▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️
Goldie Kyaw
HR အလုပ္က အသိမိတ္ေဆြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အလုပ္လူေခၚတာနဲ႔ပဲ အလုပ္ရႈပ္ေနတတ္တာ မ်ားတာ ေတြ႕ရပါတယ္ ။
ေျပာခ်င္တာက ၀န္ထမ္းေတြ ေခၚတာက ျပသာနာ မဟုတ္ ၊လုပ္ငန္းတိုးခ်ဲ႕ဖို႕ေခၚမယ္ဆိုရင္ ေတာ့ အဖြဲ႕အစညး္အတြက္ ဘာမွ မျဖစ္ေပမဲ႔ ၊ရွိျပီးသား လူေတြ အထြက္မ်ားလို႕ ၀န္ထမ္းေခၚရရင္ေတာ့ အဖြဲ႕အစည္း အတြင္းက အားနည္းခ်က္ေတြကို ရွာေဖြဖို႕လိုလာပါျပီ ။
၀န္ထမ္းေတြအလုပ္ထြက္ရတဲ႔ အေၾကာင္းအရင္းက အမ်ားၾကီးရွိပါတယ္၊ အေျခခံက်တဲ႔ အေၾကာင္းအရင္း ကေတာ့ သိပ္အမ်ားၾကီးေတာ့မရွိပါဘူး ။
ေလ့လာခ်က္ေတြအရ လုပ္ငန္းကေန စြန္႔ခြာသြားတဲ႔ ၀န္ထမ္းေတြကို ေမးျမန္းၾကည့္တဲ႔အခါ ေအာက္ပါအတိုင္းေတြ႕ရပါတယ္။
👉🏻လစာႏႈန္းထားေၾကာင့္ အလုပ္ထြက္ျခင္း 37%
👉🏻ညံ႔ဖ်င္းတဲ႔ စီမံခန္႔ခြဲမႈေတြေၾကာင့္ အလုပ္ထြက္ျခင္း 42%
👉🏻လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြေၾကာင့္ အလုပ္ထြက္ျခင္း 13%
👉🏻မိမိဘ၀တိုးတတ္ဖို႕ အခြင္႔အလမ္းနည္းပါးတာေၾကာင့္ အလုပ္ကထြက္ျခင္း 57%
👉🏻ကိုယ္ပိုင္စီးပြားေရးလုပ္ဖို႕ အလုပ္ထြက္ျခင္း 10%
ျဖစ္ေနတာေတြကိုေတြ႕ရပါတယ္။
ဒါကိုၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ပံုမွန္အားျဖင့္ ၀န္ထမ္းေတြ အလုပ္ထြက္ၾကတဲ႔ အေၾကာင္းအရာေတြက ဒီအခ်က္ ေတြ ထဲက အျဖစ္မ်ားၾကပါတယ္။
ႏွစ္စဥ္ ၀န္ထမ္းထြက္ႏႈန္းတြက္ခ်က္မႈအရ ပံုမွန္အားျဖင့္ ၀န္ထမ္း (၂၀၀) ရွိတဲ႔ အဖြဲ႕အစည္းမွာ ၀န္ထမ္း (၃၀) ထြက္တာက ေကာင္းမြန္ေသာ အေျခအေနအျဖစ္ရွိ ေသးေၾကာင္း စစ္တမ္း မ်ားက ဆိုထားပါတယ္။
ဒီေတာ့တစ္ခ်က္ျပန္စဥ္းစားရင္၀န္ထမ္းထြက္ႏႈန္း သိပ္မ်ားရင္ေတာ့ ျပသာနာ သိပ္မရွိႏိုင္ပါဘူး ။ ျပသာနာရွိတာကေတာ့ အရည္အခ်င္းရွိတဲ႔ ၀န္ထမ္းေကာင္းေတြ ဆံုးရွံုးရတာမ်ား လာျပီဆိုရင္ေတာ့ ၀န္ထမ္းေရးရာ လုပ္ငန္းေတြကို တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ေနသူမ်ား အတြက္ ေခါင္းခဲစရာ ျဖစ္လာပါတယ္။
တစ္ခါတစ္ေလ ၀န္ထမ္းထြက္ႏႈန္း (Turnover rate)
ကိုတြက္ခ်က္တဲ႔အခါ သိပ္အမ်ားၾကီး ရွိတာ မေတြ႕ရပါဘူး ။
ဥပမာ - ၀န္ထမ္း (၁၀၀) ရွိတဲ႔ လုပ္ငန္းက ၀န္ထမ္း (၁၀) ေယာက္ထြက္တယ္ဆိုေပမဲ႔ ၀န္ထမ္းအ၀င္က (၁၀) ေယာက္ျပန္ရွိတာေၾကာင့္ Employee IN /Out ratio ကမွ်ေနတာကို ေတြ႕ရ တတ္ပါတယ္ ။ ဒါေပမဲ႔ ၀န္ထမ္းအထြက္ (၁၀) ေယာက္မွာ တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ေနရတဲ႔ ၀န္ထမ္းေတြ ၊ အရည္အခ်င္းရွိျပီး လုပ္ငန္းကၽြမ္းက်င္သူေတြျဖစ္ျပီး ၀င္လာသူေတြက အလုပ္သင္ေတြ ၊ အျခားတာ၀န္ယူ ေဆာင္ရြက္ေနသူေတြ မဟုတ္ဘူး ဆိုရင္ေတာ့ အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ ဆံုးရွံဳးနစ္နာမႈ ေတြရွိ လာပါတယ္ ။
ဒီေတာ့ ကုိယ့္အဖြဲ႕အစည္းမွာ အရည္အခ်င္းရွိတဲ႔ ၀န္ထမ္းေကာင္းေတြ မဆံုးရွံဳးေစဖို႕ ဘာေတြ ၾကိဳတင္ ျပင္ဆင္ရမလဲ ဆိုတာက အေရးၾကီးတဲဲ႔ အခ်က္ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေစဖို႕ လိုအပ္တဲ႔ ျပင္ဆင္မႈေတြကို တင္ျပခ်င္ပါတယ္။
✔️Hire the right people
အလုပ္ေခၚကတည္းက ေသခ်ာစြာျပင္ဆင္ထားႏိုုင္ဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ မွန္ကန္တိက်တဲ႔ လူမွန္ေနရာမွန္ကို ေရြးခ်ယ္ခန္႔အပ္ျခင္းက ၀န္ထမ္းေရြးခ်ယ္ခန္႔အပ္ျခင္းအတြက္ အေရးၾကီးသလို ၊၀န္ထမ္းေကာင္းေတြ မဆံုးရွံးေစဖို႕ အခ်က္လည္းျဖစ္ပါတယ္။ဒါေတာ့ မိမိအဖြဲ႕အစည္းအတြက္ မွန္ကန္တဲ႔ ၀န္ထမ္းေကာင္းေတြကို ေရြးခ်ယ္ျခင္း က အစပိုုင္းမွာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ဖို႕လိုပါတယ္။
✔️Fire people who don’t fit
ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ ၀န္ထမ္းေတြကို သူတို႕ေတြ လုပ္ေဆာင္ေနရတဲ႔ လုပ္ငန္းခြင္ထဲက အလုပ္အကိုင္ ေတြနဲ႕ တကယ္ေကာ အံ၀င္ခြင္က်ျဖစ္ရဲ႕လားဆိုတာကို ေသခ်ာစြာသိႏိုင္ဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ ဘယ္သူက ဒီအလုပ္နဲ႕ အဆင္မေျပဘူးလည္းဆုိတာကို သိမွ လိုအပ္တဲ့ အရည္အခ်င္းေတြ ကိုျဖည့္ဆည္းေပးတာ ေတြ လုပ္လို႕ရမွာပါ ။
တစ္ခ်ိဳ႕၀န္ထမ္းေတြက အလုပ္မွ ကၽြမ္းက်င္မႈရွိေပမဲ႔ သူတို႕ တကယ္လုပ္ကိုင္လိုတဲ႔ အလုပ္ေတြမဟုတ္ပဲျဖစ္ေနတတ္တာလည္း ရွိပါတယ္။ လုပ္ေနရတဲ႔ အလုပ္အတြက္ေတာ့ ကၽြမ္းက်င္ေကာင္း ကၽြမ္းက်င္ေပမဲ႔ တစ္ျခား ပိုျပီးအားသန္တဲ႔အလုပ္အတြက္ အနည္းငယ္ ေလ့က်င့္ေပး လိုက္ယံုနဲ႕ မူလထက္ ပိုမိုတဲ႔ စြမ္းေဆာင္ရည္ေတြကို ျမင္ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္သူ ေတြက အံ၀င္ခြင္က်ျဖစ္ မေနဘူးလည္းဆိုတာကို ေလ့ လာထားဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။
✔️Keep compensation and benefits current
၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္ရဲ႕ လက္ရွိခံစားေနရတဲ႔ လစာ၊ရပိုင္ခြင့္ေတြကလည္း ၀န္ထမ္းေကာင္းေတြကို ထိန္းသိမ္း ရာမွာ အေရးပါတဲ႔အခ်က္ပါပဲ ၊ အရင္က Ferry စီစဥ္ေပးေနရာကေန ခုမေပးေတာ့ဘူး ဆိုျပီးလုပ္တာမ်ိဳး ၊ လစာအျပင္ တစ္ျခားခံစားခြင့္ေတြကို ေလ်ာ့ခ်ပစ္တာမ်ိဳး ေတြက ၀န္ထမ္းေကာင္းေတြကို ဆံုးရွွွံံံုးေစတဲ႔ အခ်က္ေတြပါပဲ။
✔️Recognize and reward employees
ဒီအခ်က္က သိသိရင္းနဲ႕ ေမ့ေလ်ာ့ေနတာေတြ ၊ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနတာေတြက ၀န္ထမ္းေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား ၾကံဳေတြ႕ရဖူးမွာပါ ။ တတ္ၾကြေနတဲ႔ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို ဒီအရာက ရပ္တန္႔ပစ္တတ္ပါတယ္။ အသိအမွတ္အျပဳခံရမႈနဲ႕ ခ်ီးျမင့္ျခင္းေတြက လုပ္ငန္းစြမ္းေဆာင္ရည္အတြက္ေကာ ၀န္ထမ္းေတြကို ထိန္းသိမ္း ရာမွာပါတိုက္ရိုက္အခ်ိဳးက်သလိုထိေရာက္မႈလည္း မ်ားျပားပါတယ္။
✔️Prioritize employee happiness
လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းက ၀န္ထမ္းေတြကို ေပ်ာ္ရြင္မႈကို ဦးစားေပးတဲ႔ ပံုစံမ်ိဳးကို ဦးတည္ျပီး ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုုင္ဖို႕လိုပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ လုပ္ငန္းခြင္ေတြမွာ ေပ်ာ္ရြင္တဲ႔ လုပ္ငနး္ခြင္ တစ္ခုျဖစ္ေန တာေၾကာင့္ပဲ လစာနဲ႕ ရပိုင္ခြင့္ေတြကို အေလးမထားပဲ ၀န္ထမ္းေတြ ျမဲေနတတ္တာေတြရွိေနပါတယ္။ ဒါကလည္းလုပ္ငန္းအဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ တိုးတတ္မႈကို တိုက္ရိုက္ပံ႔ပိုးေပးႏိုင္တဲ႔ အခ်က္ျဖစ္တာေၾကာင့္ မိမိ အသံုးခ်ႏိုင္မႈ ေပၚမူတည္ေနပါတယ္။
✔️Make opportunities for development and growth
ဖြံျဖိဳးတိုးတတ္မႈအတြက္ အခြင့္အလမ္းေတြဖန္တီးေပးႏိုင္ဖို႕လည္း လိုအပ္ပါတယ္ ။ ဒါက Organization Development ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းျဖစ္တဲ႔ Individual development အပိုင္းကို သြားဖို႕ ေဆာင္ရြက္ရျခင္းပါပဲ ။၀န္ထမ္းတစ္ဦးခ်င္းစီက မတူညီတဲ႔ အခြင့္အလမ္းနဲ႕ တိုးတတ္မႈေတြကို ေမွ်ာ္လင့္ၾကပါတယ္။ မိမိလုပ္ငန္းအဖြဲ႕ အစည္းအေနနဲ႕ ဘာေတြ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္မလဲ ဆိုတာကို မူတည္ျပီး လုုပ္ငန္းခြင္က စြန္႔ခြာျခင္းကို စဥ္းစားၾကတာပါပဲ။ တစ္ခ်ိဳ႕၀န္ထမ္းေတြက ေငြေၾကးပိုင္းဆိုင္ရာတိုးတတ္မႈကိုလိုခ်င္သလို ၊ တစ္ခ်ိဳ႕ ၀န္ထမ္းေတြကေတာ့ ဘ၀အတြက္ ေလ့လာစရာေတြ ၊အေတြ႕အၾကံဳအသစ္ေတြ ၊စိန္ေခၚမႈေတြကို လိုခ်င္ၾကပါတယ္။ ဒါေတြကို လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ မိမိက ဘယ္လိုဖန္တီးေပးႏိုင္သလဲ ဆိုတာ အေရးၾကီးပါတယ္။
✔️Clean up performance reviews
ေနာက္တစ္ခ်က္က မွ်တတဲ႔ စြမ္းေဆာင္ရည္သံုးသပ္ခ်က္ေတြ ရွိရပါမယ္ ၊ ရံုးတစ္ရံံုးမွာ ၀န္ထမ္းေတြကို Performance reviews လုပ္ျပီး ရာထူးေတြ တိုးေပးလိုက္မွ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ထြက္ကုန္တာ ၾကံဳဖူးပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ ကိုယ္က ျဖစ္ခ်င္တာက တစ္ခု ၊ျဖစ္သြားတာက တစ္ျခားျဖစ္ေနတာမ်ိဳးပါ ။ ရလဒ္အေပၚ ၀န္ထမ္းေတြက မွ်တမႈမရွိဘူးလို႕ယူဆျခင္းခံရရင္ သင့္ရဲ႕ Performance Management Systems က ေအာင္ျမင္မွာမဟုတ္ႏိုုင္ပါဘူး ။
အထက္ပါအခ်က္အလက္တစ္ခ်ိဳ႕က သင့့္ရဲ႕ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းက ၀န္ထမ္းေကာင္းေတြ မဆံုးရွံးေစဖို႕ အေထာက္အကူျပဳႏုိင္မယ္ ဆိုတာ အေသအခ်ာပါပဲ ။
#Goldie_Kyaw
No comments:
Post a Comment