ဟုိတစ္ေန႔က တီဗီြမွာ စုိင္းထီးဆိုင္ရဲ႔ VCD ေခြေလးကုိ အမွတ္မထင္ ၾကည္႔လိုက္ရတယ္။ သီခ်င္းနာမည္က သဘာ၀ရဲ႔ရင္ေသြးငယ္ ထင္ပါရဲ႔။ အဲဒီေခတ္က နာမည္ၾကီးခဲ့တဲ့ ေမာ္ဒယ္သရုပ္ေဆာင္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ပါ၀င္သရုပ္ေဆာင္ထားၾကတယ္။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ ရုိက္သမွ် VCD တိုင္းမွာ သူတုိ႔ေတြက မပါမၿပီးဘဲကုိး။ ခုလို ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခု ေက်ာ္လာၿပီးခ်ိန္က်ေတာ့ အဲဒီလူငယ္သရုပ္ေဆာင္ေတြထဲမွာ စုိင္းစုိင္းခမ္းလိႈင္တစ္ေယာက္သာ အေအာင္ၿမင္ဆံုးအၿဖစ္ ဒီေလာကထဲမွာ ဆက္က်န္ေနခဲ့တယ္။ အဲဒီသီခ်င္းကို ၾကည္႔ေနရင္း Survival of the fittest ဆုိတဲ့ စကားေလးက ပါးစပ္ဖ်ားေရာက္လာပါတယ္။ ၾကိဳးစားတုိင္းလည္း မၿဖစ္တဲ့ ေလာကၾကီး၊ ေမွ်ာ္လင့္တုိင္းလည္း ၿဖစ္မလာတတ္တဲ့ ေလာကၾကီး၊ ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္လို အနိမ့္အၿမင့္ အတက္အက်ေတြနဲ႔ ၿပည္႔ႏွက္ေနတဲ့ ေလာကၾကီးမွာ အၾကံ႔ခုိင္ဆံုးၿဖစ္တဲ့သူသာ ရွင္သန္က်န္ရစ္ခဲ့ႏုိင္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ့္အၾကိဳက္ဆံုးစာအုပ္အမ်ိဳးအစားက ဘာလဲဆုိရင္ အတၳဳပတၱိစာအုပ္ေတြပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။ အတၳဳပတၱိစာအုပ္ေတြဟာ စာဖတ္သူကို အေတာ္ေလးအက်ိဳးၿပဳပါတယ္။ ေအာင္ၿမင္သူေတြရဲ႔ ဘ၀ေပၚ ရႈၿမင္ပံုေတြ၊ အခက္အခဲေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား လက္မေလွ်ာ့ အရံႈးမေပးဘဲ ၾကိဳးစားခဲ့တာေတြ၊ ေနာက္ၿပီး သူတို႔ရဲ႔အမွားေတြ၊ ဒါေတြကို ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေတြက ေလ့လာလုိ႔ ရတယ္၊ အတုယူလို႔ရတယ္။ ေရွာင္သင့္တာေတြလည္း ေရွာင္လုိ႔ရတယ္။ ဘ၀မွာ ကိုယ္တုိင္ၾကံဳဖူးေတာ့မွပဲ သိခြင့္ရမယ္ဆုိရင္ ေလာကၾကီးလည္း ဒီလိုတုိးတက္လာဖုိ႔ မရွိဘူး။ အဖုိးတုန္းကလည္း ဒီလို၊ အေဖ့က်ေတာ့လည္း ဒီလုိ၊ သားက်ေတာ့ ဒီလို၊ တစ္ပံုစံတည္း ၿဖစ္ေနၾကေတာ့မွာေပါ့။ ေရွ႔လူေတြရဲ႔ အမွန္အမွားေတြကို ေနာက္လူေတြက စာအုပ္ေတြကတစ္ဆင့္ ၾကိဳသိၿပီး ဒီထက္ပုိေကာင္းေအာင္ လုပ္ႏုိင္ခဲ့ၾကလို႔သာ မ်ိဳးဆက္တစ္ဆက္ထက္ တစ္ဆက္ ပိုၿမင့္လာၾကတာ မဟုတ္လား။ အဲဒီအတြက္ အတၳဳပတၱိစာအုပ္ေတြဟာ လူ႔ေဘာင္ေလာက တုိးတက္ဖို႔အတြက္ အေရးပါပါတယ္။
စုိင္းစုိင္းခမ္းလိႈင္ဟာ ရက္ပ္ပါတစ္ေယာက္ၿဖစ္ပါတယ္၊ သရုပ္ေဆာင္လည္းလုပ္တယ္၊ ဒါရုိက္တာလည္း လုပ္တယ္၊ ၀တၳဳေတြလည္း ေရးဖူးတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဆုိေတာ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ သူအေအာင္ၿမင္ဆံုးပါပဲ။ ေအာင္ၿမင္တာမွ ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုေက်ာ္ၾကာ ေအာင္ၿမင္ခဲ့တယ္။ ဒီေန႔ထိလည္း ေအာင္ၿမင္ေနတုန္းပဲ။ တကယ္ေတာ့ ေအာင္ၿမင္ဖုိ႔ထက္ ရလာတဲ့ေအာင္ၿမင္မႈကို ထိန္းသိမ္းဖုိ႔က ပိုခက္ပါတယ္။ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္၊ အယ္လ္ဘမ္တစ္ခု ေပါက္ခဲ့၊ ေအာင္ၿမင္ခဲ့သူေတြ အမ်ားၾကီးပါ။ ဒါေပမဲ့ သီခ်င္းေတြအမ်ားၾကီး၊ အယ္ဘမ္ေတြအမ်ားၾကီး ေအာင္ၿမင္တဲ့သူ ဆုိရင္ေတာ့ လက္ခ်ိဳးေရလုိ႔ေတာင္ ရေလာက္တဲ့အထိ ၿဖစ္သြားပါတယ္။ စုိင္းစုိင္းခမ္းလိႈင္ကေတာ့ အဲဒီလူနည္းစုထဲက တစ္ေယာက္အပါအ၀င္ ၿဖစ္ပါတယ္။ အေၾကာင္းၿပခ်က္မ်ိဳးစံုနဲ႔ သူ႔ကို မၾကိဳက္တဲ့သူေတြလည္း ရွိႏုိင္ပါတယ္။ အတၳဳပတၱိစာအုပ္ ထုတ္ရေလာက္တဲ့အထိ မဟုတ္ေတာင္ သူ႔မွာ ေအာင္ၿမင္သူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အတုယူစရာေတြ ရွိေနတာကိုေတာ့ ၿငင္းမရပါဘူး။ သူနဲ႔ေတြ႔ဖူး ဆံုဖူး စကားေၿပာဖူးလို႔ေတာ့ မဟုတ္ေပမဲ့ သူ႔နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သတိထားမိတာေလးေတြကို ေရးပါရေစ။
၁။ Vision ရွိၿခင္း
လူတစ္ေယာက္အတြက္ပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုအတြက္ပဲၿဖစ္ၿဖစ္ Vision လို႔ေခၚတဲ့ အနာဂတ္အၿမင္ဟာ သိပ္အေရးၾကီးပါတယ္။ ကုိယ့္ဘ၀မွာ ကိုယ္ဘာၿဖစ္ခ်င္တယ္၊ ေရွ႔အနာဂတ္မွာ ေခတ္က ဘယ္လိုပံုစံေၿပာင္းလာဖို႔ရွိတယ္၊ အဲဒီအတြက္ ကိုယ္ဘာေတြၿပင္ဆင္ထားရမယ္ ဆုိတာ သိထားဖုိ႔လိုပါတယ္။ အနီးစပ္ဆံုး ဥပမာေပးရရင္ ေနာင္တစ္ေခတ္မွာ စားပြဲတုိင္းေပၚ ကြန္ပ်ဴတာေတြ တင္ၿပီး အလုပ္လုပ္ၾကတဲ့ေခတ္ ၿဖစ္လာလိမ့္မယ္ ဆုိတဲ့ အနာဂတ္အၿမင္က ဘီလ္ဂိတ္စ္ကို ကမာၻ႔အခ်မ္းသာဆံုး ၿဖစ္လာေစခဲ့ပါတယ္။
စုိင္းစုိင္းခမ္းလိႈင္နာမည္ၾကီးစက အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုမွာ ဒီလိုေၿဖထားပါတယ္။
“အရင္ေခတ္က စိုင္းထီးဆုိင္တို႔ ေဇာ္၀င္းထြဋ္တုိ႔ ႏွစ္ေတြအမ်ားၾကီး နာမည္ၾကီးခဲ့တယ္၊ ဒီေခတ္မွာေတာ့ အဲဒီလိုနာမည္ၾကီးဖုိ႔ သိ္ပ္မလြယ္ေတာ့ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ အမ်ားၾကီး ၾကိဳးစားမွရမယ္”
ၿပိဳင္ဆုိင္မႈေတြ အရမ္းၿပင္းထန္လာမဲ့ေခတ္ကို ၾကိဳၿမင္ၿပီး ၾကိဳၿပင္ဆင္ထားတဲ့အတြက္ သူဒီလုိ ေအာင္ၿမင္ခဲ့တာလုိ႔ ဆုိရပါမယ္။
၂။ အေၿပာင္းအလဲမွာ လိုိက္ပါႏုိင္ၿခင္း
ေခတ္က အၿမဲေၿပာင္းေနပါတယ္။ ဒီေခတ္ရဲ႔ အေၿပာင္းအလဲေတြက ပိုဆုိးပါတယ္ ပိုၿမန္ပါတယ္။ အဲဒီအခါ အေၿပာင္းအလဲေတြမွာ လိုက္ပါႏုိင္စြမ္းက ေအာင္ၿမင္ဖုိ႔အတြက္ မၿဖစ္မေန အေရးပါလာတယ္။ အသံုးမ်ားတဲ့စကားကို ကိုးကားရရင္ေတာ့ Change or be changed ေပါ့။ အေၿပာင္းအလဲမွာ ကိုယ္တုိင္လိုက္ပါမလား၊ ဒါမွမဟုတ္ အေၿပာင္းအလဲရဲ႔သားေကာင္ အၿဖစ္ခံမလား ဆုိတာကို ေရြးၾကရမဲ့ အခ်ိန္ပါ။
ဂီတဘက္မွာလည္း အေတာ္ေလး ေၿပာင္းလဲပါတယ္။ သီခ်င္းပံုစံေတြ တင္ဆက္မႈေတြ စာသားေတြ တီးလံုးေတြဟာ အရင္နဲ႔အေတာ္ေလး ကြဲၿပားလာပါတယ္။ ဒီအခါ ပံုစံတစ္မ်ိဳးတည္းပဲ ကုိင္စြဲထားသူေတြ ၿပဳတ္က်ကုန္ပါတယ္။ အေၿပာင္းအလဲမွာ လိုက္ပါၿခင္းဟာ ဟုိခုန္ဒီခုန္ လုပ္တာနဲ႔လည္း မတူပါဘူး။ အထူးသၿဖင့္ ေရရွည္ေအာင္ၿမင္လုိသူေတြအေနနဲ႔ ပိုၿပီးေတာ့ သတိထားရမဲ့ အပုိင္းၿဖစ္ပါတယ္။ ေခတ္ကို မ်က္ေၿခၿပတ္လုိ႔ မၿဖစ္ဘူး။ ေစာင့္ၾကည္႔ေနရတယ္၊ အေၿပာင္းအလဲေတြမွာ လိုက္ပါေနရတယ္။ တစ္ဖက္ကလည္း အနာဂတ္မွာ ၿဖစ္လာႏုိင္တဲ့ အေၿခအေနေတြကို မွန္းဆၿပီး ၿပင္ဆင္ထားၾကရတယ္။ ဒါမွသာ ေရရွည္ေအာင္ၿမင္ႏုိင္တဲ့ေခတ္ကို ေရာက္လာပါၿပီ။ စုိ္င္းစုိင္းခမ္းလိႈင္ကေတာ့ ရက္ပ္စာသားေတြ တီးလံုးေတြ တင္ဆက္မႈေတြ ဖက္ရွင္ေတြ၊ ေနာက္ၿပီး Body structure ကအစ ေခတ္နဲ႔အၿမဲတမ္း အၿပိဳင္ၿဖစ္ေနတာကုိ ေတြ႔ရပါတယ္။
၃။ ၾကိဳးစားအားထုတ္မႈရွိၿခင္း
သူနဲ႔လည္း မသိဘဲနဲ႔ သူၾကိဳးစားမွန္း ဘယ္လုိသိလဲဆုိရင္ေတာ့ သူ႔ရဲ႔သီခ်င္းေတြကတစ္ဆင့္ သိတယ္လုိ႔ပဲ ဆုိရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္းမ်ားစြာ နဲ႔ ေဖေဖာ္၀ါရီမွတ္တမ္း ကပ္လ်က္ထြက္တဲ့အေခြ(၂)ေခြမွာေတာင္ သူရဲ႔ ရက္ပ္ဆုိပံုေတြ စာသားေတြ အေတာ္ေလး ကြာသြားတာကို သတိထားမိခဲ့ပါတယ္။ မၾကိဳးစားဘဲ ေအာင္ၿမင္ေနတဲ့သူရယ္လို႔လည္း ေလာကမွာ မရွိေတာ့ ဒီအေၾကာင္းကို အက်ယ္မခ်ဲ႔ေတာ့ပါဘူး။
၄။ ေ၀ဖန္မႈေတြကို အေကာင္းဆံုးတံု႔ၿပန္ႏုိင္ၿခင္း
စုိင္းစုိင္းခမ္းလိႈင္ရဲ႔ သီခ်င္းေတြဟာ ဟစ္ေဟာ့ပ္မစစ္ဘူး။ ေကာ္ပီေတြဆုိတာ မ်ားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တကယ့္ဟစ္ေဟာ့ပ္သမားေတြရဲ႔ ေ၀ဖန္တုိက္ခုိက္ၿခင္းကို အေတာ္ေလးခံခဲ့ရတယ္။ ေနာက္ၿပီး မိန္းကေလးပရိသတ္ကလည္း အရမ္းမ်ားေတာ့ ေယာက်ာ္းေလးေတြက သူ႔ကို ေတာ္ေတာ္ၾကည္႔မရခဲ့ၾကဘူး။ ရိႈးပြဲေတြမွာ သူမို႔လို႔ တက္လာၿပီဆုိ ေရသန္႔ဗူးေတြမွ ပလူကိုပ်ံေနတာပဲ။ ဆဲသံေတြဆိုတာလည္း ၾကားလို႔ေတာင္ မေကာင္းဘူး၊ အတုိင္အေဖာက္ညီညီနဲ႔ကို ဆဲၾကတာ။ ဒါေပမဲ့ သူ႔ဘက္ကေတာ့ ပရိသတ္ကို တစ္ခါမွ ရင့္ရင့္သီးသီး တံု႔ၿပန္တာ မေတြ႔ရဘူး။ စိတ္မဆုိးဘဲေတာ့ ဘယ္ေနပါ့မလဲ။ သူ႔ရဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္စြမ္းနဲ႔ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ပီသမႈကို ရိႈးပြဲၾကည္႔ရင္း ကၽြန္ေတာ္သတိထားမိခဲ့တယ္။ ဒီအတြက္ တူညီတဲ့တံု႔ၿပန္မႈတစ္ခုက ေနာက္ဆံုး သူ႔ဆီေရာက္လာခဲ့တယ္ ဆုိရပါမယ္။ ေနာက္ပိုင္း ရိႈးပြဲေတြမွာေတာ့ ဒီလိုၿမင္ကြင္းမ်ိဳးေတြ ဆဲဆုိသံေတြ မေတြ႔ရ မၾကားရေတာ့သေလာက္ပါပဲ။ ခုေနာက္ပိုင္း Troller ေတြေပၚလာေတာ့လည္း အေျပာခံရဆုံး celebrity ထဲမွာ သူပါတယ္၊၊ ဒါေပမဲ့ အဲဒါေတြကို ရင့္ရင့္သီးသီး မတုံ႔ျပန္ဘဲ သူ႔ကိုယ္သူ ဟာသျပန္လုပ္ပစ္လိုက္ေတာ့ ပရိသတ္ေတြရဲ႕ ခ်စ္ခင္မႈကို ပိုတိုးလို႔ေတာင္ ရသြားခဲ့တယ္၊၊
သီခ်င္းေတြကလည္း ဟစ္ေဟာ့မစစ္လို႔ ဆိုၿပီး ဘယ္ေလာက္ေ၀ဖန္ေ၀ဖန္ သူကေတာ့ သူ႔ပံုစံအတုိင္းပဲ ဆက္သြားတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဟစ္ေဟာ့လို႔ နာမည္တပ္မရေပမဲ့ စုိင္းစိုင္းပံုစံ ဆိုၿပီး ကုိယ္ပုိင္ဟန္တစ္ခု ရလာခဲ့တယ္။ သူကုိယ္တုိင္လည္း အႏုပညာသမားပီပီ ဟစ္ေဟာ့ပ္ဆိုတဲ့ ေဘာင္ထဲမွာပဲ ေနခ်င္ပံုမရဘူး။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ စိတ္ထဲရွိတဲ့အတုိင္း ခံစားခ်င္၊ ဖန္တီးခ်င္ပံုရတယ္။ ခုခ်ိန္ထိလည္း သူကေတာ့ သူ႔ပံုစံတစ္ခုနဲ႔ ေအာင္ၿမင္ေနဆဲပါပဲ။
ေလာကဓံတရား(၈)ပါးရွိပါတယ္။ အဲဒီ(၈)ပါးထဲက တစ္သက္လံုး မဆင္းရဲဖူးတဲ့သူ၊ တစ္သက္လံုး မခ်မ္းသာဖူးတဲ့သူရယ္လုိ႔ ရွိႏုိင္ေပမဲ့ တစ္သက္လံုးအကဲ့ရဲ႔မခံဖူးတဲ့သူရယ္လို႔ ေလာကမွာ မရွိပါဘူး။ ဒီတစ္ပါးကိုေတာ့ ဘယ္လုိမွ ေရွာင္မရဘူး။ အားလံုး ကဲ့ရဲ႔ခံဖူးၾကတယ္၊ ေ၀ဖန္ခံဖူးၾကတယ္။ ဒါ ေလာကသဘာ၀ပဲ။ ေရွာင္လႊဲလို႔မရဘူး။ ေၾကာက္ေနလို႔မရဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လုပ္လုိ႔ရတာက ဒီေ၀ဖန္မႈေတြ ကဲ့ရဲ႔မႈေတြကို ဘယ္လိုၿပန္တံု႔ၿပန္ၾကမလဲ ဆုိတာပါပဲ။ ဘယ္သူဘာေၿပာေၿပာ ဂရုမစုိက္ဘူးဆိုတာကလည္း အစြန္းေရာက္သလို သူမ်ားေၿပာသမွ် အကုန္လက္ခံၿပီး စိတ္ဆင္းရဲေန လုိက္လုပ္ေနတာကလည္း အစြန္းတစ္ဖက္ပါပဲ။ ေ၀ဖန္မႈေတြကို စိတ္ေအးေအးထားၿပီး နားေထာင္၊ ၿပီးေတာ့ ကုိယ့္အတြက္ လိုအပ္မယ္ထင္တာေတြကို ၿပင္လိုက္၊ ေၿပာင္းလဲလိုက္ၿခင္းၿဖင့္ ေ၀ဖန္မႈေတြကို အေကာင္းဆံုးတံု႔ၿပန္ႏုိင္ဖို႔ လိုပါတယ္။
၅။ မိတ္ေဆြေကာင္းရွိၿခင္း
ၿမတ္စြာဘုရားေဟာထားတဲ့ ခ်မ္းသာၿခင္းအေၾကာင္း(၄)ပါးထဲမွာ မိတ္ေဆြေကာင္းရွိၿခင္းကလည္း ေတာ္ေတာ္ေလး အေရးပါပါတယ္။ စုိင္းစုိင္းခမ္းလိႈ္င္ရဲ႔ ေအာင္ၿမင္မႈမွာလည္း အဲဒီအခ်က္က အရမ္းအေရးပါပါတယ္။ အဆုိေတာ္တစ္ေယာက္ ၿဖစ္လုိ႔ ငါၾကိဳးစားရင္ ၿပီးတာပဲ လုပ္လို႔မရပါဘူး။ တီးလံုးတီးေပးမဲ့သူရဲ႔ ပံ့ပိုးမႈ၊ တြဲဖက္သီဆုိမဲ့သူရဲ႔ ပံ့ပုိးမႈ၊ ေနာက္ၿပီး အ၀တ္အစားပို္င္း၊ Performance လုပ္ေပးမဲ့သူ၊ ေနာက္ ပြဲစီစဥ္သူေတြ၊ ဒီလူေတြအကုန္လံုးရဲ႔ ပံ့ပိုးမႈကိုရမွသာ ေရရွည္ေအာင္ၿမင္မႈ ရႏုိ္င္တာၿဖစ္ပါတယ္။ မ်ိဳးေက်ာ့ၿမိဳင္၊ ငယ္ငယ္၊ ေကာင္းၿမတ္၊ နႏၵစိုင္းတုိ႔ကေန မိုးမိုး၊ သီရိေဆြ၊ ခုေနာက္ဆံုး ဘန္နီၿဖိဳး ကိကိတုိ႔အထိ သူ႔သူငယ္ခ်င္းေတြရဲ႔ အားက သူ႔ေအာင္ၿမင္မႈမွာ ေတာ္ေတာ္ေလးအေရးပါပါတယ္။ ဒါေတာင္ ယူေရနီယမ္၊ ဆန္းထြဋ္၊ ေမာင္ေမာင္ေအး တုိ႔မပါေသးဘူး။ အဲဒီအၿပင္ ပြဲစီစဥ္သူေတြ၊ စီးပြါးေရးလုပ္ငန္းရွင္ေတြနဲ႔လည္း ဆက္ဆံေရးေကာင္းတစ္ခု တည္ေဆာက္ထားႏုိင္ပံု ရတယ္။
ေလာကမွာ တစ္ေယာက္တည္းေန၊ တစ္ေယာက္တည္းၾကိဳးစားၿပီး ေအာင္ၿမင္ေနတဲ့သူ မရွိပါဘူး။ အေထာက္အပံ့ကို ဦးစားေပးေစခ်င္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကုိယ္တုိင္ကေတာ့ ၾကိဳးစားမွ ရပါတယ္၊ ဒါက နံပါတ္တစ္ဦးစားေပးပါ။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္ကို ေအာင္ၿမင္ေအာင္ ေထာက္ပံ့ေပးမဲ့ ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုကလည္း မၿဖစ္မေန လိုအပ္ပါတယ္။ ေအာင္ၿမင္လုိသူတုိင္း အဲဒီ ပံ့ပုိးေပးမဲ့ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုကို မၿဖစ္မေန ရွာေဖြထားဖို႔ တည္ေဆာက္ထားဖို႔ လိုပါမယ္။
၆။ စီးပါြးေရးအၿမင္ ရွိၿခင္း
ၾကိဳက္တဲ့အခေပးရုပ္သံလိုင္းတစ္ခုကို ဖြင့္လိုက္ပါ၊ နာမည္ေက်ာ္မင္းသားေတြရဲ႔ ဇာတ္ကားေတြအမ်ားၾကီး လႊင့္ေနတာကို ေတြ႔ရပါမယ္၊ ဒါေပမဲ့ စိုင္းစုိင္းခမ္းလိႈင္ရဲ႔ ဇာတ္ကားေတြ ၾကည္႔ရဖုိ႔ေတာ့ မလြယ္ပါဘူး။ ဒီလိုပဲ၊ အဆိုေတာ္ၾကီးငယ္ေတြရဲ႔ ရိႈးပြဲေတြကို တီဗီြကေန တုိက္ရုိက္ Live ၾကည္႔လို႔ရပါတယ္၊ ကိုယ္တုိင္လက္မွတ္၀ယ္ ကြင္းထဲအေရာက္ သြားၾကည္႔စရာ မလုိေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ စုိင္းစုိင္းShow ကို တုိက္ရုိက္ၾကည္႔ခ်င္တယ္၊ အစအဆံုး ခံစားခ်င္တယ္ဆုိရင္ေတာ့ လက္မွတ္မ၀ယ္ဘဲ ေနလို႔မရပါဘူး။ တီဗီြကေနေတာ့ ၾကည္႔လို႔ရေကာင္းရမယ္၊ ဒါေပမဲ့ Live မဟုတ္ဘူး၊ ၿပီးေတာ့ အစအဆံုးလည္း မဟုတ္ဘူး။ ရိႈးပြဲၿပီးသြားမွ ၿပန္လႊင့္တာ၊ အဲ့လိုလႊင့္မယ္ဆုိတာကိုလည္း ရိႈးပြဲမတုိင္ခင္ ၾကိဳၿပီးေၿပာမထားဘူး၊ အဲဒီေတာ့ ရိႈးပြဲမွာ ပရိသတ္က အၿပည္႔အလွ်ံပဲ။ ရုပ္သံေတြေၾကာင့္ ပရိသတ္ေတြ အၿမင္ရိုးၿပီး အေခြမငွားၾကေတာ့ ဇာတ္ကားအေရာင္းက်တယ္လို႔ တၿခားမင္းသားေတြ တၿခားထုတ္လုပ္ေရးေတြက ညည္းေနၾကေပမဲ့ စိုင္းစိုင္းခမ္းလိႈင္ အၿပံဳးမပ်က္ပါဘူး။ တၿခားအဆုိေတာ္ေတြလို ရုပ္သံလိုင္းကို ထုတ္လႊင့္ခြင့္ေပးလိုက္လို႔ ရိႈးကို ပရိသတ္အလာနည္းသြားတာမ်ိဳးလည္း စိုင္းစုိင္းခမ္းလိႈ္င္ မၾကံဳရပါဘူး။ ရုပ္သံက လႊင့္လိုက္ၿခင္းဟာ ခုိးကူးသမားေတြကို ကူးၿပီးၿဖန္႔ခုိင္းလိုက္တာနဲ႔အတူတူပါပဲ။ ကုိယ္တုိင္က အေခြမထုတ္ရေသးဘူး၊ ခုိးကူးက အရင္ၿပန္႔ႏွင့္ေနတာမ်ိဳးကိုလည္း ေရွာင္ရွားၿပီးသား ၿဖစ္သြားပါတယ္။ ဒါဟာ စုိင္းစုိင္းခမ္းလိႈင္ရဲ႔ သူမ်ားနဲ႔မတူ တမူကြဲၿပားေနတဲ့ ပံုစံတစ္ခုပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။ Business minded ၿဖစ္တယ္ ဆုိရပါမယ္။
ခုေခတ္လို အင္တာနက္အသုံးျပဳမႈ မ်ားလာ၊ ေဖ့စ္ဘြတ္က လူေနမႈဘဝမွာ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ ျဖစ္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ အဲဒါကို အသုံးျပဳၿပီး marketing အလုပ္နိုင္ဆုံး celebrity ေတြထဲ သူက ထိပ္ဆုံးေလာက္မွာ ပါမယ္ထင္ပါတယ္၊၊ ဒါက Public Relation ေကာင္းတာေၾကာင့္လည္း ပါတာေပါ့၊၊
ႏုိင္ငံတကာက ေဘာလံုးသမားေတြပဲၾကည္႔ၾကည္႔ အဆုိေတာ္ေတြပဲၾကည္႔ၾကည္႔ အခ်မ္းသာဆံုးစာရင္းကို ၾကည္႔လိုက္ရင္ ကိုယ့္ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ အလုပ္တစ္ခုတည္းကိုပဲ ေဇာက္ခ်လုပ္ေနတဲ့သူေတြ အရမ္းရွားပါတယ္။ ကိုယ့္ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္အလုပ္အၿပင္ စီးပြါးေရးလုပ္ငန္းေတြ တည္ေထာင္ထားတာ၊ ဒါမွမဟုတ္ ရင္းႏွီးၿမွပ္ႏွံထားတာကို ေတြ႔ရပါမယ္။ စိုင္းစုိင္းခမ္းလိႈင္ဟာလည္း ဒီလုိပါပဲ။ ေတးထုတ္လုပ္ေရးတစ္ခုၿဖစ္တဲ့ Frenzo production ကို သူေထာင္ထားတယ္။ ေနာက္ၿပီး အကယ္ဒမီေတြအမ်ားၾကီးဆြတ္ခူးခဲ့တဲ့ အာဒမ္ ဧ၀ ဒသ ဇာတ္ကားရဲ႔ ထုတ္လုပ္သူ Heart n’ Soul မွာလည္း သူရွယ္ယာပါထားတယ္လို႔ ဖတ္ရဖူးတယ္။
စီးပြါးေရးပညာရွင္တစ္ဦးက ေၿပာဖူးပါတယ္။ လူငယ္ေတြ ဘာလို႔အလုပ္လက္မဲ့ ၿဖစ္ေနၾကလဲဆုိရင္ အလုပ္ရွာေနၾကလို႔ အလုပ္လက္မဲ့ၿဖစ္ၾကတာပါ တဲ့၊ အလုပ္ေပးႏုိင္တဲ့သူၿဖစ္ေအာင္သာ ၾကိဳးစားရင္ ဘယ္ေတာ့မွ အလုပ္လက္မဲ့ မၿဖစ္ဘူး တဲ့။ ဟုတ္ပါတယ္၊ စိုင္းစုိင္းခမ္းလိႈင္ကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ အလုပ္လက္မဲ့ မၿဖစ္ပါဘူး။ ကိုယ္တုိင္က အလုပ္ရွင္ၿဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ကိုယ္ယံုၾကည္ရာကို လုပ္လို႔ရတယ္၊ ဘယ္သူ႔မ်က္ႏွာမွ ၾကည္႔ေနစရာ မလိုဘူး။ လြတ္လပ္တယ္၊ အေႏွာင္အဖြဲ႔ကင္းတယ္၊ ဘယ္သူ႔ဆန္မွ စားမေနတဲ့အတြက္ ကုိယ့္အတြက္ကလြဲၿပီး ဘယ္သူ႔အတြက္မွလည္း ရဲေနစရာမလိုဘူး။ အဆုိေတာ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ နာမည္မရွိေတာ့ရင္ေတာင္ စီးပါြးေရးလုပ္ငန္းေတြကေတာ့ သူ႔အတြက္ ဆက္ရွိေနဦးမွာၿဖစ္ပါတယ္။
စီးပြါးေရးနယ္ပယ္မွာ စြန္႔ဦးတီထြင္ ဆုိတဲ့စကားလံုးက အေတာ္ေခတ္စားတယ္။ စီးပြါးေရးလုပ္မယ္ဆုိ စြန္႔စားရဲရပါမယ္။ မိုက္ရူးရဲ လုပ္ရမယ္ ဆုိလိုတာမဟုတ္ပါဘူး၊ အေၿခအေနအရပ္ရပ္ကို သံုးသပ္ၿပီး စြန္႔စားမႈကို လုပ္ရမယ္၊ ေလာကမွာ မစြန္႔ဘဲ ဘာမွစားလို႔မရဘူး။ မ်ားမ်ားစြန္႔ရင္ မ်ားမ်ားစားရမယ္၊ နည္းနည္းစြန္႔ရင္ နည္းနည္းပဲ စားရမယ္။ ဒီစာကို ေရးေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ္အပါအ၀င္ ၿမန္မာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက မစြန္႔စားရဲဘူး။ ေငြေၾကးမေၿပာနဲ႔ အလုပ္တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ေၿပာင္းဖုိ႔ေတာင္ အေတာ္ေတြေ၀ေလ့ရွိၾကတယ္။ မၾကိဳးစားခ်င္တာကို ေလာဘမရွိတာနဲ႔ မွားေနၾကၿပီး ရသမွ်နဲ႔ တင္းတိမ္ေနတတ္ၾကတယ္။ ဒီေတာ့ ၀န္ထမ္းဘ၀နဲ႔ပဲ အဆံုးသတ္ၾကရတယ္။ စီးပြါးေရးလုပ္ခ်င္တယ္၊ ေအာင္ၿမင္ခ်င္တယ္ဆုိရင္ေတာ့ မစြန္႔စားလို႔မရဘူး။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ဦးစီးဦးေဆာင္ၿပဳႏုိင္ရတယ္။ အဲဒီအတြက္ လိုအပ္တာကေတာ့ ကုိယ္လုပ္မဲ့လုပ္ငန္းမွာ ကုိယ္က ကၽြမ္းက်င္ႏွ႔ံစပ္ေနဖုိ႔ လိုတယ္။ ဒါမွ ဦးစီးဦးေဆာင္ၿပဳႏုိင္မွာပါ။ မဟုတ္ရင္ေတာ့ သူမ်ားပတ္သမွ် ခံရပါမယ္။ ဆရာ၀န္တစ္ေယာက္က ဆရာ၀န္အလုပ္အၿပင္ စီးပြါးေရးပါ တြဲလုပ္မယ္ဆုိပါေတာ့။ ရုပ္ရွင္ထုတ္လုပ္ေရးသြားေထာင္တာထက္ ေဆးခန္းတစ္ခု ဓါတ္ခြဲခန္းတစ္ခုဆုိ ပိုၿပီးထိထိေရာက္ေရာက္ ဦးစီးႏုိင္တာေပါ့၊ သူကၽြမ္းက်င္တာကိုး။ စြန္႔ဦးတီထြင္မွာ ေနာက္ဆံုးတစ္ခ်က္ကေတာ့ တီထြင္ႏုိ္င္ရပါမယ္။ ရခုိင္မုန္႔တီ ေရာင္းတာခ်င္းအတူတူ မင္းလမ္းမုန္႔တီက သူမ်ားေတြလမ္းေဘးထုိင္ေရာင္းေနရခ်ိန္မွာ ဆုိင္ခန္းအဆင့္ဆုိတာကို ေက်ာ္လို႔ တကယ့္ကို Mega star ၿဖစ္ေနၿပီ။ ဘာလို႔လဲ၊ ရိုးရိုးမေရာင္းဘဲ ပင္လယ္စာမ်ိဳးစံုနဲ႔တြဲဖက္၊ တကယ့္ပင္လယ္ကမ္းေၿခေရာက္ေနသလို ခံစားရေအာင္ တီထြင္ၿပီးေရာင္းတာကိုး။ ။
သူ႔ကို ၾကိဳက္သည္ၿဖစ္ေစ မၾကိဳက္သည္ၿဖစ္ေစ၊ စိုင္းစုိင္းခမ္းလိႈင္ဟာ သာမန္ အဆုိေတာ္တစ္ေယာက္ ဆုိတာထက္ ပိုတာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။ ဒီအခ်က္ေတြဟာ အေ၀းကလွမ္းၾကည္႔ၿပီး ေရးထားတာၿဖစ္လို႔ လိုေနတာရွိရင္ရွိမယ္၊ ပိုေနတာရွိရင္ရွိမယ္။ ဒါေပမဲ့ စုိင္းစုိင္းခမ္းလိႈင္ ဆုိတဲ့ Brand ကို တန္ဖိုးၿမင့္ Brand တစ္ခု ၿဖစ္လာေစခဲ့တဲ့ အရာေတြဆုိေတာ့ကာ ကုိယ္ရဲ႔ ကိုယ္ပုိင္Brand ကိုလည္း တန္ဖုိးၿမင့္လာေစခ်င္သူေတြအတြက္ တစံုတရာ အက်ိဳးရွိမယ္ထင္ပါတယ္။
ေဒါက္တာ ၿဖိဳးသီဟ
၂၅.၁၁.၂၀၁၄
Credit: ေဒါက္တာၿဖိဳးသီဟရဲ႕ Page
No comments:
Post a Comment