Friday, January 21, 2011

အထင္ကရ ဒီဇိုင္နာ Calvin Klein

၁၉၄၂ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလ ၁၉ ရက္ေန႕ New York ျမိဳ႕ Bronze ရပ္ကြက္တြင္ ဟန္ေဂရီႏိုင္ငံမွ ေျပာင္းေရႊ႕ေနထိုင္သူ Leo ႏွင့္ Flo Stern တို႕က ကယ္လ္ဗင္ (Calvin) ကို ေမြးဖြားသန္႕စင္ခဲ့သည္။ (ကယ္လ္ဗင္ကလိန္း) Calvin Klein ၏ နာမည္ အျပည့္အစံုမွာ ကယ္လ္ဗင္ရစ္ခ်က္ကလိန္း(Calvin Richard Klein) ျဖစ္သည္။


ရပ္ကြက္သည္ အာဖရိက လူမည္းအေမရိကန္မ်ား ေနထိုင္ေသာ ရပ္ကြက္ျဖစ္ျပီး လူဆိုးလူမိုက္မ်ား ေပါမ်ားကာ မႈခင္း အမ်ားဆံုး ရပ္ကြက္ၾကီးတစ္ခု ျဖစ္သည္။


ထိုရပ္ကြက္တြင္ ေမြးဖြားေသာ ကယ္လ္ဗင္သည္ လူဆိုးလူမိုက္ တစ္ေယာက္မျဖစ္ဘဲ ကမၻာေက်ာ္ ဖက္ရွင္ ဒီဇိုင္နာ တစ္ေယာက္ျဖစ္လာသည္။ ကယ္လဗင္သည္ ေအးေဆးတည္ျငိမ္ျပီး လံု႕လ၀ီရိယ ရွိသူျဖစ္သည္။


လူတို႕သည္ မိမိအေတြ႕အၾကံဳအသိအျမင္ျဖင့္ ေလာကတြင္ လႈပ္ရွားရုန္းကန္၍ မိမိဘ၀ကို ျပ႒ာန္းခဲ့ၾကသည္။ ငယ္စဥ္ က တည္းက ဇာတိျပသည္ဟုေခၚဆိုရမည္လားမသိ။ အသက္ ငါးႏွစ္အရြယ္ကပင္ ကစားစရာ အရုပ္မ်ားကို အက်ႌခ်ဳပ္ေပး သည္။ ေနာက္ သူ႕မိခင္၏ အက်ႌကို လက္ျဖင့္ခ်ဳပ္ေပးသည္။ ကယ္လ္ဗင္၏ မိခင္မွာ သားသမီး သံုးေယာက္ရွိျပီး အိမ္မႈကိစၥ ထိန္းသိမ္းေရး ေကာင္းမြန္သူျဖစ္သည္။ ဒုတိယေျမာက္သား ကယ္လ္ဗင္က အေမတူသားပါ။ သူ႕အေမက အႏုပညာႏွင့္ ဖက္ရွင္ကိုစိတ္၀င္စားသည္။ ကယ္လ္ဗင္က တစ္ခုပို၍ အားကစားပါ ၀ါသနာပါသည္။


အထက္တန္းေက်ာင္းတြင္ Art and Design ကိုေလ့လာသင္ယူခဲ့သည္။ အားကစားလုပ္လိုက္ အက်ႌခ်ဳပ္လိုက္ႏွင့္ ကယ္လ္ဗင္ အရြယ္ေရာက္လာေတာ့ New York Fashion Institute of Technology မွ ၁၉၆၄တြင္ ဘြဲ႕ရခဲ့သည္။


ဖက္ရွင္ဒီဇိုင္းမ်ား ေရးဆြဲျခင္း၊ အ၀တ္အထည္မ်ားခ်ဳပ္လုပ္ျခင္း အလုပ္မ်ားလုပ္ကိုင္ျပီး ၁၉၆၈တြင္ သူငယ္ခ်င္း Berry Schwartz ႏွင့္ႏွစ္ေယာက္ေပါင္းကာ အက်ႌခ်ဳပ္ဆိုင္ ဖြင့္ခဲ့ၾကသည္။ အေမရိကန္၌ စီးပြားေရး တစ္ရွိန္ထုိး တိုးတက္ေနေသာ အခ်ိန္လည္းျဖစ္သည္။


ကယ္လ္ဗင္၏ ကုတ္အက်ႌ ဒီဇိုင္းမ်ားမွာ ေသသပ္လွပသည္။ ဆိုင္ဖြင့္ျပီး မ်ားမၾကာမီ ထိုစဥ္က နယူးေယာက္ျမိဳ႕၏ အၾကီးဆံုး အ၀တ္အထည္ေရာင္းခ်သည့္ စတိုးဆိုင္ၾကီး တစ္ခုျဖစ္ေသာ Bonwit Teller မွ ေဒၚလာ ငါးေသာင္းဖိုး ကုတ္ (Coat) အက်ႌမ်ား မွာယူျခင္း ခံရသည္။ ထိုအခ်ိန္က အလြန္ၾကီးမားေသာ ေငြပမာဏျဖစ္သည္။ Apperal Industrial ထဲကို ထိန္းသိုလိုက္ေသာ အင္အားမ်ား ရရွိခဲ့သည္။


ထို႕ေနာက္ ကယ္လ္ဗင္သည္ Fashionable custom လိုင္းဘက္ေျပာင္းျပီး CK အားကစား၀တ္စံုမ်ား၊ CK Jeans မ်ား၊ အမ်ိဳးသားအမ်ိဳးသမီး၀တ္ အတြင္းခံ အ၀တ္အထည္မ်ားကို ဒီဇိုင္းထုတ္၍ ထုတ္လုပ္ ေရာင္းခ်ေတာ့သည္။


သူ႕ရဲ႕အက်ႌေတြ ထုတ္လုပ္တဲ့အခါ အမ်ိဳးသမီးေတြအတြက္ဆိုရင္ မိန္းမဆန္တဲ့ ပံုစံမ်ိဳး ၾကိဳက္သူေတြအတြက္ ဦးတည္ ထုတ္လုပ္ပါတယ္။ အလုပ္လုပ္သူေတြအတြက္ ရုံးထဲ၊ အလုပ္ရုံထဲ အစည္းအေ၀းခန္းထဲ ၀တ္ႏိုင္တဲ့ အ၀တ္အထည္ေတြ၊ အိမ္ေထာင္ရွင္မေတြ၊ ေခတ္မီတဲ့ မိန္းကေလးေတြအတြက္ ဦးတည္ ထုတ္လုပ္တာေၾကာင့္ ကယ္လ္ဗင္ရဲ႕ စီးပြားေရးဟာ လြန္စြာ ေအာင္ျမင္ ၾကီးပြားလာပါတယ္။ သူ႕ရဲ႕အေျခခံ အေတြးအေခၚကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ခဲ့လို႕ ယေန႕တိုင္ သူ႕ရဲ႕ နာမည္ဟာ အထင္ကရျဖစ္ခဲ့ရတယ္ မဟုတ္ပါလား။ ဆယ္စုႏွစ္ ေလးခုေလာက္ တည္တံ့ေအာင္ထိန္းႏိုင္ခဲ့တဲ့ ကယ္လ္ဗင္ ဟာ ခရီးလမ္းေၾကာင္းရွည္ၾကီး ျဖတ္သြားခ်င္သူ အဖို႕ ၁။ ရည္မွန္းခ်က္ရွိရမယ္။ ၂။ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္တဲ့ အင္အားေတြရွိရမယ္ လို႕ သတိေပးခဲ့သည္။ သူ႕အ၀တ္အထည္ေတြဟာ ၾကယ္ေလးပြင့္ စားေသာက္ဆိုင္မွာ ထိုင္ေနတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြအတြက္ မဟုတ္ဘူးလို႕ သူ႕ရဲ႕ေစ်းကြက္ကို အတိအလင္းေၾကျငာခဲ့သည္။


ကယ္လ္ဗင္၏ အမ်ိဳးသမီး အ၀တ္အထည္တြင္သာ ေအာင္ျမင္သည္ မဟုတ္။ ေယာက္်ားအတြင္းခံ ေဘာင္းဘီမ်ားမွာလည္း လြန္စြာနာမည္ၾကီးလာျပီး အျမတ္အစြန္းမ်ားစြာရခဲ့သည္။ ၁၉၇၀ေနာက္ပိုင္း ႏွစ္မ်ားတြင္ ဂ်င္းန္ (Jeans) ေဘာင္းဘီမ်ားပါ ထုတ္လုပ္ျပီး စီးပြားေရးကို တိုးခ်ဲ႕ထိုးေဖာက္ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။


Brooke Shields ႏွင့္ ေၾကာ္ျငာေသာ ဂ်င္းန္ေဘာင္းဘီ ေၾကာ္ျငာတို႕တြင္ Nothing Comes Between Me and My Calvins ဟု စာတန္းထိုးေၾကာ္ျငာခဲ့သည္။

၁၉၉၇ တစ္ႏွစ္တည္းပင္ Calvin Klein Jeans's ေရာင္းရေငြသည္ ေဒၚလာ သန္း ၅၀၀ စံခ်ိန္တင္ခဲ့သည္။

အစပိုင္း ေၾကာ္ျငာတို႕တြင္ ေခ်ာေမာလွပေသာ ေမာ္ဒယ္လ္မ်ားျဖင့္ သူ၏ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို ေၾကာ္ျငာခဲ့ေသာ္လည္း ၁၉၉၀ ေလာက္မွစ၍ ကယ္လ္ဗင္က ေျပာစရာျဖစ္ေသာ ေၾကာ္ျငာပံုစံတစ္မ်ိဳးကို ေျပာင္းလဲျပစ္ခဲ့သည္။ အျငင္းပြားစရာ ဒြိဟျဖစ္ စရာ ျဖစ္ေအာင္ ေၾကာ္ျငာေလာကကို လႈပ္ခတ္သြားေစသည္။ လူတို႕၏ အျပစ္တင္ျခင္းကိုလည္း ခံရသည္။ ဂရုစိုက္မႈ ကိုလည္း ရခဲ့သည္။

သာမန္အားျဖင့္ အ၀တ္အစားေၾကာ္ျငာတို႕တြင္ ေခ်ာေမာလွပေသာ အမ်ိဳးသမီး အမ်ိဳးသားမ်ားတိုသာ ေရြးခ်ယ္အသံုးျပဳ ျခင္းအား ရဲရင့္စြာဆန္႕က်င္၍ အရုပ္ဆိုးေသာ ေမာ္ဒယ္လ္မ်ားကိုေရြးခ်ယ္၍ ပိုစတာၾကီးမ်ားေထာင္ခဲ့သည္။ ထို႕ထက္ဆိုး သည္က သန္႔ရွင္းလွပရမည့္ အ၀တ္အစားေၾကာ္ျငာအစား ညစ္ပတ္ေပေရ၍ လမ္းေပၚ လမ္းေဘး ျဖစ္သလို ေနေသာပံု မ်ားျဖင့္ သူ၏အ၀တ္အထည္ကို လူေတြ စိတ္၀င္စားေစရန္ ေၾကာ္ျငာသည္။


ေတာက္ပ သစ္လြင္ အေရာင္အေသြးစံုအလွအပ မ်ိဳးစံုေၾကာ္ျငာမ်ားၾကားထဲ အျဖဴအမည္းဓာတ္ပံုေပၚတြင္ အနီေရာင္ စုတ္ ခ်က္ မညီမညာမ်ားသာ ပါေသာ ဒီဇိုင္းကို အသံုးျပဳ၍ ေၾကာ္ျငာတစ္ေခတ္ကို ကယ္လ္ဗင္က ဆန္းသစ္ေပးခဲ့သည္။


ကယ္လ္ဗင္ရဲ႕ ေၾကာ္ျငာေမာ္ဒယ္လ္မ်ားသည္ က်စ္လ်စ္တဲ့ ခႏၶာကိုယ္နဲ႕ သန္မာတဲ့ အရုိးေတြေပၚေနရမည္။ သန္မာတဲ့ ပခံုး လက္ေမာင္းေတြရွိရမည္။ ခ်စ္ခ်စ္ေတာက္ ပူေနတဲ့ ေနေရာင္ေအာက္မွာ ေခြၽးေတြ သံေတြ တလံုးလံုးနဲ႕ အမ်ိဳးသမီး ေမာ္ဒယ္လ္ကို အမ်ိဳးသားေမာ္ဒယ္လ္မ်ားကေနာက္ခံျပဳျပီး သူ႕ရဲ႕ကုန္ပစၥည္းကို ေၾကာ္ျငာခဲ့သည္။


Calvin Klein ေၾကာ္ျငာမ်ားေၾကာင့္ ေၾကာ္ျငာကုမၸဏီမွာလည္း ၾကီးပြားခ်မ္းသာလာခဲ့သည္။ ၁၉၈၂ခုႏွစ္တြင္ Conical of Fashion မွေပးအပ္ေသာ Designer of American Award ဆုကိုရရွိခဲ့သည္။ ကမၻာတြင္ ဂုဏ္သေရရွိေသာ ဆုတံဆိပ္ တစ္ခုျဖစ္သည္။ Coty Award ကို ၁၉၇၃၊၁၉၇၄၊၁၉၇၅ သံုးႏွစ္ဆက္တိုက္ ရရွိခဲ့သည္။


အပ္ႏွင္းခံရေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားထဲတြင္ အသက္အငယ္ဆံုး ျဖစ္သည္။ ထိုႏွစ္မ်ားတြင္ ကယ္လ္ဗင္၏ ၾကိဳးစားမႈ၊ အားထုတ္မႈ အတက္ၾကြဆံုးႏွစ္မ်ားျဖစ္ခဲ့သည္။


၁၉၉၃ တြင္ Best Designer of 1993 ဆုတံဆိပ္ အပ္ႏွင္းျခင္း ခံရသည္။ အသက္အရြယ္ရလာေသာက္လည္း သူျဖတ္ သန္းခဲ့ေသာ ႏွစ္ကာလအရွည္ၾကီးအထိ ေအာင္ျမင္မႈသရဖူကို ထိန္းထားႏိုင္ခဲ့သည္။


၁၉၆၄တြင္ ကယ္လ္ဗင္သည္ Jayne Centre ႏွင့္လက္ထပ္ခဲ့ျပီး ၁၉၇၄တြင္ ကြာရွင္းျပတ္စဲခဲ့ၾကသည္။ သူ၏ ဒီဇိုင္း လက္ ေထာက္မ်ားထဲမွ Kelly Rector ႏွင့္ ၁၉၈၆တြင္ ဒုတိယအိမ္ေထာင္ ထူေထာင္ခဲ့ၾကသည္။


ကယ္လ္ဗင္က သူ၏ၾကီးမားလွေသာ ကုမၸဏီၾကီးကို သူ၏မိခင္ႏွင့္ သမီးက ကူညီေပးခဲ့ေသာေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ ေၾကာင္း ေျပာဆိုခဲ့သည္။


သမီး မာစီ(Marci) က ေခတ္မီတိုးတက္တဲ့ ဖက္ရွင္ဒီဇိုင္းမ်ားျဖစ္ေအာင္ ၾကီဳးစားထုတ္လုပ္ခဲ့သည္။


မည္သို႕ပင္ျဖစ္ေစ ကယ္လ္ဗင္ကေတာ့ သူ၏ ဒႆနႏွင့္ ဆက္လက္ ရွင္သန္ေနခဲ့သည္။ သူ႕ရဲ႕ အ၀တ္အထည္ ဒီဇိုင္းေတြ အၾကာၾကီး ေပၚျပဴလာျဖစ္ေနတာကို မလိုလားဘူး မုန္းတယ္ဟု ဆိုခဲ့ဖူးသည္။ ေခတ္ဖက္ရွင္ဆိုတာ ေလွ်ာက္လမ္းေပၚက လူေတြ လမ္းေလွ်ာက္လာတာကို ထုိင္ၾကည့္သလိုပဲ။ တစ္ေယာက္ထြက္လာတယ္၊ ျဖတ္ေက်ာ္လာျပီး ေ၀းသြားတယ္၊ ေျပာင္းလဲျခင္း နိယာမ၊ မတည္ျမဲျခင္း နိယာမဟာ ဖက္ရွင္ ဒႆန ကယ္လ္ဗင္ရဲ႕ ဒႆနပါပဲ။


၂၀၀၂ ခုႏွစ္တြင္ ကယ္လ္ဗင္သည္ ဖက္ရွင္မာရသြန္ေျပးလမ္းေပၚမွ ပြဲၾကည့္ ပရိတ္သတ္ဘ၀ကို ခံယူခဲ့သည္။ သူ၏ Calvin Klein ကုမၸၾကီးကို ေဒၚလာသန္းေပါင္း ၇၃၀ျဖင့္ Philip Van Heusen ကိုေရာင္းခ်ခဲ့သည္။ သူေျပာခဲ့သလို တီရွပ္ကေလး ၀တ္၍ လမ္းေပၚမွာ စိတ္ကူးဖက္ရွင္ ဒီဇိုင္းေတြ ဆြဲေနသည္။ လမ္းေဘး အေအးဆိုင္ကေလးထဲမွ လမ္းမေပၚကို ထိုင္၍ ေငးၾကည့္ေနသည္။ သူ ၀ါသနာပါေသာ အားကစားပြဲမ်ားၾကည့္သည္။

ေဟတီႏိုင္ငံအတြက္ အလွဴပြဲမ်ားတြင္ ေတြ႕ရသည္။

Credit: Tharapu Magazine Jan 2011

http://www.calvinklein.com

စာၾကြင္း ။ ။ CK ေရေမႊးမ်ားကို ကြၽန္ေတာ္ အၾကိဳက္ႏွစ္သက္ဆံုးျဖစ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အၾကိဳက္က Calvin Klein ရဲ႕ CK Free For men ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ေလာေလာဆယ္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ဆြတ္ေသာ ပုလင္းအမဲေရာင္ေလးႏွင့္ CK be perfume ကိုသေဘာက် ေနပါျပီ။

No comments: