စုိင္းစိုင္းရဲ႕ Birthday show ေတြက တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ ပိုပုိေအာင္ျမင္လာတယ္။ ပရိသတ္က ပိုမ်ားလာတယ္။ စဥ္းစားၾကည္႕မိတယ္၊ သီခ်င္းေတြကလည္း ဒါပဲ၊ ႏွစ္တုိင္း အသစ္ထြက္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါနဲ႕ေတာင္ ပရိသတ္က ပိုပုိမ်ားလာတာ သူ႕ရိႈးက ဘာထူးျခားေနလို႕လဲ။
သတိထားမိတဲ့တစ္ခ်က္က စုိင္းစိုင္းရဲ႕ Network ဟာ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ ပုိပုိက်ယ္လာတယ္ ဆုိတာပဲ။ သူ႕ပြဲမွာ ပါ၀င္ေပးတဲ့ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ေတြက နယ္ပယ္ ပုိစံုစံုလာတယ္။ ပုိပုိျပီးလည္း ဆရာက်သူေတြ ျဖစ္လာတယ္။ စပြန္ဆာကုမၸဏီေတြကလည္း ပုိပုိျမင့္လာတယ္။ အႏုပညာတန္ဖိုးအရ သိပ္မထူးျခားလွေပမဲ့ နည္းပညာေတြကေတာ့ သူ႕ရိႈးမွာ ပိုပုိပါ၀င္လာတယ္။ Drone ေတြ သံုးတယ္။ လက္မွတ္ကအစ သူမ်ားနဲ႔ မတူဘူး။ ခုေနာက္ဆံုးဆုိ ကုိဉာဏ္က်ယ္ေစတို႕နဲ႕ Animation video ပါ လုပ္ထားေသးတယ္။ Chat bot ကုိသံုးျပီးလည္း ပရိသတ္ေတြ ကုိယ္တုိ္င္ ပါ၀င္လို႕ရတဲ့ ဇာတ္လမ္းဆုိလား လုပ္လုိက္ေသးတယ္။
ဒါေတြဟာ ကမာၻနဲ႕ယွဥ္ရင္ ဘာမွမဟုတ္ပါဘူး ဆုိေတာင္ ျမန္မာႏုိင္ငံက လုပ္သမွ် ရိႈးပြဲေတြထဲမွာတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး အဆင့္ျမင့္တယ္ ေျပာရမယ့္ အခ်က္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ စုိင္းစို္င္းရိႈး ဆုိေပမဲ့ ေနာက္ကြယ္မွာ လူအမ်ားၾကီးက ပံ့ပုိးေပးထားတာ။ ဒီလူေတြရဲ႕ အားကို အျပည္႕အ၀ ရေနေတာ့ သူ႕ရိႈးပြဲက ပိုပိုျပီး ေအာင္ျမင္လာတာေပါ့။ ဒါေတာင္ ရိႈးပြဲျပင္ပက Digital marketing နဲ႕ ပတ္သက္လို႕ ကူညီေပးေနသူေတြ၊ စပြန္ဆာစာခ်ဳပ္ေတြ ခ်ဳပ္တဲ့အခါ အၾကံေပးတဲ့ ေရွ႕ေနေတြ မပါေသးဘူး။
အဲ့လို သူ႕ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈကို ေတြ႕တုိင္း Network ရဲ႕ အေရးပါမႈကို ပိုပိုျပီး လက္ခံလာမိတယ္။ ဒီပုိ႕စ္ေလးမွာေတာ့ အဲလို Network တည္ေဆာက္ဖုိ႕ စဥ္းစားမိတဲ့ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ကုိ ေရးျပခ်င္တယ္။
၁။ Networking နဲ႕ Branding ဟာ ခ်ိတ္ဆက္ေနတယ္
တကယ္ေတာ့ အလုပ္ေတြ တြဲလုပ္ၾကတယ္ဆုိတာ ခ်စ္လို႕ခင္လို႕ မဟုတ္ဘူး။ AYA က စိုင္းစိုင္းခမ္းလိႈင္ကုိ စပြန္ဆာေပးတာ ခ်စ္လို႕ မဟုတ္ဘူး။ သူ႕ပြဲမွာ ၀င္ပါလိုက္ရရင္ေတာ့ ငါတုိ႕အတြက္ အက်ိဳးရွိမယ္ ယူဆတဲ့အတြက္ ၀င္ပါတာ ျဖစ္တယ္။ အဲ့လုိပဲ၊ G-Fatt မုိ႕ Frenzo က တင္ေပးတာေပါ့။ ေက်ာ္ေက်ာ္နႏၵကိုေတာ့ ခင္လို႔ဆုိၿပီး ဘယ္တင္ေပးပါ့မလဲ။
ျပီးခဲ့တဲ့ ၇ ရက္ေန႕က ကၽြန္ေတာ္ ပြဲတစ္ခု လုပ္တယ္။ အဲဒီမွာ ဆရာမဂ်ဴးကုိ ခ်စ္လို႕၊ မထက္ရည္ကုိ ခင္လို႕၊ ေအးခ်မ္းမိုးနဲ႕ ရင္းႏွီးလို႕သက္သက္ သူတို႕ကို ဖိတ္ခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။ သူတုိ႕နဲ႕သာ ဆုိရင္ေတာ့ ငါ့ပြဲေလး အဆင္ေျပေအာင္ျမင္မွာပဲ ယံုၾကည္လို႕သာ ဖိတ္ခဲ့တာ။ ေျပာရရင္ သူတို႕ရဲ႕ Brand image ေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။
တကယ္ေတာ့ အဆက္အသြယ္ဆုိတာ စကားသြားေျပာတုိင္း ရလာတာ မဟုတ္ဘူး။ ကုိယ္ ဘယ္လိုလူလဲ ဆုိတာကုိ ယံုၾကည္ေတာ့မွသာ ခ်ိတ္ဆက္ၾကမွာ။ Everyone communicates, Few connects တဲ့။ ဒါေၾကာင့္ အဆက္အသြယ္ အေရးၾကီးတယ္ဆုိလုိ႕ လူတကာနဲ႕ လိုက္ေတြ႕၊ ႏႈတ္ဆက္၊ Business card ေတြ ဖလွယ္ရံုနဲ႕ မျပီးသြားပါဘူး။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္လည္း ေသခ်ာတည္ေဆာက္ဖုိ႕ လုိလိမ့္မယ္။ လူတကာက အလုပ္တြဲလုပ္ခ်င္တဲ့၊ ကၽြမ္းက်င္တဲ့၊ စိတ္ခ်ယံုၾကည္ရမႈ ရွိတဲ့သူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေအာင္ ေနဖုိ႕လိုမယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဆက္အသြယ္မ်ားခ်င္ရင္ ေတာ္ေအာင္ ၾကိဳးစားပါလို႕ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
၂။ ေျပာတတ္ဆုိတတ္ ေပါင္းသင္းတတ္မွ ရမွာလား
အဲ့လုိ Network အေရးၾကီးတယ္ ဆုိေတာ့ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး ေကာင္းတဲ့သူေတြ ေျပာတတ္ဆုိတတ္သူေတြက ျပႆနာ မရွိဘူး။ Introvert လို႕ ေခၚတဲ့ အံု႕ပုန္းသမားေတြက် ျပႆနာ ျဖစ္ျပီ။
ကၽြန္ေတာ္ဆိုလည္း Introvert လို႕ ေျပာလုိ႕ရတယ္။ တအားၾကီး လူေၾကာက္တာမ်ိဳး မဟုတ္ေပမဲ့ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ တစ္ေယာက္တည္း ေနခ်င္တဲ့သူမ်ိဳး။ အျပင္သိပ္မထြက္တတ္ဘူး။ ဘားေတြ ဆုိင္ေတြဆုိလည္း ထုိင္ေလ့မရွိဘူး။ လူမ်ားမ်ားရွိတဲ့ ေနရာဆုိ စိတ္က်ဥ္းၾကပ္တယ္။ ရင္းႏွီးတဲ့လူေလာက္နဲ႕သာ စကားမ်ားမ်ားေျပာတာ။ အဲ့လိုလူမ်ိဳးေတြကေရာ အဆက္အသြယ္ ဘယ္လုိရွာမလဲ။
ဒီအတြက္ က်ေနာ့္အေၾကာင္း နည္းနည္းေဝမွ်ခ်င္တယ္။
လက္ရွိ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ရွိေနတဲ့ အဆက္အသြယ္ေတြ၊ ကၽြန္ေတာ္နဲ႕ အလုပ္တြဲလုပ္ေန၊ တြဲလုပ္ဖူးတဲ့သူေတြ၊ ကၽြန္ေတာ့္ကို အက်ိဳးျပဳေနတဲ့သူေတြရဲ႕ ၉၅ ရာခုိင္ႏႈန္းေလာက္ဟာ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႕ တကူးတက သြားခ်ိတ္ဆက္ခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။ Social media က တစ္ဆင့္ပဲ အဆက္အသြယ္ေတြ ရလာၾကတာ။
Power of Passion က ဆရာႏွစ္ေယာက္နဲ႕ဆုိ ဒီသင္တန္းမလုပ္ခင္က ခင္မင္ရင္းႏွီးခဲ့သူေတြ မဟုတ္တဲ့အျပင္ လူခ်င္းေတာင္ တစ္ၾကိမ္တစ္ခါမွ ဆံုဖူးခဲ့တဲ့သူေတြ မဟုတ္ဘူး။ ဒါျဖင့္ ဘာလို႕ အဲ့ေလာက္ လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႕ အလုပ္လုပ္ျဖစ္ခဲ့တာလဲ။
ေျပာရရင္ Digital branding ေၾကာင့္ပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္ကို သတိထားမိတဲ့အတြက္ ကုိသူရိန္က လာခ်ိတ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႕ ကုိသူရိန္က သြားေတြ႕တဲ့အခါမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ႏွစ္ေယာက္အေၾကာင္းကို Social media ကတဆင့္ သိေနေတာ့ ကုိဇင္ေဇက အလြယ္တကူ ေခါင္းညိမ့္လိုက္တယ္။ ဒီလုိနဲ႔ Power of Passion ျဖစ္လာခဲ့တယ္။
အဲဒီအေတြ႕အၾကံဳမ်ိဳး ကုိဇင္ေဇကုိယ္တုိင္လည္း ေျပာဖူးတယ္။ Samsung က Digital Marketing Manager ကုိအဲလက္စ္ခုိင္လည္း ပြဲတစ္ခုမွာ ေျပာဖူးတယ္။ သူတို႕ကလည္း ကၽြန္ေတာ့္လို Introvert ေတြ ျဖစ္ၾကတာကုိး။
အဆက္အသြယ္က လိုတယ္။ အေရးလည္းၾကီးတယ္။ တစ္ဖက္မွာလည္း ကုိယ္က Introvert ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီေတာ့ အသံုးခ်စရာက Social media ပဲ က်န္ေတာ့တယ္။ ဒီအေပၚမွာ နာမည္တည္ေဆာက္တယ္။ အဲဒီအခါ သတိထားမိသူေတြ မ်ားမ်ားလာျပီး လာခ်ိတ္ဆက္ၾကတယ္။ အဆက္အသြယ္ေတြ ရလာတယ္။ ကုိယ္က သြားခ်ိတ္ဆက္ရင္လည္း အလြယ္တကူ လက္သင့္ခံၾကတယ္။ ဒီလုိနဲ႕ပဲ အလုပ္ေတြ မ်ားမ်ားစားစား လုပ္လာႏုိင္ခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ အႏွစ္ျပန္ခ်ဳပ္ရရင္ Network က်ယ္ခ်င္တယ္ဆုိ Branding ႏွစ္မ်ိဳးကို မွတ္ထားပါ။
နံပါတ္တစ္ Professional branding
လူေတြဟာ အလုပ္တြဲလုပ္တဲ့အခါ ခ်စ္လို႕ ခင္လို႕ တြဲမလုပ္ပါဘူး။ သနားလို႕လည္း အလုပ္ေခၚမေပးပါဘူး။ ကုိယ့္ရဲ႕ အရည္အခ်င္းကို စိတ္ခ်ယံုၾကည္တယ္ ဆုိေတာ့မွသာ တြဲလုပ္မွာပါ။ ဆယ္လီ ျဖစ္စရာ မလိုဘူး။ လူသိမ်ားစရာလည္း မလိုဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကုိယ့္သက္ဆုိင္ရာ နယ္ပယ္မွာ တခုခု လိုအပ္လာတုိင္း ကိုယ့္ကုိ အရင္ဆံုး သတိရေအာင္ လုပ္ထားႏုိင္ဖုိ႕ေတာ့ လိုတယ္။ ဒီအတြက္ ပညာရပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ကၽြမ္းက်င္ပုိ္င္ႏုိင္ဖုိ႕ လိုမယ္။ Reliable ျဖစ္ဖို႕ လိုမယ္။
ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ Digital branding
ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ဟာ လူတုိင္းနဲ႕ လုိက္မေတြ႕ႏုိင္ပါဘူး။ Networking party တုိင္းကိုလည္း တက္မေနႏုိင္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ အဆက္အသြယ္ မ်ားမ်ားရဖုိ႕ Digital media ကုိ အသံုးခ်တတ္ဖုိ႕လိုတယ္။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ Introvert ေတြအတြက္ေပါ့။ လူေတြနဲ႕ သြားမခ်ိတ္ဆက္ႏိုင္ေတာ့ သူတို႕ လာခ်ိတ္ဆက္ေအာင္၊ သတိထားမိေအာင္ပဲ ၾကိဳးစားရေတာ့မွာ။
အဆုိေတာ္လို ကုိယ့္သီခ်င္းကုိယ္ဆုိေနရင္ ရတာပဲ လို႕ ထင္ရတဲ့ အလုပ္မ်ိဳးမွာေတာင္ ၾကီးၾကီးမားမား ေအာင္ျမင္မႈရခ်င္ရင္ Network က်ယ္ဖို႔ သိပ္အေရးၾကီးပါတယ္။ လူဟာ ကုိယ္တစ္ေယာက္တည္းနဲ႕ အရာအားလံုးကို မစြမ္းေဆာင္ႏုိင္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ အဆက္အသြယ္ စုပါ။ တစ္ဖက္မွာလည္း ကုိယ္ဟာ တစ္ျခားသူေတြ ဆက္သြယ္ခ်ိတ္ဆက္ခ်င္ေလာက္တဲ့ လူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေနေအာင္ ၾကိဳးစားဖို႕ လိုပါလိမ့္မယ္။
ေဒါက္တာ ျဖိဳးသီဟ
၁၀.၄.၂၀၁၉
No comments:
Post a Comment