သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ အကင္ဆုိင္သြားၿဖစ္တဲ့အခါ ၾကက္သြန္ၿဖဴကင္၊ ရံုးပတီးသီးကင္၊ အာလူးကင္၊ စသၿဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ စားတတ္တယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ေတာ့ ဒါေတြကို ၾကိဳက္တယ္ထင္တာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ သူတုိ႔နဲ႔ တြဲစားရတဲ့အခ်ဥ္ရည္ မရွိတဲ့အခါ၊ အဲ့ဒီအခ်ဥ္ရည္က ကၽြန္ေတာ္လိုခ်င္တဲ့အရသာမ်ိဳး ၿဖစ္မေနတဲ့အခါက် သူတို႔ခ်ည္းသက္သက္ စားပါဆုိ ကၽြန္ေတာ္ မစားႏုိင္ေတာ့ဘူး။ အမွန္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ဟာ အဲ့ဒီအကင္ေတြကုိ မၾကိဳက္ဘူး၊ အခ်ဥ္ေၾကာင့္သာ ၾကိဳက္တယ္ထင္ခဲ့တာ။
အခ်စ္ဆုိတာလည္း အဲဒီလိုပဲ။ (အကင္ကုိေတာ့ ခ်စ္တယ္ေရးမရလို႔၊ ၾကိဳက္တယ္လို႔ပဲ ေရးပါတယ္) ရုပ္ရည္အလွအပ၊ အရည္အခ်င္း၊ ပုိင္ဆုိင္မႈ၊ ဒီလို ဘယ္တစ္ခုအေပၚမွာမွ မွီခုိထားၿခင္း မရွိဘဲ သူ႔ဟာသူ လြတ္လပ္စြာ တည္ရွိေနတဲ့အရာကို အခ်စ္လို႔ေခၚတယ္။ ရုပ္ေခ်ာလို႔ ၾကိဳက္တယ္၊ ပိုက္ဆံရွိလို႔၊ စကားေၿပာေကာင္းလုိ႔၊ စမတ္က်လုိ႔ ၾကိဳက္တယ္၊ ဒါေပမယ့္ ခ်စ္တယ္ဆုိတာမွာေတာ့ ဘာေၾကာင့္ ခ်စ္တယ္ရယ္လုိ႔ အေၾကာင္းၿပခ်က္မရွိဘူး။ ခ်စ္ခ်င္လုိ႔ကို ခ်စ္တာ။ ဗုိက္ပူလာ၊ မ်က္ႏွာၾကီးေဖာင္းကားလာလည္း ခ်စ္တာပဲ၊ ပိုက္ဆံမခ်မ္းသာေတာ့လည္း ခ်စ္တာပဲ၊ ဆံပင္ရွည္ရာကေန တုိသြားလည္း ခ်စ္တာပဲ။
အိမ္ေထာင္သည္ေယာက်ာ္းေတြ မိန္းမက ငယ္ငယ္ကလို မလွေတာ့တဲ့အခါ၊ အိမ္အလုပ္၊ ကေလးအလုပ္ေတြနဲ႔ပဲ နပန္းလံုးေနတဲ့အခါ အၿပင္မွာ အေပ်ာ္ရွာခ်င္လာတယ္။ တကယ္တမ္း ေမးၾကည္႔၊ ဒီအိမ္ေထာင္ကုိကြာၿပီး ဟိုဘက္တစ္ေယာက္ကုိ ယူမလားဆို မယူဘူး၊ ဘာလုိ႔ဆိုေတာ့ ကိုယ့္မိန္းမကိုက ခ်စ္တာ။ ခပ္ငယ္ငယ္၊ လွလွပပတစ္ေယာက္ကိုက ငယ္လုိ႔၊ လွလို႔သာ သေဘာက်တာသက္သက္ပဲ။ အရမ္းကို သေဘာက်လို႔ ယူလိုက္မိၿပီဆုိလည္း အဲဒီအိမ္ေထာင္ေရးက မခုိင္ၿမဲတာ မ်ားတယ္။ ဘာလုိ႔ဆုိေတာ့ ခ်စ္လို႔ ယူခဲ့ၾကတာမွ မဟုတ္တာ။ လွလို႔ၾကိဳက္တာ၊ ေငြေၾကးရွိလို႔ အထင္ၾကီးတာကို ခ်စ္တယ္လို႔ အမွတ္မွားၿပီး ယူခဲ့ၾကတာကိုး။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီလိုတဒၤဂစိတ္ခံစားခ်က္ေတြကို ေရွ႔တန္းတင္မိလိုက္ရင္ ကုိယ္တန္ဖုိးထားတဲ့ ဆက္ဆံေရးတစ္ခု၊ ကိုယ္ၾကိဳးစားပမ္းစား တည္ေဆာက္ခဲ့ရတဲ့ အိမ္ေထာင္တစ္ခုဟာ မၿဖစ္သင့္ဘဲ ပ်က္စီးသြားႏုိင္တယ္။ (ေယာက်ာ္းလို႔ ဥပမာေပးလိုက္ေပမယ့္ မိန္းမေတြလည္း ဒါမ်ိဳးၿဖစ္ႏုိင္ပါတယ္)
မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္မွာ ဖတ္ဖူးတယ္။ တုိတိုပဲေၿပာရရင္ ေယာက်ာ္းၿဖစ္သူက သူ႔အလုပ္က ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္နဲ႔ ဇာတ္လမ္းၿဖစ္တယ္။ မိန္းမက သိတယ္၊ ဒါေပမယ့္ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေပးထားတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ ေယာက်ာ္းက ဖြင့္ေၿပာလာတယ္။ သူ အဲဒီေကာင္မေလးနဲ႔ပဲ လက္တြဲေတာ့မယ္ တဲ့။ မိန္းမက အသာတၾကည္ပဲ ခြင့္ၿပဳလိုက္တယ္။ အဲဒီေနာက္ပုိင္း မိတ္ေဆြေတြလို ေနၾကတယ္။ Honeymoon period မွာေတာ့ ဘာသံမွမထြက္ေပမယ့္ အခ်ိန္ၾကာလာေတာ့ ေယာက်ာ္းၿဖစ္သူဆီက ရင္ဖြင့္သံေတြ ၾကားလာရတယ္၊ ေကာင္မေလးနဲ႔ အဆင္မေၿပတဲ့အေၾကာင္း။ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ အဲဒီေယာက်ာ္းက သူ႔မိန္းမဆီကုိပဲ ၿပန္ေရာက္လာခဲ့တယ္။ ဒါမ်ိဳးက စံႏႈန္းဆုိတာကို သိပ္အေလးထားၿပီး အမွားမခံတဲ့ ၿမန္မာ့အသိုင္းအ၀ုိင္းမွာေတာ့ ရွိခဲမယ့္အေနအထားမ်ိဳး။ နည္းနည္းေလး အသံၾကားရင္ကုိ ရန္ေတြၿဖစ္ၾက၊ ေအာ္ၾကဟစ္ၾက၊ ကြဲသာကြဲသြားလုိ႔ကေတာ့ အဲဒီေယာက်ာ္းေရာ၊ ေကာင္မေလးေရာ ေဖ့စ္ဘြတ္ေပၚ ေရာက္ၿပီပဲ။ ဘယ္ဟာမွန္တယ္ မွားတယ္ မေၿပာလိုပါဘူး။ လူ႔စိတ္သဘာ၀ကို သေဘာေပါက္ထားၿပီး ပညာပါပါ ကိုင္တြယ္သြားတတ္ရင္ ယိုင္သြားတဲ့အိမ္ေထာင္ေရးကုိ ၿပန္တည္႔မတ္လိုက္လို႔ ရတယ္ဆုိတာေလးေတာ့ ဒီစာကိုဖတ္ၿပီး ခံစားမိဖူးတယ္။
ဘာသာေရးအယူအဆအရေတာ့ အခ်စ္ဆုိတာ တဏွာပဲ။ စြဲလမ္းတပ္မက္မႈပဲ။ သူဂရုစိုက္တာ လိုခ်င္တယ္၊ သတိရေနေစခ်င္တယ္၊ သူ႔ကိုပိုင္ဆုိင္ခြင့္ရခ်င္တယ္ေပ့ါ။ မပိုင္ဆုိင္ရရင္ စိတ္က ပူေလာင္တယ္၊ ေဒါသေတြထြက္လာတယ္၊ ဒီအခါ ဓါးနဲ႔ထုိး၊ ကတ္ေၾကးနဲ႔ထုိး ၿဖစ္ကုန္ေတာ့တာေပါ့။
အခ်စ္ထက္တစ္ဆင့္ၿမင့္တာကေတာ့ ေမတၱာပါ။ ေမတၱာဆုိတာ သူ႔အက်ိဳးလိုလားၿခင္းေပါ့။ ဘယ္အခါသိသာလဲဆုိ ဥပမာ ကိုယ့္ခ်စ္သူ ႏုိင္ငံၿခားသြားတဲ့အခါမ်ိဳးေတြမွာ ဟုိမွာ ေနာက္တစ္ေယာက္နဲ႔ ေတြ႔သြားမွာ၊ သစၥာမရွိမွာ၊ ၿပန္မလာေတာ့မွာ၊ ဒါမ်ိဳးေတြ ပူပန္ေနရတယ္။ ေမတၱာထားတဲ့သူကေတာ့ သူ ကိုယ့္ကို သတိရတာ၊ မရတာထက္ သူ အဆင္ေၿပေနတယ္ဆုိတာကိုသာ ၾကားခ်င္တယ္၊ သူ ဘယ္သူနဲ႔ အတူရွိေနတယ္ဆုိတာ မသိခ်င္ဘူး၊ အဲဒီလို အတူရွိေနတဲ့သူနဲ႔ ေပ်ာ္ေနဖို႔၊ အဆင္ေၿပေနဖုိ႔ကိုပဲ လုိခ်င္တယ္။ ေၿပာရရင္ ကုိယ့္သားသမီး စိတ္ခ်မ္းသာရင္၊ အဆင္ေၿပရင္ ၿပီးေရာ၊ ငါတုိ႔ ဂုဏ္တက္ဖုိ႔ တို႔၊ ငါတုိ႔ကို ၿပန္ေထာက္ပ့ံဖုိ႔တို႔ ဆုိတာမ်ိဳးေတြ တြက္မေနတဲ့ မိဘေတြရဲ႔ေမတၱာမ်ိဳး။
တကယ္လို႔ သူက ကုိယ့္ကို ျပန္ခ်စ္သည္ျဖစ္ေစ မခ်စ္သည္ျဖစ္ေစ၊ သစၥာရွိသည္ျဖစ္ေစ မရွိသည္ျဖစ္ေစ၊ အေပ်ာ္တြဲတာျဖစ္ေစ အသံုးခ်တာျဖစ္ေစ၊ လမ္းခြဲသြားတာျဖစ္ေစ ေဝးကြာေနတာျဖစ္ေစ၊ ကုိယ္မႀကိဳက္တာေတြ မလုပ္ေတာ့တာျဖစ္ေစ လုပ္ေနေသးတာျဖစ္ေစ၊ ကိုယ္ေပ်ာ္ဖို႔၊ စိတ္ခ်မ္းသာဖို႔၊ သူ႔ကိုပိုင္ဆိုင္ရဖို႔ထက္ သူေပ်ာ္ေနဖို႔သာ အဓိကပဲ လို႔ ေတြးေနျပီဆိုရင္ေတာ့ အဲဒါ ေမတၱာအစစ္အမွန္ကို ထားလိုက္ႏုိင္ျပီပဲ။ သူမ်ားေတြကေတာ့ ေျပာလိမ့္မယ္မေပါ့။ မင္းက ႏြားပဲ၊ နင္က အရူးမပဲ၊ ဒါေပမယ့္ အဲလိုလူမ်ိဳးဟာ ဘယ္ေတာ့မွ အသည္းမကြဲဘူး၊ မပူေလာင္ဘူး၊ အထီးမက်န္ဘူး။
ေမတၱာထားႏုိင္ရင္ေရာ ေအးခ်မ္းၿပီလားဆုိ မဟုတ္ေသးဘူး။ ေမတၱာက ဥေပကၡာနဲ႔ မတြဲဘဲ သူ႔ခ်ည္းသက္သက္ဆုိလည္း ပူေလာင္ရေသးတာပဲ။ အက်ိဳးလိုလားၿခင္းဆုိေတာ့ အဲဒီကုိယ္အဆင္ေၿပေစခ်င္တဲ့သူက မေၿပတဲ့အခါ၊ ကုိယ္က်န္းမာေစခ်င္တဲ့သူက မက်န္းမာတဲ့အခါေတြမွာ ကိုယ္လည္း စိတ္ဒုကၡေရာက္ရတတ္တယ္။ ေ၀ဒနာခံစားေနရတဲ့ သားသမီးကို ၾကည္႔ၿပီး သူ႔အစား ငါသာၿဖစ္လုိက္ခ်င္တယ္ဆုိတာမ်ိဳး မိဘေတြ ညည္းညဴတတ္သလိုေပါ့။
ဒါၿဖင့္ ဥေပကၡာဆုိတာ ဘာလဲ။ နင္တုိ႔ဟာနင္တုိ႔ ၿဖစ္ခ်င္ရာၿဖစ္ ဆုိတာက ေဒါသပါတဲ့ ဥေပကၡာ။ လုပ္ေပးေနတာပဲေလ၊ ၿဖစ္မလာတာေတာ့ မတတ္ႏုိင္ဘူးဆုိတာကလည္း တာ၀န္မယူတတ္တာ။ ဥေပကၡာ မဟုတ္ဘူး။
တကယ္ေတာ့ ဥေပကၡာဆုိတာ အေကာင္းဆံုးလုပ္ပါလ်က္နဲ႔ ၿဖစ္လာမယ့္အက်ိဳးရလဒ္အေပၚ မေမွ်ာ္ကိုးတာမ်ိဳးကုိ ေခၚတာပါ။
ေနမေကာင္းတဲ့ မိဘကို အေကာင္းဆံုးၿပဳစုကုသေပးမယ္၊ သူေ၀ဒနာခံစားေနရတာကို ၾကည္႔ၿပီး ကုိယ့္စိတ္ မပူေလာင္ေအာင္ ထားတာမ်ိဳး
လိုအပ္ေနတဲ့သူေတြကို အေကာင္းဆံုးကူညီေပးမယ္၊ ေက်းဇူးတင္ၿခင္း၊ မတင္ၿခင္း၊ အသိအမွတ္ၿပဳၿခင္း၊ မၿပဳၿခင္းအေပၚ မခံစားတာမ်ိဳး
တပည္႔ေတြကုိ အေကာင္းဆံုးစာသင္ေပးမယ္၊ ကုိယ္ေပးတာကို ေကာင္းေကာင္းလက္ခံတဲ့ တပည္႔က လက္ခံမယ္၊ လက္မခံတဲ့သူက မခံဘူး၊ သင္ေပးလုိ႔ပဲ ရမယ္၊ သူတို႔အစားေတာ့ ကုိယ္က သင္ယူလို႔မရဘူး ဆုိၿပီး သေဘာထားႏုိင္တာမ်ိဳး
ကိုယ္က ရုိးရုိးသားသား၊ စိတ္ထားေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ေနေနတဲ့အခ်ိန္ သူမ်ားအေပၚ ညစ္ပတ္ၿပီး လွည္႔ဖ်ားတတ္တဲ့သူေတြက ကိုယ့္ထက္ပိုေကာင္းစားေနတာကုိ ၿမင္ရတဲ့အခါမွာလည္း မယိမ္းမယိုင္ ေနႏုိင္တာမ်ိဳး
ဒါေတြကို ဥေပကၡာ လို႔ ေခၚတာၿဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါမပါဘဲနဲ႔ ကုိယ့္စိတ္ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ရွိဖုိ႔ဆုိတာ မလြယ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဥေပကၡာဟာ ၿဗဟၼစိုရ္တရား(၄)ပါးထဲ ပါေနရတာ ၿဖစ္ပါတယ္။
၂၄.၉.၂၀၁၆
Credit: ေဒါက္တာ ၿဖိဳးသီဟရဲ႕ Page
No comments:
Post a Comment