Friday, January 13, 2012

ေရာင္းခ်ျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒသ (The Law of selling)

ကြၽန္ေတာ္တို႕ ေနထိုင္ရာ ေလာကၾကီးတြင္ တစ္စံုတစ္ရာကို တစ္ဦးတစ္ေယာက္အား ေရာင္းခ်ျခင္း ျပဳလုပ္ေနၾကသည္။လူတိုင္းသည္ ေကာ္မရွင္ေပၚတြင္ အလုပ္လုပ္ေနၾကသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႕သည္ အိုင္ဒီယာေတြ၊ ထုတ္ကုန္ပစၥည္းေတြ၊ ၀န္ေတာင္မႈလုပ္ငန္းေတြကို မည္မွ်ေကာင္းေကာင္း ေရာင္းခ်ေနပါသနည္း။ သင္ေရာင္းခ်ျခင္း၊ မေရာင္းခ်ျခင္းက ကိစၥမဟုတ္ေခ်။ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း သင္ေရာင္းခ်ႏိုင္သလဲဆိုတာက အေရးၾကီးလွသည္။

မိဘေတြက တန္ဖိုးေတြ၊ သေဘာထားအျမင္ေတြ အျပဳအမူေတြကို သူတို႕ကေလးေတြထံစဥ္ဆက္မျပတ္ ေရာင္းခ်ေနသည္။ ေရာင္းခ် ျခင္းဆိုင္ရာ အသက္ေမြးမႈကို တိတိက်က်ဆိုရပါလွ်င္ Pareto Principle ျဖစ္ေသာ the 80/20 Rule ကို ညႊန္းရေပမည္။ အေရာင္းသမား မ်ား၏ ထိပ္တန္း (၂၀)ရာခုိင္ႏႈန္း သည္ ေရာင္းခ်မႈ၏ ၈၀ ရာခုိင္ႏႈန္းကို ျပဳလုပ္ၾကျပီး ေငြေၾကး၏ ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကိုရရွိၾကသည္။ သုေနသနက ေဖာ္ျပထားသည္မွာ အေရာင္းသမားမ်ား၏ ထိပ္တန္း ၁၀ရာခိုင္ႏႈန္းသည္ စာရင္းသစ္၏ ၈၀ရာခီုင္ႏႈန္းကို ဖြင့္လွစ္ၾကသည္။ သူတို႕သည္ ကမၻာ့စီးပြားေရးလုပ္ငန္းတြင္ အျမင့္မားဆံုးေငြေၾကးအခ်ိဳ႕ကို ရရွိၾကသည္။

ေရာင္းခ်ျခင္းသည္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ေသာ အခ်က္(၃)ခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္ေနသည္။ ပထမအခ်က္မွာ ထုတ္ကုန္ပစၥည္းႏွင့္ ၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းျဖစ္သည္။ ဒုတိယအခ်က္မွာ အေရာင္းသမားျဖစ္သည္။ တတိယအခ်က္မွာ ေဖာက္သည္ျဖစ္သည္။ ေရာင္းခ်ျခင္းအတြက္ ယင္း တို႕အားလံုးသည္ သင့္တင့္မွ်တစြာတစ္ခုႏွင့္တစ္ခုလိုက္ဖက္ေနၾကသည္။ ထုတ္ကုန္ပစၥည္း (သို႕မဟုတ္) ၀န္ေဆာင္မႈသည္ ေဖာက္သည္ အတြက္မွန္ကန္ရမည္ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ ယင္းသည္အေရာင္းသမားအတြက္လည္း မွန္ကန္ရမည္ျဖစ္သည္။

ေရာင္းခ်ျခင္းဆိုင္ရာဥပေဒသ

အေရာင္းျဖစ္ေျမာက္သည့္တိုင္ေအာင္ မည္သည့္အရာမွ် မျဖစ္ပ်က္ေခ်။

ယင္းထာ၀ရရွင္သန္ေသာ စကားလံုးမ်ားသည္ အေတာ္ဆံုးအေရာင္းသမားႏွင့္ အေရာင္းေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးသူ ရက္ဒ္ေမာ္တ္ေလ (Red Motley) ထံမွလာသည္။ ယင္းသည္ ထုတ္လုပ္မႈလုပ္ငန္းစဥ္ တစ္ခုလံုးကို အစပ်ိဳးေသာ ေရာင္းခ်မႈျဖစ္သည္။ ယင္းသည္ စီးပြား ေရးလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ စက္ရံုမ်ားကို လႈပ္ရွားတက္ၾကြေစသည္။ ၀န္ထမ္းမ်ားအတြက္ အလုပ္မ်ား ပံ့ပိုးေပးသည္။ လစာမ်ားႏွင့္ လုပ္ခမ်ား ေပးသည္။ အခြန္ႏွင့္အျမတ္ေ၀စုမ်ားေပးသည္။

လူ႕အဖြဲ႕အစည္း၏ လမ္းေၾကာင္း တစ္ခုလံုးကိုပိုင္းျဖတ္ေပးသည္။

ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံတြင္ ေရာင္းခ်မႈေကာင္းမြန္ေသာအခါတိုင္း စီးပြားေရးက အားေကာင္းျပီး တိုးတက္မႈႏွင့္ ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာမႈအတြက္ အခြင့္ အလမ္းမ်ား ျပည့္ႏွက္ေနသည္။ အေရာင္းက်ဆင္းေသာအခါတိုင္းတြင္ စီးပြားေရးအၾကပ္အတည္းခံစားရျပီး အလုပ္အကိုင္မ်ားဆံုးႏိုင္ သည္။ အေနာက္အတြက္အလားအလာမ်ားေလ်ာ့နည္းသည္။ ေရာင္းခ်မႈသည္ အရာရာတိုင္းႏွင့္ ပတ္သက္လို႕ေနသည္။

ေရာင္းခ်ျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒသ၏ ပထမဆံုးေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္၍ရေသာ အခ်က္မွာ

"ထုတ္ကုန္ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားသည္ ေရာင္းခ်ျခင္းခံရသည္။ ၀ယ္ယူျခင္း မခံရေခ်"

ထုတ္ကုန္ပစၥည္းႏွင့္ ၀န္ေဆာင္မႈမည္မွ်ေကာင္းႏိုင္သည္ဆိုေသာ ကိစၥရပ္က အေၾကာင္းမဟုတ္ေခ်။ အလုပ္မ်ားျပားျပီး မ်ားစြာေသာ တျခားကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ ဖိစီးေနေသာ ေဖာက္သည္မ်ားရွိသည့္ ယွဥ္ျပိဳင္ေနရေသာ ေစ်းကြက္တြင္ ထုတ္ကုန္ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ၀န္ေတာင္မႈ မ်ားကို ေနာက္ဆံုးတြင္ ေရာင္းခ်ရမည္သာျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ေရာင္းခ်ရန္စြမ္းရည္သည္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းတစ္ခုခု၏ ရွင္သန္မႈႏွင့္ ေအာင္ျမင္မႈအတြက္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္ပါသည္။

ေရာင္းခ်ျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒသ၏ ဒုတိယေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္၍ရေသာ အခ်က္မွာ

"ေဖာက္သည္မ်ားကို ၀ယ္ယူရန္ ေမးျမန္းဖို႕ လိုအပ္သည္"

သင္ (သို႕မဟုတ္) သင့္ကုန္ပစၥည္းကို ေဖာက္သည္တစ္ဦး၊ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ားႏွစ္သက္သလဲဆိုေသာအခ်က္က အေၾကာင္းမဟုတ္ လွေခ်။ ၀ယ္ယူျခင္းျပဳရာတြင္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကိုေသခ်ာမစဥ္းစားႏိုင္ဘဲ ခ်ီတံုခ်တံုျဖစ္ျခင္း (သို႕မဟုတ္) ေႏွာင့္ေႏွးေနျခင္း အၾကိမ္အေရ အတြက္မ်ားစြာ အစဥ္အျမဲ ရွိတတ္ပါသည္။

ယင္းခ်ီတံုခ်တံုျဖစ္ျခင္းကို သင့္အေနႏွင့္ ထိေရာက္မကိုင္တြယ္ႏို္င္လွ်င္ ယင္းအခ်က္က သင့္အေရာင္းကို ရပ္သြားေစႏိုင္သည္။ အသက္ ေမြး၀မ္းေက်ာင္းျပဳေနေသာ အေရာင္းသမား၏ အလုပ္သည္ယင္းခက္ခဲေသာ ကာလမွတစ္ဆင့္ ေဖာက္သည္ကို ကူညီေပးရန္ႏွင့္ ၀ယ္ယူ ေရး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ေစရန္ျဖစ္သည္။ ယင္းသို႕ေဖာက္သည္ အေရးယူေဆာင္ရြက္ရန္ စြမ္းရည္သည္ အေရာင္းလုပ္ငန္းစဥ္တစ္ခုလံုး အတြက္ အေရးပါသည္။

ေရာင္းခ်ျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒသ၏ တတိယေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္၍ ရေသာအခ်က္မ်ား

"ေရာင္းခ်ျခင္း၏ ၈၀ရာခိုင္ႏႈန္းသည္ ပဥၥမအၾကိမ္ ေတြ႕ဆံုျခင္းျပီးသည့္ေနာက္ (သို႕မဟုတ္) ပဥၥမေျမာက္ ေရာင္းခ်မႈပိတ္ျခင္းၾကိဳးပမ္းျပီး ေနာက္ ျပီးဆံုးသြားသည္"

ရႈပ္ေထြးေသာ ေရာင္းခ်ျခင္းတြင္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်သူ တစ္ဦးထက္ပိုမိုျပီး ပါ၀င္ပတ္သက္ေနသူမ်ားႏွင့္ ေဖာက္သည္ႏွင့္တစ္ၾကိမ္မကေတြ႕ ဆံုရျခင္းပါ၀င္ပတ္သက္ေနသူမ်ားတြင္ ၀ယ္ယူမႈဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားကို ပဥၥမအၾကိမ္ေျမာက္ ေတြ႕ဆံုျပီးေနာက္ ျပဳလုပ္ၾကသည္။ (သို႕မဟုတ္) ေဖာက္သည္ႏွင့္ အျပန္အလွန္ ဆက္သြယ္ျပီးေနာက္ျပဳလုပ္ၾကသည္။ ရိုးစင္းေသာ ေရာင္းခ်မႈတြင္ ေဖာက္သည္ႏွင့္ တစ္ၾကိမ္သာေတြ႕ရန္ လိုအပ္ေသာသူမ်ားအတြက္ ေရာင္းခ်မႈအမ်ားဆံုးသည္ ပဥၥမအၾကိမ္ ေနာက္တြင္ ျပီးဆံုးသြားသည္။ ဤအၾကိမ္ တြင္ အေရာင္းသမားက ေဖာက္သည္ကို ၀ယ္ယူျခင္းဆံုးျဖတ္ခ်က္ ျပဳလုပ္ရန္ေမးျမန္းရသည္။ ထို႕ေၾကာင့္အေရာင္းသမားသည္ ၾကိဳတင္ ၍အေရာင္းကိစၥ ေဆြးေႏြးေျပာဆိုျခင္း၏ ျပီးဆံုးျခင္းအပိုင္းကို အစီအစဥ္ျပဳလုပ္ရျခင္းႏွင့္ ကြဲျပားျခားနားေသာ နည္းလမ္းမ်ားတြင္ ေအာ္ဒါ (အမွာလႊာ)အတြက္ ေမးျမန္းရန္ ျပင္ဆင္ျခင္းတို႕သည္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ပါသည္။

ေရာင္းခ်ျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒသ၏ စတုတၳေျမာက္ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္၍ရေသာ အခ်က္မ်ား

"ရႈပ္ေထြးေသာ ေရာင္းခ်မႈတစ္ခုတြင္ ပထမအၾကိမ္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးျပီးေနာက္ အေရာင္းသမားမ်ား၏ ၅၀ရာခိုင္ႏႈန္းထြက္သြားၾကသည္။ ရိုးစင္းေသာ ေရာင္းခ်မႈတစ္ၾကိမ္တြင္ပင္လွ်င္ အေရာင္းသမားမ်ား၏ ၅၀ရာခိုင္ႏႈန္းသည္ ေအာ္ဒါ (အမွာစာ)အတြက္ ေမးျမန္းရန္ ပ်က္ကြက္ၾကသည္"

ေကာင္းစြာေလ့က်င့္ထားျပီး အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းအလုပ္အျဖစ္ ပိုင္ႏိုင္ေသာအေရာင္းသမားမ်ားသည္ အေရာင္းကိစၥေဆြးေႏြးေျပာ ဆိုျခင္း၏ ပ်မ္းမွ် ၄ၾကိမ္ေျမာက္တြင္ ေဖာက္သည္ကို ၀ယ္ယူရန္ ဖိတ္ေခၚျခင္း (သို႕မဟုတ္) ေအာ္ဒါ (အမွာစာ) အတြက္ ေမးျမန္းျခင္း ျပဳၾကသည္။ အေၾကာင္းရင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးအတြက္ သူတို႕၏ အေရာင္းသည္ အလြန္ျမင့္မားျခင္းမရွိေခ်။ အေရာင္းေျပာဆိုေဆြးေႏြးျခင္းတစ္ခုစီ တြင္ အနည္းဆံုး ငါးၾကိမ္ (သို႕မဟုတ္) သာမန္ထက္တစ္ၾကိမ္ပိုျပီး သူတို႕အေရာင္းသမားမ်ားကို ေမးျမန္းရန္ သူတို႕အဖြဲ႕အစည္းမ်ားက သင္ၾကားေပးၾကသည္။ ရလဒ္မ်ားသည္ ခ်က္ခ်င္းျဖစ္လာသည္။ သူတို႕၏ စုစုေပါင္း ေရာင္းခ်မႈသည္ ရက္ ၃၀အတြင္း ႏွစ္ဆျဖစ္လာ သည္။

တစ္ခါတရံတြင္ သင္သည္ေအာင္ျမင္ေသာ အေရာင္းသမားတစ္ဦးထံမွ ေမးခြန္းတစ္ခု ေမးျမန္းျခင္းခံရႏိုင္သည္။ ေဖာက္သည္တစ္ဦးကို ထင္ျမင္ခ်က္ေတာင္းခံႏိုင္သည္။ ဤသို႕ျဖင့္ ေဖာက္သည္ေနာက္ဆံုး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ရန္ နီးစပ္ႏိုင္သည္။

ေရာင္းခ်ျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒသ၏ပဥၥမေျမာက္ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္၍ရေသာအခ်က္မွာ

'ေမးျမန္းျပီး သင္တို႕ရရွိလိမ့္မည္'

ေအာင္ျမင္ေသာ အေရာင္းသမားျဖစ္လာရန္ အံ့ၾသဖြယ္ရာမရွိေခ်။ ထိပ္တန္းအေရာင္းသမားမ်ားသည္ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ေတြ႕ၾက ျပီး မၾကာခဏ မ်ားမ်ားေမးျမန္းၾကသည္။ သင့္အေနျဖင့္ သင့္နယ္ပယ္တြင္ ထိပ္တန္းအဆင့္ရွိ အေရာင္းသမားျဖစ္ခ်င္လ်င္သင္သည္ သင့္ ေဖာက္သည္မ်ားႏွင့္ ၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ထိေတြ႕ဆက္သြယ္မႈကို ျမႇင့္တင္ရမည္ျဖစ္သည္။ ျပီးလွ်င္ မၾကာခဏ ေမးခြန္းမ်ားစြာ ေမးျမန္းရမည္ ျဖစ္သည္။

ဤဥပေဒသကို ခ်က္ခ်င္းအသံုးခ်နည္း

(၁) ေန႕စဥ္ ပိုမိုအရည္အေသြးျပည့္၀ျပီး အလားအလာရွိေသာ ေဖာက္သည္မ်ားကို သင္ေတြ႕ျမင္ေသာနည္းလမ္းတစ္ခုတြင္ သင္ေရာင္း ခ်မႈ လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို စုစည္းေဆာင္ရြက္ပါ။ ေဖာက္သည္၏ အရည္အေသြးသည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ အလားအလာရွိေသာ ေဖာက္သည္မ်ား၏ လုပ္ငန္းဖန္ရွင္တစ္ခုျဖစ္သည္။ သင္ကိုယ္တိုင္ေရာ (သို႕မဟုတ္) သင့္အေရာင္းသမားမ်ားပါ လူအမ်ား၏ ေရွ႕တြင္ ရွိပါေစ။ တျခားအခ်က္ေတြ တူညီေနတာေတာင္မွ သင့္အေရာင္းျမင့္တက္လိမ့္မည္။

(၂) သင့္အေရာင္းလုပ္ငန္းစဥ္ကို ပံုေဖာ္ပါ။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းအတြက္ မၾကာခဏမ်ားမ်ားေမးျခင္း နည္းလမ္းျဖင့္ တင္ျပျခင္းကိုလည္း ပံု ေဖာ္ပါ။ (သို႕မဟုတ္) အေရာင္းေဆြးေႏြးေျပာဆိုျခင္း တစ္ခုစီတြင္ ၀ယ္ယူရန္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ပိုမ်ားသည့္ သင္၏အလားအလာရွိေသာ ေဖာက္သည္မ်ားကို သင္ကမ္းလွမ္းၾကည့္ပါ။ ေမးခြန္းတစ္ခုမွ်ျဖင့္ မၾကာခဏဆိုသလို ေအာ္ဒါရႏိုင္သည္။

ေမာင္ေမာင္ျမင့္သိန္း

Ref: The Law of Sales by Brian Tracy

Label: ေစ်းကြက္သေဘာတရား

No comments: