ျပည္သူတုိ႕အေနျဖင့္ ၄င္းတုိ႕အခက္အ ခဲမ်ားအား
အစုိးရမွ ေဆာင္ရြက္ေပးရန္လုိ အပ္ေနေသာအေၾကာင္းအရာမ်ားအားအစုိး ရအဖြဲ႕ႏွင့္ အစုိးရဝန္ႀကီး
ဌာနဆုိင္ရာမ်ားမွ သိရွိျပဳျပင္ေဆာင္ရြက္ေပးႏုိင္ေစရန္အတြက္ ႏုိင္ငံပုိင္ႏွင့္ ပုဂၢလိကသတင္းစာမ်ားႏွင့္ဂ်ာနယ္
မ်ားရွိ လူထုေအာ္သံ၊ ျပည္သူ႔အသံအစရွိ ေသာ က႑မ်ားမွတစ္ဆင့္ျဖစ္ေစ၊ အစုိးရအဖြဲ႕ ႏွင့္
အစုိးရဝန္ႀကီးဌာနမ်ားသုိ႕ တိုက္႐ုိက္စာပို႔ ၍ျဖစ္ေစ၊ လမ္းမေပၚထြက္ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္၍ ျဖစ္ေစ
ေရးသားတင္ျပအသိေပးၾကေသာ္လည္း ျပည္သူတုိ႕၏ ဆႏၵႏွင့္ ျပည္သူတုိ႕၏အသံမ်ား အနက္ တခ်ိဳ႕မွာ
တပ္မေတာ္အစုိးရလက္ ထက္မွသည္ ဒီမုိကေရစီစနစ္ေျပာင္းလဲက်င့္ သုံးေသာ အရပ္သား အစုိးရလက္ထက္သုိ႕
ေရာက္ရွိသည့္တုိင္ မ်က္ကြယ္ျပဳထားျခင္းခံရ ေနဆဲသာျဖစ္ေၾကာင္း လူထုေအာ္သံမ်ားေပး ပုိ႔ေသာျပည္သူမ်ားထံမွ
သိရသည္။
ျပည္သူတုိ႕အလုိရွိေနသည္က ျပည္သူ တုိ႔
မဲေပးေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ထားေသာ လႊတ္ ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားအေနျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ျပည္သူတုိ႕၏
ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္မႈျဖင့္ မဲအႏုိင္ရရွိကာ အစုိးရအဖြဲ႕အျဖစ္ ရပ္တည္လ်က္ ရွိေသာ ဒီမုိကေရစီစနစ္က်င့္သုံးသည့္အရပ္
သား အစုိးရႏွင့္ ယင္းအစုိးရအဖြဲ႕၏ ဝန္ႀကီးဌာန အသီးသီးအေနျဖင့္လည္းေကာင္းဒီမုိကေရစီ
စနစ္ႏွင့္အညီ ျပည္သူမ်ားေန႕စဥ္ႀကံဳေတြ႕ေနရ ေသာ အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ ျပႆနာမ်ားအား သိရွိကာကူညီေျဖရွင္းေပးေစလုိသည့္အတြက္
စတုတၴမ႑ိဳင္ ေခၚ သတင္းမီဒီယာမ်ားမွ တစ္ဆင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အစုိးရဝန္ႀကီးဌာန မ်ားသုိ႔
တုိက္႐ုိက္အေနျဖင့္လည္းေကာင္း တင္ ျပခဲ့ေသာ္လည္း ဝန္ႀကီးဌာနအခ်ဳိ႕မွ ျပည္သူ တုိ႕၏အခက္အခဲမ်ားႏွင့္
ေတာင္းဆုိမႈမ်ားအား မည္သုိ႕ ကူညီေျဖရွင္းေပးမည္၊ တင္ျပလာမႈမ်ား အား ကူညီေျဖရွင္းေပးရန္အတြက္
မည္သုိ႕ ေသာအခက္အခဲမ်ားရွိေနသည္ႏွင့္ မည္သုိ႕ ေဆာင္ရြက္ေနသည္ စေသာအေျခအေနမ်ား အား ျပည္သူထံသုိ႔
ျပန္လည္အသိေပးမႈ အား နည္းေနသျဖင့္ ျပည္သူမ်ား၏အသံႏွင့္ ျပည္သူ မ်ား၏ဆႏၵကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈေနသလား
ျပည္သူ မ်ား သံသယပြားလ်က္ ရွိသည္။
ဒီမုိကေရစီစနစ္၏အေျခခံ သေဘာတရား အရ
ႏုိင္ငံေတာ္၏ အာဏာသည္ျပည္သူထံ မွအုပ္ခ်ဳပ္သူအစုိးရထံသုိ႕ဆင္းသက္လာျခင္း ျဖစ္ၿပီး ျပည္သူတုိ႕၏ဆႏၵကို
အစုိးရက ျဖည့္ ဆည္းေပးရန္လိုအပ္သကဲ့သို႔ ျဖည့္ဆည္းေပး ႏုိင္ျခင္းမရွိပါက ျပည္သူမ်ားထံ
တုံ႕ျပန္ ျပန္လည္ ေျပာၾကားေပးရန္ တာဝန္ရွိေပသည္။ ဒီမုိကေရ စီစနစ္အားက်င့္သုံးေသာ အစုိးရအေနျဖင့္
ျပည္သူတုိ႕၏အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ လုိအင္ဆႏၵ မ်ားအား အတတ္ႏုိင္ဆုံးျပည့္ဝေစရန္ ျဖည့္ ဆည္းေပးရန္
တာဝန္ရွိသည္။
သုိ႕မွသာ ဒီမုိက ေရစီစနစ္သည္ ပီျပင္လာမည္ျဖစ္သကဲ့သုိ႔
ျပည္သူလုိလားေသာ သန္႕ရွင္းေကာင္းမြန္၍ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ေကာင္းမြန္ေသာ အစုိးရတစ္ ရပ္လည္းျဖစ္ေပၚလာႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။
ယင္းသုိ႕ သန္႕ရွင္းေကာင္းမြန္၍ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ေကာင္း မြန္ေသာ အစုိးရ တစ္ရပ္ျဖစ္ေစေရးအတြက္
ျပည္သူတုိ႕အၾကားတြင္ ျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိေသာ ျပည္သူတုိ႕အသံမ်ားကုိ အစုိးရဌာနမ်ားက ဂ႐ုျပဳနားဆင္ရန္လုိအပ္သကဲ့သုိ႕
ျပည္သူတုိ႕၏ လုိလားခ်က္ႏွင့္ လုိအပ္ခ်က္မ်ားကုိလည္း အ တတ္ႏုိင္ဆုံး ျဖည့္ဆည္းေဆာင္ရြက္ေပးရန္
လုိ အပ္ေၾကာင္း ႏုိင္ငံေရးေလ့လာသူမ်ားက သုံး သပ္ေျပာၾကားသည္။
''ကြၽန္ေတာ္တုိ႕ျပည္သူေတြက ရပ္ကြက္
ထဲမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ၿမိဳ႕နယ္အတြင္းမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အစုိးရဌာနဆုိင္ရာအဖြဲ႕အစည္းေတြနဲ႕သက္
ဆုိင္မႈရွိၿပီးေန႕စဥ္နဲ႕အမွ်ျပည္သူေတြႀကံဳေတြ႕ ေနရတဲ့ အခက္အခဲေတြ၊ လုိအပ္ခ်က္ေတြကုိ
သတင္းစာေတြ၊ ဂ်ာနယ္ေတြကေန တစ္ဆင့္ အစုိးရဌာနဆုိင္ရာေတြသိရွိၿပီး အကူအညီေပး ႏုိင္ေအာင္
အသိေပး တင္ျပေပမယ့္ အသိေပး တာပဲရွိတယ္။ လာၿပီးကူညီေျဖရွင္းေပးတာမ်ိဳး က မရွိသေလာက္ပဲ။
ေနာက္ၿပီး ျပည္သူေတြ ရဲ႕ အခက္အခဲေတြကုိ ဘယ္လုိကူညီေပးမလဲ ဆိုတာနဲ႔ မကူညီႏုိင္ရင္လဲ
ဘယ္လုိအေျခ အေနမ်ိဳးေတြေၾကာင့္မကူညီႏုိင္ဘူးဆုိတာမ်ဳိး ျပန္ေျပာတာမရွိဘူး''ဟု တာေမြၿမိဳ႕နယ္၊
နတ္ ေခ်ာင္းရပ္ကြက္တြင္ေနထုိင္သူတစ္ဦးကဆုိသည္။
ထုိ႕အတူ သာေကတၿမိဳ႕နယ္(၈)ရပ္ကြက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး
ဦးစန္းေမာင္က ၄င္းတုိ႕ရပ္ ကြက္ေနျပည္သူမ်ားအေနျဖင့္ရပ္ကြက္အတြင္း ရွိ ပ်က္စီးယုိယြင္းေနေသာ
လမ္းမႀကီးႏွစ္ခု အား အစုိးရႏွင့္ျပည္သူ အခ်ိဳးက်ထည့္ဝင္ေငြ ျဖင့္ ကြန္ကရစ္လမ္းအျဖစ္
ျပဳျပင္တည္ေဆာက္ ရန္အတြက္ သာေကတၿမိဳ႕နယ္မွ တုိင္းေဒသ ႀကီးႏွင့္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ား
ကုိလည္းေကာင္း၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာ ယာေရးေကာ္မတီ တုိ႔သုိ႔လည္းေကာင္းတင္ျပ ခဲ့ရာ
ယင္းရပ္ကြက္ေနျပည္သူတုိ႕၏ဆႏၵအတုိင္း ကြန္ကရစ္လမ္းအျဖစ္တည္ေဆာက္ေပးမည္ ဟု လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္စည္ပင္
သာယာေရးေကာ္မတီတုိ႕မွ ကတိေပးေျပာၾကား ခဲ႕ေသာ္လည္း လက္ေတြ႕တြင္ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ၾကာ ျမင့္သည္အထိ
ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းမရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ ထုိ႕အတြက္ရပ္ကြက္ေနျပည္သူမ်ားမွ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္
မတီ(လမ္းတံတားဌာန)တုိ႕ထံ ထပ္မံတင္ျပေသာ္ လည္း လက္ရွိအထိလမ္းခင္းျခင္းလုပ္ငန္းမ်ားအား
ေဆာင္ရြက္ျခင္းမရွိေသးေၾကာင္း ေျပာသည္။
''ကြၽန္ေတာ္တုိ႕ရပ္ကြက္ေန ျပည္သူေတြ
က အခ်ိဳးက်ထည့္ဝင္ေငြနဲ႔ လမ္းခင္းေပးဖုိ႔ တင္ျပေတာ့ ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ေရာ၊ တုိင္းေဒသႀကီး
ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ကပါ လမ္းခင္းေပးလုိက္ပါဆုိၿပီး ေအာက္ေျခမွာရွိတဲ့ ဌာနကုိ ညႊန္ၾကားခ်က္ထုတ္ေပးလုိက္ၿပီဆုိတာသိရေပမယ့္
ေအာက္ ေျခမွာရွိတဲ့ ခ႐ုိင္စည္ပင္လမ္းတံတားဌာနကဘာေၾကာင့္ မေဆာင္ရြက္ေပးေသးလဲ ဆုိတာကုိ
မသိရတဲ့အျပင္ ဘာေၾကာင့္ၾကန္႕ၾကာေနရလဲဆုိ တဲ့အေၾကာင္းအရင္းကုိလဲ ျပည္သူေတြသိ ေအာင္ လာေရာက္ရွင္းလင္းေျပာၾကား
တာမ်ိဳးလဲ မလုပ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ရပ္ကြက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး႐ုံးက အဖြဲ႕ဝင္ေတြနဲ႔
ရပ္ကြက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေထာက္ကူျပဳအဖြဲ႕ေတြက ၿမိဳ႕နယ္ စည္ပင္ကုိ လာေရာက္ေျဖရွင္းေပးဖုိ႕
အေၾကာင္း ၾကားေတာ့မွ ျပည္သူေတြကုိ လာရွင္းေပးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္ေန႔ခင္းေပးမယ္ဆုိတာမ်ိဳး
တိက် ေရရာတဲ့အေျဖေတာ့ ေပးမသြားဘူး။ ရပ္ကြက္ ထဲကျပည္သူေတြက အကယ္၍ စည္ပင္က လမ္းမခင္းေပးဘူးဆုိရင္
ဆႏၵထုတ္ေဖာ္သြားဖုိ႕ ပါလုပ္ေနၾကတယ္''ဟု ဆုိသည္။
ထုိ႕အျပင္ ယင္းသုိ႕ျဖစ္ရျခင္းမွာ ျပည္သူ
တုိ႕၏ ဆႏၵမ်ားႏွင့္ ျပည္သူတုိ႕၏ အခက္အခဲ အား အထက္အဆင့္မွ ကူညီေျဖရွင္းေပးရန္ လမ္းညႊန္ေသာ္လည္း
ေအာက္ေျခအဆင့္တြင္ လုိက္နာမႈ အားနည္းေနေသးသည္ကုိ ထင္ရွား စြာျမင္ေတြ႕ရေၾကာင္း၊ ထုိသုိ႕ေအာက္ေျခအဆင့္
၏ အားနည္းခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရႏွင့္ဌာနဆုိင္ရာမ်ားအေပၚျပည္သူတုိ႕၏အထင္အျမင္လြဲမွားမႈမ်ားျဖစ္ေပၚကာ
ယုံၾကည္ မႈမ်ားမွာေလ်ာ့နည္းသြားႏုိင္ေၾကာင္းယင္း က ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။
ယင္းအျပင္ ျပည္သူတုိ႕မွအစုိးရဌာနဆုိင္
ရာလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေန႕စဥ္ႀကံဳ ေတြ႕ေနရေသာ အခက္အခဲမ်ား၊ လုိအပ္ခ်က္ မ်ားႏွင့္
ျပဳျပင္ရန္လုိအပ္ေသာ အေၾကာင္းအရာ မ်ားအား ႏုိင္ငံပုိင္ႏွင့္ ပုဂၢလိကပုိင္ မီဒီယာ မ်ားတြင္
ေဖာ္ျပေတာင္းဆုိေလ့ရွိေသာ အေလ့ အထမွာ ႏုိင္ငံတကာတြင္လည္းရွိေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏုိင္ငံ
အေနအထားအရ တပ္မေတာ္ အစုိးရ အုပ္ခ်ဳပ္စဥ္ကာလမ်ားတြင္ လူထုေအာ္ သံ၊ အယ္ဒီတာထံ ေပးစာစသျဖင့္ျပည္သူတုိ႕မွ
အစုိးရဌာနဆုိင္ရာမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍အသိ ေပးေဆာင္ရြက္လုိေသာအေၾကာင္းအရာမ်ား အား ႏုိင္ငံပုိင္သတင္းစာမ်ားမွ
တစ္ဆင့္ အစုိး ရဌာနဆုိင္ရာ အႀကီးအကဲမ်ား သိရွိေဆာင္ရြက္ ႏုိင္ေစရန္ ထည့္သြင္းခဲ့ေၾကာင္း၊
ထုိစဥ္ကႏုိင္ငံ ပုိင္သတင္းစာမ်ားတြင္ လူထုေအာ္သံမ်ားထည့္သြင္း ရာ၌ အစုိးရ ေပၚလစီအရ
ကန္႔သတ္ခ်က္ တခ်ိဳ႕ထားရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ သုိ႕ေသာ္ သတင္းစာမ်ား တြင္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပခံရေသာလူထုေအာ္သံ
က႑မွ ျပည္သူတုိ႕၏ အသိေပးေဖာ္ျပခ်က္ မ်ားအား ထုိစဥ္က အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအားတာဝန္ ယူထားသည့္အစုိးရဌာနဆုိင္ရာမ်ားမွ
အလ်င္ အျမန္ စုံစမ္းစစ္ေဆး၍ အေရးတယူေျဖရွင္း ေဆာင္ရြက္ေပးသည့္အျပင္ ေျဖရွင္းၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း
ကုိလည္း ႏုိင္ငံပုိင္သတင္းစာမ်ားတြင္ ျပန္လည္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပေသာ အေလ႕အထမ်ားရွိခဲ့
ေၾကာင္း၊ ထုိ႕အျပင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ဒီမုိကေရစီစနစ္ ေျပာင္းလဲက်င့္သုံးစအခ်ိန္တြင္လည္း
ႏုိင္ငံပုိင္ႏွင့္ ပုဂၢလိက သတင္းမီဒီယာမ်ားမွ တစ္ဆင့္ ေဖာ္ျပေသာ လူထုေအာ္သံမ်ားအား
အစုိးရမွ အေရးတယူ ေျဖရွင္းေပးခဲ့ေၾကာင္း၊ သာဓက အားျဖင့္ ျပည္သူတုိ႕မွ သတင္းမီဒီယာမ်ားမွ
တစ္ဆင့္ေဖာ္ျပေတာင္းဆုိမႈေၾကာင့္ ျမစ္ဆုံေရ အားလွ်ပ္စစ္စီမံကိန္းအား အစုိးရမွ ရပ္ဆုိင္း
ေပးခဲ့သည္ကုိ ေတြ႕ရွိရေၾကာင္း၊ သုိ႕ေသာ္၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ေနာက္ပုိင္းမွစတင္၍ သတင္းမီဒီယာမ်ား
တြင္ပါရွိေသာ ျပည္သူ႕ေအာ္သံမ်ားအား အစုိး ရဌာနဆုိင္ရာမ်ားအေနျဖင့္ ကူညီေျဖရွင္းေပး
မႈႏွင့္ ေျဖရွင္းေပးႏုိင္ျခင္း မရွိပါကလည္း မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ မေျဖရွင္းေပးႏုိင္
သည္တုိ႕ကုိျပည္သူထံသုိ႕ျပန္လည္အသိေပး မႈတုိ႕ အားနည္းသြားသည္ကုိေတြ႕ရွိရေၾကာင္း၊ ထုိသုိ႕ေသာအေျခအေနမ်ားေၾကာင့္
ျပည္သူလူ ထုအေနျဖင့္ ၄င္းတုိ႕ေန႕စဥ္ႀကံဳေတြ႕ေနရေသာ အခက္အခဲ ျပႆနာမ်ားအားတင္ျပေသာ္လည္း
အေရးတယူကူညီေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းမရွိ ေသာ အစုိးရဌာနဆုိင္ရာတခ်ိဳ႕အေပၚ ယုံၾကည္ မႈမ်ား ေလ်ာ့နည္းလာသည္ကုိ
ေတြ႕ရွိရေၾကာင္း သုံးသပ္ေျပာၾကားသည္။
''ျပည္သူေတြရဲ႕အသံကုိ ဂ႐ုတစုိက္နား
ေထာင္ၿပီးေဆာင္ရြက္ေပးတဲ့ အေလ့အထက ဒီမွာေတာ္ေတာ္ေလးအားနည္းေနေသးတယ္။ ဒီလုိအားနည္းရတဲ့
အေၾကာင္းအရင္းကလည္း အစိုးရကခ်မွတ္ထားတဲ့ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း ဥပေဒေတြအတုိင္း ေအာက္ေျခမွာရွိတဲ့
ဌာန ဆုိင္ရာေတြက အျပည့္အဝလုိက္နာေဆာင္ရြက္ မႈမရွိသလုိ၊ ျပည္သူေတြကတင္ျပလာရင္လည္း အေရးယူေဆာင္ရြက္ေပးတာမ်ိဳးမရွိဘူး။ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့
တရားဥပေဒစုိးမုိးမႈ က တစ္သမတ္တည္းမရွိဘဲ လုိသလုိေျပာင္း လဲက်င့္သုံးေနတာမ်ိဳးေတြလဲ
ရွိေနတဲ့အျပင္ ျပည္သူ႕ဆက္ဆံေရးဌာနလုိမ်ိဳး အစုိးရဝန္ႀကီး ဌာနေတြမွာ မရွိေသးတာကလဲ အားနည္း
ခ်က္တစ္ခုလုိ ျဖစ္ေနတာမ်ိဳးေတြေတြ႕ရတယ္။အဲဒီလုိမ်ိဳးေတြမရွိတဲ့အခါက်ေတာ့ ျပည္သူေတြ
တင္ျပလာမႈအေပၚ အစုိးရဌာနဆုိင္ရာေတြ အေနနဲ႔က ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းရွိ၊ မရွိ အေျခအ ေနေတြကုိ
ျပည္သူေတြက မသိရတာမ်ိဳးလဲရွိ တယ္''ဟု ယင္းကဆက္လက္ေျပာသည္။
''အလားတူ အစုိးရဌာနဆုိင္ရာေတြမွာ ျပည္သူေတြနဲ႔
ထိေတြ႕ဆက္ဆံဖုိ႕အတြက္ ျပည့္ သူ႕ဆက္ဆံေရးဌာန(Public Relation - PR) တြ မရွိေသးေတာ့ လူထုေအာ္သံက႑ေတြကေနေဖာ္ျပတဲ့
ျပည္သူေတြရဲ႕လုိအပ္ခ်က္ နဲ႔ အခက္အခဲေတြကုိ ကူညီေျဖရွင္းေပးဖုိ႕ အား နည္းေနတာကုိ ေတြ႕ေနရတဲ့အတြက္
အစုိးရ ဌာနဆုိင္ရာေတြမွာ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရးဌာန (Public Relation-PR )ေတြရွိဖုိ႔ လုိေန
တယ္။ ဒါမွလဲ ျပည္သူေတြရဲ႕တင္ျပေတာင္း ဆုိမႈေတြကုိ ကူညီေျဖရွင္းေပးလုိ႔ရမယ္။ ေနာက္ တစ္ခ်က္ကေတာ့
လက္ရွိအစုိးရအဖြဲ႕ရဲ႕ လူႀကီး ပုိင္းေတြကေတာ့ ျပည္သူဗဟုိျပဳတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ စနစ္ ျဖစ္လာေစဖုိ႔အတြက္
နည္းလမ္းေတြမ်ိဳး စုံလုပ္ၿပီး ေဆာင္ရြက္ေနေပမယ့္ ေအာက္ေျခ အပုိင္းေတြမွာက်ေတာ့ အေပၚကလုပ္ေနတာ
ေတြကုိမသိဘဲ အရင္အစုိးရလက္ထက္အတုိင္း ႀကိဳးနီစနစ္ေတြနဲ႔ အလုပ္လုပ္ေနတာမ်ိဳးေတြ၊ ျပည္သူေတြရဲ႕ဆႏၵေတြကုိ
အေလးမထားတာ မ်ိဳးေတြ၊ ျပည္သူေတြရဲ႕အခက္အခဲကုိ မ်က္ကြယ္ ျပဳေနတာမ်ိဳးေတြက ရွိေနတုန္းပဲ။
တခ်ိဳ႕ဌာနဆုိင္ ရာေတြက်ေတာ့လဲ အထက္ကၫႊန္ၾကား ခ်က္မလာေသးလုိ႔၊ ဘာမွမသိရေသးလုိ႔ဆုိၿပီး
ျပည္သူေတြတင္ျပတဲ့ ကိစၥေတြအေပၚ ေရွာင္ လႊဲၾကတာမ်ိဳးေတြလဲရွိတယ္။ ဒီေတာ့ ျပည္သူ ေတြရဲ႕အသံ၊
ျပည္သူေတြရဲ႕ဆႏၵနဲ႔ ျပည္သူေတြ ရဲ႕ လုိလားခ်က္၊ လုိအပ္ခ်က္ေတြကုိ ကူညီေျဖ ရွင္းေပးႏုိင္တဲ့
ဒီမုိကေရစီစနစ္က်င့္ သုံးတဲ့ အစုိးရတစ္ရပ္ျဖစ္ဖုိ႕ဆုိရင္ အေပၚက ျပည္ သူဗဟုိျပဳတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္တုိ႔၊
သန္႔ရွင္း ေကာင္းမြန္ၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ေကာင္းမြန္ တဲ့အစုိးရလုိ႔ ေျပာေန႐ုံနဲ႔ မရဘဲ
ေအာက္ေျခမွာ ရွိတဲ့ ဌာနဆုိင္ရာကိုပါ တစ္ေျပးညီေဆာင္ ရြက္ႏုိင္ဖုိ႕ အတြက္ တိက်တဲ့ၫႊန္ၾကားခ်က္ေတြ၊
အမိန္႕ေတြလဲ ထုတ္ျပန္ေပးဖုိ႕လုိတယ္။ေနာက္ၿပီး ေအာက္ေျခမွာရွိတဲ့ ဌာနဆုိင္ရာ ဝန္ထမ္းေတြအေနနဲ႔
ျပည္သူေတြတင္ျပလာတဲ့ အေပၚမွာ ကြင္းဆင္းစစ္ေဆးၿပီး ျပည္သူေတြ ရဲ႕ဆႏၵေတြကုိ ျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္ရင္လဲ
ျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္တယ္။ မျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္ ေသးဘူးဆုိရင္လဲ ဘယ္လုိအေၾကာင္းေတြ ေၾကာင့္
မျဖစ္ႏုိင္ဘူးဆုိတာ ေသခ်ာရွင္းလင္း ေျပာၾကားမယ္ဆုိရင္ ျပည္သူဗဟုိျပဳတဲ့ အုပ္ ခ်ဳပ္မႈစနစ္ဆုိတာ
ျဖစ္လာႏုိင္တယ္''ဟု စီးပြား ေရးလုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးေက်ာ္ေထြး က ¤င္း၏အျမင္အား
ေျပာသည္။
ထုိ႕အျပင္ လယ္ယာစုိက္ပ်ိဳးေရးႏွင့္
ဆည္ ေျမာင္းဝန္ႀကီးဌာနမွ အဆင့္ျမင့္အရာရွိႀကီး တစ္ဦးက ႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရအေနျဖင့္ ျပည္သူ
တုိ႕၏ လုိအပ္ခ်က္မ်ားအား သတင္းမီဒီယာမ်ား မွတစ္ဆင့္ တင္ျပလာမႈအေပၚ တတ္ႏုိင္သမွ် ကူညီေျဖရွင္း
ေဆာင္ရြက္ေပးလ်က္ရွိေၾကာင္း၊ သာဓကအားျဖင့္ ရခုိင္ျပည္နယ္အတြင္း ကြၽဲ၊ ႏြားမ်ားရွားပါးမႈေၾကာင့္
လယ္ယာလုပ္ငန္းခြင္ ဝင္ရန္ အခက္အခဲမ်ားျဖစ္ေပၚေနေၾကာင္းကုိ ေန႔စဥ္ထုတ္ ပုဂၢလိက သတင္းစာတစ္ေစာင္
တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္ကုိ ေတြ႕ရွိရသည့္အတြက္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတမွ သက္ဆုိင္ေသာဝန္ႀကီး ဌာနမ်ားရွိ
ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးမ်ားအား အစည္းအေဝးေခၚယူကာ ရခုိင္ျပည္နယ္ရွိေတာင္သူ လယ္သမားမ်ား
အဆင္ေျပေစေရး အတြက္ ကြၽဲ၊ ႏြားမ်ားအားေတာင္သူမ်ားလက္ ဝယ္သုိ႔ အေရာက္ေပးပုိ႔ကာ ကူညီေျဖရွင္းေပးခဲ့
သည့္အျပင္ ထုိသုိ႔ေဆာင္ရြက္ေပးၿပီးျဖစ္သည့္ အေၾကာင္းကုိလည္း သတင္းမီဒီယာမ်ားမွ တစ္ဆင့္ျပည္သူသုိ႔
ျပန္လည္အသိေပးေဖာ္ျပ ခဲ့ေၾကာင္း ေျပာသည္။
၄င္းအစဥ္အလာမွာ အလြန္ေကာင္းမြန္ၿပီး
ျပည္သူႏွင့္အစိုးရဌာ နမ်ားအၾကား နားလည္မႈ၊ ယုံၾကည္မႈ၊ အား ကိုးမႈမ်ား ပိုမိုျဖစ္ထြန္းေစေၾကာင္း၊
ယခုအခါ မီဒီယာမ်ားက စတုတၴမ႑ိဳင္အျဖစ္ ခိုင္မာ ေအာင္ႀကိဳးစားရင္ ျပည္သူႏွင့့္အစိုးရဌာနမ်ား
အၾကား ေပါင္းကူးတံတားအျဖစ္ ျပည္သူဗဟို ျပဳေဆာင္ရြက္ေပးေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ၄င္းက ထပ္မံေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျပည္သူ႕အသံ လႊတ္ေတာ္အသံႏွင့္ျ ပည္သူ႕ဆႏၵ
လႊတ္ေတာ္ဆႏၵအား အမွန္တကယ္အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးႏုိင္ေရးအတြက္ ဘာေတြလုိအပ္လဲ
ျပည္သူတုိ႕၏လုိအပ္ခ်က္ႏွင့္ ေန႕စဥ္ႀကံဳ
ေတြ႕ေနရေသာ အစုိးရဌာနဆုိင္ရာမ်ားႏွင့္သက္ဆုိင္ေသာ အခက္အခဲမ်ားအား သတင္း မီဒီယာမ်ားရွိ
ျပည္သူ႕အသံႏွင့္ လူထုေအာ္သံ က႑မ်ားမွတစ္ဆင့္ အစုိးရဌာနဆုိင္ရာမ်ား သိရွိေစရန္ ေဖာ္ျပျခင္းအျပင္
ျပည္သူတုိ႕၏ေရြးေကာက္ တင္ေျမွာက္ထားေသာ လႊတ္ ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ား အေနျဖင့္လည္း ျပည္
သူမ်ားၾကားကြင္းဆင္းကာ ျပည္သူတုိ႕၏အခက္ အခဲမ်ားအား အစုိးရဌာန ဆုိင္ရာမ်ား သိရွိရန္
ေဆာင္ရြက္ေပးဖို႔လုိအပ္ေၾကာင္း၊ သုိ႕မွသာ ျပည္သူ႕အသံ လႊတ္ေတာ္အသံႏွင့္ ျပည္သူ႔ဆႏၵ လႊတ္ေတာ္
ဆႏၵဆုိေသာေဆာင္ပုဒ္မွာ ပီျပင္ လာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အစုိးရဌာနဆုိင္ရာမ်ား ကလည္း လႊတ္ေတာ္
ကုိယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ျပည္သူမ်ား၏ တင္ျပလာမႈအေပၚ အတတ္ႏုိင္ ဆုံးကူညီေျဖရွင္းေပးရန္လုိအပ္ေၾကာင္း
ႏုိင္ငံ ေရးေလ့လာသူမ်ားက ဆုိၾကသည္။
သုိ႕ေသာ္ လက္ရွိကာလတြင္ ျပည္သူမ်ားမွ
ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ထားေသာ တုိင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္အခ်ိဳ႕မွာ ျပည္သူ မ်ားအၾကားသုိ႔
ကြင္းဆင္းေလ့လာၿပီး ဌာနဆုိင္ ရာမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ျပည္သူမ်ားႀကံဳေတြ႕ ေနရေသာ အခက္အခဲမ်ားအား
တင္ျပေပးျခင္း မရွိ႐ုံမွ်မက သက္ဆုိင္ရာ ၿမိဳ႕နယ္အသီးသီးရွိ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္႐ုံးမ်ားသုိ႔
ျပည္သူ မ်ားမွ တင္ျပလာေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ား အား စုံစမ္းေလ့လာ၍ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝး ၌
အစုိးရဌာနဆုိင္ရာမ်ားအား တုိက္တြန္းေျပာ ၾကားမႈမွာ နည္းေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္သူမ်ား
ထံမွ သိရသည္။
''ကြၽန္ေတာ္တုိ႕ျဖစ္ေစခ်င္တာက ျပည္သူ
ကေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ထားတဲ့ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ေတြဆုိတာ ျပည္သူေတြၾကား ကုိ အၿမဲတေစကြင္းဆင္းၿပီး
ျပည္သူေတြဘယ္ လုိအခက္အခဲရွိလဲ၊ ဘာကူညီေပးရမလဲဆုိ တာကုိေလ႕လာၿပီး လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝး
မွာ ျပည္သူေတြရဲ႕လုိလားခ်က္ေတြရရွိေအာင္ အစုိးရဌာနဆုိင္ရာေတြကုိ တုိက္တြန္းေျပာ ၾကားရမယ္။
အဲဒီလုိေျပာၾကားတဲ့ေနရာမွာ ျပည္သူေတြၾကားမွာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ အခက္အခဲ ေတြေျပလည္သြားတဲ့အထိ
အစုိးရဌာနဆုိင္ရာ ေတြကုိ အၿမဲတေစတုိက္တြန္းေနရမယ္။ အခ်ဳိ႕ ၿမိဳ႕နယ္မွာဆုိရင္ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္
ေတြက ၿမိဳ႕နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး႐ုံး၊ ရပ္ကြက္အုပ္ ခ်ဳပ္ေရးမွဴး႐ုံးနဲ႔ရပ္ကြက္ေထာက္ကူျပဳဖြံ႕ၿဖိဳးေရး
ေကာ္မတီ႐ုံးေတြကုိပဲဆင္းၿပီး အဲဒီ႐ုံးေတြက တင္ျပလာတဲ့ဟာေတြကုိပဲ ယူသြားတာမ်ိဳးပဲရွိ
တယ္။ ျပည္သူေတြၾကားထဲကုိ ထဲထဲဝင္ဝင္ကြင္း ဆင္းေလ့လာတဲ့အေနနဲ႔ ရပ္ကြက္ေတြထဲ၊ လမ္း ေတြထဲမွာေနထုိင္တဲ့ျပည္သူေတြ
ဘာလုိအပ္ လဲ၊ ဘာအခက္အခဲျဖစ္ေနလဲဆုိတာမ်ိဳးကုိ ကြင္းဆင္းေလ့လာတာမ်ိဳး မရွိသေလာက္ဘဲ''ဟု
သာေကတၿမိဳ႕နယ္ (၈)ရပ္ကြက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး မွဴးဦးစန္းေမာင္က ေျပာသည္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆုိရေသာ္ ျမန္မာႏုိင္ငံ
အပါအဝင္ကမၻာ့ႏုိင္ငံအသီးသီး၌ သက္ဦးဆံ ပုိင္ဘုရင္စနစ္ကုိက်င့္သုံးေသာကာလမ်ားကတိုင္းျပည္အား
အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္ေသာ ဘုရင္ ကုိယ္တုိင္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဝန္ႀကီးမ်ားႏွင့္ အစုိးရအဖြဲ႕ဝင္မ်ားမွေသာ္လည္းေကာင္း၊
မင္း မႈထမ္းမ်ားမွေသာ္လည္းေကာင္း ျပည္သူမ်ား အၾကား႐ုပ္ဖ်က္သြားလာကာ ျပည္သူတုိ႕၏သ ေဘာဆႏၵမ်ား၊
လုိအပ္ခ်က္ႏွင့္လုိလားခ်က္မ်ား၊ ျပည္သူမ်ား၏အခက္အခဲမ်ားအား နားစြင့္ကာ တုိင္းျပည္ေအးခ်မ္းသာယာေရးအတြက္
ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ျပည္သူမ်ား၏ အခက္အခဲမ်ား ေျပလည္ေစရန္အတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း ကူညီေျဖရွင္းေပးျခင္းမ်ားျပဳလုပ္လ်က္ရွိသည့္
အျပင္ ဟစ္တုိင္ဟုေခၚေသာေနရာ၌ ျပည္သူ မ်ား၏အခက္အခဲမ်ားအား တုိင္းျပည္အားအုပ္ ခ်ဳပ္ေသာမင္းႏွင့္အစုိးရထံ
လာေရာက္ေတာင္း ဆုိပါက ကူညီေျဖရွင္းေပးေသာ အေလ့အထ မ်ားရွိခဲ႕သည္။
သို႔ေသာ္ မ်က္ေမွာက္ကာလတြင္ သတင္းမီဒီယာမ်ားမွတစ္ဆင့္ေသာ္လည္း
ေကာင္း၊ အစုိးရ႐ုံးဌာနမ်ားသုိ႔ ျပည္သူမ်ားမွ ေပးပုိ႕ေသာ စာမ်ားမွ တစ္ဆင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊
လမ္းေပၚတက္ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ျခင္းအားျဖင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ျပည္သူ႔အသံႏွင့္ ျပည္သူ႕ ဆႏၵမ်ားကို
အစိုးရတာဝန္ရွိသူမ်ားထံ အသိေပး အေရးဆိုခဲ့ေသာ္လည္း အေရးယူေဆာင္ရြက္တံု႔ ျပန္မႈကား အားနည္းေနဆဲျဖစ္သည္။
ထုိ႔ ေၾကာင့္ ျပည္သူတုိ႕၏လုိအပ္ခ်က္မ်ားႏွင့္
အခက္ အခဲမ်ားအား အစုိးရအဖြဲ႕အပါအဝင္ ဝန္ႀကီး ဌာနအသီးသီးအေနျဖင့္ သိရိွေအာင္နားလည္ ၿပီး
ျပည္သူတုိ႕၏လုိအပ္ခ်က္မ်ားႏွင့္အခက္အခဲ မ်ားကုိ ကူညီေျဖရွင္းေပးရမည့္ တာဝန္ရွိေန ႐ုံမွ်မက
ကူညီေျဖရွင္းေပးၿပီးျဖစ္ပါက ကူညီ ေျဖရွင္းၿပီးသည့္ အေၾကာင္းကုိ ျပည္သူမ်ားသိ ရွိေစရန္
ျပန္လည္ေျဖၾကားေပးရန္လုိအပ္ သည္။
ကူညီေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္ေပးႏုိင္ရန္ အခက္အခဲမ်ားရွိပါက
မည္သည့္ အတြက္ေၾကာင့္ ၾကန္႔ၾကာေနရသည္ႏွင့္မည္သုိ႔ေသာ အေျခအ ေနမ်ားေၾကာင့္ ကူညီေျဖရွင္းမႈ
မျပဳလုပ္ႏုိင္သည္ တုိ႔အား ျပည္သူမ်ားသိရွိေစေရးအတြက္ သ တင္းမီဒီယာမ်ားမွ တစ္ဆင့္ျဖစ္ေစ၊
ျပည္သူလူ ထုထံသို႔ တုိက္႐ုိက္ အသိေပးေသာစနစ္ျဖင့္ ျဖစ္ေစ ျပန္လည္အသိေပးရန္လုိအပ္ေပသည္။
သုိ႔မွသာျပည္သူလူထုအေနျဖင့္ ျပည္ သူတုိ႕၏
ဆႏၵႏွင့္အသံမ်ားအား သက္ဆိုင္ ရာဌာနမ်ားက အေလးထားေဆာင္ရြက္ ေပး သည္ကုိ သိရွိႏုိင္မည္ျဖစ္သကဲ့သုိ႔
ျပည္သူ႔ အသံ လႊတ္ေတာ္အသံ၊ ျပည္သူ႔ဆႏၵ လႊတ္ေတာ္ ဆႏၵဟူေသာ ေဆာင္ပုဒ္အတုိင္းအမွန္ တကယ္
အေကာင္အထည္ေပၚလာမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေရးသားတင္ျပလုိက္ရပါသည္။
-
သူရိန္မုိး
#Democracytoday
(ဒီမိုကေရစီတူေဒး သတင္းစာမွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။)
No comments:
Post a Comment