Thursday, May 11, 2017

“ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ပီသဖုိ႕” နဲ႔ “Service mindset"

“Service mindset


အလုပ္မွာ ေအာင္ၿမင္ဖုိ႔၊ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းၿဖစ္ဖုိ႔၊ ဘ၀မွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ေနႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ EQ ၿမင့္ဖုိ႔ လိုတယ္ ဆုိတဲ့စကားကုိ ဒီေန႔ေခတ္မွာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေၿပာလာၾကပါၿပီ။ EQ ဆုိတာကို စတင္မိတ္ဆက္ေပးခဲ့တဲ့ Daniel Goleman က EQ ၿမင့္သူေတြရဲ႕ စရုိက္လကၡဏာေတြကို ေရးၿပဖူးပါတယ္။ အဲဒီထဲမွာ ထူးၿခားခ်က္တစ္ခုကေတာ့ EQ ၿမင့္သူေတြမွာ Service mindset (၀န္ေဆာင္မႈစိတ္ထား) ရွိၾကတယ္ ဆုိတာပါပဲ။

ဒါၿဖင့္ Service mindset နဲ႔ EQ ဒီႏွစ္ခု ဘယ္လုိဆက္စပ္သလဲ စဥ္းစားၾကည္႔ပါမယ္။

EQ မွာ အစိတ္အပိုင္း (၅)ခု ပါ၀င္ပါတယ္။

၁။ မိမိကုိယ္ကုိ သိရိွၿခင္း (Self-awareness)
၂။ မိမိကုိယ္ကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ၿခင္း (Self-regulation)
၃။ စိတ္ဓါတ္တက္ၾကြၿခင္း (Motivation)
၄။ လူမႈဆက္ဆံေရး (Social skill)
၅။ ကုိယ္ခ်င္းစာစိတ္ (Empathy) တို႔ ၿဖစ္ပါတယ္။

ကုိယ္က ၀န္ေဆာင္မႈေပးေနရသူဆုိရင္ ဒီအစိတ္အပိုင္း(၅)ခုမွာ ဖြံ႔ၿဖိဳးဖုိ႔ လုိပါတယ္။

ပထမဆံုးအေနနဲ႔ ကုိယ့္ခံစားခ်က္ေတြ ကုိယ္သိရပါမယ္။ ငါ အိမ္မွာ စိတ္တုိလာတယ္၊ မိသားစုနဲ႔ ၿပႆနာၿဖစ္ေနတယ္၊ ငါ ဒီေန႔ Mood မေကာင္းဘူး၊ ဒါမ်ိဳးအရင္ဆံုး စသိထားရပါမယ္။ ၀ယ္သူနဲ႔ စကားေၿပာေနရင္း သူက တခုခုေၿပာလိုက္လို႔ ကုိယ္စိတ္တုိသြားတယ္ဆုိလည္း စိတ္တုိလိုက္မွန္း သိရပါမယ္။

အဲဒီလို ကိုယ့္ခံစားခ်က္ကုိသိၿပီ ဆိုမွ ေနာက္တစ္ဆင့္အေနနဲ႔ အဲဒီစိတ္ကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိ္င္မွာ ၿဖစ္ပါတယ္။ ကမာၻေပၚမွာ အေကာင္းဆံုး၀န္ေဆာင္မႈ ေပးေနၾကသူေတြဟာ သူတုိ႔ဘ၀ေတြလည္း အၿမဲ အဆင္ေၿပေပ်ာ္ရႊင္ေနလို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ သူတို႔ကုိယ္ေရးကုိယ္တာ ခံစားခ်က္ေတြကို ေနာက္ပို႔ၿပီး အလုပ္ကို ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ပီပီသသ လုပ္ေနၾကတာသာ ၿဖစ္ပါတယ္။

တတိယတစ္ခုက အလုပ္မွာ တက္ၾကြမႈ။
၀ယ္သူ ဆုိင္ထဲ၀င္လာတယ္၊ ထြက္မၾကိဳဘူး။ ပစၥည္းကိုၾကည္႕ေနတယ္၊ တက္တက္ၾကြၾကြ ရွင္းၿပေပးတာ မရွိဘူး။ ဒီလို၀န္ေဆာင္မႈေပးသူေတြ ခဏခဏ ေတြ႕ဖူးပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ တက္ၾကြမႈဆုိတာ “ကိုယ့္အလုပ္အေပၚ ဘယ္လိုသေဘာထားလဲ”ဆုိတာနဲ႕ အမ်ားၾကီး သက္ဆုိင္ပါတယ္။
ေပးဖူးတဲ့ ဥပမာေလးပဲ ထပ္ေၿပာပါရေစ။
ညဘက္မွာ အေ၀းေၿပးကားေတြကို စစ္ေဆးရတဲ့ ရဲႏွစ္ေယာက္ ရွိတယ္ဆုိပါေတာ့။ တစ္ေယာက္က အထက္ကခုိင္းလို႔ လုပ္ရတာပါကြာ လို႔ခံယူၿပီး စစ္လို႔ရွိရင္ ဓါတ္မီးနဲ႔ ဟိုထိုးဒီထုိး ေလာက္ပဲ အၿဖစ္သက္သက္ လုပ္တယ္။ ေနာက္တစ္ေယာက္ကေတာ့ ဒီအလုပ္က တုိင္းၿပည္အတြက္ အင္မတန္အေရးၾကီးတယ္၊ အခြန္ေတြ မနစ္နာေအာင္၊ မူးယစ္ေဆး၀ါးေတြ မၿပန္႕ပြါးေအာင္ ေသခ်ာဂရုစုိက္ လုပ္ရမယ္လို႔ ေတြးတယ္။ ဒီေတာ့ သူက အလုပ္မွာ အၿမဲတက္ၾကြေနတယ္၊ ဒီအလုပ္လုပ္ရတာ သူ႔အတြက္ သိပ္အဓိပၸါယ္ရွိေနတယ္။ ဘာလို႔ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ တက္ၾကြမႈခ်င္း ကြာၿခားသြားတာလဲဆိုရင္ အလုပ္အေပၚ ထားတဲ့ ခံယူခ်က္ခ်င္း ကြာၿခားတာေၾကာင့္ ၿဖစ္ပါတယ္။

၀န္ေဆာင္မႈေပးတယ္ဆုိတာ ကုန္ပစၥည္းတခုခု ေပးလို္က္ရံုသက္သက္ မဟုတ္ပါဘူး။ ထမင္းေၾကာ္ လာစားရင္ ထမင္းေၾကာ္ပဲ ေရာင္းလိုက္တာပဲ၊ ၀ယ္သူကလည္း ထမင္းေၾကာ္ပဲ စားလိုက္ရတာပဲ၊ ဒါေပမယ့္ ၀န္ေဆာင္မႈေကာင္းေကာင္းေပးႏုိင္ရင္ေတာ့ ၀ယ္သူဟာ ထမင္းေၾကာ္ကုိ စိတ္သက္ေသာင့္သက္သာနဲ႔ စားသြားႏုိ္င္မွာပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ၀န္ေဆာင္မႈဟာ “တစ္ဖက္သားကို စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ လုပ္ေပးတဲ့အလုပ္” ၿဖစ္ပါတယ္။ ငါတုိ႔က ဘာကိစၥ ေအာက္ၾကိဳ႕ရမွာလဲ ဆုိတာမ်ိဳး မေတြးဘဲ၊ အဲဒီလိုသာ ခံယူထားႏုိင္မယ္ဆိုရင္ ၀န္ေဆာင္မႈေပးရတဲ့ ကုိယ့္အလုပ္မွာ တက္ၾကြေပ်ာ္ရႊင္ေနမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။

စတုတၳအခ်က္ကေတာ့ လူမႈဆက္ဆံေရး ေကာင္းမြန္တာပါ။
ေဖာ္ေရြတယ္၊ ၿပံဳးေနတယ္၊ ခင္မင္ႏွစ္လိုဖြယ္ေကာင္းတယ္၊ ေၿပာဆိုဆက္ဆံတတ္တယ္။ အဲဒါရဲ႕ ေၿပာင္းၿပန္၊ မ်က္ႏွာထားက တည္တည္၊ စကားက ေမးတစ္ခြန္းေၿဖတစ္ခြန္း၊ ဘာကိုမွ အလိုမက်ဘဲ ထိလြယ္ရွလြယ္တဲ့သူေတြလည္း ၾကံဳဖူး၊ ေတြ႕ဖူးၾကမွာပါပဲ။ သူတို႔ေတြကေတာ့ ၀န္ေဆာင္မႈေပးရတဲ့အလုပ္မ်ိဳး မလုပ္သင့္တဲ့ သူေတြလို႔ပဲ ဆုိရမွာပါ။

ေနာက္ဆံုးအခ်က္ကေတာ့ ကုိယ္ခ်င္းစာစိတ္ပါ။
၀န္ေဆာင္မႈေပးသူေတြဟာ ေနာက္အေၿခအေနတစ္ခုမွာ ၀န္ေဆာင္မႈၿပန္ယူသူေတြ ၿဖစ္သြားမွာပါပဲ။ ဟုိတယ္မွာ ကုိယ္က ၀န္ေဆာင္မႈေပးသူ၊ ေနမေကာင္းလို႔ ေဆးရံုေရာက္ေတာ့ ကိုယ္က ၀န္ေဆာင္မႈယူသူ။

၀န္ေဆာင္မႈအရည္အေသြး ဆုိတာဘာလဲ တစ္ခြန္းတည္းေၿပာပါဆုိရင္ အဲဒါ “ကုိယ္ခ်င္းစာစိတ္”ပါပဲ။
ကုိယ္ ၀န္ေဆာင္မႈယူတဲ့အခါ ကုိယ့္ကုိ ဆက္ဆံေစခ်င္တဲ့ ပံုစံအတုိင္း ဆက္ဆံေပးမယ္၊ ကုိယ္မလုပ္ေစခ်င္တဲ့ အရာေတြကို ကုိယ္လည္း ေရွာင္ရွားေပးမယ္ ဆုိရင္ အဲဒါ ၀န္ေဆာင္မႈေကာင္း ၿဖစ္တာပါပဲ။
ရံုးတစ္ရံုးကုိ သြားလို႔ ဘယ္သူမွ အေအာ္အေငါက္မခံခ်င္ဘူး။ စားေသာက္ဆုိ္င္မွာ နာရီနဲ႔ခ်ီၿပီး ေစာင့္မေနခ်င္ဘူး။ ဒါဆုိ ကုိယ့္ေဆးရံုက်လည္း အဲဒါေတြ မလုပ္နဲ႕။
ဘယ္သူမဆုိ သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္း၊ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ေလး ၿမင္ရရင္ စိတ္ခ်မ္းသာတယ္၊ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ေလး ေၿပာဆုိခံရရင္ ေက်နပ္တယ္။ ဒါဆုိ ကုိယ့္ဆုိင္ေလးမွာလည္း အဲဒီအတုိင္း လုပ္ေပး။

ကုိယ္ခ်င္းစာစိတ္ ရွိဖို႔ လိုအပ္တဲ့ ေနာက္အေၿခအေနတစ္ခုကေတာ့ အေၾကာင္းအရင္းတခုခုေၾကာင့္ ၀ယ္သူမေက်နပ္လို႔ Complain လုပ္တဲ့အခါမွာပါ။ ကုိယ့္တစ္ဖက္ကပဲ ၾကည္႔ၿပီး ေၿပာေနလို႔မရပါဘူး၊ သူ႔ေနရာက ၀င္ၾကည္႔ၿပီးလည္း ခံစားေပးတတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါမွ ကုိယ့္ရဲ႕ ေၿပာဆုိဆက္ဆံမႈေတြက ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ဆန္မွာပါ။

ခုဆုိရင္ ကမာၻ႕ရြာ ဆုိတဲ့ အ၀န္းအ၀ုိင္းထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေတြလည္း မၿဖစ္မေန ပါ၀င္လာရၿပီ ၿဖစ္ပါတယ္။ ၾကိဳးစားရဦးမွာေတြ အမ်ားၾကီးရွိေနဆဲပါ။ အဲဒီထဲကတစ္ခုကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းေတြ အရည္အေသြး တုိးတက္လာဖုိ႔ပါပဲ။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဆီက ေဆးရံုေဆးခန္း၊ စားေသာက္ဆုိင္၊ ဟုိတယ္၊ မုိတယ္၊ ခရီးသြားလုပ္ငန္း၊ ေစ်း၀ယ္စင္တာ၊ အဲဒီေနရာေတြက ၀န္ထမ္းတခ်ိဳ႕ဟာ ေတာ္ေတာ္ေလး ဆက္ဆံေရးအဆင္မေၿပၾကတာ သတိထားမိမွာပါ။ မေခ်မငံ ဆက္ဆံတာတင္မကဘဲ ၀ယ္သူကို ၿပန္ရန္ေတြ႕တာမ်ိဳးေတာင္ ၾကံဳဖူးပါတယ္။ ၾကည္႔လုိက္ရင္ အလုပ္မွာ စိတ္မ၀င္စားတာ၊ ထုိင္းမိႈင္းေနတာေတြလည္း ခဏခဏ ေတြ႔ဖူးတယ္။ တခါတေလ ၀န္ေဆာင္မႈေပးရမွာက သူလား ကုိယ္လား မသဲမကြဲေတြေတာင္ ၿဖစ္ကုန္တဲ့အထိပါပဲ။

ေသခ်ာတာက ဒီအတုိင္းသာ ဆက္သြားေနဦးမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းေတြ ေနာက္မွာ က်န္ေနခဲ့ရပါလိမ့္မယ္။

Ref: What makes a leader – Daniel Goleman

ေဒါက္တာ ၿဖိဳးသီဟ
၂၂.၄.၂၀၁၇

“ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ပီသဖုိ႕”

လုပ္ငန္းခြင္မွာ တၿခားလူေတြနဲ႕ အလုပ္ေတြတြဲလုပ္ရတဲ့အခါ ဘာသတိထားမိလဲဆုိရင္ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ပီသတဲ့သူေတြနဲ႕ အလုပ္လုပ္ရတာ သိပ္စိတ္ခ်မ္းသာစရာ ေကာင္းတယ္ ဆုိတာပဲ။
သူတုိ႕ေတြဟာ အင္မတန္ ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရသူေတြ ၿဖစ္တယ္။ ေၿပာထားတဲ့စကား၊ ေပးထားတဲ့ကတိကို တည္တယ္။ ေၿဖာင့္မတ္တယ္၊ Integrity ရွိတယ္။ သူတုိ႕ကုိယ္သူတို႕ တာ၀န္ယူတတ္တယ္။ တစ္ဖက္ကုိ ၿဖစ္သင့္တာထက္ ပုိၿပီး ေတာင္းဆိုတာမ်ိဳးေတြ မရွိဘူး။ ေလးစားမႈထားတယ္။

ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ဆုိတာဘာလဲဆုိရင္ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆုိခ်က္ေတြ အမ်ားၾကီးရွိလိမ့္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ 3 S နဲ႔ ၿပည္႔စံုရင္ ပရုိၿဖစ္တယ္လို႔ သတ္မွတ္ပါတယ္။

ပထမ S – Salary (Paid occupation)

အလုပ္တစ္ခုမွာ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္လို႔ ေၿပာႏုိင္ဖုိ႔ဆိုရင္ အဲဒီအလုပ္ကေန ကိုယ့္အသက္ေမြးႏုိ္င္ေလာက္တဲ့ လုပ္ခလစာ ရရလိမ့္မယ္။ အဲဒါမွပဲ ကုိယ့္အခ်ိန္၊ ခြန္အား၊ ပညာေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ စို္က္ထုတ္ႏုိင္မွာ ၿဖစ္ပါတယ္။

ဒုတိယ S – Skill (Specialized skill or knowledge to meet technical standard)

ဆရာ၀န္၊ အင္ဂ်င္နီယာ၊ ကားစက္ၿပင္ဆရာ၊ အဆုိေတာ္၊ ယာဥ္ေမာင္း၊ ပန္းရံဆရာ စသၿဖင့္ ကုိယ့္သက္ဆုိင္ရာ အလုပ္ေတြမွာ ရွိကုိရွိရမယ္လို႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ကၽြမ္းက်င္မႈမ်ိဳး ရွိထားဖုိ႔ လိုတယ္။ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ပီသတဲ့သူဟာ သူ႕အလုပ္မွာ ကၽြမ္းက်င္သထက္ ကၽြမ္းက်င္ေအာင္ လုုပ္တယ္။ အထူးခၽြန္ဆံုး မဟုတ္ေတာင္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ စံခ်ိန္စံညႊန္းကို မီေအာင္ေတာ့ အားထုတ္တယ္။

ေနာက္ဆံုး S ကေတာ့ – Self-control (To meet ethical standard)

ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ထိန္းသိမ္းႏုိင္စြမ္းပဲ။ ဒီအပုိင္းက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဆီက ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ေတြမွာ အလိုအပ္ဆံုးအပုိင္းလုိ႔လည္း ေၿပာလို႔ရပါတယ္။

ထိန္းသိမ္းမယ္ဆုိေတာ့ ဘာေတြကို ထိန္းသိမ္းရမွာလဲ။ ၃ခ်က္ ထပ္ေၿပာခ်င္ပါတယ္။

ပထမအခ်က္ - စိတ္ခံစားခ်က္ေတြကုိ ထိန္းသိမ္းရပါမယ္။
အဆုိေတာ္ၿဖစ္လာရင္ အသံကုိ ထိခုိက္ေစမယ့္ အစားအေသာက္ေတြ ဘယ္ေလာက္စားခ်င္စားခ်င္ ေရွာင္ရမယ္။
ကုိယ္က ၀န္ေဆာင္မႈေပးသူ ၿဖစ္ေနရင္ ကုိယ့္မွာ ဘယ္ေလာက္ပဲ စိတ္ညစ္စရာေတြ ရွိေနရွိေန၊ Customer ကုိ အခ်ိဳသာဆံုး ဆက္ဆံႏုိင္ရမယ္။ တစ္ဖက္က ေဒါသနဲ႔ Complain လုပ္ေနဦးေတာ့၊ စိတ္ကို အတည္ၿငိမ္ဆံုး ထားၿပီး တံု႕ၿပန္ေၿပာဆုိႏုိင္ရမယ္။
ကိုယ္က ဆရာ၀န္ၿဖစ္ေနရင္ ကုိယ္အမုန္းဆံုးလူတစ္ေယာက္ ေသခါနီးဆဲဆဲ အေၿခအေနနဲ႕ ကိုယ့္ဆီေရာက္လာတဲ့အခါ အေကာင္းဆံုးကုသမႈေတြ ေပးႏုိင္ရပါမယ္။

ေနာက္တစ္ခု - အလုပ္နဲ႕ ကုိယ္ေရးကုိယ္တာ ခြဲၿခားရပါမယ္။
ဒီအပုိင္းက ေၿပာမယ္ဆုိ ေၿပာစရာေတြအမ်ားၾကီးရွိတယ္။
အိမ္က ခံစားခ်က္ေတြ အလုပ္ကို သယ္လာတာ၊ ကိုယ္ေရးကုိယ္တာကိစၥတစ္ခုခုေၾကာင့္ အလုပ္ကို အၿမဲေနာက္က်ေနတာ၊ အလုပ္မွာ စြမ္းေဆာင္ရည္ထက္ ကုိယ့္အၾကိဳက္ ဘယ္ေလာက္သိလဲ၊ ကုိယ္ခုိင္းတာ ဘယ္ေလာက္လုပ္ေပးသလဲ ဆုိတာနဲ႕ အကဲၿဖတ္ အမွတ္ေပးေနတာ၊ ဒါေတြဟာ ပရုိမပီသတဲ့ အၿပဳအမူမ်ားပါပဲ။

ေနာက္ဆံုးတစ္ခု၊ ပရုိပီသခ်င္တယ္ဆုိရင္ ရသင့္ရထုိက္တာ ပိုၿပီး မယူမိေအာင္ ထိန္းသိမ္းႏုိ္င္ဖုိ႔ လိုပါတယ္။
အလုပ္မွာ ကုိယ္က သူ႕အထက္က ၿဖစ္ေနတယ္ဆုိတာဟာ ကုိယ့္ ကုိယ္ေရးကုိယ္တာအလုပ္ေတြ သူ႕ေခၚခုိင္းလုိ႔ ရတယ္ဆုိတဲ့ အဓိပၸါယ္မဟုတ္ပါဘူး။
အစက သေဘာတူထားတာ ဒါေတြ၊ ဒါေတြလုပ္ေပးဖုိ႔ပဲ ပါတယ္၊ ေနာက္ေတာ့ ဟုိဟာေလး လုပ္ေပးပါဦး၊ ဒါေလး Request လုပ္တာပါ စသၿဖင့္ ၿဖစ္လာတယ္။
ေနာက္ မယူသင့္မယူထုိက္တဲ့ ခံစားခြင့္ေတြကို ေရွာင္ဖုိ႔ေပါ့။
မီဒီယာသမားေတြဟာ အဖြ႔ဲအစည္းတခုခုဆီက တံစုိးလက္ေဆာင္ ယူခြင့္မရွိပါဘူး၊ ေရးသားေဖာ္ၿပမႈေတြ ဘက္လုိက္မိမွာကို ကာကြယ္တဲ့အေနနဲ႕ပါ။
စီးပြါးေရးလုပ္ငန္းေတြဟာ ကုိယ့္ကုန္ပစၥည္း ေရာင္းရရင္ ၿပီးေရာ မလုပ္သင့္ပါဘူး။
အစုိးရအဖြဲ႕အစည္းေတြအေနနဲ႕လည္း လက္သင့္ရာ စားေတာ္ေခၚ လုပ္လို႔ မရပါဘူး။

ေၿပာရရင္ေတာ့ ဘယ္ေလာက္ကၽြမ္းက်င္မႈ ရွိေနပါေစ၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ထိန္းသိမ္းႏုိင္စြမ္းမရွိရင္ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ေကာင္းတစ္ေယာက္ ၿဖစ္လာမွာ မဟုတ္သလို၊ ေအာင္ၿမင္မႈကို ေရရွည္ထိန္းသိမ္းထားႏုိင္ဖုိ႔လည္း ခက္ပါတယ္။

ပရုိပီသဖုိ႔ဟာ သိပ္အေရးၾကီးပါတယ္။ ခႏၶာကုိယ္ဖြဲ႕စည္းပံု၊ ကၽြမ္းက်င္မႈပါရမီ၊ စတဲ့အခ်က္ေတြမွာ ေၿပာရေလာက္ေအာင္ ေကာင္းမေနတဲ့ ေဒးဗစ္ဘက္ခမ္း ဘာလို႔ ဒီလိုအဆင့္အတန္းထိ ေရာက္ႏုိင္ခဲ့သလဲ။ အဓိကကေတာ့ ပရုိပီသမႈေၾကာင့္ပါပဲ။ တၿခားဥပမာေတြလည္း အမ်ားၾကီး ရွိပါေသးတယ္။ ေနာက္ဆံုးကုန္ကုန္ေၿပာရရင္ ၿပည္႕တန္ဆာေတာင္မွ ပရုိပီသတဲ့ ၿပည္႕တန္ဆာက ဧည္႕သည္ပိုရပါတယ္။

တစ္ခ်က္ေလာက္ ၿပန္စဥ္းစားၾကည္႔ပါ။ ပရုိမပီသတဲ့ ဆရာနဲ႕ စာသင္ဖူးလား၊ ပရုိမပီသတဲ့ ဆရာ၀န္နဲ႕ ေဆးကုဖူးလား၊ ပရိုမပီသတဲ့ ၀ပ္ေရွာ့ဆရာဆီမွာ ကားၿပင္ဖူးလား၊ ပရုိမပီသတဲ့ ေဘာ့စ္တစ္ေယာက္ေယာက္ရဲ႕ လက္ေအာက္မွာ အလုပ္လုပ္ဖူးလား၊ ပရုိမပီသတဲ့ အစိုးရနဲ႕ေရာ ၾကံဳဖူးလား။ သိပ္စိတ္ညစ္စရာ ေကာင္းတာ သတိထားမိပါလိမ့္မယ္။

ခင္မင္ရတဲ့ ညီငယ္တစ္ေယာက္က ေရဒီယုိအင္တာဗ်ဴးတစ္ခုမွာ ေၿဖပါတယ္။ ငယ္ေသးတဲ့အခ်ိန္မွာ ေငြစုတာထက္ ယံုၾကည္မႈ စုတာ ပိုေကာင္းပါတယ္ တဲ့။

ဒါေၾကာင့္ ကုိယ့္ကိုယ္ကုိယ္ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ပီသေအာင္ ၾကိဳးစားပါ။ ဒါဆိုရင္ ကိုယ္နဲ႕ အလုပ္တြဲလုပ္ရတဲ့သူတုိင္းဆီက 'ဒီလူဟာ ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရတဲ့သူ၊ သူနဲ႕တြဲလုပ္ရတာ သိပ္စိတ္ခ်မ္းသာရတယ္' ဆိုတဲ့ တံု႕ၿပန္မႈမ်ိဳး ရလာပါလိမ့္မယ္။
အဲဒီအေၿခအေနဟာ  ကုိယ့္ career မွာ ေရွ႕ကို အေ၀းၾကီး ဆက္ေလွ်ာက္လို႔ ရတဲ့ လမ္းမၾကီးတစ္ခုကုိ ခင္းႏုိင္လုိက္တာနဲ႕ အတူတူပါပဲ။

ေဒါက္တာ ၿဖိဳးသီဟ
၁၀.၅.၂၀၁၇

Credit: ေဒါက္တာၿဖိဳးသီဟရဲ႕ Page

No comments: