Saturday, August 8, 2020

စျေးကွက်ပြိုင်ဆိုင်မှုရဲ့ အင်အား ၅ ရပ်

စျေးကွက်ပြိုင်ဆိုင်မှုရဲ့ အင်အား ၅ ရပ် (သို့) 
Michael Porter's (5) Forces ..⁉️


မိတ်ဆွေဟာ သူများတွေထက် ကုန်ပစ္စည်းတစ်ခုကို စျေးသက်သာအောင်ထုတ်လုပ်ပြီး စျေးကွက်ပြိုင်ဆိုင်မှုမှာ အသက်သာဆုံး ထုတ်လုပ်သူတစ်ယောက်ဖြစ်ချင်တာလား

ဒါမှမဟုတ် တခြားသူတွေမသိတဲ့စျေးကွက်သေးသေးလေးတခုကနေ အမြတ်စွန်းအများကြီး ရှာနိုင်ပြီလား

မိတ်ဆွေတို့ရဲ့ စီးပွားရေးတိုးတက်ဖို့အတွက် ဘယ်လိုမျိုးဗျူဟာကို သုံးမလဲဆိုတာကိုသိဖို့ လက်ရှိကျင်လည်နေတဲ့ စျေးကွက်အခြေအနေက အရေးကြီးတယ်ဆိုတာကိုရော သိထားကြပြီလား ..

ယနေ့မှာတော့ အသေးစားနဲ့အလတ်စားစီးပွားရေးလုပ်ငန်း လုပ်ကိုင်နေကြတဲ့ မိတ်ဆွေတွေအတွက် စီးပွားရေးလုပ်ငန်းလုပ်ဆောင်ရာမှာ အရေးပါလှတဲ့ စျေးကွက်ပြိုင်ဆိုင်မှုရဲ့ အင်အား(၅)ရပ် အကြောင်းကို ရှင်းပြပေးသွားမှာဖြစ်ပါတယ်။

ကဲ ဒါဆို မိတ်ဆွေတွေအတွက် စျေးကွက်ပြိုင်ဆိုင်မှုအင်အား(၅)ရပ်က ဘာတွေဖြစ်မလဲ။ ဘယ်လိုမျိုးအချိန်တွေမှာ ဖြစ်တတ်ကြလည်းဆိုတာကို ကြည့်လိုက်ကြရအောင်....

1️⃣ လက်ရှိ ရှိနေတဲ့လုပ်ငန်းတွေ အကြား ပြိုင်ဆိုင်မှု

ပထမဆုံးအနေနဲ့ ကြည့်သင့်တာက သူနဲ့လက်ရှိ လုပ်ငန်းတူပြိုင်ဖက်တွေ ဘယ်လောက်ရှိနေသလဲ ဆိုတာပါပဲ။ ပြိုင်ဆိုင်မှုနဲ့ပြိုင်လက်တွေများလာလေလေ မိတ်ဆွေရဲ့စျေးနှုန်းနဲ့အမြတ်အစွန်းကို ဖိအားပေးနိုင်တယ်ဆိုတာကို သိထားပါ။ ဘယ်လိုမျိုးအချိန်တွေမှာ ဒီပြိုင်ဆိုင်မှုက ပိုမိုပြင်းထန်လည်းဆိုတော့.

📌 စျေးကွက်ထဲမှာ လုပ်ငန်းတူကုမ္ပဏီတွေများလာတဲ့အခါ

📌ထုတ်ကုန်တခုနဲ့တခုအကြားကွဲပြားမှုတွေ လုပ်နိုင်ဖို့ အခွင့်အလမ်းနည်းပါးပြီး ပြိုင်ဆိုင်မှုအတွက် စျေးနှုန်းကိုပဲအားစိုက်နေရတဲ့အခါ

📌လက်ရှိစျေးကွက်ရဲ့တိုးတက်နှုန်းဟာ နှေးကွေးနေပြီး စျေးကွက်ဝေစုအတွက် ပိုမိုပြိုင်ဆိုင်မှုများလာတဲ့အခါ လုပ်ငန်းတူပြိုင်ဖက်တွေအကြား ပြိုင်ဆိုင်မှုပြင်းထန်နေပါလိမ့်မယ်။

2️⃣Supplier တွေရဲ့ ညှိနှိုင်းမှုပါဝါ။

ဒီပြိုင်ဆိုင်မှုရဲ့ အဓိကသော့ချက်ကတော့ မိတ်ဆွေရဲ့ Supplier တွေကို ဘယ်လောက်စျေးဆစ်နိုင်ပြီလည်း ဆိုတဲ့အချက်ပါ။

မိတ်ဆွေအပေါ် သူတို့ရဲ့ ပါဝါကများနေမယ်ဆိုရင် သူတို့ပြောသလို မိတ်ဆွေက လိုက်လုပ်ရမှာဖြစ်ပြီး သူတို့ရဲ့ပါဝါနည်းနေပြီဆိုရင်တော့ သူတို့အပေါ် မိတ်ဆွေက စျေးကောင်းကောင်းဆစ်နိုင်မှာ ဖြစ်တယ်။

ဘယ်လိုအချိန်တွေမှာ Supplier တွေရဲ့ပါဝါများနိုင်လည်းဆိုတာ တချက်ကြည့်ရအောင်...❗

📌စျေးကွက်ကို Supplier အနည်ငယ်ကပဲထိန်းချုပ်ထားတဲ့အခါ။

📌Supplier တခုနဲ့တခုကြား ပြောင်းလဲရတဲ့ ကုန်ကျစရိတ်များတဲ့အခါ။

📌Supplier တွေက ကိုယ့်လုပ်ငန်းကို ကောက်ဝယ်ပြီး ကိုယ်လုပ်တာကို သူပါလုပ်နိုင်တဲ့အခါ။

📌အခြားအစားထိုးစရာ ဘာမှမရှိတဲ့အခါတွေမှာ Supplier တွေရဲ့ ပါဝါဟာ မိတ်ဆွေအပေါ်လွမ်းမိုးနေပါလိမ့်မယ်။

3️⃣ဝယ်သူတွေရဲ့ ညှိနှိုင်းနိုင်မှုပါဝါ။

ဒီနေရာမှာတော့ မိတ်ဆွေရဲ့ Supplier တွေလိုပဲ မိတ်ဆွေရဲ့ဖောက်သည်တွေက ဘယ်လောက်ထိ ပါဝါရှိနေလည်း ဆိုတာကို ကြည့်ရမှာဖြစ်တယ်။ တနည်းပြောရရင် မိတ်ဆွေအပေါ် ဖောက်သည်တွေရဲ့ စျေးဆစ်နိုင်စွမ်းပေါ့။

ဘယ်လိုမျိုးအခြေအနေမှာ ဝယ်သူတွေရဲ့ ပါဝါများနိုင်လည်းဆိုတော့

📌ကိုယ့်ပစ္စည်းကို အစားထိုးစရာတွေအများကြီး ရှိနေတဲ့အခါ။

📌ကိုယ့်နဲ့ပြိုင်ဖက်အကြား ပြောင်းလဲရတဲ့ကိစ္စက ရိုးရှင်းပြီး သိပ်ပြီးကုန်ကျစရိတ်မရှိတဲ့အခါ။

📌သူတို့မှာလည်း ကိုယ်နဲ့လုပ်ငန်းတူတွေများများရှိနေတဲ့အခါ။

📌ဝယ်သူတွေက ကိုယ့်လုပ်ငန်းကိုတောင် ပြန်ဝယ်နိုင်စွမ်းရှိတဲ့အခါတွေမှာ ဝယ်သူတွေရဲ့ ပါဝါဟာ မိတ်ဆွေအပေါ်လွမ်းမိုးမှုရှိနေလိမ့်မယ်။

4️⃣ အသစ်ထပ်ဝင်လာမယ့် လုပ်ငန်းသစ်တွေရဲ့ အန္တရယ်။

အမြတ်များတဲ့စျေးကွက်တွေကတော့ အသစ်ထပ်ဝင်ချင်တဲ့ လုပ်ငန်းတွေကို ဖိတ်ခေါ်နေသလိုပါဘဲ။ အဲ့ဒီအချိန်မှာသာ စျေးကွက်ထဲကိုဝင်မယ့်ကိစ္စက လွယ်ကူလေလေ ၊ပိုပြီးများများဝင်လေပါဘဲ။

ဒါနဲ့ ဘယ်လိုအချိန်မှာ လုပ်ငန်းတူပြိုင်ဖက်အသစ်တွေဝင်နိုင်မလဲ။❓

📌မူပိုင်ခွင့်နဲ့ နည်းပညာတွေက ဝင်ရောက်မှုကို မတားဆီးနိုင်တဲ့အခါ၊

📌စျေးကွက်ကစတင်ရင်းနှီးဖို့ သိပ်ပြီးကုန်ကျစရိတ်မရှိတဲ့အခါ၊

📌လုပ်ရှိ လုပ်နေတဲ့လုပ်ငန်းတွေက ရှိနေတဲ့သွင်းအားစုတွေကို မထိန်းချုပ်နိုင်တဲ့အခါ၊

📌ဗဟိုချုပ်ကိုင်မှု ၊စျေးကွက်ချုပ်ကိုင်မှုအားနည်းနေတဲ့အချိန်တွေမှာ ပြိုင်ဖက်လုပ်ငန်းအသစ်တွေလအများကြီး ဝင်လာမှာဖြစ်တယ်။

5️⃣ အစားထိုးမယ့် ကုန်ပစ္စည်း/လုပ်ငန်းတွေရဲ့ အန္တရယ်။

ဒီအခြေအနေမှာတခုစဉ်းစားရမှာက မိတ်ဆွေက လိမ္မော်ရည်ရောင်းလို့ မိတ်ဆွေရဲ့ပြိုင်ဖက်က လိမ္မော်ရည် လိုက်ရောင်းမယ်လို့ ထင်ထားလို့မရဘူး။ မိတ်ဆွေရဲ့ လိမ္မော်ရည်ကို ရေသန့်ကလည်းအစားထိုးနိုင်သလို ကိုကာကိုလာကလည်းအစားထိုးနိုင်တာပဲဆိုတာကို မိတ်ဆွေသဘောပေါက်ထားရမယ်။

ဘာတွေက အစားထိုးကုန်ပစ္စည်းတွေဖြစ်ပြီး မိတ်ဆွေရဲ့လုပ်ငန်းတွေအန္တရယ်အနည်းအများကို ပြဋ္ဌာန်းနေလည်း ဆိုရင်တော့....

📌အစားထိုးကုန်ပစ္စည်းရဲ့ စျေးနှုန်းနှင့်အရည်အသွေး၊

📌ကုန်ပစ္စည်းတံဆိပ်အပေါ် သူတို့ရဲ့ သစ္စာရှိမှု၊

📌ပြောင်းလဲလို့ရတဲ့ ကုန်ကျစရိတ်စတာတွေက လွမ်းမိုးနေမှာဖြစ်တယ်။

ဟုတ်ကဲ့...ဒါတွေကတော့ မိတ်ဆွေတို့ရဲ့ စျေးကွက်ပြိုင်ဆိုင်မှုကို လေ့လာကြည့်ဖို့ အထောက်အကူပြုစေမယ့် စျေးကွက်ပြိုင်ဆိုင်မှုရဲ့ အင်အား(၅)ရပ်အကြောင်းပဲ ဖြစ်ပါတယ်။

မိတ်ဆွေဟာ လက်ရှိစျေးကွက်မှာ ရှိနေပီးသားဘဲ ဖြစ်ဖြစ်၊ ယခုစျေးကွက်ကိုမိတ်ဆွေဝယ်ယူဖို့ စဉ်းစားရင်ပဲ ဖြစ်ဖြစ် ထိရောက်တဲ့ပြိုင်ဆိုင်မှုမဟာဗျူဟာတွေကို ချမှတ်နိုင်ဖို့ အထက်မှာပြောခဲ့တဲ့ ပြိုင်ဆိုင်မှုအင်အား (၅)ရပ် ကိုအရင်ဆုံး လေ့လာဆန်းစစ်ဖို့အကြံပြုလိုပါတယ်။

“ကောင်းမွန်တဲ့စျေးကွက်တခုကိုဖန်တီးနိုင်ပြီး၊စျေးကွက်ပြိုင်ဆိုင်မှုအတွက်လည်း ဗျူဟာကောင်းတွေချမှတ်နိုင်ကြပါစေ”
                                                                                                                                    Kyaw Nyein(YAU)
References:
50 Management Ideas You Really Need To Know
                                                                   
Edward Russell Walling

(Zawgyi)

ေစ်းကြက္ၿပိဳင္ဆိုင္မွုရဲ့ အင္အား ၅ ရပ္ (သို့) 
Michael Porter's (5) Forces ..⁉️


မိတ္ေဆြဟာ သူမ်ားေတြထက္ ကုန္ပစၥည္းတစ္ခုကို ေစ်းသက္သာေအာင္ထုတ္လုပ္ၿပီး ေစ်းကြက္ၿပိဳင္ဆိုင္မွုမွာ အသက္သာဆုံး ထုတ္လုပ္သူတစ္ေယာက္ျဖစ္ခ်င္တာလား

ဒါမွမဟုတ္ တျခားသူေတြမသိတဲ့ေစ်းကြက္ေသးေသးေလးတခုကေန အျမတ္စြန္းအမ်ားႀကီး ရွာနိုင္ၿပီလား

မိတ္ေဆြတို့ရဲ့ စီးပြားေရးတိုးတက္ဖို့အတြက္ ဘယ္လိုမ်ိဳးဗ်ဴဟာကို သုံးမလဲဆိုတာကိုသိဖို့ လက္ရွိက်င္လည္ေနတဲ့ ေစ်းကြက္အေျခအေနက အေရးႀကီးတယ္ဆိုတာကိုေရာ သိထားၾကၿပီလား ..

ယေန႔မွာေတာ့ အေသးစားနဲ႔အလတ္စားစီးပြားေရးလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ေနၾကတဲ့ မိတ္ေဆြေတြအတြက္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္ရာမွာ အေရးပါလွတဲ့ ေစ်းကြက္ၿပိဳင္ဆိုင္မွုရဲ့ အင္အား(၅)ရပ္ အေၾကာင္းကို ရွင္းျပေပးသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။

ကဲ ဒါဆို မိတ္ေဆြေတြအတြက္ ေစ်းကြက္ၿပိဳင္ဆိုင္မွုအင္အား(၅)ရပ္က ဘာေတြျဖစ္မလဲ။ ဘယ္လိုမ်ိဳးအခ်ိန္ေတြမွာ ျဖစ္တတ္ၾကလည္းဆိုတာကို ၾကည့္လိုက္ၾကရေအာင္....

1️⃣ လက္ရွိ ရွိေနတဲ့လုပ္ငန္းေတြ အၾကား ၿပိဳင္ဆိုင္မွု

ပထမဆုံးအေနနဲ႔ ၾကည့္သင့္တာက သူနဲ႔လက္ရွိ လုပ္ငန္းတူၿပိဳင္ဖက္ေတြ ဘယ္ေလာက္ရွိေနသလဲ ဆိုတာပါပဲ။ ၿပိဳင္ဆိုင္မွုနဲ႔ၿပိဳင္လက္ေတြမ်ားလာေလေလ မိတ္ေဆြရဲ့ေစ်းႏွုန္းနဲ႔အျမတ္အစြန္းကို ဖိအားေပးနိုင္တယ္ဆိုတာကို သိထားပါ။ ဘယ္လိုမ်ိဳးအခ်ိန္ေတြမွာ ဒီၿပိဳင္ဆိုင္မွုက ပိုမိုျပင္းထန္လည္းဆိုေတာ့.

📌 ေစ်းကြက္ထဲမွာ လုပ္ငန္းတူကုမၸဏီေတြမ်ားလာတဲ့အခါ

📌ထုတ္ကုန္တခုနဲ႔တခုအၾကားကြဲျပားမွုေတြ လုပ္နိုင္ဖို့ အခြင့္အလမ္းနည္းပါးၿပီး ၿပိဳင္ဆိုင္မွုအတြက္ ေစ်းႏွုန္းကိုပဲအားစိုက္ေနရတဲ့အခါ

📌လက္ရွိေစ်းကြက္ရဲ့တိုးတက္ႏွုန္းဟာ ေႏွးေကြးေနၿပီး ေစ်းကြက္ေဝစုအတြက္ ပိုမိုၿပိဳင္ဆိုင္မွုမ်ားလာတဲ့အခါ လုပ္ငန္းတူၿပိဳင္ဖက္ေတြအၾကား ၿပိဳင္ဆိုင္မွုျပင္းထန္ေနပါလိမ့္မယ္။

2️⃣Supplier ေတြရဲ့ ညႇိႏွိုင္းမွုပါဝါ။

ဒီၿပိဳင္ဆိုင္မွုရဲ့ အဓိကေသာ့ခ်က္ကေတာ့ မိတ္ေဆြရဲ့ Supplier ေတြကို ဘယ္ေလာက္ေစ်းဆစ္နိုင္ၿပီလည္း ဆိုတဲ့အခ်က္ပါ။

မိတ္ေဆြအေပၚ သူတို့ရဲ့ ပါဝါကမ်ားေနမယ္ဆိုရင္ သူတို့ေျပာသလို မိတ္ေဆြက လိုက္လုပ္ရမွာျဖစ္ၿပီး သူတို့ရဲ့ပါဝါနည္းေနၿပီဆိုရင္ေတာ့ သူတို့အေပၚ မိတ္ေဆြက ေစ်းေကာင္းေကာင္းဆစ္နိုင္မွာ ျဖစ္တယ္။

ဘယ္လိုအခ်ိန္ေတြမွာ Supplier ေတြရဲ့ပါဝါမ်ားနိုင္လည္းဆိုတာ တခ်က္ၾကည့္ရေအာင္...❗

📌ေစ်းကြက္ကို Supplier အနည္ငယ္ကပဲထိန္းခ်ဳပ္ထားတဲ့အခါ။

📌Supplier တခုနဲ႔တခုၾကား ေျပာင္းလဲရတဲ့ ကုန္က်စရိတ္မ်ားတဲ့အခါ။

📌Supplier ေတြက ကိုယ့္လုပ္ငန္းကို ေကာက္ဝယ္ၿပီး ကိုယ္လုပ္တာကို သူပါလုပ္နိုင္တဲ့အခါ။

📌အျခားအစားထိုးစရာ ဘာမွမရွိတဲ့အခါေတြမွာ Supplier ေတြရဲ့ ပါဝါဟာ မိတ္ေဆြအေပၚလြမ္းမိုးေနပါလိမ့္မယ္။

3️⃣ဝယ္သူေတြရဲ့ ညႇိႏွိုင္းနိုင္မွုပါဝါ။

ဒီေနရာမွာေတာ့ မိတ္ေဆြရဲ့ Supplier ေတြလိုပဲ မိတ္ေဆြရဲ့ေဖာက္သည္ေတြက ဘယ္ေလာက္ထိ ပါဝါရွိေနလည္း ဆိုတာကို ၾကည့္ရမွာျဖစ္တယ္။ တနည္းေျပာရရင္ မိတ္ေဆြအေပၚ ေဖာက္သည္ေတြရဲ့ ေစ်းဆစ္နိုင္စြမ္းေပါ့။

ဘယ္လိုမ်ိဳးအေျခအေနမွာ ဝယ္သူေတြရဲ့ ပါဝါမ်ားနိုင္လည္းဆိုေတာ့

📌ကိုယ့္ပစၥည္းကို အစားထိုးစရာေတြအမ်ားႀကီး ရွိေနတဲ့အခါ။

📌ကိုယ့္နဲ႔ၿပိဳင္ဖက္အၾကား ေျပာင္းလဲရတဲ့ကိစၥက ရိုးရွင္းၿပီး သိပ္ၿပီးကုန္က်စရိတ္မရွိတဲ့အခါ။

📌သူတို့မွာလည္း ကိုယ္နဲ႔လုပ္ငန္းတူေတြမ်ားမ်ားရွိေနတဲ့အခါ။

📌ဝယ္သူေတြက ကိုယ့္လုပ္ငန္းကိုေတာင္ ျပန္ဝယ္နိုင္စြမ္းရွိတဲ့အခါေတြမွာ ဝယ္သူေတြရဲ့ ပါဝါဟာ မိတ္ေဆြအေပၚလြမ္းမိုးမွုရွိေနလိမ့္မယ္။

4️⃣ အသစ္ထပ္ဝင္လာမယ့္ လုပ္ငန္းသစ္ေတြရဲ့ အႏၲရယ္။

အျမတ္မ်ားတဲ့ေစ်းကြက္ေတြကေတာ့ အသစ္ထပ္ဝင္ခ်င္တဲ့ လုပ္ငန္းေတြကို ဖိတ္ေခၚေနသလိုပါဘဲ။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာသာ ေစ်းကြက္ထဲကိုဝင္မယ့္ကိစၥက လြယ္ကူေလေလ ၊ပိုၿပီးမ်ားမ်ားဝင္ေလပါဘဲ။

ဒါနဲ႔ ဘယ္လိုအခ်ိန္မွာ လုပ္ငန္းတူၿပိဳင္ဖက္အသစ္ေတြဝင္နိုင္မလဲ။❓

📌မူပိုင္ခြင့္နဲ႔ နည္းပညာေတြက ဝင္ေရာက္မွုကို မတားဆီးနိုင္တဲ့အခါ၊

📌ေစ်းကြက္ကစတင္ရင္းႏွီးဖို့ သိပ္ၿပီးကုန္က်စရိတ္မရွိတဲ့အခါ၊

📌လုပ္ရွိ လုပ္ေနတဲ့လုပ္ငန္းေတြက ရွိေနတဲ့သြင္းအားစုေတြကို မထိန္းခ်ဳပ္နိုင္တဲ့အခါ၊

📌ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မွု ၊ေစ်းကြက္ခ်ဳပ္ကိုင္မွုအားနည္းေနတဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ ၿပိဳင္ဖက္လုပ္ငန္းအသစ္ေတြလအမ်ားႀကီး ဝင္လာမွာျဖစ္တယ္။

5️⃣ အစားထိုးမယ့္ ကုန္ပစၥည္း/လုပ္ငန္းေတြရဲ့ အႏၲရယ္။

ဒီအေျခအေနမွာတခုစဥ္းစားရမွာက မိတ္ေဆြက လိေမၼာ္ရည္ေရာင္းလို့ မိတ္ေဆြရဲ့ၿပိဳင္ဖက္က လိေမၼာ္ရည္ လိုက္ေရာင္းမယ္လို့ ထင္ထားလို့မရဘူး။ မိတ္ေဆြရဲ့ လိေမၼာ္ရည္ကို ေရသန္႔ကလည္းအစားထိုးနိုင္သလို ကိုကာကိုလာကလည္းအစားထိုးနိုင္တာပဲဆိုတာကို မိတ္ေဆြသေဘာေပါက္ထားရမယ္။

ဘာေတြက အစားထိုးကုန္ပစၥည္းေတြျဖစ္ၿပီး မိတ္ေဆြရဲ့လုပ္ငန္းေတြအႏၲရယ္အနည္းအမ်ားကို ျပ႒ာန္းေနလည္း ဆိုရင္ေတာ့....

📌အစားထိုးကုန္ပစၥည္းရဲ့ ေစ်းႏွုန္းႏွင့္အရည္အေသြး၊

📌ကုန္ပစၥည္းတံဆိပ္အေပၚ သူတို့ရဲ့ သစၥာရွိမွု၊

📌ေျပာင္းလဲလို့ရတဲ့ ကုန္က်စရိတ္စတာေတြက လြမ္းမိုးေနမွာျဖစ္တယ္။

ဟုတ္ကဲ့...ဒါေတြကေတာ့ မိတ္ေဆြတို့ရဲ့ ေစ်းကြက္ၿပိဳင္ဆိုင္မွုကို ေလ့လာၾကည့္ဖို့ အေထာက္အကူျပဳေစမယ့္ ေစ်းကြက္ၿပိဳင္ဆိုင္မွုရဲ့ အင္အား(၅)ရပ္အေၾကာင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

မိတ္ေဆြဟာ လက္ရွိေစ်းကြက္မွာ ရွိေနပီးသားဘဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ယခုေစ်းကြက္ကိုမိတ္ေဆြဝယ္ယူဖို့ စဥ္းစားရင္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ထိေရာက္တဲ့ၿပိဳင္ဆိုင္မွုမဟာဗ်ဴဟာေတြကို ခ်မွတ္နိုင္ဖို့ အထက္မွာေျပာခဲ့တဲ့ ၿပိဳင္ဆိုင္မွုအင္အား (၅)ရပ္ ကိုအရင္ဆုံး ေလ့လာဆန္းစစ္ဖို့အႀကံျပဳလိုပါတယ္။

“ေကာင္းမြန္တဲ့ေစ်းကြက္တခုကိုဖန္တီးနိုင္ၿပီး၊ေစ်းကြက္ၿပိဳင္ဆိုင္မွုအတြက္လည္း ဗ်ဴဟာေကာင္းေတြခ်မွတ္နိုင္ၾကပါေစ”
                                                                                                                                    Kyaw Nyein(YAU)
References:
50 Management Ideas You Really Need To Know
                                                                   
Edward Russell Walling

No comments: