ၿမန္မာနုိင္ငံကို ၂၀၁၄ထဲမွာ၀င္ေရာက္လာတဲ့
နုိင္ငံၿခားကုမၸဏီေတြက အလြန္ကိုမ်ားၿပားလာခဲ့ပါတယ္။ ၿမန္မာနိုင္ငံသူနိုင္ငံသားေတြ အတြက္
အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းေပါမ်ားလာတဲ့အတြက္အလြန္ပဲ၀မ္းေၿမာက္ မိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ၿမင္ေတြ႔ေနရတဲ့
အခက္အခဲတစ္ခုကေတာ့ နိုင္ငံၿခားသားမ်ားရဲ့အလုပ္လုပ္ပံုနဲ႔ ၿမန္မာတို႔ရဲ့အလုပ္လုပ္ပံုကြာၿခားၿခင္းဆိုတဲ့ၿပသနာပါပဲ။
ၿမန္မာေတြကလည္း ဒီေကာင္ေတြနဲ႔အလုပ္လုပ္ရတာ အရမ္းအာရံုေနာက္တယ္၊ ရစ္တယ္တို႔ေၿပာတတ္သလို၊
သူတို႔ရဲ့မ်က္လံုး ထဲမွာလည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔ေတြကို အထင္ေသးတဲ့အၾကည့္ေတြကို ၿမင္ရတတ္ပါတယ္။ဒါေၾကာင့္
သူတို႔နဲ႔ဆက္ဆံတဲ့အခါေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္ေတြ
ကို ကြ်န္ေတာ့္အေတြ႔အၾကံဳေပၚမူတည္ၿပီးအနည္းငယ္ေ၀မွ်ခ်င္ပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ့္အေတြ႔အၾကံဳအရ ေတာ့အေနာက္နိုင္ငံသားေတြၿဖစ္တဲ့ အေမရိကန္၊ဂ်ာမနီ၊နယ္သာလန္စတဲ့သူမ်ိဳးေတြရဲ့အလုပ္လုပ္ပံုေပၚမူတည္ၿပီးေၿပာၿပသြားမွာပါ။
တရုတ္ေတြနဲ႔ေတာ့အလုပ္တြဲမလုပ္ဖူးပါ၍ ဒီေဆာင္းပါးမွာ အေနာက္နုိင္ငံသား မ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံေရးကိုသာအဓိကထားၿပီးေၿပာသြားမွာၿဖစ္ပါတယ္။
#ပြင့္လင္းပါ။
ပြင့္လင္းတယ္ဆိုတာက ရုိးအတာကိုဆိုလိုတာမဟုတ္ပါဘူး။
ပါးပါးနပ္နပ္ ပြင့္လင္းတာကိုဆိုလိုတာပါ။ အင္တာဗ်ဴးထဲကစပြင့္လင္းရမွာပါ။ ဥပမာ သူ႔အလုပ္ေခၚေၾကာ္ၿငာမွာ
လစာက ၁၂၀၀၀၀ နဲ႔ ၁၈၀၀၀၀ ၾကားဆိုပါစို႔။ သင္က(၂)သိန္းေလာက္လိုခ်င္တယ္ဆိုပါစို႔။ အင္တာဗ်ဴးလည္း
ေမးၿပီးၿပီ။ သင့္ကိုလည္း သေဘာက်ၿပီဆိုရင္သင့္ကိုလစာကိစၥစေဆြးေႏြးေတာ့မွာပါ။ အဲဒိအခ်ိန္မွာေတာ့
သင့္အရည္အခ်င္းကို သင္ယံုၾကည္ရင္ လစာကိစၥကို တစ္ခါတည္းေဆြးေႏြးပါ။ သင္မေပ်ာ္ရႊင္နုိင္
ေလာက္မယ့္ လစာမ်ိဳးနဲ႔ လက္မခံပါနဲ႔။ ဘယ္အခ်ိန္ေလာက္မွာတိုးေပးနိုင္မလဲဆိုတာပါ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေမးပါ။
ဘာလို႔လစာအေၾကာင္းေၿပာရလဲ ဆိုေတာ့ ဒီၿပသနာကအၿဖစ္
မ်ားလို႔ပါ။ ေပးတဲ့လစာနဲ႔လုပ္ရတာက မတန္တာေတြ လုပ္ရတဲ့ အခါ ေၿပာလို႔႔လည္းမရ ေနာက္ဆံုးစိတ္ညစ္ၿပီးအလုပ္ထြက္
သြားတာ မ်ိဳးေတြေတြ႔ဖူးလို႔ပါ။ သင္ဘာလုပ္ရမလဲဲကိုအားမနာတမ္းေမးပါ။ သင္လုပ္ရမွာနဲ႔ သင္ရတဲ့လစာထုိက္တန္မွ
လက္ခံပါ။ ေနာက္ပိုင္းမွာ“လုပ္ရတဲ့အလုပ္နဲ႔လစာမတန္ပါဘူးကြာ”လို႔ေၿပာေနလည္း စိတ္ဆင္းရဲယံုက
လြဲၿပီးဘာမွလုပ္လုိ႔မရေတာ့ပါဘူး။
အလုပ္ခြင္ထဲေရာက္တဲ့အခါမွာလည္းပြင့္လင္းပါ။
သူခုိင္းတိုင္း ေခါင္းညွိတ္ၿပီးလုပ္ဖို႔မလိုပါဘူး။ ယုတၱိမရွိတဲ့
အရာမ်ားဆိုရင္ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းနဲ႔ ပါးနပ္စြာၿပန္တိုင္ပင္ပါ။
သူတို႔က အဲ့လိုတိုင္ပင္တာကိုၾကိဳက္ပါတယ္။
#တိက်ပါ။
ရံုးခ်ိန္ကိုတိတိက်က်လာပါ။ ၿမန္မာေတြရဲ့ထံုးစံက
ေနာက္က်တတ္ၾကပါတယ္။ သူတို႔ဆီမွာေတာ့ ေနာက္က်တယ္ဆိုတာအရမ္းရွက္ဖို႔ေကာင္းတဲ့အရာတစ္ခုပါ။
ဒါ့ေၾကာင့္ တတ္နိုင္သေလာက္ေနာက္မက် ပါေစနဲ႔။ ရံုးကို ၁၀မိနစ္ ၁၅မိနစ္ေစာေရာက္လို႔ဘာမွမၿဖစ္ပါဘူး။
ေနာက္က်ရင္ ကိုယ့္သိကၡာ ကိုယ္ခ်ေနသလိုပါပဲ။ တစ္ခ်ိဳ႕က ကားက်ပ္လို႔ေနာက္က်တယ္လို႔ ဆင္ေၿခေပးေလ့ရွိပါတယ္။
ကားက်ပ္ရင္ အိမ္ကေစာထြက္ပါ။
ကားက်ပ္တာဆင္ေၿခတစ္ခုမဟုတ္ပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ့္အလုပ္နဲ႔
ကြ်န္ေတာ့္ေနတဲ့ေနရာနဲ႔ မိနစ္၂၀ပဲ ေ၀းပါတယ္။ဒါေပမယ့္ကြ်န္ေတာ္မိနစ္(၂၀)ေလာက္ေစာၿပီး
ရံုးေရာက္ေအာင္ၾကိဳးစားပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ့ဂုဏ္သိကၡာကို ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ကာကြယ္တာပါ။ သင္အခ်ိန္မွန္ရင္
သင့္ကုိသင့္Bossက ေလးစားပါတယ္။ အခ်ိန္နဲဲ႔ပက္သက္ၿပီးတိက်ရံုမက အၿခားအရာေတြမွာလည္း တိက်ပါ။
ဥပမာ သင္ကေသာၾကာေန႔တိုင္း သင့္သူေဌးဆီ အီးေမးလ္ပို႔တယ္ဆိုပါစို႔။ အခ်ိန္မွန္ေအာင္ မပ်က္မကြက္
ေအာင္ၾကိဳးစားပါ။
#Why?
ဆိုတဲ့ေမးခြန္းအတြက္အေၿဖကိုအၿမဲစဥ္းစားထားပါ။
သူတို႔အေမးဆံုးေမးခြန္းကေတာ့ Why?ပါပဲ။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ ၿမန္မာေတြလိုမဟုတ္ပါဘူး။ သင္ေၿပာတဲ့အေၾကာင္းအရာတိုင္းအတြက္ ယုတၱိရွိတဲ့အေၿဖတစ္ခုုကိုသူတို႔အၿမဲလိုခ်င္ပါတယ္။
သင္က ယုတၱိရွိတဲ့အေၾကာင္းၿပခ်က္အၿမဲဲေပးနုိင္ရင္သင့္ကိုယ္သေဘာက်လာပါလိမ့္မယ္။
ဒီလိုမွမဟုတ္ပဲ Why? လို႔ေမးတိုင္း ဘာမွမေၿဖတတ္ရင္ေတာ့ ေရရွည္အတြက္မေကာင္းပါဘူး။
#Any questions?
Any suggestions? လို႔ေမးရင္ ႏႈတ္ဆိတ္မေနပါနဲ႔။
သူတို႔က သင့္ကို Any questions?
Any suggestions?လို႔အၿမဲေမးေလ့ ရွိပါတယ္။ သင့္ရဲ့ ထင္ၿမင္ခ်က္ ကိုလိုခ်င္တာပါ။ အဲ့ဒိအခ်ိန္မွာ
ၿမန္မာအမ်ားစုက ပါးစပ္ပိတ္ၿပီး ဘာမွေၿပာေလ့မရွိပါဘူး။ ဘာလိုလဲဆိုေတာ့ ငယ္ငယ္ေလးထဲကဆရာ၊ဆရာမေတြက
ေမးခြန္းၿပန္ေမးရင္မၾကိဳက္ခဲ့လို႔ပါပဲ။ အဲ့ဒိပညာေရး စနစ္ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ၿမန္မာေတြအၿမဲတမ္း
ေမးခြန္းမေမးတတ္ၾကပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ ကိုယ့္Boss ကအေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို စေဆြးေႏြးေနၿပီ
ဆိုကတည္းကကိုယ္ကစိတ္၀င္တစားနားေထာင္ရင္ ေမးခြန္းေတြေမးစရာရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အက်ိဳးအေၾကာင္းဆီေလ်ာ္တဲဲ့ေမးခြန္းမ်ိဳးေမးတတ္ပါေစ။
သင့္ရဲ့သေဘာထားကိုသူတို႔က တေလးတစားေမးတဲ့အခါမွာ သင့္ရဲ့သေဘာထားကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေၿပာၿပပါ။
#ယဥ္ေက်းပါ။
Sorry, Thank you, Execuse me စသၿဖင့္သင့္ေတာ္တဲဲ့ေနရာမွာသံုးတတ္ပါေစ။
“Of course!”ကိုသံံုးတတ္ပါေစ။
တစ္ခ်ိဳ႕က အဲ့ဒိ “Of course!” ကိုအရမ္းသံုးၾကပါတယ္။
“Of course!”ကို အသံၿပင္းၿပင္းနဲ႔ အသံထြက္ရင္ ရိုင္းပါတယ္။
ဥပမာ ေန႔လည္၂နာရီေလာက္မွာ သင့္Bossကသင့္ကို
“Have you finished your lunch?”လို႔႔ေမးတယ္ ဆိုုပါစို႔။ “Of course!”ကိုအသံၿပင္းၿပင္းနဲ႔
အသံထြက္ရင္ အဓိပၸါယ္က “စားၿပီးၿပီေပါ့ ဒီအခ်ိန္အထိမစားပဲ နဲ႔ငါကဘာလုပ္ေနရာမွာလဲ” ဆိုတဲ့အဓိပၸါယ္မ်ိဳးေပါက္ပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္အေတြ႔အမ်ားဆံုး အသံုးအႏႈန္း အမွားေလးကို အလ်င္းသင့္လို႔ရွင္းၿပသြားတာပါ။
