သီခ်င္းဆိုတဲ့အခါ ဘာလို႔ ပံုမွန္ရွိရမယ့္ အသံထက္ မသိမသာ ျမင့္ေနျခင္း (Sharp) နဲ႔ နိမ့္ေနျခင္း (Flat) ေတြျဖစ္ရတာလဲ ?
ဒါကိုု ေလ့လာဖိုု႔အတြက္ ဂီတဆိုုတာ ဘာသာစကားဆိုုတာရယ္ .. ဂီတကိုုေလ့လာရင္ အျခားဘာသာစကားေတြလိုုပဲ Skill 4 ခုု ရွိတယ္ဆိုုတာ သိရပါမယ္ ။
ဟုတ္ၿပီ ဘာလို႔ Out of Tune (ကီးေခ်ာ္) ေနရသလဲဆိုတဲ့အေျဖကို ေပးရမယ္ဆိုရင္ ဒီစေကး ၄ခု ထဲက Note အဖတ္ (Sight - Singing) နဲ႔ အၾကားစြမ္းရည္ (Ear Training) အပိုင္း အားနည္းလို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္.. အဆင့္ျမင့္လာရင္ေတာ့ အေရးအဖြဲ႔ (Music Theory ) အပိုင္းပါလိုလာလိမ့္မယ္.. ဝါသနာပါလို႔ သီခ်င္းေတာ့
ညည္းဖူးၾကေပမယ့္ အေပၚက စေကး ၃ခုကိုေတာ့ သင္ယူဖို႔ လိုတယ္ဆိုတာ ေယာင္လို႔ေတာင္ စဥ္းစားမိမွာ မဟုတ္ဘူး.. ဒီစေကးေတြက တခုနဲ႔တခု ဆက္စပ္ေနတာ..
🔵ေရးတတ္မွ ဖတ္တတ္မယ္…
🔵ဖတ္တတ္မွေျပာတတ္မယ္ ...
🔵ေျပာတတ္မွ ၾကားမယ္…
🔵ၾကားဖူးမွ နားလည္မယ္…
🔵နားလည္မွ ျပန္ေျပာနိုင္မယ္…
ဥပမာ သင္မသိတဲ့ မၾကားဖူးတဲ့ ဘာသာစကား တစ္ခုကို သင္ယူကာစမွာ အသံေနအသံထား မွားၿပီး အိုးနင္းခြက္နင္း ေျပာေနတာဟာ ဂီတမွာ ဆိုရင္ ကီးေခ်ာ္ေနတာပဲေပါ့..
သင္ၾကားဖူးတဲ့သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို ျပန္ဆိုျခင္းဟာ ဂီတဘာသာစကားကို သင္ယူတတ္ေျမာက္ ထားျခင္း မမည္ပါဘူး.. သေဘာက ကိုရီးယား ဇာတ္ကား ၾကည့္တာမ်ားလို႔ ကိုရီးယားဘာသာ စကား တခ်ိဳ႕လိုက္ေျပာနိုင္ေပမယ့္ တိတိပပ ေရးနိုင္ ဖတ္နိုင္ နားလည္နိုင္စြမ္း မရွိသလိုေပါ့..
အဲဒီေတာ့ ဒီစေကး ၄ခုစလံုးပါဝင္တဲ့ ဂီတဘာသာစကားကို တတ္ေျမာက္ၿပီဆိုရင္ ကီးေခ်ာ္ျခင္းသာမက အျခားျပႆနာေတြ ျဖစ္တဲ့ စည္းခ်က္ေတြေခ်ာ္ေနတာ.. သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို မွန္ကန္စြာ အဝင္အထြက္ မလုပ္တတ္တာ စတာေတြပါေျပလည္သြား မွာပါ.. ဒါေတြက သင္ယူလို႔ရတဲ့အရာေတြပါ..
Technical ပိုင္းကၾကည့္ရေအာင္ ဘာလို႔ Out of Tune ျဖစ္သလဲဆိုတာ..
မိမိမရင္းႏွီးတဲ့ အသံတခုကိုၾကားရင္ ဦးေႏွာက္က ဘာသာျပန္ဖို႔ အခ်ိန္တခုလိုတယ္.. ဘာအသံလဲေပါ့.. ဒီအဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းေတြက ျပဳမူလႈပ္ရွားၾကတာ.. ဥပမာ
ၾကားတဲ့ အသံ (Pitch) တစ္ခုကိုျပန္ဆိုမယ္ဆိုပါေတာ့..
ဦးေႏွာက္က အသံတုန္ခါမႈတစ္ခုကို ၾကားျခင္းအားျဖင့္ လက္ခံရရွိတယ္
ဘာသာျပန္တယ္.. အဲဒီ Data ကို အသံထုတ္လႊတ္ေပးမယ့္ Vocal Cords ဆီကိုပို႔ၿပီးတုန္ခါေစျခင္းျဖင့္ ၾကားတဲ့ အသံ (Pitch) အတိုင္းျပန္ဆိုနိုင္မယ္ေပါ့..
ဒီေနရာမွာ သင္က စိုးရိမ္စိတ္ မွားမွာ ေၾကာက္တဲ့ စိတ္လြန္ကဲေနရင္ ဦးေႏွာက္က ဘာသာျပန္တဲ့ အလုပ္ကို ေကာင္းစြာ မလုပ္နိုင္ပဲ Data အမွားကို အသံထြက္တဲ့အဂၤါရပ္ေတြ ဆီပို႔မိတဲ့အခါ အသံ (Pitch)
ကလဲ မွားေတာ့တာေပါ့.. ဒါေၾကာင့္ အစပိုင္းမွာ အသံေတြကို မွန္ကန္စြာသီဆိုနိုင္ဖို႔ ဦးေႏွာက္ကို ဘာသာျပန္နိုင္ဖို႔ အခ်ိန္တခုေပးဖို႔လိုတယ္.. ေနာက္ပိုင္း ဒီအသံေတြကို မွတ္မိလာတဲ့အခါ မွန္မွန္နဲ႔ ျမန္ျမန္ သီဆိုနိုင္လာလိမ့္မယ္.. ဒါဆို Out of Tune (ကီးေခ်ာ္) ျဖစ္တာ ေတြလဲ မရွိသေလာက္နဲသြားမွာပါ..
🔵အျခားျဖစ္နိုင္ေျခမ်ား..
ကၽြန္ေတာ့္ သင္ၾကားမႈ အေတြအႀကံဳအရ ဝါသနာရွင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ အသံတစ္ခုထြက္လာဖို႔အတြက္ လိုအပ္တာထက္ပိုၿပီး အင္အားသံုးသီဆိုၾကတယ္.. အက်ိဳးဆက္ အေနနဲ႔ ဒီအသံမ်ိဳးေတြဟာ မသိမသာ
ျမင့္ေန (Sharp) ျဖစ္ေနတတ္တယ္..
Over Use အင္အားသံုးတာမ်ားလို အသံထိသြားရင္လဲ အျမင့္သံေတြမေရာက္ေတာ့ပဲ အၿမဲ (Flat) ျဖစ္ေနတတ္တယ္.. ဒါကေတာ့ အႏၲရာယ္ ရွိတယ္.. ကိုယ္က အခုေျပာခဲ့သလိုမ်ိဳး ဆိုမိေနရင္ သတိထား.. ေနာက္တစ္ခုက သီဆိုရမယ့္သီခ်င္းရဲ႕ အသံအနိမ့္အျမင့္ (Pitch Range) ဟာ မိမိရဲ႕ Vocal Range အထက္ကို ေက်ာ္လြန္ေန
ရင္လည္း Out of Tune ျဖစ္တတ္ပါတယ္..။
ဒီအခ်က္အလက္ေတြက ေယဘူယ်အားျဖင့္သာျဖစ္ပါတယ္..ျဖစ္နိုင္
ေျခေတြလဲ အမ်ားႀကီးရွိပါေသးတယ္.. ႀကံဳေတြ႔ရတဲ့ အသံပိုင္းဆိုင္ရာ
ျပႆနာေတြကလဲ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္မတူတဲ့အတြက္
ေျဖရွင္းရတဲ့ နည္းလမ္းေတြကလဲ မတူနိုင္ပါဘူး.. အသံကိုၾကားမွသာထိထိေရာက္ေရာက္ ေျဖရွင္းေပးနိုင္မွာပါ..။
ဒီေဆာင္းပါေလးလဲ ဝါသနာရွင္ေတြအတြက္ အေထာက္အကူတစ္ခ
ုျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ ေမ်ွာ္လင့္ပါတယ္..။
ခ်စ္ခင္စြာျဖင့္..
Eain Min Htet
No comments:
Post a Comment