ဘာေၾကာင့္ ၀န္ထမ္းေလ့က်င့္မႈေတြဟာ လက္လီလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္အေရးၾကီးရတာလဲ ? (အပိုင္း - ၁)
အကယ္၍ မိတ္ေဆြဟာ တစ္ေန့တစ္ျခား ေအာင္ျမင္လာတဲ့ လက္လီအေရာင္းဆိုင္ ရဲ့ ပိုင္ရွင္ ဒါမွမဟုတ္ စီမံခန့္ခြဲရသူူ ျဖစ္ေနရင္ေတာ့ မိတ္ေဆြတာဝန္ယူရတဲ့ အပိုင္းေတြက မ်ားျပားလြန္းလွပါတယ္ ။ ပစၥည္းအမွာစာ လုပ္ရသူ ဟာလည္း ကိုယ္တိုင္၊ ဝန္ထမ္းအသစ္ေတြ ေခၚယူရတာကလည္း ကိုယ္တိုင္ ၊ စာရင္းအင္းေတြ တြက္ခ်က္ရသူ ဟာလည္း ကိုယ္တိုင္ပဲ ျဖစ္ေနမွာပါ။ ဒီထဲမွာမွ ဝန္ထမ္းေတြကို လက္လီအေရာင္းသင္တန္းထပ္ေပးရအံုးမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေတာ္ေတာ့္ ကို မ်ားသြား ျပီလို့ ထင္ရမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ လက္ေတြ႕မွာေတာ့ ဒီအေတြးအျမင္ထက္ မွားနိုင္တာ မရွိေတာ့ပါဘူး။ ဘာလို့လဲဆုိေတာ့ သင္တန္းေကာင္းေကာင္း ရထားတဲ့ ဝန္ထမ္းေတြက ေရာင္းအားေကာင္းေကာင္း ကို ရရွိေစနိုင္လို့ ပါ။
ဒီ Topic မွာမိတ္ေဆြကို လမ္းေျကာင္းမွန္ ေပၚကို တင္ေပးဖို့အတြက္ ဝန္ထမ္းေတြကို ဘယ္လို ထရိန္နင္ (Training) ေပးရမယ္ကစလို့ သူတို့ ဆီက အေကာင္းဆံုးရလာဒ္ ေတြကို ဘယ္လိုရေအာင္ လုပ္ရမယ္ ဆိုတာေတြအထိ ေဖာ္ျပေပးထားပါတယ္။
အေရာင္းဝန္ထမ္း ထရိန္နင္ (Training) ကဘာေျကာင့္ အေရး ျကီးတာလဲ?
အေရာင္းဝန္ထမ္းထရိန္နင္ဟာ လက္လီဆိုင္ေသးေသးေလးေတြထိ ေတာင္အေရးပါလွပါတယ္။ မိတ္ေဆြရဲ့ ဝန္ထမ္းေတြကို မိမိတို့ ဆိုင္ရဲ့ ေရာင္းသမွ် ပစၥည္းေတြနဲ့ ရင္းနွီးကြ်မ္းဝင္ ေစရံုသာမက လက္လီဆိုင္ေတြမွာ ျဖစ္ေလ့ရွိတဲ့ ပစၥည္းခိုးခံရတဲ့ ျပႆနာမ်ိုးေတြကို ပါ ေလ်ာ့က်ေစျပီး ေရာင္းအားေကာင္းေစနိုင္တဲ့ အေလ့အက်င့္ေကာင္း ေတြပါ ရေစခ်င္မွာပါ။ ဒီ Topic မွာ လက္လီအေရာင္း ဝန္ထမ္းထရိန္နင္ေတြကေန လုပ္ငန္းတစ္ခုလံုးကို ဘယ္လို တိုးတက္ေစနိုင္သလဲဆိုတာ ဥပမာေတြနဲ့ ရွင္းျပထားပါတယ္။
(၁) ေရာင္းအားတက္ေစျခင္း
အေရာင္းဝန္ထမ္း ထရိန္နင္ကို ဘာေျကာင့္ လုပ္သင့္သလဲဆိုတဲ့ အဓိကအေျကာင္းရင္းကေတာ့ မိတ္ေဆြရဲ့ ဝန္ထမ္းေတြကို ဆိုင္က ပစၥည္းအသစ္ေတြရဲ့ အေျကာင္းကို သိေစနိုင္ဖို့ ၊ ေရာင္းပံု ေရာင္းနည္းစနစ္ ေကာင္းေကာင္းေတြကို ပိုင္နိုင္ေစခ်င္လို့၊ ျပီးေတာ့ ဘယ္လို customer မ်ုိး ကို ဘယ္လိုေရာင္းရင္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္မလဲ ဆိုတဲ့လူေပၚကိုလိုက္ျပီး အေျခအေနကိုသံုးသပ္တတ္ ေစခ်င္လို့ပါ။ ေကာင္းေကာင္းေလ့က်င့္သင္ျကားေပးထားတဲ့ ဝန္ထမ္းေတြက ဝယ္သူကိုေပ်ာ္ ရြွင္ ေစနိုင္ပါတယ္။ ဝယ္သူေတြ ေပ်ာ္တယ္ဆိုရင္ မိမိဆိုင္မွာ အျမဲတမ္းေဖာက္သည္ေတြျဖစ္လာဖို့ အခြင့္အေရး ပို မ်ားသြားပါျပီ။
(၂) မိမိရဲ့ နယ္ပယ္မွာ ကြ်မ္းက်င္သူအျဖစ္ သတ္မွတ္ခံရျခင္း
ထိေရာက္တဲ့ အေရာင္းထရိန္နင္ အစီအစဥ္နဲ့ ဝန္ထမ္းေတြရဲ့ ယံုျကည္ကိုးစားမွု ေတြဟာ မိတ္ေဆြကို က်ြမ္းက်င္သူတစ္ေယာက္၊ႏွံ့ စပ္သိျမင္သူတစ္ေယာက္ အျဖစ္ သတ္မွတ္ျခင္း ခံရနိုင္ပါတယ္။ ဥပမာဆိုျကပါစို့၊ မိတ္ေဆြဟာ မိတ္ေဆြတို့ ျမိဳ႕က စားေသာက္ဆိုင္မွာ ကိုယ္တိုင္စပ္ ဘီယာ ေရာင္းတယ္ဆိုပါေတာ့။ အကယ္၍ သာ အေရာင္းဝန္ထမ္းထရိန္နင္ ေကာင္းေကာင္းသာ ရခဲ့ မယ္ဆိုရင္ မိတ္ေဆြရဲ့ ဝန္ထမ္းေတြဟာ အေရာင္းစာရင္းမွတ္တာေတြ၊ ပစၥည္းျပန္မွာတာေတြအျပင္ ကိုယ့္ရဲ့ customer ကို ဘယ္ ဘီယာ အမ်ိုးအစား ဟာျဖင့္ ဘယ္လိုေဖာ္စပ္ထားျပီး၊ ဘယ္အစားအစာ နဲ့ အေကာင္းဆံုး တြဲဖက္စားသံုး နိုင္ေျကာင္းေတြကိုပါ အျကံုျပုနုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုဗဟုသုတေတြရွိတဲ့အတြက္ မိတ္ေဆြဟာ ဘီယာကို ဘဲ ေရာင္းတာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ခံစားမွု အေတြ့အျကံု ကိုပါ ေရာင္းတာျဖစ္သြားပါျပီ။ မိတ္ေဆြရဲ့ ေဖာက္သည္ေတြ ကိုယ္တိုင္စပ္ ဘီယာေတြ ျမည္းစမ္းခ်င္တိုင္း မိတ္ေဆြရဲ့ ဆိုင္ကို အျမဲသတိရေနေစမွာပါ။
ဘာေၾကာင့္ ၀န္ထမ္းေလ့က်င့္မႈေတြဟာ လက္လီလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္အေရးၾကီးရတာလဲ ? (အပိုင္း - ၂)
(၃) သတင္းတစ္ခုတည္း တသမတ္တည္းျဖစ္ေစျခင္း
အေရာင္း၀န္ထမ္း ထရိန္နင္ေကာင္းေကာင္း ေပးထားေစျခင္းဟာ မိတ္ေဆြရဲ႕၀န္ထမ္းေတြကို မိတ္ေဆြလုပ္ငန္းရဲ႕ ေစ်းကြက္မဟာဗ်ဴဟာနဲ႔ ရင္းႏွီးကြ်မ္း၀င္မွုရွိေစၿပီး လူကိုယ္တိုင္ေတြ႕တဲ့အခါမွာေရာ online မွာေရာ တသမတ္တည္းေသာ သတင္းကို ေပးႏိုင္မွာပါ။ မိတ္ေဆြရဲ႕၀န္ထမ္းက တစ္ေနရာမွာ တစ္မ်ဴိးျဖစ္ေနတဲ့ သတင္းေတြေပးၿပီး ကိုယ့္ရဲ႕ အမွတ္တံဆိပ္ကိုထင္ေရာင္ထင္မွားေတြ လုံး၀မျဖစ္ေစခ်င္ပါဘူး။ မၾကာခင္ေပးမယ့္ ပရိုမိုးရွင္း ေစ်းေရာင္းပြဲေတြ ႏွင့္အျခားပြဲကို အသိေပးတဲ့အခါမွာျဖစ္ေစ၊ ကိုယ့္လုပ္ငန္းရဲ့ စံႏွုန္းေတြကိုေျပာတဲ့အခါမွာျဖစ္ေစ တသမတ္တည္းျဖစ္ေနေစဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။
(၄) ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕စိတ္ထားေရးရာ ပိုမိုေကာင္းမြန္လာေစျခင္း
အေရာင္း၀န္ထမ္းထရိန္နင္မွာ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံ လိုက္ျခင္းဟာ မိတ္ေဆြဟာ မိတ္ေဆြ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕တက္လမ္း ၊တိုးတက္မွဳေတြကို ဂရုစိုက္တဲ့သူအျဖစ္ ေပၚလြင္ေစမွာပါ။ ဒီလိုဂရုစိုက္မွုေတြဟာ ဘယ္ေလာက္ထိ ထိေရာက္နိုင္လဲဆုိရင္ ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ စိတ္ဓါတ္ေရးရာပိုင္းကို ထိန္းသိမ္းျမွင့္တင္ ေပးေစႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလုပ္ငန္းေလးဟာ မိတ္ေဆြပိုင္တာျဖစ္ေပမယ့္ ၀န္ထမ္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ သူတို႔ဘ၀ထက္ ပိုၿပီးႀကီးမားေကာင္းမြန္တဲ့အရာတစ္ခု၊ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုမွာ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းအျဖစ္ ပါဝင္ ပတ္သတ္ခ်င္ၾကၿပီး တူညီတဲ့ဘုံအိမ္မက္တစ္ခုကို ရယူတဲ့အခါမွာ အေရးပါ အရာေရာက္သူေတြ ျဖစ္ခ်င္ၾကပါတယ္။အခ်ိန္ပိုင္းအေရာင္းအလုပ္တစ္ခုကုို တကယ္ေကာင္းမြန္တဲ့ ဘ၀အေတြ႕အႀကဳံ အျဖစ္ေျပာင္းလဲႏိုင္မဲ့ နည္းလမ္းငယ္ေလးေတြကို ရွာေဖြသင့္ပါတယ္။ အေသးစားလုပ္ငန္းေတြရဲ႕ အားသာခ်က္ကေတာ့ မိတ္ေဆြရဲ႕၀န္ထမ္းေတြကို ပိုၿပီးနီးနီးကပ္ကပ္ ႀကီးၾကပ္ႏိုင္ျခင္းပါ။ ဒီေတာ့မိမိ၀န္ထမ္းေတြကိုသူတို႔ဟာ ကိုယ့္ရဲ႕လုပ္ငန္းေအာင္ျမင္မွုမွာ ဘယ္ေလာက္ထိ အေရးပါတယ္ဆိုတာ သိေစသင့္ပါတယ္။
(၅) ၀န္ထမ္းအလုပ္ထြက္ႏွုန္းေလွ်ာ့ခ်ျခင္း
၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ စိတ္ဓါတ္ေရးရာပိုင္း ေကာင္းလာတယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ရဲ႕လက္ရွိ၀န္ထမ္းေတြျမဲေအာင္ ပိုထိန္း ထား ႏိုင္မွာပါ။ ဒါဆိုရင္ ၀န္ထမ္းအသစ္ရွာဖို႔၊ ငွားဖို႔၊ ထရိန္နင္ ျပန္ေပးရတယ္ဆိုတဲ့ စရိတ္ေတြကိုေလွ်ာ့ခ်ေစႏိုင္ မွာပါ။ထရိန္နင္ေကာင္းေကာင္းမရတာဟာ ၀န္ထမ္းေတြ အလုပ္ထြက္ရျခင္းရဲ႕ အဓိကအေၾကာင္းအရင္း ႏွစ္ခုထဲက တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့လက္လီအေသးစား အေရာင္းလုပ္ငန္းေတြမွာ ၀န္ထမ္းတုိုင္းအေရးႀကီးပါတယ္။ ဒီေတာ့ တျခားအေၾကာင္းအရင္းအတြက္ မဟုတ္ရင္ေတာင္ ၀န္ထမ္းေတြပိုျမဲဖို႔ဆိုတာ တစ္ခုနဲ႔တင္ အေရာင္း ၀န္ထမ္းထရိန္နင္ကို ေကာင္းေကာင္း ေပးသင့္ပါတယ္။
(၆) ေဘးအႏၱရာယ္ ပိုမို ကင္းရွင္းေစျခင္း
မိတ္ေဆြဟာ စတိုးဆိုင္အေသး တစ္ခုကိုျဖစ္ေစ၊စာအုပ္ဆိုင္ တစ္ဆိုင္ကို ပိုင္တာျဖစ္ေစ၊ မိတ္ေဆြရဲ့ ဝန္ထမ္းေတြနဲ့ ေဖာက္သည္ေတြရဲ့ ေဘးကင္းလံုျခံု စိတ္ခ်ရမွု ဟာ မိတ္ေဆြရဲ့ တာဝန္ျဖစ္လာပါျပီ။ ေလးလံတဲ့ ကုန္ပစၥည္း အထုတ္အပိုးေတြကို ဘယ္လိုေဘးကင္းေအာင္ သယ္ယူရမယ္ဆိုတာ သင္ျကားျပသေပးရျခင္းေတြ၊ ေဖာက္သည္ေတြ ခလုတ္မတိုက္ ေခ်ာ္မလဲေအာင္ ကုန္ပစၥည္းေတြကို ဘယ္လိုခင္းက်င္းျပသရမလဲ ဆိုတာေတြ သင္ျပေပးလိုက္ျခင္းျဖင့္ မိတ္ေဆြရဲ့ တာဝန္ကို ေပါ့သြားေစနုိင္ျပီး ၊ အႏၱရာယ္ကင္းကင္းအလုပ္လုပ္ႏိုင္မွာပါ။ အျခားအႏၱရာယ္ျဖစ္ေစႏိုင္တ့ဲ ထြက္လမ္း ပိတ္တာေတြ၊ စတိုခန္းထဲမွာ ေကာင္းေကာင္းမသိုေလွာင္တာေတြနဲ႕မစင္အညစ္အေၾကးေတြကိုပါ သတိထားရမွာပါ။ အနည္းဆံုးေတာ့ အေျခခံအလုပ္ခြင္အႏၱရာယ္နဲ႕ဘယ္လိုေဘးကင္းေအာင္ေနရမယ္ဆိုတ့ဲ အခ်က္ေလးေတြကိုေတာ့ ၀န္ထမ္းတိုင္းသိေအာင္လုပ္ရမွာပါ။
Credit :Global Wave Technology
No comments:
Post a Comment