==================
'မမကုိယ္တုိင္က'သီခ်င္းသည္ အခ်ိန္ကာလအားျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္းေလးဆယ္ေက်ာ္ ၾကာခဲ့ျပီ ျဖစ္သည္။သု္ိ႔ႏွင့္တုိင္ အဆုိပါ သီခ်င္းသည္ အုိေဟာင္းေဆြးေျမ႕မသြားဘဲ သၾကၤန္ခ်ိန္ခါ ေရာက္တုိင္း ေရးပန္းစားေနဆဲပင္။ အနုပညာတစ္ခု၏ စစ္မွန္သည့္မွတ္ေက်ာက္ကုိ အခ်ိန္ကာလႏွင့္ တုိင္းၾက သည္။ ေနရာေဒသ နယ္နမိတ္ကု္ိ ေက်ာ္လႊားျခင္း ရွိ၊ မရွိႏွင့္ စံထုိးတတ္ၾကသည္။ ၀မ္းနည္းဖြယ္ ေကာင္းသည္မွာ “မမကုိင္တုိင္က”သီခ်င္း သီဆုိေရးသားသူ မူလပုိင္ရွင္မွာ မုံရြာသားတစ္ဦးျဖစ္ ေၾကာင္း ေခတ္လူအမ််ားစုအပါအ၀င္ သႀကၤန္သီခ်င္း ခ်စ္တတ္သူမအမ်ားစု သတိထားမႈ နည္းေန သည့္ အခ်က္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ သူက ဦးအုန္းမင္းျဖစ္ပါသည္။ ကြယ္လြန္သြားသည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း သုံးဆယ္ခန္႔ရွိလာသည္႔တုိင္ သူဖန္တီးလုိက္သည္႔ 'မမကုိယ္တုိင္က'သီခ်င္းမွာမူ ေသဆုံးသြားျခင္း မရွိဘဲဆက္လက္ရွင္သန္ေနဆဲ ျဖစ္ေနပါသည္္။
ဒါက အႏုပညာ၏ တန္းတစ္ခုျဖစ္သည္ဟု ဆုိရပါမည္။
“မမကုိယ္တုိင္က” သီခ်င္းကုိ နာမည္ေက်ာ္ ေတးသံရွငိ္ သုေမာင္လည္း သီဆုိခဲ့သည္။ သၾကၤန္မင္းသားၾကီး ေဇာ္ဝမ္းလည္း သီဆုိဖူးသည္။ ေနာက္ပုိင္းမ်ဳိးဆက္ အကယ္ဒမီ ရန္ေအာင္ အကယ္ဒမီ စု္ိးသူမွသည္ ေရာ႔ခ္ဂီတသမားဟု ေျပာႏုိင္သည့္ ရင္ဂုိ အထိပါ သီဆုိခဲ့ၾကသည္။
သည္လုိႏွင့္ “မမကုိယ္တုိင္က” သီခ်င္းသည္ သႀကၤန္၀ိညာဥ္အျဖစ္ ျမန္မာျပည္အႏွံ႔ ပ်ံသန္း ေနသည္မွာ ႏွစ္ပရိေစၦေဒ ၾကာေညာင္းလာခဲ႔သည္ အထိပင္။ သီခ်င္းမွာ ယင္းကဲ့သုိ႔ ဂႏၲဝင္ဆန္လွ သလုိ ေရးစပ္သီဆုိျဖစ္ခဲ႔သည့္အေၾကာင္းအရင္းႏွင္႔ သီခ်င္း၏ ရာဇဝင္ကလည္း ခမ္းနားလြန္းလွ ပါသည္။
၁၉၇၄-၇၅ မႏၲေလး၏ အတာတန္ခူး ညတစ္ညတြင္ ျဖစ္သည္။ေနရာကား မႏၲေလးျမဳိ႕ရွိ တစ္ခု ေသာ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းဝင္းမွာ--။ထုိအခ်ိန္က အသက္သုံးဆယ္အရြယ္ရွိ လူရြယ္တစ္ဦး၏ စိတ္ထဲ တြင္ မခံခ်ိမခံသာ ရွိေနသည္။ထုိညက ေလရူးေတြ တုိက္ခ်င္လည္း တုိက္ေနလိမ့္မည္။ ပ္ိေတာက္ပန္း ရနံ႔မ်ား ေမႊးအီေနခ်င္လည္း ေနလိမ့္မည္။သုိ႔တည္းမဟုတ္ သၾကၤန္မုိးေလးမ်ား ဖဲြဖဲြသဲသဲ က်ခ်င္လည္း က်ေနလိမ့္မည္။လူရြယ္စ္ိတ္ထဲတြင္ အျပင္ပန္း ပတ္ဝန္းက်င္ထက္ တစ္ခုခုကုိ သည္းသည္းမည္းမည္း စဥ္းစားေနမ္ိသည္။မေန႔က အျဖစ္အပ်က္က သူ႔ေခါင္းထဲက ထုတ္၍မရေပ။ သူတုိ႔သၾကၤန္ကားမွာ ေဒါ့ဂ်စ္ကား။သူတုိ႔ “ေရႊစြန္ညွိ” သၾကၤန္အလွျပယဥ္ကား နဂါးေဒၚဦး၏ မ႑ပ္သုိ႔ ေဖ်ာ္ေျဖခ်ိန္တုိင္း အလွအပ ကပ်ဳိျဖဴတုိ႔မွ ျပန္လည္ဧည့္မခံဘဲ ကေလးေတြႏွင့္သာ ကျပေဖ်ာ္ေျဖသည္ကုိ မခံနုိင္ ေလာက္ေအာင္ ခံစားေနရသည္။ထုိမခံခ်င္စိတ္ႏွင့္ ေတးသြားတစ္ပုဒ္ကုိ ညတြင္းခ်င္း တစ္ထုိင္တည္း အျပီး ေရးလုိက္သည္။
''ေ ရႊ စြ န္ ညိဳ ပ်ံ က ာ ဝဲ ျမဴ း ျမဴ း ႂကြ ႂကြ ..
စ ည္ တို သံ ညံ မ ဆဲ ႏွ စ္ ဦ း တ န္ ခူ း လ..
ေ လ ာ က ႀကီ း မွ ာ ေ ပ် ာ္ တ ယ္ ဗ်
အ တ ာ ပဲြ မွ ာ ဆံု ေ တြ႕ ၾက
မုိ း ေ က ာ င္ း က င္ မွ ာ ၾက ယ္ နဲ႔ လ
က မာၻ ေ ျမ တ ခြ င္ မွ ာ ေ မ ာ င္ နဲ ့ ႏွ မ
ေ န နဲ ့ လ ေ ရႊ နဲ႔ ျမ
ေ ျပ ာ မ ကု န္ ႐ွဳ မ ဝ
ေ ခ် ာ ေ ခ် ာ ေ ခ် ာ ေ မ ာ ေ မ ာ လွ လွ ပ ပ
က က မ မ ကို ယ္ တို င္ က
(အ တ ာ ဦ း မွ ာ ဆံု ေ တြ ႔ ၾက
ေ မ ့ မ ရ ႏို င္ ဘူ း ဗ်
ဒီ လို ခ်ိ န္ ခါ ေ တြ႕ ၾက ရ
မု န္ း ပါ ဘူ း တဲ့ ဗ် ) ၂
ျမ ဴ း ျမ ဴ း ႂကြ ႂကြ ထူ း ထူ း ပ ပ ေ တ း သံ လွ လွ
ထူ း ထူ း ပ ပ ျမ ဴ း ျမ ဴ း ႂကြ ႂကြ ေ တ း သံ လွ လွ
က ခ် င္ တို င္ း က
က ေ လ း ေ တြ ပဲြ မ ထု တ္ ရ
က ေ လ း ေ တြ ပဲြ မ ထု တ္ ရ
ေ မ ာ င္ ေ မ ာ င္ ဆို ရ င္ မ မ က
ေ မ ာ င္ ေ လ း ဆို ရ င္ မ မ က
က က မ မ ကို ယ္ တို င္ က။"
ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း၀င္းအတြင္း တထုိင္တည္းစပ္ဆုိလုိက္သည္ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္သည္ အႏုပညာ ယုံၾကည္ခ်က္ ႏွင့္ ရုိးဂုဏ္ကုိ အထင္းသားေတြ႔ေနရၿပီး ယင္းမွသည္ ယေန႔အခ်ိန္ထိ သႀကၤန္ရင္ခြင္ ခုိ၀င္ေနသည္မွာ ဆန္းေတာ့ မဆန္းလွ..။ေရးစပ္သီကုံးျပီး ေနာက္တစ္ညမွာပင္ နဂါးေဒၚဦးမ႑ပ္သု္ိ႔ သြားေရာက္ေဖ်ာ္ေျဖရာ ေဒၚဦးကု္ိယ္တုိင္ပင္ ေတးေရးသီခ်င္းေရးသူ မတ္တပ္ရပ္ျပပါဟုေတာင္းလုိက္ သည့္ အျဖစ္က မွတ္မွတ္ရရ ျဖစ္ခဲ႔ရသည္။ထုိအခ်ိန္မွစ၍ မုံရြာျမဳိ႕က မုရြာသားတုိ႔၏ ေရႊစြန္ညွိ အလွျပ ယာဥ္ကားသည္ မႏၲေလးသၾကၤန္သုိ႔ နွစ္စဥ္ သြားေရာက္ေဖ်ာ္ေျဖခဲ့ရသည္။ ဒါသည္ပင္ ဥိိီးအုန္းမင္း ေရးသားခဲ့သည့္ သီခ်င္း၏ ရာဇဝင္ပင္ ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ “မမကုိယ္တုိင္က ” သီခ်င္း ပရိသတ္ဆီ ေရာက္လာခ်ိန္မွာေတာ့ အႏုပညာဖန္တီးမႈ အပုိင္း ျပသနာစလာပါသည္။မူပုိင္ခြင့္အေရးက ျပတ္ျပတ္သားသား မရွိလွသည့္အခ်ိန္ကာလာ ျဖစ္သည့္အေလွ်ာက္ ဦးအုန္းမင္း ေရးစပ္သီဆုိေသာ ရင္တြင္းျဖစ္ သီခ်င္းမွာ “စႏၵယားေအာင္ၾကီး” ဆုိသူ၏ လုယုျခင္းကုိ ခံခဲ့ရေသးသည္။မမကုိယ္တုိင္က သီခ်င္းအပါအဝင္ သီခ်င္းအပုဒ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေရးဆုိခဲ့သည့္ ဦးအုန္းမင္းကုိ ၁၉၄၅ခုႏွစ္တြင္ ေမြးဖြားခဲ့သည္။ေမြးခ်င္း ေမာင္နွမေလးဦးတြင္ သား အၾကီးဆုံး ျဖစ္ျပီး အနုပညာတြင္ လက္ဦးဆရာမွာ ဦးေလးခန္႔ ျဖစ္သည္။မုိးပုလဲ ဦးေဌးေမာင္ ထံတြင္ လည္း ဂိီတပညာမ်ားကုိ ဆည္းပူးေလ့လာခဲ့သည္။ဦးအုန္းမင္း၏ သီခ်င္းမ်ားထဲတြင္'ထူးျမဴးလတန္ခူး' သီခ်င္းမွာလည္း ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားသည္။ယင္းသုိ႔ သီခ်င္းအပုဒ္ေပါင္းမ်ားစြာကုိ ဖန္တီးနုိင္ခဲ့ေသာ္ လည္း ဦးအုန္းမင္းမွာ မိမိကုိယ္မိမိ အညၾတဟုသာ ယူဆခဲ့သည္။
ထုိေၾကာင့္ မမကုိယ္တုိင္က၏ သီခ်င္းမူပုိင္ခြင့္တြင္ သူ၏မိတ္ေဆြမ်ားက အားတက္သေရာ ရွိလွ ေသာ္လည္း သူကမူ ခပ္ေအးေအးသာ တုန္႔ျပန္ခဲ့သည္။
``မလုပ္ပါနဲ႔ဗ်ာ။ကြ်န္ေတာ္က ငမဲြပါ။ ျမန္မာ့အသံကုိေရာက္ဖုိ႔ မလြယ္ဘူး။မေျပာပါနဲ႔ဗ်ာ"ဟုသာ သူ႔မိတ္ေဆြမ်ားကုိ တားျမစ္ခဲ့သည္။သည္လုိႏွင့္ အဆုိေတာ္ ရုပ္ရွင္မင္သား သုေမာင္ သီဆုိၿပီး ရုပ္သံမွ ထုတ္လႊင့္ခဲ့ေသာ အခ်ိန္တြင္ မမကုိယ္တုိင္က သီခ်င္း ေရးစပ္သီကုံးသူမွာ စႏၵယား ေအာင္ၾကီးဟု အမည္တြင္သြားခဲ့သည္။
ထုိအခ်ိန္ထုိအခါမ်ားဆီက စႏၵယားေအာင္ၾကီးမွာ အစုိးရဌာနမ်ား၌ ရာထူးၾကီးၾကီး ရယူထား၍ မူပုိင္ခြင့္အေရးတြင္ အဟန္႔အတားမ်ားစြာ ေပၚခဲ့ရသည္။သုိ႔ေသာ္ ခ်င္းတြင္းေက်ာ္စြာလႈိင္၊ ေအးမင္း (မန္းတကၠသုိလ္)တုိ႔က အနုပညာေၾကးမုံတြင္ မမကို္ယ္တုိင္က၏ အေၾကာင္းကုိ ေဆာင္းပါးမ်ားစြာ ေရးသားခဲ့ၾကသည္။တစ္ဖက္တြင္လည္း ေရွ႕ေနေရွ႕ရပ္မ်ားႏွင့္ တားျမစ္စာ ထုတ္ခဲ့ၾကသည္။ မိတ္ေဆြအေပါင္းတုိ႔ကလည္း နည္းမ်ဳိးစုံျဖင့္ ဦးအုန္းမင္းသီခ်င္း ျပန္ရယူရန္ ၾကဳိးစားေပးခဲ့ၾကသည္။ ဒါ႔အျပင္နဂါး ေဒၚဦးမွလည္း ယင္းမူပုိင္ခြင့္ ျပႆနာတြင္ ဦးအုန္းမင္းဘက္မွ ရပ္ခံေပးခဲ့သည္ဟုလည္း သုံးသပ္ေျပာဆုိၾကပါသည္။ဤတြင္မွ သိီခ်င္းေရးစပ္ျပီး ေလးငါးႏွစ္အၾကာတြင္ ဦးအုန္းမင္း သူဖန္တီးလုိက္ေသာ သီခ်င္းကုိ ျပန္လည္ ပုိင္ဆုိင္ခြင့္ရလုိက္သည္။
အရပ္အေမာင္း အသင့္အတင့္၊ လူပုံပိန္သြယ္သြယ္ ဦးအုန္းမင္းမွာ အျမဲလုိလုိ နုတ္ခမ္းတြင္ အျပဳံး တပ္ဆင္ထားသည္။ ေနကာမ်က္မွန္ ႏွစ္သက္ျပီး သူတစ္ပါးကုိ အားနာတတ္သည္။သီခ်င္းေရးရုံမက ေရႊအိေျႏၵဇာတ္လည္း ထူေထာင္ခဲ့ဖူးသည္။သူ႔တည္ေထာင္သည့္ ေရႊအိေျႏၵမွာ အနုပညာအရ အင္မ တန္ေအာင္ျမင္လွေသာ္လည္း စီးပြားေရးအရသူ႔အတြက္ ဘာတစ္ခုမွလက္ဆုပ္လက္ကုိင္မက်န္ခဲ့ေပ။ အနုပညာအရာတြင္ ပါရမီေျမာက္ေသာ္လည္း စီးပြားေရးအရာတြင္ ခ်ဳိတဲ့ခဲ့သည္။ သူကုိယ္တုိင္ အနု ပညာကုိသာ ဘဝတစ္ေလ်ွာက္လုံး ရူးသြပ္အခ်ိန္ေပးခဲ့ျပီး မိသားစုအတြက္ကုိယ္ပုိင္ေျမ၊ ကုိယ္ပုိင္အိမ္ တစ္လုံးကုိမ်ွ မဖန္တီးနုိင္ခဲ့ေပ။
ထုိအခ်ိန္၊ထုိအခါက စီမံက္ိန္းသီခ်င္းမ်ား ေရးသားလ်ွင္ ေနစရာဝင္းမ်ားေတာင္းပါကေပးအပ္သည္ မ်ား ရွိေသာ္လည္း သူက မေတာင္းဆုိခဲ့ပါေခ်။မမကုိယ္တုိင္က သီခ်င္းမ်ားအတြက္ ေတးေရး ဥာဏ္ပူ ေဇာ္ခ အေတာ္မ်ားမ်ားသည္လည္း သူကြယ္လြန္ျပီးမွသာ ရရွိခဲ့သည္။ရရွိသည့္ ေငြေရးေၾကးေရး ပမာဏမ်ားထက္ ဤကဲ့သုိ႔ အေရးတယူ အသိအမွတ္ျပဳ ခံရသည္ကုိ သူ႔မိသားစုမ်ားက ေက်နပ္ၾကည္ နူးေနၾကသည္။ခ်င္းတြင္းေက်ာ္စြာလႈိင္ကမူ မမကုိယ္တုိင္က သီခ်င္းအတြက္ အႏုပညာခံစားခြင့္အျဖစ္ ဦးအုန္းမင္းကြယ္လြန္ျပီး ၁၉၉၀ခုနွစ္ တစ္ဝို္က္တြင္ ဇနီးထံျဖစ္သူထံ က်ပ္တစ္သိန္းတစ္ေသာင္း လႊဲခဲ႔ ဖူးသည္ဟု ဆုိသည္။
ထုိ႔အျပင္ ေနာက္ပုိင္းကာလမ်ားတြင္လည္း ျမဳိ႕မအသင္းၾကီးက ဦးကုိကုိလြင္မွတဆင့္ ႏွစ္စဥ္နီးပါး အနုပညာေၾကးမ်ား သူ႔မိသားစုမ်ား ရရွိခဲ့ၾကသည္။မမကုိယ္တုိင္က သီခ်င္း၏ ရာဇဝင္ကခမ္းနား လွသလုိ၊ သီခ်င္း၏ မူပုိင္ခြင့္ ျပႆနာမွာလည္း လြမ္းဖုိ႔ ေၾကကဲြဖုိ႔ ေကာင္းလွသည္။ ထုိနည္းတူစြာ သိီခ်င္းေမြးဖြားရာေနာက္ခံ ပတ္ဝန္းက်င္ မုံရြာသၾကၤန္မွာလည္း ေျပာစမွတ္ျပဳေလာက္ေအာင္ၾကီး က်ယ္လွသည္။သိခြင္႔ၾကဳံခြင္႔ရသူ မုံရြာသားမ်ား အဆုိအရ ၁၉၆၀ခုႏွစ္မွ ၁၉၈၈ခုႏွစ္ အတြင္း မံုရြာ သႀကၤန္မွာ အစည္ကားဆုံး၊ အခမ္းနားဆုံး၊ အနုပညာအဆန္ဆုံး ျဖစ္သည္ဟု တညီတညႊတ္တည္း မွတ္ခ်က္ျပဳၾကသည္။
ျမန္မာတုိ႔၏ ရုိးရာ အေမြအနွစ္ မဟာသၾကၤန္ကုိ ေနွာင္းပုိင္း ေလ့လာသူမ်ားက အမ်ဳိးအစား ႏွစ္ရပ္ သရုပ္ခဲြျပၾကသညပထမ အမ်ဳိးအစားမွာ ေရသဘင္၊ေရကစားပဲြသက္သက္ ျဖစ္သည္။ထုိေရကစားပဲြ သည္ ေဖ်ာ္ေျဖေရး ေပ်ာ္ပဲြရႊင္ပဲြ သက္သက္ဟု ယူဆၾကသည္။အျခား အႏွစ္သာရမ်ား ကိန္းေအာင္း ပါဝင္ျခင္း မရွိေပ။ဒုတိယတစ္ခုမွာ အတာညတန္ခူးတြင္ အတီး၊ အမႈတ္ေတးသံသာမ်ားျဖင့္ ေဖ်ာ္ေျဖ ကျပၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ထုိအမ်ဳိးအစားတြင္ ေပ်ာ္ပဲြရႊင္ပဲြထက္ အနုပညာယဥ္ေက်းမူကုိ အေလးေပး သည္။
၁၉၈၈ခုနွစ္ မတုိင္မီ မုံရြာသၾကၤန္က အနုပညာယဥ္ေက်းမူ ကဲသည့္ ပဲြေတာ္တစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ေပသည္။
ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပု၊ ဂီတမ်ားႏွင့္ ထုံသင္းပ်ံ႕ေသာ ညမ်ား ျဖစ္ခဲ့ရသည္။'သဲြ႔ေျပာင္းေျပာင္း ညွင္းသြဲြ႔သဲြ႔ သၾကၤန္" ဟုဆုိရမည္။ထုိစဥ္က အကမ႑ပ္မ်ားတြင္ ဘုရားၾကီးရပ္ကြက္မွ ယမင္းေရႊစင္၊ ပိေတာက္ ေရႊဝါ၊ စံပယ္ျဖဴ၊လွေကသီႏွင့္ ေက်ာက္ရုိင္းတုိ႔က နာမည္ၾကီးသည္။ရုံးၾကီးရပ္ကြက္၌ မု္ိးစႏၵာရွိသည္။ ေဒါနျခံရပ္ကြက္၌ အနည္းဆုံးအ႑ပ္ သုံးခု ခန္႔ ရွိသည္။သာစည္လမ္းတေလ်ွာက္တြင္လည္း ျဖဴနီညွိဝါ၊ ေရႊဝတ္မႈန္တုိ႔က အျပဳိင္အဆုိင္ ကျပေဖ်ာ္ေျဖၾကသည္။ ေအာင္မဂၤလာရပ္ကြက္မွာ ေၾကာ့ထိပ္္ထားက ေနရာယူထားသည္။ယခုအေခၚ ေအးသာယာ(အုန္းျခံ)ရပ္တြင္ ပိေတာက္သိဂၤီ ရွိသည္။ ေပ ၈၀လမ္းတြင္လည္း မ႑ပ္မ်ားက ရွိေသးသည္။ထုိမ႑ပ္မ်ားက ပုဂၢလိကမ်ားႏွင့္ ကုိယ့္စရိတ္ကုိယ္စုိက္၍ တည္ေထာင္ထားသည္။ထုိသည္နွင့္အျပဳိင္ အစုိးရပုိင္ ဗဟုိမ႑ပ္က ႏွစ္စဥ္တုိင္း ရွိေနသည္။
ထုိအခါက သၾကၤန္သံခ်ပ္အဖဲြ႔မ်ားကလည္း ေခတ္စားသည္။ ၾကာရုပ္၊ ရြက္ပုန္းသီး၊ တုိက္ၾကက္၊ ရုပ္စိမ္း၊ ေလလြင့္သတုိ႔သားႏွင့္ေက်ာက္ေက်ာ စသည့္ အဖဲြ႔မ်ား ..။အလွျပသၾကၤန္ကားမ်ားကလည္း အစီအရိီ ရွိလွသည္္။ ေနာ္ခ်င္းထပ္၍ ႏဲြ႔တတ္သူ၊ အပယ္ခံငုဝါ၊ ေရႊစြန္ညွိ၊ ေႏြဥၾသ၊ ေႏြေတးသစၥာရွင္၊ လက္ပံနီႏွင့္ ထီးမပါေသာ ဥၾသဌက္ စသည့္ သၾကၤန္ရုိးရာ ကားမ်ား--။
ထုိ႔အျပင္ ေခတ္ေပၚဂီတ သၾကၤန္ကားမ်ားကလည္း ရွိေသးသည္။ထုိအထဲတြင္ ပိေတာ္ရုိင္း၊ လႈိင္း|ေငြဇာလႈိင္း၊ ေက်ာက္ရုိင္း၊ ေဗလုဝ|ဆန္းဖလားဝါး|ေတးလိပ္ျပာ|ကုမုျဒာႏွင့္ေဗလုဝ စသည့္ ေခတ္ေပၚဂိီတကားမ်ား။ေက်ာက္ရုိင္းဆုိလ်ွင္ ၁၉၈၆-၈၇ခုႏွစ္တြင္ ဗဟုိမ႑ပ္၌ျမဳိ႕ေတာ္သိန္းေအာင္ ဆုိင္းအဖဲြ႔ႏွင့္ ပူးတဲြဧည့္ခံခဲ့သည္။ရုိးရာႏွင့္ ေခတ္ေပၚဂိီတာ ႏွစ္ခု၏ ဟာမုိနီျဖစ္မူကုိ လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္စုနွစ္မ်ားစြာကတည္းက ျပသတီးခတ္နု္ိင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ယေန႔ေခတ္ယေန႔အခါသမယတြင္ ႏုိင္ငံတစ္နုိင္၏ အင္အားကုိ စစ္ေရး၊ စီးပြားေရး အင္အားတုိ႔နွင့္ အကဲျဖတ္မူ ေခတ္ကုန္သြားခဲ့ျပီ ျဖစ္သည္။ နုိင္ငံတစ္နုိင္ငံ ကမၻာ့အလယ္ဝင့္ထည္ဖုိ႔ဆုိလ်ွင္ ထုိနုိင္ငံ၏ပညာေရး၊ယဥ္ေက်းမူ အဘယ္ မ်ွထိ ဖန္တီးနုိင္စြမ္း ရွိ၊ မရွိ စသည့္ အခ်က္မ်ားႏွင့္လည္း ခ်ိန္ထုိးၾကည့္လာၾကသည္။
နုိင္ငံတစ္နုိင္ငံ၏ အနုပညာယဥ္ေက်းမူသည္ ထုိနုိင္ငံ၏ ပါဝါပင္ ျဖစ္သည္။ထုိမ်ွမက ယေန႔ေခတ္ လုိ နည္းပညာႏွင့္ ဂလုိဘယ္လုိက္ေဇးရွင္းအားေကာင္းလာျပီး သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရးတစ္ေခတ္ဆန္း ခ်ိန္ မ်ဳိး၌ မိမိနုိင္ငံကသာ အနုပညာကုိယ္ခံအားအား မေကာင္းပါက တုိင္းတပါးတုိ႔၏ ယဥ္ေက်းမူက လႊမ္းမုိးသြားလိမ့္မည္။ထုိသုိ႔ေသာ အနုပညာယဥ္ေက်းမူ အားေကာင္းဖုိ႔ အေသြးအသက္တမ်ွ အေရး ၾကီးလွသည့္ အခါသမမ်ဳိးတြင္မွ မုံရြာသၾကၤန္ အနုပညာ ယဥ္ေက်းမူက ေနဝင္ခ်ိန္ ေရာက္ခဲ့ရသည္။
၁၉၈၈အေရးအခင္းၾကီး ေနာက္ပုိင္းတြင္ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ ၾကဳံခဲ့ရျပီး မုံရြာထြက္ အနုပညာ ထုတ္ကုန္မ်ား ေျခာက္ခမ္းသြားခဲ့ရသည္။မုံရြာ သၾကၤန္ယဥ္ေက်းမူ၏ နိဂုံးကာလမ်ားပင္ျဖစ္သည္။
ဤသုိ႔ အနုပညာယဥ္ေက်းမူ တိမ္ေကာလာသည္ႏွင့္အမ်ွ တစ္ဖက္တြင္လည္း ေရကစား ေပ်ာ္ပဲြ ရႊင္ပဲြက အရွိန္ရသည္။ အက်ဳိးဆက္အျဖစ္ စိတ္လြတ္ကုိယ္လြတ္ ေသာက္စားမူ ျမင့္တက္ လာသည္။ ရန္ပဲြမ်ား၊ အသက္ေသဆုံးမူမ်ား ပုိမ်ားလာခဲ့သည္။ယခင္ အနုပညာယဥ္ေက်းမူ အားေကာင္းသည့္ ခ်ိန္ခါမ်ဳိးတြင္ ညဘက္ တီးမႈတ္ေဖ်ာ္ေျဖစရာ ရွိသည့္အတြက္ သၾကၤန္ညေနခင္းမ်ား၌ လူငယ္မ်ား ကုိယ္တုိင္ ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္း ရွိခဲ့ၾကသည္။ယေန႔ျဖစ္ပ်က္ ျမင္ေတြ႔ေနရသည့္ ရာဇဝတ္မူမ်ား၊ အဓမၼမူမ်ား စသည္တုိ႔မွာ အနုပညာအားေပ်ာ့လာမူႏွင့္ တနည္းတဖုံ ဆက္စက္ေလမည္လားဟု ေတြးဆစရာ မ်ားလည္း ရွိလာပါသည္။
ဆရာၾကီး ေမာင္ခင္မင္(ဓနုျဖဴ )က ယခုလုိ ဆုိပါသည္။"ပညာရွာဖုိ႔ တံခါးၾကီးႏွစ္ေပါက္ ရွိတယ္။ ဒီႏွစ္ေပါက္ကုိ မ်ွမ်ွတတ အသုံးခ်တတ္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ဒါက ဘာလဲဆုိရင္ အသိပညာရရာရေၾကာင္း သိစရာ၊မွတ္စရာကုိ ဦးေနွာက္တံခါးကတဆင့္ အသိပညာ ရွာတာမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။တစ္ဖက္ကေတာ့ ႏွလုံးသားတံခါးကု္ိဖြင့္ျပီး ရင္ထဲနွလုံးထဲကုိ စိတ္ေကာင္းေစတနာေကာင္းေတြ ဝင္နုိင္ေအာင္ ရွိျပီးသား ဆုိရင္လည္း ႏုိးၾကားလာေအာင္ လုပ္ဖုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ပတ္ဝန္းက်င္ကုိ ေမတၱာေစတနာ ကရုဏာထားဖုိ႔ လုိပါတယ္။အမွား အမွန္ကုိ ဆင္ျခင္တုံတရားေတြနဲ႔ ခဲြျခားတတ္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။စိတ္ေကာင္း ႏွလုံး ေကာင္း နုိးၾကားဖုိ႔က အနုပညာေျမာက္တဲ့ ရသပါတဲ့ စာေကာင္းေပေကာင္းေတြ ဖတ္ဖုိ႔ လုိပါ တယ္" …။
ဆရာ ေနဝင္းျမင့္ကေတာ့ "စာေပဆုိတာ ဥပမာ တစ္ခု ေပးလုိက္တာပါ။အနုပညာဆုိတာထဲမွာ စာေပ၊ဂီတ၊ ပန္းပု၊ ပန္းခ်ိီ စတဲ့ နယ္ပယ္ၾကီး တစ္ခုလုံးပါတာေပါ့"ဟု ဆရာၾကီး၏ စကားကုိ ထပ္မံ ျဖည့္စြက္ပါသည္။ယေန႔အစုိးရအေနျဖင့္ ထုိေထာက္ျပခ်က္မ်ားကုိ အေလးအနက္စဥ္းစားခန္းဝင္ၾကည့္ သင့္ပါသည္။
'မမကုိယ္တုိင္က'သိီခ်င္းပုိင္ရွင္ ဦးအုန္းမင္းသည္ ၁၉၈၇ခုႏွစ္ ဇူလုိင္လ ၂၅ရက္ေန႔ မုံရြာ ျပည္သူ႔ ေဆးရုံၾကီးတြင္ ကြယ္လြန္သြားခဲ့ျပီ ျဖစ္ပါသည္။သူကြယ္လြန္သြားသည့္တုိင္ သူဖန္တီးထားခဲ့သည့္ သီခ်င္းမွာ ဆုိေနရဆဲ တီးေနရဆဲ ျဖစ္ပါသည္။ဧပရယ္ေႏြေနကား ပူုျပင္းလြန္းလွသည္။
မုိးရိပ္ မုိးဟန္မ်ား ေကာင္းကင္ယံထက္တြင္ ျမင္ေနရေသာ္လည္း မုိးေရမုိးေပါက္မ်ားက တစ္စက္ ေလးမ်ွ ရြာခ်မလာေသးပါ။ပိေတာက္ပင္ယံထက္၌ ပိေတာက္ဖူးမ်ားက ခဲေနေအာင္ ဖူးေနၾကသည္။ သူတုိ႔ သၾကၤန္လက္ေဆးမုိးကုိ ေမ်ွာ္လင့္ေနၾကသည္။သည္ႏွစ္ မုံရြာသၾကၤန္တြင္ ျမဳိ႕သူျမဳိသား အေပါင္း တုိ႔ အတာေရျဖင့္ ျငိမ္းေအးနုိင္ၾကပါေစသတည္း ။ျငိမ္းခ်မ္းေရး သေကၤတ ပိေတာက္ပန္း တုိ႔လည္း ဖူးပြင့္ ေဝဆာနုိင္ၾကပါေစသတည္း။ ေနာက္ထပ္ ေနာက္ထပ္ ဦးအုန္းမင္းလုိ ဂီတပါရမီ သန္သူမ်ားကုိလည္း ျမဳိ႕မုံရြာမွ ေမြးထုတ္ေပးနုိင္ပါေစသတည္း။
'မမကုိယ္တုိင္က'ေဆာင္းပါး ျဖစ္ေျမာက္ရန္အတြက္
ပုံႏွင္တကြ သိလုိသမ်ွကုိ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ အခ်ိန္ေပး ကူညီ ေျဖေပးခဲ့သည့္ ဆရာဦးတင္ေအး(ေက်ာက္ရုိင္း)
ဆရာခ်င္းတြင္းေက်ာ္စြာလႈိင္
ဦးအုန္းမင္း၏ မိသားစုတုိ႔ကုိ အထူးပင္ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။
ႏုိင္စိုး
#မံု႐ြာေဂဇက္
Credit: Monywa Gazette
No comments:
Post a Comment