Tuesday, June 28, 2011

ေလးစားယံုၾကည္မႈဆိုတာ

လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ပတ္က ဆရာမႀကီး ေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္ ဖုန္းဆက္ပါတယ္။ ဆရာဦးေမာင္ေမာင္စိန္ အေတာ္ေနမေကာင္း ျဖစ္ေနတယ္။ ေဆး႐ုံ တက္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ အကူအညီလိုတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ သက္ႀကီးရြယ္အို ဆရာ၀န္မ်ား က်န္းမာမႈ ေစာင့္ေရွာက္အဖြဲ႕ရဲ႕ ဥကၠ႒ျဖစ္တဲ့ ၈၇ ႏွစ္ ရွိၿပီျဖစ္တဲ့ ဆရာမႀကီးဟာ ကိုယ့္ထက္ငယ္တဲ့ သက္ႀကီးဆရာ၀န္မ်ားရဲ႕ က်န္းမာေရး အတြက္ အခုထက္ထိ အားႀကိဳးမာန္တက္ ေဆာင္ရြက္ေနတာဟာ ဘယ္ေလာက္ ေလးစားစရာ ေကာင္းပါသလဲ။ (အခုေခတ္ က်န္းမာေရးစရိတ္ ႀကီးလာတာဟာ အရင္က ေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့ သက္ႀကီး ဆရာ၀န္ႀကီးေတြ အတြက္ေတာင္ ၿပႆနာ ျဖစ္ေနပါၿပီ။)

သူ႔ရဲ႕တပည့္ေတြက မာမီႀကီးလို႔ ခ်စ္စႏိုးေခၚတဲ့ ဆရာမႀကီးဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ၇ ႏွစ္စသိခါစက ကြၽန္ေတာ္ ေလးစားစြာဆက္ဆံမႈကို  ၾကည့္ၿပီး ကြၽန္ေတာ့္ကို သူ႔တပည့္လို႔ ထင္ေနခဲ့ပံုရပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ဟာ ေဆး-၁ က ေက်ာင္းၿပီးၿပီး အလုပ္သင္ဆရာ၀န္အျဖစ္ မႏၲေလးေဆး႐ုံႀကီးမွာ ဆင္းရတဲ့အခ်ိန္မွာ ဆရာမႀကီး ပင္စင္ယူသြားတာ ၃-၄ ႏွစ္ေလာက္ ရွိသြားပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ရဲ႕ေကာင္းသတင္းကေတာ့ ေဆး႐ုံႀကီးမွာ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနတုန္းပါပဲ။ ေဆးပညာထူးခြၽန္တာ၊ Professional ပီသတာ၊ လူနာေတြကို ဆင္းရဲ၊ ခ်မ္းသာမခြဲတာ၊ တပည့္ေတြကို ေက်ာသား၊ ရင္သား မခြဲတာေတြဟာ ဆရာ၀န္ေတြၾကား၊ သူနာျပဳေတြၾကားသာမက ေဆး႐ုံအလုပ္သမားေတြၾကားပါ ပင္စင္ယူၿပီး အေတာ္ၾကာအထိ ဂုဏ္သတင္း ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနတုန္းပါပဲ။

အခုေနာက္ပိုင္း ဆရာမႀကီးနဲ႔ သိကြၽမ္းလာရေတာ့ ဆရာမႀကီးမွာ ထူးျခားခ်က္တစ္ခုက ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဟန္ေဆာင္မထားတဲ့၊ လုပ္ယူမထားတဲ့ ယံုၾကည္မႈ ရွိတာပါပဲ။ ကိုယ့္ဘ၀မွာ ကိုယ္ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ ေကာင္းေသာအရာေတြ၊ လုပ္ေဆာင္ခဲ့မႈေတြ၊  အထူးသျဖင့္ သူ႔ရဲ႕ Profession အတြက္ ယံုၾကည္မႈရွိတဲ့ ပံုပါပဲ။ သူနဲ႔ ဆက္ဆံသူေတြဟာလည္း သူ႔ဆီက ယံုၾကည္မႈေတြကို မွ်ေ၀ခံစားႏိုင္ၿပီး ေကာင္းက်ဳိးကို ၿဖစ္ေစပါတယ္။

ဆရာမႀကီးကေျပာပါတယ္။ "ကိုေမာင္ေမာင္စိန္ဟာ ယူတို႔ဆရာေတာ့ မဟုတ္ဘူးထင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အလြန္ျဖဴစင္ပါတယ္" လို႔ ဆိုပါတယ္။" ကြၽန္ေတာ္သိပါတယ္ ဆရာမႀကီး။ ဆရာမႀကီး သြားသတင္းေမးရင္ လိုက္ခ်င္ပါတယ္။"

(၂)


ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေဆးေက်ာင္းသား ဘ၀က ေဆး(၂)ရဲ႕ ခြဲစိတ္ပါေမာကၡနဲ႔ ဌာနမွဴး ေဒါက္တာဦးေမာင္ေမာင္စိန္ ဆိုရင္ ေဆးေက်ာင္းသားတိုင္း ဖိန္႔ဖိန္႔တုန္ေအာင္ ေၾကာက္ၾကပါတယ္။ အရင္ေနာင္ေတာ္ေတြရဲ႕ စကားနဲ႔တင္ 3rd MB ေလာက္ကတည္းက သူ႔ကို ေၾကာက္ၾကပါတယ္။ Final Part II ေရာက္ရင္ သူနဲ႔ေတြ႕ရင္ ေအာင္ဖို႔က ၅၀/၅၀ စီပဲ။ က်ဖို႔ကမ်ားတယ္။ ဆရာႀကီးက ပညာေတာ္တယ္။ လူနာေတြအေပၚ ေစတနာေကာင္းသေလာက္ အေနတည္တယ္။ ဒါေပမယ့္ စာေမးပြဲစစ္ရင္ ဘယ္သူဘာေၿပာေျပာ ဘယ္သူ႔မ်က္ႏွာမွ မေထာက္ဘူးတဲ့။ ေဆးေက်ာင္းသားဘ၀က "Lady's hand / Lion's heart" ဆိုတဲ့ ခြဲစိတ္ဆရာ၀န္ ျဖစ္ခ်င္ခဲ့တဲ့ ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ ဆရာႀကီးဟာ ကြၽန္ေတာ္ရဲ႕ Hero ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ကံဆိုးခ်င္ေတာ့ Part II မွာဆရာလက္သံေျပာင္တဲ့ Short Case မွာမွ တည့္တည့္တိုးပါတယ္။ ဒါကြၽန္ေတာ့္အတြက္ ဆရာစိန္ကို ပထမဆံုးနဖူးေတြ႔ ဒူးေတြ႕ေတြ႕တာပါပဲ။ သူေရွ႕ခံုမွာ စထိုင္ခါစက ဒူးေတြေတာင္တုန္တာ စားပြဲခံုေတာင္ လႈပ္ေနပါတယ္။


ဒါေပမယ့္ ကံေကာင္းစြာနဲ႔ သူေမးတာေတြ အားလံုးေျဖႏိုင္ပါတယ္။ ေမးတဲ့တစ္ခ်ိန္လံုး သူတစ္ခ်က္မွ မၿပံဳးသလို ဘာမွလည္း မေဟာက္ပါဘူး။ အားလံုးေျဖၿပီးေတာ့မွ ဆရာစိန္က "မင္းေျဖႏိုင္သားပဲ။ ဘာလို႔ ဒီေလာက္ ေၾကာက္ေနတာလဲ။ ဆရာ၀န္လုပ္စားမယ့္သူကို မတတ္ဘဲ အေအာင္ေပးလိုက္ရင္ ငါလူနာေတြကို ဒုကၡေပးသလိုျဖစ္ေနမွာေပါ့" လို႔ တစ္ခြန္းပဲေျပာၿပီး ထထြက္သြားပါတယ္။

