နိုင္ငံေရး နဲ႔ ဘာသာေရး ေရာတာေကာင္းသလား
------ ------ ------ ------ ------
ႏုိင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယကအဖဲြ႕က ဦး၀ီရသူ ေခၚ ဦး၀ိစိတၱာဘိ၀ံသကို ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း တရား ေဟာေျပာခြင့္ တႏွစ္ပိတ္ပင္ေၾကာင္း အမိန္႔ထုတ္ေၾကညာလိုက္အၿပီးမွာ ေ၀ဖန္မႈေတြအမ်ဳိးမ်ဳိး ထြက္ေပၚလာ ပါတယ္။ ဦး၀ီရသူဟာ ဘာသာတခုနဲ႔တခုအၾကား အမုန္းတရားေတြပြားကာ ဘာသာေရးအဓိက႐ုဏ္းျဖစ္ေစ မယ့္ ေဟာေျပာခ်က္ေတြ၊ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးကို အဟန္႔အတားျဖစ္ေစမယ့္ေဟာေျပာခ်က္ေတြနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြၾကား ဘက္လိုက္ေ၀ဖန္ေဟာေျပာခ်က္ေတြရိွတာေၾကာင့္ တရားေဟာခြင့္ တႏွစ္ပိတ္လိုက္ ေၾကာင္း မတ္လ ၉ ရက္ေန႔ကက်င္းပတဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယက (၄၇)ပါး စံုညီ အစည္းအေ၀းကေန ဆံုးျဖတ္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့အမိန္႔ထုတ္ၿပီး ေနာက္ေလးရက္အၾကာ မတ္လ ၁၂ ရက္ေန့ညမွာေတာ့ ဦး၀ီရသူဟာ ဧရာ၀တီတိုင္းအိမ္မဲၿမိဳ႕နယ္ သီးကြင္းေက်းရြာမွာ ျပဳလုပ္တဲ့တရားပဲြမွာ တရားေဟာစင္ေပၚမွာ မိမိပါးစပ္ကို တိပ္နဲ႔ပိတ္ထားၿပီး နာရီ၀က္ၾကာ တရားေခြဖြင့္ခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ တရားေဟာေျပာခြင့္ တနွစ္အပိတ္ခံ ထားရတဲ့ မႏၲေလးၿမိဳ႕မစိုးရိမ္တိုက္သစ္ဆရာေတာ္ ဦး၀ီရသူ မေန႔ညက ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီး အိမ္မဲၿမိဳ႕နယ္ သီးကြင္းေက်းရြာမွာ က်င္းပခဲ့တဲ့ တရားပဲြဟာ ခြင့္ျပဳခ်က္မရိွဘဲ က်င္းပခဲ့တာျဖစ္တယ္လို႔ ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီး စည္ပင္သာယာေရး၀န္ႀကီးဦးေက်ာ္ျမင့္က ေျပာပါတယ္။
တိုင္းအစိုးရရဲ႕ပိတ္ပင္ခ်က္ ဟာ အာဏာစက္သာျဖစ္ၿပီး ဓမၼစက္မဟုတ္တဲ့အတြက္ တရားပဲြကို အစိုးရခြင့္ျပဳခ်က္မရိွလည္း ေဟာမွာျဖစ္ ေၾကာင္း အိမ္မဲၿမိဳ႕နယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးကို ရဟန္းပ်ဳိမ်ားအဖဲြ႕က မေန႔က လာေရာက္ေျပာၾကားၿပီး က်င္းပခဲ့တာ ျဖစ္တယ္လို႔ ၀န္ႀကီးဦးေက်ာ္ျမင့္က ေျပာပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ ဒီလိုကိစၥမ်ဳိးဟာ အခုမွျဖစ္တာေတာ့ မဟုတ္ ပါဘူး။ သူ႔အရင္က ဦးေန၀င္းလက္ထက္ကဆိုရင္ ဆရာေတာ္သွ်င္ဥကၠ႒ကို လူေသလူျဖစ္ တရားေဟာေျပာမႈနဲ႔ တရားေဟာခြင့္ပိတ္ပင္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒီဘက္ေခတ္မွာေတာ့ ေရႊည၀ါဆရာေတာ္၊ ဒယ္အိုးဆရာေတာ္ ဥဴးသုမဂၤလ စသည္ျဖင့္ တရားေဟာခြင့္ပိတ္ခံရတဲ့ဆရာေတာ္ေတြ ရိွခဲ့ဖူးပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ပတ္သက္ တာေတြ ေဟာေျပာတာေၾကာင့္ အာဏာပိုင္ေတြက ပိတ္ပင္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ စဥ္းစားစရာရိွလာ တာက နိုင္ငံေရးနဲ႔ဘာသာေရးဟာ သတ္သတ္စီထားတာေကာင္းသလား၊ ေရာယွက္သင့္သလားဆိုတာပါပဲ။
ကိုလိုနီေခတ္ကေတာ့ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပဲြမွာ ရဟန္းသံဃာေတြ ပါ၀င္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အထူးထင္ရွားတာကေတာ့ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမနဲ႔ ဆရာေတာ္ဦး၀ိစာရတို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ မၾကာေသးခင္ကာလမ်ားကလည္း ၂၀၀၇ ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး(ေခၚ) သံဃာ့အေရးအခင္းမွာ သံဃာေတြ ရာနဲ႔ေထာင္နဲ႔ခီ်လို႔ စီတန္းလွည့္လည္ဆႏၵျပခဲ့ၾကၿပီး စစ္အစိုးရရဲ႕ရက္ရက္စက္စက္ အၾကမ္းဖက္ၿဖိဳခဲြခဲ့တာကို ခံခဲ့ရပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ရဟန္းသံဃာဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေတာ့ သိပ္ၿပီးကင္းကင္းရွင္းရွင္းရိွခဲ့တာ ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။
ဒါေပမဲ့ တခုပဲေျပာစရာရိွတာက ဆရာေတာ္ဦဥတၱမတို႔၊ ဦး၀ိစာရတို႔ေခတ္က လုပ္ခဲ့ကိုင္ခဲ့ ၾကတာဟာ ႏိုင္ငံ့လြတ္လပ္ေရးအတြက္ သူ႔ကၽြန္ဘ၀က လြတ္ေျမာက္ေအာင္ အမ်ဳိးသားေရးစိတ္နဲ႔ အဂၤလိပ္ကို ေတာ္လွန္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ၂၀၀၇ သံဃာအေရးအခင္းမွာလည္း ျပည္သူေတြ စား၀တ္ေနေရးအက်ပ္ အတည္းေတြ ေျပလည္ေစဖို႔၊ စစ္အာဏာရွင္ရဲ႕ဖိႏိွပ္အုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္က လြတ္ၾကေစဖို႔ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း လူထုေထာက္ခံမႈကို အႀကီးအက်ယ္ရခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ကမာၻေပၚမွာေတာ့ အခ်ဳိ႕ႏိုင္ငံေတြဟာ ဘာသာေရးနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး မကဲြျပားၾကပါဘူး။ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ အခ်ဳိ႕ဟာ ႏိုင္ငံေရးမွာပါ၀င္ပါၿပီး ႏိုင္ငံကို ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြက စိုးမိုးျခယ္လွယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေနၾကတာ ေတြေတာင္ ရိွပါတယ္။ ဘာသာေရးနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးမကဲြျပားတဲ့ ႏိုင္ငံေတြဟာ အထူးသျဖင့္ေတာ့ အစၥလာမ္ႏိုင္ငံေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီႏိုင္ငံေတြမွာ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြက တိုင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ၾကတာပါပဲ။ အီရန္ႏိုင္ငံ မွာဆို အယာတိုလာခိုေမနီဆိုတဲ့ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္က အာဏာရသွ်ားဘုရင္ကို ေတာ္လွန္ပုန္ကန္ကာ တိုင္းျပည္ကို အစၥလာမ္ဥပေဒနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ပါတယ္။
သူေသေတာ့ အယာတိုလာခါေမနီဆိုတဲ့ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္တက္လာၿပီး သူ႔ေနရာကို ဆက္ခံအုပ္ခ်ဳပ္ပါတယ္။ အဲဒီနိုင္ငံေတြမွာေတာ့ ဘာသာေရးနဲ႔ နိုင္ငံေရး ဟာ ေဒြးေရာ ယွက္တင္ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ နိုင္ငံေရးဟာဘာသာေရးရဲ့ အရိပ္မိုးခံေနရတာပါ။ အီရတ္ႏိုင္ငံမွာ လည္း ဒီလိုပါပဲ။ အေရွ႕ေတာင္အာရွက ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံဆိုတဲ့ အင္ဒိုနီးရွားနိုင္ငံမွာေတာင္ ဒီအစဲြအလမ္းက မကၽြတ္ပါဘူး။ ၾကက္တိုက္တာဟာ အစၥလာမ္ဥပေဒနဲ႔မညီလို႔ဆိုၿပီး ဗုဒၶဘာသာ၀င္ တ႐ုတ္အခ်ဳိ႕ကို မၾကာေသးခင္ကမွ အင္ဒိုနီးရွားမွာ ႀကိမ္ဒဏ္ခ်မွတ္ အျပစ္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ ေတြက ႏိုင္ငံေရးမွာ ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ေနရာယူၾကတာပါ။ ဒီနည္းဟာ အစၥလာမ္ႏိုင္ငံေတြမွာ ျဖစ္တာမ်ား ပါတယ္။
ေနာက္တမ်ဳိးကေတာ့ အဲဒီလိုမဟုတ္ပါ ဘူး။ ေျပာင္းျပန္ပါ။ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္၊ နိုင္ငံေရးသမား၊ ဒါမွမဟုတ္ အာဏာရွင္ေတြဟာ သူတို႔အာဏာရဖို႔၊ သူတို႔အာဏာတည္ျမဲဖို႔၊ သူတို႔ လူထုေထာက္ခံမႈရဖို႔ ဘာသာေရးအေရၿခံဳၿပီး လူထုကိုမိႈင္းတိုက္တာပါ။ တနည္းေျပာရရင္ သူတို႔အာဏာရဖို႔ ဘုန္းႀကီးေတြ၊ သာသနာ့ ၀န္ထမ္းေတြ ႐ိုးသားၿပီးအယံုလြယ္တဲ့ ျပည္သူလူထုကို ခုတံုးလုပ္အသံုးခ်တာပါ။ ဒီနည္းကို အစၥလာမ္ႏိုင္ငံ ေတြမွာသာမက ခရစ္ယာန္ႏိုင္ငံ၊ ဗုဒၶဘာသာနိုင္ငံ၊ ဟိႏၵဴႏိုင္ငံေတြမွာပါ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္သံုးပါတယ္။ သူမ်ားနိုင္ငံေတြအေၾကာင္းေတာ့ မေျပာလိုေတာ့ပါဘူး။ ကိုယ့္ႏိုင္ငံအေၾကာင္း ကိုယ္ၾကည့္ၾကရေအာင္ပါ။
ျမန္မာနိုင္ငံသမိုင္းမွာ တကိုယ္ေကာင္းဆန္ၿပီး ရက္စက္တတ္တဲ့ အာဏာရွင္အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ သူတို႔ရဲ႕ မတရားမႈေတြကို ဖံုးကြယ္ဖို႔ သာသနာျပဳမင္းေကာင္းမင္းျမတ္ဆိုတဲ့ အမည္ကိုရေအာင္ ႀကိဳးစားေလ့ ရိွပါတယ္။ ဥပမာ ပုဂံေခတ္က ကုလားက်မင္းေခၚ နရသူမင္းဟာ အစ္ကိုအရင္းကိုသတ္၊ မိဖုရားကိုသတ္ တိုင္းျပည္ကို အာဏာရွင္လို ရက္ရက္စက္ စက္အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ေပမဲ့ သာသနာျပဳမင္း အထင္ခံေစခ်င္ေသးေတာ့ ပုဂံမွာ ထုထည္အႀကီးဆံုးဆိုတဲ့ ဓမၼရံႀကီးပုထိုးေတာ္ႀကီးကို တည္ခဲ့ပါတယ္။ အေၾကာင္းမသိသူေတြအတြက္ေတာ့ အထင္ႀကီးစရာပါပဲ။
ဟင္းခြက္သံုးရာနဲ႔ ပဲြေတာ္တည္ေလ့ရိွတဲ့ နရသီဟပေတ့မင္းေခၚ တ႐ုတ္ေျပးမင္းကလည္း မိဖုရားေစာလံုအပါအ၀င္ လူမ်ားစြာကို ရက္ရက္စက္စက္သတ္ခဲ့သူပါ။ သူဟာ တ႐ုတ္ရန္ေၾကာင့္ စစ္ေျပးရ ေတာ့မယ့္အခိ်န္မွာေတာင္ ေလွမဆံ့လို႔ထားခဲ့ရမယ့္ အပ်ဳိေတာ္ေတြကို ရန္သူ႔မယားျဖစ္ကုန္မွာစိုးလို႔ ကြပ္မ်က္ ခဲ့ဖို႔ အမိန္႔ေပးခဲ့သူပါ။ ေနာက္မွ အမတ္ႀကီးေတြ ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္တာေၾကာင့္ မသတ္ေတာ့ဘဲ ထားခဲ့တာပါ။ တိုင္းျပည္ကို ရန္သူလက္မွာထားၿပီး ကိုယ္လြတ္႐ုန္းထြက္ေျပးခဲ့တဲ့ေခါင္းေဆာင္ပါ။ အဲဒီလို တကိုယ္ေကာင္းသမားကလည္း 'မဂၤလာေစတီ'ဆိုၿပီး ပုဂံမွာ ဘုရားတဆူတည္ခဲ့ေသးတာေပါ့။ မသိရင္ေတာ့ ဘာသာသာသနာကိုအရမ္းကို ၾကည္ညိဳတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ႀကီးေတြေပါ့။
ဒီဘက္ေခတ္မွာလည္း ဒီလိုပါပဲ။ အာဏာ႐ူးၿပီး ေက်ာင္းသားသမဂၢကို ဒိုင္းနမိုက္နဲ႔ခဲြ ေက်ာင္းသားေတြကိုသတ္ခဲ့တဲ့ ၁၉၈၈ အေရးအခင္းမွာ ဘီလူးဆိုင္းတီးၿပီး ထြက္ခဲ့တဲ့ အာဏာရွင္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေန၀င္းကလည္း ဘာသာသာသနာကို အထူးပင္ၾကည္ညိဳေလးစားသူျဖစ္ ေၾကာင္း ေၾကာ္ျငာ၀င္တဲ့အေနနဲ႔ မဟာ၀ိဇယေစတီကို တည္ထားကိုးကြယ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အာဏာရွင္ မ်ားဟာ အခြင့္သင့္ရင္သင့္သလို ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္မ်ားကို အခါႀကီးရက္ႀကီးေတြမွာ သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ ၿပီး သူေတာ္ေကာင္းေယာင္ေဆာင္တတ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီလို ဖူးေျမာ္တာကိုလည္း ႏိုင္ငံပိုင္႐ုပ္ျမင္သံၾကားနဲ႔ သတင္းစာေတြကတဆင့္ လူသိေအာင္ျပၾကပါေသးတယ္။ အမ်ားအျမင္မွာ သူတို႔ကိုသာသနာျပဳ မင္းေကာင္းမင္းျမတ္ေတြလို႔ ထင္လာေစဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။
မင္းေကာင္းမင္းျမတ္လက္ထက္မွာ ဆင္ျဖဴေတာ္ေပၚ တယ္ဆိုၿပီး မျဖဴတဲ့ဆင္ကို ဆင္ျဖဴေတာ္ဆိုၿပီး တိုင္းျပည္ကို အရွက္မရိွျပပါတယ္။ ဒီဘက္ေခတ္မွာေတာင္ ေရႊတိဂံုပံုစံတူေစတီတဆူကို အာဏာရွင္ေဟာင္းႀကီးတဦးက သူအာဏာလက္ေစာင္းထက္ေနစဥ္ကာလမ်ားမွာ တည္ထားခဲ့ပါေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘုရားတည္ခဲ့တဲ့ မင္းတရားႀကီးကပဲ ၂၀၀၇ သံဃာအေရးအခင္းမွာ သံဃာေတာ္ေတြကို လက္သံေျပာင္ေျပာင္နဲ႔ ႏိွမ္နင္းခဲ့ပါေသးတယ္။ သူ႔တပည့္မ်ားကလည္း လက္ပံေတာင္း ေတာင္သပိတ္စခန္းမွာ ညႀကီးမင္းႀကီးသံဃာေတာ္ေတြကို မီးေလာင္ဗံုးမ်ား ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းခဲ့ပါေသးတယ္။ လျပည့္ေန႔ေတြ အခါႀကီးရက္ႀကီးေတြမွာဆိုရင္ေတာ့ သူတို႔မဟုတ္သလို ဘာလိုလိုနဲ႔ သီလေတြဘာေတြ ယူျပၾကပါေသးတယ္။ အဲဒီလိုလူမ်ဳိးေတြကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက အင္မတန္ အျမင္ကတ္ပါတယ္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဟာ ၁၉၄၆ ခုနွစ္ ဇြန္လ (၄)ရက္ေန႔မွာ ဦးေက်ာ္ၿငိမ္းနဲ႔အတူ ရန္ကုန္ေရႊဂံုတိုင္လမ္း၊ ဘုရားႀကီးေက်ာင္းတိုက္ေက်ာင္းမွာ ေခတၱသီတင္းသံုးေနၾကတဲ့ ေညာင္တုန္းဆရာေတာ္၊ ေပါင္းတည္ဘုရား ႀကီးဆရာေတာ္၊ မႏၲေလးေညာင္ရမ္းဆရာေတာ္၊ ပခုကၠဴဆရာေတာ္ အစရိွတဲ့ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမ်ားထံ သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ပါသတဲ့။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ''တပည့္ေတာ္သည္ ဗမာျပည္ ႀကီး၏ လြပ္လပ္ေရးရရန္ကိစၥတြင္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားအား အကူအညီယူရန္ႏွင့္ မဲဆြယ္ရန္လာျခင္းလည္း မဟုတ္ပါ။ တပည့္ေတာ္မွာ အျခား ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားလိုလည္း မဲရလိုမႈရည္ရြယ္ၿပီး ဆြမ္းေကြ်း ျခင္း၊ သကၤန္းလွဴျခင္းမလုပ္နိုင္ပါ။ လွဴရန္လည္း တပည့္ေတာ္မွာ ေငြမရိွပါ။ အလြန္ဆင္းရဲပါတယ္ဘုရား။ လွဴမယ္ဆိုလည္း သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္း လွဴမယ့္ဒကာပါဘုရား''လို႔ အစခီ်ေလွ်ာက္ထားတယ္။
အဲဒီေနာက္ လြန္ခဲ့ တဲ့ရက္အနည္းငယ္က သခင္ဗစိန္၊ ဆာေပၚထြန္း၊ ဂဠဳန္ဦးေစာ အစရိွတဲ့ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား ဆရာေတာ္ ႀကီးမ်ားဆီ လာေရာက္သြားတာကိုသိလို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က ဆက္လက္သတိေပးေလွ်ာက္ထားတာက ''ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားဟာ ပရိယတၱိ၊ ပဋိပတ္တရားနဲ႔ ဘုရားသာသနာေတာ္ႀကီးပြားရန္သာ တာ၀န္ထားၿပီး ႐ိုး႐ိုးႀကီးေတြဆိုတာ တပည့္ေတာ္ယံုၾကည္ပါတယ္ဘုရား။ ယခု သတိထားဖို႔ဟာကေတာ့ ႏိုင္ငံေရး သမားမ်ားဟာ အလြန္ပရိယာယ္ မ်ားပါတယ္ဘုရား။ ေကာင္းေသာပရိယာယ္နွင့္ေတြ႕ႀကံဳရက ေတာ္ပါေသး၏။ မေကာင္းေသာပရိယာယ္နွင့္ ေတြ႕ႀကံဳက ငါးပါးပါမက သံဃာစင္ပါ ေမွာက္တတ္ပါသည္ဘုရား။ မေကာင္းေသာ ပရိယာယ္ကား နိုင္ငံေရး သမားေတြက ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားအား အမ်ဳိးမ်ဳိးလွည့္ပတ္ၿပီး သူတို႔၏ တက္လမ္း ႏိုင္ငံေရးျငမ္းဆင္ၿပီးသြားမွာကို စိုးရိမ္ေသာေၾကာင့္ ေလွ်ာက္ ထားရျခင္းျဖစ္ပါသည္ဘုရား''လို႔ပါပဲ။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕စကားဟာ အခုအထိ ေခတ္မီေနဆဲပါပဲ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပဲြမွာ အခ်ဳိ႕သူေတြဟာ ေရြးေကာက္ပဲြမွာ အေျခမလွေတာ့တာကိုသိၿပီး ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္မ်ားကို ခ်ဥ္းကပ္လို႔ တဖက္ၿပိဳင္ဘက္ပါတီကအနိုင္ရရင္ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ ဗုဒၶသာသနာပဲ ေန႔ခ်င္း ညခ်င္း ကြယ္ေပ်ာက္ေတာ့မလိုလို၊ ဘာသာျခားေတြကပဲ တက္အုပ္ခ်ဳပ္ေတာ့မလိုလို၊ အမ်ဳိးဘာသာ၊ သာသနာပဲကြယ္ေတာ့မလိုလို တစိတ္ကို တအိတ္လုပ္ ပံုႀကီးခဲ်႕ေလွ်ာက္ထားၿပီး
သူတို႔ပါတီ၊ သူတို႔ကိုယ္စားလွယ္ အႏိုင္ရေအာင္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကို အသံုးခ်ပါေတာ့တယ္။ အခ်ဳိ႕ဆရာေတာ္ဘုရားမ်ားဟာလည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းေျပာသလို ႐ိုး႐ိုးႀကီးေတြဆိုေတာ့ အာဏာငမ္းဖမ္းေနသူေတြရဲ႕ ပရိယာယ္မာယာေတြကို မျမင္မိဘဲ ဟုတ္ေလနိုးနိုးနဲ႔ နားေယာင္သြားတတ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဆရာေတာ္ဘုရားမ်ားထံ ေရြးေကာက္ပဲြနီးမွ ေျပးကပ္ေနသူမ်ားကလည္း ဗုဒၶသာသနာကို ၾကည္ညိဳလြန္းလို႔မဟုတ္ဘဲ ခါေတာ္မီ ကိုယ္က်ဳိးရွာလုပ္စားၾကသူေတြသာမ်ားပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ အသိဥာဏ္ဗဟုသုတနည္းရွာတဲ့ ေတာနယ္ဘက္ေတြမွာ သူတို႔ရဲ႕နည္းကလည္း အေတာ္ကို အလုပ္ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ဳိ႕ၿမိဳ႕ေတြ ရြာေတြမွာ ဘာသာေရးမိႈင္းေတြဟာ လူေတြရဲ႕နားထဲမွာ ခြ်တ္မရတဲ့အစဲြ တခုလိုကို ျဖစ္က်န္ေနပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ႏိုင္ငံေရးမွာ ဘာသာေရးကို တလဲြအသံုးခ်ၾကတာေပါ့။ တကယ္တမ္းမွာေတာ့ ဒါဟာ ဥပေဒကို ခ်ဳိးေဖာက္တဲ့လုပ္ရပ္ပါ။ စစ္အစိုးရကပဲေရးဆဲြခဲ့တဲ့ ၂၀၀၈ ဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၃၆၄ မွာ ''ႏိုင္ငံေရးကိစၥအလို႔ငွာ ဘာသာသာသနာကို အလဲြသံုးစားမျပဳရ။
ထို႔အျပင္ လူမ်ဳိးေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း တဖက္ႏွင့္တဖက္ တဂိုဏ္းနွင့္တဂိုဏ္း မုန္းတီးျခင္း၊ ရန္မူျခင္း၊ စိတ္၀မ္း ကဲြျခင္းတမ်ဳိးမ်ဳိးေပၚေပါက္လာေစရန္ ရည္ရြယ္ေသာ သို႔မဟုတ္ ေပၚ ေပါက္လာရန္အေၾကာင္းရိွေသာ အျပဳအမူသည္ ဤဖဲြ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနွင့္ ဆန္႔က်င္သည္။ ထိုအျပဳအမူမ်ဳိးအတြက္ ျပစ္ဒဏ္ေပးနိုင္ရန္ ဥပေဒျပ႒ာန္းနိုင္သည္''လို႔ အတိအလင္းျပ႒ာန္းထားပါတယ္။ ဆိုလိုတာက ဒီလိုဘာသာေရးကို ႏိုင္ငံေရးအက်ဳိးအျမတ္အတြက္ သံုးတဲ့လူ၊ သံုးတဲ့ အဖဲြ႕ရိွလာရင္၊ အမုန္းတရားေတြပြားေစလာရင္ အဲဒီအျပဳအမူေတြကို အေရးယူရမယ္။ ဥပေဒအသစ္ ျပစ္ဒဏ္အသစ္ေတြ ထပ္ေရးဆဲြျပ႒ာန္း ႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့အဓိပၸာယ္ပါပဲ။
တကယ္ေတာ့ တိုင္းျပည္တျပည္ဟာ ႏိုင္ငံေရးကသတ္သတ္၊ ဘာသာေရးက သတ္သတ္ရိွခဲ့ရင္ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ ဘာသာေရးဆိုတာ ယံုၾကည္မႈတခုပါ။ ေလာက ကလြက္ေျမာက္ေၾကာင္း၊ သံသရာကလြတ္ေျမာက္ေၾကာင္း ျမင့္ျမတ္တဲ့အက်င့္ေတြကို ေဟာေျပာဆံုးမတဲ့ အရာေတြပါ။ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္တယ္ဆိုတာ ေလာကီကိစၥပါ။ ေလာကီကိစၥနဲ႔ ေလာကုတၱရာ ကိစၥကို သတ္သတ္စီခဲြထားတာ အေကာင္းဆံုးပါ။ အဲဒီနွစ္ခုကိုေရာခဲ့ၿပီဆိုရင္ ရည္ရြယ္ခ်က္က ႏွစ္ခုပဲရိွနိုင္ပါတယ္။ ပထမအခ်က္က ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ဟာ အီရန္တို႔၊ အီရတ္တို႔မွာလို ႏိုင္ငံေရးအာဏာကို လိုခ်င္လို႔ဆိုတဲ့အခ်က္ရယ္။ ဒုတိယအခ်က္က ႏိုင္ငံေရး အာဏာရာထူးစည္းစိမ္ေတြကို လိုခ်င္တပ္မက္ေနတဲ့ လူပုဂၢိဳလ္အခ်ဳိ႕ရဲ႕ အသံုးခ်ခံ လက္ကိုင္တုတ္ဘ၀ကို မသိမသာေရာက္သြားတာရယ္ ဒီႏွစ္နည္းပဲ ရိွနိုင္ပါတယ္။
အဲဒီနွစ္မို်းလံုးမွာမပါဘဲ သန္႔စင္ေသာ ဘာသာသာသနာျပဳမႈကေတာ့ ေလာကီနဲ႔မပတ္သက္တဲ့ သာသနာျပဳကိစၥေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္သူေသလို႔ ၀မ္းသာတယ္၊ ဘယ္လူသတ္သမားကို ေက်းဇူးတင္တယ္ဆိုတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တရားစစ္ တရားမွန္ကို မိမိကိုယ္တိုင္လည္းသိျမင္ေအာင္၊ သတၱ၀ါေတြအားလံုး လည္း သိျမင္လာေအာင္ ေမတၱာေရွ႕ထားၿပီး သာသနာျပဳေနတဲ့ ရဟန္းသံဃာေတြ၊ သာသနာ့၀န္ထမ္းေတြအားလံုးကိုေတာ့ ၾကည္ညိဳ ေလးစားကန္ေတာ့မိပါတယ္။ ဘာသာေရးမိႈင္းေတြ ကင္းေ၀းပါေစ၊ ဘာသာေရး အေရၿခဳံၿပီး လုပ္စားတဲ့သူေတြ နည္းပါေစ။ လိမ္သူေတြ နည္းပါေစ။ အလိမ္ခံရသူေတြ နည္းပါေစ။ ဘာသာေရးကသတ္သတ္၊ ႏိုင္ငံေရးက သတ္သတ္ မေရာေထြးတဲ့ ဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံစစ္စစ္ ျဖစ္ပါေစလို႔ ဆုေတာင္းပါတယ္။
သရ၀ဏ္(ျပည္)
ကိုးကား
အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း (၁၉၁၅-၁၉၄၇)၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအတၳဳပၸတၱိျပဳစုေရးအဖြဲ႕
No comments:
Post a Comment