HR ေတြက ဘယ္ဘက္ကလဲ?
---------------------------------
HR Professional ေတြအေနနဲ႕ လုပ္ငန္းေတြမွာ ရပ္တည္ေနရတဲ့ အခန္းက႑ (၃) ခုရွိတဲ့အေၾကာင္း Michigan University က ပါေမာကၡျဖစ္သူ Dr. Dave Ulrich က သူေရးတဲ့စာအုပ္ Human Resource Champions မွေဖၚျပခဲ့ပါတယ္။
HR Professional ေတြရပ္တည္ေနရမယ့္ အခန္းက႑ (၃) ခုကိုေကာင္းေကာင္း နားလည္သေဘာေပါက္တဲ့ HR Professional ေတြဟာ လုပ္ငန္းဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္မႈ နဲ႕ဆိုင္တဲ့ လုပ္ငန္းရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ ေတြကိုေရာက္ရွိေအာင္ျမင္ဖို႕၊ ၀န္ထမ္းေတြမွာရွိတဲ့ အရည္အခ်င္း၊ အရည္အေသြးေတြကိုအေကာင္းဆံုးအသံုးခ်ဖို႕၊ ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ ကြၽမ္းက်င္မႈ၊ ပါရမီထူးေတြကိုစီမံခန္႕ခြဲႏိုင္ဖို႕နဲ႕ ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္မႈ ရွိလာေအာင္ စြမ္းေဆာင္ေပးႏိုင္ဖို႕လုပ္ေဆာင္ရာမွာ ဦးစီးဦးေဆာင္လုပ္ေနသူေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
လုပ္ငန္းခြင္ေတြမွာ HR Professional ေတြအေနနဲ႕ ရပ္တည္ရမယ့္ အခန္းက႑ (၃) ခုကေတာ့
Strategic Partner လို႕ေခၚတဲ့ လုပ္ငန္းရွင္ရဲ႕လက္တြဲေဖာ္
Employee Advocate လို႕ဆိုတဲ့ ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ေရွ႕ေန နဲ႕
Change Champion ျဖစ္တဲ့ ေျပာင္းလဲမႈ ခ်န္ပီယံ တို႕ပဲျဖစ္ပါတယ္။
အခန္းက႑တစ္ခုခ်င္းဟာ HR နဲ႕ပတ္သက္တဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို ေဆာင္ရြက္တဲ့ေနရာမွာ အေရးၾကီးပါတယ္။ HR Professional ေတြရပ္တည္ရမယ့္ အခန္းက႑ (၃) ခုဟာ HR Professional ေတြအတြက္ သံုးေခ်ာင္းေထာက္ ထိုင္ခံုေလးေတြနဲ႕ တူပါတယ္။ သံုးေခ်ာင္းေထာက္ ထိုင္ခံုေလးေတြဟာ ေျခတစ္ခုခု က်ိဳးသြားရင္ ထိုင္လို႕ အဆင္မေျပေတာ့သလို HR Professional ေတြအေနနဲ႕လည္း ရပ္တည္ရမယ့္ အခန္းက႑ တစ္ခုခု က်ိဳးပဲ့သြားရင္ လုပ္ငန္းရွင္နဲ႕ ၀န္ထမ္းေတြ အၾကားမွာ ေရရွည္ရပ္တည္ႏိုင္ဖို႕ မလြယ္ေတာ့ပါဘူး။ အခန္းက႑တစ္ခုခ်င္းက HR ေတြအေပၚဘယ္လို သက္ေရာက္မႈရွိေနတာလဲကိုစဥ္းစားၾကည့္ၾကပါမယ္။
Strategic Partner (လုပ္ငန္းရွင္ရဲ႕လက္တြဲေဖာ္)
ဒီဘက္ေခတ္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ လုပ္ကိုင္ေနၾကရတဲ့ HR Professional ေတြအေနနဲ႕ အေရးၾကီးတာက မိမိတတ္သိ၊ နားလည္း၊ ကြၽမ္းက်င္ထားတဲ့ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာေတြနဲ႕ လုပ္ငန္းအက်ိဳးစီးပြားတိုးတက္ ေအာင္ျမင္ေအာင္ ပံ့ပိုးေပးႏိုင္ဖို႕အေရး ၾကီးပါတယ္။ ဒီလိုအေျခအေနေတြမွာ HR Professional ေတြအေနနဲ႕ လုပ္ငန္းရွင္ရဲ႕ ေနရာကေန မိမိတို႕ကိုမိမိတို႕ အစားထိုး စဥ္းစားတတ္ဖို႕လိုအပ္လာပါျပီ။ လုပ္ငန္းအေနနဲ႕ ေမွ်ာ္မွန္းထားတဲ့ ေရတိုေရရွည္ ရည္မွန္းခ်က္၊ ပန္းတိုင္ေတြကို ေပါက္ေရာက္ေအာင္ျမင္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ ဆိုတာေတြကိုထည့္သြင္းစဥ္းစားရေတာ့မွာပါ။ HR ဌာနကေမွ်ာ္မွန္း ခ်မွတ္ထားတဲ့ ေရတိုေရရွည္ ရည္မွန္းခ်က္ေတြဟာလည္း လုပ္ငန္းၾကီးတစ္ခုလံုး အတြက္ခ်မွတ္ထားတဲ့ လုပ္ငန္းရည္မွန္းခ်က္ကို အေထာက္အပံ့ျဖစ္ေနဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။
တခါတေလျဖစ္တတ္တာက မိမိတို႕လုပ္ငန္းက ေစ်းကြက္ အတြင္းမွာရွိတဲ့ လုပ္ငန္းေတြနဲ႕ မတူထူးျခားတဲ့ ပံုစံ၊ မဟာဗ်ဴဟာေတြနဲ႕ ယွဥ္ျပိဳင္ဖို႕အတြက္ ေရတို၊ ေရရွည္ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ ခ်မွတ္ထားတယ္။ ဒီလို အမ်ားနဲ႕ မတူ ထူးျခားတဲ့ ပံုစံ၊ မဟာဗ်ဴဟာေတြနဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ေတြကို အရယူဖို႕အတြက္ အရယူေပးႏိုင္တဲ့ အရည္အေသြးျပည့္ ၀န္ထမ္းေတြ လိုအပ္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ HR ဌာနက အရည္အခ်င္းျပည့္၀တဲ့ ၀န္ထမ္းေတြကို ရာထူး၊ လစာ၊ ခံစားခြင့္ေကာင္းေကာင္း မေပးဘဲ နည္းနည္းနဲ႕ ၾကဲၾကဲ၀ိုင္းခ်င္တဲ့ Cost Leadership Strategy နဲ႕ သြားဖို႕ HR ဌာနရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ ေတြကိုခ်မွတ္မယ္ဆိုရင္ လုပ္ငန္းသြားခ်င္တဲ့ ပန္းတန္ကိုေရာက္ဖို႕အတြက္ ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႕ၾကာေစႏိုင္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႕ HR ဌာနရဲ႕ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ေတြ၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြဟာ လုပ္ငန္းၾကီး တစ္ခုလံုးရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ေအာင္ျမင္ဖို႕အတြက္အေထာက္အကူျပဳေနဖို႕ လိုအပ္သလို လုပ္ငန္းခြင္မွာရွိတဲ့ ၀န္ထမ္းေတြအားလံုးကို လူမွန္ေနရာမွန္ စီမံခန္႕ခြဲႏိုင္ဖို႕နဲ႕ ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ ၾကိဳးစားအားထုတ္ပံ့ပိုးမႈေတြ ရရွိလာေအာင္ လုပ္ယူဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ HR Professional ေတြအေနနဲ႕ လုပ္ငန္းနဲ႕ တသားတဲ့ က်ျပီးစနစ္တက်စီမံခန္႕ခြဲႏိုင္တဲ့ စနစ္ေတြကိုအေကာင္အထည္ေဖၚတဲ့ အေျခအေနမွာ ၀န္ထမ္းေတြနဲ႕ HR Professional ေတြဟာ လုပ္ငန္းၾကီးရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈအတြက္ အေရးၾကီးတဲ့ ပံ့ပိုးေပးသူေတြျဖစ္လာမွာျဖစ္ပါတယ္။