ဒုတိယတစ္ႀကိမ္ ဆရာစိန္နဲ႔ ေတြ႕တာက ကြၽန္ေတာ္ဘြဲ႕ရၿပီး ေလးႏွစ္အၾကာ စီးပြားေရးလုပ္ေနတုန္း အေသးစား ခြဲစိတ္မႈလုပ္ဖို႔ လူနာအၿဖစ္ သြားၿပတာပါ။ သူကလည္း မမွတ္မိသလို ကြၽန္ေတာ္လည္း ဆရာ၀န္လုိ႔ မေျပာခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ခြဲစိတ္ခါနီးမွာေတာ့ သူနာျပဳေတြကိုေတာ့ ေၿပာလိုက္မိပါတယ္။ ခြဲခါနီး ခါး႐ိုးဆစ္က ထံုေဆးေပးေတာ့မယ္ဆိုေတာ့မွ ဆရာစိန္ လက္အိတ္စြပ္ၿပီး ၀င္လာပါတယ္။ "မင္းဆရာ၀န္ဆိုတာ ဘာလို႔မေျပာတာလဲ။ ငါခြဲစိတ္ ခမယူဘူး။" ကြၽန္ေတာ္ ရင္ထဲလႈိက္ခနဲ ျဖစ္သြားပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေဆးပညာဘြဲ႕ယူတုန္းက ရြတ္ဆိုခဲ့တဲ့ ဟစ္ပိုကေရးတီး က်မ္းက်ိန္လႊာမွာပါတဲ့ က်င့္၀တ္ကို ခြဲစိတ္ခံုေပၚအထိ ဆရာႀကီး ေလးစားလိုက္နာေနတုန္းပါပဲလား။ အဲဒီေနာက္ ၁၅ ႏွစ္၊ အႏွစ္ ၂၀ ေလာက္ ကြၽန္ေတာ္ ဆရာႀကီးနဲ႔ ထပ္မေတြ႕ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဆရာ၀န္ေတြ အေၾကာင္းေျပာရင္ ဒီလိုက်င့္၀တ္ကို ခြဲစိတ္ခံုနားအထိ ေလးစားလိုက္နာတဲ့ ဆရာ၀န္ႀကီးမ်ဳိးေတြရွိတာကို မၾကာခဏေျပာျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ ေဆးပညာသမိုင္းမွာ အထင္ကရတစ္ခုျဖစ္တဲ့ ခိုင္ရႊန္းလဲ့ရည္ျပႆနာျဖစ္တုန္းကေတာင္ ကြၽန္ေတာ့္သတင္းေထာက္ေတြ၊ အယ္ဒီတာေတြကို ဆရာႀကီး အေၾကာင္းေျပာၿပီး ဆံုးမရပါေသးတယ္။ ေလးစားယံုၾကည္ထိုက္တဲ့ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္တစ္ေယာက္ ပီသဖို႔ဆိုရင္ ကိုယ္နဲ႔ဆိုင္တဲ့ အတတ္ပညာကြၽမ္းက်င္ဖို႔အျပင္ က်င့္၀တ္၊ စိတ္ေကာင္းေစတနာရွိဖုိ႔ လိုတာေၿပာျဖစ္ပါတယ္။

ဆရာစိန္နဲ႔ တတိယတစ္ႀကိမ္ေတြ႕ေတာ့ ဆရာႀကီး ေ၀ဒနာေၾကာင့္ စကားသိပ္ မေျပာႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဆရာႀကီးနဲ႔ေတြ႕ဆံုခဲ့တဲ့ ႏွစ္ႀကိမ္မွာ ဆရာႀကီးေျပာခဲ့တဲ့ စကားေတြ ျပန္ရြတ္ျပၿပီး ေလးစားယံုၾကည္မႈေတြ ၿပန္ေျပာျပေတာ့ ဆရာႀကီး ရႊင္လန္းလာပါတယ္။ ဆရာႀကီးရဲ႕ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လုပ္ခဲ့တဲ့ လုပ္ေဆာင္မႈေတြဟာ ဘယ္ေတာ့မွ အခ်ည္းအႏွီး မျဖစ္ပါဘူးဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။ ေလးစားယံုၾကည္မႈဆိုတာ ခင္မင္ရင္းႏွီးတာ၊ ေက်းဇူးရွိတာ၊ တန္ခိုးအာဏာရွိတာ၊ ေငြေၾကးခ်မ္းသာတာေတြနဲ႔လည္း မဆိုင္ပါဘူး။ ဖန္တီးယူလို႔မရသလို ဟန္႔တားလို႔လည္း မရပါဘူး။ တစ္စံုတစ္ဦး၊ တစ္စံုတစ္ေယာက္ေၾကာင့္လည္း ပ်က္ျပားမသြားႏိုင္ပါဘူး။

(၃)


ၿပီးခဲ့တဲ့အပတ္က ကြၽန္ေတာ့္မိဘေတြ ေဆးစစ္စရာရွိလို႔ ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ရြန္ဂရက္ေဆး႐ုံႀကီးကို ေလး၊ ငါးရက္ေလာက္ ဆက္တိုက္သြားရပါတယ္။ ဒီေဆး႐ုံႀကီးဟာ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ကတည္းက သြားဖူးေနတာပါ။ တစ္ႏွစ္ထက္ တစ္ႏွစ္၊ တစ္ေခါက္ထက္ တစ္ေခါက္ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြ အံ့ၾသဖြယ္ မ်ားမ်ားလာတာပါပဲ။ တရား၀င္ ကိန္းဂဏန္းမရေပမယ့္ ေလးႏွစ္အတြင္း ငါးဆေလာက္တက္လာ ပံုရပါတယ္။ ႏွလံုးဌာနနဲ႔ အစာအိမ္အူလမ္းေၾကာင္းဌာနဆိုရင္ ျမန္မာလူနာသံုးပံုတစ္ပံုေလာက္ကို ရွိေနပါတယ္။ အာရပ္လူမ်ဳိးေတြနဲ႔အၿပိဳင္ ျမန္မာေတြ အရမ္းမ်ားလာတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ေလးႏွစ္က ျမန္မာေတြ သံုးေထာင္ေလာက္ လာျပတာကေန တစ္ႏွစ္လာျပသူ ၂၀၀၀၀ ေလာက္ေတာင္ ရွိမလား ေတြးမိပါတယ္။ ဒီေဆး႐ုံ တစ္႐ုံတည္းေတာင္ ဒီေလာက္ရွိႏိုင္ရင္ ထိုင္းက တျခားေဆး႐ုံေတြ၊ စင္ကာပူ၊ အိႏၵိယ၊ မေလးရွား၊ ၾသစေၾတးလ်၊ အဂၤလန္သြားကုတဲ့သူေတြ ေပါင္းရင္ တစ္ႏွစ္ကို တစ္သိန္းေက်ာ္ရွိႏိုင္သလို သူတို႔သံုးစြဲတဲ့ေငြေၾကးဟာလည္း ေဒၚလာသန္း ၅၀၀ ကေန တစ္ဘီလ်ံေလာက္အထိ ရွိႏိုင္ပါတယ္။  ဘာလို႔ ႏိုင္ငံျခားထြက္ၿပီး ေဆးကုသတဲ့သူေတြ မ်ားလာတာလဲ။ ျမန္မာေတြ အရမ္းခ်မ္းသာ လာတာလား။ ေဆး႐ုံေတြေၾကာ္ျငာအား ေကာင္းတာလား။ ဂ်ာနယ္ေတြ၊ သတင္းမီဒီယာေတြကပဲ ျမန္မာႏိုင္ငံက ေဆး႐ုံ၊ ေဆးခန္း၊ ဆရာ၀န္ေတြ မေကာင္းေၾကာင္း လႈံ႔ေဆာ္လို႔လား။


ေလးစားယံုၾကည္မႈဆိုတာ ခင္မင္ရင္းႏွီးတာ၊ ေက်းဇူးရွိတာ၊ တန္ခိုးအာဏာရွိတာ၊ ေငြေၾကးခ်မ္းသာတာေတြနဲ႔လည္း မဆိုင္ပါဘူး။


(၄)


ၿပီးခဲ့တဲ့ သုံး၊ ေလးပတ္က လွ်ပ္တျပက္ဂ်ာနယ္မွာပါတဲ့ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ေၾကာင့္ ေဆးပညာေလာကမွာ ဂယက္ထခဲ့ပါတယ္။ ဒီသတင္းနဲ႔ ေနာက္ဆက္တြဲကိစၥေတြကုိ သက္ဆိုင္ရာ ဆရာ၀န္ႀကီးကလြဲလို႔ ကာယကံရွင္ေတြ ေၿဖၾကားျခင္းမရွိတဲ့အတြက္ အမွား၊ အမွန္အေသးစိတ္ေတာ့ မသိရပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သတင္းရဲ ႔  ေနာက္ကြယ္၌ရွိေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ျခံဳငုံခ်က္အရေတာ့ ေဆာင္းပါးရွင္ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ က်င့္၀တ္ပုိင္း၊ အခ်က္အလက္အပုိင္းမွာ မွားယြင္းတယ္လုိ႔ ေမးခြန္းထုတ္စရာေတြရွိတာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အယူအဆ အေတြးအေခၚနဲ႔ ပုဂၢလိကေဆး႐ုံ ဆရာ၀န္စနစ္ကုိ ေ၀ဖန္ရာမွာေတာ့ မွန္ကန္တာေတြ ရွိပါတယ္။ ႏုိင္ငံတကာ ေဆး႐ုံစီမံခန္႔ခြဲမႈစနစ္၊ ဆရာ၀န္ေတြရဲ႕ တာ၀န္ယူ အခ်ိန္ေပးမႈ၊ ဆရာ၀န္ႀကီးမ်ားဟာ ေဆး႐ုံ Management ေအာက္မွာပဲ ရွိရမယ္ဆုိတာကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔လည္း တစ္ခ်ိန္လုံး ေထာက္ျပခဲ့တာေတြပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ့္ရင္ထဲမွာ ျငင္းခုံစရာျဖစ္တာက ျမန္မာႏုိင္ငံဆရာ၀န္ အသင္း(မႏၲေလး)ရဲ႕ သေဘာထား ေၾကညာခ်က္အပိုဒ္ ၂ မွာပါတဲ့ "၎ေဆာင္းပါးသည္ ဆရာ၀န္ႏွင့္လူနာအၾကား၊ ေဆးပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ၿပည္သူလူထုအၾကား အခုိင္အမာ တည္ေဆာက္ထားရွိၿပီး ျဖစ္သည့္ ယုံၾကည္မႈကုိ ပ်က္ျပားေစႏုိင္သည္" ဆုိတဲ့ အခ်က္ကုိပါ။ ဒီေဆာင္းပါးရွင္ေၾကာင့္ ဒီလုိျဖစ္ႏုိင္သလား။ သတင္းမီဒီယာ၊ ဂ်ာနယ္တစ္ခုခ်င္းစီရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္၊ ၾသဇာတိကၠမ လူအမ်ားရဲ႕ ယုံၾကည္မႈရွိတယ္၊ ပ်က္ျပားစျပဳေနတယ္၊ ပ်က္ၿပားတယ္ဆုိတာ ဘယ္လုိမ်ဳိးလဲ။ အေျပာင္းအလဲေတြရဲ႕ အစဟာ အမွန္ကုိ စတင္သိျမင္ျခင္းပါပဲ။ အမွန္ကုိသိရမယ္။ အမွန္ကုိ ေျပာရဲရမယ္။ အမွန္ကုိ လုပ္ရဲရမယ္။

