Tuesday, May 30, 2017

" သမီးႏွင့္ ေက်ာင္း "



                                             #ခင္ခင္ထူး

ေက်ာင္းပိတ္ရက္ တစ္ရက္က သမီးေက်ာင္းလြယ္အိတ္ လဲေပးဖို႔ စာအုပ္ေတြထုတ္လိုက္ေတာ့ လြယ္အိတ္ထဲက ျဗဳတ္စဗ်င္းေတာင္း မ်ားစြာ ထြက္လာသည္။ ေလေဖာင္း ထုပ္ သေရစာအမ်ိဳးမ်ိဳးက ထြက္က်ေသာ မုန္႔က်ိဳး မုန္႔ေၾကေတြလည္း မနည္းပါ။ ေလေဖာင္းထုပ္ အခြံက ႏွစ္ခု၊ သံုးခု၊ စာကေလးေခြ အစအနေတြ၊ ပီေကအခြံေတြ၊ ခဲတံခြ်န္စာေတြ ကပ္ခြာ အ႐ုပ္ကားေတြ၊ သည္အထဲက ထြက္လာတာကေတာ့ ဆီးသီးလံုး ေလာက္ ဖန္ေဂၚလီလံုးေတြ ျဖစ္ပါ၏။ ဒါကေတာ့ နည္းနည္း ထူးဆန္းသလို ျဖစ္ေနလို႔ သမီးကိုေမးရပါသည္။ သမီးႏွင့္ ဖန္ေဂၚလီလံုး က နည္းနည္းေဝးသည့္ ကစားစရာ မဟုတ္လား။

“ဖန္ေဂၚလီလံုးေတြက ကစားဖို႔ ဝယ္တာလား လွလို႔ ဝယ္တာလား သမီး”
“ကစားဖို႔ဝယ္တာ ေမေမ… ေယာက်ာ္းေလးေတြနဲ႔ပစ္ၾကတာ သမီးႏိုင္တာ မနည္းဘူး… အခုက ႐ံႈးကုန္လို႔”
႐ံႈးကုန္လို႔ ဆိုတာေတာင္ အိတ္ထဲက ဆယ္လံုးေက်ာ္ေက်ာ္ ရလိုက္သည္။ သမီးဘယ္အခ်ိန္ ကစားပါလိမ့္လို႔လည္း ေတြးမိ ပါသည္။ ေက်ာင္းက အိမ္ႏွင့္နီးေတာ့ ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္ မနက္ ရွစ္နာရီခြဲကို ရွစ္နာရီခြဲမွ ထသြားလွ်င္ေတာင္ မီတာ ဆိုေတာ့ ေက်ာင္းခ်ိန္နီးမွ လိုက္ပို႔ ေနက်။ မနက္ ဆယ္နာရီခြဲ မုန္႔စား ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္မွာ နာရီဝက္ေလာက္ေတာ့ ကစားႏိုင္ၾကသည္။ သည္ အခ်ိန္ကေလးမွာ အလုအယက္ကစား ၾကရွာ ထင္ပါရဲ႕။ ေဂၚလီလံုးေလးေတြကိုေတြ႕မွ သမီးတို႔လို ကေလးမ်ားကစားခ်ိန္ကို ေတြးမိရျပန္ပါ၏။ ကေလးေတြခမ်ာ “စာ”ၿပီးရင္း “စာ” ေနၾကရတာမဟုတ္လား။ သည္ေခတ္ကလည္း ေက်ာင္းႀကီးစာၿပီးျပန္ေတာ့ ေက်ာင္းငယ္စာက ဆီးႀကိဳ ေနၾကသည္။ ဆရာေမာင္စြမ္းရည္ ၏ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ထဲကလို “က်ဴေသ” “က်ဴရွင္”ေတြ ရွိေသးသည္။ စာသင္ေက်ာင္းႀကီး ေက်ာင္းလႊတ္ခ်ိန္ ေခါင္းေလာင္းသံသည္ က်ဴရွင္ေက်ာင္း၏ ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္ေခါင္း ေလာင္းသံလို႔လည္း ေျပာႏိုင္သည္။ မိဘေတြက ေက်ာင္းေပါက္ကေစာင့္ ၿပီး ကိုယ့္ကေလးကိုယ္ ေကာက္သင္းေကာက္ၿပီးသည္ႏွင့္ ကိုယ့္အတန္းပိုင္ဆရာမ က်ဴရွင္ျပဖို႔ ငွားထားေသာ ရပ္ကြက္ထဲကအိမ္ကို တစ္ေထြးႀကီး လိုက္ၾကရၿပီ။ သမီးကေတာ့ က်ဴရွင္မတက္စာရင္းေပးထား လို႔  အိမ္ကိုတန္းျပန္႐ံု။

ေက်ာင္းျပန္ခ်ိန္ ညေန ၃ နာရီ ေလာက္ကေန ၇ နာရီေလာက္အထိ သမီး၏ စိတ္ႀကိဳက္အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ကစား၊ ေရခ်ိဳး၊ အိမ္စာလုပ္၊ တီဗီၾကည့္၊ ကြန္ပ်ဴတာႏိႈက္။ သမီးႏွင့္ ရြယ္တူ သူငယ္ခ်င္းတခ်ိဳ႕က က်ဴရွင္မွာ စာေဟာင္းကို တစ္ေခါက္ သင္ေနရခ်ိန္မွာ ကြ်န္မကေတာ့ သမီးကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးပဲ ထားသည္။ ငယ္တုန္းငယ္ခါ သည္အရသာကေလးမွ ရပါေစေတာ့ သေဘာျဖင့္ က်ဴရွင္မပို႔ျခင္း ျဖစ္သည္။ မိဘတခ်ိဳ႕ ကေတာ့ က်ဴရွင္မထားသည့္အတြက္ ကေလး ပညာေရး ေႏွာင့္ေႏွးမွာေပါ့တဲ့။ က်ဴရွင္ထားေတာ့ေကာ ပညာေရးက ေရွ႕ေရာက္လို႔လား။ ဒါကိုလည္း ကြ်န္မဆန္းစစ္ၾကည့္ မိပါ၏။ ေက်ာင္းမွာလည္း သည္စာ၊ က်ဴရွင္ မွာလည္း သည္စာ၊ အိမ္ေရာက္ျပန္ေတာ့ မိဘကလည္းသည္စာ ဆိုတာမ်ိဳး ေတာ့ ကေလးကို ႏွိပ္စက္ေနတာႏွင့္ပင္ တူေနသည္။ တစ္ခ်ိန္လံုး သည္စာ တစ္ပုဒ္ပဲကေလးက သင္ယူ ေနရသည္။ ကေလးအတြက္ တျခား challenge လုပ္စရာမရွိ။သည္ေတာ့ ကေလးေလးေတြဘက္က ဆံုး႐ံႈးရတာေတြက အမ်ားသား။ အခ်ိန္ဆံုး႐ံႈးသည္။ လြတ္လပ္မႈ ဆံုး ႐ံႈးသည္။ တျခားဖြံ႕ၿဖိဳးမႈေတြ ဆံုး ႐ံႈးရသည္။ ဒါက ကြ်န္မစဥ္းစား တာပါ။

ေက်ာင္းဆရာမဘဝကို ဆယ္စုႏွစ္တစ္စုေက်ာ္ျဖတ္သန္းခဲ့ေသာ ကြ်န္မတို႔ ကာလေတြ တုန္းကေတာ့ က်ဴရွင္မျပခဲ့ဘူးလား။ ကြ်န္မတို႔ ဆရာမဘဝတုန္းကလည္း က်ဴရွင္ေတြ တ႐ုန္း႐ုန္းပါပဲ။ ပူပူေလာင္ေလာင္ စိတ္အိုက္လူအိုက္၊ စိတ္ေမာ လူေမာ သင္ရျခင္း ျဖစ္၍ ကေလးေတြကလည္း မိဘေတြေၾကာက္ရလို႔သာ ေရာက္လာၾကရတာမ်ားသည္။ တစ္ေနကုန္ေက်ာင္း မွာ ေခြ်းတစ္လံုးလံုး၊ လူႏွင့္အခန္း မဆံ့ရင္ကန္ ထည့္ထားသည့္အခန္းထဲမွာ ပဲေစ့ ကေလးေတြ ကို ေရေႏြးဆူ ဆူႏွင့္ ျပဳတ္ထားသလို ကေလးေတြခမ်ာ အပူႏွင့္ႏူးနပ္ေနၾကရရွာသည္။ သည္ကလြတ္ျပန္ေတာ့ ေနာက္ထပ္ စာသင္ခန္းတစ္ခန္းထဲ ဝင္ရတာကလည္း ရက္စက္စြာတြန္းပို႔သလို ျဖစ္ေနရတာမဟုတ္လား။ က်ဴရွင္ ခြဲေရးတြဲေရးမွာ တြဲေရးမွာ လူမ်ား ေနေတာ့လည္း ခက္သားပင္။

“က်ဴရွင္ထားပါ ဆရာမရဲ႕.. က်ဴရွင္ထားေတာ့ စာေမးပြဲပါမယ့္ ေမးခြန္းေတြ ႀကိဳသိရတာေပါ့… ကေလးက အဆင့္ေကာင္းတယ္… ဆရာမကလည္း ဦးစားေပးတယ္.. က်ဴရွင္မထားရင္ ကေလးက အတန္း ထဲမွာ အင္မတန္မ်က္ႏွာငယ္ရတယ္… ဆရာမေတြက သူတို႔က်ဴရွင္မထားရင္ ကေလးကို ဂ႐ုမစိုက္ခ်င္ဘူးရယ္”
“အဲသလိုေတာင္ ျဖစ္ပ်က္ ေနၾကၿပီလားရွင္… ဆရာ ဆရာမ ေတြမွာ အဲသလို စိတ္ႏွလံုးရွိေနၾက ၿပီလား”
ကေလးအေမကို ျပန္ေမးေတာ့ ကေလးမေအက ကြ်န္မကို ေက်ာင္းဆရာမလူထြက္ ညံ့ရန္ေကာ ဆိုသည့္ မ်က္ႏွာျဖင့္ ခပ္ၿပံဳးၿပံဳး ျပန္ ၾကည့္သည္။ တစ္ေလာကလံုးက ကေလးေတြ ပညာေခတ္ႀကီးထဲမွာ ပညာကို အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် ယူေနၾကခ်ိန္မွာ ဘယ့္ႏွယ္ေၾကာင့္ ကေလးကို အအား ထားရတာတုန္းဆိုသည့္ မ်က္ႏွာေပးကလည္းပါေသးသည္။

“ေက်ာင္းမွာက အၾကမ္းသင္ ဆရာမရဲ႕… က်ဴရွင္က်မွ အေခ်ာ သင္တာ… က်ဴရွင္မတက္ရင္ စာမတတ္ဘူး”
ကြ်န္မပင္ လန္႔သြားမိပါ ၏။ ေက်ာင္းစာမွာ အၾကမ္းသင္ အေခ်ာသင္လို႔မ်ား ရွိေသးေရာ့လား။ မိဘေတြရင္ထဲ ဘယ္က ဘယ္လို ေရာက္လာသည့္ အေတြးအေခၚေတြပါလိမ့္။ ကေလးေတြ ဘယ္အခ်ိန္မွာ စိတ္လြတ္ ကိုယ္လြတ္ ေနၾကသလဲ လို႔ ေမးၾကည့္ေတာ့ ကစားဖို႔ အခ်ိန္မရွိပါဘူး ဆရာမရယ္တဲ့။ ကစားတဲ့ေခတ္ ကုန္ပါၿပီတဲ့။ ကြ်န္မကေတာ့ ဘာမွ မေဝဖန္လိုက္ပါ။ က်ဴရွင္ျပသည့္ ဆရာ ဆရာမတို႔ကို ကြ်န္မ စာနာႏိုင္ပါသည္။ က်ဴရွင္က ဝင္ေသာဝင္ေငြက မစို႔မပို႔ ဆိုေပသိ (တခ်ိဳ႕ေတာ့ စို႔စို႔ပို႔ပို႔ ရၾကသတဲ့) ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အိမ္စရိတ္ကေလးေတာ့ ကာမိရတာမဟုတ္လား။ ၿပီးေတာ့ စာျပၿပီး ဝင္ေငြရွာတာ ဘာအျပစ္ ရွိလို႔လဲ။ သည္အထိက ကိစၥမရွိ။ သည္ကေက်ာ္လွ်င္ေတာ့ ေလာဘေတြ ပါလာလိမ့္ မည္။ ေမာဟေတြ ပါလာလိမ့္မည္။ မိဘအခ်င္းခ်င္း ကေလးပညာေရး ဂုဏ္ၿပိဳင္ၾကသည့္ ၾကားမွာ ဆရာ ဆရာမေတြက မရည္ရြယ္ဘဲ အကဲျဖတ္အမွတ္ေပး ဒိုင္ျဖစ္ရတာေတြ ၾကားေနရသည္။ ဆရာ ဆရာမတိုင္းကိုေတာ့ မဆိုလိုပါ။ ႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္သည့္ ဆရာ ဆရာမေတြ ရွိၾကပါသည္။ မလႊဲသာလို႔ ကန္ေတာ့ေငြကို လက္ခံၾကရေပသိ ကိုယ္သင္ရသည့္ ကေလးကို ထက္သည္ထက္ ထက္ေအာင္၊ ေတာ္သည္ထက္ေတာ္ေအာင္၊ သင္ၾကားျပသေပးၾကသည့္ ဆရာ ဆရာမ ေတြရွိၾကသည္။ အခ်ိဳ႕အခ်ိဳ႕ေသာ ဆရာ ဆရာမေတြကေတာ့ မိဘမ်ားႏွင့္ ဇယ္ခုတ္တမ္းကစားေနၾကသလို ကိုယ့္လက္ထဲ ဇယ္မ်ားမ်ားရဖို႔ လံုးပမ္းေနၾကတာေတြ ျမင္ေန ၾကားေနရတာ စိတ္မေကာင္းစရာ။

“ေဖြးေဖြး အဆင့္မရဘူးဆို… အဲဒါေၾကာင့္ေျပာတာ ေဖြးေဖြးကို က်ဴရွင္ထားပါလို႔… က်ဴရွင္ထားရင္ အဆင့္ရတယ္… ကြ်န္မသမီးက အခုတစ္ပတ္ စာေမးပြဲမွာ အဆင့္ တစ္ေလ… ၿပီးခဲ့တဲ့လက အဆင့္ ၅ ဆိုလို႔ ဆရာမကို ရန္သြားေတြ႕ ရေသးတယ္”
“ေအာ္ ေအာ္… ရန္ေတြ႕လို႔လည္းရသားပဲ… သမီး အတန္းႀကီး လာရင္ေတာ့ တစ္မ်ိဳး စဥ္းစားရမွာေပါ့… အခုေတာ့ ကေလးကို ဖိအားမေပး ခ်င္ေသးလို႔ပါရွင္… ကစားခ်ိန္၊ နားခ်ိန္ကေလး ရေအာင္လို႔ပါ”
“လမ္းေပၚမွာ ဘယ္ကေလးေတြမ်ား ကစားေနၾကတာ ေတြ႕လို႔တံုး ဆရာမရဲ႕”
ဟုတ္ေပသားပဲ။ ၿမိဳ႕ဆိုေတာ့ ကစား စရာေနရာကို လမ္းလို႔ သတ္မွတ္ ၾကတာမဟုတ္လား။ ကေလးေတြ ကစားဖို႔ေနရာ ကြင္းက်ယ္က်ယ္မရွိ။ ကြ်န္မတို႔ၿမိဳ႕သစ္မွာ ကြ်န္မတို႔ ေရာက္စက ျမင္ခဲ့ဖူးေသာ ရပ္ကြက္ ေဘာလံုးကြင္းဆိုတာေတြကလည္း အခုေတာ့ အကြက္ေတြ႐ိုက္ၿပီးၾကၿပီ။ ေဘာလံုးကြင္းေတြကို ဘယ္သူက ေရာင္းၾကလို႔ ဘယ္သူေတြက ဝယ္ေနၾကတာတံုး။ ကြ်န္မမသိပါ။ အမ်ားအားျဖင့္ မရွိေတာ့တာေတာ့ ေသခ်ာပါသည္။

ကြ်န္မတို႔ ငယ္ငယ္ကေတာ့ ရြာျပင္ထြက္လိုက္တာႏွင့္ က်ယ္ျပန္႔ေသာ ကြင္းျပင္ တစ္ေမွ်ာ္တစ္ေခၚႀကီး။ ရြာျပင္ မထြက္ခ်င္ေတာ့လည္း အိမ္ဝိုင္းႀကီးေတြက အက်ယ္ႀကီးေတြ။ တလင္းေျပာင္ေျပာင္မွာ ကစားႏိုင္ ၾကသည္။ ဝိုင္းေထာင့္က သစ္ပင္ ရိပ္ေတြမွာ ကစားႏိုင္ၾကသည္။ ကစားခဲ့ၾကတာေတြကလည္း ကစားနည္းေတြ စံုလြန္းလို႔ တစ္ခါတစ္မ်ိဳး မ႐ိုးႏိုင္ၾကပါ။ ေရႊစြန္ညိဳ၊ ဘီးသည္၊ ေညာင္ပင္တေစၦ ေဝေလေလ၊ အ႐ူး မႀကီးမစာဥ၊ ေရႊတံခါးႀကီးဖြင့္ပါဦး၊ ဆီမီးခြက္ႀကီး ဂေလာင္ဂလင္၊ မေအးျခင္ေထာင္ေထာင္၊ ဧည့္သည္ လာ အိမ္သူဖယ္ေပး၊ စိန္ေျပးတမ္း၊ တူပုန္းတမ္း၊ တိုင္ပုတ္တမ္း၊ ဇယ္ ေတာက္တမ္း၊ ဖန္ခုန္တမ္း၊ က တမ္း ခုန္တမ္း။

“ငပိတစ္လက္ ဆားတစ္ လက္… ေရနံအိုး ေအာက္ပိုးက်ိဳက္ … လိုက္”လို႔ေအာ္ခဲ့ရတာေတြက ေကာ။ လိုက္ဆိုတာနဲ႔ လိုက္ေပ ေတာ့။ ေျဗာင္ေနာင္ေနာင္ ပေဗေပး ဂ်ိ။ ကစားရင္းက စာသံကဗ်ာသံ ကေလးေတြပါပါလို႔ ဝမ္းေခါင္းသံ ပါေအာင္ ေအာ္ၾကရတာကို မေမ့ ႏိုင္။အသံခ်င္းၿပိဳင္ၾကရတာကလည္း ေပ်ာ္စရာ။

“ေရြႊတံခါးႀကီး ဖြင့္ပါဦး”
“ဘယ္အိမ္ကလဲ”
“ဆင္မင္းႀကီး အိမ္က”
“ဆင္ေစာ္နံ ျပန္လိုက္ဦး”

ကေလးေတြ အရြယ္ စံု။ တစ္ေယာက္ခါး တစ္ေယာက္ ဆြဲၾကလို႔။ ႀကီးစဥ္ငယ္လိုက္။ အေထြးဆံုး ကေလးက ေနာက္ဆံုးမွာ ေနရသည္။ ေရွ႕ ကေလး ႏွစ္ေယာက္က လက္ခ်င္းယွက္ ထားၾကေတာ့ ေရႊတံခါးႀကီး ျဖစ္ရသည္။

“ဘယ္အိမ္ကလဲ”
“ျမင္းမင္းႀကီးအိမ္က”
“ျမင္းေစာ္နံ ျပန္လိုက္ဦး”

စိတ္ကူးထဲရွိသမွ် ဥာဏ္ထြင္ၿပီး ေျပာရတာဆိုေတာ့ သူႀကီးအိမ္လည္း ပါသည္။ ႀကီးေတာ္ ေဒၚခ်ဳပ္အိမ္လည္း ပါသည္။ တစ္ခါေတာ့ ကြ်န္မအဘ ဘိုးကံသာအိမ္လည္း ပါခ်င္လို႔ ဘိုးကံသာအိမ္က ပါလို႔ ေအာ္လိုက္သည္။ တံခါးဖြင့္မည့္သူက “ဘိုးကံသာေစာ္နံ ျပန္လိုက္ဦးတဲ့” အဘက ဆူလိုက္တာ။ “သည္ကေလးေတြႏွယ္ ငါ့နာမည္ ထည့္ကစားရသယ္ လို႔ကြာ…လူက မွ ဖ်ားလို႔ ေရမခ်ိဳးႏိုင္ရတဲ့ၾကားထဲ” တဲ့။

သည္ေခတ္ကေလးေတြခမ်ာေတာ့ ကစားခ်ိန္ေတြမွာ က်ဴရွင္ကို ေျပးၾကရၿပီ။တခ်ိဳ႕က မနက္ေက်ာင္းႀကီး မတက္ခင္ ေဝလီေဝလင္း    ငါးနာရီေလာက္ကပင္ က်ဴရွင္ကို ေျပးၾကရသည္။ မိဘမ်ားခမ်ာလည္း ဆိုင္ကယ္တစ္စီးႏွင့္ အေရာက္ပို႔ၾကရတာ တစ္တာဝန္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့  ညေနေက်ာင္းႀကီး လႊတ္ခ်ိန္မွာ ေဇာ တိုက္ေနၾကရပါ၏။ အတန္းႀကီးသူ ေတြကေတာ့ ၿမိဳ႕ထဲက ဘယ္ေနရာ၊ ဘယ္သူ႔က်ဴရွင္ကေကာင္းတယ္ဆိုတိုင္း အပ္ရ ပို႔ရ ႀကိဳရ။ ဒါလည္း ကစားနည္းတစ္မ်ိဳးမ်ားလား။
အနင္းခံရတဲ့ စပါး သန္သတဲ့။ ကေလးေတြ ခမ်ာ စပါးပင္မဟုတ္ပါ။ နင္းေလ က်ိဳးေၾကေလ။

ကြ်န္မတို႔အိမ္မွာ သန္႔ရွင္းေရး ကူညီေနေသာ ႀကီးေတာ္က သူ႔သမီး အေဝးသင္ ေက်ာင္းသူ က်ဴရွင္တက္ေနရတာကို ေျပာျပသည္။ က်ဴရွင္ခ တစ္သိန္းႏွစ္ေသာင္း ေလာက္က်မွာ ဆိုေတာ့ ေငြတိုးႏွင့္ ေခ်းေပးလိုက္ရသည္ဆိုပါ၏။ ကြ်န္မတို႔ကလည္း သမီးငယ္ေသးလို႔သာကိုး။ အတန္း ႀကီးလာသည္ႏွင့္ ဆိုင္ရာ နတ္ကြန္းကို နတ္ျပ သြားရဦးမွာေပါ့။ ပညာ ဆိုတာကလည္း တံခါး အထပ္ထပ္ကို ျဖတ္ရတာဆိုေပသိ ပညာေစာ္နံ ျပန္လိုက္ဦး လုပ္လို႔မရႏိုင္ပါ။
ေရြႊ တံခါးေတြ ဖြင့္ရပါဦးမည္။ ေငြတံခါး ေတြ ဖြင့္ရပါဦးမည္။

“ထန္းလ်က္တစ္ကိုက္ ထန္း တစ္ကိုက္…ပညာေရႊအိုး ေအာက္ပိုးက်ိဳက္…လိုက္"
လိုက္ လိုက္ျကတာ တ႐ုန္း႐ုန္း…ပညာဖုန္ေတြ တလံုးလံုး…”။

                                  ခင္ခင္ထူး

                      ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ Independent journal

No comments: