Wednesday, June 1, 2011

သူရႆတီ ဆိုသည္မွာ

'ေဟာ...ကိုလင္းပါလား၊ ဒီတစ္ခါ ေစာေစာစီးစီးလာပံုေထာက္ေတာ့ ေဆြးေႏြးစရာမ်ားမ်ားစားစား ပါလာျပီထင္တယ္'
'ေသခ်ာတာေပါ့ ကို၀င္းရာ၊ ေဟာဒီ ၁၉၉၁ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလထုတ္ ဓမၼရံသီဓမၼမဂၢဇင္းထဲမွာ ခင္ဗ်ားေရးခဲ့တဲ့ အျပဳအဖ်က္ဤႏွစ္ခ်က္ ကို...ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးေလးနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ပဲဗ်'
'ဟုတ္ျပီ - ကြၽန္ေတာ္မွတ္မိျပီ၊ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာဆိုင္ရာ သာသနိက အေဆာက္အအံုတခ်ိဳ႕ေပၚမွာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာနဲ႕ ဆန္႕က်င္ တဲ့အယူ၀ါဒေတြကို ကိုယ္စားျပဳသူမ်ားရဲ႕ ရုပ္တုဆင္းတုေတြကို တခမ္းတနားဘုရားနဲ႕အျပိဳင္ ပူေဇာ္မထားသင့္ေၾကာင္း တင္ျပခဲ့တာပါ။ ဒါကို နားလည္ႏွစ္သက္မိေၾကာင္း စာေရးသားအားေပးခဲ့တဲ့ တနသၤာရီတိုင္း၊ ပုေလာျမိဳ႕၊ ဗိုလ္မွဴးဗထူးလမ္းက ဦးဘိုးဦးရဲ႕စာကို ဓမၼရံသီ အယ္ဒီတာအဖြဲ႕က တစ္ဆင့္ရလို႕ ေက်းဇူးတင္၀မ္းေျမာက္ရပါေသးတယ္'
'အဲဒီေဆာင္းပါးမွာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္ အေတာ္မ်ားမ်ားက ပိဋကတ္သံုးပံုေစာင့္ မယ္ေတာ္ၾကီးအျဖစ္ယူဆၾကတဲ့ သူရႆတီ နတ္သမီးဟာ ျဗဟၼဏ၀ါဒက ဆင္းသက္လာတာျဖစ္ျပီး၊ အခုေလးငါးႏွစ္အတြင္း ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြအၾကား ေပၚျပဴလာျဖစ္လာတဲ့ ျပည္ၾကီးသူ ကြမ္ရင္မယ္ေတာ္ဟာလည္း မဟာယာနဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႕ရဲ႕ အ၀ေလာကိေတႆရ ဘုရားအေလာင္းကို ဣတၳိလိင္အသြင္ ေဆာင္ထားတာသာျဖစ္တယ္လို႕ ေရးခဲ့တယ္မဟုတ္လား'
'ဒါ အမွန္အတိုင္းေရးခဲ့တာပဲ ကိုလင္းရဲ႕'
'ခင္ဗ်ားက မွန္တယ္ဆိုေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႕ ေစာဒကတတ္စရာေလးေတြ ရွိေနတယ္ဗ်၊ ပထမဦးဆံုး သူရႆတီမယ္ေတာ္ၾကီးနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ေပါ့ဗ်ာ'
'ဆိုစမ္းပါဦးဗ်ာ၊ ကြၽန္ေတာ္ဘာမ်ား မွားသြားပါလိမ့္မလဲ'
'ဒီလိုဗ်၊ ကို၀င္းကသာ သူရႆတီမယ္ေတာ္ဟာ ဗုဒၶသာသနာေတာ္နဲ႕ ဘာမွမသက္ဆိုင္ပါဘူးလို႕ဆိုထားေပမယ့္ ဗုဒၶရဲ႕တပည့္သား သံဃာ က်မ္းတတ္မေထရ္ၾကီး တခ်ိဳ႕ကေတာင္ မယ္ေတာ္ၾကီးကိုအေလးအျမတ္ထားခဲ့ၾကတဲ့ အေထာက္အထားေတြရွိေနတယ္ဗ်။ သီဟိုဠ္ရဟန္းေတာ္ အရွင္သံဃရကၡိတ မေထရ္ၾကီးက သူ႕ရဲ႕သုေဗာဓာလကၤာရက်မ္းဦးအစမွာ မုနိႏၵ၀ဒနေမၻာဇ၊ ဂဗၻသမၻ၀သုႏၵရီ။ သရဏံ ပါဏိနံ၀ါဏီ၊ မယွံပီယတံ မဒံ လို႕ေရးသားခဲ့တာေတြ႕ရတယ္။ အဓိပၸာယ္ကေတာ့ ျမတ္စြာဘုရား၏ ခံတြင္းေတာ္ဆိုသည့္ ၾကာတိုက္တြင္ ျဖစ္သည့္အတြက္ ေကာင္းျမတ္ တင့္တယ္သတၲ၀ါတို႕ကိုးကြယ္ရာ သူရႆတီနတ္သမီးသည္ တပည့္ေတာ္၏ စိတ္ႏွလံုးကို ႏွစ္သိမ့္ ေအာင္ ျပဳေပးေတာ္မူပါေစသတည္း လို႕တိုင္တည္ထားတာပဲဗ်။ ေနာက္ျပီး ဘိုးေတာ္ဘုရားလက္ထက္ စလင္းဆရာေတာ္က ပရိတ္ၾကီး နိႆယ ကို စီရင္တဲ့အခါမွာလည္း ဓာတုေမာကၡ မုခေမၺာဇ၊ ၀ေနဟံသာရ မာဟ မာ၀ေမ။ ၀ါစသိရမတံ နိစၥံ၊ သဗၺာ သုကၠာ သရႆတီ ရယ္လို႕ သူရႆတီနတ္သမီးကိုေတာင့္တျပီး ပဏာမစခဲ့တယ္ေလ။ အဓိပၸာယ္ကေတာ့ ကိုယ္လံုးျဖဴေသာ၊ တင့္တယ္ေသာ၊ ပဒုမေတာ တြင္ ေမြ႕ေလ်ာ္သည့္ ဟသၤာမင္းသို႕ လိမၼာစြာေသာ၊ သူျမတ္တို႕ခံတြင္းဟူသည့္ ပုဒမေတာ၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ေလ့ရွိေသာ၊ အလံုးစံုျဖဴစင္သည့္ ကိုယ္ႏႈတ္အက်င့္ရွိေသာ သူရႆတီနတ္ျမတ္သည္ ငါ၏ႏႈတ္၌မျပတ္ ေမြ႕ေလ်ာ္ပါေစသတည္း ေပါ့ဗ်ာ'
'အင္း....ကိုလင္းက ေထာက္ျပေ၀ဖန္လာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ကလည္း ျဖည့္စြက္ေပးရေသးတာေပါ့ဗ်ာ၊ မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ကိုယ္တိုင္ကလည္း သူ႕ရဲ႕မဟာသုတကာရီ မဃေဒ၀လကၤာသစ္ကိုဖြဲ႕ဆိုတဲ့အခါမွာ သီဟိုဠ္ရဟန္းေတာ္ အရွင္သံဃရကၡိတမေထရ္ရဲ႕ ဂါထာကိုပဲ ျမန္မာလို သံုးပံုပိဋကတ္၊ ၀ါဏီျမတ္ဟု၊ သူရႆတီ နတ္ေဒ၀ီလည္း၊ ယွဥ္မီနိစၥ၊ မျပတ္မ၍၊ ငါ့ႏွလံုးတိုက္ ေရႊၾကာသိုက္၌ ေပ်ာ္ပိုက္ေစျပီး....လို႕ ျပန္ျပီး ပဏာမျပဳခဲ့ေသးတယ္ဗ်
'ဒီလို မေထရ္ၾကီးေတြကိုယ္တိုင္ မယ္ေတာ္ကို ေရွးအစဥ္အဆက္ အေလးအနက္ျပဳခဲ့တာသိေနရက္နဲ႕ ဘာလို႕မ်ား သူရႆတီမယ္ေတာ္ ဟာ စစ္မွန္တဲ့ဗုဒၶဘာသာနဲ႕ မသက္ဆိုင္ပါဘူး၊ မကိုးစားထိုက္ပါဘူးလို႕ ျငင္းေနခ်င္ရတာတံုး'
'မဟုတ္ေသးဘူး ကိုလင္း၊ ဆရာေတာ္ၾကီးေတြက ဒီလိုေရးထားခဲ့ရုံနဲ႕ သူတို႕ဟာ သူရႆတီနတ္သမီး တကယ္ရွိတယ္၊ ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ ထိုက္တယ္လို႕ ဆိုလိုလိုက္တာမဟုတ္ဘူးဗ်။ ဥပမာတစ္ခုေျပာရရင္ အေလာင္းမင္းတရားၾကီးလက္ထက္မွာ လက္၀ဲေနာ္ရထာက ေတာင္တြင္းဆရာေတာ္ ခင္ၾကီးေဖ်ာ္ကို သူရႆတီနတ္သမီးကိုလည္း မည္သည္တြင္ အခြင့္အလမ္းရ၍ ပိဋကတ္စာေပမ်ားမွာ သြတ္သြင္းကိုးကြယ္ၾကသည္ကို သိခ်င္ပါသည္လို႕ ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္းဖူးတယ္ေလ'
'ဒီေတာ့ ဆရာေတာ္က ဘယ္လိုမ်ားေျဖရွင္းေပးခဲ့သလဲဗ်ာ'
'ဆရာေတာ္က သူရႆတီနတ္သမီးသည္ ကမၻာဦးကနတ္ျဖစ္သည္။ တန္ခိုးၾကီးသည္။ စကားတတ္သည္။ ထိုနတ္သမီးေစာင့္လွ်င္ စကား ေကာင္းကိုသာ ဆိုမိတတ္သည္ဟူ၍ ေလာက၀ါဒအယူရွိေသာေၾကာင့္ ရာမက်မ္း၊ သမၼက်မ္း၊ ဒ႑ီက်မ္းအစရွိေသာ ေလာကီက်မ္းမ်ား မွာ သူရႆတီနတ္သမီးကို ရွိခုိးေတာင့္တပဏာမျပဳ၍ က်မ္းျပဳကုန္သည္။ သာသနာ၀င္က်မ္းမ်ားမွာမူကား သူရႆတီနတ္သမီးကို ဥပမာျပဳ ၍ ပိဋကတ္သံုးပံုကို ရွိခိုးေတာင့္တပဏာမျပဳသည္လို႕အမိန္႕ရွိခဲ့တယ္ဗ်'
'ဒါဆို ဆရာေတာ္ၾကီးေတြဟာ သူရႆတီနတ္သမီးအစစ္ကို ရွိခိုးေတာင့္တခဲ့တာမဟုတ္ဘဲ ဗုဒၶျမတ္စြာေဟာၾကားခဲ့တဲ့ ပိဋကတ္သံုးပံုကို သူရႆတီနတ္သမီးအျဖစ္ ပမာျပဳတင္စားျပီး ရွိခိုးေတာင့္တခဲ့တာလို႕ ဆိုလိုတာေပါ့'
'ဒါေပါ့ဗ်ာ၊ သီဟိုဠ္အရွင္သံဃရကၡိတရဲ႕ က်မ္းဦးဂါထာက '၀ါဏီ'ဆိုတဲ့စကားလံုးဟာ သူရႆတီနတ္သမီးကိုသာ ဆိုလိုတာမဟုတ္ဘူးဗ်၊ ခံတြင္းမွထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားေသာ အနက္အဓိပၸာယ္ရွိသည့္ စကား၊ ကဗ်ာလကၤာ စာေပ အႏုသုခမ ပညာရပ္အားလံုး လို႕ဖြင့္ဆိုႏိုင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာေတာ္က သူ႕ရဲ႕အလကၤာက်မ္းေရးတဲ့အခါမွာ စာေပအႏုသုခုမစ်ာန္၀င္စားပါေစေတာ့လို႕ ေတာင့္တပဏာမျပဳခဲ့တာပါ'
'ဆရာေတာ္က စာေပအႏုသုခုမလမိုင္းကပ္လိုတဲ့ ဆႏၵကို ထုတ္ေဖာ္လိုက္တာ၊ Mood ၀င္ခ်င္တဲ့သေဘာလို႕ ခင္ဗ်ားဆိုလိုတာေပါ့'
'ဟုတ္ပါတယ္၊ စလင္းဆရာေတာ္ၾကီးကလည္း သူရႆတီနတ္သမီးကို တကယ္ရွိတယ္လို႕ယံုၾကည္ျပီး ေရးခဲ့တာမဟုတ္ပါဘူး၊ ေလာကီ က်မ္းဆရာေတြက သူရႆတီဟာ စာေပအႏုသုခုမပညာရပ္အားလံုးရဲ႕ အရွင္သခင္နိမိတ္ပံုသေကၤတအျဖစ္ တင္စားၾကတာကိုအတုယူ ျပီး ငါ့ရဲ႕ေျပာဆိုေရးသားမႈဟာလည္း စာေပအႏုသုခုမပညာရပ္အားလံုးရဲ႕အရွင္သခင္တစ္ဦး ေျပာဆိုေရးသားဘိအလား ေျပျပစ္ေျပာင္ ေျမာက္ထူးခြၽန္ပါေစေတာ့လို႕ ဆႏၵျပဳခဲ့တာပါပဲ'
'မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး က်ေတာ့ေရာဗ်ာ'
'ဆရာေတာ္ဘုရား ျမန္မာလိုျပန္တာကို ေသေသခ်ာခ်ာဖတ္ျပီး ေတြးေခၚၾကည့္မယ္ဆိုရင္ သိသာပါတယ္ဗ်ာ၊ သူရႆတီနတ္ေဒ၀ီကို သူ႕ႏွလံုးအိမ္မွာကိန္း၀ပ္ေစလိုတယ္လို႕ ေျပာတာမွမဟုတ္ဘဲ။ သူရႆတီကို သေကၤတျပဳျပီး ဗုဒၶျမတ္စြာေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ ပိဋကတ္သံုးပံုဟာ သူ႕ရဲ႕ႏွလံုးအိမ္မွာတည္ျပီး ဓမၼေစတီထိုက္တဲ့ မေထရ္ျမတ္တစ္ပါး ျဖစ္ပါရေစလို႕ေတာင့္တခဲ့တာပဲ ကိုလင္းရ'
'ဒါေပမယ့္ သမုဒၵဇာ တႏၷီ၀ါသာ၊ ဟံသယာေနန စာရိနီ။ ပစၦာေကလာသ ေကလာေသ၊ ပဗၺေတ နိစၥံ ၀ါသိနီ ဆိုတဲ့ပါဠိအရ သူရႆတီ မယ္ေတာ္ၾကီးဟာ ေတာင္သမုဒၵရာမွာ ေမြးဖြားေနထုိင္ခဲ့ျပီး ဟသၤာယာဥ္နဲ႕ သြားလာတတ္ေၾကာင္း၊ ေနာင္အခါ ျဖဴေဖြးေတာက္ပတဲ့ ေကလာသအမည္ရွိေတာင္ထြတ္မွာ အျမဲေနတဲ့အေၾကာင္း ဣရုေ၀ဒဏၰ၀က်မ္းကို ရည္ညြန္းျပီး သူရႆတီမယ္ေတာ္ တကယ္ရွိတယ္လို႕ အေထာက္အထားျပဳ ေရးသားထားတာကိုလည္း ဖတ္ခဲ့ရဖူးတယ္ဗ်'
'အဲဒါ ကြၽန္ေတာ္တို႕ ျမန္မာအေတာ္မ်ားမ်ားရဲ႕ ေပ်ာ့ကြက္ေပါ့ဗ်ာ၊ ပါဠိလိုေရးထားတာျမင္တိုင္း ဗုဒၶဘာသာဆိုင္ရာ ဂါထာေတြပဲလို႕ မွတ္ယူ ျပီး စစ္မွန္တဲ့ ဗုဒၶသာသနပညာရွင္ေတြကို ခ်ဥ္းကပ္ေမးျမန္း စံုးစမ္းသမႈမျပဳဘဲ မ်က္စိမွိတ္ယံုၾကည္ၾကတာကိုး'
'ဒါေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႕လည္း ပါဠိမတတ္ေတာ့ သူမ်ားျပန္ဆိုတာပဲ မွတ္သားရတာကိုး၊ အဲဒီဂါထာနဲ႕တဆက္တည္းမွာပဲ သူရႆတီဟာ မဟာ မုဒိရေသ့ၾကီးနဲ႕ သမုဒၵရာနတ္မိဖုရားက ေမြးဖြားလာေၾကာင္း၊ ပထမေတာ့ သမုဒၵရာမွာေနျပီး ေနာက္ေတာ့ ဟိမ၀ႏၲာရဲ႕ေတာင္ထြတ္ တစ္ခုျဖစ္တဲ့ ေကလာသ ေတာင္ကို ေျပာင္းေရႊ႕သြားခဲ့ေၾကာင္း၊ အဲဒီလို ဟသၤာယာဥ္ၾကီးစီးျပီး ေျပာင္းေရႊ႕သြားစဥ္ သူ႕ကိုယ္ကက်လာတဲ့ ေရစက္ေရေပါက္ေတြကေန ျမစ္တစ္စင္းျဖစ္လာတဲ့အေၾကာင္း၊ အဲဒီျမစ္ကို သူရႆတီျမစ္ရယ္လို႕ မွည့္ေခၚေၾကာင္းေတြပါ ေရးသားထား တယ္ေလ'
'အင္း...ပါဠိလိုေရးထားတာျမင္တိုင္းလည္း ဗုဒၶျမတ္စြာနဲ႕တကြ တပည့္သားသံဃာေတြ ေရးသားစီရင္ထားတာလို႕ တထစ္ခ်မယံုလိုက္ ေလနဲ႕ ကိုလင္းေရ၊ တကယ္ေတာ့ ခင္ဗ်ားအခုနရြတ္ျပတဲ့ ဂါထာဟာ ျဗာဟၼဏ၀ါဒီေတြက သကၠတဘာသာနဲ႕ ေရးသားထားတဲ့ ေ၀ဒ က်မ္းဂန္လာ သကၠတဂါထာေတြကို မာဂဓဘာသာ(ပါဠိ)အျဖစ္နဲ႕ ျပန္ဆိုေရးသားထားတာဗ်'
'ေ၀ဒက်မ္းဂန္ဆိုတာ ကို၀င္းတစ္ခါကေျပာဖူးတဲ့ ေ၀ဒေလးပံုကို ဆိုလိုတာလား'
'ဟုတ္ပါ့ဗ်ာ၊ ျမန္မာလိုေတာ့ ေဗဒင္ေလးပံုေပါ့၊ ဒါကို ရွင္ကုမာရကႆပရဲ႕ ဓမၼရာသီပ်ိဳ႕မွာ ေလးသြယ္ေဗဒင္၊ ေခၚတြင္ဣသွ်ဴ၊ ယဇုမည္ရ၊ သာမတစ္ထပ္၊ အာထဗၺဏ၊ တကြတတ္တံု၊ လြန္ျပည့္စံုမူ လို႕ေတာင္ မွတ္လြယ္ေအာင္ ေရးဖြဲ႕ခဲ့ေသးတယ္ေလဗ်ာ၊ သကၠတလိုေတာ့ ရိဂ္ ေ၀ဒ(Rig Veda)၊ ယဇုေ၀ဒ(Yajwr Veda)၊ သာမေ၀ဒ(Sama Veda)၊ အာထဗၺဏေ၀ဒ(Atharve Veda) လို႕ေခၚသဗ်၊  သူရႆတီ နတ္သမီးအေၾကာင္း ခ်ီးမြမ္းဖြဲ႕ဆိုထားတဲ့ဂါထာေတြကေတာ့ ရိဂ္ေ၀ဒ (ေခၚ) ဣသွ်ဴေ၀ဒ (ေခၚ) ဣရုေ၀ဒထဲမွာ စတင္ပါ၀င္ခဲ့တာ ေတြ႕ ရတယ္ဗ်'
'ဒါ့ထက္ ျမန္မာေတြကေဗဒင္ေလးပံုလို႕ ေခၚေနပံုေထာက္ေတာ့ အဲဒီေ၀ဒေလးက်မ္းဟာ နကၡတၲေဗဒင္ပညာေတြခ်ည့္ပဲလားဗ်'
'ဘယ္ဟုတ္ပါ့မလဲ ကိုလင္းရယ္၊ အဲဒီေ၀ဒေလးက်မ္းထဲမွာ ေရွးပေ၀သဏီက အိႏၵိယျပည္အေနာက္ေျမာက္ဘက္ကေန စတင္၀င္ေရာက္ ခဲ့တဲ့ ေရွးအာရိယန္အႏြယ္လူမ်ိဳးစုေတြရဲ႕ ဘာသာေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ အေတြးအေခၚေတြ အမ်ားဆံုးပါ၀င္တယ္ဗ်။ ကြၽန္ေတာ္တို႕ဆီမွာ ေခတ္စားေနတဲ့ ေဗဒင္ပညာလို႕ေခၚတဲ့ ေ၀ဒဂၤဆိုတာက အဲဒီေ၀ဒက်မ္းဂန္ေတြရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲအစိတ္အပိုင္း သူၾတက်မ္းေတြထဲက ေဇာတိသေ၀ဒဂၤက်မ္းကိုသာ အဓိကအေျချပဳထားတာဗ်။ ေနာက္အလ်ဥ္းသင့္မွ ဒီေ၀ဒက်မ္းဂန္ေတြနဲ႕ပတ္သက္ျပီး ဆက္ေဆြးေႏြးၾက ေသးတာေပါ့ဗ်ာ၊ အခုကြၽန္ေတာ္တို႕ေဆြးေႏြးေနတဲ့ သူရႆတီနဲ႕ပတ္သက္ေနတာကေတာ့ ရိဂ္ေ၀ဒပဲဗ်'
'ဆိုစမ္းပါဦး၊ ရိဂ္ေ၀ဒထဲမွာ သူရႆတီနဲ႕ပတ္သက္ျပီး ဘယ္လိုမ်ားေဖာ္ျပထားလို႕တံုး'
'တကယ္ေတာ့ ရိဂ္ေ၀ဒက်မ္းဟာ အလြန္ေရွးက်တယ္ဗ်၊ သက္မဲ့ေတာ၊ ေတာင္၊ေရ၊ေျမ၊ေလ၊မီး၊မိုးေကာင္းကင္၊လွ်ပ္စီး၊ေန၊နကၡတ္၊ တာရာ စတဲ့ သက္မဲ့အ၀ိညာဏကေတြကိုေရာ လူေတြရဲ႕စိတ္သႏၲာန္မွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ခ်စ္ျခင္း၊ မုန္းျခင္း၊ေၾကာက္ျခင္း၊ရြံျခင္းစတဲ့ စိတၲဇနာမ္ ေတြကိုပါ သက္ရွိနတ္ေဒ၀တာေတြ၊ ေဒ၀ီေတြ၊ တန္ခိုုးဣဒၶိပါဒ္ရွင္ေတြအျဖစ္ မွတ္ယူေၾကာက္လန္႕ ကိုးစားခဲ့တဲ့ေခတ္ေလာက္ က စတင္ ေပၚေပါက္ခဲ့တာပဲဗ်၊ သမိုင္းပညာရွင္ေတြကေတာ့ ဘီစီႏွစ္ေထာင္ ၀န္းက်င္ေလာက္မွာ ရိဂ္ေ၀ဒ စတင္ေပၚေပါက္ႏိုင္ေကာင္းရဲ႕လို႕ မွန္းဆ ၾကတယ္'
'သဘာ၀တရားကို ေၾကာက္ရြံ႕ထိတ္လန္႕ကိုးကြယ္ရာအျဖစ္ယူဆခဲ့တဲ့ေခတ္ဆိုေတာ့ အေတာ့္ကိုေရွးက်မွာေပါ့ေနာ္'
'ဒါေပါ့ဗ်ာ၊ သဘာ၀တရားအားလံုးလိုလိုကို နတ္ဘုရားေတြအျဖစ္ယူဆျပီး စိတ္ကူးတည့္ရာအမည္နာမမ်ိဳးစံုနဲ႕ ေထာမနာျပဳခ်ီးမြမ္းတဲ့ လကၤာ၊ ဂါထာေပါင္း (၁၀၂၈)ပုဒ္အထိ ရိဂ္ေ၀ဒထဲမွာပါ၀င္ခဲ့တယ္၊ ဒါေပမဲ့ နတ္ဘုရားခ်င္းအတူတူေတာင္ အဆင့္အတန္းေတာ့ခြဲထား ေသးတယ္ဗ်၊ တန္ခိုးအၾကီးဆံုးပါဆိုတဲ့ နတ္သမီးေတြဟာ တန္ခိုးအနိမ့္ဆံုး၊ အညံ့ဆံုးနတ္သားေတြနဲ႕မွ တန္းတူသတ္မွတ္ၾကတယ္'
'ဟာ....အဲဒီေခတ္ကတည္းက အမ်ိဳးသမီးေတြကိုႏွိမ့္ခ်တဲ့ အယူအဆ ထြန္းကားေနျပီကိုး'
'ဟုတ္ပါတယ္၊ အဲဒီလို နတ္သမီးေတြကိုအဆင့္ႏွိမ့္တဲ့ထဲမွာ သရသြတီ (Saraswati)ဆိုတဲ့ ျမစ္နတ္သမီးလည္း အပါအ၀င္ေပါ့ဗ်ာ'
သရသြတီက ဘယ့္ႏွယ္နတ္သားအျဖစ္ကိုမရဘဲ နတ္သမီးအဆင့္ကိုအခ်ခံရတာတံုး
'ဒါကေတာ့ သကၠတသဒၵါအရ ျမစ္တို႕ေခ်ာင္းတို႕ကို ဣတၲိလိင္အျဖစ္သတ္မွတ္လို႕ပဲဗ်၊ အဂၤလိပ္သဒၵါမွာ သေဘၤာနဲ႕ပတ္သက္ျပီး နာမ္စား (Pronoun) သံုးတဲ့အခါ သူ(He)လို႕၊ သူ႕ရဲ႕ဟာ (His) လို႕မသံုးဘဲ သူမ(She)သူမရဲ႕ဟာ(Her)လို႕ သံုးသလိုေပါ့ဗ်ာ၊ ဒါေၾကာင့္အိႏၵိယ ျပည္ အေနာက္ေျမာက္ဘက္ ပန္ဂ်ပ္နယ္(Panjub) မွာရွိခဲ့တဲ့ သရသြတီျမစ္ရဲ႕ ျမစ္ေစာင့္နတ္ဟာလည္း သရသြတီ (ေခၚ) သူရႆတီနတ္ သမီး ျဖစ္ခဲ့ရတာေပါ့ဗ်ာ၊ ရိဂ္ေ၀ဒထဲမွာ ဣႏၵဳျမစ္ကို ေထာမနာျပဳတဲ့ လကၤာတစ္ပုဒ္၊ ၀ိပါနဲ႕ သုတုဒၵီေခ်ာင္းတို႕ကို ခ်ီးက်ဴးေထာမနာျပဳတဲ့ လကၤာတစ္ပုဒ္ပါ၀င္ျပီး သရသြတီျမစ္ကို ခ်ီးက်ဴးေထာမနာျပဳတဲ့ လကၤာသံုးပုဒ္ပါ၀င္တာေတြ႕ရတယ္ဗ်'
'ကို၀င္းေျပာသလိုဆိုရင္ ေရွးေခတ္အီဂ်စ္ေတြဟာ သူတို႕လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးအသက္ေမြးႏိုင္ေအာင္၊ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ သြားလာႏိုင္ ေအာင္၊ ေကာင္းက်ိဳးျပဳေနတဲ့ ႏိုင္းလ္ျမစ္ၾကီးကို ဖခင္ႏိုင္းလ္ (Father Nile) အျဖစ္တင္စားမွတ္ယူျပီး ပူေဇာ္ပသမႈျပဳၾကသလိုေပါ့'
'သိပ္ဟုတ္တာေပါ့ဗ်ာ၊ အဲဒီတုန္းကဆို ဖခင္ႏိုင္းလ္ကို ယဇ္ပူေဇာ္ပသတဲ့အေနနဲ႕ မိန္းမပ်ိဳေလးေတြကို ႏိုင္းလ္ျမစ္ထဲအရွင္လတ္လတ္ ေရႏွစ္သတ္ခဲ့ၾကေသးတာပဲ၊သက္မဲ့ေတြကိုသက္ရွိေတြအျဖစ္ မွတ္ယူကိုးစားတဲ့ အေလ့ကေတာ့ အဲဒီေခတ္က တစ္ကမၻာလံုးအႏွံ႕ထြန္း ကားခဲ့တာပါပဲ၊ အိႏၵိယမွာဆိုရင္ အခုေခတ္တိုင္ေအာင္ သူတို႕ရဲ႕ေက်းဇူးရွင္ ဂဂၤါျမစ္ၾကီးကို မိခင္ဂဂၤါ (Mother Ganges)အျဖစ္ အေလး အျမတ္ထားေနၾကတုံးပဲ။ ဒီလိုပါပဲ၊ ေရွးေဟာင္းအာရိယန္ေတြကလည္း သူတို႕အေျခခ်ရာ ပန္ဂ်ပ္နယ္တစ္၀ိုက္က ဂ်မၼနားျမစ္နဲ႕ ဆတၲ လက္ျမစ္တို႕အၾကားမွာရွိခဲ့ျပီး ေျမဆီၾသဇာေကာင္းမြန္တဲ့ ျမစ္၀ွမ္းနဲ႕ ေရကိုေပးစြမ္းႏိုင္တဲ့သရသြတီျမစ္ကို အေလးအျမတ္ျပဳၾကတာေပါ့ ဗ်ာ။ ဒါေၾကာင့္ ျမစ္နတ္သမီးေတြထဲမွာ အေရးအပါဆံုး၊ အျမင့္ျမတ္ဆံုးအျဖစ္သေဘာထားျပီး ရိဂ္ေ၀ဒထဲက ဓမၼလကၤာတစ္ပုဒ္မွာ သရသြတီကို မိခင္မ်ား၊ ျမစ္မ်ား၊ နတ္သမီးမ်ားအနက္ အျမင့္ျမတ္ဆံုးျဖစ္သည္။ မျပတ္ယိုစီးေနေသာ သူမ၏သားျမတ္သည္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေသာ စီးပြားခ်မ္းသာတို႕ကို ေပးကမ္း၏။ စည္းစိမ္ဥစၥာ အစာအဟာရ၊ သားသမီးတို႕ကိုလည္း ေပးကမ္း၏ လို႕ခ်ီးမႊမ္းဖြဲ႕ဆို ထားတာကိုလည္း ေတြ႕ရသဗ်'
'စီးဆင္းေနတဲ့ သရသြတီျမစ္ေရအလ်ဥ္ကို သရသြတီနတ္သမီးရဲ႕ သားျမတ္ကယိုစီးလာတဲ့ႏို႕ရည္အျဖစ္ တင္စားထားတာေပါ့ေနာ္'
'မွန္ပါတယ္၊ ေရွးေခတ္အာရိယန္ေတြဟာ သရသြတီျမစ္ကို ဘယ္ေလာက္အားကိုးၾကတယ္ဆိုတာ ထင္ရွားတာေပါ့ကိုလင္းရာ၊ သူတို႕က သရဆိုတာ 'အားကိုးျမတ္ႏိုးသတိရထိုက္သူ'၊ သြတီဆိုတာ 'သစၥာရွိသူ'လို႕ေတာင္ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုၾကျပီး သရသြတီဆိုတာ အားကိုးထိုက္ တဲ့ သစၥာရွင္နတ္သမီး အျဖစ္ယံုၾကည္ၾကတယ္၊ ယံုၾကည္တဲ့အေလ်ာက္ အဲဒီေခတ္အခါတုန္းက ျမစ္ကမ္းပါးမွာ သရသြတီနတ္သမီး ပူေဇာ္ပြဲေတြက်င္းပခဲ့ၾကတယ္'
'အဲဒီအေလ့အထရဲ႕အဆက္အႏြယ္ထင္ပါ့ဗ်ာ၊ နီေပါမွာဆို တစ္ႏွစ္မွာတစ္ရက္ကို သူရႆတီမယ္ေတာ္ ပူေဇာ္ပြဲေန႕အျဖစ္သတ္မွတ္ျပီး သူရႆတီပူဇႏၲိယပြဲ ျခိမ့္ျခိမ့္သဲ က်င္းပၾကတယ္ဆိုပဲ၊ ဒါ့ထက္ သူရႆတီနဲ႕ သရသြတီဆိုတဲ့ အေခၚအေ၀ၚႏွစ္ခုဟာ အတူတူပဲလားဗ်ာ'
"အတူတူပါပဲ ကိုလင္း၊ မဟာေဇယ်သခၤယာဘြဲ႕ခံ သံေတာ္ဆင့္အမတ္မင္းစီရင္တဲ့ ေ၀ါဟာရလီနတၲဒီပနီမွာ - 'ျမန္မာဘာသာ သူရႆတီ နတ္သမီးေခၚၾကသည္မွာ အမရေကာသအဘိဓာန္က်မ္းတြင္ ျဗဟၼီ = ျဗဟၼာ၌ျဖစ္ေသာ သူရႆတီနတ္၊ ဘာရတီ = စကားကိုေ၀ဖန္ တတ္ေသာ သူရႆတီနတ္၊ သရသြတီ = ေရအိုင္ေနရာ၌ရွိေသာ သူရႆတီနတ္ဟူ၍ ပရိယာယ္သံုးပုဒ္ျပသည္။ သရသြတီကို ျမန္မာ ဘာသာအားျဖင့္ သူရႆတီေခၚသည္။ သရသြတီ မူလဘာသာမွတ္ရမည္။ ဤသံုးပုဒ္ကား စကားကိုအစိုးရေသာ သူရႆတီနတ္၌လည္း ျဖစ္သည္။ စကား၌လည္းျဖစ္သည္ဟု အမရေကာသဋီကာ၊ ဒီပနီႏွစ္ေစာင္တို႕တြင္ဆိုသည္။ သရသြတီသဒၵါ၏ အနက္ကား ေရအိုင္ ေနရာရွိေသာ နတ္သမီးကိုဆိုလိုသည္' လို႕ဖြင့္ဆိုထားတာေတြ႕ရတယ္ေလ။ အဲဒီေခတ္က သရသြတီျမစ္၀ွမ္းေဒသ တစ္၀ိုက္မွာ သိုးေမႊးနဲ႕အ၀တ္အထည္ ရက္လုပ္မႈပညာေတြ ထြန္းကားခဲ့တယ္လို႕ သိရပါတယ္"
'ဒါ့ထက္ ခင္ဗ်ားအခုနေျပာတဲ့ ေ၀ါဟာရလီနတၲဒီပနီမွာ သူရႆတီကို ျဗဟၼာ၌ျဖစ္ေသာ သူရႆတီနတ္လို႕ အမရေကာသ အဘိဓာန္ ကဖြင့္ဆိုေၾကာင္း ပါတာကေရာဗ်ာ'
'ဒါကေတာ့ အိႏၵိယမွာေ၀ဒက်မ္းဂန္ေတြ ေရးသားျပဳစုသီကုံးၾကလို႕ ျပီးျပည့္စံုေလာက္တဲ့ေ၀ဒေခတ္ေႏွာင္းပိုင္းမွာ ေပၚထြန္းလာတဲ့ ျဗာဟၼဏက်မ္း၊ ပူရာဏ္က်မ္းေတြက အဆင့္ျမႇင့္ေပးလိုက္တာပဲဗ်၊ အဲဒီ ျဗာဟၼဏက်မ္းဂန္ေတြ ထြန္းကားတဲ့ေခတ္ (Age of Bramana) မွာေတာ့ သူရႆတီဟာ သာမန္ျမစ္ေစာင့္နတ္သမီးတစ္ပါး အျဖစ္သာမဟုတ္ေတာ့ဘဲ ေလာကရဲ႕ဖန္ဆင္းရွင္မဟာျဗဟၼာၾကီးရဲ႕ သန္႕စင္ တဲ့ေသြးကျဖစ္ေပၚလာတဲ့သမီးေတာ္ျဖစ္ျပီး မဟာျဗဟၼာၾကီးရဲ႕ခြင့္ျပဳခ်က္အရ ေ၀ဒေလးပံုအပါအ၀င္ ေလာကရဲ႕ဘာသာစကား စာေပ အားလံုးကို ဖန္ဆင္းေပးခဲ့သူအျဖစ္ပါ အမႊမ္းတင္ေရးသားလာၾကတယ္၊ ၀ါစာ လို႕ေခၚတဲ့ စကားဆိုင္ရာနတ္သမီး၊ ၀ိဇၨာသိပၸံပညာ၊ အႏုသုခုမပညာအရပ္ရပ္ကိုေပးစြမ္းႏိုင္တဲ့နတ္သမီး၊ ပူေဇာ္ကိုးစားသူအေပါင္းကို ေကာင္းျမတ္ခ်ိဳသာေသာစကားကိုသာ ေျပာျဖစ္ေအာင္၊ ပီယသိဒၶိသွ်ိဳျပီးေအာင္ ေစာင္မႏိုင္တဲ့ နတ္သမီးအျဖစ္ စိတ္ကူးတည့္ရာ အလြန္အၾကဴးခ်ီးေျမႇာက္ဖြဲ႕ဆိုခဲ့ၾကတယ္၊ ပူရာဏ္က်မ္းဆရာေတြ ဥာဏ္သြားရင္သြားသေလာက္ သူရႆတီရဲ႕ဂုဏ္ကို အမ်ိဳးမ်ိဳးစိတ္ကူးယဥ္ျပီး ျမႇင့္တင္ခဲ့ၾကတယ္ဗ်'
'ခင္ဗ်ား တစ္ခါကေျပာတုန္းက သူရႆတီဟာ မဟာျဗဟၼာရဲ႕ဇနီးဆိုျပီး အခုက်ေတာ့ မဟာျဗဟၼာရဲ႕ေသြးနဲ႕ဖန္ဆင္းလိုက္တဲ့သမီး ျဖစ္သြားျပန္ပါေရာလား'
'ဟုတ္ပါတယ္၊ ဣရုေ၀ဒဏၰ၀က်မ္းမွာ ၀ိသႏု သိေ၀ါ မဟာျဗဟၼာ၊ ဧေတသံ ပါရိ စာရိဏ၊ လကၡၽမီပါရေဒ၀ီစ၊ သရႆတီ ကမာမကာ လို႕ လည္းဆိုထားတာကိုး၊ အဓိပၸာယ္ကေတာ့ ဗိႆႏိုး၊ သီ၀၊မဟာျဗဟၼာဟူသည့္ နတ္မင္းသံုးပါးတို႕၏ အလုပ္အေကြၽးမိဖုရားတို႕ကား လက္ခ်မီး၊ ပါရေဒ၀ီ၊ သူရႆတီဟု အစဥ္အတိုင္းသိအပ္၏တဲ့ဗ်ား'
'ဟား....က်ဴပ္ေတာ့ မ်က္စိေတြလည္း လည္ကုန္ပါျပီဗ်ာ'
'လည္ရမယ္ကိုလင္းေရ လည္ရမယ္၊ ပူရာဏ္က်မ္းတစ္ခုမွာဆိုရင္ ျဗဟၼာ၊ ဗိႆႏိုးနဲ႕ သီ၀တို႕ သံုးဦးေပါင္းျပီး ေလာကၾကီးတစ္ခုလံုး ထြန္းေျပာင္ေစတဲ့ နတ္သမီးတစ္ပါးအျဖစ္ သူရႆတီကိုဖန္ဆင္းခဲ့တယ္၊ အဲဒီနတ္သမီးဟာ ဗိႆႏိုးနဲ႕ဆက္ဆံေတာ့ လက္ခ်မီး၊ သီ၀နဲ႕ ဆက္ဆံေတာ့ ပါရပတီေဒ၀ီ(ကာလီမယ္ေတာ္) လာျဖစ္တယ္၊ မဟာျဗဟၼာနဲ႕ဆက္ဆံတဲ့အခါက်ေတာ့ သူရႆတီပဲေပါ့ဗ်ာ၊ တခ်ိဳ႕ပူရာဏ္ က်မ္းေတြမွာ ဒီထက္ဆိုးေသးတယ္၊ မဟာျဗဟၼာက သူ႕သမီးေတာ္ကို ျပစ္မွားဖို႕ၾကံစည္တာ သီ၀ကမိသြားလို႕ စိတ္ဆိုးျပီး ျဗဟၼာၾကီးရဲ႕ ဦးေခါင္းငါးလံုးအနက္ တစ္လံုးကိုျဖတ္ယူျပီး သူ႕ရဲ႕တတိယမ်က္လံုးကိုဖြင့္ခဲ့ဆိုပဲ'
'ဒါေၾကာင့္ အခုျဗာဟၼဏဘာသာ၀င္ေတြကိုးကြယ္တဲ့ မဟာျဗဟၼာရုပ္ထုေတြမွာ ေခါင္းေလးလံုးပဲရွိေတာ့တယ္ထင္ပါရဲ႕၊ လားမား ဗုဒၶ ဘာသာ၀င္ေတြေျပာေနတဲ့ တတိယမ်က္လံုး(Third Eye) အယူအဆဟာလည္း ဒီပံုျပင္က ဆင္းသက္လာတာပဲ ျဖစ္ရမယ္။ အင္း... ခင္ဗ်ားေျပာမွပဲ အဲဒီက်မ္းဂန္ေတြရဲ႕ အဆိုအမိန္႕ေတြဟာ အားထားတိုက္ - မထိုက္ေပၚလြင္လာေတာ့တယ္၊ ဒါေပမဲ့ ယံုၾကည္သူေတြ ကေတာ့ သူရႆတီမယ္ေတာ္ဟာေ၀ဒေလးက်မ္းအျပင္ ကမၻာ့ဘာသာစာေပအားလံုးရဲ႕ ဖန္ဆင္းရွင္ ၀ိဇၨာသိပၸံအတတ္ပညာ၊ အသိပညာ အားလံုးကို ေပးစြမ္းႏိုင္သူအျဖစ္အေလးထား ပူေဇာ္ေနၾကတုန္းပဲဗ်'
'ယံုၾကည္ကိုးကြယ္မႈဆိုတာ သူတစ္ပါးကို မထိခိုက္သေရြ႕လြတ္လပ္စြာ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ခြင့္ ရွိပါတယ္ဗ်ာ၊ ကြၽန္ေတာ္တို႕ ေရးေနေျပာေန တာေတြကလည္း တျခားဘာသာ၀င္ေတြရဲ႕ လြတ္လပ္စြာယံုၾကည္ကိုးကြယ္မႈကို ထိပါးပုတ္ခတ္ရႈံ႕ခ်လိုတဲ့ဆႏၵ လံုး၀မရွိပါဘူး၊ ျဗာဟၼဏ ဘာသာ၀င္ေတြအဖို႕ ေ၀ဒဆိုတာသူတို႕ရဲ႕လက္စြဲ ကိုးကြယ္ရာက်မ္း(Bible)ပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ ေ၀ဒ၊ျဗာဟၼဏ၊ပူရာဏ္၊ ဥပနိသွ်ဒ္စတဲ့ က်မ္းဂန္ ေတြက လာတဲ့ အယူအဆေတြကို ျဗာဟၼဏ၀ါဒီလို႕ခံယူထားသူေတြအဖို႕ ယံုၾကည္ရမွာပဲဗ်၊ဒါေပမဲ့ ျဗာဟၼဏ၀ါဒနဲ႕ဘာမွမဆိုင္တဲ့ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြအေနနဲ႕ကေတာ့ အဲဒီက်မ္းဂန္လာအယူအဆေတြကို လံုး၀ယံုၾကည္စရာ အမွီသဟဲျပဳေနစရာမလိုဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႕ကလည္း ၾကမ္းပိုးျမင္လ်က္နဲ႕ လိပ္ၾကီးပါလို႕ ဇြတ္မွိတ္ျပီးမယံုႏိုင္ဘူး၊ လိပ္မဟုတ္မွန္းသိသူေတြကလည္း ဒါၾကမ္းပိုးပါလို႕ မသိသူေတြကိုသိ ေအာင္ေျပာဖို႕ တာ၀န္ရွိတယ္လို႕ ကြၽန္ေတာ္ထင္တယ္ေလ၊ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း သူရႆတီမယ္ေတာ္တို႕၊ ကြမ္ရင္ မယ္ေတာ္တို႕ဆိုတာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာနဲ႕ ဘာမွမသက္ဆိုင္ပါဘူး၊ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ေနစရာမလိုပါဘူးလို႕ ေျပာဆိုေရးသားေနရ တာေပါ့ ကိုလင္းရာ'
'ဒါျဖင့္ရင္ ဒီသူရႆတီကိုးကြယ္မႈဟာ ဘယ္နည္းဘယ္ပံုျဗာဟၼ၀ါဒကေန ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္ေလာကထဲ ထိုးေဖာက္၀င္ေရာက္လာရ တာတံုးဗ်ာ'
'အက်ဥ္းခ်ဳံးေျပာရရင္ ျမန္မာအပါအ၀င္ အေရွ႕အာရွႏိုင္ငံေတြနဲ႕ အင္ဒိုခ်ိဳင္းနားကြၽန္းဆြယ္ေဒသတစ္၀ိုက္ကို ဗုဒၶသာသနာေရာက္မလာ ခင္ကတည္းက ျဗာဟၼဏ၀ါဒကေရာက္ရွိေနႏွင့္တယ္ဗ်။ သီရိလကၤာ၊ ျမန္မာ၊ထိုင္း၊ကေမၺာဒီးယား၊လာအို၊မာလာယု၊ ဆူမားၾတား၊ ဂ်ာဗား၊ စင္ကာပူစသျဖင့္ေပါ့ဗ်ာ၊ တစ္ေဒသနဲ႕တစ္ေဒသ ကူးလူးဆက္ဆံၾကရာက အိႏၵိယနြယ္ဖြား ျဗာဟၼဏဘာသာ၀င္ေတြဆီကေန ေ၀ဒ က်မ္းဂန္လာ နတ္ေဒ၀တာေတြကို ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ပသတဲ့ အေလ့အထေတြ ပါလာတာေပါ့ဗ်ာ'
'ဟုတ္ျပီ၊ ဟုတ္ျပီ၊ ပုဂံျပည့္ရွင္ အေနာ္ရထာမတိုင္မီ ပုဂံသားေတြကိုးကြယ္ခဲ့ျပီး အခုအခါမွာ အတြင္း (၃၇)မင္းလို႕ယူဆၾကတဲ့ နတ္ေတြ ဟာ အဲဒီျဗာဟၼဏနတ္ေတြေပါ့ေနာ္'
'ေသခ်ာတာေပါ့ဗ်ာ၊ အဲဒီ(၃၇)မင္းနတ္ထဲမွာအခုထိတိုင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေလာကမွာ ခြၽတ္မရေအာင္အရိုးစြဲက်န္ရစ္တဲ့ သူရႆတီလည္း ပါခဲ့ တာေပါ့။ သူရႆတီကို နတ္၀တ္တန္ဆာဆင္ျမန္းျပီး လက္ႏွစ္ဖက္မွာ ၾကာပန္းကိုင္လို႕ ဟသၤာငွက္ယာဥ္ေပၚထိုင္ေနဟန္ ထုတ္လုပ္ ကိုးကြယ္ခဲ့ၾကတယ္။ အံ့ၾသဖို႕ေကာင္းတာက အဲဒီအတြင္း (၃၇)မင္းထဲမွာ လက္၀ဲ၊ လက္ယာ လက္ဆယ္ေခ်ာင္းစီပါျပီး လက္နက္အမ်ိဳး (၂၀) ကိုင္ေဆာင္ထားတဲ့ မာရ္နတ္မင္းၾကီးပါ ပါ၀င္ခဲ့တာပဲဗ်'
'ဟိုက္.....မာရ္နတ္ကိုပါကိုးကြယ္ၾကမွေတာ့ ဘယ္မွာလာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျဖစ္ပါေတာ့မလဲေနာ္'
'အင္း...ခ်င့္သာေတြးေပေတာ့ ကိုလင္းေရ၊ အဲဒီမာရ္နတ္က ဗုဒၶ၀င္ထဲက မာရ္နတ္ဟုတ္ - မဟုတ္ဆိုတာလည္း ေနာက္ေတာ့ဆက္ျပီး သုေတသနလုပ္ၾကည့္ၾကေသးတာေပါ့'
'လတ္စသတ္ေတာ့ သူရႆတီကလည္း မာရ္နတ္နဲ႕တစ္ဖြဲ႕တည္းပဲကိုး၊ ဒါထက္ တခ်ိဳ႕ျဗဟၼဏဘာသာ၀င္ေတြအိမ္မွာ ခ်ိတ္ဆြဲထားတဲ့ သူရႆတီနတ္သမီးပံုေတြမွာေတာ့ ဟသၤာမစီးဘဲ ေဒါင္းငွက္စီးတဲ့ပံုေရးဆြဲထားတာေတြ႕ရသဗ်၊ လက္တစ္ဖက္ကေစာင္းကိုကိုင္ျပီး တစ္ဖက္ကစာအုပ္ကိုင္ထားတယ္၊ သူတို႕အဆိုကေတာ့ ေစာင္းကအႏုသုခုမပညာ၊ ကဗ်ာ၊လကၤာ၊ ဂီတကိုရည္ညႊန္းျပီး စာအုပ္ကေတာ့ ၀ိဇၨာသိပၸံအတတ္ပညာကို ရည္ညႊန္းတယ္ဆိုပဲ။ ဟိႏၵဴမိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ကေတာ့ သူရႆတီမယ္ေတာ္ကိုပူေဇာ္တဲ့ ဂါထာေလး တစ္ပုဒ္ေပးဖူးတယ္'
'ဆိုစမ္းပါဦး'
'ဂါထာေလးကတိုပါတယ္၊ သူရႆတီ မယာဒိ႒ာ၊ ၀ိနာေပါတၲက ၀ါရိဏီ၊ ဟသာ၀ါဟန၊ သံယုတၲာ၊ ၀ိဇၨာဒါန ကေရာတုေမ တဲ့ဗ်၊ အဓိပၸာယ္ ကေတာ့ ေစာင္းႏွင့္ေပစာကို ကိုင္ေဆာင္ေလ့ရွိေသာ ဟသၤာရွင္သူရႆတီနတ္သမီး၊ အကြၽႏု္ပ္အား အတတ္ပညာေပးပါေလာ့ လို႕ဆိုလို တယ္တဲ့ဗ်'
'ျဗာဟၼဏ၀ါဒီေတြက သူတို႕ကိုးစားရာ ေ၀ဒက်မ္း၊ ျဗာဟၼဏက်မ္းေတြမွာလာတဲ့အတိုင္း သူရႆတီကို အိႏၵိယဟန္နဲ႕အညီ ေရးဆြဲထုလုပ္ ကိုးကြယ္ၾက၊ မႏၲန္ေတြစီရင္ျပီး ခ်ီးမြမ္းေထာမနာျပဳၾကတာကို ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြက ဘုမသိဘမသိနဲ႕အတုယူျပီး စာေပကို အစိုးရေသာနတ္သမီး၊ ပိဋကတ္သံုးပံုကို ေစာင့္ေသာနတ္သမီးဆိုျပီး ေျပာင္းလိုက္ၾကတာပဲ ကိုလင္းရဲ႕၊ ဥပမာတစ္ခုျပရရင္ ဟံသာ၀တီ ေရာက္မင္းလက္ထက္ စာဆိုေတာ္ပညာရွိအမတ္ မင္းရာဇာ စပ္ဆိုတဲ့ ဟိတကာရီလကၤာမွာ ဟသၤာျဖဴစင္၊ ယာဥ္ထက္ခြင္၌၊ ဆင္းသြင္ ျဖဴဆြတ္၊ ကိုယ္ေရာင္မြတ္လ်က္၊ ၾကီးျမတ္ဥာဏ၊ ဘုန္းေတဇျဖင့္၊ လက္လွဘယ္ညာ၊ ႏွစ္ဖက္မွာကား၊ ပဒုမာျဖဴ၊ စိန္ေရာင္တူကို၊ စြဲယူ အံ့ဖြယ္၊ လြန္တင့္တယ္သည့္၊ မိမယ္ သူရႆတီ စသျဖင့္ေပါ့ဗ်ာ၊ သူရႆတီ၀ႏၵနာဆုေတာင္းလကၤာ စပ္ဆိုခဲ့ျပန္တယ္ေလ။'
'ဒါေပမယ့္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္တိုးတက္တဲ့ ျဗာဟၼဏ၀ါဒီေတြကေတာ့ သူရႆတီကို သက္ရွိနတ္ေဒ၀ီတစ္ဦးထက္ ၀ိဇၨာသိပၸံအတတ္ပညာ ကိုကိုယ္စားျပဳတဲ့ နိမိတ္သေကၤတ(Symbol) တစ္ခုအျဖစ္သာ အသိအမွတ္ျပဳလာၾကျပီဗ်။ ဟိႏၵဴအဘိဓာန္ေတြမွာ သူရႆတီကိုျမစ္ တစ္စင္း-နတ္ တစ္ပါးအျဖစ္သာမကဘဲ ၀ိဇၨာ၊ပညာ၊ဥာဏ္အျဖစ္ပါဖြင့္ဆိုၾကတာမို႕ သူရႆတီကို အေလးအျမတ္ထားျခင္းဟာ ၀ိဇၨာ၊ ပညာ၊ဥာဏ္ကို အေလးထားျမတ္ႏိုးရာေရာက္တယ္လို႕ ယူဆၾကတယ္၊ ဒါေၾကာင့္လည္း ဟိႏၵဴစာသင္ခန္းေတြမွာ သူရႆတီပံုကို ခ်ိတ္ဆြဲေလ့ရွိၾကတာဗ်'
'ကိုလင္းက ဒါကိုေကာင္းျမတ္တဲ့ အေလ့အထအျဖစ္အတုယူျပီး ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြကလည္း ပိဋကတ္သံုးပံုနဲ႕တကြ ပညာဥာဏ္ ကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ သေကၤတတစ္ခုအေနနဲ႕ သူရႆတီကိုလက္ခံသင့္တယ္လို႕ ဆိုခ်င္တာလား'
'အင္းေပါ့ဗ်ာ၊ အက်ိဳးမယုတ္တန္ေကာင္းဘူးလို႕ထင္တာပဲ'
'ဒါနဲ႕ပတ္သက္ျပီး အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ကို ထည့္စဥ္းစားသင့္တယ္ဗ်၊ ပထမအခ်က္က ပိဋကတ္သံုးပံုနဲ႕တကြပညာဥာဏ္တို႕ရဲ႕ ကိုယ္စားျပဳ သေကၤတတစ္ခုအျဖစ္ လက္ခံပူေဇာ္စရာ ကြၽန္ေတာ္တို႕ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြမွာ တျခားမရွိေတာ့ဘူးလားဆိုတာပဲ၊ ကိုလင္း စဥ္းစားၾကည့္ဗ်ာ၊ ဒီပိဋကတ္သံုးပံုကိုေဟာၾကားခဲ့သူ မူလအရင္းအျမစ္ပုဂၢိဳလ္ဟာ ဘယ္သူလဲဆိုတာ'
'ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားသခင္ေပါ့ဗ်'
'ဟုတ္ျပီ - ဥာဏ္ပညာအရာမွာ စဥ္းစားမယ္ဆိုရင္ေကာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ေယာက္အေနနဲ႕ ေလာကမွာဥာဏ္ပညာအၾကီးဆံုး အတုမဲ့ ပုဂၢိဳလ္အျဖစ္ ဘယ္သူ႕ကိုသတ္မွတ္မလဲ'
'ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားသခင္ပဲေပါ့ဗ်ာ'
'ကိုင္း....ဒါဆိုရင္ ရွင္းပါျပီဗ်ာ၊ ကြၽန္ေတာ္တို႕ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြက ပညာဥာဏ္ကို ျမတ္ႏိုးတန္ဖိုးထားတဲ့အေနနဲ႕ သေကၤတျပဳ ပူေဇာ္ခ်င္တယ္၊ ပညာဥာဏ္ရဲ႕ဂုဏ္ေက်းဇူး ဘယ္ေလာက္ၾကီးမားတယ္ဆိုတာ အစဥ္သတိရျပီး ပညာကိုအပတ္တကုတ္ ၾကိဳးပမ္းရွာေဖြ လိုစိတ္ အစဥ္ႏိုးၾကားေအာင္ ေစ့ေဆာ္ေပးႏိုင္စြမ္းသူအျဖစ္ အျမတ္တႏုိးအာရုံျပဳခ်င္တယ္ဆိုရင္ တျခားဘာသာကလာတဲ့ နတ္သား- နတ္သမီးပံုေတြ ထုလုပ္ေရးဆြဲပူေဇာ္ေနစရာမလိုပါဘူးဗ်ာ။ ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ့္သာသနာရဲ႕ အရွင္သခင္လည္းျဖစ္၊ ပိဋကတ္သံုးပံုအပါ အ၀င္ ေလာကမွာသိသင့္သိထိုက္တာမွန္သမွ် အၾကြင္းမဲ့သိရွိနားလည္ျပီး၊ ဘုန္းေတာ္အနႏၲ ဥာဏ္ေတာ္အနႏၲနဲ႕ ျပည့္စံုသူလည္းျဖစ္ျပီး ယုတိၲကင္းတဲ့ ဒ႑ာရီပံုျပင္ထဲက ဇာတ္ေကာင္မဟုတ္ဘဲ ယခုထက္တိုင္ ေခတ္အဆက္ဆက္ေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ ဖီလိုေဆာ္ဖာတိုင္းက အေလးအျမတ္ထားခဲ့ရတဲ့၊ သက္ရွိထင္ရွားရွိခဲ့တဲ့ ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ႕ရုပ္ပြားေတာ္ ပံုေတာ္ေတြကိုပူေဇာ္ရုံနဲ႕တင္ ျပီးျပည့္စံုေနျပီပဲမဟုတ္လား ဗ်ာ'
'ဟာ....ဟုတ္တယ္ဗ်ိဳ႕၊ ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါးထဲက ၀ိဇၨာစရဏသမၸႏၷဆိုတဲ့ ဂုဏ္ေတာ္တစ္ခုတည္းကို ေအာက္ေမ့ရုံနဲ႕တင္ ၀ိဇၨာ ဆိုတဲ့အသိပညာ၊ အတတ္ပညာအေပါင္းသာမက၊ စရဏ ဆိုတဲ့လူေတြေစာင့္ထိန္းအပ္တဲ့ လူ႕ကိုယ္က်င့္တရားကိုပါ တန္ဖိုးထား ျမတ္ႏိုး ရာေရာက္ေနျပီပဲ ကို၀င္းရ'
'ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ဘုရားမွာရွိတဲ့ ဂုဏ္ေတာ္အနႏၲကိုေတာ့ အေလးမျပဳမိဘဲ တျခားဘာသာအယူ၀ါဒေတြရဲ႕ နိမိတ္ပံုေတြ၊ သေကၤတေတြ ေနာက္ကို လိုက္စားေနသူေတြကေတာ့ တံလွ်ပ္ကိုေရထင္ ေရႊသမင္အလိုက္မွားဆိုသလို ျဖစ္ေနၾကရွာတာေပါ့ဗ်ာ'
'ေအးဗ်၊ မလိုအပ္တဲ့ကိစၥေတြမွာ ေငြကုန္၊ လူပန္းခံေနလိုက္ၾကတာ၊ တခ်ိဳ႕မ်ားဆိုစာေမးပြဲေအာင္ဖို႕ သူရႆတီမယ္ေတာ္ကို အုန္း ငွက္ေပ်ာပြဲထိုးရတာနဲ႕၊ ပ၀ါဆက္ရတာနဲ႕၊ ပန္းအေမႊးနံ႕သာပူေဇာ္ရတာနဲ႕၊ တစ္ရြာတစ္ပုဒ္ဆန္းေနတဲ့ သူရႆတီဂါထာအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ရြတ္ရဖတ္ရ၊ ပုတီးစိတ္ရနဲ႕သနားစရာပါဗ်ာ။ အထူးသျဖင့္ ေက်ာင္းသူ၊ေက်ာင္းသားေလးေတြမ်ားတာေပါ့၊ တခ်ိဳ႕မိဘေတြကလည္း ဒါကိုအမွန္တရားထင္ျပီး အားေပးၾကေသးတယ္ ကို၀င္းေရ႕၊ ကိုင္း...ဒုတိယအခ်က္ကေလး ဆက္ပါဦး'
'ဒုတိယအခ်က္ကေတာ့ အယူ၀ါဒေရးရာ ျပတ္သားဖို႕လိုတယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ပဲဗ်။ လူဆိုတာ ကာလေဒသတစ္ခုမွာ မူတစ္ခုကိုပဲစြဲကိုင္သင့္ တယ္ဗ်၊ လူတစ္ေယာက္ဟာ ကာလေဒသတစ္ခုတည္းမွာပဲ မူႏွစ္ခြျဖစ္ေနရင္ေတာ့ အဲဒီလူဟာ သာမန္မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ ရူးေၾကာင္ ေၾကာင္ မူမမွန္စိတ္ႏွစ္ခြရွိသူလို႕ ဆိုရလိမ့္မယ္။ ဒီေနရာမွာ ခင္ဗ်ားကိုေမးခြန္းတစ္ခု ထုတ္ရလိမ့္ဦးမယ္'
'ထုတ္ပါဗ်ာ၊ ထုတ္ပါ'
'အခု ကြၽန္ေတာ္တို႕ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကရသေလာက္ ထင္ရွားလာတဲ့အတိုင္းဆိုရင္ သူရႆတီနတ္သမီးကို ကိုးကြယ္ထိုက္ေၾကာင္း ခ်ီးမြမ္း ေထာမနာျပဳခဲ့တဲ့၀ါဒဟာ ဘာ၀ါဒလဲဗ်ာ'
'ျဗာဟၼဏ၀ါဒေပါ့ဗ်ာ၊ ေ၀ဒေလးက်မ္းကို လက္ခံထားတဲ့၀ါဒပဲေပါ့'
'ဟုတ္တယ္၊ ဗုဒၶျမတ္စြာပြင့္ေတာ္မူမလာမီကတည္းက အိႏၵိယမွာေ၀ဒက်မ္းေတြကိုလက္ခံက်င့္သံုးတဲ့ ေ၀ဒိက ဂိုဏ္းသားမ်ားလို႕ေခၚ ဆိုႏိုင္တဲ့ ျဗာဟၼဏေတြနဲ႕ ေ၀ဒက်မ္းဂန္လာ အယူအဆအားလံုးကိုပစ္ပယ္တဲ့ အေ၀ဒိကဂိုဏ္းသားမ်ားလို႕ေခၚဆိုႏိုင္တဲ့ သမဏေတြ ဆိုျပီး သိသိသာသာကြဲကြဲျပားျပား ရွိခဲ့ဖူးတယ္ဗ်'
'ေဂါတမဗုဒၶ ပြင့္လာေတာ့ေကာဗ်ာ'
'ေဂါတမဗုဒၶကိုေတာ့ အေ၀ဒိကဂိုဏ္း၀င္လို႕ သတ္မွတ္ႏိုင္တယ္ဗ်၊ ဘာလို႕လဲဆိုေတာ့ ဗုဒၶျမတ္စြာဟာ ေ၀ဒက်မ္းဂန္လာအယူအဆေတြ ကို ဆန္႕က်င္ခဲ့တဲ့ ေခတ္ျပိဳင္ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြထဲမွာ သူမတူေအာင္ေျပာင္ေျပာင္ေျမာက္ေျမာက္ ဆန္႕က်င္ႏိုင္ခဲ့သူတစ္ဦး ပဲဗ်။ ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ႕ အနတၲေဒသနာဟာ ေ၀ဒိကဂိုဏ္း၀င္ ျဗာဟၼဏေတြရဲ႕ အတၲ၀ါဒကိုလႊမ္းေက်ာ္ႏိုင္ခဲ့တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶရဲ႕အနတၲ၀ါဒ ကို လက္ခံယံုၾကည္ပါတယ္ဆိုတဲ့ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြဟာ ဆန္႕က်င္ဘက္အတၲ၀ါဒကို အခိုင္အမာတည္ေဆာက္ထားတဲ့ ေ၀ဒ က်မ္းဂန္လာဘာသာေရး အယူအဆေတြကို လံုး၀လက္မခံသင့္ဘူးဗ်။ လူတစ္ဦးဟာ ကာလေဒသတစ္ခုမွာ မူတစ္ခုကိုသာ စြဲကိုင္အား ထားသင့္တယ္ မဟုတ္လား'
'ဟုတ္လိုက္ေလ ကို၀င္းရာ၊ ဒီႏွစ္ခ်က္တည္းနဲ႕တင္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြအေနနဲ႕ သူရႆတီကို ကိုးကြယ္အားထားေနစရာ၊ ျမတ္ႏိုးပူေဇာ္စံျပဳေနစရာ လံုး၀မလိုဘူးဆိုတာ ထင္ရွားေနပါျပီဗ်ာ'
'ကိုင္း....ဒီတစ္ပတ္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႕စကား၀ိုင္းကို ဒီမွ်နဲ႕နားလိုက္ၾကဦးစို႕ဗ်ာ၊ ေနာက္တစ္ပတ္က်မွ ခင္ဗ်ားအခုနက ေျပာခဲ့သလို ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြအၾကား ေပၚျပဴလာျဖစ္လာတဲ့ ျပည္ၾကီးသူကြမ္ယင္အေၾကာင္း ဆက္ေဆြးေႏြးၾကေသးတာေပါ့ဗ်ာ'
၀င္းသိန္းဦး
(၂၇-၃-၉၂)
ဓမၼရံသီ၊၁၉၉၂ခုႏွစ္၊ဇူလိုင္လႏွင့္ ၾသဂုတ္လ။

No comments: