(၁)
ေဝးေဝးဆီက လြင့္လာေသာ သံေခ်ာင္းေခါက္သံသည္ သူ႔ရဲ႕ မၿငိမ္မသက္ လႈပ္ရွားေနေသာ စိတ္ႏွလံုးကို ပို၍လႈပ္ခတ္ေစသည္။ ႏွစ္ခ်က္တီးသြားျပန္ၿပီ။ တစ္ေရးမွ မေပ်ာ္နိုင္ေသးေသာသူ႔မ်က္လံုးမ်ားက စပ္ဖ်ဥ္းေၾကာင္စီေနသည္။ ႏွလံုးခုန္သံ တဒိတ္ဒိတ္သည္ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ေနေသာ ညမွာေတာ့ သူ႔အတြက္ က်ယ္ေလာင္လြန္းသည္ ထင္ရ၏။ မနက္မိုးလင္းခ်င္လွၿပီ။ သူ႔
စိတ္ေတြ လႈပ္ရွားရလြန္းသည္။ မနက္က်ရင္ ဆိုသည့္အေတြးကို ေတြးမိတိုင္း သူ႔ႏွလံုးသားကတဆတ္ဆတ္ထခုန္သည္။ ကိုယ္ခႏၶာေပၚမွ သကၤန္းကို ေနာက္ဆံုးႏႈတ္ဆက္ျခင္းျဖင့္ ၾကည့္မိသည္မွာ ဘယ္ႏွႀကိမ္ေျမာက္ပါလိမ့္။ မနက္ျဖန္ဆို သူ လူထြက္ေတာ့မည္။ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္လံုးလံုးကိုယ္ေပၚမွာ လႊမ္းျခံဳလာခဲ့ေသာ ထိုသကၤန္းကို သူ အၿပီးအပိုင္ စြန္႔ခါြရေတာ့မည္။ ထိုအေတြးက
သူ႔ကို စိတ္လႈပ္ရွားေစသည္။ အနာဂတ္ကို ေမွ်ာ္ေတြးၾကည့္မိေတာ့ ဘာမွ မေသခ်ာ မေရရာေသး။ သို႔ေပမယ့္ သူ႔မွာ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိသည္။ အိပ္မက္ရွိသည္။ လူ႔ဘဝထဲမွာ သူ လုပ္ခ်င္ေသာ
အရာေတြရွိေနေသးသည္။ ဒါေတြကို ေတြးၾကည့္လိုက္ေတာ့ စြန္႔စားခန္းတစ္ခုလိုပင္ စိတ္ႏွလံုး ပူေႏြးလႈပ္ခတ္ရေလသည္။
" ကိုယ္ေတာ္..ေသခ်ာစဥ္းစား ဆံုးျဖတ္ၿပီးၿပီလား။ ျပန္စဥ္းစားပါဦး။ အသက္ ရွစ္ႏွစ္ကတည္းက သကၤန္းစည္းလာခဲ့တဲ့ ငယ္ျဖဴေလ..။ ခုမွ လူထြက္လို႔ ျဖစ္ပါ့မလား။ "
ဆရာေတာ္၏ အသံက နားထဲမွာ စိမ့္ဝင္လာေတာ့ သူ႔မ်က္လႊာကိုခ်ကာ ေခါင္းကိုနာနာညိတ္ျပခဲ့မိသည္။ ဆရာေတာ္ တားျမစ္လိုက္မွာကိုလည္း စိုးရိမ္ရေသးသည္ မဟုတ္လား။
" တင္ပါ့ဘုရား..တပည့္ေတာ္ ဆံုးျဖတ္ၿပီးပါၿပီ ဘုရား.."
" ရဟန္းတစ္ပါး လူထြက္လိုက္ရင္ လူ႔ေလာကထဲမွာ ဘဝအာမခံခ်က္မ်ားရွိႏိုင္မယ္ထင္လို႔လား ကိုယ္ေတာ္.."
"တပည့္ေတာ္မွာ အိပ္မက္ရွိပါတယ္ ဘုရား။ တပည့္ေတာ္လုပ္ခ်င္တဲ့ အလုပ္ေတြက လူဘဝနဲ႔မွ လုပ္ဖို႔ သင့္ေတာ္မွာမို႔ပါ ဘုရား.."
ဆရာေတာ္၏ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ျဖစ္ေနမည့္ မ်က္ႏွာေတာ္ကို ေမာ္မဖူးဝံ့ဘဲ လက္စံုမိုးလ်က္သာ ေခါင္းငံု႔ထားလိုက္သည္။
" ေအးေလ..ဆံုးျဖတ္ၿပီးလို႔ တားမရလည္း ကိုယ္ေတာ့္ဘဝနဲ႔ ကိုယ္ေတာ္ေပါ့ေလ။ မနက္ျဖန္
လူဝတ္လဲတာေပါ့.."
ဆရာေတာ္ အမိန္႔ရွိလိုက္ခ်ိန္ကစၿပီး သူ႔ရင္ထဲမွာ လိပ္ျပာကေလးေတြ တဖ်တ္ဖ်တ္ ေတာင္ပံခတ္ေနသလို တလွပ္လွပ္ရင္ခုန္ခဲ့ရသည္။ ညအိပ္ရာဝင္ခ်ိန္ကစၿပီး တလူးလူးတလိမ့္လိမ့္ျဖင့္
အိပ္စက္မေပ်ာ္ရွိရကာ မနက္မိုးလင္းခ်ိန္ကို တေမွ်ာ္ေမၽွာ္ရွိရသည္။ ဆရာေတာ္ ႏွေျမာမည္ဆိုလည္း ႏွေျမာစရာပါ။ သူ႔ရဲ႕ ငယ္ျဖဴဘဝကို ျပန္ေမွ်ာ္ေငးၾကည့္မိေတာ့ ျဖတ္သန္းလာခဲ့ရသည့္
ကိုရင္ဘဝ..ရဟန္းဘဝ..စာသင္သားဘဝ..ဓမၼာစရိယေအာင္ျမင္ခဲ့ေသာ ရဟန္းဘဝ..စာခ်ရဟန္းဘဝ စေသာပံုရိပ္တို႔သည္ အာရံုမွာ တဖ်တ္ဖ်တ္ ေပၚလြင္လို႔လာသည္။ အတိတ္သည္ ႐ုပ္ရွင္တစ္ကားသဖြယ္ တစ္ကြက္ၿပီးတစ္ကြက္..ပိတ္ကားထက္တြင္ ျပန္ျမင္ရသလို သူ ျပန္ျမင္လာမိသည္။
(၂)
သူ သကၤန္းစစည္းျဖစ္ခဲ့ခ်ိန္မွာ သူ႔အသက္ ရွစ္ႏွစ္သားအရြယ္ျဖစ္သည္။ ရြာမူလတန္းေက်ာင္းမွာႏွစ္တန္းေျဖၿပီးခိ်န္မွာ အဘြားက သူ႔လက္ကိုဆြဲ၍ ရြာဦးဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းဆီသို႔ လိုက္ပို႔ကာ ကိုရင္ဝတ္ေပးလိုက္သည္။ မိဘႏွစ္ပါး မရွိေတာ့ခ်ိန္ကစၿပီး အဘြားသည္သာ သူ႔ဘဝရဲ႕ အားကိုးရာေရႊေတာင္ႀကီး သဖြယ္။ အဘြား စိတ္တိုင္းက် အဖြားအလိုက် သူ ကိုယ္ရင္ဝတ္ခဲ့ရပါသည္။ ကိုရင္ေလးကို ျပံဳးမိန္႔မိန္႔ႀကီး ေငးၾကည့္ေနခဲ့ေသာ အဘြား၏မ်က္ဝန္းမ်ားက ၾကည္ႏူးပီတိ အျပည့္..။ လက္အုပ္ကေလးခ်ီကာ
" အမေလးေတာ္ ..ကိုရင္ေလးက ၾကည္ညိဳဖို႔ေကာင္းလိုက္တာ..တကယ့္ သိကၡာေတာ္ရဆရာေတာ္ႀကီးက်ေနတာပဲ...။ လူမထြက္နဲ႔ေတာ့..တစ္သက္လံုးသာဝတ္ေတာ့ ကိုရင္.."
ဟူေသာစကားကို အဖြားႏႈတ္မွ မၾကာခဏၾကားခဲ့ရသည္။ ထိုသို႔ အေျပာခံရတိုင္းလည္း သူ႔မွာေအာင့္သက္သက္ႏွင့္ ခြန္းတုန္႔မျပန္ႏိုင္ဘဲ ႏႈတ္ဆိတ္ကာၿငိမ္သက္ေနခဲ့ရသည္။ သူ႔ဘဝကို သူမွ မပိုင္ဘဲ။ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္စြမ္းရွိေသာ အရြယ္လည္းမဟုတ္ေတာ့ အဘြားသေဘာက် ကိုရင္ဘဝႏွင့္လူျပန္မထြက္ရေတာ့ဘဲ ေက်ာင္းေတြျပန္ဖြင့္ေတာ့ သံုးတန္းႏွင့္ ေလးတန္းကို သကၤန္းဝတ္ျဖင့္သာတက္ခဲ့ရပါသည္။ တျခားကေလးေတြနဲ႔ ေဆာ့ကစားေတာ့လည္း ကိုရင္ဝတ္ႏွင့္သာပင္။
ေလးတန္းေအာင္ၿပီး သူ႔သူငယ္ခ်င္းေတြ ငါးတန္းတက္ခ်ိန္မွာေတာ့ သူ႔မွာ ကိုရင္ဝတ္ႏွင့္မို႔ ငါးတန္းဆက္တက္ခြင့္မရေတာ့ပါ။ အလယ္တန္းေက်ာင္းက သကၤန္းဝတ္ျဖင့္ တက္ခြင့္မေပးပါ။သူ႔စိတ္တြင္းဆႏၵအရင္းအမွန္က ေက်ာင္းစာကို ဆက္သင္ခ်င္သည္။ သူငယ္ခ်င္းေတြဆီကေန စာအုပ္ေတြငွားၿပီး ဖတ္ၾကည့္ရသည္။ ျမန္မာစာ စာအုပ္ထဲမွ " သူရဲေျခာက္သည္ဆိုေသာ အိမ္ျကီး .." စေသာ စိတ္ဝင္စားစရာ စာေတြကို ဆက္သင္ခ်င္သည္။ အဘြားက သာသနာ့ေဘာင္မွာသာ သူ႔ကို ျမင္ေတြ႕လိုခဲ့သည္။ ကိုရင္ဘဝကို မစြန္႔ရေတာ့ဘဲ အတန္းပညာကိုသာ စြန္႔လႊတ္လိုက္ရကာ ဘုုန္းႀကီးစာေတြသာ သင္ခဲ့ရပါသည္။ အဘြားကလည္း..
"လူမထြက္ပါနဲ႔ေတာ့ ကိုရင္ရယ္..ရဟန္းသာ ဆက္ဝတ္လိုက္ပါေတာ့.."
ဟု ယတိျပတ္ ဆံုးျဖတ္ေပးခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္က ဘဝရဲ႕ အေရးပါေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ဆယ္ႏွစ္သားအရြယ္ကေလးတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ သူ မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ခဲ့သလို ဆံုးျဖတ္ခြင့္လည္းမရွိခဲ့ပါ။ ပညာသင္ခ်င္စိတ္ကို ေမ့ေမ့ေဖ်ာက္ေဖ်ာက္ထားခဲ့ရေသာ္လည္း သူငယ္ခ်င္းေတြဆီကေန စာအုပ္ေတြ ငွားဖတ္မိတိုင္း အတန္းပညာသင္ခ်င္စိတ္ေတြက သူ႔ရင္ထဲမွာ ႏိုးၾကားခဲ့ပါသည္။
ဆယ့္ငါးႏွစ္သားအရြယ္မွာေတာ့ သူ ရန္ကုန္စာသင္တိုက္သို႔ ေရာက္ခဲ့ရသည္။ စာသင္သား ႏွစ္ရာေက်ာ္ေလာက္ရွိေသာ စာသင္တိုက္တြင္ သူ ပထမငယ္တန္းအတြက္ စာေတြဆက္သင္ရသည္။ ကိုရင္ပ်ိဳအရြယ္ကေလးမွာ သူစိတ္ဝင္စားခဲ့တာက ကဗ်ာေတြ..သီခ်င္းေတြႏွင့္..ဂစ္တာ သင္ခ်င္ခဲ့ျခင္းတည္း။ သူ႔ရဲ႕စိတ္ကူးအိပ္မက္ကေလးသည္ သူ႔ရင္ထဲတြင္ ရွင္သန္ႏိုးၾကားစျပဳခဲ့ပါသည္။ သူ႔အိပ္မက္က သီခ်င္းေရးဆရာဘဝ..အႏုပညာသမားဘဝတည္း။ ဂစ္တာတီးခ်င္စိတ္..သီခ်င္းေရးခ်င္စိတ္ကလည္း ႏွလံုးသားကို နွိုးဆြခဲ့သည္။ ဆြမ္းခံေနက်အိမ္မွ ဒကာမႀကီးရဲ႕ သား သူႏွင့္အရြယ္မတိမ္းမယိမ္း ဒကာေလးတစ္ေယာက္ကို ကပ္ကာ အကူအညီေတာင္းရသည္။ ဒကာေလးက ပထမေတာ့ မသင္ေပးခ်င္။
" ကိုရင့္ကို ဂစ္တာတီးသင္ေပးရင္ တပည့္ေတာ္ ငရဲႀကီးမွာေပါ့ဘုရား.."
ဟုျငင္းသည္။ သူ အထပ္ထပ္အခါခါ ေတာင္းဆိုခဲ့ရသည္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဒကာေလးက သူ႔ကို ဂစ္တာတီးနည္း ခိုးသင္ေပးခဲ့သည္။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ သူ ဂစ္တာတီးတတ္ခဲ့သည္။ သီခ်င္းေတြ ေရးခဲ့သည္။ သီခ်င္းစာအုပ္..ကဗ်ာစာအုပ္ ..ဝတၳဳစာအုပ္ေတြအေပၚကေန ဝိနည္းအေျဖ သဒၵါအေျဖ ဆိုေသာ စကၠဴကပ္ၿပီး စာအုပ္အဖံုးဖံုးကာ စာေတြ ခိုးဖတ္ခဲ့ဖူးသည္။ ဆရာႏိုင္ဝင္းေဆြရဲ႕ ေႏြတစ္ည ကို ႏွစ္သက္လြန္း၍ သံုးႀကိမ္တိုင္တိုင္ ဖတ္ခဲ့ဖူးသည္။ ဆရာမႀကီး ၾကည္ေအး၏ ကဗ်ာေတြကို အႀကိမ္ႀကိမ္ဖတ္ကာ အလြတ္ရခဲ့သည္။ ဆရာႀကီး တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္၏ သူငယ္ခ်င္းလို႔ပဲ ဆက္၍ေခၚမည္ ခိုင္ ဝတၳဳထဲက ခိုင့္ကို သနားလြန္းသျဖင့္ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ရွိ လြမ္းေစတီအထိပင္ ေရာက္ေအာင္ သြားၾကည့္ခဲ့ဖူးသည္။
အဲ့ဒီလို အႏုပညာကိုျမတ္နိုးေသာ ႏွလံုးသားႏွင့္ စာေတြ ကဗ်ာေတြ ခိုးဖတ္ရင္းကပင္ ပထမငယ္တန္း..ပထမလတ္..ပထမႀကီးတန္းကို ေအာင္ျမင္ခဲ့ရပါသည္။ လြယ္လြယ္ကူကူႏွင့္ေအာင္ျမင္ခဲ့ရတာေတာ့ မဟုတ္ပါ။ သဒၵါက်မ္းမွာ ႐ုပ္တြက္၍ မရသျဖင့္ ဆရာေတာ္က ေက်ာျပင္ကို ႀကိမ္ႏွင့္႐ိုက္ျခင္းကိုလည္း ခံရသည္။ ညဘက္ မီးပိတ္ၿပီး သၿဂႋဳဟ္ သ႐ုပ္ခြဲတဲ့အခါ စာေမးလို႔မေျဖႏိုင္တဲ့အခါ စိတ္ႀကီးေသာ ဆရာေတာ္က ေျပးကန္လွ်င္ ဗိုက္ကိုမထိေအာင္ လက္ႏွစ္ဖက္ျဖင့္ႀကိဳကာခဲ့ရတာကိုလည္း မွတ္မွတ္ရရရွိခဲ့ရသည္။ ဒါေတြဟာ သူျဖတ္သန္းခဲ့ေသာ ကိုရင္ဘဝထဲမွာ သူ႔အိပ္မက္ကို ရွာေတြ႕ခဲ့ရျခင္းပါပဲ။
*********************
(၃)
ဓမၼာစရိယအတြက္ သီလကၡန္က်မ္းကို က်က္မွတ္ေနခ်ိန္မွာ..သူ သီခ်င္းေတြေရးဖို႔ စိတ္ကူးဉာဏ္ကြန္႔ျမဴးလို႔ ေကာင္းေနဆဲ။ သီခ်င္းအေရးေကာင္းသျဖင့္ အသက္၂၀ .. ၂၁ ႏွစ္..၂၂ ႏွစ္အရြယ္မွာ သံုးႏွစ္ဆက္တိုက္ လံုးလံုးဓမၼာစရိယက်ေလသည္။ ၂၃ႏွစ္က်မွ သီလကၡန္က်မ္း ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါသည္။ ၂၄ႏွစ္ မွာေတာ့ စာကိုအာရံုပိုစိုက္ကာ အ႒သာလိနီက်မ္းကိုေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။ အသက္ ၂၄ႏွစ္မွာ ပါရာဇိကဏ္က်မ္းကို ေအာင္ျမင္ကာ သာသနဓဇ ဓမၼာစရိယဘြဲ႕ ရရွိခဲ့ပါသည္။
ဓမၼာစရိယေအာင္ၿပီးခ်ိန္မွာ စာသင္တိုက္မွာ စာခ်ရင္း သူသီခ်င္းေတြလည္း ဆက္ေရးၿမဲ။ သီခ်င္းေရးဆရာျဖစ္ခ်င္ေသာ အိပ္မက္ကို ဆက္မက္ဆဲ..။ စာသင္တိုက္မွာ ဆြမ္းလာကပ္ေလ့ရွိေသာ ဒကာ ဒကာမ မိသားစုေတြထဲမွာ ဂီတအႏုပညာေလာကက ေတးထုတ္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းပိုင္ရွင္ေတြႏွင့္ ၾကံဳဆံုရလွ်င္..သူ႔မ်က္ဝန္းေတြမွာ တဖိတ္လက္လက္ ရႊန္းေတာက္ရသည္။
" ဦးဇင္းက သီခ်င္းေရးရတာ ဝါသနာပါတယ္..။ သီခ်င္းေတြ ေရးထားေသးတယ္.."
ဟု ဖြင့္ဟဝန္ခံခ်င္စိတ္ေတြက ႏႈတ္ခမ္းဝအထိ ႐ုန္းႂကြလာတတ္ခဲ့သည္။ မသင့္ေတာ္ပါဘူးေလဆိုၿပီး ၿမိဳသိပ္လိုက္ရသည္မွာလည္း အခါခါပင္။ ရဟန္းဘဝနဲ႔ သီခ်င္းေရးဆရာ ဘာမ်ားအပ္စပ္လို႔တုန္း..ဟု မိမိဘာသာ ျပန္ထိန္းခ်ဳပ္ၿမိဳသိပ္ရပါသည္။
တစ္ခါတစ္ခါေတာ့လည္း လူဝတ္လဲလိုက္ခ်င္စိတ္ ေပၚလာမိပါသည္။ သူျဖစ္ခ်င္တဲ့ ေတးေရးဆရာဘဝကို ေလာကီနယ္ပယ္မွာသာ ရွာေဖြႏိုင္မယ္ မဟုတ္လား။ အဘြားသာ သက္ရွိထင္ရွားရွိေနေသးလွ်င္..
" ေပါက္ေပါက္ရွာရွာ ဦးဇင္းရယ္..ငယ္ျဖဴဘဝကတည္းက ဝတ္လာတာ..တစ္သက္လံုးသာ ဝတ္ပါ..လူမထြက္ခ်င္စမ္းပါနဲ႔.."
ဟု တားျမစ္မွာ အေသအခ်ာပင္။ ခုေတာ့ သူ႔ဘဝကို ခ်ယ္လွယ္ဆံုးျဖတ္ေပးမည့္ အဘြားလည္း မရွိေတာ့။ သူႏွင့္ ငယ္စဥ္က ေလးတန္းအထိ အတူတူေက်ာင္းတက္ခဲ့ေသာ သူငယ္ခ်င္းေတာင္စာသင္တိုက္မွာ ဆြမ္းလာကပ္ရင္းဆံုေတာ့ ျပန္ေျပာျပသည္မွာ..ေလာကီပညာ အင္ဂ်င္နီယာဘြဲ႕ရၿပီး ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းတစ္ခုမွာ အလုပ္ဝင္ေနၿပီဆိုပဲ။ အဲ့ဒီလိုၾကားမိေတာ့ သူ အားက်ရျပန္သည္။ သူ႔မွာက ဓမၼာစရိယဘြဲ႕ရၿပီး စာခ်ရဟန္းဘဝ..။ သူျဖစ္ခ်င္တာက အႏုပညာသမားတစ္ေယာက္ဘဝ။ ေလာကီအာရံုေတြက သူ႔ကို ျဖားေယာင္းေသြးေဆာင္မွ်ားယူစျပဳၿပီ။ ေတးေရးဆရာအိပ္မက္ကို မက္မက္စက္စက္ မက္ၿမဲ။
အသက္ ၂၅ႏွစ္ကစၿပီး စာခ်ရဟန္းဘဝႏွင့္ ၂၇ႏွစ္ထိတိုင္ေအာင္ စာသင္သားမ်ားကို စာပို႔ခ်ေပးခ့ဲသည္။ အထူးသျဖင့္ ပထမႀကီးတန္းအတြက္ သူကၽြမ္းက်င္ရာအလကၤာစာဝါကို ပို႔ခ်ေပးခ့ဲသည္။
ထိုႏွစ္ကာလေတြမွာ လူထြက္ခ်င္စိတ္ေတြ အႀကိမ္ႀကိမ္ေပၚေပါက္ခဲ့ရပါသည္။ ၂၈ႏွစ္အရြယ္မွာေတာ့ သူ႔ဆႏၵေတြကို ဆက္လက္ၿမိဳသိပ္ခ်ဳပ္တည္းႏိုင္ျခင္းငွာ မစြမ္းသာေတာ့သျဖင့္ လူဝတ္လဲဖို႔ ဆရာေတာ္ဆီမွာ ေလွ်ာက္ခဲ့ေတာ့သည္။ စစခ်င္းေတာ့ ဆရာေတာ္က သေဘာမတူပါ။ အႀကိမ္ႀကိမ္ တားျမစ္ပါေသးသည္။ ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္က်မွ စိတ္ေလွ်ာ့လိုက္သည့္ႏွယ္ မတားျမစ္ေတာ့ပါ။
ေဟာ..အခုေတာ့ မနက္မိုးစင္စင္လင္းၿပီဆိုလ်င္ သူ လူထြက္ခြင့္ရေတာ့မည္။ သူ႔အိပ္မက္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ ေနာက္မက်ေသးဘူး ထင္တာပါပဲ။ တစ္ညလံုး မအိပ္ရေသးသျဖင့္
သူ႔မ်က္လံုးေတြ က်ိမ္းစပ္ေနသည့္တိုင္ သူ႔ႏွလံုးခုန္သံကေတာ့ အခါမ်ားစြာကထက္ပို၍ ျမန္ဆန္လႈပ္ခတ္ေနသည္။ ဒီလိုႏွင့္ အာရံုတက္ခဲ့ေလၿပီ။
*********************
(၄)
အေရခြံတစ္ခုခြာခ်လိုက္သလို ခံစားလိုက္ရေသာ ခံစားခ်က္သည္ လူဝတ္လဲၿပီးခ်ိန္တြင္ သူ႔စိတ္ထဲတြင္ေပၚလာသည့္ ပထမဆံုးေသာ ခံစားခ်က္တည္း။ ဝမ္းနည္းသလိုလို.. ေပ်ာ္ရႊင္သလိုလို ..စိတ္လႈပ္ရွားသလိုလို ..ရွက္သလိုလို ...အျပစ္ရွိသလိုလို ...စေသာ ခံစားခ်က္ေပါင္းစံုသည္ သူ႔ရင္ထဲတြင္ ေရာယွက္ကြန္႔ျမဴးေနေသာ သက္တန္႔ေရာင္စဥ္ေတြသဖြယ္ အေရာင္အေသြး စံုလင္လွေပသည္။
ဆရာေတာ္၏ ဆံုးမသတိေပးစကားေတြကို ၾကားတစ္ခ်က္ မၾကားတစ္ခ်က္ မ်က္ႏွာတစ္ခုလံုးလည္း ေရာင္အမ္းေနသည့္ႏွယ္ ထူပူရွိန္းဖိန္းေနၿပီ။ ရဟန္းဘြဲ႕ေတာ္မွာ ရွင္သုမန ျဖစ္ေသာေၾကာင့္လူအမည္ကို သူ႔စိတ္ႀကိဳက္ အႏုပညာဆန္ဆန္ေလး ေျပာင္းခ်င္သည္။ အဘြားေပးခဲ့သည့္ သက္ပိုင္..ဆိုေသာ နာမည္ကို လူနာမည္အေနႏွင့္ ႏွစ္သက္ေသာ္လည္း ေတးေရးဆရာအမည္ကိုေတာ့ သက္တန႔္ ဟုေပးခ်င္သည္။ ခုေလာေလာဆယ္ ေနသားတက် မရွိသည္က လူ အဝတ္အစားေတြပင္။ ရွပ္အက်ႌေကာ္လံကတံုးအျဖဴႏွင့္ မဝတ္တတ္ဝတ္တတ္ ဝတ္ထားေသာပုဆိုးသည္ ပံုးပန္းမက်နဘဲ ကပိုက႐ိုရွိလွသည္။ သူကေတာ့ ကၽြတ္က်မွာကိုပဲ စိုးတထင့္ထင့္ျဖစ္ရသည္။
" လူ႔ဘဝ ဆိုတာ ရဟန္းဘဝနဲ႔ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ႀကီးဆန႔္က်င္တယ္ေနာ္ ဒကာသက္ပိုင္။ အစစ သတိေတာ့ မေလ်ာ့ေစနဲ႔။ ေနရာတကာ အလိုက္တသိရွိပေစ ၾကားလား။ လူ႔ဘဝမွာ...
လူကဘုန္းႀကီးစိတ္ေမြးေနရင္လည္းပတ္ဝန္းက်င္န႔ဲသဟဇာတမျဖစ္ဘူး..။ ဒီလိုပဲဘုန္းႀကီးကလူစိတ္ေမြးေနရင္လည္း အဆင္မေျပဘူး.."
ဆရာေတာ္၏ ဆံုးမစကားက နားထဲမွာ တဝဲလည္လည္ရွိသည္။ စာသင္တိုက္ကို ႏႈတ္ဆက္ခဲ့စဥ္မွာေတာ့ ႏွလံုးသားကို ဆြဲခါလိုက္သလို လွိုက္ခနဲ႔ဆို႔တက္လာကာ မ်က္ရည္ေဝ့သီရသည္။ မေန႔ကအထိ ရဟန္းတစ္ပါးျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း အခုေတာ့ သူ လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ့ၿပီ။ အခု ဘယ္သြားရမွာပါလိမ့္။ အိတ္ထဲမွာေတာ့ ခင္မင္ရင္းႏွီးခဲ့ေသာ ဒကာ ဒကာမ တခ်ိဳ႕၏ လိပ္စာေတြ ေရးမွတ္ထားေသာ မွတ္စု စာအုပ္ကေလးရွိသည္။ သူ အႏွစ္ႏွစ္အလလ ရင္ႏွင့္ရင္းကာ ေရးသားခဲ့ေသာ သီခ်င္းစာရြက္ေတြရွိသည္။
လူ႔ဘဝကို စတင္ေျပာင္းလဲလာျခင္း အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ပထမဆံုး ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ႀကီးကို ဖူးေျမႇာ္ခ်င္စိတ္ျဖစ္မိသည္။ စာသင္တိုက္ႏွင့္လည္း သိပ္မေဝးလွသျဖင့္ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္
ဘက္သို႔ ေလၽွာက္ခဲ့သည္။ လူေတြ လူေတြ..ဥဒဟို လႈပ္ရွား႐ုန္းကန္ေနၾကပါလား။ ရဟန္းဘဝတုန္းကေတာ့ ဒါေတြကို သတိမထားခဲ့မိသလိုပင္။ ဆြမ္းခံဖို႔ရယ္..ရဟန္းစာက်က္ဖို႔ရယ္..စာေမးပြဲ
ေအာင္ဖို႔ရယ္..ထိုအေတြးေတြသာ ေခါင္းထဲစိုးမိုးခဲ့သည္။ လူတစ္ေယာက္၏ ဘဝဆိုတာကို ေယာင္လို႔ေတာင္ ေတြးမၾကည့္ခဲ့မိ။ ရဟန္းဘဝႏွင့္ လူ႔ဘဝဆိုတာ စည္းတားထားခဲ့ၿပီးသား။ အခုေတာ့သူသည္ ျခားထားေသာ စည္းကို ေက်ာ္လြန္ခဲ့ၿပီ။ ေရွ႕ေလွ်ာက္ သူ႔ဘဝကို သူသာသာလွ်င္ တာဝန္ယူရေတာ့မည္။ ေအာင္ျမင္ျခင္း..ဆံုးရံႈးျခင္း..အရာရာသည္ သူႏွင့္သာ ဆိုင္သည္။
ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ႀကီးကို ဖူးေျမႇာ္ၾကည္ညိဳရင္း ေစတီေတာ္ကို တစ္ပတ္ပတ္ၿပီးခ်ိန္မွာေတာ့ဘုရားေပၚက ဆင္းလာခဲ့သည္။ အေရွ႕ဘက္မုခ္ေရွ႕သို႔ သူေရာက္လာခ်ိန္တြင္ ဘယ္ဆီစသြားရမည္မွန္း မေသခ်ာ မေရရာျဖစ္ေနဆဲ ကားတစ္စင္း သူ႔ေရွ႕တြင္ ရပ္သည္။ ကားမွန္တံခါးက်လာစဥ္ရင္းႏွီးေနခဲ့ေသာ မ်က္ႏွာတစ္ခုကို ျမင္လၽွင္ သူ ဝမ္းသာအားရျဖင့္ ႏႈတ္ဆက္ဖို႔ ေရွ႕တိုးလိုက္သည္။ စာသင္တိုက္မွာ ဆြမ္းလာကပ္ေနက် သူႏွင့္ခင္မင္ေနေသာ ဒကာမ တစ္ဦး။ သူ႔အျပံဳးသည္ တဝက္တပ်က္မွာ ရပ္တန္႔မင္သက္သြားရသည္မွာ ဒကာမဆီက ေမွ်ာ္လင့္မထားခဲ့မိေသာ တုန္႔ျပန္မႈေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ကားေပၚကေန သူ႔ကို ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္ၿပီးမွ ႏႈတ္ဆက္ေဖာ္ေလးေတာင္ မရဘဲ ကားကိုဆက္ေမာင္းသြားခဲ့ျခင္းတည္း။ ႐ုတ္တရက္ေတာ့ သူရွက္သြားကာ ရင္ထဲနင့္ခနဲျဖစ္သြား၏။ သကၤန္းႏွင့္ေလးျမတ္ၾကည္ညိဳဖြယ္ ရဟန္းဘဝတုန္းကေတာ့ ဒီဒကာမဟာ လက္အုပ္ကေလး တခ်ီခ်ီျဖင့္ အင္မတန္ ႐ိုေသက်ိဳးႏြံရွိခဲ့တာပါ။ လူထြက္ထြက္ခ်င္း ပထမဆံုးရလိုက္ေသာ အေတြ႕အၾကံဳက မယံုႏိုင္စရာတည္း။ သူ႔ကိုယ္သူ ျပန္ငံု႔ၾကည့္မိသည္။ ဘယ္အရာကမ်ား အထင္အျမင္ေသးစရာ ျဖစ္ေစပါသနည္း။ ကတံုးေျပာင္ေျပာင္မွာ ရွပ္အက်ႌႏွင့္ မဝတ္တတ္ဝတ္တတ္ ဝတ္ထားရေသာ ပုဆိုးစြန္ေတာင္ဆြဲႏွင့္ ေခၽြးသံရဲႊေသာမ်က္ႏွာဟာ အထင္ေသးအျမင္ေသးစရာ ျဖစ္ခဲ့ေလသလား။ ႏႈတ္မဆက္နိုင္ မေခၚမေျပာႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ေစသတဲ့လား။
ရွက္စိတ္လား..အားငယ္စိတ္လား သူမခြဲျခားႏိုင္ေသာ စိတ္တစ္မ်ိဳးက သူ႔ႏွလံုးအိမ္ကို လႊမ္းျခံဳသည္။ လူ႔ဘဝဆိုသည္မွာ တစ္ဘက္မ်က္ႏွာမွာ ဘာရွိေနမွန္း ႀကိဳတင္မွန္းဆ မျမင္ႏိုင္ေသာ စာမ်က္ႏွာေတြြခ်ည္းလား။
*********************
(၅)
လိပ္စာထဲကအတိုင္း သူႏွင့္ ခင္မင္ရင္းႏွီးေနေသာ ဒကာ၏ ဘာသာေရးမဂၢဇင္းတိုက္ဆီသို႔ ေရာက္ခဲ့သည္။ သူ႔စိတ္ကူးကေတာ့ ေနစရာေက်ာတစ္ေနရာစာ ရဖို႔ရယ္..စားစရိတ္အတြက္ အလုပ္ကေလးတစ္ခုု ရဖို႔ရယ္ျဖစ္ပါသည္။ လူ႔ဘဝမွာ ဒီႏွစ္ခုက ပင္မအသက္ေသြးေၾကာ မဟုတ္လား။
အယ္ဒီတာခ်ဳပ္နာမည္ကိုေမးလိုက္ၿပီး ဧည့္ခန္းတြင္ သူ ထိုင္ေစာင့္ေနရခ်ိန္သည္ တာ္ေတာ္ၾကာပါသည္။
" အစ္ကို..အယ္ခ်ဳပ္က မအားလို႔ပါ။ ထုတ္လုပ္သူနဲ႔ စကားေျပာေနလို႔ ၾကာမယ္တဲ့။ မွာစရာရွိတာ မွာထားခဲ့ပါတဲ့.."
" ဟိုေလ..ဒီတိုက္မွာ အလုပ္တစ္ခုခုမ်ား ရႏိုင္မလားလို႔ပါ။ စာျပင္ဆရာျဖစ္ျဖစ္ေပါ့..ဘာျဖစ္ျဖစ္ပါ။ ဒကာႀကီး..အဲ..သူနဲ႔က ဦးဇင္းဘဝမွာကတည္းက ရင္းႏွီးၿပီးသားမို႔ပါ.."
"ဪ..ဦးဇင္းလူထြက္လား..။ ခဏေလးေနာ္..သြားေမးေပးမယ္။ "
ဦးဇင္းလူထြက္လား..ဟု ေမးလိုက္ဟန္တြင္ ဖ်တ္ခနဲေျပာင္းလဲသြားေသာ မ်က္ႏွာရိပ္ကို သူ သတိထားမိသည္။ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္အခန္းထဲ ဝင္သြားခ်ိန္တြင္ သူ မသိမသာ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္မိသည္။ ရင္မွာ တထိတ္ထိတ္..။ ခဏေနတာ့ ေကာင္ေလးျပန္ထြက္လာသည္။ အားတုန္႔အားနာ မ်က္ႏွာျဖင့္ သူ႔ကိုၾကည့္ၿပီး..
" အယ္ခ်ဳပ္က ခုေလာေလာဆယ္ေတာ့ အလုပ္ေပးစရာမရွိေသးလို႔ပါတဲ့.."
သူ႔ရင္ဝကို ေဆာင့္တြန္းပစ္လိုက္သလိုပင္ နင့္ခနဲျဖစ္သြားသည္။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မဲ့သြားေသာ..႐ုတ္တရက္ ကူကယ္ရာမဲ့သြားေသာ သိမ္ငယ္စိတ္သည္ ႏွလံုးအိမ္ကို ဆုပ္ေျခပစ္လိုက္သလိုပင္။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူ႔ကို အားကိုးတႀကီးျဖင့္ လာခဲ့ရသည္မဟုတ္လား။ ရဟန္းဘဝတုန္းက သူႏွင့္ စကားေတြ မ်ားစြာေျပာျဖစ္ခဲ့ၾကသည္မဟုတ္လား။ သူ႔အေပၚ ၾကည္ညိဳေလးစားရင္းစြဲကေလးျဖင့္ အလုပ္ကေလးတစ္ေနရာေတာ့ ေပးႏိုင္ေကာင္းရဲ႕ ဟု ေမွ်ာ္လင့္ထားခဲ့မိသမွ်သည္ သဲထဲေရသြန္သလို ျဖစ္ရၿပီ။ ဪ..လူေတြရဲ႕ စိတ္သေဘာကို သူ ေသခ်ာမသိႏိုင္ခဲ့ေသးပါလား။ ၾကည္ညိဳေလးစားမႈဆိုသည္ကလည္း လူပုဂိၢဳလ္၏ အရွိန္အဝါကိုလိုက္ၿပီး ေျပာင္းလဲတတ္ျခင္းသေဘာ ရွိတာပါလား။
ရဟန္းဘဝတြင္ စာေမးပြဲေျဖဖို႔..စာသင္ဖို႔သာ အာရံုစိုက္ရၿပီး ေက်ာတစ္ေနရာစာအတြက္ ပူပန္စရာမလိုသေလာက္ လူ႔ဘဝမွာေတာ့ ခုအခ်ိန္မွာ ေက်ာတစ္ေနရာစာက အေရးႀကီးလွသည္။ လူ႔ဘဝသို႔ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ေျခစလွမ္းမိခ်န္မွာတင္ အခက္အခဲမ်ားစြာက သူ႔ကို ေစာင့္ႀကိဳမိတ္ဆက္ခဲ့သည္။ ေျပာင္းလဲတတ္ေသာ လူ႔သဘာဝကို နားလည္ေအာင္ သင္ေပးခဲ့သည္။ စိတ္ဓါတ္ေတာ့ မက်ေသး။ သူ႔မွာ အိပ္မက္ေတြရွိသည္။ ဓမၼာစရိယစာေမးပြဲကိုေတာင္ သံုးႏွစ္ဆက္တိုက္စာေမးပြဲက်တာေတာင္ မေလွ်ာ့ေသာဇြဲျဖင့္ ေနာက္ထပ္သံုးႏွစ္ႀကိဳးစားခဲ့သူျဖစ္၍ လူ႔ဘဝ၏ တစ္ရက္စာ အခက္အခဲေတြကို သူ မႈေန၍မျဖစ္ပါ။ ေန႔လယ္စာ စားခ်ိန္မွာေတာ့ လမ္းေဘးဆိုင္ကေလးမွာ ျဖစ္သလိုေျဖရွင္းလိုက္ရေသာ တစ္နပ္စာသည္ မွတ္မွတ္ရရျဖစ္ခဲ့ပါသည္။
******
ေက်ာခ်စရာတစ္ေနရာအတြက္ လွည္းတန္းရွိ အေဆာင္တစ္ခုမွာ သူ ေနခဲ့ရသည္။ အခက္အခဲေတြမ်ားစြာႏွင့္ ေန႔တိုင္းခလုတ္တိုက္မိရသည္။ ဘဝတေလွ်ာက္လံုး ေနသားတက် ေခါက္႐ိုးက်ိဳးေနခဲ့ေသာ ရဟန္းဘဝ၏ ေနထိုင္ျပဳမူမႈတို႔သည္ လူ႔ဘဝမွာ သူမ်ားေတြအတြက္ ကိုးလို႔ကန္႔လန္႔ျဖစ္ရသည္။ သူက ညဆို အေစာႀကီးအိပ္ရာဝင္တတ္ၿပီး မနက္ဆို ေလးနာရီေလာက္ႏိုးေနတတ္သူ။ ဘုရားရွိခိုးဝတ္ျပဳျခင္းကို နံေဘးက အခန္းေဖာ္ေတြ မၾကားေအာင္ တိုးတိုးသက္သာ သူ မဆိုတတ္။ သူမ်ားေတြ အိပ္ေကာင္းခ်ိန္တြင္ မီးဖြင့္ကာ ဘုရားရွိခိုး ပရိတ္ပ႒ာန္းရြတ္ဖတ္တတ္ေသာ သူ႔ကို အလိုက္မသိတတ္သူ ဟု ဆိုၾကသည္။ မ်က္ေစာင္းခ်ီၾကသည္။
" ေတာက္..အလိုက္ကန္းဆိုးကို မသိတတ္ဘူး..ဘုန္းႀကီးလူထြက္ကိုး.."
ဟု မၾကားတၾကားေရရြတ္သံကိုၾကားရလွ်င္ သူမခံခ်ိမခံသာျဖစ္ရသည္။ ႐ိုင္းလွပါလား ဟု ထိုသူကို ေဒါသတစ္ဝက္ သနားျခင္းတစ္ဝက္ျဖစ္ရသည္။ စကားမမ်ားခ်င္သျဖင့္ မၾကားခ်င္ေယာင္
ေဆာင္ရသည္။ အေဆာင္ေနသူတို႔သည္ သူ႔ကို လူထူးလူဆန္းလို ..ၿဂိဳလ္သားတစ္ေယာက္လို ၾကည့္တတ္ၾကကာ..သိပ္ အေရာမဝင္ဘဲ ဖယ္က်ဥ္ထားသလို သူခံစားရပါသည္။
ေန႔လည္ဘက္ေတြမွာေတာ့ သူ ၿမိဳ႕ထဲထြက္ကာ အလုပ္ရွာထြက္ရသည္။ သတင္းစာေတြ..ဂ်ာနယ္ေတြမွာ..အလုပ္ေၾကာ္ျငာေတြဖတ္ၿပီး အလုပ္ေလွ်ာက္ရသည္။ တစ္ရက္မွာေတာ့ စာအုပ္အေရာင္းဆိုင္တစ္ဆိုင္မွာ အေရာင္းစာေရးေနရာမွာ သူ အလုပ္ေလွ်ာက္ၾကည့္လိုက္ေသာအခါ လူေတြ႕ေခၚခံရသည္။ သူ႔မွာ ဝမ္းသာစိတ္လႈပ္ရွားလိုက္သည့္ျဖစ္ျခင္း။ မန္ေနဂ်ာမိန္းကေလးက သူ႔ကိုအင္တာဗ်ဴးေမးသည္။
" နာမည္.."
" သက္တန္႔ပါ.."
"ပညာအရည္အခ်င္း.."
" ဓမၼာစရိယေအာင္.."
"ဟင္..ဪ.."
မိန္းကေလးက စာရြက္ထဲမွာ တစ္ခုခုခ်ေရးလိုက္သည္။ သူက ဓမၼာစရိယကို သတ္ပံုမွားေပါင္းမွာစိုးသျဖင့္ ျပင္ဆင္ေပးဖို႔ သူမ ေရးတာကို လွမ္းၾကည့္မိသည့္အခါ ရင္ဝကို ခပ္တံုးတံုးအရာတစ္ခုႏွင့္ ထုႏွက္ခံလိုက္ရသလို အင့္ခနဲနာက်င္သြားရသည္။သူ႔ရဲ႕ ပညာအရည္အခ်င္းကို သူမ တန္ဖိုးျဖတ္လိုက္သည္က..
" ေရးတတ္ဖတ္တတ္.." ဆိုပါလား။
မ်က္ရည္ပင္ ေဝ့သီမတတ္ သူ နာက်င္ထိခိုက္သြားမိသည္။ သို႔ေပမယ့္ ထိုအေရာင္းစာေရးအလုပ္ကို သူရလိုက္သျဖင့္ သူမကိုပင္ ျပန္ၿပီး ေက်းဇူးတင္ရပါေသးသည္။ ရဟန္းဘဝမွာ ပညာေတြတတ္ဘြဲ႕ေတြရခဲ့ေပမယ့္ လူ႔ဘဝမွာေတာ့ ေလာကီဘြဲ႕မရခဲ့သျဖင့္ သူသည္ ေရးတတ္ဖတ္တတ္ အဆင့္ျဖင့္သာ တန္ဖိုးျဖတ္ခံလိုက္ရပါသည္။ ပထမဆံုးေတြးမိေသာ အေတြးက ရဟန္းတစ္ပါး လူထြက္လိုက္ေသာအခါ..ေလာကီပညာအားျဖင့္လည္း ဘြဲ႕မရွိ..ေငြးေၾကးအားျဖင့္လည္း မျပည့္စံုေသာအခါ ဘဝအာမခံခ်က္ ကင္းမဲ့လွပါလား ဟူေသာအေတြးျဖစ္သည္။ လူတကာကို ႐ိုေသက်ိဳးႏြံစြာ ဆက္ဆံရသည္။ ရဟန္းဘဝတုန္းက လူတိုင္း၏ ၾကည္ညိဳေလးစားစြာ ဆက္ဆံျခင္းကို ခံခဲ့ရေသာ္လည္း အေရာင္းစာေရးဘဝမွာေတာ့ လူတကာ၏ ေဟာက္စားခံရေသာ ဘဝပါေပ။
******************
*******************
(၆)
အေဆာင္မွာ သူႏွင့္ေပါင္းသင္းလို႔ အဆင္ေျပသူမွာ..လင္းကဗ်ာ ဆိုေသာ လူငယ္ကေလးျဖစ္သည္။ သူက ေတးေရးဆရာတစ္ေယာက္..။ ဂစ္တာကေလး အၿမဲတီးကာ သီခ်င္းေလးေတြ ေရးေနတတ္..ဆိုေနတတ္သည္။ ထိုလူငယ္ေလးကိုေတာ့ သူ ခ်ဥ္းကပ္ေပါင္းသင္းရပါသည္။ ကိုလင္း..ဟု သူက ရင္းႏွီးခင္မင္စြာ ေခၚသည္။ အႏုပညာႏွလံုးသားရွိသူမို႔လားမသိ..ကိုလင္းသည္ ထိခိုက္ခံစားလြယ္ေသာ..ၾကင္နာသနားတတ္ေသာ မ်က္ႏွာထားရွိသည္။ ဘယ္သူမွ အဖက္မလုပ္ခ်င္ေသာ သူ႔ကို အေရးတယူေပါင္းေဖာ္ရသည္။ သူႏွင့္ စကားလက္ဆံုက်ကာ ရင္းႏွီးလာခဲ့သည္။
" ဦးဇင္း လူထြက္ခဲ့တာ..ေတးေရးဆရာျဖစ္ခ်င္လို႔ပါ လို႔ ေျပာရင္ ကိုလင္းအံ့ၾသမလား။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ..ေရးထားတဲ့ သီခ်င္းေတြ..အပုဒ္ငါးဆယ္ေလာက္ရွိတယ္..။ကိုလင္းက ေတးေရးဆရာဆိုေတာ့ ျပၾကည့္ခ်င္တယ္..ကိုလင္းမွာအဆက္အသြယ္ရွိရင္ ကၽြန္ေတာ့္ သီခ်င္းေလးေတြကို အဆိုေတာ္ေတြဆီမွာ ျပေပးပါလား.."
ကိုလင္း၏မ်က္ဝန္းတို႔မွာ အၿမဲလိုလို ရယ္ျမဴးရိပ္ သမ္းေနတတ္၏။ လူကိုၾကည့္လွ်င္ ရီေဝေဝ ၾကည့္တတ္သည္။ စကားေျပာပံုမွာ ေျပာခ်င္သလိုလို..မေျပာခ်င္သလိုလို..မပြင့္တစ္ပြင့္ရွိလွသည္။ သူက သူေရးထားသမွ် သီခ်င္းစာအုပ္ကို အုပ္လိုက္ႀကီး အပ္လိုက္စဥ္မွာ ကိုလင္းက အျပံဳးကေလးႏွင့္ စာရြက္ေတြကို တဖ်ပ္ဖ်ပ္ လွန္ေလွာကာၾကည့္ေနသည္။ သူက ကိုလင္းမ်က္ႏွာကို
စာေမးပြဲေအာင္စာရင္းတစ္ခုပမာ စိုးထိတ္ရင္ဖိုစြာ ေငးစိုက္ၾကည့္ေနမိခဲ့သည္။ ကိုလင္းမ်က္ဝန္းေတြ လက္ခနဲေတာက္ပသြားလွ်င္..သူ စိတ္လႈပ္ရွားတက္ႂကြရသည္။
...."အလြမ္းတိုင္းသာ ပန္းျဖစ္ရင္..ငါ့ရင္ခြင္ဟာ ပန္းတစ္ခင္းပါ..
....အနမ္းတိုင္းသာ ၾကယ္တစ္ပြင့္ဆိုရင္..နင္ဟာ ငါ့ရဲ႕ေကာင္းကင္ပါ...
....သတိရတိုင္းသာ မိုးတစ္စက္ရြာရင္..ငါ့တစ္ကိုယ္လံုး ပင္လယ္ႀကီးေပါ့...."
" ဟား..ကိုသက္တန္႔က အမိုက္စားႀကီးပဲ..သီခ်င္းေတြ ေရးထားလိုက္တာ မနည္းပါလား..။ ကၽြန္ေတာ္ ေအးေဆးဖတ္ၾကည့္ဦးမယ္ေလ..။ အံမယ္..ခင္ဗ်ားစာသားေတြက ပ႐ိုအဆင့္ပဲ.."
ေနာက္ေတာ့ ကိုလင္းႏွင့္သူ တေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ ပိုမိုရင္းႏွီးနီးကပ္လာသလို ခံစားရသည္။ သူေရးထားေသာ သီခ်င္းစာသားေတြကို ကိုလင္းက သူ႔စိတ္ႀကိဳက္ သံစဥ္ထည့္ကာ ဆိုျပတတ္သည္။ ကိုလင္းဆီကေန သူ သင္ယူရတာေတြ မ်ားလာသည္။ ညည ကိုလင္းႏွင့္ ဂီတာတီး သီခ်င္းေတြ ဆိုရျခင္းသည္ လူ႔ဘဝ၏ မက္ေမာတြယ္ၿငိစရာတစ္ခု ျဖစ္လို႔လာသည္။ ညည အိပ္ရာဝင္ ေနာက္က်သျဖင့္ မနက္ပင္ အေစာႀကီးထၿပီး ဘုရားဝတ္ျပဳျခင္း မလုပ္ႏိုင္ေတာ့..။ အခန္းေဖာ္တို႔၏ ၿငိဳျငင္ျခင္းႏွင့္လည္း ကင္းေဝးရေလသည္။
**********************
ထူးဆန္းေသာ အျဖစ္အပ်က္သည္ သူ႔ႏွလံုးသားသည္းပြတ္ဆိုင္တစ္ျပံဳလံုးကို သူ႔ရင္ဘတ္ထဲကေန ဆြဲႏႈတ္ယူငင္သြားျခင္းႏွင့္အတူ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ရသည္။ ဘဝတြင္သူ ခင္မင္ေလးစားယံုၾကည္ရသူတစ္ေယာက္က သူ႔ရင္ဝတည့္ကဆီ ေျခစုံကန္သြားခဲ့လိမ့္မည္ဟု သူ လက္ခံလို႔ပင္မရခဲ့ပါ။အိပ္မက္ဆိုးတစ္ခုဟုသာ သူ လက္ခံခ်င္သည္။ ႏွလံုးသားတစ္ခုလံုးကြဲအက္ေၾကမြသြားခဲ့ကာ သူ႔ရင္သည္ ႏွလံုးသားမက်န္ရစ္ေတာ့သလို ဗလာက်င္း၍ က်န္ရစ္ခဲ့ပါသည္။ လင္းကဗ်ာ တစ္ေယာက္ အေဆာင္ကေန ေပ်ာက္ခ်င္းမလွေပ်ာက္သြားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ဘယ္မွာရွာရမည္ဟုပင္ သူ မေတြးတတ္ မၾကံတတ္။ သူ႔ဘဝတေလွ်ာက္ အႏွစ္ႏွစ္အလလ ေရးသားခဲ့သမွ် သီခ်င္းစာအုပ္ဖိုင္တစ္ခုလံုး လင္းကဗ်ာႏွင့္အတူ ပါသြားခဲ့ေလသည္။ သူ႔ႏွလံုးသားဆီမွ နာက်င္ျခင္းေဝဒနာကို
သူ စာဖြဲ႕၍ပင္ မျပႏိုင္။ အ႐ူးတစ္ေယာက္လို သူ ေအာ္ဟစ္ငိုေႂကြးပစ္ခ်င္လွေသာ္လည္း သူ မငိုႏိုင္ခဲ့။ ရင္ပြင့္လုလု သူခံစားရပါသည္။ မအိပ္ႏိုင္မစားႏိုင္ တနင့္နင့္ေဝဒနာျဖင့္ လုပ္ရက္ေလျခင္း..ရက္စက္ေလျခင္း..ဟူ၍သာ ႀကိတ္မႏိုင္ခဲမရ ေရရြတ္မိသည္။
လူ႔ဘဝသည္ သူ႔လိုရဟန္းလူထြက္ ယုန္သူငယ္ကေလးအဖို႔ေတာ့ သားရဲတိရစၧာန္ေပါမ်ားလွသည့္ ေမွာ္ရံုေတာႀကီးတစ္ခုလိုပါလား။ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ယံုျကည္၍ မရႏိုင္ေတာ့သည္ကို ဘဝႏွင့္ရင္းကာ သူ သင္ခန္းစာ ရလိုက္ပါသည္။
ကာလအနည္းငယ္ျကာခ်ိန္မွာေတာ့ you tube မွာ သူ႔သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ထြက္လာသည္။ နာမည္ႀကီး အဆိုေတာ္တစ္ေယာက္ ဆိုထားသည္မို႔ သီခ်င္းရဲ႕ပ်ံ႕ႏွံ့ ့မႈက ျမန္ဆန္သည္။ လူႀကိဳက္မ်ားခဲ့သည္။ သီခ်င္းေပါက္သည္လို႔ ဆိုရမည္ပင္။ ထိုသီခ်င္းကို သူက ရင္ႏွင့္ရင္း၍ ေရးခဲ့ရသည္။ ေတးေရးဆရာအမည္မွာေတာ့ လင္းကဗ်ာ..ဟု လူသိမ်ားခဲ့ေလသည္။
*********************
လူတို႔၏ ေျပာင္းလဲတတ္ေသာ..အထင္အျမင္ေသးတတ္ေသာ..လွည့္စားေကာက္က်စ္တတ္ေသာသဘာဝကို သင္ယူနားလည္ဖို႔အတြက္ သူေပးဆပ္လိုက္ရသည္က သူ႔ရဲ႕ျဖဴစင္႐ိုးေျဖာင့္ေသာ ႏွလံုးသားတစ္ခုလံုးတည္း။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ရဟန္းတစ္ပါးလူထြက္ေသာအခါ အလုပ္ေကာင္းေကာင္းရဖို႔ရာ ေလာကီဘြဲ႕လည္းမရွိ ..စီးပြားေရးလုပ္ဖို႔ရာေငြေၾကးလည္းမရွိ ..ေရွ႕ဆက္ရမည့္ ဘဝခရီးအတြက္ အာမခံခ်က္ရယ္လို႔ မရွိပါလားလို႔ သူ သက္ျပင္းအေမာန႔ဲအတူ ထိထိခိုက္ခိုက္ဝမ္းနည္းစြားေတြးမိသည္။
စိတ္ေတြထိခိုက္ဆို႔နစ္ကာ ထြက္ေပါက္မရွိေတာ့သလို ခံစားရေသာအခါ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္သာ ကိုးကြယ္အားထားရာအစစ္ျဖစ္သည္ကို သိျမင္ရသည္။
ေရွ႕ဆက္ရမည့္ ခရီးအတြက္ ရင္ေမာႏြမ္းလ်လာခဲ့ခ်ိန္မွာေတာ့ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီးဆီသို႔ ေရာက္လာရသည္။ လက္ထဲမွာ ၾကာပန္းကိုးပြင့္ကိုင္လ်က္ ဘုရားေရွ႕မွာ ရွိခိုးဦးခ်ရင္း ေတာင္းဆုတစ္ခုကို သူ႔စိတ္ထဲကေန ေလးေလးနက္နက္ ေတာင္းမိပါသည္။ သူ တစ္ေယာက္တည္းသာ သိမည့္ ဆုေတာင္းေပါ့..။
" ေနာင္ဘဝ လူျပန္ျဖစ္တဲ့အခါ......"
*******************************
လြန္းထားထား
၂၇- ၁-၂၀၁၉။
ေက်းဇူးမွတ္တမ္း
" ငယ္ျဖဴ.." ဇာတ္လမ္းေလးကို ေရးသားခြင့္ျပဳခဲ့ၿပီး..သိလိုသမွ်ကို စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ရွင္းျပကူညီေပးခဲ့ေသာ ဘုန္းဘုန္း အရွင္ရာဇိႏၵ - ဆရာေတာ္ ရေဝႏြယ္ (အင္းမ) အား ေက်းဇူးအထူးတင္ရွိစြာျဖင့္ ရွိခိုးဦးခိုက္ကန္ေတာ့ပါ၏ ဘုရား။
လြန္းထားထား။
၂၇-၁-၂၀၁၉။
ေရႊအျမဳေတမဂၢဇင္း
၂၀၁၉၊မတ္လ။
No comments:
Post a Comment