#မနိုင္၀န္မထမ္းပါနဲ႔။
သင္လုပ္နိုင္တဲ့အလုပ္ထက္ အမ်ားၾကီးပိုလုပ္မၿပပါနဲ႔။
သူတို႔က အဲ့ဒါသင့္ရဲ့အ နိမ့္ဆံုး စြမ္းေဆာင္ရည္လို႔ ယူဆသြားပါလိမ့္မယ္။ ဥပမာသင့္ကတစ္ေန႔ကို
ေဆာင္းပါး ၂ပုဒ္ေရးနုိင္တယ္ဆိုပါစို႔။ သင္က ေလာဘတၾကီးနဲ႔ ရံုးစေရာက္ေရာက္ခ်င္းမွာ
ေဆာင္းပါး (၅)ပုဒ္ေလာက္တစ္ေန႔တည္း ေရးၿပလို္က္တာမ်ိိဳး ဆိုရင္ေတာ့ ေနာက္ပိုင္း(၅)ပုဒ္ဆိုတာ
သင္တစ္ေန႔ကိုအနည္းဆံုးေရးရမယ့္ အေရအတြက္ၿဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။ ဒီေတာ့ ပါးနပ္ပါေစ။
သင့္ကိုခိုကပ္ပါလို႔ေၿပာတာမဟုတ္ပါဘူး။
သင့္မွာရွိတဲ့ ခြန္အားနဲ႔ထုိက္တန္တဲ့ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးကိုထမ္းေဆာင္ပါ။ တၿဖည္းၿဖည္းနဲ႔
ပိုထမ္းေဆာင္နိုင္ေအာင္ၾကိဳးစားပါ။ ခ်က္ခ်င္းၾကီး မပါးမနပ္နဲ႔ အမ်ားၾကီးလုပ္ဖို႔မလုိပါဘူး။
#သင္ယူပါ။
သူတို႔ဆီကေနသင္ယူတာကို သူတို႔ကသေဘာက်ပါတယ္။
သင့္ကို သင္ယူလိုစိတ္ရွိတဲ့သူအၿဖစ္နဲ႔ သူတို႔သေဘာက်ပါလိမ့္္မယ္။ မသိရင္ေမးပါ။ မသိပဲနဲ႔
ရမ္းသမ္းမလုပ္ပါနဲ႔။ သူတို႔ဆီက ေသေသခ်ာခ်ာၿပန္ေမးပါ။
ေသခ်ာမွလုပ္ပါ။ သူတို႔ဆီကရနိုင္သမွ်ပညာကိုေလ့လာပါ။
#Englishစာေကာင္းမြန္ေအာင္အၿမဲၾကိဳးစားပါ။
English စာမပိုင္ၿခင္းကလည္း ရံုးမွာသူတို႔နဲ႔ဆက္ဆံတဲ့အခါ
အေတာ္ဒုကၡေပးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သင္အခု
Englishစာမေကာင္းေသးလည္း ၾကိဳးစားဖို႔
အခ်ိန္မွီပါေသးတယ္။ တခါတေလ ေတြ႔ေနရတာေတြကေတာ့
Misunderstanding လို႔ေခၚတဲ့ နားလည္မႈလြဲမွားၿခင္းပါပဲ။
ဘာသာစကားအခက္အခဲေၾကာင့္ တခါတေလမလိုအပ္တဲ့အခက္အခဲေတြကိုေတြ႔ရတတ္ပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္ေၿပာခဲ့တဲ့အထက္ပါအခ်က္မ်ားက
ၿပည့္စံုခ်င္မွၿပည့္စံုပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ နုိင္ငံၿခားသားအလုပ္လုပ္ေဖာ္ေတြနဲ႔ဆက္ဆံတဲ့အခါမွာေတာ့
အသံုး၀င္ပါလိ့မ္မယ္။ ထူးခြ်န္ထက္ၿမက္ၿပီး လစေကာင္းေကာင္းရရွိနိုင္ေသာ၀န္ထမ္းမ်ားၿဖစ္ၾကပါေစခင္ဗ်ာ။
မုိးရွင္း
(I.M.T)
No comments:
Post a Comment