Tuesday, March 19, 2013

ပညာသည္


ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္သစ္ တည္ေဆာက္ေရးတြင္ ျပတ္ေနေသးေသာ ကြင္းဆက္ တစ္ခုမွာ ပညာသည္ ျဖစ္သည္။ အလုပ္လုပ္လွ်င္ ကြၽမ္းကြၽမ္း က်င္က်င္ ေသေသသပ္သပ္ ေစတနာပါပါျဖင့္ လုပ္တတ္ ကိုင္တတ္သူသည္ Professional၊ ပညာသည္ ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ အေကာင္းဆုံး လုပ္ကိုင္ျခင္း၊ လုပ္ကိုင္ျခင္းကို ျမတ္ႏုိးျခင္းသည္ ပညာသည္ ပီသျခင္း သို႔မဟုတ္ ပညာသည္ ဝါဒ ျဖစ္သည္။
ပီပီျပင္ျပင္ ေသေသသပ္သပ္ ေစတနာပါပါ လုပ္တတ္ကိုင္ တတ္သည့္အက်င့္ ေမြးျမဴေပးေရး၊ တစ္နည္း ပညာသည္မ်ား ေပၚထြန္း လာေရးသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္သစ္ တည္ေဆာက္ေရးတြင္ ႏုိင္ငံေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး၊ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ေရးတို႔ႏွင့္ တန္းတူ အေရးႀကီးသည္။ “ပညာသည္” သည္ အလုပ္ကို ကြၽမ္းက်င္သည္။ မတတ္မသိေသး လွ်င္လည္း မိမိဘာသာရပ္၊ အလုပ္အကိုင္ကို သိေအာင္၊ တတ္ေအာင္ အဘက္ဘက္က ေလ့လာ ဆည္းပူးျခင္းျဖင့္ သူသည္ ပိုင္ႏုိင္ကြၽမ္းက်င္ လာသည္။

ပညာသည္ဝါဒ ႀကီးစိုးေသာႏုိင္ငံတြင္ ဝန္ေဆာင္မႈ၊ ကုန္ပစၥည္းတို႔ အရည္အေသြး ျမင့္မားသည္။ ေအာင္ျမင္ေသာ ႏုိင္ငံတိုင္းတြင္ ပညာသည္ ဝါဒ ႀကီးစိုးသည္မွာ တိုက္ဆိုင္မႈ မဟုတ္ေပ။ ႏုိင္ငံမ်ား ေအာင္ျမင္ ရျခင္း အေၾကာင္းရင္းကို လိုက္လံတူးဆြ သုေတသန ျပဳၾကည့္လွ်င္ အေျခခံအုတ္ျမစ္ တစ္ရပ္အျဖစ္ ပညာသည္ဝါဒကို ျမင္ေတြ႔ရသည္။ ႏုိင္ငံေရးနယ္ပယ္၊ စီးပြားေရးနယ္ပယ္၊ လူမႈေရး နယ္ပယ္ စသည့္ နယ္ပယ္အသီးသီးတြင္ ပညာသည္ဝါဒ ကိန္းေအာင္းပါမွ ႏုိင္ငံအေျချမင့္ အေနျမင့္လာမည္။

တိုင္းျပည္တစ္ျပည္တြင္ ပညာသည္ မ်ားလာေအာင္ ႏုိင္ငံအစိုးရ က စနစ္တက် ျမႇင့္တင္ေပးႏုိင္သလို တိုင္းသူျပည္သား တစ္ဦးခ်င္းစီ ကလည္း မိမိလုပ္ကိုင္ရသည့္ အလုပ္တာဝန္ တို႔ကို ပီပီျပင္ျပင္ ေသေသ သပ္သပ္ ေစတနာပါပါ ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင့္ ပညာသည္ ျဖစ္လာမည္။ မိမိအလုပ္ခြင္၊ မိမိမိသားစု၊ မိမိ၏ေဖာက္သည္ အက်ဳိးခံစားရၿပီး မိမိကဲ႔သုိ႔ တစ္ေယာက္ကစ တစ္ရာျဖစ္လာလွ်င္ ပညာသည္ဝါဒ ထြန္းကားလာမည္။

အလုပ္ကို ၿပီးစလြယ္လုပ္ျခင္းသည္ လူတစ္ကိုယ္ေရ ႀကီးပြားေရး ေရာ ႏိုင္ငံႀကီးပြားေရး အတြက္ပါ ႀကီးမားေသာ အဟန္႔အတားျဖစ္ သည္။ အရည္အေသြးသည္ သာမည၊ အေရအတြက္ကို အဓိကထား ျခင္းသည္ ပညာသည္ဝါဒ၏ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့ သမိုင္း အစ ကံရာဇာႀကီး၊ ကံရာဇာငယ္တို႔ ထီးနန္းအ႐ိုက္အရာ ဆက္ခံရန္ ေစတီေတာ္ၿပိဳင္တည္ၾကပုံကို သမုိင္းတြင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ငယ္စဥ္က သင္ၾကားခဲ့ရသည္။ ကံရာဇာႀကီးက အုတ္၊ ေက်ာက္တို႔ျဖင့္ စနစ္တက် တည္ေသာေၾကာင့္ ေအာက္ေျခ အဆင့္သာ ၿပီးခ်ိန္တြင္ ကံရာဇာငယ္က ဝါး၊ ျငမ္းတို႔ျဖင့္ ပုံေဖာ္ၿပီး ဝါးထရံရက္၊ ထုံးသုတ္၊ ထုံးသကၤန္းကပ္ လိုက္ေသာေၾကာင့္ အျမန္ၿပီးသည္ဟု သတ္မွတ္ခံရကာ ထီးနန္းရသြား ခဲ့သည္။ ထုိအတိုင္းသာမွန္လွ်င္ ျမန္မာ့သမိုင္းသည္ ခ်ီကတည္းက ယဥ္သကိုျဖစ္ခဲ့သည္။ ေသေသသပ္သပ္ စနစ္တက် လုပ္ကိုင္သူ ေနာက္ေကာက္က်ၿပီး ၿပီးစလြယ္သမား ေရွ႕ေရာက္ျခင္းသည္ အစဥ္အလာ ျဖစ္ခဲ့သည့္ သေဘာ။ တစ္ဖန္ ယင္းသို႔ ျပီးစလြယ္သမား ကို သူရဲေကာင္းသဖြယ္ ထက္ျမက္ေလျခင္းဟု ဆက္လက္ အမႊမ္းတင္ေနျခင္းသည္ ေနာင္လာေနာက္သားတုိ႔ အတုယူ မွားသြားႏုိင္သျဖင့္ အႏၲရာယ္ ႀကီးလွသည္။

ကံရာဇာႀကီး ကံရာဇာငယ္ ေၾကာင့္ေလေလာ၊ မည္သည့္အေၾကာင္း ေၾကာင့္ေလေလာ မသိ၊ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ပညာသည္ဝါဒ မထြန္းကား။ ေသေသသပ္သပ္ ေစတနာပါပါ လုပ္ကိုင္သူကို လူအဟု သတ္မွတ္လို ၾကသည္။ ၿပီးစလြယ္ အလြယ္လမ္း လိုက္သူမ်ားျခင္းေၾကာင့္ အရည္ အေသြးနိမ့္က်ျခင္းသည္ အစဥ္အလာ တစ္ရပ္ျဖစ္လာၿပီး အရည္အေသြး ကို ေပးရသည္ႏွင့္ တန္ေအာင္ လုိခ်င္သူမ်ားကို ရစ္သည္ဟု အထင္ခံရ သည္။ အရည္အေသြးျမင့္ေအာင္ လုပ္ငန္းခြင္ အတြင္း စနစ္တက် ၾကပ္မတ္ သူမ်ားကိုလည္း ဦးတိက်၊ ေဒၚတိက်မ်ားဟုလည္းေကာင္း၊ ရစ္သည္ဟု လည္းေကာင္း၊ စာအုပ္ႀကီးသမားမ်ား ဟုလည္းေကာင္း ကဲ႔ရဲ႕စကား တင္းဆုိၾကသည္။

ပညာသည္ ဝါဒသည္ ႏုိင္ငံ့ စီးပြားေရးႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ဆက္စပ္ သည္။ မေသမသပ္ လုပ္ကိုင္ေနသေရြ႕၊ အလုပ္ကို တန္ဖိုးမထားသေရြ႕ အရည္အေသြးနိမ့္ ကုန္တို႔သာ ထုတ္လုပ္ႏုိင္မည္။ အာရွတိုက္၏ စပါးက်ီဟု နာမည္ႀကီးခဲ့ၿပီး လယ္ယာစိုက္ပ်ဳိးေရး နယ္ပယ္တြင္ တိုင္းျပည္၏ လူဦးေရအမ်ားစု ရွိေနေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံက အျခားႏုိင္ငံ မ်ားသုိ႔ ပို႔ေသာဆန္သည္ အညံ့စားဆန္ျဖစ္ၿပီး ေဈးအနိမ့္သာ ရသည္။ ထိုင္း၊ ဗီယက္နမ္တို႔မွ ပို႔ေသာဆန္မ်ားသည္ အရည္အေသြးျမင့္ ဆန္မ်ားအျဖစ္ နာမည္ေက်ာ္သလို ေဈးလည္းျမင့္သည္။

ပညာသည္တို႔သည္ သူတို႔ကို ယုံၾကည္ အပ္ႏွံလိုက္ေသာ အလုပ္မွန္သမွ်၊ တာဝန္မွန္သမွ်ကို အေကာင္းဆုံး ေဆာင္ရြက္ရန္ ႀကိဳးစားၾကသည္။ ေသးသည္ျဖစ္ေစ၊ ႀကီးသည္ျဖစ္ေစ မိမိတာဝန္ ယူရသည္ဆိုလွ်င္ အေသးစိတ္ ဂ႐ုစိုက္သည့္အတြက္ လုပ္ေဆာင္ သမွ် သည္ အလုပ္အပ္သူ ျပန္လွည့္ၾကည့္ရန္ မလိုေလာက္ေအာင္ပင္။ အလုပ္ႏွင့္ ပတ္သက္သမွ် ေထာင့္ေစ့ေအာင္ ေလ့လာထား သျဖင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ အခက္အခဲ မွန္သမွ်ကိုလည္း ေျဖရွင္းႏုိင္ၾကသည္။
အလုပ္ ကြၽမ္းက်င္႐ုံမွ်မက အလုပ္ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ကိုယ္က်င့္ တရားကို ခါးဝတ္ပုဆိုး ကဲ႔သို႔ၿမဲေအာင္ ပညာသည္တို႔ ထိန္းသိမ္း ထားၾကသည္။ လွ်ာေပၚျမက္ေပါက္ သာခံမည္ မိမိအေပၚ အလုပ္ခြင္က ထားေသာ ယုံၾကည္မႈကို အလြဲသုံးစား မျပဳသည္မွာ ပညာသည္ တို႔၏ စ႐ိုက္ျဖစ္သည္။ မိမိအား အလုပ္အပ္ႏွံသူက ယုံၾကည္ေသာေၾကာင့္ စိတ္ခ်ထားသည့္ လွ်ဳိ႕ဝွက္ခ်က္ကို ၿပိဳင္ဘက္ထံ သို႔ မေရာက္ရွိေအာင္ ထိန္းသိမ္းၾကသည္။ မိမိအလုပ္ထြက္ၿပီး ေနာက္အလုပ္သို႔ ေရာက္လွ်င္ ယခင္အလုပ္၏ လွ်ဳိ႕ဝွက္ခ်က္ မ်ားကို လက္ရွိ အလုပ္ခြင္သို႔ လႊဲေျပာင္း ျခင္းမျပဳ။ မိမိအလုပ္ကို လုပ္ကိုင္ရာတြင္ အလုပ္အပ္သူ မသိႏုိင္ဟု ဆိုကာ အရည္အေသြးကို ေလွ်ာ့ျခင္း၊ ခိုျခင္း မျပဳၾကဘဲ အလုပ္ထဲသုိ႔ ကိုယ္စြမ္းဉာဏ္စြမ္း ရွိသေလာက္ ထည့္ဝင္ၾကသည္။

ပညာသည္သည္ မိမိ၏ ခံစားခ်က္တို႔ အလုပ္သို႔ ကူးစက္ မလာေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္သူျဖစ္သည္။ ”ငိုခ်င္ရက္နဲ႔ ဇာတ္ကြက္ကိုစ ရယ္လိုက္ရတယ္။ ရယ္ခ်င္ရက္နဲ႔ ဇာတ္ကြက္ကိုၾကား ငိုလိုက္ရတယ္” ဆိုသည္မွာ ဇာတ္သဘင္ အတြက္ဟု ထင္ရေသာ္လည္း Professional ပီသသူကို ရည္ညႊန္းျခင္းျဖစ္သည္။ ဖခင္ဆုံးေသာ္လည္း၊ ပူေဆြးေသာ္ လည္း လုပ္ငန္းခြင္တြင္ အေရးႀကီးသည့္ အခ်ိန္ ေရာက္ေနေသာေၾကာင့္ ထိုစိတ္ကို အသာထားၿပီး မိမိအလုပ္ကို တာဝန္ေက်ေအာင္ လုပ္ကိုင္ ႏုိင္ကာ အိမ္ေရာက္မွ ခ်ဳံးပြဲခ် ငိုခ်င္ ငိုမည္။ မွတ္မွတ္ရရ ပရီးမီးယားလိဂ္မွ ေဘာလုံးသမား တစ္ဦးဟု ထင္သည္၊ ဖခင္ အေဝးတြင္ ႐ုတ္တရက္ ဆုံးပါးသြားေၾကာင္း သိရခ်ိန္တြင္ အေရးႀကီးပြဲ ကစားရမည္။ ထိုပြဲတြင္ ေျပာင္ေျပာက္ေျမာက္ေျမာက္ ကစားရင္း ဂိုးပင္ သြင္းလိုက္ႏုိင္သည္။ ထိုဂိုးသည္ ဖခင္အတြက္ ဂုဏ္ျပဳသည့္ဂိုးဟု ေၾကကြဲေသာ္လည္း သူ ဂုဏ္ယူခဲ့သည္။
မိမိ၏ စိတ္ခံစားခ်က္သည္ မိမိ တာဝန္ယူထားေသာ အလုပ္ကို လႊမ္းမိုး ထိခိုက္မႈမရွိေစရန္ ကြပ္ကဲႏုိင္ျခင္းသည္ ပညာသည္တို႔၏ စ႐ိုက္လကၡဏာတြင္ တစ္ပါး အပါအဝင္ျဖစ္သည္။ လူသည္ ခံစားခ်က္ ရွိေသာသတၱဝါ ျဖစ္သည့္အတိုင္း ခံစားခ်က္ ေစစားရာ ေနာက္သို႔ လုိက္ပါ တတ္သည့္ အ႐ိုင္းစိတ္ရွိၿမဲ။ သို႔ေသာ္ ပညာသည္ ပီသသူမွာမူ စိတ္ဆင္႐ိုင္းကို ခြၽန္းအုပ္ၿပီး မိမိအလုပ္ကို မိမိ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႔ ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္စြမ္း ရွိသည္။ ယင္းကိုပင္ စိတ္ခံစားမႈ ဉာဏ္ရည္ ညႊန္းကိန္းျမင့္သည္ (High Emotional Quotient) ဟု ဆုိၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ပညာသည္ ပီသသူတို႔သည္ စိတ္ခံစားမႈဉာဏ္ရည္ ညႊန္းကိန္း ျမင့္ေလ့ရွိသည္။

အလုပ္ကို ေသေသသပ္သပ္ ပိုင္ပိုင္ႏုိင္ႏုိင္ ေစတနာပါပါ အားထည့္ လုပ္ကိုင္သူမ်ား ေပါမ်ား၊ ပညာသည္ဝါဒ ထြန္းကားေရးသည္ ႏုိင္ငံေတာ္သစ္ တည္ေဆာက္ေရးတြင္ အသက္ေသြးတမွ် အေရးႀကီးသည္။ ပညာသည္ဝါဒ ဒီေရျမင့္ တက္လာသည္ႏွင့္ အမွ် ႏုိင္ငံ၏ ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး တို႔သည္လည္း မွန္းသေလာက္ ေရွ႕ေရာက္မည္။

Ref By - http://maukkha.org

No comments: