ဆစ္ခ္ ေတြအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ
------------------------------------------
ကြ်န္ေတာ္တို႔ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ေခါင္းေပါင္း ေရာင္စံုေတြေပါင္းတတ္ျပီး
ႏွႈတ္ခမ္းေမႊး မုတ္ဆိတ္ေမြးေတြ အရွည္ၾကီး ထားတတ္တဲ့ ဆစ္ခ္ လူမ်ိဳးေတြကို တခါတရံ ေတြ႔ဘူးၾကေပမဲ့၊ ဆစ္ခ္ေတြဟာ ဘာေတြလဲ..... ဘာကို ကိုးကြယ္ ၾက တဲ့သူေတြလဲ .... ဆိုတာနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ ဗဟုသုတ အင္မတန္ နည္းပါးၾကပါတယ္။
ျမန္မာျပည္မွာ ဆစ္ခ္ ဟာ အလြန္နည္းပါတဲ့ လူနည္းစု ျဖစ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ လည္း ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။ အထက္ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ေဒသတစ္ခ်ိဳ႕မွာေတာ့ သူတို႔ကို ပန္ခ်ာ ဆိုျပီး သိၾကသလို၊ ေအာက္ဖက္မွာေတာ့ ပန္ခ်ာပီလို႔ အသိမ်ားၾကပါတယ္။
ရန္ကုန္မွာ ေတာ့ သိမ္ျဖဴလမ္းက ဂူရုနာနတ္ ဘုရားေက်ာင္းနဲ႕ အခမဲ့ေဆးရံု ကို ေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဆစ္ေတြနဲ႕ ပါတ္သက္ျပီး အမ်ားစုက ဆစ္ေတြကို အိႏိၵယ ဇာတိ ရယ္လို႔
သိၾကေပမဲ့ ဆစ္ခ္ ဟာ လူမ်ိဳးလား...... ဘာသာလား...... ဘယ္လိုဘာသာမ်ိဳးလဲ ...... ဟိႏၵဴဝါဒ ရဲ႕ ဂိုဏ္းကြဲတစ္ခုလား....... ဗုဒၶဘာသာ ဂိုဏ္းကြဲ တစ္ခုလား ........ ဒါမွ မဟုတ္ ဂ်ိမ္း ဝါဒနဲ႕ အတူတူလား ........ အစ ရွိသျဖင့္ ကြဲကြဲျပားျပား သိသူရွားပါတယ္။
စာေရးသူကိုယ္တုိင္ ဆစ္ေတြကို အာရိယာ ဆမာဂ်္ ေတြနဲ႕ မၾကာခဏ ေရာေထြးမိတဲ့
အတြက္ ဒီေဆာင္းပါးကို စုေဆာင္း ဘာသာျပန္ခဲ့ရ တာျဖစ္ပါတယ္။
ဆစ္ခ္ လူမ်ိဳး
-------------
တကယ္ေတာ ဆစ္ခ္ ဆိုတာ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးမဟုတ္ပါ၊ အယူဝါဒ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္မႈ သာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ဆစ္ခ္လူမ်ိဳးရယ္လို႔ မေခၚႏုိင္ပဲ ဆစ္ဘာသာကို လက္ခံယံုၾကည္သူ လုိ႔သာ
ေခၚႏုိင္ပါတယ္။ ဆစ္ဘာသာဝင္မ်ားကို ဆစ္ခီ မ်ားလို႔ေခၚၾကတယ္။
ဆစ္ခ္ဘာသာဝင္အမ်ားစုဟာ အိႏၵိယ တိုက္ငယ္ ေျမာက္ပိုင္း ( အိႏၵိယနဲ႕ ပါကစၥတန္ ) မွာရွိတဲ့ ပါရွန္းဘာသာစကားနဲ႕ ျမစ္ငါးသြယ္ေပါင္းစံုရာလို႔ အဓိပၸါယ္ရတဲ့ ပန္ဂ်ပ္ျပည္နယ္သားေတြ ျဖစ္ၾကျပီး သူတို႔ေတြဟာ ပန္ခ်ာပီေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
ျမန္မာျပည္အလယ္ပိုင္းမွာေတာ့ သူတို႔ကို ပန္ခ်ာ ေတြလို႔ေခၚၾကပါတယ္။ ပန္ခ်ာပီ အားလံုးဟာ ဆစ္ခ္ ဘာသာဝင္ေတြ မဟုတ္ၾကပါဘူး၊ တခ်ိဳ႕ေတြဟာ ဟိႏၵဴ ဘာသာဝင္ေတြျဖစ္ၾကသလို၊
တခ်ိဳ႕ေတြဟာ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ေတြျဖစ္ၾကပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ဆစ္ခ္ အမ်ားစုက ေတာ့ ပန္ခ်ာပီေတြ ျဖစ္ၾကတဲ့အတြက္ ပန္ခ်ာပီလို႔
ေျပာယင္ ဆစ္ခ္ ေတြလို႔ ျမင္မိတတ္ၾကပါတယ္။
ဂုရု ဂိုဘစ္ဒ္ ဆင္း ရဲ႕ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ အမ်ိဳးသားမ်ားက သူတုိ႔ရဲ႕ အမည္မွာ
ျခေသၤ့လို႔ အဓိပၸါယ္ရတဲ့ ဆင္း ဆို႔တဲ့ စာလံုးကိုထည့္သြင္းျပီး အမ်ိဳးသမီးမ်ားကေတာ့ မင္းသမီးလို႔ အဓိပၸါယ္ရတဲ့ ေခၚ ဆိုတဲ့စာလံုးကို ထည့္သြင္းမွည့္ေခၚလာတာကိုေတြ႕ရပါတယ္။
ဆစ္ခ္ ဝါဒ
------------
ဆစ္ခ္ဝါဒ ဟာ အိႏၵိယတုိက္ ပန္ဂ်ပ္ျပည္နယ္ မွာ လြန္ခဲ့တဲ့ ခရစ္သကၠရာဇ္ ၁၅ ရာစု မွာ စတင္ခဲ့ပါတယ္။
ကမၻာ့ဘာသာ တရားေတြထဲက စုစည္းမႈ အားအေကာင္းဆံုး နံပါတ္ ၅ အဆင့္မွာ ရွိတဲ့ ဘာသာတစ္ခုျဖစ္ျပီး၊ ဦးေဆာင္သူ ၁ဝ ဦးအျပင္ ဆစ္ခ္ ဂုရုေတြရဲ႕သင္ၾကားမႈေတြကို စုစည္းထားတဲ့ က်မ္းစာကို ၁၁ ဦးေျမာက္ ထာဝရ ရွင္သန္တဲ့ ဂုရုအျဖစ္ ခံယူခဲ့ၾကပါတယ္။
လူပုဂၢိဳလ္ ၁ဝ ဦးနဲ႕ က်မ္းစာ ၁ အုပ္ စုစုေပါင္း ဂုရု (၁၁) ဂုရု ရွိတယ္လုိ႔ သူတို႔ ခံယူၾကပါတယ္။ သင္ၾကားမႈေတြကို ပဥၥမေျမာက္ ဂုရုကစတင္စုစည္းခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္။
ကမၻာ့လူဦးေရ ရဲ႕ သန္း ၃ဝ ေလာက္ လုိက္နာက်င့္သံုးၾကတဲ့ ဘာသာတစ္ခုျဖစ္ျပီး အိႏၵိယ
ႏိုင္ငံ ပန္ဂ်ပ္ ျပည္နယ္ဟာ ဆစ္ခ္ လူဦးေရ အမ်ားဆံုးရွိတဲ့ျပည္နယ္တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။
ဆစ္ခီ သို႔မဟုတ္ ဆစ္ဘာသာဝင္မ်ား
------------------------------------------
ဆစ္ခီ ဆိုတဲ့ စကားလံုးဟာ ဆရာၾကီးမ်ားရဲ႕ေက်ာင္းသားမ်ား လုိ႔ ဆိုပါတယ္။
ဂုရုမ်ားေနာက္ကို လိုက္နာသူမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ အဂၤလိပ္ မွာေတာ့ ဆစ္ခ္ဝါဒီမ်ားလို႔ေခၚၾက
ပါတယ္။
Sewa Singh Kalsi ရဲ႕ အဆိုအရ ဆစ္ခ္ဝါဒရဲ႕ အဓိကသြန္သင္မႈ က ဘုရားသခင္ တပါးတည္းရွိေၾကာင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဆစ္ခ္ဝါဒ ဟာ စိတ္ဝိဥာဥ္ဘဝနဲ႕ ရုပ္ဘဝကို အျပန္အလွန္ ရစ္ႏြယ္ထားတဲ့ ဝါဒျဖစ္ပါတယ္။ ဘာသာတရားအားလံုးဟာ ေနာက္လိုက္ေတြကို ဥာဏ္အလင္း
ဖြင့္ေပးႏုိင္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။
ဆစ္ဝါဒ ရဲ႕ အဓိက သင္ၾကားမႈ ေတြဟာ ဂုရုနာနတ္ နဲ႕ သူကိုဆက္ခံသူ
ဂုရုေတြဆီက စတင္ခဲ့ပါတယ္။ ဆစ္ခ္ သင္ၾကားမႈရဲ႕ အဓိက အႏွစ္သာရက
သစၥာတရားကို သိျမင္ျခင္းဟာ အရာအားလံုးထက္ျမင့္မားပါတယ္ လုိ႔
ဆိုပါတယ္။
လူသားေတြအားလံုးဟာ အတူတူပဲျဖစ္ျပီး ဇာတ္ခြဲျခားမႈ အယူဝါဒ ခြဲျခားမႈ နဲ႕ ဖိုမ ခြဲျခားမႈေတြကို ျငင္းပယ္ခဲ့့ပါတယ္။ ဆစ္ခ္ေတြဟာ မိသားစုဘဝ ေနထုိင္ဖို႔ကို အားေပးပါတယ္။
ဘုရားသခင္ အယူအဆ
--------------------------
ဆစ္ဝါဒမွာ ရွိတဲ့ ဘုရားသခင္ အယူအဆမွာ ဗါဟိဂုရု လုိ႔ေခၚတဲ့ ဘုရားသခင္ဟာ ပံုသ႑ာန္
မရွိ၊ အခ်ိန္ကန္႔သတ္ခ်က္ကကင္းလြတ္တယ္၊ လူသားရဲ႕ မ်က္စိကေနမျမင္ႏိုင္ပါဘူး။
ဆစ္ခ္က်မ္းစာရဲ႕ ပထမဆံုးေဖၚျပခ်က္က ၁ ျဖစ္ပါတယ္၊ ဆိုလိုတာကေတာ့
စၾကဝဌာခပ္သိမ္းတုိ႔ရဲ႕ အရွင္ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားသခင္ နဲ႕ပတ္သက္တဲ့ အယူအဆ ကို IK Onker လို႔ ေခၚပါတယ္။
အိတ္္ IK ဆိုတာ ၁ ျဖစ္ျခင္း သို႔မဟုတ္ တစ္စုတစည္းထဲ ျဖစ္ျခင္း လို႔ အဓိပၸါယ္ရျပီး ॐ:Om ဆိုတာကေတာ့ အလြန္အင္မတန္ ၾကီးက်ယ္ျခင္း အထြဋ္အထိပ္ျဖစ္ျခင္း သို႔မဟုတ္ အျမင့္ဆံုး ဘုရား ျဖစ္ျခင္းလို႔ ဆိုပါတယ္။
အတၱမ ဆိုတာက စၾကဝဌာတစ္ခုလံုး သုိ႔မဟုတ္ စနစ္တစ္ခုလံုး ဝိညာဥ္ေတာ္ လို႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ kar ကာရ္ ဆိုတာက အေၾကာင္းတရား သို႔မဟုတ္ ပဲ့ကိုင္ရွင္ လို႔ဆိုပါတယ္။
ေယဘုယအားျဖင့္ IK Onker ဆိုတာ အေၾကာင္းတရားမ်ားရဲ႕ အစ စၾကဝဌာ တစ္ခုလံုးရဲ႕
ဝိညာဥ္ေတာ္ တစ္ဆူတည္းျဖစ္ေတာ္မႈေသာ အရွင္ လုိ႔ ဆိုရမွာျဖစ္ပါတယ္ ။
နာနတ္က္ ရဲ႕ အဆုိအရ လူသားဟာ ဘုရားသခင္ကို ႏွလံုးသားအတြင္း
အတြင္းမ်က္စိ နဲ႕သာျမင္ႏုိင္တယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ ယံုၾကည္သူေတြဟာ နိဗ္ဗန္ ေရာက္ဖို႔ အတြက္ ဥာဏ္စဥ္ပြင့္လင္းဖို႔ တရားထုိင္ျခင္းျဖင့္
ေရာက္ႏုိင္တယ္လို႔ ယံုၾကည္ၾကပါတယ္။
ဂုရုနာနတ္ဟာ တရားထိုင္ရာကေန ဘုရားသခင္ဆီက တရားေတြကို ျပန္
လည္ေဟာၾကားခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။
ဂုရုဂရန္႔ ဆာဟိဘ္ က်မ္းစာ
----------------------------------
ဆစ္ခ္ ေတြရဲ႕ က်မ္းစာ ျဖစ္တဲ့ ၁၁ ခုေျမာက္ဂုရု - ဂုရုဂရန္႔ ဆာဟိဘ္ ကို ေတးသြားေတြနဲ႕ အပိုင္းေတြခြဲထားျပီး စာမ်က္ႏွာ ၁၄၃ဝ ရွိပါတယ္။
က်မ္းစာမွာ အပိုင္း ၂ ပိုင္းပါရွိျပီး ပထမပိုင္းမွာ ပထမဆံုးဂုရု ျဖစ္တဲ့ ဂုရု နာနတ္ေရးသားခ်က္ေတြျဖစ္တဲ့ မူလ္မန္သာ၊ ဂ်ပ္ဂ်ီ နဲ႕ ဆုိဟီလာ ဆုိျပီး က႑ေတြနဲ႕ ဖြဲ႕စည္းထားပါတယ္။
က်မ္းစာရဲ႕ အစျဖစ္တဲ့ မူလ္မန္သာ လုိ႔ေခၚတဲ့ က႑မွာ ---
"စၾကဝဌာၾကီးတစ္ခုလံုး ျဖန္႔က်က္လ်က္ရွိေနေသာ တစ္ဆူတည္းေသာ
ဝိညာဥ္ေတာ္ ႏွင့္ ေျပာင္းလဲမႈမရွိ မူလသစၥာသည္ သူ၏ အမည္နာမတည္း၊
ဖန္ဆင္းမႈတိုင္းတြင္ သူသည္ရွိျပီး၊ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္း မရွိ၊ အခ်ိန္အကန္႔အသတ္မရွိ ထုိ႔ျပင္ ထာဝရ ႏွင့္ မိမိဘာသာ တည္ရွိျပီး၊ သူ႔ကို အသင္တို႔ သည္ ဥာဏ္ပညာႏွင့္ ေလ့လာသင္
ယူျခင္း အားျဖင့့္သာ သိျမင္ႏုိင္ေပမည္။ "
လုိ႔ေရးထားပါတယ္။
ဒုတိယပိုင္း ကို ေတာ့ Ragas လုိ႔ေခၚတဲ့ သံစဥ္ေတြနဲ႕ စီစဥ္ထားျပီး ဂုရုေျခာက္ပါးနဲ႕ Bhagets လို႔ေခၚတဲ့ သူေတာ္စင္ေတြက စုစည္းေရးသားခဲ့ တာျဖစ္ပါတယ္။
ဂုရုနာနတ္
-----------
ဆစ္ခ္ဝါဒကို စတင္ထူေထာင္ခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္က ဂုရုနာနတ္ ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္။
သူ႔ကို ဒီကေန႔ ပါကစၥတန္ ႏုိင္ငံအတြင္းမွာ ရွိတဲ့ နန္ကာနာ ဆာအီဗ္
ဆိုတဲ့ ျမိဳ႕မွာ ၁၄၆၉ ဧျပီလ ၁၅ ရက္ ေန႔မွာ ဟိႏၵဴဘာသာဝင္ မိဘႏွစ္ပါးက
ေမြးဖြားခဲ့ပါတယ္။
သူတို႔ဟာ ကုန္သည္ ဇာတ္မ်ိဳးရိုးက ဆင္းသက္လာသူေတြျဖစ္ပါတယ္။ သူမွာ သူ႔ထက္
အသက္ ၅ ႏွစ္ၾကီးတဲ့ ဘီဘီ နာနာကီ ဆိုတဲ့ အမတစ္ေယာက္ ရွိပါတယ္။
နာနတ္ဟာ ငယ္စဥ္ကတည္းက ဘုရားသခင္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို စိတ္ဝင္စားခဲ့ပါတယ္။
အသက္ ၇ ႏွစ္မွာ သူ႔ဖခင္ဟာ ရြာကေက်ာင္းကိုပို႔ခဲ့ပါတယ္။
နာနတ္ဟာ အဲဒီအခ်ိန္ကတည္းက ပါရွန္း/အာရဗီ ေဝါဟာရ ရဲ႕ ပထမဆံုး
အကၡရာ အလိဖ္ ရဲ႕ ထူးျခားတဲ့ မ်ဥ္းေျဖာင့္ကို စုတ္တံတခ်က္ထဲဆြဲရရတဲ့ ေရးပံု ကေန
သခၤ်ာေဗဒ အရ ၁ သေဘာေဆာင္ျခင္းဟာ ဘုရားသခင္တစ္ပါးတည္း
ျဖစ္ေၾကာင္း ဖြင့္ဆိုျပခဲ့တဲ့ အတြက္ သူ႔ဆရာဟာ အလြန္အမင္းအံအားသင့္သြားခဲ့ပါတယ္။
နာနတ္ဟာ ဆက္လက္ျပီး ပါရွန္း/အာရဗစ္ ဘာသာစကားကိုလဲ မြတ္စလင္မ္ ဆရာေတြဆီမွာ တတ္ေျမာက္ခဲ့ပါတယ္။
အသက္ ၁၂ ႏွစ္ အရြယ္ ေရာက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ သူ႔ရဲ႕ ဖခင္ဟာ သူ႔ကို ရူပီး ၂ဝ ေပးျပီး စီပြားေရးတစ္ခု စလုပ္ခိုင္းခဲ့ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ စီးပြားေရးလုပ္
တတ္ေအာင္ သင္ၾကားေပးဖုိ႔ ရည္ရြယ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူဟာ ဒီေငြေတြကို လမ္းမွာေတြ႕တဲ့ သူေတာ္စင္ေတြနဲ႕ ဆင္းရဲတဲ့သူေတြ အတြက္ အစားအေသာက္ ေတြဝယ္ျပီး ေငြနဲ႕
အစားအေသာက္ အားလံုးကို လွဴဒါန္းခဲ့ပါတယ္။ သူ႔အေဖက ေမးတဲ့အခါ သူက ဒါက စစ္မွန္တဲ့ စီးပြားေရး တစ္ခုလုပ္တာပါလုိ႔ ျပန္လည္ အေျဖေပးခဲ့ပါတယ္။
၁၄၇၅ ခုႏွစ္မွာ ဘီဘီနာနာကီဟာ အိမ္ေထာင္က်ျပီး ဆူလ္တန္ပူရ္ ကို ေျပာင္းေရႊ႕ေနထိုင္ခဲ့ပါတယ္။
နာနတ္ဟာ သူ႔ အမနဲ႕ အတူ ဆူလ္တန္ပူရ္ကို လုိက္ျပီးေနထိုင္ခဲ့ပါတယ္။
အသက္၁၆ ႏွစ္အရြယ္မွာ သူ႔ေယာကၹေတာ္ရဲ႕ အလုပ္ရွင္ ျဖစ္တဲ့ ေဒါလတ္ခန္း လိုဒီ ဆီမွာ အလုပ္ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္ခဲ့ပါတယ္။
၁၄၈၇ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ မွာ မာတာဆူလာခါနီ နဲဲ႔ ဘာတာလာ ျမိဳ႕မွာ အိမ္ေထာင္ျပဳခဲ့ျပီး ဆရီခ်န္ဒ္ နဲ႕ လရွ္မီးခ်န္ဒ္ ဆိုတဲ့ သား ၂ ေယာက္ဖြားျမင္ခဲ့ ပါတယ္။
ဆရီခ်န္ဒ္ ဟာ ဂူရုနာနတ္ရဲ႕ သင္ၾကားမႈေတြကို လက္မခံပဲ ျငင္းဆန္ခဲ့ျပီး ဆစ္ခ္ ဘာသာကို စြန္႔ခြာခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့သူဟာ ဟိႏၵဴဘာသာ ဂိုဏ္းခြဲတစ္ခုျဖစ္တဲ ့အူဒါဆီ ဂိုဏ္းကို ထူေထာင္သူ တစ္ဦးျဖစ္လာပါတယ္။
ဆစ္ခ္ ဝါဒ စတင္ျခင္း
------------------------
လူငယ္ နာနတ္ခေလး မွာ ရွိတဲ့ ထူးျခားတဲ့ အရည္အခ်င္းေတြကို စျပီး သတိျပဳမိတဲ့သူေတြကေတာ့ ရိုင္ ဘူလာ လို႔ ေခၚတဲ့ အရပ္ထဲ က ေျမပိုင္ရွင္ၾကီး နဲ႕ နာနတ္ အမ ဘီဘီ နာနတ္တုိ႔ပဲ
ျဖစ္ပါတယ္။
တစ္ေန႔မွာ နာနတ္ဟာ ကာလီ ဗိန္လို႔ေခၚတဲ့ ေခ်ာင္းမွာ ေရသြားခ်ိဳးျပီး ျပန္မလာပဲ သူ႔ရဲ႕အဝတ္အစားေတြပဲ ေခ်ာင္းေဘးနားမွာ က်န္ခဲ့တာကိုပဲ အရပ္ထဲက သူေတြက ေတြ႕ခဲ့ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ရပ္သူရြာသားေတြက ေရနစ္သြားျပီလို႔ ယူဆခဲ့ပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ အလုပ္ရွင္ျဖစ္တဲ့ လာဟို အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႈး ေဒါလတ္ခန္းဟာ ေခ်ာင္းထဲကို ေရငုပ္ကယ္ဆယ္တဲ့သူေတြနဲ႕ ရွာခဲ့ေပမဲ့ မေတြ႔ခဲ့ပါဘူး။
အဲဒီလိုေပ်ာက္ဆံုးသြားျပီး ၃ ရက္အၾကာမွာ နာနတ္ျပန္လည္ေပၚထြက္လာျပီး ျငိမ္သက္စြာေနခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ရက္မွာေတာ့ နာနတ္ဟာ ယခုလို ေၾကြးေၾကာ္ခဲ့ပါတယ္။
"ဟိႏၵဴလဲ မဟုတ္ မြတ္စလာမန္(မြတ္စလင္မ္)လဲ မဟုတ္တဲ့ အတြက္ ဘယ္လမ္းကို ငါလုိက္ရမလဲ .. ငါဟာဘုရားသခင္ရဲ႕လမ္းကို လိုက္ရမည္။ ဘုရားသခင္သည္ ဟိႏၵဴလဲ မဟုတ္ မြတ္စလာမန္(မြတ္စလင္မ္)လဲ မဟုတ္တဲ့ အတြက္ ငါလုိက္သည့္လမ္းသည္ ဘုရားသခင္၏ လမ္းသာျဖစ္သည္" ဟုသူက စတင္ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။
နာနတ္ရဲ႕ အဆုိအရ သူကို ဘုရားသခင္ရဲ႕ တရားစီရင္ရာ ေနရာဆီကို ေခၚေဆာင္ သြားျခင္းခံရျပီး နတ္သုဒၶါ တစ္ခြက္ကို တိုက္ေၾကြးျခင္းခံရျပီး အခုလိုမိန္႔ၾကားခံရပါတယ္ လုိ႔ဆိုပါတယ္။
"ဒီခြက္ဟာ ဘုရားသခင္ရဲ႕ အမည္နဲ႕ ခ်စ္ခင္မႈနဲ႕ ေပးတဲ့ခြက္ျဖစ္တယ္။ ေသာက္ေလာ့၊ ငါသည္အသင္ႏွင့္ အတူရွိသည္။ ငါသည္သင့္ကို ေကာင္းခ်ီးေပးသည္ ထုိ႔ျပင္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေတာ္မူမည္။ သင့္ကုိသတိရသူ မည္သူမဆိုသည္ ငါ၏ မ်က္ႏွာသာေပးျခင္းကိုခံရမည။ သြားေလာ့၊ ငါ၏ အမည္နာမႏွင့္ သင္ၾကားမႈတုိ႔ကို အျခားသူမ်ား လုိက္နာေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင့္ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းျဖစ္ေစေလာ့၊ ငါ၏ နံမည္အား အသင့္ကို လက္ေဆာင္အျဖစ္ ငါခ်ီးျမွင့္လုိက္သည္။ ယင္းသည္ပင္သင့္၏ ေခၚဆိုမႈ ျဖစ္ပါေစ"
အဲဒီအခ်ိန္က စျပီး နာနတ္ကို ဂုရုလုိ႔ သတ္မွတ္ေဖၚျပခဲ့ျပီး ဆစ္ခ္ ဝါဒ စတင္ေပၚေပါက္လာပါတယ္။
အူဒါဆစ္ - ခရီးထြက္ျခင္း
-----------------------------
ဂူရုနာနတ္ ခရီးသြားခဲ့တဲ့ အၾကိမ္အေရအတြက္ အတိအက် နဲ႔ ပတ္သက္ျပီး အျငင္းပြားမႈေတြ ရွိေနေပမဲ့ သူရဲ႕ ခရီးစဥ္ ၄ ခု မွာ ကီလိုမီတာ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။
ပထမဆံုးခရီးစဥ္မွာေတာ့ အေရွ႕ဖက္ ဘန္ေဂါျပည္ အာသံ နဲ႕ မဏိပူရ္ ေဒသ ၊ ဒုတိယခရီးစဥ္မွာ ေတာင္ဖက္ ပိုင္းကို သီရိလကၤာအထိေရာက္ခဲ့ပါတယ္၊ တတိယခရီးစဥ္မွာေတာ့ ေျမာက္ပိုင္း ကရွ္မီးယား၊ လာဒက္၊ တိဗက္နဲ႕ အာရူနာခ်လ္ ပရေဒရွ္႕ ေနာက္ဆံုးခရီးစဥ္မွာေတာ့ အေနာက္ဖက္ ဘဂၢဒက္၊ အာေရဗ် ကြ်န္းဆြယ္မွာရွိတဲ့ မကၠာ နဲ႕ မဒီနဟ္ ေတြကို သြားခဲ့ပါတယ္။
ကမၻာလူသားေတြရဲ႕ အက်ပ္အတည္း ေတြနဲ႕ပါတ္သက္ျပီး ဘုရားသခင္ထံက စစ္မွန္တဲ့ သတင္းစကားကို ပို႔ေဆာင္ေပးဖို႔ နာနတ္ဟာ ခရီးေတြထြက္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ကမၻာ့လူသားေတြဟာ ဘုန္းၾကီးေတြ ပန္ဒစ္ေတြ ကာဇီေတြ နဲ႕ မြတ္လႅာေတြ အစရွိတဲ့ ဘာသာေရး ဆရာေတြ ကေပးတဲ့ သတင္းစကားေတြ တစ္ခုနဲ႕ တစ္ခု ဝိေရာဓိျဖစ္ျပီး ရွဳပ္ေထြးေနပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္သူဟာ လူသားအားလံုးထံ သူရဲ႕ ျမင့္ျမတ္တဲ့ တာဝန္ျဖစ္တဲ့ ျငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႕ ၾကင္နာတတ္မႈေတြကို ျဖန္႔ေဝေပးဖို႔ ၁၄၉၉ မွာ သတင္းစကားကို စတင္ေဟာၾကားခဲ့ပါတယ္။
သူ႔ရဲ႕ ခရီးစဥ္ အမ်ားစုဟာ ေျခလ်င္ သြားခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ သူရဲ႕ ခရီးစဥ္ေတြ တေလ်ာက္ ဘိုင္မရ္ဒါနာ လုိ႔ေခၚတဲ့ သူရဲ႕ မြတ္စလင္မ္ မိတ္ေဆြ ဂီတ ပညာရွင္က သူနဲ႕ အတူ လုိက္ပါခဲ့ပါတယ္။ အေရွ႕အေနာက္ ေတာင္ေျမာက္ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာမွာ ရွိတဲ့ ဟိႏၵဴ ၊ မြတ္စလင္မ္၊ ဗုဒၶဘာသာ၊ ဂ်ိန္းဝါဒ ၊ဆူဖီဝါဒ၊ ေယာဂီေတြနဲ႕ ဆစ္ဒါလုိ႔ ေခၚတဲ့ ဆာဒူး ေတြရွိတဲ့ ေနရာဌာန ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဆီကို သြားေရာက္လည္ပတ္ခဲ့ပါတယ္။
ဆစ္ခ္ ဝါဒ အစႏွင့္ မဂိုအင္ပါယာ
------------------------------------
ဆစ္ဝါဒ စတင္ခဲ့တဲ့ အခ်ိန္ဟာ အိႏၵိယ ေျမာက္ပိုင္းကို မဂို အင္ပါယာကို ထူေထာင္ခဲ့တဲ့ Zahir-ud-din Muhammad Babur မင္းဆက္ သိမ္းပိုက္တဲ့ ကာလတစ္ဝိုက္မွာျဖစ္ပါတယ္။ သူ႕ရဲ႕ေျမးျဖစ္တဲ့ အကၠဘာ ဘုရင္ဟာ ဘာသာေရးလြတ္လပ္ခြင့္ကို လြန္စြာမွ အေလးေပးခဲ့တဲ့ မင္းတစ္ပါးျဖစ္ပါတယ္။
သူဟာ ဂုရု အမာဒါစ္ တည္ခင္းဧည့္ခံတဲ့ လန္ကာ အလႈပြဲၾကီးကို တက္ေရာက္ခဲ့ျပီး ဆစ္ဝါဒ ကိုခ်ီးေျမွာက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ လန္ကာအတြက္ ေျမကိုလဲ လႈဒါန္းခဲ့ျပီး ဆစ္ေတြနဲ႕ မဂို ေတြအၾကား ေကာင္းမြန္တဲ့ ဆက္ဆံေရးကို တည္ေဆာက္ႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ သူ႔ကိုဆက္ခံတဲ့ ဂ်ဟန္ဂီး ဘုရင္လက္ထက္မွာ ေတာ့ ဂ်ဟန္ဂီးဘုရင္ဟာ ဆစ္ခ္ ေတြကို ႏုိင္ငံေရး အရခ်ိမ္းေျခာက္ႏိုင္တယ္လို႔ ယူဆခဲ့ပါတယ္။
ခြစ္ရူ မီးရ္ဇာ သူပုန္ေတြကို ေထာက္ခံအားေပးခဲ့တဲ့အတြက္ ဂုရု အရ္ဂြ်န္ေဒဗ္ Guru Arjun Dev ကို ဖမ္းဆီးဖုိ႔ အမိန္႔ထုတ္ခဲ့ပါတယ္။ ဂုရုက သူ႔ရဲ႕ အမိန္႔ကို ဖီဆန္ခဲ့တဲ့ အတြက္ ကြက္မ်က္ခဲ့ပါတယ္။
Guru Arjun Dev ျပီးေနာက္ ဆဌမေျမာက္ဂုရု အျဖစ္ Guru Har Gobind ဂုရု ဟာဂိုဘင္းဒ္ ဆက္ခံခဲ့ပါတယ္။ သူဟာ ဆစ္ဘာသာရဲ႕ ဗဟုိဌာလို႔ ေျပာလို႔ ရတဲ့ အမရစ္ဆာ ေဒသ ကို ကာကြယ္ဖို႔ အတြက္ ခံတပ္တစ္ခု တည္ေဆာက္ခဲ့ပါတယ္။
ဂ်ဟန္ဂီးလ္ ဘုရင္ဟာ ဆစ္ခ္ ေတြၾကားမွာ အစိုးရ အာဏာသက္ေရာက္မႈ ရွိေစဖို႔ အတြက္ Guru Har Gobind ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေရးျမိဳ႕ေတာ္ Gwalior မွာ ဖမ္းဆီးထိမ္းသိန္းထားခဲ့ျပီး သူဟာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈကို ခ်ိမ္းေျခာက္မႈ တစ္ရပ္မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ဟု ယူဆရတဲ့ အခ်ိန္ ႏွစ္အတန္ၾကာေနာက္ပိုင္းမွ ျပန္လႊတ္ေပးခဲ့ပါတယ္။
ဒီေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ဂ်ဟန္ဂီးလ္ ဘုရင္ ကြယ္လြန္တဲ့အခ်ိန္ ၁၆၂၇ ခုႏွစ္ အထိ ဆစ္ခ္ ေတြနဲ႕ မဂုိ အင္ပါယာအၾကား ေနာက္ထပ္ ျပသနာ ၾကီးၾကီးမားမား မရွိခဲ့ပါ။
ဂ်ဟန္ဂီးလ္ ရဲ႕ သား ရွားဂ်ဟန္ ေခတ္မွာေတာ့ Guru Har Gobind ရဲ႕ အခ်ဳပ္အခ်ာကို တိုက္ခိုက္ခဲ့ျပီး အမရစ္ဆာ ကို ဝင္ေရာက္တိုက္ခိုက္ခဲ့တဲ့ အတြက္ ဆစ္ခ္ ေတြဟာ ဟိမဝႏၱာ ေတာင္ေျခ က ဆီဗါလစ္ ေတာင္ကုန္း Sivalik Hills ေတြ အထိဆုတ္ခြာခဲ့ရပါတယ္။
ေနာက္ထပ္ ဂုရုတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ Guru Har Rai က သူရဲ႕ ဂုရုဘြဲ႕ကို ဒီေတာင္တန္းေတြေပၚကေနပဲ ခံယူခဲ့ပါတယ္။ ေတာင္တန္းေတြေပၚမွာ ေနထိုင္ရင္း ေဒသခံေတြက ဆစ္ခ္ ေတြရဲ႕ လယ္ေျမေတြကို သိမ္းဖို႔ ၾကိဳးစားမႈေတြကို ကာကြယ္ေနခဲ့ပါတယ္။
တဖက္မွာ ရွားဂ်ဟန္ရဲ႕ သား ၂ ေယာက္ျဖစ္တဲ့ ေအာရန္ဇဘ္ နဲ႕ ဒါရာရွီခို တို႔ မဂိုအင္ပါယာကို ထိမ္းခ်ဳပ္ဖို႔ အားျပိဳင္မႈေတြၾကားထဲမွာ ဘက္မလုိက္ပဲ ေနထိုင္ခဲ့ပါတယ္။
နဝမေျမာက္ ဂုရု Guru Tegh Bahadur ကေတာ့ ဆစ္ခ္ လု႔ အသိုင္းအဝိုင္းကို အာနႏၵာပူရ္ ျမိဳ႕ကို ေျပာင္းေရႊ႕ခဲ့ျပီး သူ႔အရင္ ဂုရု Guru Har Rai ရဲ႕သား Ram ဆစ္ခ္ ေတြအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာRai ကို ဂုရုအျဖစ္ တင္ဖို႔ ၾကိဳးစားတဲ့ ေအာ္ရန္ဇဘ္ကို ဆန္႔က်င္တဲ့ တရားေတြေဟာဖို႔ အတြက္ ခရီးရွည္ထြက္ခဲ့ပါတယ္။
