ေအာင္သိန္း(ေရေက်ာ္)
ခုလုိ ဆုိရွယ္မီဒီယာ ေခတ္ႀကီးမွာ ထူးျခားတဲ႔သတင္း ဆန္းျပားတဲ႔သတင္းေတြကုိ ျမင္ရ ၾကားရတာအေထြထူးမဟုတ္ေတာ႔ပါဘူး၊ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ႔ အင္တာနက္ေခတ္ႀကီးမွာ အခ်ိန္နဲ႔တေျပးညီ သတင္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိ သိေနၾကလုိ႔ပါ၊
တေန႔ နုိင္ငံျခား ရုပ္သံလိူင္းတစ္ခုကေန အေရးႀကီး ၾကားျဖတ္သတင္း (Breaking News) ဆုိၿပီး သတင္းတစ္ခုကုိဖတ္လုိက္ရပါတယ္၊ အေမရိကန္နုိင္ငံရဲ႕ ကမၻာေက်ာ္ ဖက္ရွင္ဒီဇိုင္နာ ကိတ္စပိတ္(Kate Spade) ကုိယ္႔္ကုိယ္ကုိ ႀကိဳးဆြဲခ်ေသသြားတယ္ဆုိတဲ႔သတင္းပါ၊ ေနာက္ ၃ ရက္အၾကာမွာလည္း အေမရိကန္နုိင္ငံရဲဲ႕ အထင္ကရ တစ္ဦးျဖစ္တဲ႔ ကမၻာေက်ာ္ စားဖုိမႈး ၊ စာေရးဆရာ တစ္ဦးလည္းျဖစ္တဲ႔ အန္ေထာ္နီ လုိ႔လူအမ်ားသိထားတဲ႔ (Anthony Borudain) တစ္ေယာက္လည္း ႀကိဳးဆြဲခ်ေသသြားတယ္ ဆုိတဲ႔ သတင္း ၊ အဲ႔လုိသတင္းမ်ဳိးေတြက ၾကားဖူးေနပါတယ္၊ အျခားသူေတြျဖစ္တယ္ဆုိရင္ သိပ္မထူးျခားေပမယ႔္ သူတုိ႔ သတင္းၾကားေတာ႔ ထူးျခားတာထက္ ေတြးစရာကပုိမ်ားသြားပါတယ္၊ အမ်ားအားျဖင္႔ ေငြေၾကးျပႆနာေၾကာင္႔၊ တစ္ခ်ိဳ႕က် ျပန္ေတာ႔ လူမႉေရး ျပႆနာေၾကာင္႔ ျဖစ္ေနၾကတာေတြ ေနရာအနွံ႕မွာပါ၊ သူတုိ႔ ၂ ဦးလုံးရဲ႕အေၾကာင္းကုိ ေလ႔လာၾကည္႔တာ အဲ႔အခ်က္ေတြနဲ႔လည္းမဟုတ္ ၊ သက္ဆုိင္ရာေတြလည္း အေျဖရွာေနဆဲဆုိတာ သိလုိက္ရေတာ႔ ပုိၿပီးေတာ႔ အေတြးမ်ားစြာ ဝင္လာပါတယ္၊
အေတြးဆုိတာကလည္း ေတြးစရာလည္းရွိ ေတြးမယ္ဆုိၿပီး ကုိယ္က ဖန္တီးလုိက္လုိ႔လဲ ေတြးစရာဆုိတာ ျဖစ္လာတာေနမွာပါ၊ ဖတ္လုိက္တယ္၊ သိလုိက္တယ္၊ ဒါဆုိလည္း ၿပီးသြားတာပါ။ တခါတေလ ဒီအတုိင္းေလးပဲ ေကာင္းပါတယ္ ဆုိတာေလးကုိ အျမဲနွလုံးသြင္းရမလုိပါဘဲ ၊ ကိစၥတစ္ခုကုိ ဆက္ေတြးလုိက္ေတာ႔ ကိုယ္႔အေတြးေတြက အေကာင္းဘက္ျမင္ၿပီး အေကာင္းဘက္က လုိက္ေတြးေပးရင္ေတာ႔ ကုိယ႔္အတြက္လည္း က်န္တာေပါ႔၊ အဲ႔လုိမွ မဟုတ္ဘဲ အဆုိးဘက္ကျမင္ အဆုိးဘက္က လုိက္ေတြးေနရင္ေတာ႔ က်န္ေတာ႔က်န္မယ္…………….။ ဘာက်န္မလဲဆုိတာကေတာ႔ ကုိယ္တုိင္ပဲ ေမးခြန္းထုတ္ ကိုယ္တုိင္ပဲ ေျဖၾကည္႔တာေကာင္းပါတယ္။
ဆရာေတာ္ဘုရားေတြ မၾကာခဏေဟာေဟာေနတဲ႔ စတၱာေရာ အပါယာ သကေဂဟသဒိသာ ဆုိတဲ႔ တရားစာေလးတစ္ခုပါ။ အဓိပၸါယ္ကေတာ႔ အပါယ္ေလးဘုံဟာ ကုိယ္႔္အိ္မ္လုိပဲတဲ႔။ “ သဒၶမၼရံသီ ဆရာေတာ္ဘုရား” ရဲ႕ ယခုဘဝ ေကာင္းျမတ္လွ ဆုိတဲ႔တရားေတာ္ထဲမွာ မိမိတုိ႔ႏွင္႔တကြ ပုထုဇဥ္ပုဂၢိဳလ္ဟူသမ်ွတုိ႔သည္ လူ႔ျပည္၊ နတ္ျပည္၊ ျဗဟၼာ႔ျပည္ဟူေသာ ေကာင္းျမတ္ေသာ ဘုံဘဝတုိ႔႔၌ ျဖစ္ၾကရသည္႔ ဘဝမ်ားထက္ ငရဲ၊ တိရစာၦန္၊ ၿပိတၱာ၊ အသူရကာယ္ဟူေသာ ယုတ္ညံ႔ေသာ အပါယ္ဘုံဘဝမ်ားမွာ ျဖစ္ၾကရတဲ႔ ဘဝမ်ား၌ ဆင္းရဲဒုကၡ အမ်ိဳးမ်ိဳးတုိ႔ကုိ ခံေနရတဲ႔ အခိ်န္က ပုိ၍မ်ားခဲ႔တဲ႔ အေၾကာင္း။ လူ႔ျပည္၊ နတ္ျပည္၊ ျဗဟၼာ႔ျပည္တုိ႔ကုိ ေရာက္လာတယ္ဆုိတာ ဧည္႔သည္အျဖစ္နဲ႔ ေရာက္လာတာျဖစ္တယ္လုိ႔လဲ “သဒၶမၼရံသီ ဆရာေတာ္ဘုရား” က ေဟာျပထားပါတယ္။
အပါယ္ဘုံဘဝေတြကို ထပ္ခါထပ္ခါ ျပန္မေရာက္ဖုိ႔ဆုိရင္ နံပါတ္(၁) အကုသိုလ္မလုပ္ျဖစ္ဖုိ႔ရယ္၊ နံပါတ္(၂) ကုသုိလ္ေကာင္းမႈေတြ မ်ားမ်ားျပဳဖုိ႔ရယ္ပါ။ အပါယ္ေလးဘုံက လုံးဝလြတ္ေျမာက္ဖုိ႔ဆုိရင္ေတာ႔ အနည္းဆုံး ေသာတာပန္အဆင္႔ေရာက္မွပဲ လုံးဝလြတ္ကင္းသြားေတာ႔မွာပါ။ ေသာတာပန္မျဖစ္သေရြ႕ ဘယ္သူမွစိတ္မခ်ရပါဘူး။ ပုထုဇဥ္ေတြက ရခဲလွတဲ႔လူ႔ဘဝဆုိတာလည္း သိၾကတယ္၊ ကုသုိလ္ အကုသုိလ္ဆုိတာလည္း သိၾကတယ္၊ ေကာင္းတာလုပ္ရင္ ေကာင္းက်ိဳးခံစားရမယ္၊ မေကာင္းတာလုပ္ရင္ ဘာျဖစ္မယ္ဆုိတာလည္း သိၾကတယ္၊ ဒါေပမယ႔္…………..။
အမ်ားစုကုိ ေသရမွာေၾကာက္လားလုိ႔ ေမးၾကည္႔ရင္ မေၾကာက္ပါဘူး ၊ ဘာလုိ႔ေၾကာက္ရမွာလဲ၊ ငါကကုိယ႔္ဘာသာ ေအးေဆးေနတာ၊ မေကာင္းတာမလုပ္ဘူး၊ တရားရွိတယ္၊ ခုခ်ိန္ေသလဲ ေအးေဆးပဲ မေၾကာက္ဘူး စသည္ျဖင္႔ ၾကားဖူးၾကမွာပါ၊
တခါတုန္းက သက္ေတာ္ရွည္ဆရာေတာ္ၾကီးတစ္ပါးဆီကုိ ဒကာ ဒကာမေတြလာၾကတယ္၊ ဆရာေတာ္ၾကီးက သီလ သမာဓိ ပညာ နဲ႔လည္းျပည္႔၊ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈေတြကုိလည္းအျမဲျပဳေနတာပါ၊ ဆရာေတာ္ၾကီးကုိေစာင္႔ေနတုန္းစကားစုေျပာေနၾကတာေပါ႔၊ ေသရမွာမေၾကာက္ဘူး ဘာလုိ႔ေၾကာက္ရမွာလဲ စသည္ျဖင္႔ေျပာေနတုန္း ဆရာေတာ္ၾကီးက ေဘးနားေရာက္လာၿပီး ဘာေတြေျပာေနၾကတာလဲ ေမးေတာ႔ ၊ တပည္႔ေတာ္က တရားေတြအားထုတ္တယ္ အလွဴအတန္းေတြလည္း ျပဳေတာ႔ ေသရမွာ မေၾကာက္ဘူးဆုိတဲ႔ အေၾကာင္းေျပာေနတာပါ ဘုရား၊ အဲ႔လုိေျပာၿပီးတဲ႔ အခ်ိန္ေလးမွာပဲ ဆရာေတာ္ႀကီးက က်ဳပ္ကေတာ႔ျဖင္႔ ေသရမွာ ေၾကာက္တယ္တဲ႔၊ ဒကာ ဒကာမေတြလည္း အ႔႔ံၾသသြားၾကတယ္၊ ဆရာေတာ္ကလည္း တရားေတြအားထုတ္ထားျပီးေတာ႔ ကုသုိလ္ေတြလုပ္ေနတာပဲေလ ဘာလုိ႔လဲဆုိၿပီး ေမးေလ်ွာက္ၾကေတာ႔၊ ဆရာေတာ္ၾကီးက ရုိးရုိးေလးပဲ စကားေလးတစ္ခြန္းေျပာလုိက္ပါတယ္၊ က်ဳပ္က ေကာင္းတာေတြအမ်ားႀကီး လုပ္ခ်င္ေသးလုိ႔တဲ႔။ ဒီစကားေလး တစ္ခြန္းက ေတြးမယ္ဆုိ ကုိယ္႔အတြက္ အမ်ားႀကီး က်န္မယ႔္ စကားမ်ိဳးပါ။
ေလာကႀကီးထဲကုိေရာက္လာၾကတယ၊္ အလႊာမ်ိဳးစုံမွာ ပုံစံမ်ိဳးစုံနဲ႔ ၾကီးျပင္းေနထုိင္ၾကတယ္၊ တခ်ိဳ႕က သာမန္ထဲကပါပဲ တေန႔ေသရမယ္ဆုိတာကုိသိတယ္၊ ဒါေပမယ္႔ မသိသလုိေနၾကတယ္၊ ဘဝကုိ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေလးနဲ႔ ျဖတ္သန္းသြားၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕ၾကျပန္ေတာ႔ ေငြေၾကးခ်မ္းသာတဲ႔ အလႊာထဲကေပါ႔ တေန႔ေသရမွာကုိ ေမ႔ေနၿပီး ေငြေနာက္ပဲလုိက္ေနတဲ႔သူေတြလည္းရွိတာေပါ႔ေလ၊ အဲ႔လုိပုံစံ ၂ မိ်ဳးလုံးအတြက္ဘာမွ ေထြထူးေျပာစရာ မဟုတ္ေပမယ္႔၊ တခ်ိဳ႕ၾကေတာ႔ ပညာေတြတက္တယ္ ပစၥည္းဥစၥာလည္း ျပည္႔စုံတယ္ ထင္ေပၚတယ္၊ ယခုေခတ္အေခၚ ဆယ္လီ(cele) တစ္ေယာက္ေပါ႔၊ ဒါေပမယ္႔ ကုိယ္႔ကုိယ္ကုိ ႀကိဳးဆြဲခ်ေသတာမ်ိဳး၊ မူးယစ္ေဆးေတြ ေသာက္ၿပီး ေသမယ္လုိ႔ အႀကိမ္ႀကိ္မ္ေျပာၾကတာမ်ိဳးေတြေပါ႔၊ တခ်ိဳ႕က ေတာ္ပါပီ ျမန္ျမန္ေသလည္း ေအးတာပဲ၊ ကုိယ္ကသာ ဘာေတြ ဘယ္လုိလုပ္ေနေပမယ္႔ ေလာကႀကီးက မတရားပါဘူး စသည္ျဖင္႔ ေနေနရတဲ႔ အခ်ိန္ေလးမွာ ေသဖုိ႔ကုိပဲ စဥ္းစားၿပီး ကိုယ႔္အတြက္ ဘာမွ မက်န္မယ္႔ အေတြးမ်ိဳးေတြ မေတြးသင္႔ပါဘူး၊
လူရယ္လုိ႔ျဖစ္လာရင္ စိတ္ညစ္စရာအာရုံ အလုိမက်စရာအာရုံေတြကေတာ႔ မေသခင္အခ်ိန္ထိ ပုထုဇဥ္မွန္ရင္ ၾကံဳေတြ႔ေနရမွာပါ၊ ေယာဆရာေတာ႔္တပည္႔ ဦးဇင္းတစ္ပါး ေယာဆရာေတာ္ဘုရားကုိ ေမးေလ်ွာက္တာ ေလးတစ္ခု သတိရမိလုိ႔ပါ၊ “ဆရာေတာ္ဘုရား တပည္႔ေတာ္မွာ တစ္ခါတေလ ကုိယ္မလုိခ်င္တဲ႔ အကုသုိလ္စိတ္ေတြ ျဖစ္မိပါတယ္ ဘုရား၊ အကုသုိလ္စိတ္ျဖစ္ေတာ႔ စိတ္ဆင္းရဲရပါတယ္ဘုရား၊ ဘယ္လုိပယ္ရပါ႔မလဲ” လုိ႔ေမးေလ်ာက္ေတာ႔ ေယာဆရာေတာ္ ဘုရားက “ျဖစ္တဲ႔ အကုသုိလ္ကုိရွႈမွတ္ပစ္ေပါ႔၊ သာသနာမွာ အကုသုိလ္ ကိေလသာရွိလုိ႔ အလုပ္လုပ္စရာရွိေနတာ၊ အကုသုိလ္ကိေလသာစိ္တ္မရွိရင္ ရဟန္းတစ္ပါးအေနနဲ႔သာသနာမွာ ဘာမွလုပ္စရာ မရွိေတာ႔ဘူး၊ ရဟန္းအလုပ္က ကိေလသာပယ္ဖုိ႔ပဲ၊ သာသနာမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ ေတာ္တယ္ ေတာ္တယ္ဆုိတာ အကုသိုလ္ ကိေလသာကုိ ပယ္နုိင္လုိ႔ေတာ္တာ၊ အဲဒီမွာ သတိပါေနဖုိ႔ပဲ။ သတိပါေနရင္ ကိေလသာ ဆယ္ခ်က္ျဖစ္ရမွာ ႏွစ္ခ်က္ သုံးခ်က္နဲ႔ ရပ္သြားတယ္။ ေျပာလုိက္ေပါ႔ “အကုသုိလ္ရယ္၊ ပုထုဇဥ္ပဲ ျဖစ္ပါ၊ မျဖစ္ရဘူးလုိ႔ မဆုိလုိပါဘူး၊ ဒါေပမဲ႔ ႏွစ္ခ်က္ သုံးခ်က္ ျဖစ္ရရင္ ေတာ္ေရာေပါ႔ကြာ“ လုိ႔ ေျပာလုိက္ေပါ႔ ဆုိၿပီး မိန္႔ျပပါတယ္။
ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ၾသဝါဒကုိ ဖတ္လုိက္ရေတာ႔ ေနေနရတဲ႔ အခိုက္အတန္႔ေလးမွာ အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင္႔ ေသခ်င္ေနၾကတဲ႔သူေတြအတြက္ေတာ႔ အသုံးခ်တတ္ရင္ ကုိယ္႔အတြက္ က်န္မယ္႔ တရားစကားေလးပါပဲ၊ ပုထုဇဥ္မွန္ရင္ ကိေလသာနဲ႔ မကင္းၾကပါဘူး၊ အရပ္စကားနဲ႔ေျပာရင္ေတာ႔ လူရယ္လုိ႔ ျဖစ္လာရင္ စိတ္ညစ္စရာေတြႀကံဳမယ္၊ ေဒါသျဖစ္စရာေတြ ၊ ကုိယ္မလုိခ်င္တဲ႔ အာရုံမ်ိဳးစုံနဲ႔ၾကံဳေနၾကရမွာပါ၊ ေရွာင္လုိ႔မရပါဘူး၊ ဆရာေတာ္ဘုရား ေျပာသလုိ အကုသိုလ္ ကိေလသာေတြ ရွိမွလည္း ေလာကႀကီးမွာ ပုထုဇဥ္လူသားေတြက ကုသုိလ္အလုပ္ေတြလုပ္ဖုိ႔ အခ်ိန္ေတြေပးၾကမွာပါ၊ အဲလုိမွ မဟုတ္ဘဲ ကုိယ္လုိခ်င္တဲ႔ ကုိယ္ျဖစ္ခ်င္တဲ႔ အာရုံေလးေတြကုိသာ ေတြးၿပီး ဘဝကုိ ေပါ႔ေပါ႔ေလးေနသြားမယ္ဆုိရင္ေတာ႔ ကုိယ္အတြက္ ဘာမွ မက်န္ဘူးထင္မိပါတယ္၊
အဲဒါေၾကာင္႔ ေနေနရလုိ႔ မေသၾကေသးတဲ႔ အခိုက္အတန္႔ေလးမွာ ေကာင္းတာေတြအမ်ားႀကီး လုပ္ၿပီး ကုိယ္႔အတြက္ က်န္မယ္႔အေတြးေလးေတြကုိ ေတြးရင္း ေတြးရင္း……………………….။
ေအာင္သိန္း(ေရေက်ာ္)
News Watch(ေစာင့္ၾကည့္ဂ်ာနယ္)
၂၇.၇.၂၀၁၈
No comments:
Post a Comment