Tuesday, August 11, 2020

Customer Complaint အမျိုးအစား (၁၀) မျိုး

Customer Complaint အမျိုးအစား (၁၀) မျိုး နှင့် ဖြေရှင်းသည့်နည်းလမ်းများ
_______________________ မဆွေဇင်


ဝယ်သူများ၏ တိုင်ကြားမှုများ (Customer Complaint) သည် စီးပွားရေးလုပ်ငန်းတိုင်းအတွက် မလွှဲမရှောင်သာ ကြုံတွေ့ရသော ကိစ္စတစ်ခုဖြစ်ပါသည်။ ဝယ်သူ/ဖောက်သည်များသည် ၎င်းတို့၏ အခွင့်အရေးများ (customer right) ကို ရှေးယခင်ကထက်  ပိုမိုနားလည်လာကြပြီဖြစ်သည်။ သုံးစွဲသူများ၏ အကြီးမားဆုံးသော အားသာချက်မှာ နည်းပညာကို ပိုမိုအသုံးပြုလာတတ်ပြီး ၎င်းတို့၏ မကျေနပ်ချက်များကို ထုတ်ဖော်နိုင်သည့် နေရာ (platform) များကို သတိပြုမိလာကြပါသည်။ ထို့ကြောင့် Company များအနေဖြင့် ဖောက်သည်များအား ဝန်ဆောင်မှုပေးရန် ငွေသန်းပေါင်းများစွာ အသုံးပြုလာကြသည်။ သို့သော် မည်မျှပင်ကြိုးစားပါစေ ဝယ်သူ ၁၀၀% အား ၁၀၀% စိတ်ကျေနပ်မှုပေးနိုင်ရန်မှာ မဖြစ်နိုင်ပါ။

စီးပွားရေးလုပ်ငန်းများအနေဖြင့် ဝယ်သူများ၏ မကျေနပ်မှုများအား ရှင်းရှင်းလင်းလင်းဖြေရှင်းရန် ပျက်ကွက်ခြင်း၊ တမင်တကာလျစ်လျူရှုခြင်းတို့သည် ဖောက်သည်ဆုံးရှုံးခြင်းနှင့် ဂုဏ်သတင်းကျဆင်းစေခြင်းသို့သာ ဦးတည်ပါသည်။ ထို့ကြောင့် ဖောက်သည်များ၏ မကျေနပ်မှုများကို အဖြေရှာနိုင်ရန်နှင့် ဖြေရှင်းနိုင်ရန် ထိရောက်သောနည်းလမ်းများကို အသုံးပြုသင့်သည်။ ဖောက်သည်များအနေဖြင့် ၎င်းတို့၏ မကျေနပ်ချက်များကို လုပ်ငန်းရှင်များမှ စနစ်တကျကိုင်တွယ်ဆောင်ရွက်ပေးပြီး သင့်လျော်သောဖြေရှင်းချက်များပေးရန် မျှော်လင့်ကြသ ည်။ထိုဝန်ဆောင်မှုကို ကျေနပ်နှစ်သိမ့်မည်ဆိုလျှင် ၎င်းတို့အနေဖြင့် ယင်းလုပ်ငန်းနှင့်ဆက်လက် လက်တွဲရန် ၉၉% သေချာနေပြီဖြစ်သည်။

အင်တာနက်အသုံးပြုမှုမြင့်တက်လာသည်နှင့်အမျှ ဝယ်သူများသည် ၎င်းတို့၏ မကျေနပ်မှုများကို လူသိရှင်ကြား ဝေဖန်လိုလာကြသည်။ ၎င်းတို့အား ဝန်ဆောင်မှုပေးရန် ပျက်ကွက်သော လုပ်ငန်းအား အင်တာနက်စာမျက်နှာတွင် ထောက်ခံရေးသားရန် မစဉ်းစားတော့ပါ။ စစ်တမ်းများအရ ၈၈% သော ဝယ်သူများသည် ၎င်းတို့၏ တိုင်ကြားမှုများအား အသိအမှတ်မပြုသော မည်သည့်စီးပွားရေးလုပ်ငန်းကိုမှ ထပ်မံအားမပေးတော့ပါ။ ထိုနည်းလမ်းဖြင့် company များသည် ဖောက်သည်များအား ထာဝရဆုံးရှုံးစေသည်။ ထို့ကြောင့် company များသည် ဖောက်သည်များ၏ မကျေနပ်မှုများအား ဖြေရှင်းရန် အာရုံစိုက်သင့်သည်။ ဤသို့ပြုလုပ်ရန်အတွက်ဖောက်သည်များ၏တိုင်ကြားချက်အမျိုးအစားများနှင့်စီးပွားရေးဆုံးရှုံးမှုများမှမည်သို့ဖြေရှင်းရမည်ကိုနားလည်ရန်အရေးကြီးသည်။

ဤဆောင်းပါးတွင်ဖောက်သည်အမျိုးမျိုး၏တိုင်ကြားချက်အမျိုးအစားများနှင့် ၎င်းတို့အားမည်သို့ကိုင်တွယ်ရမည်ကိုဖော်ပြထားပါသည်။

1. အများပြည်သူသုံးမီဒီယာမှတိုင်ကြားခြင်း
2. ထပ်ခါထပ်ခါ တိုင်ကြားခြင်း
3. ပထမဆုံးအကြိမ် တိုင်ကြားခြင်း
4. ဖောက်သည်ကောင်း၏တိုင်ကြားခြင်း
5. ဝန်ထမ်းနှင့်ပတ်သက်သည့်တိုင်ကြားခြင်း
6. ထုတ်ကုန်/ကုန်ပစ္စည်းနှင့်ပတ်သက်သည့်တိုင်ကြားခြင်း
7. စောင့်ဆိုင်းရခြင်းနှင့်ပတ်သက်သည့် တိုင်ကြားခြင်း
8. နားလည်မှုလွဲခြင်းကြောင့်တိုင်ကြားခြင်း
9. ပေးပို့ခြင်းနှင့်ပတ်သတ်သည့်တိုင်ကြားခြင်း
10. ဝန်ဆောင်မှုအရည်အသွေးနှင့်ပတ်သတ်သည့်တိုင်ကြားခြင်း

၁။ အများပြည်သူသုံးမီဒီယာမှတိုင်ကြားခြင်း

အများပြည်သူမြင်တွေ့နိုင်သည့် မီဒီယာမှ တိုင်ကြားခြင်းသည် စီးပွားရေးလုပ်ငန်းများအတွက် ခြိမ်းခြောက်မှုအမြင့်ဆုံး တိုင်ကြားချက်အမျိုးအစားဖြစ်သည်။ အများပြည်သူသုံးမီဒီယာမှ တိုင်ကြားသည့် မည်သည့်တိုင်ကြားမှုမျိုးကို ဖြစ်စေ အမြန်ဆုံး လက်လှမ်းမီသမျှ ဖြေရှင်းရမည်ဖြစ်သည်။ အဘယ့်ကြောင့်ဆိုသော အချိန်တိုလေးအတွင်းတွင် သင့်လုပ်ငန်း၏ မကောင်းသတင်းအား လူသန်းပေါင်းများစွာက မြင်တွေ့သိရှိသွားနိုင်သောကြောင့် ဖြစ်သည်။ ထိုကဲ့သို့သော တိုင်ကြားမှုမျိုးကို ပျက်ကွက်ခြင်းသည် Company အတွက် အလားအလာရှိသော ဝယ်သူများနှင့် လက်ရှိ ဖောက်သည်များ လက်လွတ်ဆုံးရှုံးနိုင်သောကြောင့် အမြန်ဆုံး (အများအားဖြင့် စက္ကန့်ပိုင်းအတွင်း) ဖြေရှင်းနိုင်လျှင် အကောင်းဆုံးဖြစ်သည်။

Company တစ်ခုတွင် ၎င်းတို့၏ ကိုယ်ပိုင် လူမှုကွန်ယက်မီဒီယာရှိသင့်ပြီး ယင်း Media account များ အား ကိုင်တွယ်ရန် သေချာလေ့ကျင့်သင်ကြားထားသော ဝန်ထမ်းများရှိသင့်ပြီး တိုင်ကြားမှုများကို သက်ဆိုင်ရာဌာနများသို့ ပေးပို့သင့်သည်။ ထိုသို့ပြုလုပ်ရန်ပထမဦး ဆုံးအနေဖြင့်ဖောက်သည်အားဆက်သွယ်ရ န်အချက်အလက်များကိုတောင်းခံသင့်ပြီး ပြဿနာနှင့် ပတ်သက်၍ အသေးစိတ်သိရှိရန်နှင့် ဖြေရှင်းနိုင်ရန်ဆောင်ရွက်ရန်မည်။ ဒုတိယအဆင့်အနေဖြင့် ပြဿနားအားဖြေရှင်းပြီးပါက တိုင်ကြားသူအား လူမှုကွန်ယက်တွင် ဖော်ပြထားသော ၎င်း၏ complaint အား ပြန်လည်ဖြုတ်ချပေးရန် (သို့မဟုတ်) ကျေနပ်သွားပြီဖြစ်ကြောင်းပြန်လည်ရေးသားပေးရန် ယဉ်ကျေးစွာဖြင့် တောင်းဆိုရမည်ဖြစ်သည်။ ယခုခေတ်အခါတွင် အများပြည်သူသုံး မီဒီယာသည် customer ၏ လက်ထဲသို့ အာဏာအပ်နှင်းသကဲ့သို့သော အခြေအနေဖြစ်သည့်အတွက် အောင်မြင်သောစီးပွားရေးလုပ်ငန်းတစ်ခုဖြစ်စေရန် စီမံခန့်ခွဲသူများအနေဖြင့်
ဝယ်သူများ၏ တိုင်ကြားမှုများအား အသိအမှတ်ပြုရန်နှင့် လျှင်မြန်စွာဖြေရှင်းရန် တာဝန်ရှိသည်။

၂။ ထပ်ခါထပ်ခါတိုင်ကြားခြင်း

ဝယ်ယူသူများသည် ကိစ္စတစ်ခုကို ထပ်ခါထပ်ခါတိုင်ကြားခြင်းများရှိနေလျှင် စီမံခန့်ခွဲသူများအနေဖြင့် ယင်းကိစ္စကို အထူးဂရုစိုက်ပြီး ဖြေရှင်းသင့်သည်။ ထပ်ခါတလဲလဲတိုင်ကြားချက်များကို မဖြေရှင်းနိုင်ပါက ဝယ်သူများအနေဖြင့် Company အပေါ်တွင် ယုံကြည်မှုလျော့နည်းသွားနိုင်ပါသည်။ ထိုကဲ့သို့ ထပ်ခါထပ်ခါတိုင်ကြားမှုများကို လျှင်မြန်စွာကိုင်တွယ်နိုင်ပါက အကျိုးများစွာဖြစ်ထွန်းနိုင်သည်။ ယင်းတိုင်ကြားမှုသည် ဝန်ဆောင်မှု ပိုမိုကောင်းမွန်စေရန်၊  မိမိ လုပ်ငန်း၏လိုအပ်ချက်များကို စစ်ဆေးနိုင်ရန်အတွက် အထောက်အပံ့များဖြစ်ပါသည်။ သို့သော် အခြားတစ်ဖက်တွင်လည်း အမြဲတမ်းစိတ်မကျေမနပ်ဖြစ်နေသည့် ဝယ်ယူသူများ၏ မဆီလျော်သော ထပ်ခါထပ်ခါတိုင်ကြားမှုများနှင့် မကြုံနိုင်ရန် ကောင်းမွန်သောနည်းလည်းများကိုလည်း Company သည် စဉ်းစားစီစဉ်ထားသင့်သည်။

၃။ ပထမဆုံးအကြိမ် တိုင်ကြားခြင်း

အများအားဖြင့် ဝယ်သူများ၏ မကျေနပ်မှုကိုဖြေရှင်းသူများ၊ ဝန်ဆောင်မှုပေးသူများသည် ပထမဆုံးအကြိမ်အဖြစ်တို င်ကြားသော ဝယ်သူ၏ တိုင်ကြားချက်များအား အမှတ်တမဲ့လျစ်လျူရှုတတ်ပါသည်။ ထိုကဲ့သို့ပြုလုပ်ခြင်းသည် လွန်စွာမှားယွင်းပြီး သစ္စာရှိဝယ်သူ (Loyal Customer ) တစ်ဦးအား ဆုံးရှုံးရတော့မည်ဖြစ်သည်။ ထို့ကဲ့သို့သော ဝယ်သူများ၏ ပြဿနာများကို ပိုမိုဂရုစိုက်အလေးထားခြင်းဖြင့် အမြန်ဆုံး ဖြေရှင်းပေးသင့်သည်။ ကုန်ပစ္စည်း (သို့မဟုတ်) ဝန်ဆောင်မှုတွင် အမှားအယွင်းရှိခြင်းအား အခြေပြုသော တိုင်ကြားမှုများအား ဈေးနှုန်းလျှော့ပေးခြင်းဖြင့်  သော်လည်းကောင်း၊ အပိုဝန်ဆောင်မှုပေးခြင်းဖြင့်လည်းကောင်း ဖြေရှင်းနိုင်သည်။

၄။ ဖောက်သည်ကောင်း၏တိုင်ကြားခြင်း

Company ၏ အမြတ်အများဆုံးရရှိစေသော customer များကိုလည်း Loyal Customer ဟု သတ်မှတ်ကြသည်။ ယင်းသို့သော customer များ ဆုံးရှုံးမှုကို မည်သည့် Company မှ အလိုရှိမည်မဟုတ်။  ဤဝယ်သူများသည် Company အား ကောင်းမွန်သော ပွားရေးအခြေအနေကို ရောက်ရှိအောင် ဆောင်ရွက်ပေးနိုင်သူများဖြစ်သကဲ့သို့  ထို customer များ အနေဖြင့် Company အပေါ်တွင် စိတ်မကျေနပ်သည့်အခါများလည်း ရှိနိုင်ပါသည်။ ထိုကဲ့သို့ ဖောက်သည်များ၏ တိုင်ကြားမှုများကို ဖြေရှင်းရန်အတွက် ဦးစားပေးအဆင့်တွင်ထားရှိသင့်သည်။
ယင်းဝယ်သူများသည် Company နှင့်အတူတူ အတွေ့အကြုံကောင်းများရှိပြီး အပြန်အလှန်ဆက်ဆံသည့်အခါတွင် ကောင်းမွန်သော ဖြေရှင်းချက်များပေးခြင်းဖြင့် ၎င်းတို့အား ထိန်းသိမ်းနိုင်သည်။ ဝန်ဆောင်မှုပေးသူအရာရှိများသည်၎င်းတို့၏ စီးပွားရေးလုပ်ငန်းများ၏ ဦးတည်ချက်များနှင့်အညီ ဦးစားပေးဖောက်သည်များကိုစာရင်းပြုစုပြီး ၎င်းတို့၏ တိုင်ကြားမှုများကို ချက်ချင်းကြည့်ရှုဖြေရှင်းပေးသင့်သည်။

၅။ ဝန်ထမ်းနှင့်ပတ်သက်သည့်တိုင်ကြားခြင်း

ဝန်ဆောင်မှုပေးသော ဝန်ထမ်း၏ ရိုင်းစိုင်းသောအမူအရာ၊ အပြောအဆို ၊ ဝယ်သူအား မသိကျိုးကျွံပြုမှု ၊ မသင့်လျော်သော အပြုအမူများကြောင့် တိုင်ကြားခြင်းများဖြစ်သည်။ အများအားဖြင့် တိုင်ကြားသောစကားလုံးများမှာ “ဘယ်ဝန်ထမ်းကမှ ဂရုမစိုက်ဘူး”၊ “ကျွန်တော်/ ကျွန်မတို့ရဲ့ တိုင်ကြားချက်ကို ဘယ်သူကမှ ဖြေရှင်းပေးချင်ပုံမရဘူး” ဆိုသည့် တိုင်ကြားမှုမျိုးဖြစ်သည်။ ဤကဲ့သို့သောတိုင်ကြားမှုမျိုးဖြစ်သည့်အချိန်တွင် ဝယ်ယူသူဖောက်သည်များအနေဖြင့် အလွန်အမင်းစိတ်အနှောင့်အယှက်ဖြစ်ခဲ့ပြီး ဖြစ်ကြောင်း နားလည်သဘောပေါက် ထားရန်လိုအပ်ပါသည်။ အလွန်အမင်းဒေါသထွက် စိတ်အနှောင့်အယှက်ဖြစ်နေသော ဝယ်သူတစ်ဦးအနေဖြင့် Company မှ မည်သည့်ပစ္စည်းမှ မဝယ်ယူရန် ပြင်းထန်သည့် ဆုံးဖြတ်ချက်မျိုးချနိုင်သည်။ ထိုကဲ့သို့သော တိုင်ကြားမှုမျိုးအား စာနာမှု ရှိရှိဖြင့် ဖြေရှင်းသည့် နည်းလမ်းကို အသုံးပြုပြီး ဖြေရှင်းပြီး ပိုမိုဂရုစိုက်သည့် ဝန်ဆောင်မှုမျိုးပေးသင့်သည်။

၆။ ထုတ်ကုန်/ကုန်ပစ္စည်းနှင့်ပတ်သက်သည့်တိုင်ကြားခြင်း

ထုတ်ကုန်/ ကုန်ပစ္စည်း၏ အရည်အသွေး (Quality) လိုအပ်ချက်၊ ချို့ယွင်းချက်ကြောင့် ထိုကဲ့သို့သော  တိုင်ကြားချက်များအား ဝယ်သူမှ တိုင်ကြားနိုင်သည်။ ထိုကဲ့သို့သော Complaint ဖြစ်ခဲ့ပါက ဝယ်သူထံမှ ယင်းပစ္စည်းအား ပြန်လည်လက်ခံပြီး အခြား အမျိုးအစားတူ ပစ္စည်းဖြင့် လဲလှယ်ပေးခြင်း(သို့မဟုတ်) ယင်းကုန်ပစ္စည်းနှင့် ပတ်သက်ပြီး သတ်မှတ်ပေးထားသော ဝန်ဆောင်မှုများအား အသေးစိတ်ပြုလုပ်ပေးသင့်သည်။ လိုအပ်ပါက ဝန်ဆောင်မှု ညံ့ဖျင်းခြင်းအတွက် သင့်လျော်သောလျော်ကြေးအစီအစဉ်အား စီစဉ်ပေးသင့်သည်။ ထိုကဲ့သို့ လုပ်ဆောင်ပေးပါက ဖောက်သည်များအနေဖြင့် ၎င်းနှင့် သင့် company ကြားက ဆက်ဆံရေးသည် အရေးကြီးသည် ခိုင်မြဲမှုရှိသည်ဟု ယူဆပြီး သင့် Company နှင့် သင့် ကုန်ပစ္စည်းများကို ထောက်ခံပေးခြင်းဖြင့်
သင့်လုပ်ငန်းအတွက် အကျိုးအမြတ်များဖြစ်ထွန်းစေလိမ့်မည်ဖြစ်သည်။

၇။ စောင့်ဆိုင်းရခြင်းနှင့်ပတ်သက်သည့် တိုင်ကြားခြင်း

ဤတိုင်ကြားမှုမျိုးတွင် အများအားဖြင့် ဝယ်သူက ဖုန်းခေါ်ဆိုသည့်အခါများ၊ ပစ္စည်းဝယ်ယူသည့်အခါတွင် ရှည်လျားစွာ တန်းစီစောင့်ဆိုင်းရခြင်း၊ အစားအစာမှာယူသည့်အခါ နှောင့်နှေးသည့်အခါများ၊ ပစ္စည်းပို့ဆောင်သည့်အခါ အချိန်ကြာမြင့်စွာ စောင့်ဆိုင်းရခြင်းများတွင် ဖြစ်ပေါ်တတ်ပါသည်။ ကြာမြင့်စွာ စောင့်ဆိုင်းရသော အချိန်သည် ဝယ်သူအား အလွန်အမင်းဒေါသထွက်စေတတ်သကဲ့သို့ ဝန်ဆောင်မှု၏ စွမ်းဆောင်ရည် နိမ့်ကျခြင်းကိုလည်း ပိုမိုထင်ဟပ်စေပါသည်။ အချိန်သည် လူတိုင်းအတွက် အဖိုးတန်ပြီး ယင်းအတွက် လက်ငင်းဝန်ဆောင်မှုပေးခြင်းကို ဝယ်သူတိုင်း နှစ်သက်ကြသည်။ ဤတိုင်ကြားချက်မျိုးကို ဖောက်သည်အား ထိပ်တိုက်ရင်ဆိုင်ပြီး ဝန်ဆောင်မှုနှောင့်နှေးခြင်းအတွက် တောင်းပန်ခြင်းဖြင့် ဖြေရှင်းနိုင်သည်။ သို့သော်လည်း ယင်းဖြေရှင်းနည်းသည် ရေတိုအတွက် ဖြေရှင်းနည်းသာဖြစ်သည်။ ရေရှည်တွင် စောင့်ဆိုင်းရခြင်းနှင့် ပတ်သက်ပြီး တိုင်ကြားချက်များအား လျှော့ချနိုင်ရန်အတွက်  Company အနေဖြင့် ၎င်းတို့၏ အဖွဲ့ဝင်များ၊ စီမံခန့်ခွဲသူများနှင့် စနစ်တကျတိုင်ပင်ပြီး နည်းလမ်းအမျိုးမျိုးအား အသုံးပြုသင့်သည်။