(၅)


ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ႏုိင္ငံဟာ အမွန္တကယ္ ၿပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖုိ႔ အခ်ိန္တန္ပါၿပီ။ လူအမ်ားစုႀကီးရဲ႕ ေန႔စဥ္ၾကံဳေတြ႕ေနရတဲ့ ဒုကၡသုကၡေတြ ေလ်ာ့က် ခ်ိန္တန္ပါၿပီ။ ႏုိင္ငံရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ အနာဂတ္ေရာင္ျခည္ စတင္ခ်ိန္တန္ပါၿပီ။ ႏုိင္ထက္စီးနင္းလုပ္တာ၊ အမုန္းပြားတာ၊ အျပစ္ကုိခ်ည္းပဲ ၿမင္ေတြ႕တတ္တာေတြ၊ အမွန္တရားကုိ မ်က္ကြယ္ျပဳတာေတြ ရပ္တန္႔သင့္ပါၿပီ။

အေျပာင္းအလဲေတြရဲ႕အစဟာ အမွန္ကုိ စတင္သိျမင္ျခင္းပါပဲ။ အမွန္ကုိသိရမယ္။ အမွန္ကုိ ေျပာရဲရမယ္။ အမွန္ကုိ လုပ္ရဲရမယ္။ Human Resources ျပႆနာရွိတာ နယ္ပယ္တုိင္းမွာပါ။ ေဆးပညာေလာကမွာမွ ဒီျပႆနာမရွိဘူး။ ငါတုိ႔က ပညာတတ္တယ္ဆုိရင္ေတာ့ ခုတ္ရာတျခား၊ ရွရာတျခား ၿဖစ္ကုန္ပါလိမ့္မယ္။ ေနရာတကာမွာ ေခတ္စနစ္ကုိ ခ်ည္းလက္ညႇိဳးထုိးၿပီး ေရစုန္ေမ်ာလုိက္လုိ႔ မရဘူး။ မုိးခါးေရေသာက္လုိ႔ မရပါဘူး။ အမ်ားညီ႐ုံနဲ႔ ဤကို ကြၽဲဖတ္လို႔ မရပါဘူး။ လူတစ္ဦးခ်င္း က်န္းမာေရးအသုံးစရိတ္ အသုံးျပဳမႈနည္းလုိ႔ က်န္းမာေရးက႑မွာ အားနည္းၿပီး လူေတြ ဒုကၡေရာက္ရတယ္ဆုိတာ သိရင္ ဘယ္လုိအားနည္းတယ္။ က်န္းမာေရး အသုံးစရိတ္ကုိ ေနာက္ႏွစ္ ငါးဆ၊ ေနာက္တစ္ႏွစ္ ငါးဆစသည္ျဖင့္ ငါးႏွစ္အတြင္း အဆ ဘယ္ေလာက္တင္မွ စနစ္ကုိ ၿပင္လုိ႔ရမယ္။ ဒါေတြကို ပညာရွင္ေတြ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ တင္ျပသင့္တယ္။ ဒါ့အျပင္ ေဆးပညာရွင္ေတြရဲ႕ တစ္ဦးခ်င္း ေစတနာထားမႈေတြ၊ စိတ္ေနစိတ္ထား (attitude) က်င့္၀တ္ေစာင့္ထိန္းမႈေတြ ဘယ္လုိလုပ္ၾကမလဲ။ အားလုံး ၀ုိင္းစဥ္းစားရပါမယ္။ ႏုိင္ငံျခားကုိ ေဆးသြားကုနိုင္တာ မက်န္းမာသူအားလုံးရဲ႕ ငါးရာခုိင္ႏႈန္းေလာက္ေတာင္ မရွိပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ စဥ္းစားရမွာက က်န္တဲ့ ၉၅ ရာခုိင္ႏႈန္းရဲ႕ က်န္းမာေရးအတြက္ လုံေလာက္တဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈျပႆနာ၊ က်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္မႈပါ။ ဒါေတြကို ျပည္သူေတြ ဘယ္လို ႀကံဳေတြ႕ေနရသလဲ။ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရးတုိ႔မွာ ေငြေၾကးသုံးစြဲျခင္းဟာ ႏုိင္ငံအနာဂတ္အတြက္ အေကာင္းဆုံးေရရွည္ ရင္းႏွီးၿမႇဳပ္ႏွံမႈဆုိတာကို အစုိးရကုိေရာ၊ ဥပေဒျပဳ ကုိယ္စားလွယ္ေတြကုိေရာ သိေစခ်င္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ေလးစားယုံၾကည္မႈဆုိတာ သူမ်ားေတြက ဖ်က္ဆီးလုိ႔ ရတာမဟုတ္ပါဘူး။ ပ်က္ျပားေအာင္ လုပ္လုိ႔လည္း မရပါဘူး။ ၾသဇာအာဏာနဲ႔လည္း တည္ေဆာက္လုိ႔ မရပါဘူး။ ေလးစားယံုၾကည္မႈဆိုတာ ႏွလံုးသားနဲ႔ပဲ တည္ေဆာက္လို႔ရတဲ့ အရာပါ။

အေျပာင္းအလဲေတြရဲ႕ အစဟာ အမွန္ကို စတင္သိျမင္ျခင္းပါပဲ၊ အမွန္ကို သိရမယ္၊ အမွန္ကို ေျပာရဲရမယ္။ အမွန္ကို လုပ္ရဲရမယ္။


ေလးျဖာ ျဗဟၼစုိရ္

ျဗဟၼစုိရ္တရားေလးပါး

ေဆးမကုခင္    

- ေမတၱာ၀င္

ကုစဥ္

- က႐ုဏာ

ေရာဂါကင္းေပ်ာက္

- မုဒိေရာက္

ၿပီးေျမာက္

- ဥပေကၡာ

သေဘာထားႀကီးႀကီးျဖင့္ ဆက္ဆံရာ၏။

ၾကင္နာယုယမႈ အျပည့္အ၀ ထားရာ၏။

ဆရာ၏အျပံဳးသည္ လူနာအဖုိ႔ အေကာင္းဆံုး ေဆးခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။

ေမတၱာအေျခခံ၍ က႐ုဏာအျပည့္အ၀ရွိပါမူ အေတာ္ဆံုးေသာ ဆရာတစ္ေယာက္ ၿဖစ္ႏုိင္သည္။

ေဆးပညာဘြဲ႕ထူး တစ္ခုရရွိထားၿပီးေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ျဗဟၼစုိရ္တရားေလးပါးျဖင့္ ျပည့္စံုေစလ်က္ အျမဲေနထုိင္ သြားရမည္။   

လူနာႏွင့္မေတြ႕မီ၊ လက္ခံကုသေသာ အခ်ိန္မေရာက္မီ အျမဲမျပတ္ ေမတၱာေရွ႕ထား ပြားမ်ားေနရမည္။ ေမတၱာပုိ႔သျခင္းမွစ၍ အျမဲတေစ ေမတၱာစိတ္ယွဥ္လ်က္ ေဆာင္ရြက္မႈ အသြယ္သြယ္ကုိ ေဆာင္ရြက္သြားရမည္။

အသက္ႏွင့္ဆိုင္ေသာ အလုပ္ကုိတာ၀န္ယူေနေသာ ကယ္တင္ရွင္တစ္ေယာက္အျဖစ္ မွတ္ယူၿပီး ေဆးသမာဓိကုိ မရရေအာင္ ႀကိဳးစားရမည္။

လူနာကုိ လက္ခံကုသေသာအခါ၊ ေရာဂါရွာေဖြေသာအခါ ၾကင္နာယုယမႈ၊ ငဲ့ညႇာမႈက႐ုဏာကုိ ေရွ႕သြားျပဳထားရမည္။ လူနာသည္ (လူနာႏွင့္ ပတ္သက္သူသည္) ေရာဂဗ်ႆန ႏွိပ္စက္ခံေနရသူ ျဖစ္၏။ ေဘာဂဗ်ႆန ေတြ႕ၾကံဳေနသူလည္း ျဖစ္၏။ ကယ္မည့္သူကုိ ငံ့ေမွ်ာ္ေနေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးလည္းျဖစ္၏။ ၀မ္းထဲမ်ားစြာမခ်ိလွ၊ ကုိယ္ေထာင္း စိတ္ေၾကေနသူလည္း ျဖစ္၏။

စိတ္ေရာကုိယ္ပါ မခ်မ္းသာေသာသူသည္ ေျပာဆိုရာ၌ လည္းေကာင္း၊ ဆရာႏွင့္ ဆက္ဆံရာ၌လည္းေကာင္း မ်ားစြာခြၽတ္ေခ်ာ္တတ္၏။ စိတ္တိုစရာႏွင့္ လြန္စြာယွဥ္လာတတ္၏။ ဆရာလုပ္သူသည္ လူနာႏွင့္ေတြ႕ေသာ အခါ၌ ျဖစ္ရပ္ အားလံုးတို႔ကုိ သေဘာထားႀကီးႀကီး ဆက္ဆံမႈေျပေျပ က႐ုဏာစိတ္မ်ားမ်ားထားလ်က္ ေဆာင္ရြက္မႈအားလံုးကုိ ၾကင္နာ ယုယစြာ ေျပာတတ္မႈ၊ ေဆာင္ရြက္တတ္မႈ၊ အေရးႀကီး၏။ မႏွစ္ၿမိဳ႕ဖြယ္ရာျဖစ္ေသာ ေ၀ဒနာရွင္၏ ျပဳမူေျပာဆိုခ်က္ကုိ က႐ုဏာျဖင့္ ကာကြယ္ရာ၏။ ေမတၱာႏွင့္ယွဥ္ကာ က႐ုဏာႏွင့္ အေျခခံၿပီးလွ်င္ သူေတာ္ေကာင္း စိတ္မ်ားမ်ား ေမြးထားသည့္အတုိင္း ကုသႏုိင္ပါမူကား သူတကာကုသမႈထက္ ဆရာ၏ ေဆးအစြမ္းထက္မည္သာျဖစ္၏။ ထုိဆရာ၏ က႐ုဏာႏွင့္ယွဥ္ေသာ ၿပဳမူပံုသည္ လူသားတုိင္း ႏွစ္ၿခိဳက္ၾကမည္သာ ျဖစ္သည္။ ၾကင္နာယုယသာယာ ေခ်ငံမႈသည္ လူကုိမဆိုထားဘိ တိရစၦာန္မ်ားပင္ မ်ားစြာလုိလားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

ေပ်ာက္ကင္းခ်မ္းသာေအာင္ ကုသကယ္မေပးၿပီးေနာက္ ဆရာအတြက္ အေရးအႀကီးဆံုးေသာ ေမွ်ာ္ကုိးရာကား မုဒိတာေခၚ ၀မ္းေျမာက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ အခက္အခဲ က်ေသာ ေရာဂါမ်ား ေပ်ာက္ကင္းေလေလ ပုိ၍၀မ္းေျမာက္ ေလေလျဖစ္ရင္း ထုိဇိ၀ိတအေပၚ၌ ၀မ္းေျမာက္စြာျဖင့္ ေတြးေနပါမူ မည္မွ်အထိႀကီးမားေသာ ကုသုိလ္မ်ားရေနမည္ျဖစ္သည္ကုိ မဆံုးျဖတ္ႏုိင္ေအာင္ပင္ ျဖစ္သည္။

Written by သန္းထြဋ္ေအာင္   

Credit: www.news-eleven.com

No comments: