Monday, October 12, 2015

အိႏိၵယတူေဒး သတင္းဌာနနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းမႈ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္



ရက္သတၱပတ္ ေလးပတ္သာလိုေတာ့တဲ့ ကာလအတြင္းမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေရြးေကာက္ပြဲဟာ စစ္တပ္က ထိန္းခ်ဳပ္ထားတဲ့ ဒီမိုကေရစီ ကေန စစ္မွန္တဲ့ ဒီမိုကေရစီကုိ ေျပာင္းလဲမယ့္ေရြးေကာက္ပြဲလို႔ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ စဥ္းစားယူဆ ထားၾကပါတယ္။ ပုိၿပီး အေရးႀကီးတာကေတာ့ ဒီေရြးေကာက္ပြဲဟာ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ အနာဂတ္ကုိလည္းေျပာင္း လဲေစႏုိင္ပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ ပါတီျဖစ္တဲ့ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဟာ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ အႏုိင္ရႏုိင္ပါသလား? သူဟာ (ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ) ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ သမၼတ ျဖစ္လာႏုိင္လား? သူရင္ဆိုင္ရမယ့္ စိန္ေခၚမွႈေတြ အမ်ားၾကီးနဲ႔ ပတ္သတ္ျပီး သူ ဘယ္လို ရင္ဆိုင္ေဆာင္ရြက္မလဲ? စတာေတြကို India Today သတင္းဌာန “To the Point” အစီအစဥ္က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းခ်က္ေတြထဲက တစ္ခ်ဳိ႕ကို မဇၩိမက ေကာက္ႏႈတ္ေဖာ္ျပလိုက္သည္။

ေမး ။ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ခင္ဗ်ား။ ႏုိဝင္ဘာ ၈ ရက္ေန႔ ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔႔ စၾကရေအာင္ပါ။ ခင္ဗ်ားရဲ႕ ပါတီအတြက္ မဲဆြယ္စည္းရံုးမႈေတြ စတဲ့အခါမွာ ခင္ဗ်ားက “ဒါဟာ ႏိုင္ငံရဲ႕ အေရးၾကီးလွတဲ့ အလွည့္အေျပာင္းတစ္ရပ္လို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္”။ ခင္ဗ်ားပါတီရဲ႕ အနာဂတ္ နဲ႔ ခင္ဗ်ားကုိယ္တိုင္ရဲ႕ အနာဂတ္ကုိပါ ေျပာင္းလဲေစႏုိင္တဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲကေန ခင္ဗ်ား ဘာကိုေမွ်ာ္လင့္ပါသလဲ။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ။ ဒီႏုိင္ငံရဲ႕ အနာဂတ္ဟာ ကၽြန္မရဲ႕ အနာဂတ္ မဟုတ္သလို ကၽြန္မ ပါတီရဲ႕ အနာဂတ္ပဲ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါဟာ ႏုိင္ငံရဲ႕ အနာဂတ္လို႔ပဲ ကၽြန္မတုိ႔ ေတြးပါတယ္။ ဒါဟာ ကၽြန္မတုိ႔ႏိုင္ငံရဲ႕ အနာဂတ္ကုိ၊ ေနာင္လာမယ့္ မ်ိဳးဆက္ေတြရဲ႕ အနာဂတ္ကုိ ေျပာင္းလဲမယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲပါ။ ဒါေၾကာင့္မို႔ လူေတြကို ေျပာရပါတယ္။ ရွင္တို႔ဟာ ရွင္တို႔အတြက္ေလာက္ပဲ မဲေပးေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သားသမီးေတြ၊ ေျမးျမစ္ေတြ အတြက္ပါ မဲေပးၾကရတဲ့ သေဘာပါလို႔ ေျပာရပါတယ္။

ရုိဟင္ဂ်ာကိစၥ ႏွင့္ ပတ္သတ္ေသာ ေမးခြန္းအေပၚ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ေျပာၾကားခ်က္
ကၽြန္မ အဲဒီအေၾကာင္းကို ေျပာခဲ့ေပမဲ့ လူေတြက စိတ္မဝင္စားၾကပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လည္း ဆိုေတာ့ သူတို႔ လိုခ်င္တာက ရခုိင္ေတြကို ကၽြန္မ ေဝဖန္တာကုိ လိုခ်င္ၾကတာပါ။ နာၾကည္းခ်က္ေတြ အမ်ားၾကီးကို ရခုိင္ေတြလည္း ၾကံဳေတြ႕ခံစားေနရတယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္ေၾကာင့္ ရခုိင္ေတြကို ကၽြန္မ ေဝဖန္ျပစ္တင္တာမ်ိဳး မလုပ္ႏုိင္ပါဘူး။ ဒီ နာၾကည္းခ်က္ေတြဟာ စစ္အာဏာပုိင္ေတြ၊ ဆယ္စုႏွစ္ေတြနဲ႔ ခ်ီျပီး က်င့္သံုးခဲ့တဲ့ မူဝါဒေတြရဲ႕ ရလဒ္တစ္ခုပါ။ ျပီးေတာ့ ျပႆနာမီးေတာက္ေတြ ပိုၾကီးလာမွာမ်ိဳးကို ကၽြန္မ မလိုလားပါဘူး"

“ကၽြန္မရဲ႕ တာဝန္က အသုိင္းအဝိုင္း တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ဖုိ႔ မဟုတ္ဘဲ၊ အသုိင္းအဝိုင္းေတြအၾကား ျပန္လည္သင့္ျမတ္မွႈကို ေဆာင္ၾကဥ္းေပးႏုိင္ေအာင္ ၾကိဳးစားဖုိ႔ပါ။ အဲဒီလိုၾကိဳးစားတဲ့အခါမွာ တစ္ဘက္ဘက္ကုိ ျပစ္တင္ေဝဖန္ျခင္းမ်ိဳးနဲ႔ လုပ္လို႔ မရပါဘူး"

“လူေတြ ၾကားခ်င္ၾကတာက မီးေလာင္ရာေလပင့္မယ့္ အျပစ္တင္စကားေတြပါ။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မ ေဝဖန္ျပစ္တင္တာမ်ိဳး လုပ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ျပန္လည္သင့္ျမတ္လာၾကေအာင္ ကၽြန္မ ၾကိဳးစားေနတာပါ။ ဒီလမ္းေၾကာင္းအတိုင္း ကၽြန္မတုိ႔ ဆက္သြားဖုိ႔ လိုပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ ေရွ႕မွာ ရွည္လ်ားတဲ့ အနာဂတ္ ရွိေနလို႔ပါ။ မွန္ကန္တဲ့ ႏုိင္ငံေရးမူေဘာင္က ေပးအပ္မယ့္ လံုၿခံဳေရး အေျခအေနေအာက္မွာ ကၽြန္မတုိ႔ရဲ႕ ျပည္သူေတြဟာ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း၊ သင့္သင့္ျမတ္ျမတ္ နဲ႔ အတူတကြ ေနထုိင္ႏုိင္ဖုိ႔ သင္ယူရပါမယ္”    

ဘာသာေရး ျပႆနာမ်ားႏွင့္ ပတ္သတ္၍ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ေျပာၾကားခ်က္
"ဟုတ္ပါတယ္။ အဲဒါဟာ ကၽြန္မကုိ စုိးရိမ္ေစပါတယ္။ လြယ္ကူတဲ့ အေျဖတစ္ခုလည္း မရွိပါဘူး။ ဘာသာေရး စိတ္ထက္သန္မွႈ ဆႏၵေဇာေတြဟာ ဘာလဲဆုိတာ ရွင္သိပါတယ္။ ကၽြန္မတုိ႔ အတြက္ႏွစ္ ဆေလာက္ ပုိျပီး ခက္ခဲပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆုိေတာ့ ဘာသာေရး နဲ႔ ႏုိင္ငံေရး ေရာေထြးမွႈကို အေျခခံဥပေဒက တားျမစ္ထားလို႔ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မဟာ ကၽြန္မေျပာတာေတြနဲ႔ ပတ္သတ္ျပီး အလြန္ သတိထားရပါတယ္။ NLD ကလည္း အလြန္ သတိထားရပါတယ္။ အဲဒါေတြ လုပ္ေပမဲ့ အေရးယူမခံရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ အဖြဲ႕အစည္းေတြ ရွိေကာင္းရွိမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မတုိ႔ အတြက္ေတာ့ အေျခခံဥပေဒကုိ ခ်ိဳးေဖာက္သလို ျဖစ္သြားမယ့္ အႏၱရာယ္ ရွိတာမို႔ ဒီလို ကိစၥေတြအေပၚမွာ မွတ္ခ်က္ေပးဖုိ႔ အလြန္႔အလြန္ကုိ ခက္ခဲပါတယ္"

"ဟုတ္ပါတယ္။ ကၽြန္မဟာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ တစ္ေယာက္ပါ။ ဒါေပမဲ့ "ကၽြန္မဟာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ တစ္ေယာက္" ဆိုျပီး ဆိုးဆိုးဝါးဝါး ေလွ်ာက္ေျပာေနလို႔ မရပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လည္း ဆိုေတာ့ အဲဒါဟာ အေျခခံဥပေဒကို ဆန္႔က်င္ေနလို႔ပါ။ အဲဒါကို လုပ္တဲ့ တျခားသူေတြေတာ့ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ လူတိုင္းအတြက္ တရားမွ်တမွႈကို ကၽြန္မတုိ႔ လိုခ်င္ပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ စတာေတြကို ထည့္မတြက္ဘဲ လူတိုင္းအတြက္ တရားမွ်တမွႈ ရွိေရးကုိ အေျခခံရမယ္ဆိုတာ ထင္ရွားပါတယ္"

"အဲဒါဟာ ဒီအစိုးရ ၾကိဳးစားေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ကိစၥ ဟုတ္လား မဟုတ္ဘူးလား ဆုိတာကုိ ေမးခြန္းထုတ္လို႔ ရပါတယ္။ ကၽြန္မတုိ႔ကုိ ေမးမယ့္အစား ဒီအစုိးရကုိ ပုိျပီး ေမးခြန္းထုတ္ရမွာပါ။ ကၽြန္မတုိ႔ရဲ႕ လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္ခြင့္၊ ေျပာဆိုခြင့္ေတြမွာ အကန္႔အသတ္ ရွိပါတယ္။ ကၽြန္မတုိ႔ဟာ ႏုိင္ငံေရးပါတီ တစ္ခု၊ တရားဝင္ ႏုိင္ငံေရးပါတီတစ္ခု ျဖစ္တာမို႔ အေျခခံဥပေဒရဲ႕ မူေဘာင္အတြင္းကေန၊ ၿပီးေတာ့ ႏုိင္ငံေရးပါတီေတြအတြက္ ခ်မွတ္ထားတဲ့ ဥပေဒေတြ အတြင္းကေန ေဆာင္ရြက္ရမွာပါ"

"ဘာသာေရးကုိ အသံုးခ်ျပီး NLD ကုိ တိုက္ခုိက္ေနၾကတဲ့ သူေတြဟာ ဥပေဒကုိ ဆန္႔က်င္ျပီး လုပ္ေနၾကတာ ျဖစ္ေပမဲ့ ဒီအစုိးရက အေရးယူေဆာင္ရြက္မွႈ သိပ္မလုပ္ပါဘူး"

ေမးခြန္း။ ။ အရွင္ဝီရသူဟာ ျမန္မာမွာ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ မ်က္ႏွာစာ တစ္ခုလား။ သူဟာ ျမန္မာ့ စံနမူနာလား။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ။ ။ "မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါဟာ တစ္ပါးခ်င္းစီနဲ႔ပဲ ဆုိင္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ဒီႏုိင္ငံမွာ ေလးစားစရာေကာင္းတဲ့ ရဟန္းေတြ အမ်ားၾကီး၊ အမ်ားၾကီး ရွိတာကို မေမ့ပါနဲ႔။ ျပီးေတာ့ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ မ်က္ႏွာစာ အစစ္က ဘာလဲဆိုတာကုိ ရွင္ ရွာေဖြခ်င္ရင္ သူတို႔နဲ႔ ေဆြးေႏြးေျပာဆို သင့္ပါတယ္"

"သူဟာ ဗုဒၶဘာသာ ရဟန္း တစ္ပါးပါ။ အဲဒါထက္ မပုိပါဘူး"

ေမးခြန္း ။    ။ ဒီအင္တာဗ်ဴးကုိ ခင္ဗ်ားရဲ႕ အေၾကာင္း နည္းနည္း ေျပာရင္းနဲ႔ အဆံုးသတ္ခ်င္ပါတယ္။ ခင္ဗ်ားဟာ ၁၉၉၀ ကတည္းက ခံစားခ်က္ပုိင္းဆုိင္ရာနဲ႔ ရုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ အတက္အက်ေတြ၊ မေသခ်ာ မေရရာ အေျခအေနေတြကုိ ျဖတ္သန္းခဲ့ရပါတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲတစ္ခုမွာ ခင္ဗ်ားဟာ ေတာင္ျပိဳကမ္းျပိဳ အႏုိင္ရခဲ့ေပမဲ့၊ ရလဒ္ ပ်က္ျပယ္ေအာင္ အလုပ္ခံခဲ့ရပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေနအိမ္ အက်ယ္ခ်ဳပ္နဲ႔ စုစုေပါင္း ၁၅ ႏွစ္ေလာက္ ေနခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ေတြမွာ ခင္ဗ်ားဟာ မိသားစုနဲ႔လည္း ကြဲကြာခဲ့ရပါတယ္။ ဒီေန႔အခ်ိန္မွာေတာ့ ခင္ဗ်ားဟာ အာဏာရရွိေတာ့မယ့္ဆဲဆဲ အေျခအေနမ်ိဳး ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီႏိုင္ငံကုိ အုပ္ခ်ဳပ္စီမံရမယ့္ တာဝန္ကုိ ထမ္းေဆာင္ဖုိ႔အတြက္ ခင္ဗ်ား အသင့္ျဖစ္ပါၿပီလား။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ။    ။ "ရွင္ဟာ ႏုိင္ငံေရးလုပ္ဖုိ႔ ေရြးခ်ယ္လိုက္ျပီဆုိရင္ ဒီတာဝန္အတြက္ အသင့္ ျဖစ္ေနရပါမယ္"

ေမးခြန္း။ ။ ဒါေပမဲ့ ခင္ဗ်ားရဲ႕ အခန္းထဲမွာ ခင္ဗ်ား တစ္ေယာက္တည္း ရွိေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ၊ ဒါဟာ (အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတာဝန္ ယူဖုိ႔ဟာ) ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ စိန္ေခၚမွႈ တစ္ခုလို႔ ခင္ဗ်ားေတြးမိတဲ့ အခုိက္အတန္႔ေတြ ရွိပါသလား။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ။    ။ "ဒါဟာ ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ စိန္ေခၚမွႈ တစ္ခု ဟုတ္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ကၽြန္မရဲ႕ အခန္းထဲမွာ ကၽြန္မ တစ္ေယာက္တည္း ရွိေနတဲ့ အခ်ိန္မ်ိဳးမွာမွ အဲဒီလိုမ်ိဳး ေတြးမိတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါဟာ ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ စိန္ေခၚမွႈ တစ္ခုပါ။ ဒါကို ကၽြန္မ လက္ခံပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လည္း အဲဒါကုိ ရင္ဆိုင္ဖုိ႔ ကၽြန္မတုိ႔ အသင့္ျဖစ္ေနရမွာပါ"

ေမးခြန္း ။     ။ စိန္ေခၚမွႈေတြဟာ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ အေကာင္းဆံုးစြမ္းရည္ေတြကုိ ဆြဲထုတ္ေပးႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္ခါတရံမွာ စိန္ေခၚမွႈေတြဟာ လူတစ္ေယာက္ကုိ အနည္းငယ္ စုိးရိမ္ပူပန္ေစႏုိင္ ပါတယ္။ စိန္ေခၚမွႈဟာ ခင္ဗ်ားရဲ႕ အေကာင္းဆံုး စြမ္းရည္ကုိ ဆြဲထုတ္ေပးမွာလား။ ဒါမွမဟုတ္ ခင္ဗ်ားကုိ စုိးရိမ္ပူပန္ေစမွာလား။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ။    ။ စိန္ေခၚမွႈဟာ ကၽြန္မရဲ႕ အေကာင္းဆံုး စြမ္းရည္ေတြကုိ ဆြဲထုတ္ေပးႏုိင္လိမ့္မယ္လုိ႔ ကၽြန္မ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ကၽြန္မဟာ အခ်ိန္တစ္ခ်ိန္မွာ ေျခလွမ္းတစ္လွမ္း အေၾကာင္းပဲ အာရံုစုိက္ေတြးေလ့ ရွိတာမို႔ကၽြန္မ စုိးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမယ္လို႔ ကၽြန္မ မထင္ပါဘူး။ အခု အခုိက္အတန္႔မွာဆိုရင္ ကၽြန္မတုိ႔ဟာ မဲစာရင္းေတြနဲ႔ေရြးေကာက္ပြဲ အေၾကာင္းကုိေတြးေနတာပါ။ အဲဒီထက္ေက်ာ္လြန္ ၿပီးေတာ့ အထူးသီးသန္႔ၾကီး ေတြးမေနပါဘူး။ ေနာက္ပုိင္းကိစၥေတြကိုလည္း ကၽြန္မ ေတြးရမယ္ ဆိုတာေတာ့ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မတုိ႔ အခုခ်က္ျခင္း လွမ္းရမယ့္ ေျခလွမ္းေတြ အေၾကာင္းကုိလည္း ကၽြန္မ ေတြးရပါတယ္။ တကယ္လို႔ ရွင္ဟာ အဲဒီနည္းလမ္းအတိုင္း ေတြးျပီဆိုရင္ ရွင္ဟာ စုိးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ အလြန္လက္ေတြ႕က်တဲ့သူ ျဖစ္လာမွာပါ။

ေမးခြန္း။ ။ ခင္ဗ်ားရဲ႕ ခ်ဥ္းကပ္ပံုဟာ အရမ္း နည္းစနစ္က်ရပါမယ္။ တစ္ခ်ိန္မွာ ေျခလွမ္းတစ္လွမ္းကုိပဲ အာရံုအထူးစုိက္ရမွာ ျဖစ္ေပမဲ့ ေနာက္ထပ္ ေျခလွမ္း သံုး၊ေလး လွမ္းကိုလည္း ၾကည့္ထားရမွာ မဟုတ္လား။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ။    ။ ဟုတ္ပါတယ္။ ၾကည့္ရပါမယ္။ အဲဒီလိုမွ မဟုတ္ရင္ လမ္းေပ်ာက္သြားႏုိင္ပါတယ္။

ေမးခြန္း ။ ။ ဝိေရာဓိတစ္ခုကေတာ့ ခင္ဗ်ားကုိ icon တစ္ေယာက္လို အျမဲတမ္း ျမင္ေလ့ရွိၾကတဲ့ အေနာက္ႏုိင္ငံက လူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ၊ ျပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္အနည္းငယ္အတြင္းမွာ ခင္ဗ်ားဟာ ေမွ်ာ္လင့္ထား တဲ့အတိုင္း မဟုတ္ဘူး ဆိုျပီး စိတ္ပ်က္လာၾကပါတယ္။ ရုိဟင္ဂ်ာေတြကိစၥမွာ ခင္ဗ်ား ႏွႈတ္ဆိတ္ေနတယ္ ဆိုတာေတြ၊ ဗုဒၶဘာသာ အေျချပဳ အမ်ိဳးသားေရးဝါဒ အေပၚ ေဝဖန္ဖုိ႔ ခင္ဗ်ား တြန္႔ဆုတ္ေနတယ္ ဆိုတာေတြနဲ႔ ပတ္သတ္ျပီး ေမးခြန္းထုတ္လာၾကပါတယ္။ "သူက icon တစ္ေယာက္ မဟုတ္ဘူး။ လက္ေတြ႕ဆန္တဲ့ ႏုိင္ငံေရး သမားတစ္ေယာက္ပဲ" ဆိုျပီး ေျပာလာၾကပါတယ္။ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေရ … အဲဒါ သူတို႔ နားလည္မွႈလြဲေနၾကတာလား။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ။      ။ ကၽြန္မဟာ လက္ေတြ႕က်တဲ့ ႏုိင္ငံေရးသမား တစ္ေယာက္ပဲ အျမဲတမ္း ျဖစ္ေနတာပါ။ icon တစ္ေယာက္လို႔ အေခၚခံရတာကုိ ကၽြန္မ မၾကိဳက္ပါဘူးလို႔ ကၽြန္မ အျမဲတမ္း ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္း ဆိုေတာ့ icon ေတြဟာ တံတိုင္းေပၚမွာ ခြထုိင္တာက လြဲလို႔ ဘာမွ မလုပ္ၾကလို႔ပါ။

ျပီးေတာ့ ကၽြန္မဟာ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ အလုပ္လုပ္ရပါတယ္။ ဒီလိုမ်ိဳး ေျပာတဲ့ သူေတြကုိလည္း ကၽြန္မ ကန္႔ကြက္ပါတယ္။ ၂၀၁၂ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ကၽြန္မတုိ႔ ႏုိင္ျပီးတဲ့အခါ "အခု... သူ ႏုိင္ငံေရးသမားအျဖစ္ စျပီး ခံယူရေတာ့မယ္" လို႔ ေျပာလာၾကတဲ့ သူေတြပါ။ ကၽြန္မ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလို ႏွစ္ေတြအားလံုးမွာ ကၽြန္မ ဘယ္လိုျဖစ္တည္ ေနတယ္လို႔ ရွင္တို႔ ထင္ၾကသလဲလို႔။ ကၽြန္မ ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္ က်ခံရျခင္းဟာ ကၽြန္မ ႏုိင္ငံေရးသမားတစ္ေယာက္ မဟုတ္ဘူးလို႔ အဓိပၸါယ္ မသက္ေရာက္ပါဘူး။ ျပီးေတာ့ ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္ ဆိုတာကလည္း ႏုိင္ငံေရးပါပဲ။

ေမးခြန္း ။      ။ အဲဒါဆိုရင္ အေနာက္ႏုိင္ငံေတြက အဲဒီလို အသံေတြကို ခင္ဗ်ား ဘယ္လုိ တံု႔ျပန္မလဲ။ ျပီးေတာ့ အိႏၵိယက လူေတြအပါအဝင္ အေရွ႕ကမၻာက တခ်ိဳ႕သူေတြကလည္း အဲလို ယူဆေနၾကတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာရဲတယ္။ ခင္ဗ်ားနဲ႔ ပတ္သတ္ျပီး အနည္းငယ္ စိတ္ပ်က္တာကုိ သူတုိ႔ ေဖာ္ျပၾကတယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆုိေတာ့ ေဟာေဟာဒိုင္းဒုိင္း ေဝဖန္ေျပာဆိုမွႈေတြကို သူတို႔ ျဖစ္ေစခ်င္သေလာက္ ခင္ဗ်ားက မလုပ္လိုိ႔ပါ။ အဲဒါကို မေက်မခ်မ္း ျဖစ္မိပါသလား။ အဲဒါကုိ နားလည္ေပးႏုိင္ပါသလား။ ဒါမွမဟုတ္ သူတုိ႔ ခင္ဗ်ားကုိ နားလည္မွႈ လြဲေနၾကတာလို႔ ေတြးမိပါသလား။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ။    ။ အဲဒါကုိ ကၽြန္မ အရမ္း အေလးအနက္ၾကီး မခံစားပါဘူး။ အတိုင္းအတာ တစ္ရပ္အထိ ကၽြန္မ အေလးအနက္ထားရမယ္ ဆုိတာကေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္။ ရွင္ဟာ ႏုိင္ငံေရးသမားတစ္ေယာက္ဆုိရင္ အမ်ားျပည္သူရဲ႕ အထင္အျမင္ေတြ၊ မီဒီယာေတြရဲ႕ အထင္အျမင္ေတြကုိ အေလးထားရပါမယ္။ ဒါေပမဲ့ လူတုိင္းဟာ အရင္တုန္းက ကၽြန္မအေပၚ သူတုိ႔ ေဝဖန္ခဲ့ပံုေတြကုိ အခု ေမ့ေနၾကပါတယ္။ ရွင္ေတာင္ ေမ့ေနေသးတာပဲ။ ကၽြန္မဟာ အရင္တုန္းက အေဝဖန္ မခံခဲ့ရသူလို ရွင္ေျပာေနတယ္ေလ။ ဒါေပမဲ့ အရင္ကလည္း အိႏၵိယက လူေတြ နဲ႔ အေနာက္ႏုိင္ငံ စာနယ္ဇင္းေလာက က လူေတြဟာ ကၽြန္မကုိ ေဝဖန္မွႈ အမ်ားအျပား လုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အရင္တုန္းက ကၽြန္မ ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္ က်ေနတုန္းက ကၽြန္မဟာ လံုေလာက္တဲ့ သေဘာထားေပ်ာ့ေျပာင္းမွႈမ်ိဳး မရွိဘူးလို႔ အေျပာခံခဲ့ရပါတယ္။ တကယ္လို႔ ကၽြန္မသာ သေဘာထား ပုိေပ်ာ့ေျပာင္းခဲ့မယ္ဆုိရင္၊ တင္းမာတဲ့ သေဘာထားရပ္တည္ခ်က္မ်ိဳး မရွိခဲ့ဘူးဆိုရင္ စစ္အစိုးရနဲ႔ ဆက္ဆံေရး ပိုေျပျပစ္လိမ့္မယ္လို႔ ေဝဖန္ခဲ့တဲ့သူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ရွိခဲ့ပါတယ္။ အခုက်ေတာ့ သူတို႔ဟာ ဆန္႔က်င္ဘက္ ေျပာေနၾကျပန္ပါျပီ။ ကၽြန္မဟာ ၾကံ႕ၾကံ႕ခံ ရပ္တည္တာမ်ိဳး မလုပ္ဘူး၊ ခုိင္မာတဲ့ ရပ္တည္ခ်က္ မရွိဘူးလုိ႔ ေျပာေနၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ႏုိင္ငံေရးဆိုိတာ အဲဒီလိုပါပဲ။ မီဒီယာဆုိတာ အဲလိုပါပဲ။

ေမးခြန္း ။    ။ ဒါဆိုရင္ အေရထူလာေအာင္ ခင္ဗ်ား ၾကိဳးစားရမွာေပါ့။ ျပီးေတာ့ အဲဒါေၾကာင့္ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ မျဖစ္ေအာင္ သင္ယူရမွာေပါ့။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ။    ။ အေရထူလာေအာင္ လုပ္ရမယ္ဆိုတာ စိတ္ကူးေကာင္း တစ္ခုလုိ႔ ကၽြန္္မ မထင္ပါဘူး။ ရွင္ဟာ ႏုိင္ငံေရး နယ္ပယ္ထဲမွာ လုပ္ကုိင္ေနတယ္ဆိုရင္ အမ်ားျပည္သူေတြရဲ႕ အထင္အျမင္ေတြကုိ အေလးအနက္ထားရပါမယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ရွင့္ကုိ ေဝဖန္လာတိုင္း စိတ္ဒဏ္ရာ ရဖို႔အထိေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။

ေမးခြန္း ။     ။ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခု ေမးခ်င္ပါတယ္။ အေနာက္ကလူေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား နဲ႔ အိႏၵိယက လူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ အသြင္ကူးေျပာင္းမွႈကို နားမလည္ႏုိင္ၾကတာလုိိ႔ ခင္ဗ်ား ထင္မိသလား။ ႏုိဘယ္ဆုရွင္ တစ္ေယာက္၊ icon ျဖစ္လာခဲ့သူ တစ္ေယာက္ အျဖစ္ကေန ဒီေန႔လို အခါမ်ိဳးမွာ ေအာင္ျမင္ျပီး ေရပန္းစားတဲ့ ႏုိင္ငံေရးသမား တစ္ေယာက္ အျဖစ္ ေျပာင္းလဲလာခဲ့တဲ့ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ေၾကာင့္လည္း ဒီ အသြင္ကူးေျပာင္းမွႈ ေပၚေပါက္လာတာပါ။ တျခား ႏုိင္ငံေရးသမားေတြ အားလံုးလိုပဲ လိုအပ္တဲ့ အေပးအယူ ညွိႏွိႈင္းမွႈေတြ လုပ္ရတာမို႔၊ ဒီ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးမွာ သူတုိ႔ဟာ သူတို႔သိထားခဲ့တဲ့ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကုိ ဆံုးရွံဳးလိုက္ရျပီလို႔ ထင္သြားၾကတာမ်ိဳးလား။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ။    ။ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္မ အဲဒီလို မထင္ပါဘူး။ အရမ္း စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းတာ တစ္ခုက၊ ေနအိမ္ အက်ယ္ခ်ဳပ္ကေန ကၽြန္မ လြတ္လာျပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရးမွာ ကၽြန္မ ျပန္ျပီး တက္တက္ၾကြၾကြ ပါဝင္လာႏုိင္ခဲ့ျပီးေတာ့မွ သူတို႔က ကၽြန္မကုိ icon တစ္ေယာက္လို သေဘာထားလာၾကတာပါ။ အဲဒီအခ်ိန္မတုိင္မီတုန္းက သူတို႔ဟာ ကၽြန္မကုိ icon တစ္ေယာက္လုိ အမွန္တကယ္ သေဘာထား ဆက္ဆံမွႈမ်ိဳး မရွိခဲ့ပါဘူး။ ကၽြန္မ ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္က လြတ္လာျပီးတဲ့ ေနာက္ပုိင္းမွာ၊ ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္ က်ေနတုန္းကထက္ ကၽြန္မအေပၚ စိတ္ဝင္စားမွႈေတြ ပိုမ်ားလာပါတယ္။

ဒါကလည္း သဘာဝက်ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ တစ္စံုတစ္ေယာက္ဟာ ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္က်လို႔ အမ်ားနဲ႔ ကင္းကြာေနျပီဆိုရင္ ရွင္ဟာ သူ႔ေမြးေန႔ အေၾကာင္း၊ ဒါမွမဟုတ္ သူအက်ယ္ခ်ဳပ္ က်တဲ့ ႏွစ္ပတ္လည္ေန႔ အေၾကာင္း စတာေတြကုိပဲ ေျပာႏုိင္မွာပါ။ ဒါေပမဲ့ စိတ္ဝင္စားမွႈ အျမဲ သက္ဝင္ႏုိးၾကားေနေစမယ့္ဟာမ်ိဳး ဘာမွ မျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ ၂၀၁၀ မွာ ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္ကေန ကၽြန္မ လြတ္လာ ခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာမွ အဲဒါမ်ိဳးေတြ ရွိလာခဲ့တာပါ။ ကၽြန္မ လြတ္ေျမာက္ေနခဲ့တဲ့ ကာလေတြတုန္းက ကၽြန္မ အျမဲတမ္း လုပ္ခဲ့သလို ႏုိင္ငံေရးအရ လွႈပ္ရွားမွႈေတြ ျပန္စတင္လာႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီမွာ သူတုိ႔ဟာ ကၽြန္မကုိ ဒီမိုကေရစီ icon လို႔ စေျပာလာၾကပါတယ္။ "ေက်ဇူးျပဳျပီး ဒီ icon ဆိုတဲ့ စကားလံုးကုိ မသံုးၾကပါနဲ႔" လို႔ ကၽြန္မ အျမဲ ေျပာျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆုိေတာ့ ကၽြန္မဟာ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ အလုပ္လုပ္ရမွာပါ။ icon ေတြဟာ ဘာမွ မလုပ္ၾကပါဘူး။ သူတုိ႔ဟာ တံတိုင္းေပၚမွာ ခြထုိင္ေနရံုပါပဲ။

ေမးခြန္း ။       ။ ကၽြန္ေတာ္ ဒီလို ေကာက္ခ်က္ခ်မယ္ဆိုရင္ မွန္မလား။ ခင္ဗ်ားဟာ icon တစ္ေယာက္ ျဖစ္ခ်င္တာ မဟုတ္ဘူး။ ခင္ဗ်ားကုိယ္ ခင္ဗ်ား icon တစ္ေယာက္အျဖစ္ မျမင္မိဘူး။ ခင္ဗ်ားကုိယ္ ခင္ဗ်ား ႏုိင္ငံေရးသမားတစ္ေယာက္အျဖစ္ ျမင္ထားတယ္။ ျပီးေတာ့ ခင္ဗ်ားဟာ သမၼတ ျဖစ္ခ်င္တယ္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ။    ။ ကၽြန္မကုိယ္ ကၽြန္မ ႏုိင္ငံေရး သမားတစ္ေယာက္ အျဖစ္ ျမင္ၾကည့္လို႔ ရပါတယ္။ ကၽြန္မ သမၼတ ျဖစ္ခ်င္သလားဆိုတာကေတာ့ မေသခ်ာပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီႏုိင္ငံရဲ႕ အစုိးရအဖြဲ႕ကုိေတာ့ ကၽြန္မ တကယ္ ဦးေဆာင္ခ်င္တာပါ။ စစ္မွန္တဲ့ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံျဖစ္ေအာင္ လုပ္ဖုိ႔ပါ။



No comments: