ေလာက၌ လူအမ်ဳိးမ်ဳိး စ႐ိုက္အေထြ ေထြ
စိတ္ေနစိတ္ထားအဖံုဖံုရွိပါသည္။ ႐ုပ္အဆင္းသဏၭာန္ လွပတင့္တယ္သူ
ေတြရွိသလို အက်ည္းတန္ သူေတြလည္း ရွိပါ
သည္။ စိတ္ရင္းေကာင္း၍ စိတ္ေကာင္းေမြးသူေတြ ရွိသလုိ စိတ္ရင္းမေကာင္း စိတ္ေကာင္းမေမြးသူေတြ
လည္း ရွိပါ၏။ စိတ္ႏွင့္႐ုပ္ ဒြန္တြဲျဖစ္တည္ေနေသာလူတို႔ တြင္ အခ်ဳိ႕မွာ ႐ုပ္ရည္ေခ်ာေမာလွပၿပီး
စိတ္ထားလည္း ေကာင္းမြန္သည္။ အခ်ဳိ႕မွာ ႐ုပ္ရည္လည္းအက်ည္းတန္သလုိ စိတ္ထားလည္းမလွပ။ အခ်ဳိ႕မွာ
႐ုပ္ဆင္းသဏၭာန္ လွပတင့္ တယ္ေသာ္ လည္း စိတ္ေနစိတ္ထားမွာ မလွပ၊ မေကာင္း မြန္။ အခ်ဳိ႕မွာ
႐ုပ္ဆင္းသဏၭာန္မလွပေစကာမူ စိတ္ ေနစိတ္ထား လွပျဖဴစင္သည္။
အခ်ဳိ႕သူေတြက အတိတ္ကံေကာင္း အက်ဳိးေပးမႈအရ
႐ုပ္ရည္ အဆင္းလွပ၏။ စကား ေျပာလွ်င္လည္း ခ်ဳိခ်ဳိသာသာ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း။ သုိ႔တေစ အတြင္း
သေဘာက မေျဖာင့္စင္း။ မေခ်ာေမြ႕။ သူတစ္ပါး ေတြအေပၚ ျငဴစူတတ္သည္။ ဝန္တိုတတ္သည္။ ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲ
တတ္သည္။ သူတစ္ပါးေတြ၏ ေအာင္ျမင္တိုးတက္မႈ၊ ႀကီးပြားခ်မ္းသာမႈအေပၚ မနာလိုတတ္ေပ။ သူတစ္ပါး၏
ကံဥာဏ္ဝီရိယအစြမ္းျဖင့္ ႐ိုး႐ိုးသားသားႀကိဳးစားၿပီး ေအာင္ျမင္လာမႈအေပၚ အေကာင္းမျမင္တတ္။
''ေအာ္ သူ႔ရဲ႕ႀကိဳး စားအားထုတ္မႈေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္သြား တာပါကလား''ဟူ၍ မ်က္ေမွာက္ထင္ရွားေသာ
အမွန္တရားအေပၚ လက္ခံႏွလံုးသြင္းမႈမရွိ။ ''ေလာကမွာ ၾကက္ ကန္းဆန္အိုးတိုး တယ္ဆိုတာ ဒါမ်ဳိးကိုေျပာတာ''ဟူ၍ပင္၊
အမနာပစကားျဖင့္ အေငၚတူးတတ္ၾက၏။ ဣႆာႏွ င့္စပ္လ်ဥ္း၍ အရွင္နႏၵမာလာဘိဝံသ ဆရာေတာ္ႀကီးက
ဤသို႔မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါ၏။
''ေဒါသနဲ႔ယွဥ္တြဲၿပီးျဖစ္လာတဲ့ စိတ္ရဲ႕အညစ္အေၾကးေတြက
ဘာေတြတံုးဆိုေတာ့ ပထမ ဣႆာတဲ့။ ဣႆာဆိုတာ သူတစ္ပါး ကို ဂုဏ္မျပဳႏိုင္တာ။ အေကာင္းမေျပာႏိုင္တာ။
ဣႆာရွိရင္ အေကာင္းမေျပာႏိုင္ဘူး။ Congratulation မလုပ္ႏုိင္ဘူးေပါ့ေလ။
လူတစ္ေယာက္ ေအာင္ျမင္လာၿပီး စည္းစိမ္ခ်မ္းသာရလာတာကို
အျခားတစ္ေယာက္က မေက်နပ္ႏိုင္ဘူး။ မေပ်ာ္ႏိုင္ဘူး။ လူတစ္ ေယာက္ႀကီးပြားသြားရင္ မၾကည့္ႏိုင္ဘူး။
မ႐ႈစိမ့္ဘူး။ မနာလိုမ႐ႈစိမ့္ျဖစ္တယ္လို႔ေျပာတယ္။ Jealousy ေပါ့။ ဒါကလည္း ေဒါသနဲ႔ ယွဥ္တြဲၿပီးျဖစ္တာမို႔
ေဒါသမူ စိတ္မွာယွဥ္တယ္။ စိတ္ဆိုးတာမဟုတ္ဘူး။ သို႔ေသာ္ စိတ္ယုတ္တာ၊ စိတ္ပုတ္တာျဖစ္တယ္။
လူတစ္ေယာက္ ေအာင္ျမင္ေနလို႔ရွိရင္ မနာလိုျဖစ္တယ္။ အေကာင္းမေျပာႏိုင္ဘူး။ ဒါ...ဣႆာပဲ''
လူတစ္ဦး၏ အတြင္းသႏၲာန္တြင္ ဣႆာႀကီးစိုးေနေသာအခ်ိန္
ထုိသူ၌ သူေတာ္ေကာင္းဓာတ္ကင္းမဲ့ေနေပၿပီ။ စိတ္ေကာင္းႏွလံုးေကာင္း လည္း ကင္းမဲ့ေနေပၿပီ။
ဣႆာျဖစ္ေနခ်ိန္တြင္ မိမိ၏အတြင္းစိတ္ပံုလႊာကို ဆင္ျခင္လွ်င္ မည္မွ်အက်ည္းတန္ေနေၾကာင္း
ေတြ႕ျမင္ႏုိင္ေပမည္။ မိမိကိုယ္ မိမိပင္ ျပန္လည္၍ အထင္ေသးေကာင္းေသးမိေပလိမ့္မည္။
အခ်ဳိ႕ စကားေျပာခ်ဳိသာၿပီး ဟန္ပန္အမူအရာက
စိတ္ေကာင္းရွိေလဟန္ေဆာင္တတ္၏။ သို႔ေသာ္ သူတစ္ပါးအေပၚ သဝန္တိုသည္။ မစၧရိယ ထားသည္။ မစၧရိယႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍
အရွင္နႏၵမာလာဘိဝံသဆရာေတာ္ႀကီးက ဤသို႔မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါ၏။
''မစၧရိယဆိုတာ ကိုယ့္အရည္အေသြးမ်ဳိး
သူမ်ားကိုမရေစခ်င္တာ။ ကိုယ့္အေျခအေနမ်ဳိး သူမ်ားမရေစခ်င္တာ။ ကိုယ္နဲ႔သာ ယွဥ္ၿပိဳင္လာမယ္ဆိုရင္
ကိုယ့္အရည္အေသြးမ်ဳိးကို ကိုယ္ပဲပိုင္ဆိုင္ထားခ်င္တယ္။ ဒါ မစၧရိယလို႔ေခၚတယ္။
မစၧရိယဆိုတာလဲ အတူတူပဲ။ ေဒါသနဲ႔ယွဥ္တြဲတယ္။
အရပ္ထဲမွာေတာ့ မစၧရိယဆိုတာ ႏွေျမာတာ။ ႏွေျမာအိုးမို႔ ဘာမွမလွဴဘူး။ မတန္းဘူး။ မေပးဘူး။
မကမ္းဘူးလို႔ ေျပာၾကတယ္။ မစၧရိယက ႏွေျမာတာခ်ည္းပဲမဟုတ္ဘူး။
မစၧရိယဆိုတာ ကိုယ္ႀကီးပြားသလို သူ မ်ား
မႀကီးပြားေစခ်င္ဘူး။ ကိုယ္ေအာင္ ျမင္သလုိ သူမ်ား မေအာင္ျမင္ေစခ်င္ဘူး။ အဲဒါမ်ဳိးကို
မစၧရိယလို႔ေျပာတာ။''
စင္စစ္မစၧရိယဟူသည္ အကုသိုလ္ေစတ သိက္ပင္ျဖစ္ပါသည္။
ဝန္တိုျခင္းသေဘာျဖစ္ပါသည္။ ဤဝန္တိုမႈကို အတြင္းသႏၲာန္တြင္ ေမြးျမဴ လိုက္သည္ ႏွင့္ မိမိ၏ဘဝကို
ေလာင္ၿမိဳက္မည့္မီးကို မိမိကိုယ္ တိုင္ ေမႊးလိုက္ျခင္းသာျဖစ္ပါ၏။ ဝန္တိုခံရသူမွာ ပူ
ေလာင္ျခင္းမရွိဘဲ မိမိကိုယ္တိုင္ ဦးစြာပူေလာင္ေပ လိမ့္မည္။
ေတာင္ၿမိဳ႕ မဟာဂႏၶာ႐ံုအရွင္ဇနကာဘိ ဝံသဆရာေတာ္ႀကီးကလည္း
မစၧရိယႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ဤသို႔မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါ၏။
''လူအမ်ား၌ ကိုယ့္ထက္ အိမ္ေကာင္းယာ
ေကာင္းရွိမွာစိုးျခင္း၊ ကိုယ့္ထက္ဥစၥာဓန ေပါမွာစိုးျခင္း၊ ေရာင္းဝယ္ေကာင္းမွာစိုး ျခင္း၊
ကိုယ့္ထက္ေဆြမ်ဳိးညာတိ ေပါမွာစိုး ျခင္း၊ ကိုယ့္ထက္လွမွာစိုးျခင္း၊ ကိုယ့္ထက္ ဂုဏ္ႀကီးမွာစိုးျခင္း၊
ကိုယ့္ထက္ တတ္သိ မွာစိုးျခင္း..စေသာ သေဘာမ်ားရွိတတ္ ေလသည္။ ထုိသေဘာမ်ားက မစၧရိယပင္
တည္း။ ထုိသို႔ မစၧရိယျဖစ္သည့္အတြက္ တစ္ဖက္လူ အက်ဳိးမယုတ္ဘဲ ကိုယ့္မွာ သာ စိတ္ယုတ္မာရွိေၾကာင္း
ထင္ရွားရ ကား၊ ဤမစၧရိယကို ဝါသနာႏွင့္တကြ အျမစ္ပါျပဳတ္ေအာင္ႀကိဳးစား၍ ျဖဳတ္ သင့္ၾကေလသည္။''
တကယ္ေတာ့ စိတ္ထဲတြင္ မည္သည့္မစၧ ရိယမွ
အဝင္မခံသင့္ပါ။ သဝန္တိုမႈတစ္ခုခုကိန္းဝပ္ လာသည္ႏွင့္ စိတ္သည္ မစင္ၾကယ္ေတာ့။ ညစ္ႏြမ္း
သြားသည္။ သဝန္တိုမႈဟူေသာ စိတ္ဓာတ္၏ မစင္ ၾကယ္မႈအဂၤါက အကုသိုလ္ကို ေမြးဖြားေပးသည္။ သဝန္တိုေနစဥ္အခိုက္အတန္႔
မိမိ၏အတြင္းသႏၲာန္ ကို ငဲ့ေစာင္းၾကည့္လွ်င္ မည္မွ်ေသးသိမ္ႏံု႔နဲေနေၾကာင္း၊ ေအာက္တန္းက်ေနေၾကာင္း
ရွက္စဖြယ္ေတြ႕ျမင္ရေပ လိမ့္မည္။ သဝန္တိုေနခ်ိန္တြင္ သူေတာ္ေကာင္းဓာတ္ ကင္းမဲ့ေနပါသည္။
မစၧရိယငါးမ်ဳိးရွိပါသည္။ မိမိေနေသာေန
ရာတြင္ အျခားသူလာေနမည္ကို မလိုလားမႏွစ္သက္ ျခင္းမွာ အာဝါသမစၧရိယျဖစ္ပါ၏။ မိမိႏွင့္
ေပါင္း သင္းရင္းႏွီးခင္မင္သူကို အျခားသူတစ္ဦးက ခင္မင္ ရင္းႏွီးမည္ကို မလုိလားမႏွစ္သက္ျခင္းမွာ
ကုလမစၧ ရိယ ျဖစ္ပါသည္။
မိမိရရွိေသာ ေငြေၾကးဥစၥာမ်ဳိးကို အျခားသူေတြရမည္ကို
မလိုလားမႏွစ္သက္ျခင္းမွာ လာဘမစၧရိယျဖစ္ပါ၏။ ေဆြမ်ဳိးအသိုက္အဝန္းအထဲ မွာပင္ျဖစ္ေစ၊ ႐ံုးဌာန
လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းမွာပင္ျဖစ္ ေစ၊ ၿမိဳ႕နယ္အတြင္းမွာပင္ျဖစ္ေစ၊ ႏုိင္ငံအတြင္းမွာပင္
ျဖစ္ေစ၊ မိမိသာလွ်င္ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားေအာင္ျမင္ ခ်င္ၿပီး အျခားသူတုိ႔ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားမည္ကို
သဝန္ တို မႏွစ္ၿမိဳ႕ျခင္းမွာ ဝဏၰမစၧရိယျဖစ္ပါ၏။ မိမိ သိ ထားေသာ တရားထူး၊ အသိပညာ၊ ဗဟုသုတမ်ားကို
မိမိသာလွ်င္ သိရွိတတ္ေျမာက္လိုၿပီး အျခားသူမ်ား သိရွိေအာင္ ျဖန္႔ေဝမေပးခ်င္ျခင္းမွာ
ဓမၼမစၧရိယျဖစ္ ပါ၏။ ဤသဝန္တိုျခင္းငါးပါးကို အတြင္းသႏၲာန္အ တြင္း လံုးဝ ဝင္ေရာက္ခြင့္မေပးျခင္းသည္ပင္
သူေတာ္ ေကာင္းတို႔၏ သြင္ျပင္လကၡဏာတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။
အခ်ဳိ႕သူတို႔သည္ ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲတတ္
သည္။ သူတစ္ပါးတို႔အေပၚ မ႐ိုးမေျဖာင့္ဆက္ဆံတတ္ သည္။ သူ႔အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ဆိုလွ်င္ အျခားသူမ်ား
အေပၚ လွည့္စားဖို႔ဝန္မေလး။ ပရိယာယ္လုပ္ဖို႔ ဝန္ မေလး။ သည္လိုလူေတြက သူတို႔၏အတြင္းသႏၲာန္
တြင္ ''ပူ'' ေနသလား၊ ''ေအး'' ေနသလားဟူသည္ကို အျခားသူတို႔ မရိပ္မိေစရန္လည္း ပီပီျပင္ျပင္ဟန္
ေဆာင္ႏုိင္စြမ္းရွိ၏။ သူတို႔က အျခားသူတို႔ႏွင့္ဆက္ ဆံရာတြင္ အရွိပကတိအတိုင္း ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း႐ိုး
႐ိုးသားသား မဆက္ဆံ၊ မေျပာဆို၊ ေကာက္က်စ္စဥ္း လဲသူပီပီ အခ်က္အလက္မွန္၊ အျဖစ္အပ်က္မွန္တို႔ကို
ဖုံးဖုံးကြယ္ကြယ္ျပဳ၏။ ထိမ္ထိမ္ခ်န္ခ်န္ သိုဝွက္၏။ ထုိသူမ်ဳိးႏွင့္ မလႊဲသာ၍ ဆက္ဆံရသူမ်ားအေနျဖင့္
ေနာက္ေက်ာ လံုစရာအေၾကာင္းမရွိ။ တစိုးရိမ္ရိမ္တ ေၾကာင့္ၾကၾကျဖစ္စရာေတြခ်ည္းျဖစ္၏။ သံသယဝင္
စရာေတြခ်ည္းျဖစ္၏။ စိတ္ႏွလံုးမေအးခ်မ္း၊ ပူပန္စရာေတြခ်ည္းျဖစ္၏။
အခ်ဳိ႕သူတို႔က မာယာအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ပရိယာယ္
အေထြေထြ၊ ေကာက္က်စ္လွည့္စားမႈအဖံုဖံု သံုးၿပီး ကိုယ္က်ဳိးရွာေနသည္ကိုပင္ မိမိကိုယ္ကိုယ္'ေတာ္'
လွ ၿပီး 'တတ္' လွၿပီ 'အရည္အခ်င္းရွိ' လွၿပီဟု ထင္မွတ္ ဂုဏ္ယူေနတတ္သည္။ သူ၏ ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲမႈ
ေတြ၊ မာယာပရိယာယ္ေတြကို တစ္ဖက္သူဘယ္ေတာ့ မွ မသိဟုပင္ ထင္မွတ္ထားဟန္တူသည္။ သည္လို ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲသူေတြေၾကာင့္
လူ႔အသိုက္အဝန္း တြင္ လူအခ်င္းခ်င္း မသင့္ျမတ္မႈမ်ား၊ ရန္ပြဲမ်ား၊ အ မုန္းတရားမ်ား ျဖစ္ပြားေပၚေပါက္လာျခင္းျဖစ္ပါ၏။
ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲကာ လိမ္လည္လွည့္ျဖားျခင္းသည္ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းအတြင္း ပဋိပကၡမ်ား၊ ျပႆနာမ်ားကို
ဖန္တီးျဖစ္ေပၚေစပါသည္။ အတြင္းသႏၲာန္တြင္ သူ ေတာ္ေကာင္းဓာတ္ ေျခာက္ေသြ႕ကင္းမဲ့ေနသူမ်ား
သည္ ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲတတ္ပါ၏။
ပုထုဇဥ္လူသားတို႔အေနႏွင့္ အဆင္မေျပ
မႈ၊ အလုိမက်မႈ၊ အေစာ္ကားခံရမႈ၊ အဖိႏွိပ္ခံရမႈတို႔ ႏွင့္ ႀကံဳဆံုေသာအခါ အနည္းႏွင့္အမ်ား
ေဒါသထြက္ တတ္ၾကသည္မွာ ဓမၼတာသာျဖစ္ပါ၏။ သို႔တေစ လူ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး စိတ္ေနစိတ္ထားႏွင့္
အသိဥာဏ္ ကြာဟျခားနားမႈေၾကာင့္ ေဒါသထြက္ရာ၌ အျပင္း အေပ်ာ့ ကြာျခားတတ္ေပသည္။ အခ်ဳိ႕က
မေျပာပ ေလာက္ေသာ အေၾကာင္းအေပၚမူတည္၍ ေဒါသ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ေပါက္ကြဲသည္။ ဓမၼအသိရွိသူက
မေျပာပေလာက္ေသာအေၾကာင္းအေပၚ ေဒါသမျဖစ္ ေအာင္ စိတ္ကိုထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္သည္။ အမွန္ေတာ့
ေဒါသ ဟူသည္ အကုသိုလ္ေရေသာက္ျမစ္သံုးသြယ္တြင္ တစ္ ခုအပါအဝင္ျဖစ္ပါ၏။ အကုသိုလ္ေစတသိက္ျဖစ္
ပါ၏။
ထစ္ခနဲဆို ေဒါသျဖစ္လြယ္လြန္းျခင္းသည္
သူေတာ္ေကာင္းလကၡဏာမဟုတ္ေလပါ။ ေဒါသျဖစ္ လြယ္တတ္ေသာ စ႐ိုက္ဆုိးေၾကာင့္ ဒုစ႐ိုက္မႈေတြျဖစ္
ကာ ဘဝလမ္းေၾကာင္း တိမ္းေစာင္းသြားသူေတြအ ေၾကာင္း မႈခင္းသတင္းမ်ားတြင္ ဖတ္႐ႈေနရပါသည္။
စင္စစ္ ရင္တြင္း၌ ဓမၼဓာတ္မတည္ကိန္းေလ ေဒါသ စ႐ိုက္ႀကီးေလပင္ျဖစ္ပါ၏။
အထက္ပါဓမၼပဒတြင္ ဘုရားရွင္က ''ဝန္ တိုျခင္း၊
ျငဴစူျခင္း ေကာက္က်စ္ စဥ္းလဲျခင္းတုိ႔သည္ သူေတာ္ေကာင္းလကၡဏာမဟုတ္ေၾကာင္း ေဟာၾကား မိန္႔ျမြက္ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
သူေတာ္ေကာင္းျဖစ္လိုသူ တိုင္း မိမိ၏အတြင္းသႏၲာန္တြင္
သူတစ္ပါးအေပၚ ဝန္ တိုျခင္း၊ ျငဴစူျခင္း၊ ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲျခင္းႏွင့္ ေဒါသ အမ်က္ထြက္လြယ္ျခင္းဟူေသာ
စ႐ိုက္ဆိုးမ်ား မတည္ ကိန္းေအာင္ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ၾကရမည္ျဖစ္ ပါ၏။
မင္းနန္(ေမာ္ကၽြန္း)
ေရးသားသည္။
https://www.facebook.com/yangonmediagroup/photos/a.335477406471186.83922.33
No comments:
Post a Comment