ေပ်ာက္ဆုံးသြားေသာ
မေလးရွားေလယာဥ္ရွာေဖြေရး၌ ပါ၀င္သည့္ RSS Steadfast မွ အရာရွိတစ္ဦး မတ္ ၁၃ ရက္က
ညႊန္ၾကားမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနစဥ္
စေန မနက္ႀကီး
ကြာလာလမ္ပူ-ေပက်င္းခရီးႏွင္ခ်ိန္ကေန ေျခာက္ရက္ေျမာက္ နီးနီးၾကာလာခ်ိန္မွာ
မေလးရွားေလယာဥ္ MH370 ရဲ႕အစအနေတာင္ မေတြ႔ရေသးဘူး။ တ႐ုတ္က ေတြ႔တယ္ဆိုတာကလည္း
မဟုတ္ျပန္ဘူးတဲ့။ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေနတဲ့ သတင္းေတြ၊ မွားယြင္းေနတဲ့ ဆီကြက္၊ အစအနေတြ၊
အေျဖထက္ ေမးခြန္းေတြကသာ ပိုမ်ားျပီး ရွာေဖြမႈအေပၚ အာ႐ုံစိုက္မႈ
ပိုမို႐ႈပ္ေထြးလာေစတယ္။လုံျခံဳမႈအေကာင္းဆုံး မွတ္တမ္းရွိထားတဲ့
ဘိုးအင္းေလယာဥ္ၾကီးရဲ႕ကံၾကမၼာနဲ႔ သဲလြန္စေတြကို ကမၻာကေစာင့္ၾကည့္ေနစဥ္
ဆိုင္ရာလုပ္ငန္းနယ္ပယ္ ကြၽမ္းက်င္သူေတြရဲ႕ အျမင္ေတြကိုကိုးကားၿပီး
စိတ္မွန္းျဖစ္ႏိုင္ေျခေတြကို ပုံေဖာ္ၾကည့္ရေအာင္။
(၁)သီအိုရိ( ေလယာဥ္ေပၚတြင္ ေဖာက္ခြဲျခင္း)
ဘာေၾကာင့္လဲ။ ။
မေလးရွားအာဏာပိုင္တို႔ရဲ႕ အဆိုအရ ေလယာဥ္ဟာ ေနာက္ဆုံးအဆက္အသြယ္ရခ်ိန္မွာ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္အထက္ အျမင့္ ေပ ၃၅၀၀၀ မွာ ပ်ံသန္းေနၿပီး ေနာက္ထပ္ ဘာၾကားျဖတ္ေခၚဆို ဆက္သြယ္မႈမွမရွိဘဲ ႐ုတ္တရက္ အဆက္အသြယ္ျပတ္ေတာက္ ေပ်ာက္ဆုံးသြားျခင္းက ေလယာဥ္ဟာ ႐ုတ္တရက္ ေဘးဆိုးအျဖစ္အပ်က္နဲ႔ ၾကံဳရနိုင္ေျခကို ေထာက္ျပေနတယ္။ အခိုးခံ ပတ္စ္ပို႔ကိုင္ခရီးသည္ႏွစ္ဦး ေလယာဥ္ေပၚမွာပါေနေတာ့ အၾကမ္းဖက္ခံရမႈသံသယ ပိုမိုၾကီးထြားလာတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဂၤါမနက္မွာ ထုတ္ေဖာ္ခ်က္အရ ဒီအီရန္သားႏွစ္ဦးဟာ ဥေရာပကို ခိုး၀င္ဖို႔ ႀကိဳးစား႐ုံျဖစ္ႏိုင္ၿပီး အၾကမ္းဖက္မႈနဲ႔ ဆက္စပ္တာ မေတြ႔ရဘူးလို႔ စီအိုင္ေအဒါ႐ိုက္တာ ဂြၽန္ဘရီနန္က ေျပာတယ္။
အျခားအၾကမ္းဖက္မႈျဖစ္ႏိုင္ေျခကေတာ့ ဒုံးပ်ံနဲ႔အပစ္ခံရတာ သို႔မဟုတ္ တိုက္ေလယာဥ္နဲ႔ တိုက္ခိုက္ခံရတာ။
ကြၽမ္းက်င္သူအျမင္ -“ဒီလိုေလယာဥ္ဒီဇိုင္းနဲ႔ စြမ္းေဆာင္ရည္မ်ဳိးအရ ဒါေတြျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ေတာ့ မယုံၾကည္ဘူး”လို႔ ထိပ္တန္း ၾသစေၾတးလ်ေလေၾကာင္းအၾကံေပးကုမၸဏီ SAS မွ ဥကၠ႒ ေနးလ္ဟန္းစ္ဖို႔ဒ္ ကေျပာတယ္။ “ကြၽန္ေတာ္ျမင္တာက အခ်က္သုံးခ်က္ရွိတယ္။ (၁) ေလယာဥ္ေပၚမွာ ဗုံးပါတာ။ (၂) ေလယာဥ္ကို ဒုံးပ်ံ သို႔မဟုတ္ စစ္တိုက္ေလယာဥ္နဲ႔ တိုက္ခိုက္တာ။ (ေဒသတြင္းတင္းမာမႈမ်ားေၾကာင့္ မွားယြင္းပစ္ခ်ခံရျခင္းလည္း စဥ္းစားႏိုင္)။(၃) ကက္ပတိန္က စက္ခန္းကိုစြန္႔ခြာသြားလို႔ ေလယာဥ္ ဒိုင္ဗင္ထိုးဆင္းတာ။
(၂) သီအိုရီ (စက္ခြၽတ္ယြင္းမႈ)
ဘာေၾကာင့္လဲ။ ။
႐ုတ္တရက္ေပ်ာက္ဆုံးမႈဟာ (စက္ခြၽတ္ယြင္းမႈေၾကာင့္) အလ်င္အျမန္ နိမ့္ဆင္းသြားမႈေၾကာင့္ဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္ေျခတစ္ခုပါ။ မေလးရွားအာဏာပိုင္ေတြရဲ႔ အစီရင္ခံစာအရ ေလယာဥ္ဟာ အဆက္အသြယ္ မျပတ္ေတာက္မီ အေနာက္ကိုနည္းနည္း ျပန္လွည့္ခဲ့ဖြယ္ရွိတယ္တဲ့။ ပိုင္းေလာ့က ျပႆနာတစ္ခုကို ေျဖရွင္းဖို႔ ႐ုန္းကန္ေနရတဲ့ ညႊန္းဆိုခ်က္တစ္ခု ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ သီအိုရီကို အားေပးေထာက္ခံတဲ့အခ်က္ေပါ့။
ကြၽမ္းက်င္သူအျမင္ -“ကြၽန္မအျမင္မွာေတာ့(ျပန္ေကြ႔တယ္ဆိုတာ) ႐ုတ္တရက္ ျပႆနာရိွလို႔ပဲ။ စက္ရပ္သြားလို႔ပဲ”လို႔ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန စစ္ေဆးေရးမွွဴးခ်ဳပ္ေဟာင္းနဲ႔ ေလေၾကာင္းဆိုင္ရာေရွ႕ေန ေမရီဆခ်ီယာဗို က ေျပာတယ္။
“ဒါက သင့္ေလယာဥ္အင္ဂ်င္ေတြကို ဆုံး႐ႈံးသြားတယ္လို႔ ဆိုလိုတာမဟုတ္ဘူး။သင့္ေလယာဥ္ေတာင္ပံေတြေပၚမွာ ေလစီးဆင္းမႈ ဆုံး႐ႈံးသြားတာကို ဆိုလိုတာ။ သင့္ေလယာဥ္ကို ေလထဲမွာ လုံေလာက္တဲ့အျမန္ႏႈန္းနဲ႔ ဆက္ထိန္းႏိုင္မႈ ဆုံး႐ႈံးတာကိုဆိုလိုတာ။
ဒါဆိုရင္ ေလယာဥ္ရဲ႕ပင္လယ္ေရ မ်က္ႏွာျပင္အထက္အျမင့္က ႐ုတ္ျခည္းထိုးက်သြားေရာ” သူမရဲ႕စိတ္မွန္းျဖစ္ႏိုင္ေျခကို အဲယားဖရန္႔စ္ -၄၄၇ ကံၾကမၼာနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ျပတယ္။ ၂၀၀၉ တုန္းက ေလယာဥ္ရဲ႕ျမန္ႏႈန္း အာ႐ုံခံကိရိယာ ခြၽတ္ယြင္းမႈေၾကာင့္ အႏၲလန္တိတ္သမုဒၵရာထဲ ပ်က္က်ခဲ့တာပါ။ ၾသစေၾတးလ်႐ုပ္သံ ေအဘီစီနဲ႔အင္တာဗ်ဴးမွာ ေျပာခဲ့တယ္။
တကယ္လို႔သာ စက္ခြၽတ္ယြင္းမႈနဲ႔ ပိုင္းေလာ့ရဲ႕အမွားအယြင္းေပါင္းစပ္ၿပီး ေလယာဥ္ပ်က္က်တာလို႔ဆိုရင္ ဒါဟာနီးစပ္တဲ့ စိတ္မွန္းျဖစ္ႏိုင္ေျခပဲလို႔ “ဖေရာ့စ္ အင္န္ဆူလီဗန္”အာရွနဲ႔ ပစိဖိတ္ေလေၾကာင္းနဲ႔ အာကာသအတုိင္ပင္ခံအၾကံေပး ရာဗီမာဒါဗာရမ္က ေျပာတယ္။
“ေလယာဥ္တစ္စင္း ပ်က္က်ေရးဆီဦးတည္တဲ့အခ်က္က သာမန္အားျဖင့္ တစ္ခ်က္တည္း မဟုတ္ပါဘူး။ စက္ခြၽတ္ယြင္းမႈနဲ႔ ပိုင္းေလာ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ေပါင္းစပ္ၿပီးမွျဖစ္တာပါ။ အဲဒီခြၽတ္ယြင္းမႈနဲ႔ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေတြဟာ သီးျခားစီနဲ႔ အႏၲရာယ္ကင္းစြာနဲ႔ မၾကာခဏဆိုသလို ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီအေၾကာင္းရင္းေတြ ေပါင္းစပ္မိၿပီဆိုရင္ေတာ့ ေဘးဆိုးဆီ ဦးတည္ေတာ့တာပဲ”လို႔ ဆိုတယ္။
(၃)သီအိုရီ (အစိတ္စိတ္အျမႊာျမႊာတစ္စစီျဖစ္သြားျခင္း)
ဘာေၾကာင့္လဲ။ ။
ေလယာဥ္အပ်က္အစီးအပိုင္းအစမွ်ပင္ မေတြ႔ရျခင္း၊ ေသတၱာနက္မွ ထုတ္လႊင့္ အခ်က္ေပးမႈ မရရွိျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ေလယာဥ္သည္ ေလထဲမွာပင္ တစ္စစီေပါက္ကြဲ လြင့္စဥ္သြားၿပီဟူေသာ ထင္ျမင္ခ်က္မ်ား ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။
ကြၽမ္းက်င္သူအျမင္ - ယခင္က ေလယာဥ္ေတြ ေပ်ာက္ဆုံးမႈအခ်ဳိ႔ေနာက္မွာ တစ္စစီေပါက္ကြဲမႈ ရွိခဲ့ေပမယ့္ ဒီေန႔ေခတ္ ဒီလုိေလယာဥ္ေတြဟာ ပိုေကာင္းတဲ့ စက္ကိရိယာ၊ နည္းပညာနဲ႔ အခ်ိန္မွန္ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရးစနစ္ေတြ ရွိေနတယ္လို႔ မာဒါဗာရမ္ ကေျပာတယ္။
(၁)သီအိုရိ( ေလယာဥ္ေပၚတြင္ ေဖာက္ခြဲျခင္း)
ဘာေၾကာင့္လဲ။ ။
မေလးရွားအာဏာပိုင္တို႔ရဲ႕ အဆိုအရ ေလယာဥ္ဟာ ေနာက္ဆုံးအဆက္အသြယ္ရခ်ိန္မွာ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္အထက္ အျမင့္ ေပ ၃၅၀၀၀ မွာ ပ်ံသန္းေနၿပီး ေနာက္ထပ္ ဘာၾကားျဖတ္ေခၚဆို ဆက္သြယ္မႈမွမရွိဘဲ ႐ုတ္တရက္ အဆက္အသြယ္ျပတ္ေတာက္ ေပ်ာက္ဆုံးသြားျခင္းက ေလယာဥ္ဟာ ႐ုတ္တရက္ ေဘးဆိုးအျဖစ္အပ်က္နဲ႔ ၾကံဳရနိုင္ေျခကို ေထာက္ျပေနတယ္။ အခိုးခံ ပတ္စ္ပို႔ကိုင္ခရီးသည္ႏွစ္ဦး ေလယာဥ္ေပၚမွာပါေနေတာ့ အၾကမ္းဖက္ခံရမႈသံသယ ပိုမိုၾကီးထြားလာတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဂၤါမနက္မွာ ထုတ္ေဖာ္ခ်က္အရ ဒီအီရန္သားႏွစ္ဦးဟာ ဥေရာပကို ခိုး၀င္ဖို႔ ႀကိဳးစား႐ုံျဖစ္ႏိုင္ၿပီး အၾကမ္းဖက္မႈနဲ႔ ဆက္စပ္တာ မေတြ႔ရဘူးလို႔ စီအိုင္ေအဒါ႐ိုက္တာ ဂြၽန္ဘရီနန္က ေျပာတယ္။
အျခားအၾကမ္းဖက္မႈျဖစ္ႏိုင္ေျခကေတာ့ ဒုံးပ်ံနဲ႔အပစ္ခံရတာ သို႔မဟုတ္ တိုက္ေလယာဥ္နဲ႔ တိုက္ခိုက္ခံရတာ။
ကြၽမ္းက်င္သူအျမင္ -“ဒီလိုေလယာဥ္ဒီဇိုင္းနဲ႔ စြမ္းေဆာင္ရည္မ်ဳိးအရ ဒါေတြျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ေတာ့ မယုံၾကည္ဘူး”လို႔ ထိပ္တန္း ၾသစေၾတးလ်ေလေၾကာင္းအၾကံေပးကုမၸဏီ SAS မွ ဥကၠ႒ ေနးလ္ဟန္းစ္ဖို႔ဒ္ ကေျပာတယ္။ “ကြၽန္ေတာ္ျမင္တာက အခ်က္သုံးခ်က္ရွိတယ္။ (၁) ေလယာဥ္ေပၚမွာ ဗုံးပါတာ။ (၂) ေလယာဥ္ကို ဒုံးပ်ံ သို႔မဟုတ္ စစ္တိုက္ေလယာဥ္နဲ႔ တိုက္ခိုက္တာ။ (ေဒသတြင္းတင္းမာမႈမ်ားေၾကာင့္ မွားယြင္းပစ္ခ်ခံရျခင္းလည္း စဥ္းစားႏိုင္)။(၃) ကက္ပတိန္က စက္ခန္းကိုစြန္႔ခြာသြားလို႔ ေလယာဥ္ ဒိုင္ဗင္ထိုးဆင္းတာ။
(၂) သီအိုရီ (စက္ခြၽတ္ယြင္းမႈ)
ဘာေၾကာင့္လဲ။ ။
႐ုတ္တရက္ေပ်ာက္ဆုံးမႈဟာ (စက္ခြၽတ္ယြင္းမႈေၾကာင့္) အလ်င္အျမန္ နိမ့္ဆင္းသြားမႈေၾကာင့္ဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္ေျခတစ္ခုပါ။ မေလးရွားအာဏာပိုင္ေတြရဲ႔ အစီရင္ခံစာအရ ေလယာဥ္ဟာ အဆက္အသြယ္ မျပတ္ေတာက္မီ အေနာက္ကိုနည္းနည္း ျပန္လွည့္ခဲ့ဖြယ္ရွိတယ္တဲ့။ ပိုင္းေလာ့က ျပႆနာတစ္ခုကို ေျဖရွင္းဖို႔ ႐ုန္းကန္ေနရတဲ့ ညႊန္းဆိုခ်က္တစ္ခု ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ သီအိုရီကို အားေပးေထာက္ခံတဲ့အခ်က္ေပါ့။
ကြၽမ္းက်င္သူအျမင္ -“ကြၽန္မအျမင္မွာေတာ့(ျပန္ေကြ႔တယ္ဆိုတာ) ႐ုတ္တရက္ ျပႆနာရိွလို႔ပဲ။ စက္ရပ္သြားလို႔ပဲ”လို႔ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန စစ္ေဆးေရးမွွဴးခ်ဳပ္ေဟာင္းနဲ႔ ေလေၾကာင္းဆိုင္ရာေရွ႕ေန ေမရီဆခ်ီယာဗို က ေျပာတယ္။
“ဒါက သင့္ေလယာဥ္အင္ဂ်င္ေတြကို ဆုံး႐ႈံးသြားတယ္လို႔ ဆိုလိုတာမဟုတ္ဘူး။သင့္ေလယာဥ္ေတာင္ပံေတြေပၚမွာ ေလစီးဆင္းမႈ ဆုံး႐ႈံးသြားတာကို ဆိုလိုတာ။ သင့္ေလယာဥ္ကို ေလထဲမွာ လုံေလာက္တဲ့အျမန္ႏႈန္းနဲ႔ ဆက္ထိန္းႏိုင္မႈ ဆုံး႐ႈံးတာကိုဆိုလိုတာ။
ဒါဆိုရင္ ေလယာဥ္ရဲ႕ပင္လယ္ေရ မ်က္ႏွာျပင္အထက္အျမင့္က ႐ုတ္ျခည္းထိုးက်သြားေရာ” သူမရဲ႕စိတ္မွန္းျဖစ္ႏိုင္ေျခကို အဲယားဖရန္႔စ္ -၄၄၇ ကံၾကမၼာနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ျပတယ္။ ၂၀၀၉ တုန္းက ေလယာဥ္ရဲ႕ျမန္ႏႈန္း အာ႐ုံခံကိရိယာ ခြၽတ္ယြင္းမႈေၾကာင့္ အႏၲလန္တိတ္သမုဒၵရာထဲ ပ်က္က်ခဲ့တာပါ။ ၾသစေၾတးလ်႐ုပ္သံ ေအဘီစီနဲ႔အင္တာဗ်ဴးမွာ ေျပာခဲ့တယ္။
တကယ္လို႔သာ စက္ခြၽတ္ယြင္းမႈနဲ႔ ပိုင္းေလာ့ရဲ႕အမွားအယြင္းေပါင္းစပ္ၿပီး ေလယာဥ္ပ်က္က်တာလို႔ဆိုရင္ ဒါဟာနီးစပ္တဲ့ စိတ္မွန္းျဖစ္ႏိုင္ေျခပဲလို႔ “ဖေရာ့စ္ အင္န္ဆူလီဗန္”အာရွနဲ႔ ပစိဖိတ္ေလေၾကာင္းနဲ႔ အာကာသအတုိင္ပင္ခံအၾကံေပး ရာဗီမာဒါဗာရမ္က ေျပာတယ္။
“ေလယာဥ္တစ္စင္း ပ်က္က်ေရးဆီဦးတည္တဲ့အခ်က္က သာမန္အားျဖင့္ တစ္ခ်က္တည္း မဟုတ္ပါဘူး။ စက္ခြၽတ္ယြင္းမႈနဲ႔ ပိုင္းေလာ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ေပါင္းစပ္ၿပီးမွျဖစ္တာပါ။ အဲဒီခြၽတ္ယြင္းမႈနဲ႔ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေတြဟာ သီးျခားစီနဲ႔ အႏၲရာယ္ကင္းစြာနဲ႔ မၾကာခဏဆိုသလို ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီအေၾကာင္းရင္းေတြ ေပါင္းစပ္မိၿပီဆိုရင္ေတာ့ ေဘးဆိုးဆီ ဦးတည္ေတာ့တာပဲ”လို႔ ဆိုတယ္။
(၃)သီအိုရီ (အစိတ္စိတ္အျမႊာျမႊာတစ္စစီျဖစ္သြားျခင္း)
ဘာေၾကာင့္လဲ။ ။
ေလယာဥ္အပ်က္အစီးအပိုင္းအစမွ်ပင္ မေတြ႔ရျခင္း၊ ေသတၱာနက္မွ ထုတ္လႊင့္ အခ်က္ေပးမႈ မရရွိျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ေလယာဥ္သည္ ေလထဲမွာပင္ တစ္စစီေပါက္ကြဲ လြင့္စဥ္သြားၿပီဟူေသာ ထင္ျမင္ခ်က္မ်ား ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။
ကြၽမ္းက်င္သူအျမင္ - ယခင္က ေလယာဥ္ေတြ ေပ်ာက္ဆုံးမႈအခ်ဳိ႔ေနာက္မွာ တစ္စစီေပါက္ကြဲမႈ ရွိခဲ့ေပမယ့္ ဒီေန႔ေခတ္ ဒီလုိေလယာဥ္ေတြဟာ ပိုေကာင္းတဲ့ စက္ကိရိယာ၊ နည္းပညာနဲ႔ အခ်ိန္မွန္ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရးစနစ္ေတြ ရွိေနတယ္လို႔ မာဒါဗာရမ္ ကေျပာတယ္။
ကြာလာလမ္ပူ-ေပက်င္း ခရီးႏွင္ခ်ိန္ကေန
ေျခာက္ရက္ေျမာက္နီးနီး ၾကာလာခ်ိန္မွာ မေလးရွားေလယာဥ္ MH370 ရဲ႕ အစအနေတာင္
မေတြ႕ရေသးဘူး။ တ႐ုတ္က ေတြ႕တယ္ဆိုတာကလည္း မဟုတ္ျပန္ဘူးတဲ့ ။ ဆန္႔က်င္ဘက္
ျဖစ္ေနတဲ့သတင္းေတြ၊ မွားယြင္းေနတဲ့ ဆီကြက္၊ အစအနေတြ၊ အေျဖထက္
ေမးခြန္းေတြကသာ ပိုမ်ားၿပီး ရွာေဖြမႈအေပၚ အာ႐ုံစိုက္မႈ
ပိုမို႐ႈပ္ေထြးလာေစတယ္ . . .
“တ႐ုတ္ေလေၾကာင္းလိုင္းမွာ ေနာက္ဆုံး
ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တာကုိၾကည့္ပါ။ ၂၀၀၂ က ခရီးစဥ္အမွတ္ ၆၁၁ ေလယာဥ္ဟာအျမင့္ေပ ၃၅၀၀၀
မွာျဖစ္ခဲ့တာပါ။ အဲဒီေလယာဥ္က ဘိုးအင္း-၇၄၇ ပ်က္က်ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းက
မွားယြင္းျပင္ဆင္မႈေၾကာင့္”
ဒါေပမဲ့ ၇၄၇ နည္းပညာဟာ ယခု ၇၇၇ ထက္ ႏွစ္၂၀ ေလာက္ ေခတ္ေနာက္က်က်န္ခဲ့ျပီလို႔ သူကေျပာတယ္။
(၄)သီအိုရီ (ေလယာဥ္အပိုင္စီးခံရျခင္း)
ဘာေၾကာင့္လဲ။ ။
ေလယာဥ္ ဦးတည္လမ္းေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ အက်ဳိးအပဲ့အပ်က္အစီးမ်ား ရွာေဖြမေတြ႔ရျခင္းေၾကာင့္ ေလယာဥ္ဟာ အနည္းငယ္ေနာက္ျပန္လွည့္ခဲ့တယ္ဆိုတာေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိတယ္။ လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းသြားတယ္ဆိုတဲ့ မေလးရွားစစ္ဘက္က သတင္းေတြကလည္း ဆန္႔က်င္ဘက္သတင္းေတြ ျဖစ္တာေၾကာင့္ အပိုင္စီးခံရတယ္လို႔ ထင္ၾကတယ္။ စုံစမ္းစစ္ေဆးသူေတြက ခုထိ ဒီအခ်က္ကို ျငင္းပယ္မထားဘူး။
မေလးရွားေလေၾကာင္းကေျပာရာမွာ သူတို႔ေလယာဥ္မွာ ေခတ္မီေလယာဥ္ ဆက္သြယ္ေရး၊ အေၾကာင္းၾကားေရး၊ အစီရင္ခံေရးစနစ္ Aircraft Communications Addressing and Reporting System (ACARS) စနစ္ တပ္ဆင္ထားတယ္လို႔ ဆိုတယ္။
အဲဒီစနစ္က ေလယာဥ္ဘယ္ေလာက္ အျမန္ႏႈန္းနဲ႔ ဘယ္ေနရာေရာက္ေနတယ္ဆိုတာကအစ အလိုအေလ်ာက္ ျပန္လည္သတင္းပို႔တယ္လို႔ဆိုေပမယ့္ flight MH370 ရဲ႕ ဘာေဒတာကိုမွ် ခုထိထုတ္ျပန္ မေပးေသးဘူး။
ကြၽမ္းက်င္သူအျမင္။ ။
ျပန္လွည့္တယ္ဆိုတဲ့ သတင္းက ေမးခြန္းမ်ားစြာကို ျဖစ္ေပၚေစတယ္လို႔ အေမရိကန္အေျခစိုက္ ေလေၾကာင္းအတိုင္ပင္ခံကုမၸဏီLeeham Co. မွ MD ျဖစ္သူ စေကာ့ဟာမီတန္က ေျပာတယ္။
“တကယ္လို႔သာ ဒါဟာ ဗီယက္နမ္ကမ္းေျခအနီးမွာ ျဖစ္ခဲ့တာဆိုရင္ အေရးေပၚအေျခအေနမွာ ဘာေၾကာင့္ အနီးဆုံးေလဆိပ္ကို ဆင္းသင့္လ်က္နဲ႔ ျပန္လွည့္ရတာလဲ”လို႔ သူ႔ ကုမၸဏီ၀က္ဘ္ဆိုက္မွာ ေရးတယ္။
ပိုႀကီးမားတဲ့ေမးခြန္းကေတာ့ ျပန္လွည့္မႈဟာ ပိုင္းေလာ့ (သို႔မဟုတ္ အပိုင္စီးသူေတြ) ရဲ႕ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိွရွိ အမိန္႔ေပးမႈေအာက္မွာလား။ သို႔မဟုတ္ အင္ဂ်င္ျပႆနာ သို႔ မဟုတ္ ေပါက္ကြဲမႈေၾကာင့္လား။
သို႔ေသာ္Frost & Sullivan မွ မာဒါဗာရန္က အေၾကာင္းမ်ားစြာေၾကာင့္ အပိုင္စီးမႈကို ပယ္ခ်ပါတယ္။ ဘယ္သူေတြက သူတို႔လက္ခ်က္ပါ၊ ဘာေပးပါလို႔ ေျပာတာမရွိသလို ေခတ္မီေရဒါေတြ မ်က္ျမင္သက္ေသေတြကို ေရွာင္လဲႊဖို႔ခက္တာေၾကာင့္တဲ့။
(၅)သီအိုရီ (ပိုင္းေလာ့ေသေၾကာင္းၾကံျခင္း)
ဘာေၾကာင့္လဲ။ ။
သူတို႔ကိုယ္တိုင္ရဲ႕ အသက္ေတြပါ၀င္တဲ့ ေလယာဥ္ကို ပိုင္းေလာ့ေတြက ပ်က္စီးေစျခင္းဆိုတာ ျဖစ္ေတာင့္ျဖစ္ခဲပါ။ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု ေလေၾကာင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးဌာန US Federal Aviation Administration အဆိုအရ ပိုင္းေလာ့ေတြ ကိုယ့္ကိုယ္ ကိုယ္ ေသေၾကာင္းၾကံမႈဟာ ေလေၾကာင္းမေတာ္တဆမႈ စုစုေပါင္းရဲ႕ သုညဒသမငါး (၀.၅) ရာခိုင္ႏႈန္းေတာင္ မရွိဘူးတဲ့။
ကြၽမ္းက်င္သူအျမင္။ ။
“ကုိယ္ကိုယ္ ကိုယ္ေသေၾကာင္းၾကံမႈဆိုတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ေျခတစ္ခုပါ။ တကယ္လို႔သာ အပ်က္အစီးအပိုင္းအစ မ်ားမ်ားစားစား မေတြ႔ဘူးဆိုရင္ ေလယာဥ္ဟာ အလုံးလိုက္ျပဳတ္က်တာ ျဖစ္ႏိုင္လို႔ပဲ”လို႔ SMU Singapore Management University မွ ေလေၾကာင္းဆိုင္ရာကြၽမ္းက်င္သူ တာရင့္စ္ဖန္း ကေျပာတယ္။ “ေလယာဥ္ကေတာ့ ပင္လယ္ေရထဲမွာ ေပါေလာေပၚေနမွာ မဟုတ္ဘူး။ တကယ္လို႔ ေလယာဥ္ ေရထဲစိုက္က်နစ္ျမဳပ္သြားျပီဆိုရင္ ေရေတြက အတြင္းကို၀င္လာမွာပဲ။ ဘာေၾကာင့္ဆိုရင္ ေလယာဥ္တံခါးေတြက ေရမလုံဘူးေလ”တဲ့။
မေလးရွားေလယာဥ္ေပၚက ၂၃၉ ဦးစလုံး ေဘးကင္းၾကပါေစ။
ဒါေပမဲ့ ၇၄၇ နည္းပညာဟာ ယခု ၇၇၇ ထက္ ႏွစ္၂၀ ေလာက္ ေခတ္ေနာက္က်က်န္ခဲ့ျပီလို႔ သူကေျပာတယ္။
(၄)သီအိုရီ (ေလယာဥ္အပိုင္စီးခံရျခင္း)
ဘာေၾကာင့္လဲ။ ။
ေလယာဥ္ ဦးတည္လမ္းေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ အက်ဳိးအပဲ့အပ်က္အစီးမ်ား ရွာေဖြမေတြ႔ရျခင္းေၾကာင့္ ေလယာဥ္ဟာ အနည္းငယ္ေနာက္ျပန္လွည့္ခဲ့တယ္ဆိုတာေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိတယ္။ လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းသြားတယ္ဆိုတဲ့ မေလးရွားစစ္ဘက္က သတင္းေတြကလည္း ဆန္႔က်င္ဘက္သတင္းေတြ ျဖစ္တာေၾကာင့္ အပိုင္စီးခံရတယ္လို႔ ထင္ၾကတယ္။ စုံစမ္းစစ္ေဆးသူေတြက ခုထိ ဒီအခ်က္ကို ျငင္းပယ္မထားဘူး။
မေလးရွားေလေၾကာင္းကေျပာရာမွာ သူတို႔ေလယာဥ္မွာ ေခတ္မီေလယာဥ္ ဆက္သြယ္ေရး၊ အေၾကာင္းၾကားေရး၊ အစီရင္ခံေရးစနစ္ Aircraft Communications Addressing and Reporting System (ACARS) စနစ္ တပ္ဆင္ထားတယ္လို႔ ဆိုတယ္။
အဲဒီစနစ္က ေလယာဥ္ဘယ္ေလာက္ အျမန္ႏႈန္းနဲ႔ ဘယ္ေနရာေရာက္ေနတယ္ဆိုတာကအစ အလိုအေလ်ာက္ ျပန္လည္သတင္းပို႔တယ္လို႔ဆိုေပမယ့္ flight MH370 ရဲ႕ ဘာေဒတာကိုမွ် ခုထိထုတ္ျပန္ မေပးေသးဘူး။
ကြၽမ္းက်င္သူအျမင္။ ။
ျပန္လွည့္တယ္ဆိုတဲ့ သတင္းက ေမးခြန္းမ်ားစြာကို ျဖစ္ေပၚေစတယ္လို႔ အေမရိကန္အေျခစိုက္ ေလေၾကာင္းအတိုင္ပင္ခံကုမၸဏီLeeham Co. မွ MD ျဖစ္သူ စေကာ့ဟာမီတန္က ေျပာတယ္။
“တကယ္လို႔သာ ဒါဟာ ဗီယက္နမ္ကမ္းေျခအနီးမွာ ျဖစ္ခဲ့တာဆိုရင္ အေရးေပၚအေျခအေနမွာ ဘာေၾကာင့္ အနီးဆုံးေလဆိပ္ကို ဆင္းသင့္လ်က္နဲ႔ ျပန္လွည့္ရတာလဲ”လို႔ သူ႔ ကုမၸဏီ၀က္ဘ္ဆိုက္မွာ ေရးတယ္။
ပိုႀကီးမားတဲ့ေမးခြန္းကေတာ့ ျပန္လွည့္မႈဟာ ပိုင္းေလာ့ (သို႔မဟုတ္ အပိုင္စီးသူေတြ) ရဲ႕ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိွရွိ အမိန္႔ေပးမႈေအာက္မွာလား။ သို႔မဟုတ္ အင္ဂ်င္ျပႆနာ သို႔ မဟုတ္ ေပါက္ကြဲမႈေၾကာင့္လား။
သို႔ေသာ္Frost & Sullivan မွ မာဒါဗာရန္က အေၾကာင္းမ်ားစြာေၾကာင့္ အပိုင္စီးမႈကို ပယ္ခ်ပါတယ္။ ဘယ္သူေတြက သူတို႔လက္ခ်က္ပါ၊ ဘာေပးပါလို႔ ေျပာတာမရွိသလို ေခတ္မီေရဒါေတြ မ်က္ျမင္သက္ေသေတြကို ေရွာင္လဲႊဖို႔ခက္တာေၾကာင့္တဲ့။
(၅)သီအိုရီ (ပိုင္းေလာ့ေသေၾကာင္းၾကံျခင္း)
ဘာေၾကာင့္လဲ။ ။
သူတို႔ကိုယ္တိုင္ရဲ႕ အသက္ေတြပါ၀င္တဲ့ ေလယာဥ္ကို ပိုင္းေလာ့ေတြက ပ်က္စီးေစျခင္းဆိုတာ ျဖစ္ေတာင့္ျဖစ္ခဲပါ။ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု ေလေၾကာင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးဌာန US Federal Aviation Administration အဆိုအရ ပိုင္းေလာ့ေတြ ကိုယ့္ကိုယ္ ကိုယ္ ေသေၾကာင္းၾကံမႈဟာ ေလေၾကာင္းမေတာ္တဆမႈ စုစုေပါင္းရဲ႕ သုညဒသမငါး (၀.၅) ရာခိုင္ႏႈန္းေတာင္ မရွိဘူးတဲ့။
ကြၽမ္းက်င္သူအျမင္။ ။
“ကုိယ္ကိုယ္ ကိုယ္ေသေၾကာင္းၾကံမႈဆိုတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ေျခတစ္ခုပါ။ တကယ္လို႔သာ အပ်က္အစီးအပိုင္းအစ မ်ားမ်ားစားစား မေတြ႔ဘူးဆိုရင္ ေလယာဥ္ဟာ အလုံးလိုက္ျပဳတ္က်တာ ျဖစ္ႏိုင္လို႔ပဲ”လို႔ SMU Singapore Management University မွ ေလေၾကာင္းဆိုင္ရာကြၽမ္းက်င္သူ တာရင့္စ္ဖန္း ကေျပာတယ္။ “ေလယာဥ္ကေတာ့ ပင္လယ္ေရထဲမွာ ေပါေလာေပၚေနမွာ မဟုတ္ဘူး။ တကယ္လို႔ ေလယာဥ္ ေရထဲစိုက္က်နစ္ျမဳပ္သြားျပီဆိုရင္ ေရေတြက အတြင္းကို၀င္လာမွာပဲ။ ဘာေၾကာင့္ဆိုရင္ ေလယာဥ္တံခါးေတြက ေရမလုံဘူးေလ”တဲ့။
မေလးရွားေလယာဥ္ေပၚက ၂၃၉ ဦးစလုံး ေဘးကင္းၾကပါေစ။
Written by ကိုေန(မန္း)
Written by:
ကိုေန(မန္း)
No comments:
Post a Comment