၈။ နားလည်မှုလွဲခြင်းကြောင့်တိုင်ကြားခြင်း

တခါတရံတွင် ဝယ်သူနှင့် ဝန်ဆောင်မှုပေးသူ အပြန်အလှန်နားလည်မှုလွှဲခြင်းကြောင့်လဲ တိုင်ကြားမှုများဖြစ်နိုင်ပါသည်။  ဖောက်သည်များအနေဖြင့် ဝန်ဆောင်မှုပေးသူ၏ စကားအား မှားယွင်းစွာနားလည်ခြင်း (သို့မဟုတ်) အဓိပ္ပာယ်ကောက်လွဲမှားခြင်းတို့ကြောင့် တိုင်ကြားနိုင်သည်။ တခါတရံလဲ စလိမ်လည်ပြောဆိုတယ် ဟု စွပ်စွဲကာ စိတ်ဆိုးတတ်ပါသည်။ ထိုကဲ့သို့သော ကိစ္စမျိုးကို ဖြေရှင်းသူအနေဖြင့် ဝယ်သူနှင့်အပြိုင်ဒေါသမထွက်ဘဲ အတွေ့အကြုံရှိသူများ၏ အကူအညီကို ယူသင့်သည်။  ဖောက်သည်မှ နားလည်မှုလွဲနေသည့်တိုင်အောင်  လေးလေးစားစား ဆက်ဆံ သင့်ပါသည်။ ထိုကဲ့သို့သော ပြဿနားများကို ရှောင်လွှဲရန်အတွက် ဗဟုသုတနှင့် အတွေ့အကြုံရှိ ဝန်ထမ်းများနှင့် တိကျသော ကြော်ငြာလက်ကမ်းစာစောင် (သို့) ကြော်ငြာပစ္စည်းများ လိုအပ်ပါသည်။

၉။ ပေးပို့ခြင်းနှင့်ပတ်သတ်သည့်တိုင်ကြားခြင်း

ဤတိုင်ကြားမှုသည် Online စီးပွားရေးနှင့်ပတ်သက်ပြီး ဝယ်သူများ၏ တိုင်ကြားမှု သာဓက တစ်ခုဖြစ်သည်။ online မှ ဈေးဝယ်ယူသည့် လမ်းကြောင်းကြီးထွားလာသည်နှင့်အမျှ ကုန်ပစ္စည်းများပေးပို့ရာတွင် အမှားအယွင်းများလည်း တိုးလာပါသည်။ ဝယ်သူများအနေဖြင့် ဝန်ဆောင်မှုကို မျှော်လင့်ထားသည့် နေ့ရက်၊ အချိန်ထက် နောက်ကျသည့်အခါ သည်းခံစိတ်လျော့နည်းလာတတ်သည်။ ထိုကဲ့သို့သော ပြဿနာများကို ပစ္စည်းပေးပို့သူများနှင့် အသေးစိတ်ဆွေးနွေးခြင်း၊ ကုန်ပစ္စည်းပေးပို့ရာလမ်းကြောင်းကို online ခြေရာခံခြင်း (Trekking) ဆိုင်ရာအသေးစိတ်အချက်အလက်များအား ဝယ်သူအားမျှဝေခြင်းဖြင့် ဖြေရှင်းနိုင်သည်။

၁၀။ ဝန်ဆောင်မှုအရည်အသွေးနှင့်ပတ်သတ်သည့်တိုင်ကြားခြင်း

ဝန်ဆောင်မှုအရည်အသေးနှင့်ပတ်သက်သော တိုင်ကြားခြင်းသည် မည်သည့်စီးပွားရေးလုပ်ငန်းရှင်နှင့် စီမံခန့်ခွဲသူများမှ အလိုမရှိသော တိုင်ကြားမှုမျိုးဖြစ်သည်။ လုပ်ငန်းရှင်များအနေဖြင့်ကုန်ပစ္စည်းနှင့် ဝန်ဆောင်မှုအရည်အသွေးတွင်ကြီးမားသောရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုပြုလုပ်သော်လည်း ဝန်ဆောင်မှုနှင့်သက်ဆိုင်သောတိုင်ကြားချက်များလုံးဝ မရှိသည့်အခြေအနေမျိုးကို မျှော်လင့်လို့မရပါ။
တစ်ခါတစ်ရံတွင်ထိုကဲ့သို့သောတိုင်ကြားမှုများသည်ဖောက်သည်တစ် ဦး ၏လက်တွေ့မကျသောမျှော်လင့်ချက်များကြောင့်ဖြစ်ပေါ်လေ့ရှိသည်။ဤတိုင်ကြားချက်များသည်ရေရှည်အကျိုးခံစားခွင့်ရှိသောကုန်ပစ္စည်းနှင့် ၀ န်ဆောင်မှုအရည်အသွေးတိုးတက်ရန်အရေးကြီးသောအခန်းကဏ္ဍမှ ပါဝင်သည်။ ထိုကဲ့သို့သောတိုင်ကြားမှုများနှင့် ပတ်သက်သည့် သတင်းအချက်အလက်များအား စုစည်းထားခြင်းသည် နောင်အနာဂတ်အတွက် ဝန်ဆောင်မှုနှင့်ပတ်သက်သော ဆုံးဖြတ်ချက်များချမှတ်ရန် အတွက် အထောက်အကူတစ်ခုဖြစ်စေသည့်အပြင် ကုန်ပစ္စည်းနှင့် ဝန်ဆောင်မှုတို့အားလည်း စဉ်ဆက်မပြတ်တိုးတက်စေရန် အသုံးဝင်သည်။  ကဲ့သို့ တိုင်ကြားမှုအမျိုးအစားများကို ဖြေရှင်းရန် အမြင့်ဆုံးဦးစားပေးအဆင့်တွင်သတ်မှတ်ပြီး ယင်းတိုင်ကြားမှုကိစ္စများကို ဖြေရှင်းနိုင်ရန် ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုလုပ်သင့်ပါသည်။

ချစ်သော
မဆွေဇင်
၈.၈.၂၀၂၀ (၁၁း၅၁)

Ref: 10 Types Of Customer Complaints ၊  Hitesh Bhasin

(Zawgyi)

Customer Complaint အမ်ိဳးအစား (၁၀) မ်ိဳး ႏွင့္ ေျဖရွင္းသည့္နည္းလမ္းမ်ား
_______________________ မေဆြဇင္


ဝယ္သူမ်ား၏ တိုင္ၾကားမွုမ်ား (Customer Complaint) သည္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းတိုင္းအတြက္ မလႊဲမေရွာင္သာ ၾကဳံေတြ႕ရေသာ ကိစၥတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ ဝယ္သူ/ေဖာက္သည္မ်ားသည္ ၎တို့၏ အခြင့္အေရးမ်ား (customer right) ကို ေရွးယခင္ကထက္  ပိုမိုနားလည္လာၾကၿပီျဖစ္သည္။ သုံးစြဲသူမ်ား၏ အႀကီးမားဆုံးေသာ အားသာခ်က္မွာ နည္းပညာကို ပိုမိုအသုံးျပဳလာတတ္ၿပီး ၎တို့၏ မေက်နပ္ခ်က္မ်ားကို ထုတ္ေဖာ္နိုင္သည့္ ေနရာ (platform) မ်ားကို သတိျပဳမိလာၾကပါသည္။ ထို့ေၾကာင့္ Company မ်ားအေနျဖင့္ ေဖာက္သည္မ်ားအား ဝန္ေဆာင္မွုေပးရန္ ေငြသန္းေပါင္းမ်ားစြာ အသုံးျပဳလာၾကသည္။ သို့ေသာ္ မည္မၽွပင္ႀကိဳးစားပါေစ ဝယ္သူ ၁၀၀% အား ၁၀၀% စိတ္ေက်နပ္မွုေပးနိုင္ရန္မွာ မျဖစ္နိုင္ပါ။

စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအေနျဖင့္ ဝယ္သူမ်ား၏ မေက်နပ္မွုမ်ားအား ရွင္းရွင္းလင္းလင္းေျဖရွင္းရန္ ပ်က္ကြက္ျခင္း၊ တမင္တကာလ်စ္လ်ဴရွုျခင္းတို့သည္ ေဖာက္သည္ဆုံးရွုံးျခင္းႏွင့္ ဂုဏ္သတင္းက်ဆင္းေစျခင္းသို့သာ ဦးတည္ပါသည္။ ထို့ေၾကာင့္ ေဖာက္သည္မ်ား၏ မေက်နပ္မွုမ်ားကို အေျဖရွာနိုင္ရန္ႏွင့္ ေျဖရွင္းနိုင္ရန္ ထိေရာက္ေသာနည္းလမ္းမ်ားကို အသုံးျပဳသင့္သည္။ ေဖာက္သည္မ်ားအေနျဖင့္ ၎တို့၏ မေက်နပ္ခ်က္မ်ားကို လုပ္ငန္းရွင္မ်ားမွ စနစ္တက်ကိုင္တြယ္ေဆာင္ရြက္ေပးၿပီး သင့္ေလ်ာ္ေသာေျဖရွင္းခ်က္မ်ားေပးရန္ ေမၽွာ္လင့္ၾကသ ည္။ထိုဝန္ေဆာင္မွုကို ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္မည္ဆိုလၽွင္ ၎တို့အေနျဖင့္ ယင္းလုပ္ငန္းႏွင့္ဆက္လက္ လက္တြဲရန္ ၉၉% ေသခ်ာေနၿပီျဖစ္သည္။

အင္တာနက္အသုံးျပဳမွုျမင့္တက္လာသည္ႏွင့္အမၽွ ဝယ္သူမ်ားသည္ ၎တို့၏ မေက်နပ္မွုမ်ားကို လူသိရွင္ၾကား ေဝဖန္လိုလာၾကသည္။ ၎တို့အား ဝန္ေဆာင္မွုေပးရန္ ပ်က္ကြက္ေသာ လုပ္ငန္းအား အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာတြင္ ေထာက္ခံေရးသားရန္ မစဥ္းစားေတာ့ပါ။ စစ္တမ္းမ်ားအရ ၈၈% ေသာ ဝယ္သူမ်ားသည္ ၎တို့၏ တိုင္ၾကားမွုမ်ားအား အသိအမွတ္မျပဳေသာ မည္သည့္စီးပြားေရးလုပ္ငန္းကိုမွ ထပ္မံအားမေပးေတာ့ပါ။ ထိုနည္းလမ္းျဖင့္ company မ်ားသည္ ေဖာက္သည္မ်ားအား ထာဝရဆုံးရွုံးေစသည္။ ထို့ေၾကာင့္ company မ်ားသည္ ေဖာက္သည္မ်ား၏ မေက်နပ္မွုမ်ားအား ေျဖရွင္းရန္ အာ႐ုံစိုက္သင့္သည္။ ဤသို့ျပဳလုပ္ရန္အတြက္ေဖာက္သည္မ်ား၏တိုင္ၾကားခ်က္အမ်ိဳးအစားမ်ားႏွင့္စီးပြားေရးဆုံးရွုံးမွုမ်ားမွမည္သို့ေျဖရွင္းရမည္ကိုနားလည္ရန္အေရးႀကီးသည္။

ဤေဆာင္းပါးတြင္ေဖာက္သည္အမ်ိဳးမ်ိဳး၏တိုင္ၾကားခ်က္အမ်ိဳးအစားမ်ားႏွင့္ ၎တို့အားမည္သို့ကိုင္တြယ္ရမည္ကိုေဖာ္ျပထားပါသည္။

1. အမ်ားျပည္သူသုံးမီဒီယာမွတိုင္ၾကားျခင္း
2. ထပ္ခါထပ္ခါ တိုင္ၾကားျခင္း
3. ပထမဆုံးအႀကိမ္ တိုင္ၾကားျခင္း
4. ေဖာက္သည္ေကာင္း၏တိုင္ၾကားျခင္း
5. ဝန္ထမ္းႏွင့္ပတ္သက္သည့္တိုင္ၾကားျခင္း
6. ထုတ္ကုန္/ကုန္ပစၥည္းႏွင့္ပတ္သက္သည့္တိုင္ၾကားျခင္း
7. ေစာင့္ဆိုင္းရျခင္းႏွင့္ပတ္သက္သည့္ တိုင္ၾကားျခင္း
8. နားလည္မွုလြဲျခင္းေၾကာင့္တိုင္ၾကားျခင္း
9. ေပးပို့ျခင္းႏွင့္ပတ္သတ္သည့္တိုင္ၾကားျခင္း
10. ဝန္ေဆာင္မွုအရည္အေသြးႏွင့္ပတ္သတ္သည့္တိုင္ၾကားျခင္း

၁။ အမ်ားျပည္သူသုံးမီဒီယာမွတိုင္ၾကားျခင္း

အမ်ားျပည္သူျမင္ေတြ႕နိုင္သည့္ မီဒီယာမွ တိုင္ၾကားျခင္းသည္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ၿခိမ္းေျခာက္မွုအျမင့္ဆုံး တိုင္ၾကားခ်က္အမ်ိဳးအစားျဖစ္သည္။ အမ်ားျပည္သူသုံးမီဒီယာမွ တိုင္ၾကားသည့္ မည္သည့္တိုင္ၾကားမွုမ်ိဳးကို ျဖစ္ေစ အျမန္ဆုံး လက္လွမ္းမီသမၽွ ေျဖရွင္းရမည္ျဖစ္သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ အခ်ိန္တိုေလးအတြင္းတြင္ သင့္လုပ္ငန္း၏ မေကာင္းသတင္းအား လူသန္းေပါင္းမ်ားစြာက ျမင္ေတြ႕သိရွိသြားနိုင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို့ေသာ တိုင္ၾကားမွုမ်ိဳးကို ပ်က္ကြက္ျခင္းသည္ Company အတြက္ အလားအလာရွိေသာ ဝယ္သူမ်ားႏွင့္ လက္ရွိ ေဖာက္သည္မ်ား လက္လြတ္ဆုံးရွုံးနိုင္ေသာေၾကာင့္ အျမန္ဆုံး (အမ်ားအားျဖင့္ စကၠန႔္ပိုင္းအတြင္း) ေျဖရွင္းနိုင္လၽွင္ အေကာင္းဆုံးျဖစ္သည္။

Company တစ္ခုတြင္ ၎တို့၏ ကိုယ္ပိုင္ လူမွုကြန္ယက္မီဒီယာရွိသင့္ၿပီး ယင္း Media account မ်ား အား ကိုင္တြယ္ရန္ ေသခ်ာေလ့က်င့္သင္ၾကားထားေသာ ဝန္ထမ္းမ်ားရွိသင့္ၿပီး တိုင္ၾကားမွုမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာဌာနမ်ားသို့ ေပးပို့သင့္သည္။ ထိုသို့ျပဳလုပ္ရန္ပထမဦး ဆုံးအေနျဖင့္ေဖာက္သည္အားဆက္သြယ္ရ န္အခ်က္အလက္မ်ားကိုေတာင္းခံသင့္ၿပီး ျပႆနာႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေသးစိတ္သိရွိရန္ႏွင့္ ေျဖရွင္းနိုင္ရန္ေဆာင္ရြက္ရန္မည္။ ဒုတိယအဆင့္အေနျဖင့္ ျပႆနားအားေျဖရွင္းၿပီးပါက တိုင္ၾကားသူအား လူမွုကြန္ယက္တြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ ၎၏ complaint အား ျပန္လည္ျဖဳတ္ခ်ေပးရန္ (သို့မဟုတ္) ေက်နပ္သြားၿပီျဖစ္ေၾကာင္းျပန္လည္ေရးသားေပးရန္ ယဥ္ေက်းစြာျဖင့္ ေတာင္းဆိုရမည္ျဖစ္သည္။ ယခုေခတ္အခါတြင္ အမ်ားျပည္သူသုံး မီဒီယာသည္ customer ၏ လက္ထဲသို့ အာဏာအပ္ႏွင္းသကဲ့သို့ေသာ အေျခအေနျဖစ္သည့္အတြက္ ေအာင္ျမင္ေသာစီးပြားေရးလုပ္ငန္းတစ္ခုျဖစ္ေစရန္ စီမံခန႔္ခြဲသူမ်ားအေနျဖင့္
ဝယ္သူမ်ား၏ တိုင္ၾကားမွုမ်ားအား အသိအမွတ္ျပဳရန္ႏွင့္ လၽွင္ျမန္စြာေျဖရွင္းရန္ တာဝန္ရွိသည္။

၂။ ထပ္ခါထပ္ခါတိုင္ၾကားျခင္း

ဝယ္ယူသူမ်ားသည္ ကိစၥတစ္ခုကို ထပ္ခါထပ္ခါတိုင္ၾကားျခင္းမ်ားရွိေနလၽွင္ စီမံခန႔္ခြဲသူမ်ားအေနျဖင့္ ယင္းကိစၥကို အထူးဂ႐ုစိုက္ၿပီး ေျဖရွင္းသင့္သည္။ ထပ္ခါတလဲလဲတိုင္ၾကားခ်က္မ်ားကို မေျဖရွင္းနိုင္ပါက ဝယ္သူမ်ားအေနျဖင့္ Company အေပၚတြင္ ယုံၾကည္မွုေလ်ာ့နည္းသြားနိုင္ပါသည္။ ထိုကဲ့သို့ ထပ္ခါထပ္ခါတိုင္ၾကားမွုမ်ားကို လၽွင္ျမန္စြာကိုင္တြယ္နိုင္ပါက အက်ိဳးမ်ားစြာျဖစ္ထြန္းနိုင္သည္။ ယင္းတိုင္ၾကားမွုသည္ ဝန္ေဆာင္မွု ပိုမိုေကာင္းမြန္ေစရန္၊  မိမိ လုပ္ငန္း၏လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို စစ္ေဆးနိုင္ရန္အတြက္ အေထာက္အပံ့မ်ားျဖစ္ပါသည္။ သို့ေသာ္ အျခားတစ္ဖက္တြင္လည္း အျမဲတမ္းစိတ္မေက်မနပ္ျဖစ္ေနသည့္ ဝယ္ယူသူမ်ား၏ မဆီေလ်ာ္ေသာ ထပ္ခါထပ္ခါတိုင္ၾကားမွုမ်ားႏွင့္ မၾကဳံနိုင္ရန္ ေကာင္းမြန္ေသာနည္းလည္းမ်ားကိုလည္း Company သည္ စဥ္းစားစီစဥ္ထားသင့္သည္။

၃။ ပထမဆုံးအႀကိမ္ တိုင္ၾကားျခင္း

အမ်ားအားျဖင့္ ဝယ္သူမ်ား၏ မေက်နပ္မွုကိုေျဖရွင္းသူမ်ား၊ ဝန္ေဆာင္မွုေပးသူမ်ားသည္ ပထမဆုံးအႀကိမ္အျဖစ္တို င္ၾကားေသာ ဝယ္သူ၏ တိုင္ၾကားခ်က္မ်ားအား အမွတ္တမဲ့လ်စ္လ်ဴရွုတတ္ပါသည္။ ထိုကဲ့သို့ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ လြန္စြာမွားယြင္းၿပီး သစၥာရွိဝယ္သူ (Loyal Customer ) တစ္ဦးအား ဆုံးရွုံးရေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ ထို့ကဲ့သို့ေသာ ဝယ္သူမ်ား၏ ျပႆနာမ်ားကို ပိုမိုဂ႐ုစိုက္အေလးထားျခင္းျဖင့္ အျမန္ဆုံး ေျဖရွင္းေပးသင့္သည္။ ကုန္ပစၥည္း (သို့မဟုတ္) ဝန္ေဆာင္မွုတြင္ အမွားအယြင္းရွိျခင္းအား အေျချပဳေသာ တိုင္ၾကားမွုမ်ားအား ေဈးႏွုန္းေလၽွာ့ေပးျခင္းျဖင့္  ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အပိုဝန္ေဆာင္မွုေပးျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း ေျဖရွင္းနိုင္သည္။

၄။ ေဖာက္သည္ေကာင္း၏တိုင္ၾကားျခင္း

Company ၏ အျမတ္အမ်ားဆုံးရရွိေစေသာ customer မ်ားကိုလည္း Loyal Customer ဟု သတ္မွတ္ၾကသည္။ ယင္းသို့ေသာ customer မ်ား ဆုံးရွုံးမွုကို မည္သည့္ Company မွ အလိုရွိမည္မဟုတ္။  ဤဝယ္သူမ်ားသည္ Company အား ေကာင္းမြန္ေသာ ပြားေရးအေျခအေနကို ေရာက္ရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးနိုင္သူမ်ားျဖစ္သကဲ့သို့  ထို customer မ်ား အေနျဖင့္ Company အေပၚတြင္ စိတ္မေက်နပ္သည့္အခါမ်ားလည္း ရွိနိုင္ပါသည္။ ထိုကဲ့သို့ ေဖာက္သည္မ်ား၏ တိုင္ၾကားမွုမ်ားကို ေျဖရွင္းရန္အတြက္ ဦးစားေပးအဆင့္တြင္ထားရွိသင့္သည္။
ယင္းဝယ္သူမ်ားသည္ Company ႏွင့္အတူတူ အေတြ႕အၾကဳံေကာင္းမ်ားရွိၿပီး အျပန္အလွန္ဆက္ဆံသည့္အခါတြင္ ေကာင္းမြန္ေသာ ေျဖရွင္းခ်က္မ်ားေပးျခင္းျဖင့္ ၎တို့အား ထိန္းသိမ္းနိုင္သည္။ ဝန္ေဆာင္မွုေပးသူအရာရွိမ်ားသည္၎တို့၏ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား၏ ဦးတည္ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ဦးစားေပးေဖာက္သည္မ်ားကိုစာရင္းျပဳစုၿပီး ၎တို့၏ တိုင္ၾကားမွုမ်ားကို ခ်က္ခ်င္းၾကည့္ရွုေျဖရွင္းေပးသင့္သည္။

၅။ ဝန္ထမ္းႏွင့္ပတ္သက္သည့္တိုင္ၾကားျခင္း

ဝန္ေဆာင္မွုေပးေသာ ဝန္ထမ္း၏ ရိုင္းစိုင္းေသာအမူအရာ၊ အေျပာအဆို ၊ ဝယ္သူအား မသိက်ိဳးကၽြံျပဳမွု ၊ မသင့္ေလ်ာ္ေသာ အျပဳအမူမ်ားေၾကာင့္ တိုင္ၾကားျခင္းမ်ားျဖစ္သည္။ အမ်ားအားျဖင့္ တိုင္ၾကားေသာစကားလုံးမ်ားမွာ “ဘယ္ဝန္ထမ္းကမွ ဂ႐ုမစိုက္ဘူး”၊ “ကၽြန္ေတာ္/ ကၽြန္မတို့ရဲ့ တိုင္ၾကားခ်က္ကို ဘယ္သူကမွ ေျဖရွင္းေပးခ်င္ပုံမရဘူး” ဆိုသည့္ တိုင္ၾကားမွုမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ဤကဲ့သို့ေသာတိုင္ၾကားမွုမ်ိဳးျဖစ္သည့္အခ်ိန္တြင္ ဝယ္ယူသူေဖာက္သည္မ်ားအေနျဖင့္ အလြန္အမင္းစိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း နားလည္သေဘာေပါက္ ထားရန္လိုအပ္ပါသည္။ အလြန္အမင္းေဒါသထြက္ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေနေသာ ဝယ္သူတစ္ဦးအေနျဖင့္ Company မွ မည္သည့္ပစၥည္းမွ မဝယ္ယူရန္ ျပင္းထန္သည့္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ိဳးခ်နိုင္သည္။ ထိုကဲ့သို့ေသာ တိုင္ၾကားမွုမ်ိဳးအား စာနာမွု ရွိရွိျဖင့္ ေျဖရွင္းသည့္ နည္းလမ္းကို အသုံးျပဳၿပီး ေျဖရွင္းၿပီး ပိုမိုဂ႐ုစိုက္သည့္ ဝန္ေဆာင္မွုမ်ိဳးေပးသင့္သည္။

၆။ ထုတ္ကုန္/ကုန္ပစၥည္းႏွင့္ပတ္သက္သည့္တိုင္ၾကားျခင္း

ထုတ္ကုန္/ ကုန္ပစၥည္း၏ အရည္အေသြး (Quality) လိုအပ္ခ်က္၊ ခ်ိဳ့ယြင္းခ်က္ေၾကာင့္ ထိုကဲ့သို့ေသာ  တိုင္ၾကားခ်က္မ်ားအား ဝယ္သူမွ တိုင္ၾကားနိုင္သည္။ ထိုကဲ့သို့ေသာ Complaint ျဖစ္ခဲ့ပါက ဝယ္သူထံမွ ယင္းပစၥည္းအား ျပန္လည္လက္ခံၿပီး အျခား အမ်ိဳးအစားတူ ပစၥည္းျဖင့္ လဲလွယ္ေပးျခင္း(သို့မဟုတ္) ယင္းကုန္ပစၥည္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး သတ္မွတ္ေပးထားေသာ ဝန္ေဆာင္မွုမ်ားအား အေသးစိတ္ျပဳလုပ္ေပးသင့္သည္။ လိုအပ္ပါက ဝန္ေဆာင္မွု ညံ့ဖ်င္းျခင္းအတြက္ သင့္ေလ်ာ္ေသာေလ်ာ္ေၾကးအစီအစဥ္အား စီစဥ္ေပးသင့္သည္။ ထိုကဲ့သို့ လုပ္ေဆာင္ေပးပါက ေဖာက္သည္မ်ားအေနျဖင့္ ၎ႏွင့္ သင့္ company ၾကားက ဆက္ဆံေရးသည္ အေရးႀကီးသည္ ခိုင္ျမဲမွုရွိသည္ဟု ယူဆၿပီး သင့္ Company ႏွင့္ သင့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို ေထာက္ခံေပးျခင္းျဖင့္
သင့္လုပ္ငန္းအတြက္ အက်ိဳးအျမတ္မ်ားျဖစ္ထြန္းေစလိမ့္မည္ျဖစ္သည္။

၇။ ေစာင့္ဆိုင္းရျခင္းႏွင့္ပတ္သက္သည့္ တိုင္ၾကားျခင္း

ဤတိုင္ၾကားမွုမ်ိဳးတြင္ အမ်ားအားျဖင့္ ဝယ္သူက ဖုန္းေခၚဆိုသည့္အခါမ်ား၊ ပစၥည္းဝယ္ယူသည့္အခါတြင္ ရွည္လ်ားစြာ တန္းစီေစာင့္ဆိုင္းရျခင္း၊ အစားအစာမွာယူသည့္အခါ ေႏွာင့္ေႏွးသည့္အခါမ်ား၊ ပစၥည္းပို့ေဆာင္သည့္အခါ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ေစာင့္ဆိုင္းရျခင္းမ်ားတြင္ ျဖစ္ေပၚတတ္ပါသည္။ ၾကာျမင့္စြာ ေစာင့္ဆိုင္းရေသာ အခ်ိန္သည္ ဝယ္သူအား အလြန္အမင္းေဒါသထြက္ေစတတ္သကဲ့သို့ ဝန္ေဆာင္မွု၏ စြမ္းေဆာင္ရည္ နိမ့္က်ျခင္းကိုလည္း ပိုမိုထင္ဟပ္ေစပါသည္။ အခ်ိန္သည္ လူတိုင္းအတြက္ အဖိုးတန္ၿပီး ယင္းအတြက္ လက္ငင္းဝန္ေဆာင္မွုေပးျခင္းကို ဝယ္သူတိုင္း ႏွစ္သက္ၾကသည္။ ဤတိုင္ၾကားခ်က္မ်ိဳးကို ေဖာက္သည္အား ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္ၿပီး ဝန္ေဆာင္မွုေႏွာင့္ေႏွးျခင္းအတြက္ ေတာင္းပန္ျခင္းျဖင့္ ေျဖရွင္းနိုင္သည္။ သို့ေသာ္လည္း ယင္းေျဖရွင္းနည္းသည္ ေရတိုအတြက္ ေျဖရွင္းနည္းသာျဖစ္သည္။ ေရရွည္တြင္ ေစာင့္ဆိုင္းရျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး တိုင္ၾကားခ်က္မ်ားအား ေလၽွာ့ခ်နိုင္ရန္အတြက္  Company အေနျဖင့္ ၎တို့၏ အဖြဲ႕ဝင္မ်ား၊ စီမံခန႔္ခြဲသူမ်ားႏွင့္ စနစ္တက်တိုင္ပင္ၿပီး နည္းလမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳးအား အသုံးျပဳသင့္သည္။

၈။ နားလည္မွုလြဲျခင္းေၾကာင့္တိုင္ၾကားျခင္း

တခါတရံတြင္ ဝယ္သူႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မွုေပးသူ အျပန္အလွန္နားလည္မွုလႊဲျခင္းေၾကာင့္လဲ တိုင္ၾကားမွုမ်ားျဖစ္နိုင္ပါသည္။  ေဖာက္သည္မ်ားအေနျဖင့္ ဝန္ေဆာင္မွုေပးသူ၏ စကားအား မွားယြင္းစြာနားလည္ျခင္း (သို့မဟုတ္) အဓိပၸာယ္ေကာက္လြဲမွားျခင္းတို့ေၾကာင့္ တိုင္ၾကားနိုင္သည္။ တခါတရံလဲ စလိမ္လည္ေျပာဆိုတယ္ ဟု စြပ္စြဲကာ စိတ္ဆိုးတတ္ပါသည္။ ထိုကဲ့သို့ေသာ ကိစၥမ်ိဳးကို ေျဖရွင္းသူအေနျဖင့္ ဝယ္သူႏွင့္အၿပိဳင္ေဒါသမထြက္ဘဲ အေတြ႕အၾကဳံရွိသူမ်ား၏ အကူအညီကို ယူသင့္သည္။  ေဖာက္သည္မွ နားလည္မွုလြဲေနသည့္တိုင္ေအာင္  ေလးေလးစားစား ဆက္ဆံ သင့္ပါသည္။ ထိုကဲ့သို့ေသာ ျပႆနားမ်ားကို ေရွာင္လႊဲရန္အတြက္ ဗဟုသုတႏွင့္ အေတြ႕အၾကဳံရွိ ဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ တိက်ေသာ ေၾကာ္ျငာလက္ကမ္းစာေစာင္ (သို့) ေၾကာ္ျငာပစၥည္းမ်ား လိုအပ္ပါသည္။

၉။ ေပးပို့ျခင္းႏွင့္ပတ္သတ္သည့္တိုင္ၾကားျခင္း

ဤတိုင္ၾကားမွုသည္ Online စီးပြားေရးႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ဝယ္သူမ်ား၏ တိုင္ၾကားမွု သာဓက တစ္ခုျဖစ္သည္။ online မွ ေဈးဝယ္ယူသည့္ လမ္းေၾကာင္းႀကီးထြားလာသည္ႏွင့္အမၽွ ကုန္ပစၥည္းမ်ားေပးပို့ရာတြင္ အမွားအယြင္းမ်ားလည္း တိုးလာပါသည္။ ဝယ္သူမ်ားအေနျဖင့္ ဝန္ေဆာင္မွုကို ေမၽွာ္လင့္ထားသည့္ ေန႔ရက္၊ အခ်ိန္ထက္ ေနာက္က်သည့္အခါ သည္းခံစိတ္ေလ်ာ့နည္းလာတတ္သည္။ ထိုကဲ့သို့ေသာ ျပႆနာမ်ားကို ပစၥည္းေပးပို့သူမ်ားႏွင့္ အေသးစိတ္ေဆြးေႏြးျခင္း၊ ကုန္ပစၥည္းေပးပို့ရာလမ္းေၾကာင္းကို online ေျခရာခံျခင္း (Trekking) ဆိုင္ရာအေသးစိတ္အခ်က္အလက္မ်ားအား ဝယ္သူအားမၽွေဝျခင္းျဖင့္ ေျဖရွင္းနိုင္သည္။

၁၀။ ဝန္ေဆာင္မွုအရည္အေသြးႏွင့္ပတ္သတ္သည့္တိုင္ၾကားျခင္း

ဝန္ေဆာင္မွုအရည္အေသးႏွင့္ပတ္သက္ေသာ တိုင္ၾကားျခင္းသည္ မည္သည့္စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ႏွင့္ စီမံခန႔္ခြဲသူမ်ားမွ အလိုမရွိေသာ တိုင္ၾကားမွုမ်ိဳးျဖစ္သည္။ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအေနျဖင့္ကုန္ပစၥည္းႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မွုအရည္အေသြးတြင္ႀကီးမားေသာရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမွုျပဳလုပ္ေသာ္လည္း ဝန္ေဆာင္မွုႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာတိုင္ၾကားခ်က္မ်ားလုံးဝ မရွိသည့္အေျခအေနမ်ိဳးကို ေမၽွာ္လင့္လို့မရပါ။
တစ္ခါတစ္ရံတြင္ထိုကဲ့သို့ေသာတိုင္ၾကားမွုမ်ားသည္ေဖာက္သည္တစ္ ဦး ၏လက္ေတြ႕မက်ေသာေမၽွာ္လင့္ခ်က္မ်ားေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚေလ့ရွိသည္။ဤတိုင္ၾကားခ်က္မ်ားသည္ေရရွည္အက်ိဳးခံစားခြင့္ရွိေသာကုန္ပစၥည္းႏွင့္ ၀ န္ေဆာင္မွုအရည္အေသြးတိုးတက္ရန္အေရးႀကီးေသာအခန္းက႑မွ ပါဝင္သည္။ ထိုကဲ့သို့ေသာတိုင္ၾကားမွုမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားအား စုစည္းထားျခင္းသည္ ေနာင္အနာဂတ္အတြက္ ဝန္ေဆာင္မွုႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ားခ်မွတ္ရန္ အတြက္ အေထာက္အကူတစ္ခုျဖစ္ေစသည့္အျပင္ ကုန္ပစၥည္းႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မွုတို့အားလည္း စဥ္ဆက္မျပတ္တိုးတက္ေစရန္ အသုံးဝင္သည္။  ကဲ့သို့ တိုင္ၾကားမွုအမ်ိဳးအစားမ်ားကို ေျဖရွင္းရန္ အျမင့္ဆုံးဦးစားေပးအဆင့္တြင္သတ္မွတ္ၿပီး ယင္းတိုင္ၾကားမွုကိစၥမ်ားကို ေျဖရွင္းနိုင္ရန္ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမွုလုပ္သင့္ပါသည္။

ခ်စ္ေသာ
မေဆြဇင္
၈.၈.၂၀၂၀ (၁၁း၅၁)

Ref: 10 Types Of Customer Complaints ၊  Hitesh Bhasin

No comments: