Thursday, January 29, 2015

အယ္ဒီတာ အာေဘာ္အခ်ိဳ႕



(1) အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒႏွင့္ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား

စိတ္ပ်က္စရာ အတိျဖင့္ ျပည္သူမ်ား ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ကင္းမဲ့သည္ထက္ ကင္းမဲ့လာေနၿပီး ဦးသိန္းစိန္ ဦးေဆာင္သည့္ အစိုးရအဖြဲ႔ သက္တမ္းသည္လည္း ကုန္ဆံုးရန္ နီးကပ္သည္ထက္ နီးကပ္လာေနခ်ိန္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒကို ခရီးရွည္ ခ်ီတက္ဆႏၵျပမႈကို အားလံုးက ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကသည္။ ေက်ာင္းသားသပိတ္မွသည္ ဆူပူအံုၾကြမႈမ်ား ျဖစ္ပြားမည္ကို စိုးရိမ္သူက စိုးရိမ္ေနၾကၿပီး အၾကမ္းဖက္ ၿဖိဳခြင္းခံရမည့္ အေရးကိုလည္း ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားႏွင့္အတူ ျပည္သူအမ်ား ရတက္မေအးႏိုင္ရွာေပ။

အာဏာပိုင္တို႔က ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈျဖင့္ ၎တို႔စိတ္ႀကိဳက္ တစ္ဖက္သတ္ ေရးဆြဲထားသည့္ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒသည္ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား လြတ္လပ္စြာ ဖြဲ႔စည္းခြင့္ မရရွိေစေရး အတြက္လည္း ဦးတည္ထားသည္။ ေခတ္အဆက္ဆက္ အာဏာရွင္တို႔သည္ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား လြတ္လပ္စြာ ဖြဲ႔စည္းခြင့္ မရရန္ ဖိႏွိပ္ထားခဲ့ၾကသည္။ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ႏိုင္ငံေရးႏိုးၾကားလာၿပီး ၎တို႔ကို ဆန္႔က်င္လာမည္ကို စိုးရိမ္ၾကေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

အမွန္တကယ္၌ ေက်ာင္းသားမ်ား တာ၀န္ကိုယ္စီျဖင့္ အသင္းလိုက္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေရးကို ေလ့က်င့္ေပးရာ၌ လည္းေကာင္း၊ ပညာႏွင့္ အသိအျမင္ ဖလွယ္ေရး၌ လည္းေကာင္း၊ ေျပာဆိုေဆြးေႏြး ညိႇႏိႈင္းပူးေပါင္း လုပ္ေဆာင္ရာ၌ လည္းေကာင္း၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားက အေရးပါသည္။ ယေန႔ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ေနာင္အခါတြင္ တိုင္းျပည္တာ၀န္မ်ား အသီးသီး ထမ္းေဆာင္ၾကမည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္တတ္ေသာ အေလ့အထမ်ားကို ေက်ာင္းသားဘ၀ကတည္းက ေလ့က်င့္ျပင္ဆင္ထားရန္ လိုအပ္သည္။ ထို႔ျပင္ ေက်ာင္းသားမ်ား အေနျဖင့္ မိမိအခြင့္အေရးကို သိတတ္လ်က္ ယင္းအခြင့္အေရးအတြက္ တိုက္ပြဲ၀င္ရေကာင္းမွန္း သိသည့္ အသိစိတ္ဓာတ္မ်ား ရရွိလာရန္အတြက္ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားက မ်ားစြာ အေရးပါသည္။

အဂၤလိပ္ ကိုလိုနီဘ၀၌ ရွိစဥ္မွသည္ ၁၉၆၂ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီက အာဏာသိမ္းခဲ့သည့္ အခ်ိန္အလယ္ ၁၉၈၈ ဒီမိုကေရစီေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ား အဆံုး ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား တက္ၾကြစြာ ပါ၀င္ခဲ့ၾကသည္။ အမွန္တကယ္၌ ေအးခ်မ္းစြာ ပညာသင္ၾကားေရးဟူသည္ ေအးခ်မ္းသည့္ အေနအထား၌သာ ျဖစ္ႏိုင္ၿပီး အခြင့္အေရးမ်ား ဆံုးပါးလ်က္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ကင္းမဲ့ေနေသာ အေနအထား၌ ေက်ာင္းသားမ်ား မည္ကဲ့သို႔ ေအးခ်မ္းစြာ ပညာသင္ယူႏိုင္မည္နည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအးခ်မ္းစြာ ပညာသင္ယူႏိုင္မႈ မရွိျခင္းသည္ မည္သူ႔အေပၚတြင္ တာ၀န္ရွိသနည္း။ ယေန႔တြင္ ေက်ာင္းသားမ်ား သပိတ္ေမွာက္ ဆႏၵျပျခင္းကို အျပစ္ဆိုေနၾကသူမ်ား အေနျဖင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ႏိုင္ငံေရး ႏိုးၾကားလာျခင္း မရွိပါက သို႔မဟုတ္ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား မရွိခဲ့ပါက ျမန္မာႏိုင္ငံ သူ႔ကြၽန္ဘ၀မွ လြတ္ေျမာက္လ်က္ လြတ္လပ္ေရး ရရွိရန္မွာ လြန္စြာခက္ခဲ ၾကန္႔ၾကာခဲ့ႏိုင္ေၾကာင္း၊ ယခု အေနအထားသို႔ပင္ ေရာက္ရွိလာမည္ မဟုတ္ဘဲ စစ္အာဏာရွင္ အစိုးရလက္ေအာက္၌ ျပားျပား၀ပ္ေနလိမ့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတိခ်ပ္သင့္သည္။

သက္ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္မ်ား အေနျဖင့္လည္း ေက်ာင္းသားမ်ားကို ႏွိပ္ကြပ္ျခင္းသည္ မိမိႏိုင္ငံ၏ အနာဂတ္ကို ႏွိပ္ကြပ္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သတိျပဳသင့္သည္။ ထူးခြၽန္ထက္ျမက္သည့္ ေက်ာင္းသားမွန္သမွ် မိမိတို႔ အခြင့္အေရးကို နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး ယင္းအတြက္ လိုအပ္သလို ေဆာင္ရြက္မည္သာ ျဖစ္သည္။ ယင္းကဲ့သို႔ေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားကို ႏွိပ္ကြပ္လိုက္ျခင္းသည္ မိမိႏိုင္ငံ၏ အနာဂတ္ကို ယခုကတည္းက ႀကိဳ၍သတ္ပစ္လိုက္ျခင္း မည္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သက္ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္မ်ား အေနျဖင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ထိပ္တိုက္ရင္ဆုိင္ျခင္း သို႔မဟုတ္ ေထာင္ေခ်ာက္ဆင္ႏွိပ္ကြပ္ျခင္း မျပဳဘဲ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပန္လည္စဥ္းစားကာ ညိႇႏိႈင္းေဆာင္ရြက္သင့္ပါေၾကာင္း The Daily Eleven သတင္းစာက ေရးသားအပ္ပါသည္။

၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၂၈ ရက္ေန႔ထုတ္ The Daily Eleven သတင္းစာ၏ အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ 

(2) သံသယႏွင့္ အမုန္းတရားမ်ားကို အမွန္တရားကသာေခ်ဖ်က္ႏိုင္သည္

ကခ်င္ခရစ္ယာန္သာသနာျပဳ လုပ္အားေပးဆရာမႏွစ္ဦးအသတ္ခံခဲ့ရသည္မွာ ယေန႔ (ဇန္န၀ါရီ ၂၉) ဆိုလွ်င္ ၁၀ ရက္ျပည့္ၿပီျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ျဖစ္စဥ္ႏွင့္ပတ္သက္ေသာ စံုစမ္းစစ္ေဆးမႈျပဳလုပ္ေနဆဲအေျခအေနသာျဖစ္ၿပီး ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သူ မည္သူမည္၀ါျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ျခင္းမရွိေသးေပ။

ယခင္ကေပၚေပါက္ခဲ့ဖူးေသာ အလြတ္တန္းသတင္းေထာက္ ကိုပါႀကီးေသဆံုးမႈကဲ့သို႔ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုၾကာျမင့္ေနေသာ္လည္း ျဖစ္စဥ္ႏွင့္ပတ္သက္သည့္ တိက်ေသာအေျဖ မေဖာ္ထုတ္ႏိုင္မႈအေပၚ ေစာင့္ၾကည့္ေ၀ဖန္မႈမ်ားရွိေနသည္။ အမ်ားစိတ္၀င္စားေသာ၊ အမ်ားႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ ျဖစ္စဥ္ျဖစ္ရပ္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ မွန္ကန္ေသာ ရလဒ္အေျဖရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ရန္မွာ သက္ဆိုင္ရာ၏တာ၀န္သာျဖစ္သည္။

သို႔ပါ၍ ယခု ကခ်င္ခရစ္ယာန္သာသနာျပဳလုပ္အားေပးဆရာမႏွစ္ဦး အဓမၼျပဳက်င့္ခံရၿပီး ရက္စက္စြာသတ္ျဖတ္ခံရမႈအေပၚ အျဖစ္မွန္ေပၚေပါက္ရန္ ကခ်င္တိုင္းရင္းသားမ်ားသာမက တစ္ႏိုင္ငံလံုးမွျပည္သူမ်ားက လုိလားေနၾကၿပီျဖစ္သည္။ လတ္တေလာသတင္းမ်ားအရ အခင္းျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ မူဆယ္ခ႐ိုင္အတြင္းရွိ ေကာင္းခါးေက်းရြာမွ အမ်ဳိးသားအမ်ဳိးသမီး ရြာသား ၃၀ ဦးကို ျပည္နယ္ရဲမွဴးဦးေဆာင္၍ စစ္ေဆးေနေၾကာင္း၊ တပ္မေတာ္သား ၃၀ ေက်ာ္ကိုလည္း လိုအပ္ေသာစစ္ေဆးမႈမ်ားျပဳလုပ္ေနေၾကာင္း သိရသည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ ဇန္န၀ါရီ ၂၅ ရက္က ေကာင္းခါးေဒသခံမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာတာ၀န္ရွိသူမ်ားေတြ႕ဆံုထားၿပီး အမႈမွန္ေပၚေပါက္ရန္ ၀ိုင္း၀န္းလုပ္ေဆာင္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ က်ဴးလြန္သူမွာ တပ္မေတာ္ဘက္မွျဖစ္ပါက တပ္စည္းကမ္းမ်ားအတိုင္း အေရးယူမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အရပ္ဘက္မွျဖစ္ပါက အရပ္ဘက္ဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ားအတိုင္း အေရးယူမည္ျဖစ္ေၾကာင္း တပ္မေတာ္ဘက္မွတာ၀န္ရွိသူမ်ားက ေျပာၾကားထားသည္။

အသက္ ၂၀ အရြယ္ ဆရာမေလးႏွစ္ဦးသည္ ၿပီးခဲ့သည့္ ဇန္န၀ါရီ ၁၉ ရက္ ညပိုင္းက အဓမၼျပဳက်င့္သတ္ျဖတ္ခံခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။ ၎တို႔ႏွစ္ဦးသည္ ကခ်င္ႏွစ္ျခင္းခရစ္ယာန္အသင္းခ်ဳပ္က တာ၀န္ျဖင့္ေစလႊတ္ထားေသာ ခရစ္ယာန္သာသနာျပဳ လုပ္အားေပးဆရာမမ်ားျဖစ္သည္။ အခင္းျဖစ္ေဒသသည္ ရွမ္းျပည္နယ္ေျမာက္ပိုင္း မူဆယ္ခ႐ိုင္ ပန္ဆန္းၿမိဳ႕နယ္ နမ့္ေတာင္းေက်းရြာအုပ္စု ေကာင္းခါးေက်းရြာရွိ ဘုရားေက်ာင္း၀င္းတြင္ျဖစ္သည္။
အဆိုပါေဒသတြင္ ယင္းကဲ့သို႔ကိစၥမ်ဳိးမေပၚေပါက္ဖူးေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားကေျပာၾကားထားသလို အခင္းမျဖစ္ပြားမီက အေရွ႕ေျမာက္ပိုင္းစစ္ဌာနခ်ဳပ္ စကခ (၁) လက္ေအာက္ခံ ခမရ (၅၀၃) တပ္မေတာ္စစ္ေၾကာင္း ေကာင္းခါးရြာတြင္ေရာက္ရွိေနခ်ိန္ႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ေနေၾကာင္းသိရသည္။

ယခုျဖစ္စဥ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ အျမင္အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ အယူအဆအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ သံသယအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ထင္ေၾကးအမ်ဳိးမ်ဳိးရွိေနသည္မွာမွန္ေသာ္လည္း တိက်မွန္ကန္သည့္အေျဖ မထြက္ေပၚေသးပါက မည္သူ႔ကိုမွ် တိတိက်က်စြပ္စြဲ၍ရဦးမည္မဟုတ္ေပ။ သို႔ေသာ္ အမွန္တရားေဖာ္ထုတ္ခ်ိန္ လိုအပ္သည္ထက္ပိုမိုၾကာျမင့္ပါက မလိုလားအပ္ေသာသံသယအက်ဳိးဆက္မ်ား ေပၚေပါက္ႏိုင္သည္ကို အားလံုးသတိထားရမည္ျဖစ္သည္။

ယခုကိစၥအေပၚ သာမန္မႈခင္းျဖစ္စဥ္တစ္ခုအျဖစ္မယူဆဘဲ သက္ဆိုင္ရာတာ၀န္ရွိသူအားလံုး အမႈမွန္ေပၚေပါက္ရန္ အေလးထားေဆာင္ရြက္သင့္ပါသည္။ သို႔မွသာ အမွန္တရားေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ျခင္းျဖင့္ သံသယႏွင့္အမုန္းတရားမ်ားကို ေခ်ဖ်က္ႏိုင္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း The Daily Eleven သတင္းစာကေရးသားအပ္ပါသည္။

၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၂၉ ရက္ေန႔ထုတ္ The Daily Eleven သတင္းစာ၏ အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္

(3) ရီေဗာ္လူးရွင္းႏွင့္ အီေဗာ္လူးရွင္း

အဂၤလိပ္ဘာသာ ရီေဗာ္လူးရွင္း Revolution ဆိုသည္မွာ စနစ္တစ္ခု သို႔မဟုတ္ အေတြးအေခၚတစ္ရပ္ကို လုံးဝႀကိဳက္ႏွစ္သက္ျခင္း မရွိသျဖင့္ ေအာက္ေျခမွစကာ ဆန္႔က်င္ေတာ္လွန္ကာ အျခားစနစ္၊ အေတြးအေခၚအသစ္ တစ္ခုျဖင့္ အစားထိုး ေျပာင္းလဲပစ္သည့္ သေဘာေဆာင္သည္။

၁၈ ရာစုအလယ္တြင္ ကားလ္မာ့ခ္စ္၏ ႏိုင္ငံေရး အေတြးအေခၚမွ အစျပဳလာခဲ့ေသာ မာ့ခ္စ္ဝါဒ သို႔မဟုတ္ ကြန္ျမဴနစ္လက္ဝဲဝါဒသည္ ရီေဗာ္လူးရွင္းကို အေျချပဳထားေသာ လမ္းစဥ္ ျဖစ္သည္။
အီေဗာ္လူးရွင္း Evolution ၏ သေဘာမွာမူ သက္ရွိ၊ သက္မဲ့အရာ အားလုံးတို႔၏ ဖြဲ႔စည္းပုံမ်ား၊ အသြင္သဏၭာန္ႏွင့္ အႏွစ္သာရမ်ား တေရြ႕ေရြ႕ ဆင့္ကဲျဖစ္ေပၚ တိုးတက္ေျပာင္းလဲလာျခင္းကို ကိုယ္စားျပဳသည္။

လက္ရွိ ကမာၻႀကီး ႐ုပ္ဝတၳဳပစၥည္းမ်ား တိုးတက္ေျပာင္းလဲလာမႈ အျပင္ လူတို႔၏ အသိဉာဏ္ရည္မ်ား တျဖည္းျဖည္း ျမင့္မားလာျခင္းတို႔သည္ တစ္နည္းအားျဖင့္ ခ်ားလ္ဒါဝင္၏ အီေဗာ္လူးရွင္း သီအိုရီႏွင့္ တစ္နည္းမဟုတ္ တစ္နည္း စပ္ဆက္ အေျချပဳေနေပသည္။ 

ရီေဗာ္လူးရွင္း၏ သဘာဝကို ထပ္မံေစ့ငုၾကည့္ပါက ရွိေနၿပီးသား ဖြဲ႔စည္းပုံ၊ ျဖစ္တည္မႈတစ္ခုကို လုံးဝအျမစ္လွန္ ေျပာင္းလဲပစ္တတ္ေသာ တစ္နည္းအားျဖင့္ မတူသည္မ်ားကို ဖယ္ရွားပစ္တတ္ေသာ သေဘာရွိေနၿပီး အီေဗာ္လူးရွင္းမွာမူ တည္ရွိေနေသာ သက္ရွိ၊ သက္မဲ့အရာမ်ားကို ေနာက္ထပ္ ပို၍ အားေကာင္းဖြံ႔ၿဖိဳးလာမႈ၊ ပိုမိုရွည္ၾကာစြာ ရွင္သန္ရပ္တည္ႏုိင္မႈ၊ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ သဟဇာတ ျဖစ္ႏုိင္မႈ၊ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္စြမ္း ျမင့္မားလာမႈ သေဘာတို႔ ပိုကဲေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ 

မ်က္ေမွာက္ကမာၻႀကီးတြင္ သက္ဆိုင္ရာ ေဒသအလိုက္ ရွိေနၾကသည့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတို႔သည္ ေတြ႔ႀကဳံေနသမွ် အေသးအဖြဲမွသည္ ႀကီးမားေသာ အေရးကိစၥမ်ားအထိ အေျခအေန မ်ားစြာကို ရီေဗာ္လူးရွင္းနည္း သို႔မဟုတ္ အီေဗာ္လူးရွင္း သေဘာျဖင့္ ခ်ဥ္းကပ္သုံးသပ္ အေျဖရွာေနၾကျခင္းေၾကာင့္ မည္သည့္ေဒသတြင္ တင္းမာမႈမ်ား၊ ပဋိပကၡမ်ား၊ စစ္ပြဲမ်ား၊ အစြန္းေရာက္ သတ္ျဖတ္မႈမ်ားႏွင့္ ႀကဳံေတြ႔ကာ မည္သည့္ေဒသမ်ားတြင္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈမ်ား၊ တည္ၿငိမ္မႈမ်ား၊ ေအးခ်မ္းသာယာမႈမ်ား ရရွိေနသနည္း ဆိုျခင္းကို ရွင္းလင္းစြာ သိႏုိင္ေပသည္။

ယေန႔ ျမန္မာလူ႔အဖြဲ႔အစည္းတြင္ ေတြ႔ႀကဳံရင္ဆိုင္ေနရသည့္ ျပႆနာမ်ား၊ အခက္အခဲမ်ား၊ စိန္ေခၚမႈမ်ား၊ အခြင့္အလမ္းမ်ား၊ ေရွ႕မတိုး ေနာက္မဆုတ္ လိပ္ခဲတည္းလည္း အေျခအေနမ်ား၊ ပုဂၢိဳလ္ေရး၊ အဖြဲ႔အစည္းအေရး ပြတ္တုိက္မႈမ်ား၊ အားၿပိဳင္မႈမ်ား၊ ဆႏၵေဇာႀကီးမႈမ်ားကုိလည္း ရီေဗာ္လူးရွင္းေခၚ အျပဳတ္တုိက္၊ အျပတ္ရွင္း ေတာ္လွန္ေရးနည္းျဖင့္ ေျဖရွင္းၾကမည္ေလာ၊ အီေဗာ္လူးရွင္းေခၚ တျဖည္းျဖည္း ဆင့္ကဲတိုးတက္ေျပာင္းလဲမႈ ရရွိရန္ ေဆာင္ၾကဥ္းၾကမည္ေလာ သက္ဆိုင္ရာ နယ္ပယ္အလိုက္ ရွိေနၾကသည့္ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ အဓိက တာဝန္ရွိ သက္ဆိုင္သူ Stakeholder မ်ား ဆုံးျဖတ္ေဆာင္ရြက္ၾကရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိေစလိုရင္းျဖစ္သည္။

အယ္ဒီတာ (၂၈-၁-၂၀၁၅)
---------------------------
Editorial, The Voice Daily Vol-2/No-249 (#‎voiceeditorial)


(4) အေကာင္းေလာကဓံ ခံႏိုင္ဖို႔

လူျဖစ္လာရင္ ေလာကဓံကို မလြဲမေသြ ေတြ႔ရမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေရွာင္ဖို႔ ႀကဳိးစားမယ့္အစား သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္စြာ ႏွလုံးသြင္းတတ္၊ “ခံႏိုင္” ရပါမယ္။

(၁) လာဘ္လာဘ ေပါမ်ားျခင္း၊ (၂) လာဘ္လာဘ နည္းပါးျခင္း၊ (၃) အၿခံအရံ ေပါမ်ားျခင္း၊ (၄) အၿခံအရံ နည္းပါးျခင္း၊ (၅) ကဲ့ရဲ႕ခံရျခင္း၊ (၆) ခ်ီးမြမ္းခံရျခင္း၊ (၇) ခ်မ္းသာျခင္း၊ (၈) ဆင္းရဲျခင္းဆိုတဲ့ ေလာကဓံတရား ရွစ္ပါးနဲ႔ ႀကံဳတဲ့အခါ မတုန္မလႈပ္ အသင့္အတင့္ သေဘာထားတတ္ဖို႔၊ ခံႏိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။

အေပၚက ေရးထားတဲ့အထဲက စုံဂဏန္း ေလာကဓံ တစ္နည္း အဆိုးေလာကဓံေတြကို လူေတြက ႐ြံမုန္းၾကၿပီး မဂဏန္း ေလာကဓံ၊ အေကာင္းေလာကဓံေတြကိုေတာ့ လိုခ်င္တပ္မက္ၾကကာ အဲဒီေလာကဓံေတြေနာက္ တေကာက္ေကာက္ လိုက္ၾကပါတယ္။ ေလာကဓံလို႔ ေျပာရင္ အဆိုးေလာကဓံကိုပဲ ေျပးျမင္ၿပီး ခံႏိုင္ေအာင္ ႀကဳိးစားတတ္ၾကတယ္။ တကယ့္ေလာကဓံကို ခံႏိုင္ဖို႔ဆိုရင္ အဆိုးေလာကဓံကို ခံႏိုင္႐ုံနဲ႔ မလုံေလာက္ပါဘူး။ မဂဏန္း ေလာကဓံ၊ အေကာင္းေလာကဓံနဲ႔ ေတြ႔ရင္လည္း ခံႏိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။

ဆင္းရဲဒဏ္ ခံႏိုင္တယ္၊ ခ်မ္းသာဒဏ္ မခံႏိုင္ၾကဘူး။ လာဘ္လာဘ နည္းပါးတုန္းက ကိုယ့္ကိုယ္ကုိယ္ ႏွိမ့္ခ်တတ္တဲ့လူဟာ လာဘ္လာဘ ေပါမ်ားတဲ့အခါ မာနေထာင္လႊား သြားတတ္ပါတယ္။ အၿခံအရံ နည္းပါးတုန္းက မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္းကို ကူညီတတ္သူဟာ အၿခံအရံ ေပါတဲ့အခါ မိတ္ေဆြေတြကို မထီမဲ့ျမင္ ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။ ကဲ့ရဲ႕ခံရတုန္းက ခါးစည္းခံႏိုင္တဲ့သူဟာ အခ်ီးမြမ္းခံရတာ မ်ားလာခ်ိန္မွာ “ငါ့ေလာက္ေတာ္တဲ့၊ တတ္တဲ့လူ ဒီကမာၻမွာ မရွိဘူး” လို႔ ထင္ၿပီး အမွားေတြ ေျပာတတ္၊ လုပ္တတ္ပါတယ္။

အေကာင္းေလာကဓံကို ေမ့မထားဘဲ ခံႏိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ အေကာင္းေလာကဓံနဲ႔ ေတြ႔တဲ့အခါ ရင္ဆိုင္ဖို႔နည္းက “အေကာင္းေလာကဓံနဲ႔ ငါေတြ႔ေနၿပီ” ဆိုၿပီး သိပါ။ ဒီလို စိတ္ထဲက သိလိုက္တာနဲ႔ ဒီေလာကဓံက ကိုယ့္ကို အေႏွာင့္အယွက္ အဖ်က္အဆီး မလုပ္ႏိုင္ေအာင္ စိတ္ကလိုက္ၿပီး ေစာင့္ၾကပ္ၾကည့္႐ႈေနပါလိမ့္မယ္။ ဒါဆို အေကာင္းေလာကဓံက ကိုယ့္ကို အႏၲရာယ္ မေပးႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။

အေကာင္းေလာကဓံကလည္း ေလာကဓံပါပဲ။

အယ္ဒီတာ (၂၄.၁.၂၀၁၅)

---------------------------
Editor's Word, The Voice Daily Vol-2/No-245 (#voiceeditorial)

No comments: