✨✨✨✨✨
#သန္းျမင့္ေအာင္
ဘုရားစင္ေရွ႕မွာ ထိုင္၊ ပိတ္ျဖဴစင္ၾကယ္ ဝတ္ၿပီး ေၾကးစည္ တေနာင္ေနာင္ ထုေနတိုင္းလည္း အကုသိုလ္ ကင္းတာ မဟုတ္ဘူး။ ေပးကမ္းျခင္းသည္ ေအာင္ႏိုင္ရာ၏ ဆိုတာ ေနရာတကာ အတြက္လား ...။ စိတ္ထားတတ္ရင္ ျမတ္တယ္ ဆိုေပမယ့္ ကိုယ္ကျမတ္ၿပီး သူတို႔က ႐ႈံးသြားေတာ့ေရာ ေကာင္းႏိုင္ပါဦးမလား ...။
* * *
အဲဒီ ကေလးေတြရဲ႕ အနာဂတ္ကို ေတြးလိုက္ရင္ ကြၽန္ေတာ္ တကယ္ ရင္ေလးတယ္။
မေန႔က ၿမိဳ႕ထဲ လမ္းေဘး ပလက္ေဖာင္းမွာ လက္ဖက္ရည္ ထိုင္ေသာက္ေနတုန္း ျဗဳန္းဆို ကြၽန္ေတာ့္ ေခြးေျခပုကေလး ေရွ႕မွာ ကေလးတစ္ေယာက္ ေဆာင့္ေၾကာင့္ထိုင္ၿပီး"ဘဘႀကီးရယ္ ကြၽန္ေတာ္ ဗိုက္ဆာလြန္းလို႔ ပိုက္ဆံေလး တစ္က်ပ္ေလာက္ ေပးခဲ့ပါ" ဆိုၿပီး ေျခဖမိုးကို နဖူးနဲ႔ထိၿပီး ကန္ေတာ့ေနတာ မၿပီးေတာ့ဘူး။ အေနရ အထိုင္ရ ခက္လိုက္တာဗ်ာ။ တစ္ေန႔တုန္းကလည္း အဲဒါမ်ိဳး ခံရၿပီးၿပီ။ တာေမြဗလီ ကားဂိတ္က ဘတ္စ္ကား ေပၚမွာ၊ ကားေရွ႕ဆံုး ဒ႐ိုင္ဘာေနာက္က ေနရာမွာ မတ္တပ္ရပ္ေနတုန္း ေျခနင္းခံုနားက ေနၿပီး ေျခေထာက္ကိုဖ က္ဖက္ၿပီး တကယ္မဟုတ္တဲ့ ငိုသံႀကီးနဲ႔ တစ္လံုးခ်င္း တစ္လံုးခ်င္း ႐ႈိက္႐ႈိက္ၿပီး ပိုက္ဆံေတာင္းတဲ့ အျဖစ္၊ ေျခေထာက္ကို ျပန္႐ုတ္လို႔လည္း မရ။ ေျခနဲ႔ ကန္ထုတ္ ပစ္ရမွာလည္း မေကာင္း၊ အေတာ္ အေနရက်ပ္တဲ့ ကိစၥ။
ပထမေတာ့ မရွိဘူးကြာလို႔ ေျပာလိုက္မလို႔ပဲ။ ႏႈတ္က ထြက္ေတာ့မယ့္ ဆဲဆဲမွာ ေခါင္းငံု႔ကန္ေတာ့ လိုက္ခိုက္မွာ သူ႔ေနာက္ေစ့ လံုးလံုးကေလးရယ္၊ အဲဒီေနာက္ေစ့ေပၚက ယွဥ္ေနတဲ့ ေဗြႏွစ္လံုးရယ္ကို ျမင္လိုက္ရေတာ့ လက္က အိတ္ကို အလိုလို ႏိႈက္မိသြားတယ္။ အိမ္က ကြၽန္ေတာ့္သား အငယ္ေကာင္မွာလည္း အဲဒီလို ေနာက္ေစ့ လံုးလံုးေလးနဲ႔ ေဗြႏွစ္လံုး ရွိေနတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ လက္ဖဝါးႏွစ္ဖက္နဲ႔ ပြတ္ပြတ္ၿပီး ကစားေနက် ေနရာေပါ့။ ၿပီးေတာ့ အရြယ္ေလးကလည္း ကြၽန္ေတာ့္သားနဲ႔ မတိမ္းမယိမ္း။ ကြၽန္ေတာ့္ဆီက ပိုက္ဆံ ရသြားၿပီးေတာ့ ဒီ့ျပင္ဝိုင္းေတြ ကူးၿပီး ေစာေစာကလိုပဲ ကန္ေတာ့ၿပီး လိုက္ေတာင္းေနတာကို ကြၽန္ေတာ္ လိုက္ၾကည့္ေနမိၿပီး စိတ္ထဲ တစ္မ်ိဳး ျဖစ္လာတာနဲ႔ သံုးဆယ့္ငါးလမ္း ဘက္ကို ထထြက္ခဲ့တယ္။
သံုးဆယ့္ငါးလမ္းထဲ ေရာက္ေတာ့ ဆိုင္ခန္းတစ္ခု ေရွ႕မွာ လူေတြအံုၿပီး စီစီညံညံ အသံၾကားလို႔ ရပ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ အသက္ႏွစ္ဆယ္ မျပည့္တတ္ေသးတဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ကို လူေလးငါးေယာက္ ဝိုင္းၿပီး ထိုးႀကိတ္ေနတာ ေတြ႕ရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္လည္း မေနႏိုင္ မထိုင္ႏိုင္ လူအုပ္ၾကားထဲ ဝင္ၿပီး စနည္းနာ ၾကည့္ေတာ့ အလစ္သုတ္တာကိုး။ ခိုးထုပ္ခိုးထည္နဲ႔ မိတာဆိုပဲ။ ဒီေတာ့ ဘယ္လြယ္လိမ့္မလဲ။ ေဆာ္ၿပီေပါ့။ တစ္ေယာက္တစ္ခ်က္ စိမ္ေျပနေျပ ေမးလိုက္ ႐ိုက္လိုက္နဲ႔ ၾကာေတာ့ ေကာင္ေလးဟာ မ်က္ႏွာကို လက္ဖဝါး ႏွစ္ဖက္နဲ႔ အုပ္ၿပီး ဘယ္ယိမ္း ညာယိမ္းနဲ႔ အလူူးအလဲ ေရွာင္တိမ္းေနတာ ျမင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ စိတ္မခ်မ္းသာေတာ့ဘူး။ ဒီပံုအတိုင္းဆို တစ္ေယာက္ေယာက္မွ ဝင္မကယ္ရင္ ဒီကေလး အေျခအေနဟာ ေတြးဝံ့စရာေတာင္ မရွိေတာ့ဘူး။
ကြၽန္ေတာ္ ေရွ႕ကို ေျခတစ္လွမ္း တိုးၿပီး"ေဟ့ ... ေဟ့ ... ေတာ္ၾကေတာ့ ..."
႐ုတ္တရက္ ထြက္လာတဲ့ ကြၽန္ေတာ့္ အသံေၾကာင့္ လူေတြအားလံုးရဲ႕ အာရံုဟာ ကၽြန္ေတာ့္ဆီ ေရာက္လာတယ္။
"ခင္ဗ်ားတို႔ ဒီလိုလုပ္ၾကလို႔ ဘယ္ျဖစ္မလဲ။ သူ တစ္ခုခု ျဖစ္သြားရင္ ခင္ဗ်ားတို႔ ျပႆနာ တက္မွာေပါ့။ သူ႔မွာ အျပစ္ရွိရင္ သက္ဆိုင္ရာ ပို႔လိုက္ေပါ့ဗ်ာ။ ဒီေလာက္ႀကီးေတာ့ မလုပ္ၾကပါနဲ႔ ..."
လူေတြအားလံုး ၿငိမ္သက္ေတြေဝ သြားၾကတယ္။ အဲဒီအခိုက္မွာ ေစာေစာက အလစ္သမားေလးက သူ႔မ်က္ႏွာေပၚက လက္ဖဝါးေတြကို ဖယ္ၿပီး ဖူးေယာင္စ ျပဳေနတဲ့ မ်က္ခံုးေအာက္က မ်က္လံုးေတြနဲ႔ ကြၽန္ေတာ့္ မ်က္ႏွာကို စူးစူးဝါးဝါး ၾကည့္ၿပီး ရန္ဘက္ တစ္ေယာက္လို ဆက္ဆံလိုက္တဲ့ အျပဳအမူဟာ ကြၽန္ေတာ့္ ပါးစပ္ကို အေဟာင္းသား ျဖစ္သြားေစတယ္။
"ခင္ဗ်ားနဲ႔ ဘာဆိုင္လို႔ ဝင္ေျပာတာလဲဗ်။ ခင္ဗ်ား ေျပာစရာ မလိုပါဘူး။ အစ္ကိုတို႔ရာ ... ဒီလူႀကီး ေျပာသလို မလုပ္လိုက္ပါနဲ႔ေနာ္။ ဒီမွာတင္ အစ္ကိုတို႔ ႀကိဳက္သလို လုပ္ပါ။ သတ္ပစ္ခ်င္လည္း သတ္ပစ္ၾကပါဗ်။ ကြၽန္ေတာ္ ရွိခိုးပါတယ္။ ဘယ္မွ မပို႔ပါနဲ႔။ မရွိလြန္းလို႔ ခိုးရတာပါ ..."
ေျပာေျပာဆိုဆို ထိုင္ကန္ေတာ့ ေနေတာ့ ေဘးက တစ္ေယာက္က ကန္ထည့္လိုက္ ပါေလေရာ။
"မရွိရင္ ေျဗာင္ဖြင့္ေတာင္းပါလားကြ။ ခိုးရသလား ..."
ကြၽန္ေတာ္ စိတ္ပ်က္ပ်က္နဲ႔ လွည့္ထြက္လာခဲ့တယ္။ မရွိလြန္းလို႔ ခိုးရတာပါတဲ့။ တစ္ေယာက္က မရွိရင္ ေျဗာင္ဖြင့္ေတာင္း ပါလားတဲ့။ ေျဗာင္ဖြင့္ေတာင္းေတာ့ေရာ ေပးမွာမို႔လား။ ဒီေနရာမွာပဲ ႀကိဳက္သလို လုပ္ပါ။ သတ္ပစ္ခ်င္လည္း သတ္ပစ္ၾကပါတဲ့။ မေသရင္ေတာ့ ေနာက္တစ္ေန႔ ထြက္ခိုးဦးမယ္ေပါ့။ အမွန္မွာ ဒီလို မျဖစ္သင့္ဘူး။ အေနအထားအားလံုး လြဲေခ်ာ္ေနတယ္။
"ဒီမွာ ... ဒီမွာ ... ညီေလး ..."
ေရႊဂုန္႐ုံ ေအာက္ကေန ကုန္တိုက္ဘက္ကို ကူးဖို႔ ျပင္ေနတုန္း လူခ်င္းကပ္ၿပီး ေခၚလိုက္သံေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ့္ေျခလွမ္း တံု႔ဆိုင္းသြားတယ္။
"သီတာဆိပ္ကို ဘယ္ေလာက္ ေလွ်ာက္ရဦးမလဲ။ အေဝးႀကီး က်န္ေသးလား ..."
အကြက္ မေပၚတဲ့ ပုဆိုးနဲ႔ တိုက္ပံု ခပ္ညစ္ညစ္ ဝတ္ထားတဲ့ လူတစ္ေယာက္။
"ေဝးတာေပါ့။ အေရွ႕က ကားဂိတ္ကေန ဆယ့္ႏွစ္ကားကို စီးသြားရင္ တန္းေရာက္တယ္။ လမ္းေလွ်ာက္ ေနလို႔ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ ေရာက္မွာ မဟုတ္ဘူး ..."
အဲဒီလူကို လမ္းၫႊန္ ကုန္တိုက္ဘက္ ကူးၿပီး ပလက္ေဖာင္းေပၚက ဆိုင္ကေလးေရွ႕မွာ ဗလာစာအုပ္ ဝယ္ေနတုန္း ေစာေစာကလူ အနားကပ္လာၿပီး ကြၽန္ေတာ့္လက္ေမာင္းကို ဖ်တ္ခနဲ ဆုပ္ကိုင္ကာ ... "ဒီမွာညီေလး ... အစ္ကို အဲဒီကိုသြားဖို႔ ကားခ မရွိလို႔ တစ္က်ပ္ေလာက္ ကူညီခဲ့စမ္းပါ။ အစ္ကို သူေတာင္းစား မဟုတ္ပါဘူး ညီေလးရာ ..."
ကြၽန္ေတာ္ ေရွာေရွာရွဴရွဴပဲ ေငြတစ္က်ပ္ ထုတ္ေပးလိုက္တယ္။
* * *
"ဟယ္ေတာ့ ... အေဖလည္း ဗလာစာအုပ္ေတြ ဝယ္ခဲ့တယ္။ သမီးေတာင္ ဝယ္ၿပီးသြားၿပီ အေဖရဲ႕။ မနက္ျဖန္လျပည့္ေန႔ အတြက္ အေမ သစ္သီး ဝယ္ခိုင္းလို႔ တစ္ခါတည္း ဝင္ဝယ္လာခဲ့တာ ..."
"ပိုေတာ့လည္း သိမ္းထားလိုက္ေပါ့ သမီးရာ။ ေနာင္ သံုးရတာေပါ့ ..."
"အေဖ့ကို ေျပာျပရဦးမယ္။ ပုစြန္ေတာင္ ေဈးေရွ႕ သစ္သီးေတြ ေရာင္းတဲ့ ဆိုင္မွာေပါ့။ သမီး သရက္သီး ဝယ္ေနတုန္းမွာ ဘႀကီး တစ္ေယာက္က ... သမီးေလးရယ္ မနက္ျဖန္ လျပည့္ေန႔ သစ္သီးဆြမ္းေလး ကပ္ခ်င္လို႔ ေငြမျပည့္လို႔ ႏွစ္က်ပ္ေလာက္ လွဴပါဆိုၿပီး အလွဴခံေတာ့ သမီး လွဴလိုက္တာေပါ့။ ဆုေတြေပးၿပီး အဲဒီဘႀကီး ထြက္သြားေတာ့မွ ေဈးသည္က ဘာလို႔ ေပးလိုက္ရတာတံုး။ အဲဒါ အရက္ေသာက္ဖို႔ ေတာင္းတာ။ ဟိုမွာ ၾကည့္ပါလား ဆိုၿပီး ေမးေငါ့ျပေတာ့ ... ဟုတ္တာေပါ့ အေဖရာ၊ ဟိုဘက္ကားလမ္း ကူးၿပီး သုတ္သုတ္ သုတ္သုတ္နဲ႔ အရက္ဆိုင္ထဲ ဝင္သြားတာ။ အံ့ပါရဲ႕ အေဖရာ။ လိ္မ္စရာ ရွားလို႔၊ လူကျဖင့္ ဆံပင္ျဖဴေနၿပီ ..."
"ေတာ္ပါ သမီးရာ။ ေျပာမေနပါနဲ႔။ သူ႔အကုသိုလ္နဲ႔သူ သြားပါလိမ့္မယ္"
ေျပာမယ့္သာ ေျပာရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္လည္း အျပန္ကားေပၚမွာ တႏံု႔ႏံု႔ ျဖစ္လာခဲ့တယ္။ မွတ္တိုင္မွာ ကားမထြက္ခင္ လမ္းေဘး ပလက္ေဖာင္း ေပၚက မွတ္မိေနတဲ့ အသံတစ္သံေၾကာင့္ ေခါင္းျပဴၾကည့္မိေတာ့ ကုန္တိုက္ေပါက္မွာ ကြၽန္ေတာ္ တစ္က်ပ္ ေပးခဲ့တဲ့လူ။ အမ်ိဳးသမီးႀကီး တစ္ေယာက္ကို ... "အစ္မ သီတာဆိပ္ကို ေရာက္ဖို႔ အေတာ္ ေဝးေသးလား ဟင္" တဲ့။
"စကားစပ္လို႔ သတိရေသးတယ္ အေဖရာ။ တစ္ေန႔က ေဒၚေလးနဲ႔ သမီး ႐ုပ္ရွင္ သြားၾကည့္ ၾကပါေရာလား။ ႐ုပ္ရွင္႐ုံက ထြက္လာေတာ့ ဆူးေလလမ္း ဘက္မွာ မိန္းမ တစ္ေယာက္ရယ္ ေက်ာင္းဝတ္စံုံေဟာင္းေလး ဝတ္ထားတဲ့ ကေလး တစ္ေယာက္ကို လက္ဆြဲလို႔။ သမီးတို႔ကို ဝမ္းသာအားရနဲ႔ ... ဟယ္ ဘယ္က လာၾကတာလဲလို႔ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ႏႈတ္ဆက္တယ္။ ေဒၚေလးက ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္နဲ႔ ဟိုဘက္ လွည့္သြားေတာ့ သမီးက မမွတ္မိေပမယ့္ အားနာပါးနာနဲ႔ ႐ုပ္ရွင္လာၾကည့္ ၾကတာလို႔ ျပန္ေျပာ လိုက္ရတယ္။ သမီး စိတ္ထဲမွာ မမွတ္မိတဲ့ သိေဟာင္း ကြၽမ္းေဟာင္း ထဲကပဲလို႔ ထင္ပါတယ္။ သူက ေယာင္နန ျဖစ္ေနတဲ့သမီးကို ... အားလံုး ေနေကာင္းၾကတယ္ မဟုတ္လား။ အေတာ္ပဲ ညီမေလးရယ္။ ဒီမွာ နင့္တူေလးဖို႔ ေက်ာင္းစာအုပ္ လာဝယ္တာ၊ ေငြနည္းနည္း လိုေနတာနဲ႔ အသိ ရွာေနတာ။ အစ္မကို နည္းနည္းေလာက္ ကူညီသြားစမ္းပါ ညီမရယ္တဲ့။ သမီးလည္း ဘာလုပ္ရမွန္းမသိ ျဖစ္ေနတုန္း ေဒၚေလးက ... ပိုက္ဆံအပို မပါဘူး။ ကဲ ... လာ ... လာ ... ဆိုၿပီး သမီးလက္ကို ဆြဲထြက္ခဲ့တယ္။ ခပ္လွမ္းလွမ္း အေရာက္မွာ အဲဒီမိန္းမက ဒီလိုပဲ အေၾကာင္႐ိုက္ၿပီး ေတာင္းေနက်။ မၾကံဳဖူးရင္ အားနာပါးနာနဲ႔ ေပးမိတာခ်ည္းပဲ၊ ငါေတာင္ ဟိုတစ္ေန႔က ခံလိုက္ရၿပီးၿပီတဲ့။ ဒုကၡပဲ အေဖရယ္။ လူေတြလည္း ဘာေတြ ေလွ်ာက္လုပ္ေနၾကမွန္း မသိဘူး။ သူတို႔ပဲ မ်က္ႏွာေျပာင္တယ္ ..."
တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ အဲဒီေန႔ညေန အိမ္အေရာက္မွာ သမီး ဆီးေျပာလိုက္တဲ့ စကားေတြက တစ္ေနကုန္ အေတြ႕အၾကံဳေတြကို ထပ္ႏိႈးဆြသလို ျဖစ္ၿပီး ကြၽန္ေတာ့္စိတ္ေတြ ေထြကုန္တယ္။
"ၾကည့္စမ္း။ ေမ့ေနလိုက္တာ။ အေဖ့သူငယ္ခ်င္း ကဗ်ာဆရာ လင္မယားနဲ႔ ေတြ႕တယ္။ ဟိုကဗ်ာဆရာနဲ႔ ကဗ်ာဆရာမေလ ... နာမည္ေတာင္ ပါးစပ္ဖ်ားေလးတင္ ... ဟို ... စာအုပ္လည္း ခ်ဳပ္တာေရာ ..."
"ထားပါေတာ့။ သိပါၿပီ။ ေျပာမွာသာ ေျပာစမ္းပါ ..."
"အေဖ မွာထားတဲ့ စာအုပ္ေတြ ရၿပီတဲ့။ မနက္ျဖန္ လာယူပါတဲ့။ မွာလိုက္တယ္ ..."
* * *
မေန႔က ကိစၥေတြကို ဒီကေန႔ ဆက္ေဆြးေႏြးဖို႔ အေၾကာင္းက ဖန္လာျပန္တယ္။ အဲဒီ ေတာင္းရမ္းျခင္း ကိစၥ အေတြ႕အၾကံဳက ကဗ်ာဆရာနဲ႔ ဆရာမကို မီးသတ္ေရွ႕က လက္ဖက္သုပ္ ဆိုင္မွာ ဧည့္ဝတ္ျပဳရာက စတာပဲလို႔ ေျပာရေတာ့မွာပဲ။ ထြက္လာ ၾကတုန္းကေတာ့ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ထိုင္ၾကဖို႔ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ပဲ။ ေနာက္မွ လက္ဖက္ရည္ မႀကိဳက္တဲ့ ကဗ်ာဆရာမကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး အသုပ္ဆိုင္ဘက္ ေျခဦး လွည့္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒီမွာတင္ ဇာတ္လမ္းက စေတာ့တာ ...။ လက္ဖက္သုပ္နဲ႔ ျမင္းခြာရြက္သုပ္ ပန္းကန္ေတြကို စားပြဲထိုးေလးက လာခ်ၿပီး လွည့္ထြက္သြား႐ုံ ရွိေသးတယ္။ ငါးႏွစ္ ေျခာက္ႏွစ္ အရြယ္ ကေလးမေလး တစ္ေယာက္ ကြၽတ္ကြၽတ္အိတ္ ေသးေသးေလးကို လက္ႏွစ္ဖက္နဲ႔ ထိုးခံရင္း ... အသုပ္ေလး နည္းနည္းေလာက္တဲ့။
သံုးေယာက္စလံုး မၾကားခ်င္ဟန္ ေဆာင္ၿပီး ေရေႏြး ငွဲ႔ေသာက္သူ ေသာက္ စကားေျပာသူ ေျပာနဲ႔ မတုန္မလႈပ္ ေနၾကေတာ့ ကေလးမေလးက ကဗ်ာဆရာမ အနား အတင္းကပ္ၿပီး ... အန္တီ နည္းနည္း ေပးပါေနာ္၊ ဗိုက္ဆာလို႔ပါ အန္တီရယ္လို႔ ထပ္ခါထပ္ခါ ေျပာၿပီး ေပကပ္ေနေတာ့ သူမ အေနရခက္လာပံု ရတယ္။ ဘယ္သူမွ မစားရေသးတဲ့ အသုပ္ကိုလည္း မေပးခ်င္၊ မေပးမခ်င္း ေပကပ္ေနေတာ့မယ့္ ကေလးကိုလည္း ထြက္သြားေစခ်င္ပံုနဲ႔ ခဏေနေတာ့ ပိုက္ဆံတစ္က်ပ္ ထုတ္ေပးလိုက္ေတာ့မွ ကေလးမေလး တစ္ဖက္ဝိုင္းကို ကူးသြားေတာ့တယ္။ အဲဒါကိုျမင္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္ မေန႔က ျဖစ္ပ်က္ ၾကားနာ ခဲ့ရတဲ့ အေၾကာင္းေတြကို ျပန္ေျပာျဖစ္သြားတာ။ အဲဒီမွာတင္ ကိုယ့္ထက္ ပိုအေတြ႕အၾကံဳ ရွိတဲ့ ကဗ်ာဆရာက ..."မေပးနဲ႔ဗ်။ အက်င့္ပါတယ္။ က်ဳပ္ကေတာ့ အဲဒီကိစၥကို လံုးဝ အားမေပးဘူး။ အထူးသျဖင့္ ကေလးသူငယ္ေတြကို ပိုအားမေပးဘူး။ မိဘေတြ အေခ်ာင္စိတ္ဓာတ္ ေမြးတိုင္း ဒီကေလးေတြကို အညႊန္႔ခ်ိဳး ေနၾကတာ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လူမ်ိဳးေတြကလည္း သိပ္ၿပီး ၾကင္နာသနား တတ္ၾကေတာ့ အေခ်ာင္သမားေတြ သိပ္လုပ္စားလို႔ ေကာင္းတာေပါ့ဗ်ာ ..."
"ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ သားသမီးခ်င္း ကိုယ္ခ်င္းစာၿပီး ရင္ထဲမွာ မေကာင္းဘူး။ မေန႔ကဆို ဘယ္လိုမွ တင္းခံေနလို႔ မရေတာ့ဘူး။ ျမန္ျမန္ ထြက္သြားရင္ ၿပီးေရာဆိုၿပီး ထုတ္ေပးလိုက္မိတာ ..."
"သားသမီးခ်င္း ကိုယ္ခ်င္းစာလို႔ကို ပိုၿပီး မေပးခ်င္တာေပါ့ဗ်။ ဒီကေလးေတြမွာ လုပ္အားဆိုတာ နားလည္ခြင့္ မရွိေတာ့ဘူး၊ လက္ျဖန္႔ရင္ ပိုက္ဆံရတာပဲ ဆိုတဲ့အသိ အ႐ိုးစြဲသြားမယ္။ သူတို႔ ေမြးလာတဲ့ သားသမီးေတြ က်ရင္ေရာ ဒီလို ခိုင္းမစားဘူူးလို႔ ခင္ဗ်ား ေျပာႏိုင္မလား ..."
ေျပာေနတုန္းမွာပဲ အသားမည္းမည္း၊ ေခ်းအထပ္ထပ္နဲ႔ ကေလးတစ္ေယာက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ထိုင္ေနတဲ့ ေခြးေခ်အပုေလး ေဘးမွာ ေဆာင့္ေၾကာင့္ထိုင္ၿပီး ခြက္စုတ္ တစ္လံုးနဲ႔ ခိုညည္းသလို ညည္းၿပီး ေတာင္းေနလိုက္တာ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ မထြက္ေတာ့ဘူး။ သူငယ္ခ်င္းက လက္ခါျပၿပီး အၾကာႀကီး ေနေတာ့မွ ထြက္သြားတယ္။ ၿပီးေတာ့ ... ေနာက္တစ္ေယာက္ ... ေနာက္တစ္ေယာက္ ...။
"ေဟ့ေကာင္ေတြ သြားစမ္းကြာ ... သြားစမ္း။ ဒီတစ္ခါလာရင္ ႐ိုက္လႊတ္မယ္ ..." ဆိုေတာ့မွ အားလံုး ေပေစာင္းေပေစာင္းနဲ႔ ထြက္သြားၾကတယ္။ အဲဒီကမွ ရွင္မီးအက်ႌ လက္ကိုင္းျပတ္နဲ႔ စပ္ထဘီ အစုတ္ကေလး ဝတ္ထားတဲ့ ခ်ာတိတ္မက မၾကားတၾကား ေျပာသြားတယ္။ မမိုက္ပါဘူးဟာတဲ့။
"ကဲ ... အဲဒါပဲၾကည့္ေတာ့။ ဒီကေလးေတြဆီမွာ အေခ်ာင္စိတ္ဓာတ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ အ႐ိုးစြဲေနသလဲ ဆိုတာ ..."
"ဟုတ္ပါရဲ႕ဗ်ာ။ ခင္ဗ်ား ေျပာသလို အေတာင္းခံရတဲ့ လူေတြအားလံုး ဘယ္သူမွ အက်င့္လုပ္ၿပီး မေပးၾကရင္ ေကာင္းမယ္..."
"ဒါေပါ့ဗ်ာ။ ဒီလိုမ်ား ညီၾကရင္ သူတို႔ ၾကာေတာ့ စိတ္ကုန္သြားၾကၿပီး ဘယ္သူမွ ေတာင္းစားရ ေကာင္းမွန္း သိမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး ..."
"ေတာင္းစားလို႔ မရလို႔ ခိုးဝွက္ၿပီး သူခိုးေလးေတြ ခါးပိုက္ႏိႈက္ ကေလးေတြ ျဖစ္သြားေတာ့ေရာ ရွင္ ဘာတတ္ႏိုင္မွာလဲ ..."
ကဗ်ာဆရာမက ဝင္ေျပာလိုက္ေတာ့ ...
"ဒါကေတာ့ကြာ ..."
"ဒါကေတာ့ေတြ ဘာေတြ လုပ္မေနနဲ႔။ ဒီကိစၥက ရွင္လုပ္လို႔ ရတဲ့ကိစၥ မဟုတ္ဘူး။ ဒီေတာ့ ဘာမွ သိပ္ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ေတြ စဥ္းစားမေနနဲ႔။ ကိုယ္ေပးခ်င္ရင္ ေပး၊ မေပးခ်င္ရင္ ေန၊ ဒါပဲေပါ့ ..."
"အ ... အာ ... အား .... အ"
႐ုတ္တရက္ အနီးကပ္ၿပီး မပီမသ ပလံုးပေထြး အသံေၾကာင့္ ေျပာလက္စ စကားေတြ ရပ္ၿပီး ေမာ့ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ငါးေသတၱာဘူးခြံ အစုတ္တစ္ခု ကိုင္ၿပီး မားမားႀကီးရပ္ေနတဲ့ ျပည့္ျပည့္ၿဖိဳးၿဖိဳးနဲ႔ စုတ္စုတ္ျပတ္ျပတ္ လူတစ္ေယာက္ ခြက္ကိုထိုးခံရင္း လက္ဖက္သုပ္ ပန္းကန္ကို မ်က္လံုး ျပဴးျပဴးၿပီး ေမးေငါ့ျပေနပံုက ေၾကာက္စရာပင္ ေကာင္းေနေသးေတာ့သည္။ ႏႈတ္ခမ္းေမြး မုတ္ဆိတ္ေမြးမ်ားက ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္၊ နီက်င္က်င္ ဆံပင္ရွည္က ကုပ္ေပၚမွာ အလိပ္လိပ္။ ႏႈတ္ခမ္းထူထူ၊ သြားက်ဲက်ဲ၊ စြပ္က်ယ္ တိုနံ႔နံ႔၊ ေအာက္က ဗိုက္သားေတြကလည္း စူထြက္ၿပီး တင္းေျပာင္ေနသည္။
"အား ... အ အ"
"ေဟ့ေကာင္ ... သြား .... သြား ...။ လုပ္မေနနဲ႔။ မင္းအေၾကာင္း မသိဘူး မွတ္လို႔လား"
ခ်ာခနဲ လွည့္ထြက္သြားတဲ့ လူရဲ႕ ေနာက္ေက်ာကို ၾကည့္ၿပီး ကြၽန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းကို ေမးလိုက္တယ္။
"ေနပါဦး။ အဲဒီလူက တကယ္ အေနတာ မဟုတ္ဘူးလား ..."
"ဘယ္က ဟုတ္ရမွာလဲကြ။ တေလာက ငါတို႔ အလုပ္တိုက္ရဲ႕ ေနာက္ေဖး လမ္းၾကားထဲ အေပါ့ဝင္သြားတုန္း ေဂၚလီပစ္ေနတဲ့ ကေလးေတြက တကယ့္အအႀကီး မွတ္လို႔ သူေျပာသလို အအ အိအိနဲ႔ လိုက္စလို႔ ငါနဲ႔ ကိုင္တုပ္လိုက္တာ ပီပီသသႀကီးကြာ။ ၿပီးေတာ့ ေနာက္ကေန လိုက္႐ိုက္လို႔ ကေလးေတြ ထြက္ေျပး လိုက္ၾကတာ ..."
"ဟုတ္လား ..."
"တကယ္လည္း ဒုကၡိတ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ဒုကၡိတေယာင္ ေဆာင္ၿပီး ေတာင္းရမ္း ေနၾကတာေလကြာ။ အရင္တစ္ခါ သူ႔မ်က္စိ ခုိက္မိတုန္းက ငါတို႔ႏွစ္ေယာက္ ဖဆပလ မ်က္စိနားႏွာေခါင္း ေဆး႐ုံမွာ သြားျပၾကတုန္းကလည္း ဒီလိုပဲ။ မိန္းမတစ္ေယာက္ ေဆး႐ုံဝမွာ လက္ကို ပတ္တီးစည္းၿပီး လည္ပင္းမွာ သိုင္းလို႔။ မနက္ကမွ ေဆး႐ုံက ဆင္းတာပါ။ အိမ္ျပန္စရာ လမ္းစရိတ္ မရွိလို႔ ကူညီပါဆိုၿပီး ရပ္ေတာင္းေနတာ ေတြ႕ခဲ့တယ္။ ေနာက္တစ္ပတ္ ထပ္ခ်ိန္းလို႔ သြားျပေတာ့လည္း အဲဒီပံုစံနဲ႔ အဲဒီအသံုးအႏႈန္း အတိုင္းပဲ ရွိေသးတယ္။ မသိတဲ့ လူေတြကေတာ့ ေပးၾကတာေပါ့ကြာ။ မ်က္စိေဆး႐ုံနဲ႔ လက္က ပတ္တီးက ဘာဆိုင္လို႔လဲကြ။ အဲဒါနဲ႔ မင္းတို႔ မိသားစုေတြ လန္႔လန္႔ေနတဲ့ စုန္းလိုလို ကေဝလိုလို မိန္းမအေၾကာင္း ေျပာလိုက္စမ္းပါဦး "
ကဗ်ာဆရာက သူ႔အမ်ိဳးသမီးကို တစ္လွည့္ စကားဦး ေျပာင္းေပးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ကပါ ... "လုပ္စမ္းပါဦးဗ်။ ခင္ဗ်ားတို႔က တယ္စံုပါလား" ဆိုေတာ့ ... ကဗ်ာဆရာမက ...
"အဲဒီမိန္းမက တကယ္ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းတာ။ အ႐ုပ္လည္း မဆိုးဘဲနဲ႔၊ သူ႔မ်က္လံုးေတြနဲ႔ ခပ္တင္းတင္း ေစ့ထားတဲ့ ႏႈတ္ခမ္းေတြက လူကို ဖမ္းစားတာရွင့္။ လူပံုကေတာ့ ျဖဴျဖဴေသးေသးပဲ။ ဆံပင္တခ်ိဳ႕က ပုခံုးေပၚမွာ ကပိုက႐ို က်လို႔။ သူက ညရွစ္နာရီ ကိုးနာရီ ဝန္းက်င္ေလာက္မွ ေရာက္ေရာက္ လာတတ္တယ္။ ကေလး တစ္ေယာက္ကို ခ်ီၿပီး အိမ္ေရွ႕မွာ ဘြားခနဲ ေပၚလာၿပီး ... ပိုက္ဆံတစ္က်ပ္ ေပးစမ္းပါလို႔ တစ္လံုးခ်င္း ေျပာၿပီး စူးစိုက္ ၾကည့္လိုက္တဲ့ ေနရာမွာ သူ႔႐ုပ္နဲ႔ သူ႔မ်က္လံုးတင္ မကဘူး။ မာထန္ၿပီး ထြက္လာတဲ့ သူ႔အသံကပါ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းေနတယ္။ သြားပါဦးေတာ့ လို႔မ်ား ေျပာလိုက္ရင္ ခ်က္ခ်င္း ထြက္မသြားေသးဘဲ ႏႈတ္ခမ္းကို တင္းတင္းေစ့ၿပီး အၾကာႀကီး စိုက္ၾကည့္ေနၿပီးမွ ... သြားပါဦး ... ဟုတ္လား ... ဟင္း ...ဟင္း ... ရတယ္ ... ရတယ္လို႔ ေျပာသြားပံုက ငါ့အေၾကာင္း သိေသးတာေပါ့လို႔ ၾကံဳးဝါး သြားသလိုပဲ။ ၾကက္သီးကို ဖိန္းခနဲ ထသြားတယ္"
"ဟာ ...ဗ်ာ ..."
"အဲဒါ ... စိတ္ဓာတ္ စစ္ဆင္ေရးကြ"
"ေမြးကင္းစ ကေလးေလးကို ရင္ခြင္ထဲမွာ ပိုက္ၿပီး နႏြင္းေတြ ဝါထိန္ေနတဲ့ မီးေနသည္ ေပါက္စေတြ ၾကည့္ဦးမလား။ အမွန္ေတာ့ ကေလးအေမဆီက ေန႔တြက္နဲ႔ ငွါးၿပီး နႏြင္းလိမ္းၿပီး ... ကေလးအေဖ ေထာင္က်ေနလို႔ပါ။ ကေလး ေန႔ေစ့ လေစ့နဲ႔ ေသသြားလို႔ပါ။ ေသြးႏုႏုနဲ႔ မလုပ္ႏိုင္ မကိုင္ႏိုင္လို႔ လွဴပါတန္းပါနဲ႔ စီးပြားရွာ ေနၾကသူေတြေပါ့။ တို႔တစ္ေတြမွာေတာ့ ကေလးတစ္ေယာက္ ေမြးၿပီဆို အလုပ္ပ်က္ အကိုင္ပ်က္နဲ႔ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ လိုက္ရတာ။ သူတို႔မ်ားက်ေတာ့ ဟန္ကိုက်လို႔။ အရင္းအႏွီးမ်ားေတာင္ ရလိုက္သလိုပဲ။ ျဖစ္ေလရာ ဘဝမွာ သူတို႔ဗိုက္ထဲေတာ့ လူမျဖစ္ပါရေစနဲ႔ကြာ ..."
"အဲဒီထက္ပိုၿပီး ရင္နာစရာ ေကာင္းတာက ႏွစ္ႏွစ္သံုးႏွစ္ အရြယ္ကေလးေတြကို ကိုယ္တံုးလံုးခြၽတ္ ဘာမီတြန္ေတြ တိုက္ၿပီး ေနပူက်ဲက်ဲထဲမွာ ေရွ႕မွာ ခြက္တစ္လံုး ခ်ၿပီး သိပ္ထားၾကတာ ရွိေသးတယ္။ လူေတြက သနားၿပီး ပိုက္ဆံ ထည့္သြားၾက။ ညေနက် သူတို႔မိဘေတြက လာသိမ္းသြားနဲ႔၊ ဒီကေလးေတြ ဘဝက တကယ္ ရင္နာစရာ ေကာင္းတယ္။ တကယ္တမ္း ကေလးေတြကို သနားရင္ မထည့္သင့္ဘူးကြ။ ပိုက္ဆံရမွန္း သိေနရင္ ဒီကေလးေတြဟာ ဒီဝဋ္ဒုကၡက ဘယ္ေတာ့မွ မကြၽတ္ေတာ့ဘူး။ ဘယ္သူကမွ တစ္ျပားမွ မထည့္ရင္ ၾကာရင္ အလိုလို သူတို႔အလုပ္ ျပဳတ္သြားၾကလိမ့္မယ္ ..."
စိတ္ပါလက္ပါနဲ႔ ေဒါသတႀကီး ေျပာေနတဲ့ သူငယ္ခ်င္းကို ၾကည့္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္ ပါးစပ္အေဟာင္းသား ျဖစ္ေနတယ္။
"အမွန္ေတာ့ အဲဒီမိဘေတြ စိတ္ဓာတ္ ေအာက္တန္းက်တိုင္း သူတို႔ရဲ႕ အက်င့္ေတြဟာ သူတို႔ မ်ိဳးဆက္ေတြကို တျဖည္းျဖည္း ကူးစက္ ကုန္ၾကတာပဲ။ ၾကာရင္ အဲဒီ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းဟာ တျဖည္းျဖည္း က်ယ္ျပန္႔လာမွာ စိုးရတယ္။ အဲဒီလူေတြရဲ႕ လူမႈဘဝ အဆင့္အတန္းနဲ႔ စိတ္ဓာတ္ ျမင့္မားေရးကို တစ္နည္းနည္းနဲ႔ေတာ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ေပးသင့္တယ္ဗ်"
"ေတာ္ပါေတာ့ရွင္။ အဲဒီကိစၥကို ကြၽန္မတို႔ သံုးေယာက္စလံုး ဘယ္သူမွ လုပ္လို႔ရတဲ့ ကိစၥ မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္မေပးခ်င္ မေပးပါနဲ႔လို႔ ရွင့္ကို ကြၽန္မ ေျပာၿပီးၿပီပဲ ..."
"ကိုယ္မေပးလည္း သူမ်ားေတြက ဆက္ၿပီး ေပးေနေတာ့ ရွင္သန္ေနတာ ေပါ့ကြ"
"ဒီေတာ့ ရွင္က ဘာလုပ္ခ်င္တုံး ..."
"ဘာလုပ္လို႔ ရမွာလဲကြ"
"ဒါဆိုလဲ အခ်ိန္ကုန္ခံၿပီး ဘာလို႔ ေျပာေနေသးလဲ။ ကဲ ... သြားၾကစို႔"
ရင္ထဲမွာ မရွင္းမရွင္းနဲ႔ပဲ လူခ်င္းခြဲ ခဲ့ၾကတယ္။ ဆူးေလကားဂိတ္ မွတ္တိုင္မွာ ကားေစာင့္ရင္း စီးကရက္နဲ႔ သၾကားလံုးေတြကို ဗန္းကေလးနဲ႔ လြယ္ၿပီး ေရာင္းေနတဲ့ ကေလးငယ္ တစ္ေယာက္ကို ေတြ႔ေတာ့ မလိုအပ္ေသးဘဲနဲ႔ အေတာ္မ်ားမ်ားေလး အားေပးလိုက္မိတယ္။ ဆူးေလကေန စီးလာတဲ့ ၃၈ အျမန္ကားေလးဟာ ပုစြန္ေတာင္စာတိုက္ မွတ္တိုင္မွာ အေတာ္ၾကာၾကာ ရပ္ၿပီး လူေစာင့္ေနတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ေက်ာျပင္ကို တစ္စံုတစ္ေယာက္က လက္သည္းနဲ႔ လာကုတ္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ လွည့္ၾကည့္ၿပီး လက္ခါျပ လိုက္တယ္။
အဲဒီမွတ္တိုင္ ေရာက္ရင္ အျမဲတမ္း ျမင္ေနက် သြားေခါေခါနဲ႔ ပိန္ေျခာက္ေျခာက္ လူတစ္ေယာက္။ ဦးေႏွာက္ ပံုမမွန္ဘူး။ သူ႔ရဲ႕ စပ္ျဖဲျဖဲ မ်က္ႏွာႀကီးနဲ႔ ဗိုက္ဆာလို႔ ဗိုက္ဆာလို႔လို႔ ေအာ္ေျပာၿပီး လူေတြကို လက္နဲ႔ကုတ္ ပိုက္ဆံ ေတာင္းေနက်။ ကြၽန္ေတာ္က လက္ခါျပေတာ့ ကြၽနိေတာ့္ေဘးက တစ္ေယာက္ဆီ ေရာက္သြားတယ္။ အဲဒီလူဆီကလည္း မရွိဘူးဆိုတဲ့ အသံ ထြက္လာတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာ ကြၽန္ေတာ္ ထိုင္ေနတဲ့ ညာဘက္အျခမ္းဆီ ကူူးၿပီး တစ္ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္ ...။ အားလံုးဆီက မရွိဘူး ... မရွိဘူးဆိုတဲ့ အသံေတြ တန္းစီၿပီး ထြက္လာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ဝမ္းသာသြားတယ္။ အျမဲတမ္းသာ ဒီလိုဆို ဒီေကာင္ ဘာခံႏိုင္မွာလဲ။ ကြၽန္ေတာ္ ေက်ေက်နပ္နပ္နဲ႔ မွတ္မွတ္ရရ အဲဒီေကာင္ရဲ႕ မ်က္ႏွာကို လွမ္းအကဲခတ္ လိုက္တယ္။ ဒီေကာင္ နည္းနည္းေတာ့ စိတ္ပ်က္ သြားမွာပဲေပါ့။
သူကလည္း ကားေနာက္ေပါက္ နားကေနၿပီး ကြၽန္ေတာ္တို႔ အားလံုးကို ရပ္ၿပီး ေငးၾကည့္ေနတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္ ထင္သလို စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ ပံုစံနဲ႔ မဟုတ္ဘူး။ ေနာက္ၿပီး ပိုက္ဆံ မရလို႔ ရန္ေစာင္ေနတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးလည္း မဟုတ္ဘူး။ သူ႔ၾကည့္ပံုက ကြၽန္ေတာ္တို႔ အားလံုးကို သနားက႐ုဏာ သက္ေနတဲ့ ပံုမ်ိဳး။ ဟုတ္တယ္။ ဟုတ္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို သနားေနတဲ့ မ်က္လံုးေတြနဲ႔ ၾကည့္ၿပီး ေခါင္းေလး တညိတ္ညိတ္နဲ႔ ပါးစပ္ကလည္း ညည္းလိုက္ေသးတယ္။
"ဪ ... မရွိၾကပါလားေနာ္" တဲ့။
⬜
သန္းျမင့္ေအာင္
Credit to ေသာၾကာႀကိဳက္ေသာစာစုမ်ား
Crd*-ျမန္မာဝတၳဳတိုမ်ား
No comments:
Post a Comment