ဓီရာမိုရ္ရဲ႕ ျမစ္အိုႀကီး အယ္လ္ဘမ္
ကာဗာ
ဒီကေန႔ တန္းဝင္တဲ့ Album ေတြ အၾကားမွာ
တန္ဖုိးရွိတဲ့ Album တခ်ပ္ ေပၚထြက္ရွိလုိ႔ လာခဲ့ပါတယ္။ Title ခပ္ဆန္းဆန္းနဲ႔
“ျမစ္အုိႀကီး” လုိ႔ အမည္ရတဲ့ ဓိရာမုိရ္ရဲ႕ Album ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ပရိသတ္မ်ား
သိထားၿပီးတဲ့ အတုိင္း ဓီရာမုိရ္ဟာ အႏုပညာ ယဥ္ေက်းမႈ ေက်ာင္းဆင္းတဦးျဖစ္သူ ပီပီ သူဖန္တီးတဲ့
ဂီတအေငြ႔အသက္ေတြဟာ ျမန္မာ့ Traditional ဂီတ အေငြ႔အသက္ေတြ ပါဝင္ေနတာကုိ
ေတြ႔ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္လည္း ဓီရာမုိရ္ဟာ ဒီကေန႔ ဂီတ
အႏုပညာရွင္ေတြ အထဲမွာ တဘာသာ ခြဲထြက္ခဲ့တဲ့ ဂီတ အႏုပညာရွင္ တဦး အျဖစ္
ဂီတအသုိင္းအဝိုင္း ကေရာ၊ ပရိသတ္ကပါ အေလးထား ေစာင့္ၾကည့္ခံရတဲ့ အႏုပညာရွင္ တဦး
ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီလုိ ေစာင့္ၾကည့္ရေအာင္လည္း သူဖန္တီးျပခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေတြဟာ
ျမန္မာ့ Instrumental ေတြရဲ႕ အႏွစ္သာရရဲ႕ တန္ဖိုးကို ျမင္သာလာေစခဲ့ပါတယ္။ ေသခ်ာတာ
တခုက ဓီရာမုိရ္ရဲ႕ စိတ္ေတြကုိ ေခတ္သစ္ ဂီတထဲမွာ အံဝင္ေအာင္ စနစ္တက် ေပါင္းစပ္ဖန္တီးျပလုိတဲ့
ဆႏၵရွိသူ တဦး ျဖစ္သလုိ၊ စကားလုံး အေၾကာင္းအရာကို ေရးဖြဲ႔ရာမွာလည္း လူငယ္ႀကိဳက္
အခ်စ္ အေၾကာင္းအရာထက္ လူထုကုိ အက်ဳိးျပဳလုိတဲ့ Message မ်ဳိးကုိသာ ေရးဖြဲ႔
တင္ျပလုိတဲ့သူ တဦး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း သူဂီတအႏုပညာ ေလာကထဲကုိ ဝင္ေရာက္လာတဲ့
အခ်ိန္ကစလုိ႔ သူ႔ရဲ႕ အလားအလာေကာင္းတဲ့ ဂီတပါရမီကုိ အသိအမွတ္ ျပဳခဲ့ၾကရတာ
ျဖစ္ပါတယ္။
ဂီတသက္တမ္းအားျဖင့္ ႏုနယ္ေသးတဲ့
သူ႔ရဲ႕ အလားအလာေကာင္းတဲ့ ဂီတပါရမီကုိ အသိအမွတ္ ျပဳခဲ့ၾကရတာ ျဖစ္ပါ တယ္။ ဂီတသက္တမ္း
အားျဖင့္ ႏုနယ္ေသးတဲ့ သူ႔ရဲ႕ 1st Impression အျဖစ္ ထြက္ရွိလာတဲ့ ပထမဆံုး
Album မွာ ကတည္းက သူရဲ႕ ဂီတအႏုပညာ အရည္အေသြးကုိ ပရိသတ္က အသိအမွတ္ျပဳခဲ့ၾက ရပါ။
အခုလုိ ဂီတ အေတြ႔အႀကံဳ ေတြ ရင့္က်က္လာၿပီ ျဖစ္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ထြက္ရွိလာတဲ့
“ျမစ္အုိႀကီး” Album ကို နားဆင္ခံစားၾကည့္ျဖစ္္မယ္ ဆုိရင္ ပထမဆံုး ဒီ Album ရဲ႕
Title Song ကို မညႊန္းခင္ Melody အရေရာ၊ စာသား အေၾကာင္းအရာ အရပါ တကယ့္ကုိ အဓိပၸာယ္
ျပည့္ဝတဲ့ “အစိမ္းေရာင္အေတြး” ဆုိတဲ့ သီခ်င္းကို အဦးဆံုး ညႊြန္းလိုပါတယ္။
ဒီသီိခ်င္းကုိ စာေရးဆရာ ေတးေရး အ႐ိုးက
ေရးဖြဲ႔ ဖန္တီးေပးထားတာ ေတြ႔ေနက် သမာ႐ိုးက် အ႐ိုးရဲ႕ သီခ်င္းပံုစံေတြ ထဲက
ထူးထူးျခားျခား ခြဲထြက္လာခဲ့တဲ့ သီခ်င္း တပုဒ္ ျဖစ္ပါတယ္။ အေၾကာင္းအရာ
အားျဖင့္လည္း ေတြ႔ရခဲတဲ့ အေၾကာင္းအရာမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္
ထိန္းသိမ္းေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာမ်ဳိးကုိ စာအုပ္ေတြ ထဲမွာသာ အေတြ႔ရမ်ားၿပီး
သီခ်င္းအျဖစ္ အေတြ႔ရ နည္းေသးတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေတးေရးအ႐ိုးက သူ႔ရဲ႕ ဂီတ အႏုပညာနဲ႔ လူထုရဲ႕
ႏွလံုးသားမွာ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ကုိ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတဲ့စိတ္ ကိန္းဝပ္ ရွင္သန္လာေအာင္
လႈပ္ႏိႈးေပး ႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ အ႐ိုး ဖြဲ႔သီျပထားတဲ့ စကားလံုးေတြက –
“ဟုိမွာ အစိမ္းေရာင္စုိက္ခင္းမ်ား
ဟုိမွာအစိမ္းေရာင္ ေတာင္တန္းေတြ
ဟုိမွာ အစိမ္းေရာင္ေတာင္တန္းမ်ား မီႏို္င္ဦးမယ္ ထိန္းသိမ္းစို႔
ဟုိမွာ အစိမ္းေရာင္ေတာင္တန္းမ်ား မီႏို္င္ဦးမယ္ ထိန္းသိမ္းစို႔
ေနာင္ အနာဂတ္ကမၻာမွာ ေနၾကမယ့္
မ်က္ႏွာစိမ္းတို႔ ကေလးေတြ
သာယာျပည့္စံု ေစဖို႔ အတြက္ ကမၻာကုိ တုိ႔အခု ထိန္းသိန္းစုိ႔
သာယာျပည့္စံု ေစဖို႔ အတြက္ ကမၻာကုိ တုိ႔အခု ထိန္းသိန္းစုိ႔
အေရးႀကီးၿပီ ကမၻာကုိ ပုိခ်စ္ၾကစုိ႔
စိမ္းလန္းဖို႔ ကမၻာဟာ အေရးတႀကီးလုိလုိ႔
ငါတုိ႔ အစိမ္းေရာင္အိမ္မက္မ်ား အနာဂတ္
အစိမ္းေရာင္ေန႔ရက္ေတြ
အနာဂတ္ အစိမ္းေရာင္ကမၻာႀကီးတခု လူပီသစြာ ထားခဲ့ဖုိ႔
အနာဂတ္ အစိမ္းေရာင္ကမၻာႀကီးတခု လူပီသစြာ ထားခဲ့ဖုိ႔
(ေတာင္တန္းစိမ္းနဲ႔ ျမက္ခင္းစိမ္းနဲ႔
အနာဂတ္ကမၻာကို လာမယ့္ တုိ႔ရင္ေသြးကေလးေတြ
အနာဂတ္ကမၻာကို လာမယ့္ တုိ႔ရင္ေသြးကေလးေတြ
ေနခ်င္စဖြယ္ စိမ္းစုိလန္းဆန္းဖုိ႔
ငါတို႔ အသက္ေတြမရပ္ေသးတဲ့ အထိ
ကမၻာႀကီး စုိေျပေနေကာင္းေအာင္ က်န္းမာေရးအတြက္ကုိ အပင္ေတြစုိက္ကာ ေနၾကစို႔)”
ဆုိတဲ့ အဓိပၸာယ္ ေလးနက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။
ကမၻာႀကီး စုိေျပေနေကာင္းေအာင္ က်န္းမာေရးအတြက္ကုိ အပင္ေတြစုိက္ကာ ေနၾကစို႔)”
ဆုိတဲ့ အဓိပၸာယ္ ေလးနက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီလုိ အားေကာင္းတဲ့ စကားလံုး
အေၾကာင္း အရာေပၚမွာ Arrange လုပ္သြားတဲ့ ဓီရာမုိရ္ရဲ႕ Music Sense ကလည္း အရည္အေသြး
ရွိတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ Intro အဖြင့္မွာ Melodic ျဖစ္လွတဲ့ Rhythm Guitar
သံလြင္လြင္နဲ႔ Verse အပုိဒ္ကို အစျပဳထားတဲ့ ပံုစံဟာ နားဆင္သူရဲ႕ ရင္ကုိ အမိအရ
ဖမ္းဆုပ္ထားႏုိင္ခဲ့သလုိ ပထမ Chorus ပုိဒ္ အဆံုး ပံ့ပုိးေပးႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။
Backing အေနနဲ႔ အားျဖည့္ေပးသြားတဲ့
ပတ္ဝိုင္းနဲ႔ ပုေလြကုိ သူ႔ေနရာနဲ႔သူ အံဝင္ေအာင္ ပံုေဖာ္ေပးႏုိင္ခဲ့တာ ေၾကာင့္လည္း
သီခ်င္းဟာ ပုိၿပီး လတ္ဆတ္ သစ္လြင္ ေနခဲ့ပါတယ္။ သီခ်င္း Ending ပုိင္း မေရာက္ခင္
ဒုတိယ Chorus ပုိဒ္အဝင္မွာ Key chain တဲ့ Style ကလည္း သီခ်င္းရဲ႕ Ending ပုိင္းကို
ပုိမုိ အားေကာင္းလာ ေစခဲ့တာေၾကာင့္ ေခတ္ အဆက္ဆက္ ကမၻာႀကီးကုိ လက္ဆင့္ကမ္း
ထိန္းသိမ္း ၾကမယ့္ လူငယ္လူရြယ္ေတြ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္္ကို ခ်စ္တတ္လာေအာင္
ေစာင့္ေရွာက္တတ္လာေအာင္ ဒီသီခ်င္းေလးက အက်ဳိးျပဳ ႏႈိးေဆာ္ေပး ေနပါလိမ့္မယ္။
ဒီ Album ထဲမွာ ဓီရာမုိရ္ရဲ႕
ဂီတပါရမီကို ေပၚလြင္ျမင့္မားေစခဲ့တဲ့ သီခ်င္းကေတာ့ Title Song ျဖစ္တဲ့
“ျမစ္အုိႀကီး” သီခ်င္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသီခ်င္းမွာ ဓီရာမိုရ္ဟာ သူအာသီသ ျပင္းျပတဲ့
ျမန္မာ့ Instrumental အစံုအလင္ကို ေပါင္းစပ္ ဖန္တီးျပႏုိ္င္ခဲ့ တာကုိ
ေတြ႔ရပါတယ္။ သီခ်င္း Melody တည္ေဆာက္ပံု အရ ထူးျခားမႈ ရွိသလုိ၊ စကားလံုး ေရးဖြဲ႔
ေပးထားတဲ့ ေနထြန္းရဲ႕ စာသားေတြကလည္း သီခ်င္း Melody နဲ႔ အံဝင္ခြင္က် ျဖစ္တာကုိ
ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီသီခ်င္းမွာ ျမန္မာ့ Traditional Instrumental ေတြကို
သီခ်င္းပံုစံနဲ႔ လုိက္ဖက္ ေအာင္ ေနရတက် Arrange လုပ္ႏုိင္ခဲ့တာကို ေတြ႔ရပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္လည္း ဒီသီခ်င္းဟာ Orchestra
Mood ဆန္ဆန္ ခမ္းနားတဲ့ သီခ်င္းပံုစံ အျဖစ္ ႐ုပ္လံုး ေပၚလာခဲ့ပါတယ္။ Intro အစမွာ
အသံုးျပဳသြားတဲ့ ျမန္မာ့ေစာင္း ကုိ တ႐ုတ္ျဗတ္ေစာင္း ပံုစံ တီးခတ္
ဖန္တီးသြားတဲ့ဟန္နဲ႔ ျမန္မာ့ပုေလြသံ ဟာ တကယ့္ကို သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ ျဖစ္ေစခဲ့ၿပီး
ေျပျပစ္လွတဲ့ Chord Phrasing ေတြနဲ႔ အတူ ဖြဲ႔သီထားတဲ့ Verse အပုိဒ္ရဲ႕
အားေကာင္းတဲ့ စကားလံုးေတြေၾကာင့္ စကတည္းက သီခ်င္းဟာ ဆြဲေဆာင္မႈ ရွိေနခဲ့ပါတယ္။
Chorus အပုိဒ္မွာ Choirs ဆန္ဆန္ သံၿပိဳင္သီဆုိသြားတဲ့ ပံုစံေၾကာင့္လည္း
သီခ်င္းအေပၚ ခံစားမႈ ပုိမုိ ျမင့္တတ္လာေစ ခဲ့ပါတယ္။ Chorus အပိုဒ္ရဲ႕ High Notes
ေနရာတခ်ဳိ႕မွာ ဓီရာမုိရ္ရဲ႕ Vocal အားေပ်ာ့ေနသလုိ ခံစားရတာက လြဲလို႔ သီခ်င္းကုိ
Arrange လုပ္သြားတဲ့ ျမန္မာ Traditional Instrumental ေတြရဲ႕ ထူးကဲတဲ့
သံစဥ္ေတြေၾကာင့္ သီခ်င္းဟာ စြဲမက္ဖြယ္ ျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။
အထူးသျဖင့္ Verse အပုိဒ္ေတြမွာ Choir
Mood ဆန္ဆန္ သီဆိုသြားတဲ့ Style ေၾကာင့္သီခ်င္း Tempo ဟာ ပုိၿပီး
ၿမိဳင္ဆုိင္ႂကြတက္ လာခဲ့ပါတယ္။ သီခ်င္းရဲ႕ Ending ပုိင္းမွာ ျမန္မာ ဂစ္တာသံနဲ႔
ေစာင္းသံကုိ Harmony ျဖစ္ေအာင္ ထည့္သြင္းၿပီး Arrangement လုပ္သြားတဲ့ ဟန္က
ဓီရာမုိရ္ရဲ႕ ဂီတ အရည္အေသြးကုိ ျမင္သာေပၚလြင္ေစခဲ့တာေၾကာင့္ ဓိရာမုိရ္ရဲ႕
ျမစ္အုိႀကီးဟာ ေခတ္အဆက္ဆက္ ဂီတေရစီးထဲမွာ ထာဝရ ရွင္သန္ စီးေမ်ာေနမွာေတာ့ ဧကန္ပါပဲ။
ဓီရာမုိရ္ရဲ႕ ေနာက္ထပ္ထူးျခားတဲ့
သီခ်င္းတပုဒ္က သူကိုယ္တုိင္ ေရးဖြဲ႔ဖန္တီးထားတဲ့ “မ်က္ရည္နဲ႔ ေလာင္ၿမိဳက္မည့္
ကမၻာ” သီခ်င္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသီခ်င္းဟာ စစ္ရဲ႕ ဆုိးက်ဳိးေတြေၾကာင့္ ေျမစာပင္
ကေလးသူငယ္ေတြရဲ႕ ရင္နာဖြယ္ အျဖစ္ေတြကို ျမင္သာေအာင္ ေဖာ္က်ဴးထားတဲ့ Music style
အရေရာ၊ စာသား အေၾကာင္းအရာအရပါ စြဲမက္ဖြယ္ ေကာင္းတဲ့ သီခ်င္းတပုဒ္ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဒီ Album ထဲမွာ
ရွားရွားပါးပါး ဂ်ပန္လူမ်ဳိးတဦးျဖစ္တဲ့ Inshizuka Take နဲ႔ ဓီရာမုိရ္တို႔ တြဲဖက္
ဖန္တီးထားတဲ့ “ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းဘယ္မွာ” သီခ်င္းေလးကလည္း ဂ်ပန္-ျမန္္မာႏွစ္ဦးရဲ႕
ေပါင္းစပ္ ဖန္တီးမႈ အႏုပညာ တရပ္အျဖစ္ ထူးထူးျခားျခား သက္ဝင္မႈ ရွိေနတာေၾကာင့္
ဒီသီခ်င္းေလး အေၾကာင္းကို ဂ႐ုျပဳ ညြန္းဖြဲ႔လုိပါတယ္။ ဒီသီခ်င္းကို Ishizuka
Take က Melody အေနနဲ႔ ဖန္တီးထားၿပီး ဓီရာမုိရ္က စကားလံုး တည္ေဆာက္ ေပးထားတာ
ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသီခ်င္းရဲ႕ ေနာက္ ထူးျခားမႈတခုက ျမန္မာဂီတ အႏုပညာရွင္ေတြနဲ႔အတူ
ဂ်ပန္လူမ်ဳိး (၃) ဦးလည္း ပါဝင္ တီးခတ္ေပးထားလို႔႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
သီခ်င္းကုိ တႀကိမ္
နားေထာင္ၾကည့္လိုက္ရင္ သီခ်င္း Melody တည္ေဆာက္ပံုအရ Verse နဲ႔ Chorus အပုိဒ္
မကြဲတာ ေၾကာင့္ သီခ်င္းရဲ႕ အႏွစ္သာရကို ရွာမေတြ႔ႏုိင္ေပမယ့္ နားေထာင္ပါမ်ားေလ
သီခ်င္းရဲ႕ အႏွစ္သာရကုိ ပုိမို ေပၚလြင္ လာေလ ျဖစ္တဲ့ သီခ်င္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
Keyboard နဲ႔ Cello တေယာကို အေပးအယူမွ်စြာ တီးခတ္ ပံုေဖာ္ထားတဲ့ Intro ဟာ
ၿငိတြယ္စရာ ေကာင္းေနခဲ့ၿပီး Verse အဝင္မွာ ျမန္မာပတ္ဝိုင္းနဲ႔ အားျဖည့္ေပးထားတဲ့
Arrange က ျမန္မာ့ ပတ္ဝိုင္းရဲ႕ တန္ဖိုးနဲ႔ အႏွစ္သာရကုိ ပုိမုိျမင္သာထင္သာ
ရွိလာခဲ့ပါတယ္။
မၾကာမၾကာ Backing အေနနဲ႔
ပံ့ပိုးေပးသြားတဲ့ တေယာဟာလည္း သီခ်င္းအေပၚ ပုိမုိတိမ္မူးဖြယ္ ျဖစ္လာေအာင္
အေထာက္အပ့ံ တခု ျဖစ္ေစခဲ့ၿပီး Harmony အေနနဲ႔ အားျဖည့္ထားတဲ့ Vocalist ေတြရဲ႕
အခ်ိတ္အဆက္ မိမႈကလည္း သီခ်င္းကုိ ပုိမုိ လင္းလက္ အားေကာင္း ေစခဲ့ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္
တေယာနဲ႔ ျမန္မာပတ္ဝိုင္းကို အေပးအယူမွ်တ ေအာင္ ဖန္တီး ပံုေဖာ္ႏုိင္ခ့ဲ တာေၾကာင့္
ဒီကေန႔ သမုိုင္းမွာ ဂ်ပန္-ျမန္မာ ေပါင္းစပ္ဖန္တီးထားတဲ့ အႏုပညာတရပ္အျဖစ္
မွတ္တမ္းတင္ က်န္ရစ္ေနမယ့္ သီခ်င္းေကာင္းေလး တပုဒ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အခုေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေတြဟာ
ဓီရာမုိရ္ရဲ႕ ဂီတမွတ္တုိင္ေတြကုိ စိုက္ထူျပႏုိင္ခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေတြလုိ႔
ဆုိႏုိင္ေပမယ့္ ဒီ Album ထဲမွာ သူ႔အေၾကာင္းအရာနဲ႔သူ ခြဲထုတ္ ဖန္တီးျပထားတဲ့ ဆရာ
အၾကည္ေတာ္ရဲ႕ “တံခါးး”၊ ဓီရာမုိရ္ ကိုယ္တုိင္ ေရးဖြဲ႔ထားတဲ့ လွတဲ့ၾကယ္စင္၊ အခ်စ္ပါပဲ၊
ေမေမ၊ အခ်ိန္ရထားေပၚက ကေလးငယ္မ်ား၊ သီခ်င္းပံုစံ ေလးေတြဟာလည္း ဓီရာမုိရ္ရဲ႕
ဂီတ အရည္အေသြးေတြကုိ မွတ္ေက်ာက္တင္ႏိုင္ခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေတြ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ဒီ
Album ကုိ နားဆင္ခံစားတဲ့ အခါ ဓီရာမုိရ္ရဲ႕ Vocal ပုိင္းထက္ သူ႔ရဲ႕ Music
Arrangement ပညာကုိ အဓိကထား နားဆင္ခံစား ၿပီး ျမန္မာ့ Traditional
Instrumental ေတြရဲ႕ အသံုးတည့္မႈနဲ႔ အႏွစ္သာရရွိမႈကုိ ဂ႐ုျပဳ တန္ဖိုးထားတတ္
လာေစဖို႔ ဆႏၵျပဳလုိက္ရပါတယ္။ ။
ကိုမ်ိဳး
(I.R)
Credit:
ဧရာ၀တီသတင္းဌာန
No comments:
Post a Comment