HR Professional ေတြအေနနဲ႕ လုပ္ငန္းရွင္က အားကိုးေလးစားျပီး အၾကံဥာဏ္ ေတာင္းယူရတဲ့ လုပ္ငန္းရွင္ရဲ႕ လက္တြဲေဖၚေတြ ျဖစ္ဖို႕အတြက္ အဓိက လိုအပ္တာကေတာ့ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ေတြ ေတြးသလို ေတြးတတ္ဖို႕၊ HR ဌာနကလုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြဟာ လုပ္ငန္းအတြက္ ေကာင္းက်ိဳး၊ ဆိုးက်ိဳးဘယ္ေလာက္ရွိလဲသိရွိနားလည္ဆင္ျခင္တတ္ဖုိ႕၊ လုပ္ငန္းရဲ႕ ၀င္ေငြလည္ပတ္မႈသေဘာတရားအခ်ိဳ႕ကိုနားလည္တတ္ဖို႕ နဲ႕ မကုန္သင့္တဲ့ ၀န္ထမ္းေရးရာကုန္က်စရိတ္ေတြမကုန္က်ဖို႕အတြက္ စီမံခန္႕ခြဲ တတ္ဖို႕ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုစီမံခန္႕ခြဲတတ္ဖို႕ဆိုတဲ့ေနရာမွာ လက္ေတြ႕ဆန္ ဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းရွင္ေတြဟာ အမ်ားအားျဖင့္ ဒီလုပ္ေဆာင္ခ်က္ လုပ္လိုက္ရင္ သူတို႕ဘာေတြ ေပးလိုက္ရမွာလဲ၊ အက်ိဳးေက်းဇူးအေနနဲ႕ ဘာေတြ ျပန္ရမွာလည္းဆိုတဲ့ ေမးခြန္းမ်ိဳးကိုပဲ ေမးတတ္ၾကလို႕ပါ။ ဒီေမးခြန္းေတြအတြက္ ေကာင္းမြန္တဲ့ အေျဖေတြေပးႏိုင္ျပီဆုိရင္ေတာ့ စာဖတ္သူဟာ လုပ္ငန္းရွင္က အားကိုးေလစား အၾကံအဥာဏ္ေတာင္းယူရတဲ့ လုပ္ငန္းရွင္ရဲ႕ လက္တြဲေဖၚ ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။
Employee Advocate (၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ ေရွ႕ေန)
Advocate ဆိုတဲ့စကားလံုးက ဥပေဒဘာသာရပ္က စကားလံုးပါ။ ေရွ႕ေနပါ။ ျမန္မာစကားတကယ္ေကာင္းပါတယ္။ ေရွ႕ေနဆိုတဲ့ စကားလံုးမွာ ေရွ႕ကေနရ မယ္လို႕ေျပာထားတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုပါပဲ ၀န္ထမ္းေရးရာကိစၥရပ္ေတြနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ျပႆနာတစ္စံုတစ္ရာျဖစ္ေပၚလာျပီဆိုရင္လိုအပ္ပါက ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ ေရွ႕ေနအျဖစ္ ရပ္တည္ေပးရမယ့္အခန္းက႑ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ စာေရးသူ လက္လွမ္းမီသေလာက္ HR အမ်ားစုဟာ ၀န္ထမ္းေရးရာကိစၥရပ္ ေတြနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ျပႆနာတစ္စံုတစ္ရာျဖစ္ေပၚလာျပီဆိုရင္ ၀န္ထမ္းေတြကိုပဲ အျပစ္ဖို႕တတ္ၾကတာမ်ားတယ္။ စာေရးသူရဲ႕ ပုဂၢိဳလ္ေရးအျမင္အရဆိုရင္ လုပ္ငန္းခြင္လည္းမထိခုိက္၊ လုပ္ငန္းရွင္ေရာ ၀န္ထမ္းေရာအတြက္ပါ မထိခိုက္မယ့္ အသင့္ေတာ္ဆံုးျဖစ္မယ့္ နည္းလမ္းေတြကို တတ္ႏိုင္သမွ်ရွာေဖြ စဥ္းစား အၾကံေပးဖို႕လိုအပ္တယ္လို႕ ယူဆမိပါတယ္။ ၀န္ထမ္းေရးရာ ကိစၥရပ္ေတြနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ျပႆနာတစ္စံုတစ္ခု ျဖစ္လာျပီဆိုရင္ ၀န္ထမ္းေတြ အေနနဲ႕ HR ကေန အသင့္ေတာ္ဆံုးျဖစ္မယ့္ အၾကံအဥာဏ္ေတြ ေပးေစခ်င္ၾကပါတယ္။
လုပ္ငန္းရွင္ဘက္ကလည္းဒီလို အၾကံအဥာဏ္ ေကာင္းေတြကို ေမွ်ာ္လင့္ေနတတ္ ၾကပါတယ္။ ၀န္ထမ္းေရးရာနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ ျပႆနာေတြမျဖစ္ေအာင္၊ လုပ္ငန္းရည္မွန္းခ်က္ေတြကို ၀န္ထမ္းေတြနဲ႕ အေကာင္အထည္ေဖၚရာမွာ ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ရည္ အရည္အခ်င္းေတြေျပာင္ေျမာက္ေကာင္းမြန္ျပီး အလုပ္လုပ္ခ်င္စိတ္ Motivation ေတြျမွင့္တင္ေပးႏိုင္ေအာင္ပဲ HR ဌာနကို သီးသန္႕ထားရွိျခင္းမဟုတ္ပါေလာ။
Change Champion (ေျပာင္းလဲမႈ ခ်န္ပီယံ)
လုပ္ငန္းခြင္ဆိုတာ ေျပာင္းလဲမႈေတြလုပ္ဖို႕လိုအပ္တိုင္းမွာ ေျပာင္းလဲမႈေတြကို အေကာင္အထည္ေဖၚရပါတယ္။ ဒီဘက္ေခတ္မွာ အရင္ပံုစံအေဟာင္းၾကီး ေတြနဲ႕ပဲ လုပ္ငန္းရွင္သန္ဖို႕မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ပိုမုိတိုးတက္ေကာင္းမြန္မႈေတြ ရလာေအာင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းသင့္တာေတြကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရပါတယ္။ ဒီလိုေျပာင္းလဲမႈေတြလုပ္ဖို႕လိုအပ္လာတဲ့အခါမွာ HR Professional ေတြအေနနဲ႕ ေျပာင္းလဲမႈကို ကမကထျပဳေဆာင္ရြက္ အေကာင္အထည္ ေဖၚဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။
ေျပာင္းလဲမႈတစ္ခုလုပ္တိုင္းမွာ အေျပာင္းအလဲကို လက္ခံတဲ့သူေတြ ရွိသလို အေျပာင္းအလဲကုိ ခုခံမယ့္သူေတြရွိလာမွာျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းပိုမို တြင္က်ယ္ဖို႕ ေျပာင္းလဲမႈေတြလုပ္တဲ့ေနရာမွာ ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ စိတ္မေက်မနပ္မႈေတြ အေျပာင္းအလဲကို ခုခံမယ့္အေနအထားေတြကို အနည္းဆံုးလုပ္ႏိုင္တဲ့ အသင့္ေတာ္ဆံုး နည္းလမ္းမ်ိဳးကို စဥ္းစားေရြးခ်ယ္ တာဟာ HR Professional ေတြအတြက္ အေရးၾကီးတဲ့ အခန္းက႑ တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ကိစၥေတြဟာ HR ေတြကုိယ္တိုင္မေျပာင္းလဲလို ၾကတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို လုပ္ငန္းေရရွည္ ရပ္တည္ဖို႕အတြက္ ေျပာင္းလဲရတာ ေတြရွိတတ္ပါတယ္။ အေျပာင္းအလဲလုပ္ဖို႕လုိအပ္လာလို႕ ေျပာင္းလဲတဲ့အခါမွာ ၀န္ထမ္းေတြ အမ်ားစုရဲ႕အျမင္က HR ေတြလုပ္လို႕၊ HR ေတြေၾကာင့္လို႕ ျမင္တတ္ ၾကပါတယ္။ တကယ့္ျဖစ္ရပ္က HR ေတြနဲ႕ တိုက္ရိုက္ဆက္သြယ္မႈ မရွိခဲ့ရင္ေတာင္ HR ေတြေၾကာင့္လို႕ ၀န္ထမ္းေတြေျပာသံၾကားရတာေတြဟာ တကယ္ေတာ့ အဲဒီ၀န္ထမ္းေတြက HR ေတြကိုသူတို႕ရဲ႕ မသိစိတ္မွာ အားကိုးေနၾကလို႕ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဥပမာ၊ လုပ္ငန္းအေျခအေနေၾကာင့္ ၀န္ထမ္းေတြေလွ်ာ့ဖို႕ လိုအပ္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ထိခိုက္မႈအနည္းဆံုးျဖစ္မယ့္ နည္းလမ္းေတြသံုးျပီး ၀န္ထမ္းေတြကိုေလွ်ာ့ရပါတယ္။
အဲလိုအေျခအေနမ်ိဳးမွာဆို ၀န္ထမ္းေတြ ဘယ္လိုပဲေျပာေနပါေစ။ HR ေတြအေနနဲ႕ သူတို႕အတြက္ ဘယ္ေလာက္ အေရွ႕ကေနရပ္တည္ေပးႏိုင္ေလာက္လဲ၊ Employee Advocate လုပ္ေပးႏိုင္ ေလာက္မလဲဆိုတာကို ေမွ်ာ္လင့္ေစာင့္စားေနတတ္ၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အေျပာင္းအလဲတစ္ခုကို အဆင္ေျပေျပ ေျပာင္းလဲႏိုင္ဖို႕ဆိုတာ အေျပာလြယ္သေလာက္ အလုပ္ခက္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာအေရးၾကီးတာက လုပ္ငန္းရွင္ရဲ႕လက္တြဲေဖာ္ တျဖစ္လဲ ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ ေရွ႕ေနျဖစ္ရမယ့္ HR ေတြရဲ႕ ေျပာင္းလဲႏိုင္မႈစြမ္းရည္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အထက္မွာေဖၚျပခဲ့သလို HR ေတြဟာ လုပ္ငန္းခြင္ေတြမွာ အခန္းက႑ (၃) ခုနဲ႕ ရပ္တည္ေနရပါတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ၾကားရတဲ့ ေမးခြန္းတစ္ခုကေတာ့ HR ဆိုတာ ၀န္ထမ္းဘက္ကလား၊ လုပ္ငန္းဘက္ကလား ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုေမးခြန္းေတြအတြက္ အေျဖကေတာ့ HR Professional ေတြရပ္တည္ရမယ့္ အခန္းက႑ (၃) ခုအေပၚမွာပဲရပ္တည္သြားမွာပါ ဆိုတာပဲ ျဖစ္ဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။ အေျဖနဲ႕အတူ လိုက္နာက်င့္သံုးဖို႕အထူးလိုအပ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ HR ေတြဟာ ၀န္ထမ္းဘက္ကလူ မဟုတ္သလို လုပ္ငန္းဘက္ကလူ မဟုတ္ရပါဘူး။ တစ္ဖက္ဖက္ကို ပါသြားရင္ HR ေတြက်ဆံုးႏိုင္ပါတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ သံုးေခ်ာင္းေထာက္ ထိုင္ခံုဆိုတာ ေျခတစ္ေခ်ာင္းၾကိဳးရင္ ထိုင္လို႕မရလို႕ပဲျဖစ္ပါေတာ့တယ္။
ေလးစားစြာျဖင့္
ပိုင္စိုး (Management)
Ref; The New Roles of the Human Resources Professional By Susan M. Heathfield
2017 မွာ ရာထူးတိုးဖို႔အတြက္ ျပင္ဆင္ထားၾကပါ။
----------------------------------------------------
#ရာထူးတိုးခ်င္ရင္ဒါေလးေတြေတာ့ျပင္ဆင္ထားပါ
လုပ္ငန္းခြင္ေတြမွာရွိတဲ့ ဝန္ထမ္းအ ခ်ိဳ႕ဟာ သူတို႔လက္ရွိရာထူးမွာပဲ ပိတ္ဆို႔ ေနၿပီး တိုးတက္မႈမရွိဘူးလို႔ ယူဆတတ္ၾက ပါတယ္။ ဒီလိုပိတ္ဆို႔ေနတယ္၊ တိုးတက္မႈ မရွိဘူးဆိုတဲ့ေနရာမွာ အေၾကာင္းအရင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္ခါတေလ မွာ အဲဒီဝန္ထမ္းေတြဟာ တစ္ဆင့္ျမင့္ရာ ထူးတာဝန္ေတြကိုထမ္းေဆာင္ဖို႔အတြက္ အဆင္သင့္မျဖစ္ေသးဘူးဆိုတာ သူတို႔ ကိုယ္တိုင္သတိမမူမိဘဲ ရွိေနတတ္ပါ တယ္။
တကယ္လို႔စာဖတ္သူဟာ တစ္ ဆင့္ျမင့္တဲ့ ရာထူးတာဝန္ေတြကို ထမ္း ေဆာင္ဖို႔အတြက္ရာထူးတိုးခ်င္တယ္ဆို ရင္ ထိုက္သင့္သေလာက္ေတာ့ စိတ္ရွည္ တတ္တဲ့သူတစ္ဦးျဖစ္ဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ တၿပိဳင္နက္တည္းမွာပဲ မိမိသက္ဆိုင္ရာ နယ္ပယ္မွာ ဘယ္ေနရာအထိအေရာက္ သြားမယ္ဆိုတဲ့ရည္မွန္းခ်က္မ်ိဳးရွိၿပီး တိုး တက္လိုစိတ္၊ ႀကိဳးစားလိုစိတ္ရွိဖို႔လိုအပ္ပါ တယ္။ ျဖစ္တတ္တာက တခ်ိဳ႕ဝန္ထမ္း ေတြဟာ ဘာမွတာမလုပ္တာ ရာထူးမတိုး တာကိုထိုင္ညည္းေနတတ္မ်ိဳးေတြရွိတတ္ ပါတယ္။ မိမိရာထူးတိုးခ်င္ရင္ ဘာေတြကို ျပင္ဆင္ရမလဲဆိုတာကိုသိထားမယ္ဆိုရင္ ဒီလိုထိုင္ညည္းေနတာထက္ ရာထူးတိုးဖို႔ အလားအလာပိုမိုမ်ားလာမွာျဖစ္ပါတယ္။
- Make sure people know you are doing a great job.
မိမိကအေကာင္းဆုံးစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ တယ္ဆိုတာ မိမိရဲ႕ႀကီးၾကပ္သူ၊ စီမံခန္႔ခြဲသူ၊ မန္ေနဂ်ာေတြႏွင့္ သက္ဆိုင္သူေတြသိ ေအာင္လုပ္ပါ။ လုပ္ငန္းစြမ္းေဆာင္ရည္အ ကဲျဖတ္အမွတ္ေတြႏွင့္ မလုံေလာက္ပါဘူး။ အကဲျဖတ္ခ်က္ေတြလုပ္တဲ့ေနရာမွာ လူ ေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘက္လိုက္မႈေတြ၊ အ မွားအယြင္းေတြရွိေနလို႔ပါပဲ။ ဒီလိုသိ ေအာင္လုပ္တဲ့ေနရာမွာ မိမိမွာရွိတဲ့လူမႈ ဆိုင္ရာဆက္ဆံေရးအရည္အခ်င္းဟာ လည္း အေရးႀကီးပါတယ္။
- Make sure the right people know you want a promotion.
မိမိအေကာင္းဆုံးစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ တယ္ဆိုတာ သိသြား႐ုံသက္သက္နဲ႔ေတာ့
စီမံခန္႔ခြဲသူ၊ မန္ေနဂ်ာေတြဟာ မိမိရာထူး တိုးတက္ခ်င္တယ္ဆိုတာသိမွာ မဟုတ္ပါ ဘူး။ လက္ရွိလုပ္ငန္းတာဝန္ေတြကို အ ေကာင္းဆုံးစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ၿပီး တစ္ဆင့္ျမင့္ လုပ္ငန္းတာဝန္ေတြကို ထမ္းေဆာင္လို ေၾကာင္းကို ေျပာသင့္ေျပာထိုက္တဲ့အခ်ိန္ မွာ မိမိမန္ေနဂ်ာႏွင့္ေဆြးေႏြးဖို႔ ေႏွာင့္ေႏွး မေနပါႏွင့္။ မိမိဘက္ကလုပ္ငန္းစြမ္း ေဆာင္ရည္လည္းေကာင္းတယ္၊ တစ္ဆင့္ ျမင့္တဲ့လုပ္ငန္းတာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ ဖို႔အတြက္ လိုအပ္တဲ့ ဗဟုသုတ၊ အရည္ အခ်င္းေတြကိုတတ္ႏိုင္သမၽွလည္း ျဖည့္ ဆည္းၿပီးၿပီ၊ တစ္ဆင့္ျမင့္တဲ့ရာထူးေနရာမွာ လည္း လစ္လပ္ေနတယ္ဆိုရင္ေတာ့ မိမိ မန္ေနဂ်ာကိုရာထူးတိုးျခင္းကိစၥႏွင့္ပတ္ သက္ၿပီးေဆြးေႏြးပါ။
- Seek out new skills.
ေပါက္ဆိန္ကိုေသြးပါ။ လက္ရွိရာထူး မွာရွိေနတဲ့ လုပ္ငန္းတာဝန္ေတြကိုအ ေကာင္းဆုံးစြမ္းေဆာင္ႏိုင္႐ုံႏွင့္ အဆင္မ ေျပႏိုင္ပါဘူး။ မိမိမွာရွိတဲ့အရည္အေသြး ေတြပိုမိုတိုးတက္လာေအာင္ လိုအပ္တဲ့ေလ့ လာမႈေတြ၊ သင္ယူမႈေတြျပဳလုပ္ပါ။ ေပါက္ ဆိန္ဟာ သစ္ပင္ေတြခုတ္ပါမ်ားလာရင္ တုံးလာတတ္ပါတယ္။ ဒါကိုမေသြးဘဲ ဒီအ တိုင္းပဲ ဆက္ဆက္ခုတ္ေနရင္ေတာ့ လုပ္ ငန္းစြမ္းေဆာင္ရည္က်က်လာပါလိမ့္မယ္။
- Groom a successor.
မိမိေအာက္ရာထူးတစ္ဆင့္နိမ့္တဲ့ ဝန္ ထမ္းေတြအထဲကမွ မိမိတာဝန္ကိုထမ္း ေဆာင္ႏိုင္သူတစ္ေယာက္ရွိေအာင္ လုပ္ ထားပါ။ လက္ရွိရာထူးေနရာမွာ မိမိဟာ မရွိမျဖစ္ကိုအေရးပါေနတယ္လို႔ သက္ဆိုင္ ရာစီမံခန္႔ခြဲသူေတြက သတ္မွတ္ခံေနရၿပီ ဆိုရင္ ရာထူးတိုးဖို႔အလားအလာကို ဟန္႔ တားေစႏိုင္ပါတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ မိမိကိုလက္ရွိထက္ တစ္ဆင့္ျမင့္တဲ့ရာထူး တာဝန္ကိုတိုးေပးလိုက္ရင္ မိမိေနရာမွာ အစားထိုးမယ့္သူ အဆင္သင့္မရွိပါက တိုးမ ေပးတာမ်ိဳးျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိမိအ႐ိုက္အရာခံမယ့္သူတစ္ေယာက္ကို လက္ရွိလုပ္ငန္းတာဝန္ေတြကၽြမ္းက်င္မႈရွိ လာေအာင္ စနစ္တက်သင္ၾကားေပးထား ၿပီး အေျခအေနေပးလာရင္ မိမိဟာ တစ္ ဆင့္ျမင့္ရာထူးတာဝန္ကိုထမ္းေဆာင္ လိုေၾကာင္း၊ ထမ္းေဆာင္ရန္လည္း အ ထိုက္အေလ်ာက္ျပင္ဆင္ၿပီးေၾကာင္း၊ မိမိ ရာထူးေနရာကိုလည္း အစားထိုးႏိုင္သူအ တြက္ ျပင္ဆင္ထားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆို ေဆြးေႏြးရပါမယ္။ ဒီေနရာမွာတစ္ခုရွိတာ က မိမိထက္တစ္ဆင့္ျမင့္ရာထူးေနရာဟာ လစ္လပ္ေနဖို႔ Vacancy ျဖစ္ေနဖို႔ေတာ့ လို အပ္ပါတယ္။
- Knock your opportunity door.
အခြင့္အလမ္းတံခါးကိုေခါက္ပါ။ မိမိ ဘက္ကလိုအပ္တဲ့ အရည္အေသြး၊ ဗဟုသု တ၊ လုပ္ငန္းကၽြမ္းက်င္မႈေတြရွိလာၿပီဆိုရင္ အခြင့္အလမ္းတံခါးကိုေခါက္ပါ။ တစ္ခါ တေလမွာ မေျပာမၿပီးမတီးမျမည္အေျခ အေနေတြရွိတတ္ပါတယ္။ အခြင့္အလမ္း တံခါးကိုတည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး မိမိဟာရာထူး တိုးတက္မႈတံခါးေပါက္အတိုင္းေလၽွာက္ လွမ္းလိုေၾကာင္းကို သက္ဆိုင္ရာစီမံခန္႔ ခြဲသူေတြသိေအာင္ တံခါးေခါက္ဖို႔ လိုအပ္ ပါတယ္။ မိမိလိုခ်င္တဲ့အေျခအေနကို ေျပ တတ္ဆိုတတ္တဲ့အရည္အခ်င္း Assertiveness Skills ဟာ ဒီေနရာမွာအရမ္းအ ေရးႀကီးပါတယ္။
အႀကံျပဳခ်က္မ်ား
---------------------
• မိမိမွာ တိက်ေသခ်ာတဲ့အသက္ေမြး ဝမ္းေၾကာင္းဆိုင္ရာရည္မွန္းခ်က္ေတြ ရွိ တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကြာဟခ်က္ဆန္းစစ္မႈ Gap Analysis ကိုလုပ္ၾကည့္ပါ။ မိမိေျမာ္မွန္းထားတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ေတြကိုေရာက္ရွိ ဖို႔အတြက္ လိုအပ္တဲ့အေတြ႕အႀကဳံ ဗဟု သုတ၊ အရည္အခ်င္းေတြႏွင့္ လက္ရွိ မိမိမွာရွိေနတဲ့ဗဟုသုတ၊ အရည္အခ်င္း ေတြရဲ႕လိုအပ္ခ်က္၊ ကြာဟခ်က္ကိုဆန္း စစ္ၾကည့္ပါ။ မိမိမသိေသး၊ မကၽြမ္းက်င္ ေသးတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြမွာ မိမိကိုယ္ မိမိ႐ိုး႐ိုးသားသား ဆန္းစစ္ေဝဖန္ျပဳျပင္ဖို႔ ႀကိဳးစားပါ။
- စိတ္ရွည္ျခင္းဟာ ေအာင္ျမင္မႈဆီကို အေရာက္ပို႔ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခ်ိန္ ကာလတစ္ခုအထိပဲ စိတ္ရွည္ဖို႔လိုအပ္ တာပါ။ အခ်ိန္ေတြလိုအပ္တာထက္ပိုၿပီး စိတ္ရွည္းသီးခံရင္လည္း ေမၽွာ္fမွန္းထားတဲ့ ပန္းတိုင္ေတြကေနလြဲေခ်ာ္သြားတတ္ပါ တယ္။
• မိမိကိုယ္ကို စိတ္ဓာတ္အင္အားေတြ တိုးတက္ေနေအာင္ အၿမဲဖန္တီးထားပါ။
-အခြင့္အလမ္းရလာပါက အမိအရဖမ္းယူ ပါ။
- အထက္ေအာက္ဆက္ဆံေရး၊ ေရျပင္ညီ ဆက္ဆံေရးေတြေကာင္းမြန္ေအာင္ ေန ထိုင္ျပဳမူေျပာဆိုပါ။
ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းအရာအခ်က္ အလက္ေတြဟာ ေသခ်ာေပါက္ရာထူး တိုးတက္မယ္လို႔ မေျပာႏိုင္ေပမဲ့ ရာထူးတိုး တက္ဖို႔ အခြင့္အလမ္းေတြမွာ အမ်ားထက္ သာလြန္ေစမွာျဖစ္ပါတယ္။
ပိုင္စိုး (Management)
Ref:
www.wikihow.com/How to Get a Promotion
Credit: ဆရာပိုင္စိုးရဲ႕ FB Page
---------------------------------
HR Professional ေတြအေနနဲ႕ လုပ္ငန္းေတြမွာ ရပ္တည္ေနရတဲ့ အခန္းက႑ (၃) ခုရွိတဲ့အေၾကာင္း Michigan University က ပါေမာကၡျဖစ္သူ Dr. Dave Ulrich က သူေရးတဲ့စာအုပ္ Human Resource Champions မွေဖၚျပခဲ့ပါတယ္။
HR Professional ေတြရပ္တည္ေနရမယ့္ အခန္းက႑ (၃) ခုကိုေကာင္းေကာင္း နားလည္သေဘာေပါက္တဲ့ HR Professional ေတြဟာ လုပ္ငန္းဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္မႈ နဲ႕ဆိုင္တဲ့ လုပ္ငန္းရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ ေတြကိုေရာက္ရွိေအာင္ျမင္ဖို႕၊ ၀န္ထမ္းေတြမွာရွိတဲ့ အရည္အခ်င္း၊ အရည္အေသြးေတြကိုအေကာင္းဆံုးအသံုးခ်ဖို႕၊ ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ ကြၽမ္းက်င္မႈ၊ ပါရမီထူးေတြကိုစီမံခန္႕ခြဲႏိုင္ဖို႕နဲ႕ ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္မႈ ရွိလာေအာင္ စြမ္းေဆာင္ေပးႏိုင္ဖို႕လုပ္ေဆာင္ရာမွာ ဦးစီးဦးေဆာင္လုပ္ေနသူေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
လုပ္ငန္းခြင္ေတြမွာ HR Professional ေတြအေနနဲ႕ ရပ္တည္ရမယ့္ အခန္းက႑ (၃) ခုကေတာ့
Strategic Partner လို႕ေခၚတဲ့ လုပ္ငန္းရွင္ရဲ႕လက္တြဲေဖာ္
Employee Advocate လို႕ဆိုတဲ့ ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ေရွ႕ေန နဲ႕
Change Champion ျဖစ္တဲ့ ေျပာင္းလဲမႈ ခ်န္ပီယံ တို႕ပဲျဖစ္ပါတယ္။
အခန္းက႑တစ္ခုခ်င္းဟာ HR နဲ႕ပတ္သက္တဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို ေဆာင္ရြက္တဲ့ေနရာမွာ အေရးၾကီးပါတယ္။ HR Professional ေတြရပ္တည္ရမယ့္ အခန္းက႑ (၃) ခုဟာ HR Professional ေတြအတြက္ သံုးေခ်ာင္းေထာက္ ထိုင္ခံုေလးေတြနဲ႕ တူပါတယ္။ သံုးေခ်ာင္းေထာက္ ထိုင္ခံုေလးေတြဟာ ေျခတစ္ခုခု က်ိဳးသြားရင္ ထိုင္လို႕ အဆင္မေျပေတာ့သလို HR Professional ေတြအေနနဲ႕လည္း ရပ္တည္ရမယ့္ အခန္းက႑ တစ္ခုခု က်ိဳးပဲ့သြားရင္ လုပ္ငန္းရွင္နဲ႕ ၀န္ထမ္းေတြ အၾကားမွာ ေရရွည္ရပ္တည္ႏိုင္ဖို႕ မလြယ္ေတာ့ပါဘူး။ အခန္းက႑တစ္ခုခ်င္းက HR ေတြအေပၚဘယ္လို သက္ေရာက္မႈရွိေနတာလဲကိုစဥ္းစားၾကည့္ၾကပါမယ္။
Strategic Partner (လုပ္ငန္းရွင္ရဲ႕လက္တြဲေဖာ္)
ဒီဘက္ေခတ္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ လုပ္ကိုင္ေနၾကရတဲ့ HR Professional ေတြအေနနဲ႕ အေရးၾကီးတာက မိမိတတ္သိ၊ နားလည္း၊ ကြၽမ္းက်င္ထားတဲ့ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာေတြနဲ႕ လုပ္ငန္းအက်ိဳးစီးပြားတိုးတက္ ေအာင္ျမင္ေအာင္ ပံ့ပိုးေပးႏိုင္ဖို႕အေရး ၾကီးပါတယ္။ ဒီလိုအေျခအေနေတြမွာ HR Professional ေတြအေနနဲ႕ လုပ္ငန္းရွင္ရဲ႕ ေနရာကေန မိမိတို႕ကိုမိမိတို႕ အစားထိုး စဥ္းစားတတ္ဖို႕လိုအပ္လာပါျပီ။ လုပ္ငန္းအေနနဲ႕ ေမွ်ာ္မွန္းထားတဲ့ ေရတိုေရရွည္ ရည္မွန္းခ်က္၊ ပန္းတိုင္ေတြကို ေပါက္ေရာက္ေအာင္ျမင္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ ဆိုတာေတြကိုထည့္သြင္းစဥ္းစားရေတာ့မွာပါ။ HR ဌာနကေမွ်ာ္မွန္း ခ်မွတ္ထားတဲ့ ေရတိုေရရွည္ ရည္မွန္းခ်က္ေတြဟာလည္း လုပ္ငန္းၾကီးတစ္ခုလံုး အတြက္ခ်မွတ္ထားတဲ့ လုပ္ငန္းရည္မွန္းခ်က္ကို အေထာက္အပံ့ျဖစ္ေနဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။
တခါတေလျဖစ္တတ္တာက မိမိတို႕လုပ္ငန္းက ေစ်းကြက္ အတြင္းမွာရွိတဲ့ လုပ္ငန္းေတြနဲ႕ မတူထူးျခားတဲ့ ပံုစံ၊ မဟာဗ်ဴဟာေတြနဲ႕ ယွဥ္ျပိဳင္ဖို႕အတြက္ ေရတို၊ ေရရွည္ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ ခ်မွတ္ထားတယ္။ ဒီလို အမ်ားနဲ႕ မတူ ထူးျခားတဲ့ ပံုစံ၊ မဟာဗ်ဴဟာေတြနဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ေတြကို အရယူဖို႕အတြက္ အရယူေပးႏိုင္တဲ့ အရည္အေသြးျပည့္ ၀န္ထမ္းေတြ လိုအပ္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ HR ဌာနက အရည္အခ်င္းျပည့္၀တဲ့ ၀န္ထမ္းေတြကို ရာထူး၊ လစာ၊ ခံစားခြင့္ေကာင္းေကာင္း မေပးဘဲ နည္းနည္းနဲ႕ ၾကဲၾကဲ၀ိုင္းခ်င္တဲ့ Cost Leadership Strategy နဲ႕ သြားဖို႕ HR ဌာနရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ ေတြကိုခ်မွတ္မယ္ဆိုရင္ လုပ္ငန္းသြားခ်င္တဲ့ ပန္းတန္ကိုေရာက္ဖို႕အတြက္ ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႕ၾကာေစႏိုင္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႕ HR ဌာနရဲ႕ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ေတြ၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြဟာ လုပ္ငန္းၾကီး တစ္ခုလံုးရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ေအာင္ျမင္ဖို႕အတြက္အေထာက္အကူျပဳေနဖို႕ လိုအပ္သလို လုပ္ငန္းခြင္မွာရွိတဲ့ ၀န္ထမ္းေတြအားလံုးကို လူမွန္ေနရာမွန္ စီမံခန္႕ခြဲႏိုင္ဖို႕နဲ႕ ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ ၾကိဳးစားအားထုတ္ပံ့ပိုးမႈေတြ ရရွိလာေအာင္ လုပ္ယူဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ HR Professional ေတြအေနနဲ႕ လုပ္ငန္းနဲ႕ တသားတဲ့ က်ျပီးစနစ္တက်စီမံခန္႕ခြဲႏိုင္တဲ့ စနစ္ေတြကိုအေကာင္အထည္ေဖၚတဲ့ အေျခအေနမွာ ၀န္ထမ္းေတြနဲ႕ HR Professional ေတြဟာ လုပ္ငန္းၾကီးရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈအတြက္ အေရးၾကီးတဲ့ ပံ့ပိုးေပးသူေတြျဖစ္လာမွာျဖစ္ပါတယ္။
HR Professional ေတြအေနနဲ႕ လုပ္ငန္းရွင္က အားကိုးေလးစားျပီး အၾကံဥာဏ္ ေတာင္းယူရတဲ့ လုပ္ငန္းရွင္ရဲ႕ လက္တြဲေဖၚေတြ ျဖစ္ဖို႕အတြက္ အဓိက လိုအပ္တာကေတာ့ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ေတြ ေတြးသလို ေတြးတတ္ဖို႕၊ HR ဌာနကလုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြဟာ လုပ္ငန္းအတြက္ ေကာင္းက်ိဳး၊ ဆိုးက်ိဳးဘယ္ေလာက္ရွိလဲသိရွိနားလည္ဆင္ျခင္တတ္ဖုိ႕၊ လုပ္ငန္းရဲ႕ ၀င္ေငြလည္ပတ္မႈသေဘာတရားအခ်ိဳ႕ကိုနားလည္တတ္ဖို႕ နဲ႕ မကုန္သင့္တဲ့ ၀န္ထမ္းေရးရာကုန္က်စရိတ္ေတြမကုန္က်ဖို႕အတြက္ စီမံခန္႕ခြဲ တတ္ဖို႕ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုစီမံခန္႕ခြဲတတ္ဖို႕ဆိုတဲ့ေနရာမွာ လက္ေတြ႕ဆန္ ဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းရွင္ေတြဟာ အမ်ားအားျဖင့္ ဒီလုပ္ေဆာင္ခ်က္ လုပ္လိုက္ရင္ သူတို႕ဘာေတြ ေပးလိုက္ရမွာလဲ၊ အက်ိဳးေက်းဇူးအေနနဲ႕ ဘာေတြ ျပန္ရမွာလည္းဆိုတဲ့ ေမးခြန္းမ်ိဳးကိုပဲ ေမးတတ္ၾကလို႕ပါ။ ဒီေမးခြန္းေတြအတြက္ ေကာင္းမြန္တဲ့ အေျဖေတြေပးႏိုင္ျပီဆုိရင္ေတာ့ စာဖတ္သူဟာ လုပ္ငန္းရွင္က အားကိုးေလစား အၾကံအဥာဏ္ေတာင္းယူရတဲ့ လုပ္ငန္းရွင္ရဲ႕ လက္တြဲေဖၚ ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။
Employee Advocate (၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ ေရွ႕ေန)
Advocate ဆိုတဲ့စကားလံုးက ဥပေဒဘာသာရပ္က စကားလံုးပါ။ ေရွ႕ေနပါ။ ျမန္မာစကားတကယ္ေကာင္းပါတယ္။ ေရွ႕ေနဆိုတဲ့ စကားလံုးမွာ ေရွ႕ကေနရ မယ္လို႕ေျပာထားတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုပါပဲ ၀န္ထမ္းေရးရာကိစၥရပ္ေတြနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ျပႆနာတစ္စံုတစ္ရာျဖစ္ေပၚလာျပီဆိုရင္လိုအပ္ပါက ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ ေရွ႕ေနအျဖစ္ ရပ္တည္ေပးရမယ့္အခန္းက႑ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ စာေရးသူ လက္လွမ္းမီသေလာက္ HR အမ်ားစုဟာ ၀န္ထမ္းေရးရာကိစၥရပ္ ေတြနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ျပႆနာတစ္စံုတစ္ရာျဖစ္ေပၚလာျပီဆိုရင္ ၀န္ထမ္းေတြကိုပဲ အျပစ္ဖို႕တတ္ၾကတာမ်ားတယ္။ စာေရးသူရဲ႕ ပုဂၢိဳလ္ေရးအျမင္အရဆိုရင္ လုပ္ငန္းခြင္လည္းမထိခုိက္၊ လုပ္ငန္းရွင္ေရာ ၀န္ထမ္းေရာအတြက္ပါ မထိခိုက္မယ့္ အသင့္ေတာ္ဆံုးျဖစ္မယ့္ နည္းလမ္းေတြကို တတ္ႏိုင္သမွ်ရွာေဖြ စဥ္းစား အၾကံေပးဖို႕လိုအပ္တယ္လို႕ ယူဆမိပါတယ္။ ၀န္ထမ္းေရးရာ ကိစၥရပ္ေတြနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ျပႆနာတစ္စံုတစ္ခု ျဖစ္လာျပီဆိုရင္ ၀န္ထမ္းေတြ အေနနဲ႕ HR ကေန အသင့္ေတာ္ဆံုးျဖစ္မယ့္ အၾကံအဥာဏ္ေတြ ေပးေစခ်င္ၾကပါတယ္။
လုပ္ငန္းရွင္ဘက္ကလည္းဒီလို အၾကံအဥာဏ္ ေကာင္းေတြကို ေမွ်ာ္လင့္ေနတတ္ ၾကပါတယ္။ ၀န္ထမ္းေရးရာနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ ျပႆနာေတြမျဖစ္ေအာင္၊ လုပ္ငန္းရည္မွန္းခ်က္ေတြကို ၀န္ထမ္းေတြနဲ႕ အေကာင္အထည္ေဖၚရာမွာ ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ရည္ အရည္အခ်င္းေတြေျပာင္ေျမာက္ေကာင္းမြန္ျပီး အလုပ္လုပ္ခ်င္စိတ္ Motivation ေတြျမွင့္တင္ေပးႏိုင္ေအာင္ပဲ HR ဌာနကို သီးသန္႕ထားရွိျခင္းမဟုတ္ပါေလာ။
Change Champion (ေျပာင္းလဲမႈ ခ်န္ပီယံ)
လုပ္ငန္းခြင္ဆိုတာ ေျပာင္းလဲမႈေတြလုပ္ဖို႕လိုအပ္တိုင္းမွာ ေျပာင္းလဲမႈေတြကို အေကာင္အထည္ေဖၚရပါတယ္။ ဒီဘက္ေခတ္မွာ အရင္ပံုစံအေဟာင္းၾကီး ေတြနဲ႕ပဲ လုပ္ငန္းရွင္သန္ဖို႕မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ပိုမုိတိုးတက္ေကာင္းမြန္မႈေတြ ရလာေအာင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းသင့္တာေတြကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရပါတယ္။ ဒီလိုေျပာင္းလဲမႈေတြလုပ္ဖို႕လိုအပ္လာတဲ့အခါမွာ HR Professional ေတြအေနနဲ႕ ေျပာင္းလဲမႈကို ကမကထျပဳေဆာင္ရြက္ အေကာင္အထည္ ေဖၚဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။
ေျပာင္းလဲမႈတစ္ခုလုပ္တိုင္းမွာ အေျပာင္းအလဲကို လက္ခံတဲ့သူေတြ ရွိသလို အေျပာင္းအလဲကုိ ခုခံမယ့္သူေတြရွိလာမွာျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းပိုမို တြင္က်ယ္ဖို႕ ေျပာင္းလဲမႈေတြလုပ္တဲ့ေနရာမွာ ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ စိတ္မေက်မနပ္မႈေတြ အေျပာင္းအလဲကို ခုခံမယ့္အေနအထားေတြကို အနည္းဆံုးလုပ္ႏိုင္တဲ့ အသင့္ေတာ္ဆံုး နည္းလမ္းမ်ိဳးကို စဥ္းစားေရြးခ်ယ္ တာဟာ HR Professional ေတြအတြက္ အေရးၾကီးတဲ့ အခန္းက႑ တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ကိစၥေတြဟာ HR ေတြကုိယ္တိုင္မေျပာင္းလဲလို ၾကတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို လုပ္ငန္းေရရွည္ ရပ္တည္ဖို႕အတြက္ ေျပာင္းလဲရတာ ေတြရွိတတ္ပါတယ္။ အေျပာင္းအလဲလုပ္ဖို႕လုိအပ္လာလို႕ ေျပာင္းလဲတဲ့အခါမွာ ၀န္ထမ္းေတြ အမ်ားစုရဲ႕အျမင္က HR ေတြလုပ္လို႕၊ HR ေတြေၾကာင့္လို႕ ျမင္တတ္ ၾကပါတယ္။ တကယ့္ျဖစ္ရပ္က HR ေတြနဲ႕ တိုက္ရိုက္ဆက္သြယ္မႈ မရွိခဲ့ရင္ေတာင္ HR ေတြေၾကာင့္လို႕ ၀န္ထမ္းေတြေျပာသံၾကားရတာေတြဟာ တကယ္ေတာ့ အဲဒီ၀န္ထမ္းေတြက HR ေတြကိုသူတို႕ရဲ႕ မသိစိတ္မွာ အားကိုးေနၾကလို႕ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဥပမာ၊ လုပ္ငန္းအေျခအေနေၾကာင့္ ၀န္ထမ္းေတြေလွ်ာ့ဖို႕ လိုအပ္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ထိခိုက္မႈအနည္းဆံုးျဖစ္မယ့္ နည္းလမ္းေတြသံုးျပီး ၀န္ထမ္းေတြကိုေလွ်ာ့ရပါတယ္။
အဲလိုအေျခအေနမ်ိဳးမွာဆို ၀န္ထမ္းေတြ ဘယ္လိုပဲေျပာေနပါေစ။ HR ေတြအေနနဲ႕ သူတို႕အတြက္ ဘယ္ေလာက္ အေရွ႕ကေနရပ္တည္ေပးႏိုင္ေလာက္လဲ၊ Employee Advocate လုပ္ေပးႏိုင္ ေလာက္မလဲဆိုတာကို ေမွ်ာ္လင့္ေစာင့္စားေနတတ္ၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အေျပာင္းအလဲတစ္ခုကို အဆင္ေျပေျပ ေျပာင္းလဲႏိုင္ဖို႕ဆိုတာ အေျပာလြယ္သေလာက္ အလုပ္ခက္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာအေရးၾကီးတာက လုပ္ငန္းရွင္ရဲ႕လက္တြဲေဖာ္ တျဖစ္လဲ ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ ေရွ႕ေနျဖစ္ရမယ့္ HR ေတြရဲ႕ ေျပာင္းလဲႏိုင္မႈစြမ္းရည္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အထက္မွာေဖၚျပခဲ့သလို HR ေတြဟာ လုပ္ငန္းခြင္ေတြမွာ အခန္းက႑ (၃) ခုနဲ႕ ရပ္တည္ေနရပါတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ၾကားရတဲ့ ေမးခြန္းတစ္ခုကေတာ့ HR ဆိုတာ ၀န္ထမ္းဘက္ကလား၊ လုပ္ငန္းဘက္ကလား ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုေမးခြန္းေတြအတြက္ အေျဖကေတာ့ HR Professional ေတြရပ္တည္ရမယ့္ အခန္းက႑ (၃) ခုအေပၚမွာပဲရပ္တည္သြားမွာပါ ဆိုတာပဲ ျဖစ္ဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။ အေျဖနဲ႕အတူ လိုက္နာက်င့္သံုးဖို႕အထူးလိုအပ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ HR ေတြဟာ ၀န္ထမ္းဘက္ကလူ မဟုတ္သလို လုပ္ငန္းဘက္ကလူ မဟုတ္ရပါဘူး။ တစ္ဖက္ဖက္ကို ပါသြားရင္ HR ေတြက်ဆံုးႏိုင္ပါတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ သံုးေခ်ာင္းေထာက္ ထိုင္ခံုဆိုတာ ေျခတစ္ေခ်ာင္းၾကိဳးရင္ ထိုင္လို႕မရလို႕ပဲျဖစ္ပါေတာ့တယ္။
ေလးစားစြာျဖင့္
ပိုင္စိုး (Management)
Ref; The New Roles of the Human Resources Professional By Susan M. Heathfield
2017 မွာ ရာထူးတိုးဖို႔အတြက္ ျပင္ဆင္ထားၾကပါ။
----------------------------------------------------
#ရာထူးတိုးခ်င္ရင္ဒါေလးေတြေတာ့ျပင္ဆင္ထားပါ
လုပ္ငန္းခြင္ေတြမွာရွိတဲ့ ဝန္ထမ္းအ ခ်ိဳ႕ဟာ သူတို႔လက္ရွိရာထူးမွာပဲ ပိတ္ဆို႔ ေနၿပီး တိုးတက္မႈမရွိဘူးလို႔ ယူဆတတ္ၾက ပါတယ္။ ဒီလိုပိတ္ဆို႔ေနတယ္၊ တိုးတက္မႈ မရွိဘူးဆိုတဲ့ေနရာမွာ အေၾကာင္းအရင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္ခါတေလ မွာ အဲဒီဝန္ထမ္းေတြဟာ တစ္ဆင့္ျမင့္ရာ ထူးတာဝန္ေတြကိုထမ္းေဆာင္ဖို႔အတြက္ အဆင္သင့္မျဖစ္ေသးဘူးဆိုတာ သူတို႔ ကိုယ္တိုင္သတိမမူမိဘဲ ရွိေနတတ္ပါ တယ္။
တကယ္လို႔စာဖတ္သူဟာ တစ္ ဆင့္ျမင့္တဲ့ ရာထူးတာဝန္ေတြကို ထမ္း ေဆာင္ဖို႔အတြက္ရာထူးတိုးခ်င္တယ္ဆို ရင္ ထိုက္သင့္သေလာက္ေတာ့ စိတ္ရွည္ တတ္တဲ့သူတစ္ဦးျဖစ္ဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ တၿပိဳင္နက္တည္းမွာပဲ မိမိသက္ဆိုင္ရာ နယ္ပယ္မွာ ဘယ္ေနရာအထိအေရာက္ သြားမယ္ဆိုတဲ့ရည္မွန္းခ်က္မ်ိဳးရွိၿပီး တိုး တက္လိုစိတ္၊ ႀကိဳးစားလိုစိတ္ရွိဖို႔လိုအပ္ပါ တယ္။ ျဖစ္တတ္တာက တခ်ိဳ႕ဝန္ထမ္း ေတြဟာ ဘာမွတာမလုပ္တာ ရာထူးမတိုး တာကိုထိုင္ညည္းေနတတ္မ်ိဳးေတြရွိတတ္ ပါတယ္။ မိမိရာထူးတိုးခ်င္ရင္ ဘာေတြကို ျပင္ဆင္ရမလဲဆိုတာကိုသိထားမယ္ဆိုရင္ ဒီလိုထိုင္ညည္းေနတာထက္ ရာထူးတိုးဖို႔ အလားအလာပိုမိုမ်ားလာမွာျဖစ္ပါတယ္။
- Make sure people know you are doing a great job.
မိမိကအေကာင္းဆုံးစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ တယ္ဆိုတာ မိမိရဲ႕ႀကီးၾကပ္သူ၊ စီမံခန္႔ခြဲသူ၊ မန္ေနဂ်ာေတြႏွင့္ သက္ဆိုင္သူေတြသိ ေအာင္လုပ္ပါ။ လုပ္ငန္းစြမ္းေဆာင္ရည္အ ကဲျဖတ္အမွတ္ေတြႏွင့္ မလုံေလာက္ပါဘူး။ အကဲျဖတ္ခ်က္ေတြလုပ္တဲ့ေနရာမွာ လူ ေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘက္လိုက္မႈေတြ၊ အ မွားအယြင္းေတြရွိေနလို႔ပါပဲ။ ဒီလိုသိ ေအာင္လုပ္တဲ့ေနရာမွာ မိမိမွာရွိတဲ့လူမႈ ဆိုင္ရာဆက္ဆံေရးအရည္အခ်င္းဟာ လည္း အေရးႀကီးပါတယ္။
- Make sure the right people know you want a promotion.
မိမိအေကာင္းဆုံးစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ တယ္ဆိုတာ သိသြား႐ုံသက္သက္နဲ႔ေတာ့
စီမံခန္႔ခြဲသူ၊ မန္ေနဂ်ာေတြဟာ မိမိရာထူး တိုးတက္ခ်င္တယ္ဆိုတာသိမွာ မဟုတ္ပါ ဘူး။ လက္ရွိလုပ္ငန္းတာဝန္ေတြကို အ ေကာင္းဆုံးစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ၿပီး တစ္ဆင့္ျမင့္ လုပ္ငန္းတာဝန္ေတြကို ထမ္းေဆာင္လို ေၾကာင္းကို ေျပာသင့္ေျပာထိုက္တဲ့အခ်ိန္ မွာ မိမိမန္ေနဂ်ာႏွင့္ေဆြးေႏြးဖို႔ ေႏွာင့္ေႏွး မေနပါႏွင့္။ မိမိဘက္ကလုပ္ငန္းစြမ္း ေဆာင္ရည္လည္းေကာင္းတယ္၊ တစ္ဆင့္ ျမင့္တဲ့လုပ္ငန္းတာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ ဖို႔အတြက္ လိုအပ္တဲ့ ဗဟုသုတ၊ အရည္ အခ်င္းေတြကိုတတ္ႏိုင္သမၽွလည္း ျဖည့္ ဆည္းၿပီးၿပီ၊ တစ္ဆင့္ျမင့္တဲ့ရာထူးေနရာမွာ လည္း လစ္လပ္ေနတယ္ဆိုရင္ေတာ့ မိမိ မန္ေနဂ်ာကိုရာထူးတိုးျခင္းကိစၥႏွင့္ပတ္ သက္ၿပီးေဆြးေႏြးပါ။
- Seek out new skills.
ေပါက္ဆိန္ကိုေသြးပါ။ လက္ရွိရာထူး မွာရွိေနတဲ့ လုပ္ငန္းတာဝန္ေတြကိုအ ေကာင္းဆုံးစြမ္းေဆာင္ႏိုင္႐ုံႏွင့္ အဆင္မ ေျပႏိုင္ပါဘူး။ မိမိမွာရွိတဲ့အရည္အေသြး ေတြပိုမိုတိုးတက္လာေအာင္ လိုအပ္တဲ့ေလ့ လာမႈေတြ၊ သင္ယူမႈေတြျပဳလုပ္ပါ။ ေပါက္ ဆိန္ဟာ သစ္ပင္ေတြခုတ္ပါမ်ားလာရင္ တုံးလာတတ္ပါတယ္။ ဒါကိုမေသြးဘဲ ဒီအ တိုင္းပဲ ဆက္ဆက္ခုတ္ေနရင္ေတာ့ လုပ္ ငန္းစြမ္းေဆာင္ရည္က်က်လာပါလိမ့္မယ္။
- Groom a successor.
မိမိေအာက္ရာထူးတစ္ဆင့္နိမ့္တဲ့ ဝန္ ထမ္းေတြအထဲကမွ မိမိတာဝန္ကိုထမ္း ေဆာင္ႏိုင္သူတစ္ေယာက္ရွိေအာင္ လုပ္ ထားပါ။ လက္ရွိရာထူးေနရာမွာ မိမိဟာ မရွိမျဖစ္ကိုအေရးပါေနတယ္လို႔ သက္ဆိုင္ ရာစီမံခန္႔ခြဲသူေတြက သတ္မွတ္ခံေနရၿပီ ဆိုရင္ ရာထူးတိုးဖို႔အလားအလာကို ဟန္႔ တားေစႏိုင္ပါတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ မိမိကိုလက္ရွိထက္ တစ္ဆင့္ျမင့္တဲ့ရာထူး တာဝန္ကိုတိုးေပးလိုက္ရင္ မိမိေနရာမွာ အစားထိုးမယ့္သူ အဆင္သင့္မရွိပါက တိုးမ ေပးတာမ်ိဳးျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိမိအ႐ိုက္အရာခံမယ့္သူတစ္ေယာက္ကို လက္ရွိလုပ္ငန္းတာဝန္ေတြကၽြမ္းက်င္မႈရွိ လာေအာင္ စနစ္တက်သင္ၾကားေပးထား ၿပီး အေျခအေနေပးလာရင္ မိမိဟာ တစ္ ဆင့္ျမင့္ရာထူးတာဝန္ကိုထမ္းေဆာင္ လိုေၾကာင္း၊ ထမ္းေဆာင္ရန္လည္း အ ထိုက္အေလ်ာက္ျပင္ဆင္ၿပီးေၾကာင္း၊ မိမိ ရာထူးေနရာကိုလည္း အစားထိုးႏိုင္သူအ တြက္ ျပင္ဆင္ထားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆို ေဆြးေႏြးရပါမယ္။ ဒီေနရာမွာတစ္ခုရွိတာ က မိမိထက္တစ္ဆင့္ျမင့္ရာထူးေနရာဟာ လစ္လပ္ေနဖို႔ Vacancy ျဖစ္ေနဖို႔ေတာ့ လို အပ္ပါတယ္။
- Knock your opportunity door.
အခြင့္အလမ္းတံခါးကိုေခါက္ပါ။ မိမိ ဘက္ကလိုအပ္တဲ့ အရည္အေသြး၊ ဗဟုသု တ၊ လုပ္ငန္းကၽြမ္းက်င္မႈေတြရွိလာၿပီဆိုရင္ အခြင့္အလမ္းတံခါးကိုေခါက္ပါ။ တစ္ခါ တေလမွာ မေျပာမၿပီးမတီးမျမည္အေျခ အေနေတြရွိတတ္ပါတယ္။ အခြင့္အလမ္း တံခါးကိုတည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး မိမိဟာရာထူး တိုးတက္မႈတံခါးေပါက္အတိုင္းေလၽွာက္ လွမ္းလိုေၾကာင္းကို သက္ဆိုင္ရာစီမံခန္႔ ခြဲသူေတြသိေအာင္ တံခါးေခါက္ဖို႔ လိုအပ္ ပါတယ္။ မိမိလိုခ်င္တဲ့အေျခအေနကို ေျပ တတ္ဆိုတတ္တဲ့အရည္အခ်င္း Assertiveness Skills ဟာ ဒီေနရာမွာအရမ္းအ ေရးႀကီးပါတယ္။
အႀကံျပဳခ်က္မ်ား
---------------------
• မိမိမွာ တိက်ေသခ်ာတဲ့အသက္ေမြး ဝမ္းေၾကာင္းဆိုင္ရာရည္မွန္းခ်က္ေတြ ရွိ တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကြာဟခ်က္ဆန္းစစ္မႈ Gap Analysis ကိုလုပ္ၾကည့္ပါ။ မိမိေျမာ္မွန္းထားတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ေတြကိုေရာက္ရွိ ဖို႔အတြက္ လိုအပ္တဲ့အေတြ႕အႀကဳံ ဗဟု သုတ၊ အရည္အခ်င္းေတြႏွင့္ လက္ရွိ မိမိမွာရွိေနတဲ့ဗဟုသုတ၊ အရည္အခ်င္း ေတြရဲ႕လိုအပ္ခ်က္၊ ကြာဟခ်က္ကိုဆန္း စစ္ၾကည့္ပါ။ မိမိမသိေသး၊ မကၽြမ္းက်င္ ေသးတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြမွာ မိမိကိုယ္ မိမိ႐ိုး႐ိုးသားသား ဆန္းစစ္ေဝဖန္ျပဳျပင္ဖို႔ ႀကိဳးစားပါ။
- စိတ္ရွည္ျခင္းဟာ ေအာင္ျမင္မႈဆီကို အေရာက္ပို႔ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခ်ိန္ ကာလတစ္ခုအထိပဲ စိတ္ရွည္ဖို႔လိုအပ္ တာပါ။ အခ်ိန္ေတြလိုအပ္တာထက္ပိုၿပီး စိတ္ရွည္းသီးခံရင္လည္း ေမၽွာ္fမွန္းထားတဲ့ ပန္းတိုင္ေတြကေနလြဲေခ်ာ္သြားတတ္ပါ တယ္။
• မိမိကိုယ္ကို စိတ္ဓာတ္အင္အားေတြ တိုးတက္ေနေအာင္ အၿမဲဖန္တီးထားပါ။
-အခြင့္အလမ္းရလာပါက အမိအရဖမ္းယူ ပါ။
- အထက္ေအာက္ဆက္ဆံေရး၊ ေရျပင္ညီ ဆက္ဆံေရးေတြေကာင္းမြန္ေအာင္ ေန ထိုင္ျပဳမူေျပာဆိုပါ။
ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းအရာအခ်က္ အလက္ေတြဟာ ေသခ်ာေပါက္ရာထူး တိုးတက္မယ္လို႔ မေျပာႏိုင္ေပမဲ့ ရာထူးတိုး တက္ဖို႔ အခြင့္အလမ္းေတြမွာ အမ်ားထက္ သာလြန္ေစမွာျဖစ္ပါတယ္။
ပိုင္စိုး (Management)
Ref:
www.wikihow.com/How to Get a Promotion
Credit: ဆရာပိုင္စိုးရဲ႕ FB Page
No comments:
Post a Comment