သူဟာ ဘာသာကူးေျပာင္းေရးကို ဆန္႔က်င္တဲ့ ကက္ရွ္မီးရီး ပန္ဒစ္ (ဟိႏၵဴ) ဘုန္းၾကီးကို အကူအညီေပးရင္း ေအာ္ရန္ဇဘ္ ဘုရင္ရဲ႕ ဖမး္ဆီးျခင္းကို ခံခဲ့ရပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ သူဟာ ဘုရင့္အမိန္႔ကို မလိုက္နာပဲ ခံယူခ်က္ကို အသက္နဲ႕ လဲကာကြယ္ခဲ့ပါတယ္။
Guru Gobind Singh ႏွင့္ Khalsa တပ္ဖြဲ႕
---------------------------------------------
Guru Gobind Singh ဂုရု ဂိုဘင္ဒ္ ဆင္း ဂုရုဘြဲ႕ကို ၁၆၇၅ ခုႏွစ္မွာ ခံယူခဲ့တယ္လို႔ ယူဆၾကပါတယ္။ သူဟာ ဆီဗါလစ္ ေတာင္ကုန္းက ရာဂ်ာေတြ နဲ႕ တုိက္ပြဲမျဖစ္ေအာင္ Paunta ဆိုတဲ့ ေဒသကို ေျပာင္းေရြ႕ခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီေနရာမွာ ခံတပ္ၾကီးတစ္ခုကို တည္ေဆာက္ခဲ့ျပီး ခံတပ္ကုိ ကာကြယ္ဖို႔ စစ္တပ္တစ္ခုကို ထူေထာင္ခဲ့ပါတယ္။ တျဖည္းျဖည္းတိုးပြားလာတဲ့ ဆစ္ဦးေရနဲ႕ အင္အား ေၾကာင့္ ဆီဗာလစ္ ေတာင္ကုန္း ရာဂ်ာ ဟာ ျမိဳ႕ေတာ္ကိုဝင္ေရာက္တုိက္ခိုက္ခဲ့ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့လည္း ဂုရုဂိုဘင္းဒ္ဆင္းရဲ႕ တပ္ဖြဲ႕ဟာ ဘန္ဂါနီစစ္ပြဲမွာ ရာဂ်ာေတြကို အႏုိင္တိုက္ႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ သူဟာ အနႏၵပူရ္ ကို ေျပာင္းေရြ႕ခဲ့ျပီး ၁၆၉၉ မတ္လ ၃ဝ မွာ ဆစ္ခ္ ေနာက္လိုက္ေတြကို စုစည္းျပီး Khalsa လို႔ေခၚတဲ့ ဆစ္ေနရွင္း ကိုထူေထာင္ခဲ့ပါတယ္။
ခလ္ဆာ ဟာ အရာရွိေတြ စစ္ဘက္နဲ႕ အရပ္ဖက္ အာဏာပိုင္ေတြအားလံုး ကို ကိုယ္စားျပဳတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ ၁၇ဝ၁ ခုႏွစ္ မွာ ဆီဗာလစ္ ရာဂ်ာေတြနဲ႕ မဂိုေတြဟာ ဝါဇီခန္း လက္ေအာက္စုစည္းျပီး အနႏၵပူရ္ ကို တုိက္ခုိက္ခဲ့ပါတယ္။ ခါလ္ဆာ တပ္ဖြဲ႕ေတြဟာ ဆုတ္ခြာခဲ့ရေပမဲ့ ျပန္လည္စုစည္းျပီး မုခ္ဆာ တုိက္ပြဲမွာ မဂိုလ္ေတြကို အႏိုင္တိုက္ႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။
၁၇ဝ၇ မွာေတာ့ ေအာ္ရန္ဇဘ္ကို ဆက္ခံတဲ့ ဗဟာဒူးရွား ၁ ဘုရင္ရဲ႕ ဖိတ္ေခၚမႈကို Guru Gobind Singh ဟာလက္ခံခဲ့ျပီး ေတြ႕ဆံုခဲ့ပါတယ္။ ဒီေဆြးေႏြးပြဲကို အာဂရာမွာ ၁၇ဝ၇ ဇူလိုင္လ ၂၃မွာ ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဂုရုဟာ အင္ပါယာအရွင္ ဗဟာဒူးရွားရဲ႕ ဂုဏ္ေပးမႈကိုခံခဲ့ရျပီး ႏုိဝဘၤာလအထိ အတူေနထိုင္ခဲ့ပါတယ္။
ဆစ္အင္ပါယာ
----------------
၁၇ဝ၈ ခုႏွစ္မွာ Guru Gobind Singh ဟာ နန္ဒတ္ျမိဳ႕ကို သြားေရာက္လည္ပတ္ခဲ့ျပီး ဘန္ဒါဆင္း ဗဟာဒူးဟာ သူ႔ကို ဆက္ခံသူျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။
၁၇၁၆ ကေန ၁၇၉၉ အထိကာလ ေတြဟာ ပန္ဂ်ပ္ ေဒသဟာ မဂိုအင္ပါယာကို လံုးလံုးဆန္႔က်င္ခဲ့ျပီး ႏုိင္ငံေရးေရာ စစ္ေရး အရပါ ရႈပ္ေထြးေနခဲ့ပါတယ္။
ဒီအေျခအေနမွာ အာဖဂန္ ေတြရဲ႕ ဒူရာနီ အင္ပါယာ က ၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာ က်ဴးေက်ာ္ခဲ့မႈေတြကို ဆစ္ေတြဟာ တြန္းလွန္ခဲ့ပါတယ္။ ျမိဳ႕ေတာ္ အမရစ္ဆာဟာ မၾကာခဏတုိက္ခိုက္ခံခဲ့ရျပီး ၁၈ဝ၁ ခုႏွစ္မွာေတာ့ ဆစ္အင္ပါယာကို ရန္ဂ်စ္ဆင္းရဲ႕ ဘိသိတ္ခံပြဲကေန စျပီးထူေထာင္ႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။
ဆစ္အင္ပါယာဟာ ပန္ဂ်ပ္ျပည္နယ္ကေန အေနာက္ဖက္ ခိုင္ဘာေတာင္ၾကားအထိ၊ ေျမာက္ဖက္မွာ ကရွ္မီးေဒသအထိ၊ ေတာင္ဖက္မွာ ဆင္ဒ္ ေဒသ အထိ နဲ႕ အေရွ႕ဖက္မွာ တိဗက္ အထိပါဝင္ခဲ့ပါတယ္။
၁၈၃၉ ခုႏွစ္မွာ ရန္ဂ်စ္ဆင္း ေသဆံုးျပီးေနာက္ အတြင္းပိုင္း ကြဲျပားမႈေတြနဲ႕ ႏုိင္ငံေရးအရ စီမံခန္႕ခြဲမႈလြဲေခ်ာ္မႈေတြေၾကာင့္ အင္ပါယာဟာ အားခ်ိနဲ႕ခဲ့ရပါတယ္။
ဒါကို အခြင့္ ေကာင္းယူႏုိင္ခဲ့တာကေတာ့ အဂၤလိပ္ေတြရဲ႕ အေရွ႕အိႏၵိယ ကုမၸဏီျဖစ္ျပီး အဂၤလိပ္ - ဆစ္ခ္ စစ္ပြဲေတြ ဆင္ႏြဲခဲ့ပါတယ္။
၁၈၄၉ မွာျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ အဂၤလိပ္ - ဆစ္ခ္ စစ္ပြဲအျပီးမွာေတာ့ ဆစ္ခ္ အင္ပါယာပ်က္ပ်ယ္သြားခဲ့ျပီး ျဗိတိန္ ဘုရင္ခံ တစ္ေယာက္က လာဟုိကေန တိုက္ရိုက္အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ျဗိတိသ်ွ ပန္ဂ်ပ္ျပည္နယ္ ေပၚေပါက္လာခဲ့ပါတယ္။
Khalsa ခါလ္ဆာ
-------------------
မဂိုအင္ပါယာ အေစာပိုင္းကာလ မွာ ဆစ္ေတြနဲ႕ မဂိုအင္ပါယာ အၾကား ေျပလည္ခဲ့ၾကေပမဲ့ ဂ်ဟန္ဂီးဘုရင္လက္ထက္ကေနစျပီး ဆစ္ခ္ေတြဟာ ဘာသာေရးအရ ခြဲျခားဆက္ဆံခံရတယ္လုိ႔ ခံယူလာခဲ့ပါတယ္။
တဖက္မွာလည္း ဆစ္ခ္ ေတြရဲ႕ အင္အားနဲ႕ လူဦးေရ ဟာ မဂိုအင္ပါယာ ကို ခ်ိန္းေျခာက္တယ္လုိ႔ မဂိုဘုရင္ေတြက ျမင္လာခဲ့ရာကစျပီး ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္မႈေတြျဖစ္လာခဲ့ရပါတယ္။
ဆစ္ခ္ဂုရုေတြဟာ ရုပ္ပိုင္းအင္အားကို ပါ စိတ္ပိုင္းအင္အား နဲ႕အတူ အေရးေပးလာရျပီး Guru Har Gobind လက္ထက္ကေနစျပီး စစ္အင္အားတည္ေဆာက္ခဲ့ရပါတယ္။ ဂုရု ဂိုဘင္ဒ္ဆင္းလက္ထက္မွာေတာ့ ခါလ္ဆာလို႔ေခၚတဲ့ လြတ္ေျမာက္ေရး တပ္ဖြဲ႔ကို ဖြဲ႔ခဲ့ရပါတယ္။
ခါလ္ဆာ စည္းမ်ဥ္းေတြအတိုင္း သန္႔စင္ျခင္းမဂၤလာ ျပဳျပီးတဲ့ေနာက္မွာ အမ်ိဳးသားေတြ ဟာ ဆင္း ေတြအျဖစ္ အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ ေခၚေတြ အျဖစ္ သတ္မွတ္ျခင္းခံရပါတယ္။
ခါလ္ဆာဆိုတာကေတာ့ အာရဗီဘာသာစကားအရ သန္႔စင္ေစျခင္း လုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။
ခါလ္ဆာစည္းမ်ဥ္းေတြကို ခ်မွတ္ခဲ့သူက ေတာ့ Guru Gobind Singh ျဖစ္ျပီး အဲဒီမွာ ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္ေတြ ပါရွိပါတယ္ ။ အကယ္လို႔ ဆစ္ခ္ တစ္ေယာက္ဟာ ခါလ္ဆာရဲ႕ ေရွာင္ရန္ ၄ ခုထဲက ၁ ခုခုကို က်ဴးလြန္ေဖါက္ဖ်က္ခဲ့ယင္ သန္႔စင္ျခင္းမဂၤလာ ျပန္ခံယူရမယ္လို႔သတ္မွတ္ထားရွိပါတယ္။
ေရွာင္ရန္
...........
ခါလ္ဆာ စည္းမ်ဥ္းအရ ေရွာင္ရန္ ၄ ခ်က္ရွိပါတယ္။
၁. သဘာဝ အေလ်ာက္ ေပါက္ေနေသာ ခႏၶာကိုယ္မွ အေမြးအမ်ွင္မ်ားကို အေႏွာက္အယွက္မျပဳရ (မရိတ္ရ)
၂. ခူဒါ အသား ( ဂ်ဴးမ်ားႏွင့္ မြတ္စလင္မ္ ထံုးစံျဖင့္ သတ္ေသာ တိရစၧာန္ အသား မစားရ)
၃. မိမိ၏ ဇနီးခင္ပြန္းမွ အပ တျခားသူႏွင့္ ကာမ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံျခင္းမျပဳရ
၄.ေဆးရြက္ၾကီး ( ေဆးလိပ္ ) ႏွင့္ တမာဂူ ရႈျခင္း မျပဳရ
ေဆာင္ရန္
............
ဆစ္ခ္ / ေခၚ ေတြရဲ႕ ယူနီေဖါင္း လုိ႔ဆိုရမယ္ ေဆာင္ရန္မွာ က ငါးပါးပါဝင္ပါတယ္
၁. ကက္ရွ္ - ေခါင္း မ်က္ႏွာ နဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ တစ္ခုလံုးမွာရွိတဲ့ အေမႊးေတြကို မျဖတ္ပဲ ေဆာင္ထားရပါမယ္
၂. ကန္ဂ - သစ္သားနဲ႕ျပဳလုပ္တဲ့ ဘီးကို ေဆာင္ထားရပါမယ္
၃. ကာရာ - သံ လက္ေကာက္စြပ္ထားရပါမယ္
၄. ကခ်ီရာ - ခ်ည္အတြင္းခံ တစ္စံု ေဆာင္ထားရပါမယ္
၅. ကစ္ရ္ပန္ - ဓါးေျမွာင္တစ္ေခ်ာင္းေဆာင္ထားရပါမယ္
ဒါေတြဟာ ဆစ္ခ္အယူဝါဒရဲ႕ ရိုးသားမႈ၊ သာတူညီမ်ွမႈ၊ သစၥာရွိမႈ၊ ဘုရားသခင္ကိုအျမဲတမ္းတမ္းတဆင္ျခင္ေနမႈ၊ မတရားဖိႏွိပ္မႈအေပၚ ဘယ္ေတာ့မွ ဦးမညြတ္မႈ ေတြနဲ႕ အားနည္းသူေတြကို ကူညီျခင္း အကာအကြယ္ေပးျခင္းနဲ႕ မိမိကိုယ္ကို ခုခံကာကြယ္ျခင္း အစရွိတဲ့ သေဘာတရားေတြကုိ ေဖၚေဆာင္ ျပီး ကိုယ္စားျပဳ ေဆာင္ထားရတဲ့ အရာေတြပဲ ျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။
ခါလ္ဆာကို စတင္ခ်မွတ္ခါစမွာ လူမႈ အဆင့္အတန္းကြဲျပားေနမႈေတြကို Guru Gobind Singh ကဖ်က္သိမ္းခဲ့တဲ့အတြက္ ဇာတ္နိမ့္ေတြဟာ ဇာတ္ျမင့္ေတြနဲ႕ အတူတူျဖစ္လာပါတယ္။ ေရအိုးတစ္အိုးထဲ က ေရကို အတူတူေသာက္ၾကရပါတယ္။
အရင္က ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ မိသားစု အလုပ္အကိုင္ ဓေလ့ထံုးစံနဲ႕ အခန္းအနား ေတြဟာ အသံုးမဝင္ဘူးလို႔ ဂုရူကေၾကျငာခဲ့ျပီး ခါလ္ဆာ အားျဖင့္သာ လြတ္ေျမာက္ကယ္တင္ႏိုင္ျပီး ေအာင္ျမင္မႈရႏိုင္မယ္လုိ႔ ဆုိခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုေၾကျငာခဲ့မႈ အတြက္ ရိုးရာက်င့္သံုးၾကတဲ့ ေနာက္လုိက္ေတြအၾကားမွာ အဆင္မေျပဘူးလို႔ ခံစားၾကရျပီး ဆန္႔က်င္မႈေတြရွိခဲ့ပါတယ္။
ေဒလီမွာရွိတဲ့ ခါတရီ လုိ႔ေခၚတဲ့ ဇာတ္စနစ္ကို လက္ခံသူေတြနဲ႕ ပန္ဂ်ာဘ္ က ခါလ္ဆာကို လက္ခံသူေတြအၾကား တင္းမာမႈေတြ အစပိုင္းမွာျဖစ္ပြားခဲ့ပါတယ္။
ခါတရီ ေကာင္စီဟာ ခါလ္ဆာ ကိုလက္ခံသူေတြကို ဖိအားေပးဖို႔ေစ်းေတြကို ပိတ္ျပစ္ခဲ့ပါတယ္။ ခါလ္ဆာ လက္ခံသူေတြက ျပည္နယ္ အာဏာပိုင္ေတြ ရဲ႕ အကူအညီနဲ႕ ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ အုပ္စု ၂ စုအၾကားျငိမ္းခ်မ္းမႈ တည္ေဆာက္ႏုိင္ခဲ့ျပီး ဆန္ဂတ္လို႔ေခၚတဲ့ စုစည္းမႈ ရခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း တခ်ိဳ႕ ခါတရီနဲ ခါလ္ဆာေတြအၾကား ရန္လုိမႈေတြကေတာ့ ေနာက္ပိုင္းႏွစ္ေတြမွာလည္းရွိခဲ့ပါတယ္။
ယေန႔ေခတ္အေျခအေန
---------------------------
ဆစ္အားလံုးဟာ အမရစ္ဆာရီ ေတြ မဟုတ္ေပမဲ့ ဆစ္ခ္ ေနရွင္းတစ္ခုလံုး ခါလ္ဆာ ကို ေလးစားခဲ့ၾကပါတယ္။
ခါလ္ဆာ ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္နဲ႕ပတ္သက္လုိ႔ ေတာ့ အျငင္းပြားမႈေတြရွိေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။ ကေနဒါႏုိင္ငံ ဗန္ကူဘာ မွာရွိတဲ့ ခါလ္ဆာ ဒီဝန္ အသင္းက ၁၉၅ဝခုႏွစ္မွာ ကေနဒါဆစ္ခ္ အသိုင္းအဝိုင္းအတြက္ သူ႔တို႔ရဲ႕ စီမံခန္႔ခြဲမႈေကာ္မတီမွာ အေမႊးအမ်ွင္ရိတ္ထားျပီးသန္႔ရွင္းတဲ့ ဆစ္တစ္ဦးကို ေရြးခ်ယ္ခဲ့တဲ့အတြက္ ကေနဒါ ဆစ္အသိုင္းအဝိုင္း အတြင္းမွာ အကြဲအျပဲ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ကေနဒါကို ေရွးဦး ေျပာင္းေရြ႕ခဲ့ၾကတဲ့ ဆစ္ခ္ေတြဟာ ခါလ္ဆာလက္ခံသူေတြမဟုတ္ခဲ့သလုိ အသင္းရဲ႕ အဖြဲ႕ဝင္အမ်ားစုကလဲ သန္႔ရွင္းျပီး အေမႊးရိတ္ထားတဲ့ ခါလ္ဆာ မဟုတ္တဲ့ ဆစ္ခ္ေတြျဖစ္ေနသည့္တိုင္ စီမံခန္႕ခြဲမႈေကာ္မတီမွာ ဒီလုိ ခါလ္ဆာ မဟုတ္တဲ့ သူကို ေရြးခ်ယ္တာကို အုပ္စုကြဲတစ္ခုက ကန္႔ကြက္ခဲ့ၾကလို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ဗန္ကူဗါနဲ႕ ဗစ္တိုးရီးယားမွာရွိတဲ့ ခါလ္ဆာ ဒီဝန္ အသိုင္းအဝိုင္းက ေန အုပ္စု တစ္ခုကခြဲထြက္ခဲ့ျပီး သီးသန္႔ အကာလီဆင္းန္ လို႔ေခၚတဲ ့ ဂါဒြာရာ အသင္းတည္ေထာင္ခဲ့ပါတယ္။
ယူႏုိင္တက္ ကင္းဒမ္းမွာလဲ ခါလ္ဆာ ဆစ္ခ္ ေတြနဲ႕ ခါလ္ဆာ မဟုတ္တဲ့ ဆစ္ခ္ေတြအၾကား တင္းမာမႈေတြရွိခဲ့ပါတယ္။ ျဗိတိန္မွာရွိတဲ့ ဆစ္ခ္ အမ်ားစုဟာ သူတုိ႔ဟာ စစ္မွန္တဲ့ ဆစ္ခ္ေတြျဖစ္ေပမဲ့ ခါလ္ဆာ မက်င့္သံုးတာဟာ သူတို႔ရဲ႕ အခြင့္အေရးတစ္ရပ္ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိေပမဲ့ တျခားတစ္ဖက္မွာ ခါလ္ဆာ ဆစ္ခ္ တစ္ခ်ိဳ႕က ခါလ္ဆာ ကိုမက်င့္သံုးတဲ့ဆစ္ခ္ေတြဟာ ဆစ္ခ္ဘာသာဝင္ေတြမဟုတ္ေတာ့ဘူးလို႔ ထင္ေနၾကပါတယ္။
ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္း ခါလ္ဆာ ေတြဟာ ကမၻာတစ္ဝွမ္းမွာ သူတို႔ရဲ႕ စစ္ေရးၾကြမ္းက်င္မႈေတြကို ဟိုလာမိုဟာလာ လုိ႔ေခၚတဲ့ ပြဲေတာ္ေန႕မွာ ျပသၾကပါတယ္။ ဒီ ဟိုလာမိုဟာလာ စစ္ေလ့က်င့္မႈေတြဟာ စီးခ်င္းထိုးအလွကစားျပကြက္ေတြ ရဲစြမ္းသတၱိကို ေဖၚက်ဴးစပ္ဆိုထားတဲ့ ကဗ်ာလကၤာျပိဳင္ပြဲေတြနဲ႕ အတူ ျပသၾကပါ
တယ္။
ဒီအျပင္ ႏွစ္စဥ္က်င္းပျမဲျဖစ္တဲ့ Vaisakhi လုိ႔ ေခၚတဲ့ ေကာက္ရိတ္သိမ္းပြဲ မွာလဲ ခါလ္ဆာစည္းမ်ဥ္းေတြဟာ ဆစ္ခ္ေတြကို ဦးေဆာင္ေနလ်က္ရွိေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။
မိုးစြန္ၾကယ္ ( Y.I.T )
ၾသဂုတ္ ၂၃၊ ၂ဝ၁၅
ပံုစာမ်ား --
1. ေခါင္းေပါင္းအေရာင္မ်ိဳးစံုႏွင့္ ဆစ္ခ္မ်ား
2. ဆစ္ဘာသာ တံဆိပ္
3. ဆစ္အလံ
4. ဆစ္ခ္ဘာသာဝင္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား
Posted Credit: https://www.facebook.com/uchet.singh
No comments:
Post a Comment