဘူး။ “တကယ္” လို႔ပဲ ထင္လုိက္ၾကတာပဲ။

ဟုတ္တယ္၊ Facebook မွာ တင္သမွ်အကုန္လံုး မွန္ကန္တယ္လို႔ေတာ့ ယူဆလုိ႕မရေပမယ့္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အဲဒီအတုိင္း ယူဆေနၾကတယ္ဆုိတာကိုလည္း ျငင္းလို႔မရဘူး။ ဒါေၾကာင့္ Facebook ဆုိတာ အတုအေယာင္ေလာကၾကီးပါ၊ ဟန္ေဆာင္ေနၾကတာပါ၊ Virtual world ၾကီးပါ ဆုိတဲ့ အယူအဆနဲ႕ တင္ခ်င္ရာတင္၊ ေျပာခ်င္ရာေျပာ လုပ္လိုက္ရင္ ကုိယ့္ရဲ႕နာမည္ တစ္စံုတစ္ရာ ထိခုိက္ႏုိင္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ထင္ခ်င္သလုိထင္၊ ဂရုကုိမစို္က္ဘူး၊ လူေတြရဲ႕ အထင္အျမင္ကလည္း ကုိယ့္အေပၚ ဘာသက္ေရာက္မႈမွ မရွိဘူး ထင္ရင္ လုပ္ပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီလူမႈကြန္ရက္ကတစ္ဆင့္ နာမည္တစ္ခုကုိ ေသခ်ာတည္ေဆာက္ခ်င္တယ္ဆုိရင္ေတာ့ သတိထားဖို ႔လိုပါမယ္။

မွတ္ထားပါ။ Brand ဆိုတာ ကိုယ္ကေျပာတဲ့ ကုိယ့္အေၾကာင္းမဟုတ္ပါဘူး။ သူမ်ားကေျပာတဲ့ ကုိယ့္အေၾကာင္းပါ။ အဲဒီလို သူမ်ားေျပာတဲ့ ကုိယ့္အေၾကာင္း လွလွပပေလးျဖစ္ေနေအာင္ တည္ေဆာက္တာကိုေတာ့ Branding လို႔ ေခၚပါတယ္။ ဒီေတာ့ Branding လုပ္ခ်င္ရင္ ဘယ္သူဘယ္လုိထင္ထင္ ကုိယ္မဟုတ္ရင္ျပီးတာပဲ ဆုိတဲ့ အယူအဆ ေခါင္းထဲက ထုတ္ပစ္ပါ။ ကိုယ္မဟုတ္ဖုိ႕လည္း လိုတယ္၊ ကုိယ္မဟုတ္တာကို လူသိဖုိ႕လည္း လိုပါတယ္။

ဒုတိယစည္းမ်ဥ္း - ကိုယ္သိတာေတြကို ေ၀မွ်ဖုိ႕ ၾကိဳးစားပါ။

ခပ္တုိတိုပဲ ဥပမာေပးပါမယ္။ ကၽြန္ေတာ္ စာအုပ္ထုတ္တယ္။ ပံုမွန္ဆုိ ဒီစာေတြက Facebook မွာ အကုန္တင္ျပီးသား။ သမားရုိးက် စဥ္းစားၾကည္႕။ ၀ယ္ဖတ္စရာအေၾကာင္း မရွိဘူး။ အဲဒီေတာ့ ငါ Facebook မွာ မေရးေတာ့ဘူး၊ ဒါမွ စာအုပ္ထြက္ရင္ သူတို႕၀ယ္ဖတ္မွာ ဆုိျပီး လုပ္မယ္ဆုိပါစုိ႕။ ေသခ်ာတယ္၊ အဲဒီစာအုပ္ေတြ ဘယ္လုိမွ ေရာင္းရမွာမဟုတ္ဘူး။ ဘာလို႔လဲဆုိရင္ ေဒါက္တာ ျဖိဳးသီဟ ဆိုတဲ့ Brand ကို လူမသိေတာ့လို႕ပဲ။

ခုေတာ့ အဲ့လိုမဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ လူမႈကြန္ရက္မွာပဲ ဆက္ေရးတယ္။ တျဖည္းျဖည္း ေဒါက္တာျဖိဳးသီဟ ဆုိတာကုိ သတိထားမိလာတယ္။ စာအုပ္ဆုိင္ေရာက္လို႕ ကၽြန္ေတာ့္စာအုပ္ေတြ႕တဲ့အခါ နာမည္မွတ္မိေနေတာ့ ၀ယ္ျဖစ္သြားတယ္။ စာအုပ္ပုိေရာင္းရတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဒီေခတ္က သိတာကို လွ်ိဳထားမယ္ဆုိတဲ့ေခတ္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ကုိယ္သိထားတာကို ခ်ျပျပီး ကုိယ္ဘာေကာင္လဲ ဆုိတာကို တည္ေဆာက္ရတဲ့ေခတ္ ျဖစ္လာပါျပီ။ ကုိယ္က Digital marketer ဆိုပါေတာ့။ ကိုယ္သိထားတဲ့ Digital marketing အေၾကာင္းေတြ Facebook မွာ တင္လုိက္လုိ႕ လုပ္ငန္းရွင္ေတြက အဲဒါေလးဖတ္ျပီး သူတို႕ဟာသူတို႕ ထမလုပ္ပါဘူး။ ဒီေကာင္က ဒီေနရာမွာ ဆရာပဲ၊ ငါတုိ႕ လုပ္ငန္း သူ႕လက္ထဲ အပ္ရင္ အဆင္ေျပေလာက္တယ္လို႔ပဲ ေတြးသြားတာပါ။ ဒါေၾကာင့္မို႕ အဲ့လိုေတြ ခ်ျပလိုက္လုိ႕ တျခားလူေတြက ကုိယ့္ဆီကေန ကူးခ်သြားမလား မစုိးရိမ္ပါနဲ႕။ အဲဒီေ၀မွ်မႈက လူေတြကုိ ကုိယ္ဘယ္သူလဲ သိသြားေစတယ္။ ကုိယ့္အေပၚ ယံုၾကည္မႈရွိသြားေစတယ္။ Brand တည္ေဆာက္ျပီးသားလည္း ျဖစ္သြားေစပါတယ္။

ဒုတိယတစ္ဆင့္ကေတာ့ အဲဒီလို တည္ေဆာက္လိုက္တဲ့ Brand ကေနမွ ျပင္ပမွာ ရလဒ္တခုခု ရလာဖုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီအတြက္ ဘာျဖစ္ဖို႔လိုလဲဆုိရင္ အြန္လိုင္းမွာ ကုိယ္တည္ေဆာက္ထားတဲ့ Brand နဲ႕ ကုိယ့္ရဲ႕ျပင္ပပံုစံဟာ တစ္ထပ္တည္းမဟုတ္ေတာင္ တစ္ထပ္တည္းနီးပါးက်ဖုိ႔ လိုပါတယ္။ ဒါမွ ရလဒ္တစ္ခု ရမွာပါ။

Facebook မွာ တင္တာကို လူေတြက တကယ္ လုိ႔ပဲ မွတ္ယူေနၾကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ေတြဟာ ကုိယ့္ Brand ကို ဟန္ေဆာင္ျပီး တည္ေဆာက္ၾကတယ္။ အျပင္မွာ စိတ္ေကာင္းမရွိဘဲ အြန္လိုင္းမွာ ျဖဴစင္အျပစ္ကင္းတဲ့ပံုစံ ဖမ္းေနၾကတယ္။ အျပင္မွာ အလုပ္မၾကိဳးစားဘဲ အြန္လိုင္းက်မွ မိုးေပၚက မဆင္းတမ္း စကားလံုးၾကီးေတြ ေျပာေနၾကတယ္။ ကုိယ္တကယ္မယံုၾကည္ဘဲနဲ႕ လူၾကိဳက္မ်ားဖို႕သက္သက္ ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႕ေတြ ေရးေနၾကတယ္။ Follower စုေဆာင္းေနၾကတယ္။

တျဖည္းျဖည္း ဘာနဲ႕တူလာလဲဆုိေတာ့ က်င့္၀တ္မရွိတဲ့ Online shopping က ပစၥည္းေတြလိုပဲ။ ျပထားတာကေတာ့ လန္ပ်ံေနတာပဲ၊ တကယ္တမ္း သံုးၾကည္႕မွ တက္တက္စင္ေအာင္ လြဲေနတာမ်ိဳး ျဖစ္ေနတယ္။ အဲ့ေတာ့ ဘာျဖစ္လဲ ရွင္းပါတယ္။ ေနာက္တစ္ေခါက္ ထပ္မ၀ယ္ဘူးေပါ့။ လူေတြဟာ ဘယ္ေလာက္ခ်စ္ပါတယ္ ခင္ပါတယ္ဆုိဆုိ အလုပ္တကယ္တြဲလုပ္ရေတာ့မယ္ဆုိရင္ ရုိးသားတဲ့သူ၊ ေတာ္တဲ့သူေတြနဲ႕ပဲ တြဲလုပ္ခ်င္တာပါ။ Network သိပ္အေရးၾကီးတယ္လုိ႔ ေျပာလာၾကတဲ့ ဒီေခတ္မွာ ကုိယ္က အရည္အခ်င္းမရွိဘူး၊ မရုိးသားဘူးဆုိရင္ ဘယ္သူနဲ႕မွ Network ခ်ိတ္လို႕ရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒါဆုိ ကုိယ္ဟန္ေဆာင္ျပီး တကူးတက တည္ေဆာက္ထားတဲ့ Brand ၾကီးကလည္း ဘာအက်ိဳးရွိဦးမွာလဲ။ ဒါေၾကာင့္မို႕ စစ္မွန္မႈ ရွိဖုိ႔ သိပ္အေရးၾကီးပါတယ္။

ဒီေတာ့ လူမႈကြန္ရက္ကတစ္ဆင့္ ကုိယ့္ရဲ႕ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ေအာင္ျမင္မႈကို တည္ေဆာက္ခ်င္တယ္ဆုိတဲ့ လူငယ္ေတြအေနနဲ႕ ဒီ(၃)ခ်က္ကို သတိထားဖို႔ လိုပါတယ္။

၁။ “Facebook က Virtual world” ဆုိတာၾကီးကုိ ေမ့ပစ္ပါ။ ကုိယ္တင္သမွ် ပုိ႕စ္ေတြကတစ္ဆင့္ လူေတြက ကုိယ့္ကုိ အကဲျဖတ္ေနပါတယ္။

၂။ ကုိယ့္အလုပ္နဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ကုိယ္သိထားတာ တခုခုကုိ ေ၀မွ်တတ္တဲ့ အေလ့အထေမြးပါ။ အဲဒါက ကုိယ့္ Brand ကုိ အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစပါလိမ့္မယ္။

၃။ ျပင္ပက ကုိယ့္ပံုစံနဲ႕ တစ္ထပ္တည္းနီးပါးက်ေနတဲ့ Brand image ကိုသာ တည္ေဆာက္ပါ။ ရုိးသားပါ။ စစ္မွန္ပါ။ ဒီေလာက္ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြ ျမန္ဆန္ေနတဲ့ေခတ္ၾကီးမွာ ဟန္ေဆာင္ဖုိ႕ ၾကိဳးစားတာဟာ အင္မတန္မိုက္မဲတဲ့ အျပဳအမူတစ္ရပ္သာ ျဖစ္ပါတယ္။

၁၃.၁၀.၂၀၁၇

Credit: ေဒါက္တာၿဖိဳးသီဟရဲ႕ Page

No comments: