Wednesday, August 8, 2018

အကုသိုလ္ေလးေတြက မခ်ဳိပါဘူး



                                                    ရေဝႏြယ္ (အင္းမ)

​        ကႆပဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က ရဟန္းတစ္ပါးရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္က ကိုယ္အမူအရာကို အေတာ္ေလးေစာင့္စည္းၿပီး ႏႈတ္အမူအရာက်ေတာ့ မေစာင့္စည္းေတာ့ပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ ႏႈတ္အမူအရာ သိပ္ၾကမ္းတမ္းပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္ခ်င္း စကားေျပာတဲ့အခါ အၿမဲတမ္းၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္းပဲေျပာတတ္သလို မၾကာခဏလည္း ရဟန္းေတာ္ေတြကို ဆဲေရးႀကိမ္းေမာင္းတတ္ပါတယ္။ အဲဒီႏႈတ္ၾကမ္းတဲ့ အကုသိုလ္ကံေတြေၾကာင့္ပဲ ေသလြန္တဲ့အခါ ငရဲကိုက်သြားရပါတယ္။

         ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္မူတဲ့အခါက်ေတာ့ ရာဇၿဂဳိဟ္ျပည္အနီး ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္ေျခရင္းမွာ ရဟန္း ျဖစ္စဥ္က ႏႈတ္ၾကမ္းခဲ့တဲ့ အကုသိုလ္ကံၾကြင္းေၾကာင့္ ႏႈတ္သီးက ဝက္ႏႈတ္သီးနဲ႔တူတဲ့ၿပိတၱာျဖစ္ရပါတယ္။ ကိုယ္အမူ အရာေစာင့္ထိန္းခဲ့တဲ့ကုသိုလ္ေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္ကေတာ့ ေရႊအဆင္းလိုဝင္းဝါေနပါတယ္။ ၿပိတၱာက ေကာင္းက်ဳိးဆိုးက်ဳိးႏွစ္ခုကို ရေနတာပါ။

       အရွင္နာရဒမေထရ္ ဆြမ္းခံၾကြတဲ့အခါ မ်က္ႏွာကဝက္ႏႈတ္သီး ခႏၶာကိုယ္က ေရႊအဆင္းလို ဝါဝင္းေနတဲ့ ထူးျခားတဲ့ၿပိတၱာကိုေတြ႔ရေတာ့ “အို… အသင္ၿပိတၱာရယ္ သင့္အက်ဳိးေပးကလည္း ထူးဆန္းလိုက္တာ၊ မ်က္ႏွာ ႏႈတ္သီးက်ေတာ့ ေၾကာက္လန္႔စရာ ဆိုးဝါးေနၿပီး ခႏၶာကိုယ္က်ေတာ့ လွပေနတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ အဲဒီလိုျဖစ္ေနရ တာလဲ” လို႔ ေမးပါတယ္။

       ဒီေတာ့ ၿပိတၱာက အတိတ္ဘဝက ျပဳခဲ့တဲ့ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈအက်ဳိးဆက္ေတြကို ျပန္ေျပာျပပါတယ္။ ေျပာျပၿပီးေတာ့ “အရွင္ဘုရားရယ္… တစ္ခုေလာက္ လူအမ်ားကို ေျပာျပေပးပါဘုရား၊ ႏႈတ္ၾကမ္းတဲ့စကားကို ဘယ္ေတာ့မွ မေျပာမိပါေစနဲ႔လို႔၊ ေျပာမိရင္ တပည့္ေတာ္လို လြန္စြာဆိုးရြာလွတဲ့ ဝက္ႏႈတ္သီးနဲ႔တူတဲ့ မ်က္ႏွာကို ရပါလိမ့္မယ္ဘုရား။ ဒီစကားကိုေတာ့ တပည့္ေတာ္လိုမျဖစ္ရေလေအာင္ လူအမ်ားကို ျပန္ေျပာေပးပါဘုရား” လို႔ တဆင့္စကားမွာၾကားလိုက္ပါတယ္။

        ဒီျဖစ္စဥ္ကို အရွင္နာရဒမေထရ္က ျမတ္စြာဘုရားကိုျပန္ေလွ်ာက္ျပေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ႏႈတ္ၾကမ္းတဲ့ အျပစ္နဲ႔ ႏႈတ္ခ်ဳိတဲ့အက်ဳိးအာနိသင္ေတြကို တရားတစ္ပုဒ္အေနနဲ႔ ေဟာျပေပးပါတယ္။ တရားအဆုံးမွာ တရားနာ ပရိသတ္အားလုံး ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာေတြ ျဖစ္သြားခဲ့ရပါတယ္။
(ေပတဝတၳဳအ႒ကထာ၊ ႏွာ ၉)

        စာထဲမွာေတာ့ ၿပိတၱာတရားရသြားတယ္၊ ကၽြတ္လြတ္သြားတယ္ဆိုတာေတာ့ မပါပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ၿပိတၱာက သူ႕လိုမျဖစ္ရေလေအာင္ လူအမ်ားကို ေမတၱာစကား အရွင္နာရဒမေထရ္ကို တဆင့္မွာၾကားလိုက္တာေလးကေတာ့ ထိထိခိုက္ခိုက္ လြမ္းဖို႔ေကာင္းလြန္းလွပါတယ္။ ေမတၱာ-ေနာင္တ အျပည့္ပါတဲ့ ကုသိုလ္သတင္းစကားေလးပါပဲ။ ကိုယ္မွားခဲ့သလို သူမ်ားေတြမမွားရေလေအာင္ ႏႈတ္ထြက္စကားေျပာႏိုင္တာေလးက သူေတာ္ေကာင္းစိတ္ရွိတဲ့သူ တစ္ေယာက္ရဲ႕ အေျပာအဆိုေလးပါပဲ။

         တကယ္ေတာ့ ႏႈတ္ၾကမ္းတာလည္း အကုသိုလ္တစ္ခုပါပဲ။ ႏႈတ္ၾကမ္းရင္ ဘယ္သူမွ မခင္ခ်င္ၾကပါဘူး။ ၿပီးေတာ့ ႏႈတ္ၾကမ္းတဲ့သူအနားဆို ဘယ္သူမွမေနခ်င္ၾကပါဘူး၊ စိတ္မေအးခ်မ္းလို႔ပါ။ ႏႈတ္ၾကမ္းတဲ့စကားတစ္ခြန္း ေၾကာင့္ အခ်စ္ဆုံးမိတ္ေဆြကေန အမုန္းဆုံးလူလည္း ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။ တစ္သက္လုံးနာနာၾကည္းၾကည္းလည္း ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။

         ငါးရာ့ငါးဆယ္ သုဇာတဇာတ္မွာ ဘုရင့္မယ္ေတာ္က ႏႈတ္သိပ္ၾကမ္းတမ္းပါတယ္။ အၿမဲတမ္း ဆဲဆိုႀကိမ္းေမာင္း ေနပါတယ္။ ဒီေတာ့ နန္းတြင္းသူနန္းတြင္းသားေတြက မယ္ေတာ္ကိုမခ်စ္ၾကပါဘူး။ မလႊဲသာလို႔သာ ဘုရင့္မ်က္ႏွာနဲ႔ ဆက္ဆံေနၾကတာပါ၊ ဒါကိုသားေတာ္ဘုရင္ကသိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သားေတာ္ဘုရင္က “ဒီအတိုင္း ေျပာရင္လက္ခံ မွာမဟုတ္ဘူး၊ တစ္ခုခုသာဓကျပၿပီး ေျပာမွပဲ”ဆိုၿပီး စိတ္ထဲကေတြးထားလိုက္ပါတယ္။

       တစ္ေန႔ မင္းညီမင္းသားေမာင္းမမိႆံေတြနဲ႔ ဥယ်ာဥ္ေတာ္ကိုသြားတဲ့အခါ လမ္းမွာ တစ္တီတူးငွက္တစ္ေကာင္ က အသံဆိုးဆိုးဝါးဝါးနဲ႔ ေအာ္ေနပါတယ္။ ဒီေတာ့ ပါလာတဲ့လူအားလုံးက နားပိတ္ၿပီး “မေအာ္နဲ႔ မေအာ္နဲ႔၊ စိတ္ညစ္စရာႀကီး” လို႔ ေအာ္ေျပာၾကပါတယ္။ မ်က္ႏွာေတြလည္း ရႈံ႕မဲ့ကုန္ၾကပါတယ္။ ဥယ်ာဥ္ထဲ ဆက္သြားရင္း အင္ၾကင္းပင္နားေရာက္ေတာ့ ဥၾသငွက္ကေလးတစ္ေကာင္းက အသံခ်ဳိခ်ဳိကေလးနဲ႔ ေအာ္ျမည္ေနပါတယ္။ ဒီေတာ့ ပါလာတဲ့ပရိသတ္အားလုံးက မ်က္ႏွာေလးေတြရႊင္ၿပဳံးၿပီး “အို… အသံေလးက သာယာလိုက္တာ၊ ၾကားရတာ စိတ္ခ်မ္းသာလိုက္တာ၊ ဆက္ေအာ္ ပါဦး” လို႔ ေျပာၾကပါသတဲ့။
​အဲဒီအခါက်မွ သားေတာ္ဘုရင္က “မယ္ေတာ္ တစ္တီတူးသံကို ဘယ္သူမွမႀကဳိက္ဘူး။ ဒီလိုပါပဲ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ စကားေျပာရင္လည္း တစ္တီတူးသံၾကားရသလို ဘယ္သူမွမႀကဳိက္ၾကပါဘူး”လို႔ ေဟာျပေပးပါတယ္။ သားေတာ္ဘုရင္ ရဲ႕ စကားၾကားၿပီး မယ္ေတာ္လည္း ႏႈတ္ၾကမ္းတမ္းတဲ့စကားေတြ ဘယ္ေတာ့မွမေျပာေတာ့ပါဘူးတဲ့။

       တစ္ခါတေလ ကိုယ္ေျပာခ်င္တဲ့စကားကို ဒီအတိုင္းေျပာတာထက္စာရင္ သာဓကျပၿပီးေျပာတာေလးက ကိုယ့္စကားပိုနားေထာင္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ သားေတာ္ဘုရင္က မယ္ေတာ္ကို တရားသေဘာနဲ႔ေက်းဇူးဆပ္ လိုက္တာပါ။ ဒီေနရာမွာ တရားသေဘာနဲ႔ဆိုဆုံးမတဲ့အခါ လက္ခံႏိုင္သူရယ္ လက္မခံႏိုင္သူရယ္ ႏွစ္မ်ဳိးရွိပါတယ္။ ဒါက နားေထာင္သူရဲ႕ပါရမီဓာတ္ခံနဲ႔လည္းဆိုင္ပါတယ္။ ပါရမီဓာတ္ခံပါခဲ့တဲ့သူကေတာ့ ေျပာလိုက္တာနဲ႔ ခ်က္ခ်င္းလက္ခံ ပါတယ္။ ပါရမီဓာတ္ခံအားနည္းခဲ့တဲ့သူက်ေတာ့ ဆုိဆုံးမလာတဲ့စကားကို လက္ခံခ်င္မွလက္ခံတာပါ။ ဆိုဆုံးမလြယ္ဖို႔ အတြက္ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ပါရမီဓာတ္ခံကလည္း သိပ္အေရးႀကီးပါတယ္။

         ေသခ်ာစဥ္းစားၾကည့္ရင္ ႏႈတ္ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္းေျပာတဲ့သူလည္း စိတ္ဆင္းရဲရသလို ၾကားရတဲ့သူလည္း စိတ္ဆင္းရဲရတာပါ။ ဒါက လက္ေတြ႕အက်ဳိးပါ။ သံသရာမွာလည္း ခႏၶာကိုယ္အခ်ဳိးအဆစ္ ေျပျပစ္ၿပီး ရုပ္ရည္ေတာ့ လွပါရဲ႕ ႏႈတ္ၾကမ္းခဲ့လို႔ ႏႈတ္ခမ္းကၾကည့္မေကာင္းေလာက္ေအာင္ ဆိုးဆိုးဝါးဝါးျဖစ္ေနျပန္ရင္လည္း ေန႔တိုင္းစိတ္ ဆင္းရဲေနရပါလိမ့္မယ္။ ဒါမ်ဳိးေတြက ေလာကမွာ ရွိလည္းရွိေနၾကတာပါပဲ။

​          တကယ္လို႔ ကိုယ္ကႏႈတ္ၾကမ္းတဲ့သူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနတယ္ဆိုရင္လည္း ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ႏႈတ္ၾကမ္းတာ ကိုသိၿပီး ကိုယ္တိုင္ကလည္း ႏႈတ္ၾကမ္းတာကိုပယ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ဘုရားမွာ ေရခ်မ္းကပ္ ပန္းကပ္ၿပီး “ျမတ္စြာဘုရား ဘုရားတပည့္ေတာ္ ဒီေန႔ ႏႈတ္ၾကမ္းတဲ့စကားကို မေျပာမိေအာင္ေနပါ့မယ္ဘုရား၊ ခ်ဳိသာတဲ့စကားေတြပဲ ေျပာပါ့မယ္ ဘုရား”လို႔ ဘုရားေရွ႕မွာ တစ္ေန႔တာခ်င္း ေဆာက္တည္သြားရင္လည္းရပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားဆီမွာေဆာက္တည္ ထားေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို ရိုေသအားနာၿပီး ပိုေစာင့္ထိန္းျဖစ္သြားပါတယ္။ တကယ္လို႔ အမွတ္တမဲ့ေျပာလိုက္ မိရင္လည္း “ငါ ေနာက္မေျပာေတာ့ဘူး၊ ငါ ေနာက္မေျပာေတာ့ဘူး”လို႔ သုံးေလးႀကိမ္ေလာက္ အသံထြက္ဆင္ျခင္ လိုက္ဖို႔ပါပဲ။ ခ်က္ခ်င္းႀကီးရဖို႔ကေတာ့မလြယ္ပါဘူး။ ဒီလိုပါပဲ ေလ့က်င့္ၿပီးျပင္သြားရမွာပါပဲ။ အဲဒီလိုမွမပယ္ရင္ ႏႈတ္ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္းေျပာတတ္တာဟာ ေနာင္သံသရာ ထိပါသြားတတ္ပါတယ္။ ပါရုံတင္မကဘဲ ႏႈတ္ၾကမ္းတဲ့ အကုသိုလ္ရဲ႕ ဆိုးက်ဳိးကိုလည္း ခံစားရေတာ့မွာပါ။

​         ႏႈတ္ၾကမ္းတာက အတိတ္အတိတ္ဘဝေတြက အထုံပါခဲ့လို႔ႏႈတ္ၾကမ္းတာရယ္၊ တစ္ခါတေလ အလုပ္မ်ားလို႔ စိတ္ပင္ပန္းမႈေၾကာင့္ ႏႈတ္ၾကမ္းတာရယ္ (၂) မ်ဳိးရွိပါတယ္။ အတိတ္အတိတ္ကပါခဲ့တာကေတာ့ အေတာ္ေဖ်ာက္ဖို႔ ခက္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း ျမတ္စြာဘုရားအားကိုးနဲ႔ပဲ ေဖ်ာက္ရေတာ့မွာပါပဲ။ တစ္ခါတေလ အလုပ္မ်ားလို႔ စိတ္ပင္ပန္းမႈေၾကာင့္ျဖစ္တာကေတာ့ ေသခ်ာသတိထား ေစာင့္ထိန္းရင္ရႏိုင္ပါတယ္။ အရာအားလုံး အဆင္ေျပေနရင္ ေတာ့ ေဒါသျဖစ္စရာ ႏႈတ္ၾကမ္းစရာမလိုေတာ့ပါဘူး။

        တစ္ခါတေလက်ေတာ့လည္း အလုပ္တအားမ်ားတဲ့သူေတြမွာ စိတ္ပန္းရုပ္ပန္းျဖစ္ၿပီး ႏႈတ္ထြက္ၾကမ္းသြား တာေတြလည္းရွိတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္ကအလုပ္မ်ားသူတစ္ေယာက္ဆုိရင္လည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတိထား ယူရပါမယ္။ ႏႈတ္ကထြက္သြားရင္ မွတ္တမ္းကဝင္သြားေတာ့တာပါ။ လုပ္ခဲ့သမွ်အေကာင္းေတြ ၾကမ္းတမ္းတဲ့စကား တစ္ခြန္းေၾကာင့္ အလကားျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေတြကေတာ့ ကိုယ္ျပဳလို႔ကိုယ္ခံရတာပါ။

        ဒါေပမယ့္ အကုသိုလ္ရဲ႕ သေဘာက ကိုယ္တိုင္မျပဳေပမယ့္ သူမ်ားကိုခိုင္းရင္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အကုသိုလ္ရဲ႕ဂုဏ္ကို ေျပာျပတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သူတစ္ပါး အကုသိုလ္လုပ္တာကို စိတ္ထဲကဝမ္းသာေနရင္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ထပ္တူအကုသိုလ္ျဖစ္ရေတာ့တာပါ။
​ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ျမတ္စြာဘုရားရွင္က အဂၤုတၱဳိရ္ပါဠိေတာ္မွာ ဒုစရိုက္ (၁၀) ပါးကို အက်ယ္ (၄၀) ပြားပုံကို ေဟာျပေပးထားပါတယ္။

       ဒုစရိုက္ (၁၀) ပါးဆိုတာက - ပါဏာတိပါတ၊ အဒိႏၷာဒါန၊ ကာေမသုမိစၦာစာရ၊ မုသာဝါဒ၊ ပိသုဏဝါစာ၊ ဖရုသ ဝါစာ၊ သမၹပၸလာပ၊ အဘိဇၥ်ာ၊ ဗ်ာပါဒ၊ မိစၦာဒိ႒ိ ပါ။

      ဒုစရိုက္ (၁၀) ပါး အက်ယ္ (၄၀) ပြားပုံကေတာ့ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ သဒၶမၼရံသီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ လကၤာ ေလးနဲ႔မွတ္လိုက္တာက ပိုရွင္းၿပီး ပိုလြယ္ကူပါတယ္။

"ဒုစရိုက္ဆယ္ပါး၊ အရင္းထား၍၊
ကိုယ္တိုင္ျပဳျငား၊ သူမ်ားျပဳေစ၊
ဂုဏ္ေတြေျပာျပ၊ ဝမ္းေျမာက္က၊
ဒုစရိုက္ ေလးဆယ္ျဖစ္သတည္း။”

        ဒုစရိုက္ (၁၀) ပါးကို အရင္းထားၿပီး ၁။ ကိုယ္တိုင္ျပဳတာရယ္၊ ၂။ သူတစ္ပါးကိုျပဳခိုင္းတာရယ္၊ ၃။ အကုသိုလ္ရဲ႕ ဂုဏ္ကို ေျပာျပတာရယ္၊ ၄။ သူမ်ားျပဳတဲ့အကုသိုလ္ကို ဝမ္းေျမာက္တာရယ္၊ ဒီ (၄) မ်ဳိးနဲ႔ ပြားလိုက္ရင္ ဒုစရိုက္အက်ယ္ (၄၀) ျဖစ္သြားပါတယ္။

        ဥပမာ - ပါဏာတိပါတဆိုရင္ ကိုယ္တိုင္သတ္တာရယ္၊ သူတစ္ပါးကိုသတ္ခိုင္းတာရယ္၊ သတ္ျခင္းရဲ႕ဂုဏ္ကို ေျပာျပတာရယ္။ “မင္းသတ္လိုက္ရင္ေတာ့ မင္းလည္းအလုပ္လုပ္စရာမလိုေတာ့ဘူး၊ မင္းမိသားစုအတြက္လည္း အဆင္ေျပမယ္” စသည္ျဖင့္ သတ္ျခင္းရဲ႕ဂုဏ္ကိုေျပာျပတာပါ။ သူမ်ားသတ္တာကို ဝမ္းေျမာက္တာရယ္ (၄) မ်ဳိးပါ။ ေနာက္ - အဒိႏၷာဒါနဆိုရင္လည္း ကိုယ္တိုင္ခိုးတာရယ္၊ သူမ်ားကိုခိုးခိုင္းတာရယ္၊ ခိုးျခင္းရဲ႕ဂုဏ္ကိုေျပာျပတာရယ္၊ သူမ်ားခိုးတာကို ဝမ္းေျမာက္တာရယ္ (၄) မ်ဳိးပါ။ ကာေမသုမိစၦာစာရ၊ မုသာဝါဒ စသည္ေတြကိုလည္း ဒီ (၄) မ်ဳိးနဲ႔ ဆက္ပြားသြားရင္ အက်ယ္ (၄၀) ျဖစ္သြားတာပါ။

           ထင္ရွားတဲ့သာဓကကေတာ့ ဝိပါက္ေတာ္ (၁၂) ပါးမွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ မၾကာခဏ ေခါင္းကိုက္ကိုက္ ေနပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ ေခါင္းကိုက္ရတာလဲဆိုေတာ့ ဘဝတစ္ခုမွာ ဘုရားေလာင္းဟာ တံငါရြာမွာသြားျဖစ္ပါတယ္။ တံငါရြာမွာ သူမ်ားေတြ ငါးေခါင္းထုေနတာကိုၾကည့္ၿပီး ဘုရားေလာင္းက ဝမ္းသာေနပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္ေတာ့ ဝင္မထုခဲ့ပါဘူး။

        သူမ်ားငါးေခါင္းထုတာကို ဝမ္းသာခဲ့တဲ့ အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားျဖစ္လာတဲ့အခါ မၾကာမၾကာ ေခါင္းကိုက္တဲ့ေဝဒနာကို ခံစားရတာပါ။ အဲဒီမွာ ဘုရားအေလာင္းဟာ ငါးေခါင္းကို ကိုယ္တိုင္ထုခဲ့တာေတာ့မဟုတ္ပါ ဘူး။ သူမ်ားထုတာကို ဝမ္းသာခဲ့တာပါ။ ဒါေတြက အထူးသတိထားစရာပါပဲ။ သူမ်ားျပဳတာကိုဝမ္းသာလို႔ ကိုယ္ပါ အကုသိုလ္ျဖစ္ရတာဆိုေတာ့ မစားရဘဲ အကုသိုလ္ျဖစ္သြားရတာပါ။ အကုသိုလ္ျဖစ္တာ မတန္ဘူးလို႔ ေျပာဖို႔က်ေတာ့ လည္း မေျပာေကာင္းျပန္ပါဘူး။ ေနရင္းထိုင္ရင္း မစားရမေသာက္ရ အကုသိုလ္ျဖစ္သြားရတာပါ။ တခ်ဳိ႕ေျပာသလို “အကုသိုလ္ျဖစ္ရတာ မတန္လိုက္တာ မတန္လိုက္တာ” လို႔ ေျပာရမလိုျဖစ္ေနပါၿပီ။ ကိုယ့္ဝန္းက်င္ ကိုယ့္နယ္ပယ္ မွာလည္း ဒါမ်ဳိးေလးေတြက ေတြ႕ေတြ႕ေနရမွာပါ။ အကုသိုလ္ရဲ႕သေဘာေလးေတြကို ႀကဳိသိထားရေတာ့ သတိထား ေရွာင္လို႔ရတာကေတာ့ အျမတ္ပါပဲ။

        တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ ဒီဘဝမွာ ႀကီးမားတဲ့အကုသိုလ္ကံႀကီးေတြေတာ့ မလုပ္ရွာပါဘူး၊ ဒါေပမယ့္ လက္ရွိဘဝမွာ ေတာ့ ဆန္းက်ယ္တဲ့အကုသိုလ္ အက်ဳိးေပးကံေတြကို ခံစားေနရပါတယ္။ ဒီဘဝမွာ ဘယ္ေလာက္ပဲေကာင္းေအာင္ ေနေန ေမွ်ာ္လင့္မထားတဲ့ ကံၾကမၼာဆိုးႀကီးေတြလည္း ဝင္လာတတ္ပါတယ္။ ဒါေတြက်ေတာ့ ဒီဘဝအကုသိုလ္မျပဳ ေပမယ့္ အတိတ္အတိတ္ဘဝေတြက အကုသိုလ္ကံေၾကြးေတြေၾကာင့္ ခံစားေနရတာပါ။ ကိုယ္က ဒီသေဘာသဘာဝ ကိုသိၿပီး ကုသိုလ္မ်ားမ်ားျပဳဖို႔ပဲ ရွိပါေတာ့တယ္။

         တကယ္လို႔ အတိတ္အတိတ္ဘဝေတြက ျပဳခဲ့တဲ့အကုသိုလ္ေတြလည္းရွိဦးမယ္၊ ဒီဘဝမွာလည္း သူတစ္ပါးကို စိတ္ဆင္းရဲေစတဲ့ အကုသိုလ္ေတြထပ္လုပ္ဦးမယ္ဆိုရင္ မသက္သာလွပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ သူတစ္ပါးဒုကၡ ေရာက္ေစတဲ့၊ သူတစ္ပါးစိတ္ဆင္းရဲေစတဲ့ အကုသိုလ္ေတြမျပဳမိဖို႔ပါဘဲ။ တစ္ဘက္သားကို စိတ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ရုပ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ထိခိုက္သြားရင္ သက္ေရာက္မႈက ကုိယ့္ဆီျပန္လာေတာ့မွာပါ။ ကိုယ့္ရွိတာေလးနဲ႔ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေနသြားတာ ေလးကေတာ့ အေကာင္းဆုံးပါပဲ။ ထမင္းလည္း ငတ္မယ္မထင္ပါဘူး။

         ဘဝေတြကေတာ့ ဒီလိုပါပဲေလ၊ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ေတြးေခၚဆင္ျခင္သုံးသပ္ၿပီး ေနၾကရမွာပါပဲ။ တကယ္လို႔ ကိုယ့္ ဉာဏ္နဲ႔ မသက္ဝင္ႏိုင္ဘူးျဖစ္ေနရင္လည္း ကိုယ့္ထက္သာတဲ့ ရဟန္း လူ မိတ္ေဆြေတြဆီက ဆင္ျခင္သုံးသပ္မႈ ကိုယူၿပီး ဘဝကိုျဖတ္သန္းသြားရမွာပါပဲ။

         ဘာပဲေျပာေျပာေလ၊ အကုသိုလ္ေလးေတြက မခ်ဳိပါဘူး။ ႏႈတ္ၾကမ္းတာမေကာင္းဘူးဆိုတာကိုသိၿပီး ဒီဘဝမွာ ရတဲ့နည္းနဲ႔ပယ္လိုက္ႏိုင္ဖို႔ပါပဲေလ။
                                                ရေဝႏြယ္ (အင္းမ)

News Watch ေစာင့္ၾကည့္သတင္းဂ်ာနယ္
၃၀-၆-၂၀၁၈။

No comments: