Thursday, June 20, 2019

*ဓါတ္ပံုု စတင္ရိုုက္ကူးသူေတြအတြက္ အသံုုးမ်ားတဲ့ ကင္မရာ setting မ်ား*


:::-----}

ဖိုုတိုုဂရမ္ဖာ လူသစ္အမ်ားစုုဟာ သူတိုု႔ လက္ရွိ အသံုုးျပဳေနတဲ့ ကင္မရာပစၥည္းေတြနဲ႔ အေကာင္းဆံုုးပံုုေတြ ရိုုက္ယူနိုုင္ေအာင္..
ဘယ္လိုု ကင္မရာ setting ေတြ အသံုုးျပဳသင့္သလဲဆိုုတာ သိခ်င္ၾကပါတယ္။

ဘယ္လိုု ရိုုက္ကူးမႈ ပတ္ဝန္းက်င္မ်ိဳးမွာမဆိုု အသံုုးတည့္တဲ့ ပံုုေသ ကင္မရာ settings မ်ိဳးေတာ့ မရွိပါဘူး။
ဒါေပမဲ့ ဘယ္လိုု ကင္မရာမ်ိဳးမွာမဆိုု အသံုုးဝင္နုုိင္မဲ့ setting အခ်ိဳ႕ ေတာ့ ရွိပါတယ္။

အဲဒါေတြက အစကနဦးမွာ ထားေပးရတဲ့ အေျခခံ settings ေတြျဖစ္ၾကၿပီး..
ထားေပးၿပီးသြားၿပီဆိုုတာနဲ႔ သိပ္လွည့္ၾကည့္စရာ မလိုုေတာ့ပါဘူး။

ဒါ့အျပင္ ဓါတ္ပံုု ရိုုက္ကူးျခင္းကိုု ပိုုၿပီး လြယ္ကူ၊ ျမန္ဆန္ေစမဲ့ သီးျခား ကင္မရာ mode ေတြ ရွိၾကပါတယ္။
အထူးသျဖင့္ အခုမွ စတင္႐ိုက္ကူးသူေတြ အတြက္ပါ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဲဒီ အသံုးမ်ားတဲ့ ကင္မရာ setting ေတြကို အေသးစိတ္ ေလ့လာၾကည့္ၾကရေအာင္...

:::----->

*ကင္မရာ setup*

ပထမဆံုး ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေခတ္ေပၚ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ ကင္မရာအမ်ားစုမွာ အသံုးခ်သင့္တဲ့ ကင္မရာ setting အခ်ိဳ႕ကို ၾကည့္လိုက္ၾကရေအာင္...

ေအာက္မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ setting ေတြ အားလံုးကို သင့္ကင္မရာမွာ ရွာေတြ႕ႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္ဆို သူတို႔ဟာ ကြဲျပားတဲ့ ကင္မရာ brand နဲ႔ model ေတြမွာလည္း အနည္း နဲ႔ အမ်ားေတာ့ သြားတူေနျကလို႔ပါ။

-Image Quality ကို RAW မွာထားေပးပါ

-RAW Recording မွာ ေရြးခ်ယ္စရာရွိရင္ Lossless Compressed ကို ေရြးထားပါ

-White Balance ကို Auto မွာ ထားေပးပါ

-Picture Control (သို႔) Picture Style (သို႔) Creative Style (သို႔) Film Simulation ကို Standard မွာထားေပးပါ

-Color Space ကို sRGB မွာထားေပးပါ

-Long Exposure Noise Reduction ကို ဓါတ္ပံုေအးေဆး႐ိုက္တဲ့အခါ On ေပးထားေပးႏိုင္ျပီး..
အခ်ိန္လု ႐ိုက္ရတဲ့ အခါမွာတာ့ off ထားေပးတာ ပိုေကာင္းပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုတာကို ေအာက္မွာ ထပ္ရွင္းပါမယ္။

-High ISO Noise Reduction ကို Off ထားပါ

-Active D-Lighting (သို႔) DRO ၊
HDR နဲ႔
Lens Corrections (Vignette Control ၊ Chromatic Aberration Control ၊ Distortion Control စတာေတြ) ကို Off ထားပါ

အထက္မွာ ေဖာ္ျပထားတာေတြဟာ အေရးအပါဆံုး ကင္မရာ setting ေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။

:::----->

ပထမဆံုး တစ္ခုအေနနဲ႔ သင္ဟာ သင့္ေတာ္တဲ့ file format ကို စတင္ေရြးခ်ယ္ ထားေပးသင့္ပါတယ္။
အဲဒါကေတာ့ RAW ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

RAW compression ေရြးခ်ယ္မႈအတြက္ အျခား setting ေတြ ရွိေသးတယ္ဆိုရင္..
အၿမဲပဲ Lossless compressed ကို ေရြးေပးပါ။
ဘာေၾကာင့္ဆို ဒါဟာ ႀကီးမားတဲ့ RAW file ေတြ  ေနရာယူတဲ့ memory ပမာဏကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးမွာမို႔ပါ။

Raw မွာ ထား႐ိုက္တဲ့အခါ..
Picture Controls မွာရွိတဲ့ Sharpening ၊ Contrast ၊ Saturation စတဲ့ setting ေတြကို ခ်ိန္ညႇိေပးစရာ မလိုေတာ့ပဲ..
standard profile မွာပဲ ထားေပးလိုက္ရင္ရပါတယ္။
အဲဒီ setting ေတြကို သင္ JPEG format နဲ႔ ႐ိုက္မွသာ အသံုးျပဳဖို႔ လိုမွာပါ။

::~~~~~}

Color space နဲ႔ white balance ေတြမွာလည္း အလားတူပါပဲ။
သင္ Raw နဲ႔ ႐ိုက္တဲ့အခါ သူတို႔ကို စိုးရိမ္စရာ မလိုပါဘူး။
အေၾကာင္းက သင္ ေနာက္ editing လုပ္တဲ့အခါမွ သူတို႔ကို အခ်ိန္မေရြး ျပန္ေျပာင္းေပးႏိုင္လို႔ပါ။

::~~~~~}

သင္က အခ်ိန္ရလို႔ long exposure ပံုေတြကို ေအးေအးေဆးေဆး ထိုင္႐ိုက္တဲ့အခါ “long exposure noise reduction” ကို ဖြင့္ေပးထားႏိုင္ပါတယ္။
ဒါက သင္ long exposure ပံုေတြ႐ိုက္တဲ့အခါ sensor ပူျပီး ထြက္ေပၚလာတတ္တဲ့ noise ေတြကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးတာပါ။

သို႔ေသာ္ အဲဒီလို လုပ္ေဆာင္ဖို႔ ကင္မရာက သင္ ႐ိုက္လိုက္တဲ့ long exposure ပံုၿပီးတာနဲ႔ ဆက္တိုက္ဆိုသလို ေနာက္ထပ္ အမည္းေရာင္ black frame တစ္ခုကို ထပ္မံ႐ိုက္ယူပါတယ္။
ၿပီးမွ အဲဒီ ပံုႏွစ္ပံုကို ျပန္ေပါင္းေပးၿပီး noise ေတြကို ေလွ်ာ့ခ်တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ သိထားရမွာက “long exposure noise reduction” ကို ဖြင့္ထားတဲ့အခါ...
ကိုယ္က ဓါတ္ပံုတစ္ပံု႐ိုက္တိုင္း ကင္မရာက ႏွစ္ပံု႐ိုက္ေပးေနမွာ ျဖစ္တာေၾကာင့္..
အခ်ိန္လုၿပီး (သို႔) လွ်ပ္တစ္ျပက္ ႐ိုက္ယူရတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးေတြမွာ အဲဒီ setting ကို ပိတ္ထားတာက ပိုေကာင္းပါလိမ့္မယ္။

ၿပီးေတာ့ အခုေနာက္ပိုင္း editing software ေတြ အသံုးျပဳၿပီး ပံုေတြမွာ noise ေတြကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္တဲ့ နည္းလမ္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိလို႔ အဲဒီအတြက္ သိပ္ပူစရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။

::~~~~~}

ဒါ့အျပင္ ကင္မရာထဲမွာပါတဲ့ အျခား lens corrections ၊ dynamic range optimizations နဲ႔ noise reduction ေရြးခ်ယ္စရာေတြကိုလည္း ပိတ္ထားလိုက္လို႔ရပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္ဆို အဲဒါေတြက Raw နဲ႔ ႐ိုက္ထားတဲ့ ပံုေတြအတြက္ သက္ေရာက္မႈမရွိလို႔ပါ။

အထက္ပါ settings ေတြကို သင့္ရဲ႕ ကင္မရာထဲမွာ ျပင္ဆင္ထားေပးၿပီးသြားၿပီဆိုရင္..
ဓါတ္ပံု႐ိုက္တဲ့အခါ..
လိုအပ္မဲ့ အရာေတြဆီ ဆက္သြားဖို႔ အခ်ိန္ေရာက္ပါၿပီ။

:::----->

*အေကာင္းဆံုး ကင္မရာ Mode*

အခ်ိဳ႕ ဖိုတိုဂရမ္ဖာေတြက သင္ကိုယ္တိုင္ သင့္ရဲ႕ ကင္မရာအေပၚ အျပည့္အဝ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ဖို႔..
အၿမဲတမ္း Manual mode မွာထား႐ိုက္သင့္တယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။
ဒါဟာ အၿမဲတမ္း မမွန္ပါဘူး။

ေခတ္ေပၚကင္မရာေတြဟာ ျမင္ကြင္းတစ္ခုကို မွန္ကန္စြာ အလင္းမီတာ တိုင္းတာေပးႏိုင္သလို..
Subject တစ္ခုကို အလင္းေရာင္ေကာင္းေကာင္း ရရွိေအာင္ တြက္ခ်က္ေပးႏိုင္ပါတယ္။

ဒီလို စြမ္းေဆာင္ရည္ ျမင့္မားလာတဲ့ ကင္မရာေတြမွာ manual mode နဲ႔ခ်ည္း ႐ိုက္ေနစရာမလိုေတာ့ပဲ..
Semi-automatic mode ေတြထဲက ကိုယ္နဲ႔ အဆင္ေျပမဲ့ တစ္ခုခုကို ေရြးခ်ယ္အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။

ဓါတ္ပံုဆရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ Aperture Priority mode ကို အဓိက အသံုးျပဳၾကပါတယ္။
အဲဒီ mode က ကင္မရာရဲ႕ aperture အေပၚ အျပည့္အဝ ထိန္းခ်ဳပ္ေပးႏိုင္ရံုသာမက..
ပံုတစ္ပံုကို ကိုယ့္စိတ္ႀကိဳက္ လင္းသြားေအာင္ (သို႔) ေမွာင္သြားေအာင္ပါ လုပ္ေဆာင္ေပးႏိုင္မွာျဖစ္လို႔ ဘက္စံုအသံုးဝင္တဲ့ mode တစ္ခုပါ။

ကၽြန္ေတာ့္ ကင္မရာက ကိုယ္လိုခ်င္တာထက္ ပိုၿပီးလင္းတဲ့ ပံုတစ္ပံုကို ႐ိုက္ယူပါက..
ကၽြန္ေတာ္ exposure ကို ခ်ိန္ညႇိေပးဖို႔ အလြယ္တကူပဲ Exposure Compensation ကို အသံုးျပဳလိုက္ရင္ အဆင္ေျပသြားမွာပါ။

သင္က သင့္ကင္မရာရဲ႕ “scene” mode ေတြထဲက တစ္ခုခုမွာ ထား႐ိုက္ရင္ ေကာင္းသလားဆိုတာ သိခ်င္မယ္ဆိုရင္..
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အေၾကာင္းရင္းအခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ အဲဒီ ကင္မရာ mode ေတြကို အသံုးျပဳဖို႔ အားမေပးပါဘူး။

အဓိကအေၾကာင္းက အဲဒီလို mode ေတြဟာ မတူတဲ့ ကင္မရာ brand ေတြမွာသာမက၊ မတူတဲ့ ကင္မရာ model ေတြၾကားမွာလည္း အလြန္ပဲ ကြဲျပားျခားနားၾကလို႔ပါ။

ဒါေၾကာင့္ သင္က ကင္မရာတစ္လံုးေပၚက scene mode တစ္ခုခုကို အၿမဲအားထား႐ိုက္ေနရင္း..
ကင္မရာ အသစ္တစ္လံုးကို upgrade လုပ္ေျပာင္းကိုင္လိုက္တဲ့အခါ သင္ အဲဒီ ကင္မရာအသစ္မွာ သင္အားထားေနတဲ့ scene mode ကိုေတြ႕ခ်င္မွ ေတြ႕ရပါေတာ့မယ္။
ဒါ့အျပင္ အဆင့္ျမင့္ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ကင္မရာ model အမ်ားစုမွာ အဲဒီလို scene mode ေတြ မပါလာေတာ့ဘူးဆိုတာလည္း သိထားဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။

:::----->

*အေကာင္းဆံုး Autofocus Mode*

သင္ဟာ သင္႐ိုက္ကူးေနတဲ့ အရာေပၚမူတည္ၿပီး အေကာင္းဆံုး autofocus mode မွာ ထား႐ိုက္ေနတာ အၿမဲ ေသခ်ာဖို႔ လိုပါတယ္။

ဥပမာ သင္က ၿငိမ္သက္ေနတဲ့ subject တစ္ခုကို ဓါတ္ပံု႐ိုက္တဲ့အခါ..
သင္ Single Area Focus Mode ကို အသံုးျပဳခ်င္ပါလိမ္မယ္။
 (အဲဒါကို “Single Area AF” ၊ “One Shot AF” (သို႔မဟုတ္) ႐ိုး႐ိုးေလးပဲ “AF-S” လို႔လည္း သိၾကပါတယ္)

အဲဒီလိုမဟုတ္ပဲ သင္႐ိုက္ကူးေနတဲ့ subject က မရပ္မနား ေရြ႕လ်ားေနတယ္ဆိုရင္..
သင္ Continuous / AI Servo Focus Mode ကို ေျပာင္းေပးခ်င္ပါလိမ့္မယ္။
ဘာေၾကာင့္ဆို သင္က သင့္ရဲ႕ ကင္မရာကို subject ေနာက္ကေန အဆက္မျပတ္လိုက္ၿပီး focus ဖမ္းေနတာမ်ိဳး လိုခ်င္မွာမို႔ပါ။

စတင္႐ိုက္ကူးသူ လူသစ္ေတြအတြက္ အဲဒါကို ပိုလြယ္ကူေစဖို႔ ကင္မရာထုတ္လုပ္သူေတြဟာ တစ္ခါတစ္ရံ hybrid mode ေတြကို ထည့္သြင္းေပးထားပါတယ္။
၎ဟာ သင့္ရဲ႕ subject ၿငိမ္ေနလား၊ ေရႊ႕ေနလားဆိုတာေပၚ မူတည္ၿပီး Single Area Focus Mode နဲ႔ Continous / AI Servo Focus Mode အၾကား သူ႔ဘာသာ ေျပာင္းလဲေပးပါတယ္။

အဲဒီ hybrid mode ကို Nikon ကင္မရာေတြမွာ “AF-A” အျဖစ္ သိၾကၿပီး..
Canon မွာေတာ့ "AI Focus AF” အျဖစ္ သိၾကပါတယ္။

သင္က AF-S နဲ႔ AF-C ကင္မရာ mode ေတြအၾကား အၿမဲတမ္း ေျပာင္းလဲေပးေနရတာ အခက္အခဲရွိတဲ့အခါ..
အဲဒီ hybrid mode က default အျဖစ္ အၿမဲထားသံုးဖို႔ အသင့္ေတာ္ဆံုး ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

အခ်ိဳ႕ ကင္မရာေတြမွာ “Auto AF” mode ပါရွိပါတယ္။
၎ဟာ ျမင္ကြင္းတစ္ခုလံုးကို ၾကည့္ၿပီး အနီးဆံုး subject ေပၚမွာ (သို႔မဟုတ္) ကင္မရာက အေရးႀကီးတယ္လို႔ ထင္တဲ့ subject ေပၚမွာ focus ျဖတ္ေပးဖို႔ ႀကိဳးစားပါလိမ့္မယ္။

ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ စတင္႐ိုက္ကူးသူ အမ်ားစုကို အဲဒီလို mode ေတြ အသံုးမျပဳဖို႔ အၾကံျပဳပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္ဆို သင္ focus ျဖတ္ခ်င္တဲ့ ေနရာဆီ သင့္ဘာသာ focus အမွတ္ကို ေရႊ႕ေပးျခင္းျဖင့္..
သင့္ကင္မရာရဲ႕ focus ကို ဘယ္မွာထားမလဲဆိုတာ သင္ကိုယ္တိုင္ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္တာ ေကာင္းပါတယ္။

သင္ အဲဒါကို Single-Point AF-Area Mode ဆီ ေျပာင္းေပးလိုက္ျခင္းျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ပါတယ္။

သင့္ရဲ႕ viewfinder ထဲမွာ ေရႊ႕ေျပာင္းေပးဖို႔ focus အမွတ္တစ္ခု ေပၚလာတဲ့အခါ..
သင္ အဲဒီ အမွတ္ကို frame ထဲက သင္ထားေပးခ်င္တဲ့ subject (သို႔) စိတ္ဝင္စားစရာ ေနရာတစ္ခုေပၚမွာ ထားေပးႏိုင္သလို..
သင့္ရဲ႕ subject ကိုလည္း အဲဒီ focus အမွတ္ဆီ ေရႊ႕ခိုင္းႏိုင္ပါတယ္။

:::----->

*အေကာင္းဆံုး Metering Mode*

သင့္ ကင္မရာမွာ Spot Metering ၊ Center-Weighted Metering နဲ႔ Matrix / Evaluative Metering စသျဖင့္ အေတာ္မ်ားမ်ား ပါဝင္ႏိုင္ပါတယ္။

အေျခအေန၊ အခ်ိန္အခါ အမ်ားစုအတြက္ေတာ့..
Matrix (သို႔) Evaluative Metering ကို default ထားေပးထားတာ အေကာင္းဆံုးပါ။

အေၾကာင္းက ၎ဟာ ျမင္ကြင္းတစ္ခုလံုးကို သံုးသပ္ တြက္ခ်က္ေပးတာေၾကာင့္..
ပံုမွန္အားျဖင့္ သင့္ရဲ႕ subject ကို ပိုေကာင္းမြန္တဲ့ အလင္းေရာင္ရေအာင္ စြမ္းေဆာင္ေပးပါတယ္။

:::----->


*အေကာင္းဆံုး Lens Aperture*

Lens aperture ဟာ သင့္ရဲ႕ subject ကို foreground နဲ႔ background ေတြကေန သီးျခားခြဲထုတ္ ေပးႏိုင္ရံုသာမက..
အလင္းေရာင္ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား သင့္ရဲ႕ lens ထဲ အမွန္တကယ္ ဝင္ေရာက္ခြင့္ေပးမလဲ ဆိုတာကိုလည္း သက္ေရာက္မႈရွိပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ရရွိတဲ့ အလင္းေရာင္ အေျခအေနေပၚမူတည္ၿပီး သင္ ဘယ္လို aperture ကို ေရြးခ်ယ္ထားေပးရမလဲဆိုတာ ဂ႐ုစိုက္ရပါမယ္။

ဒါ့အျပင္ aperture ဟာ ပံုရိပ္ျပတ္သားမႈ နဲ႔ depth of field လိုမ်ိဳး အရာေတြကိုလည္း သက္ေရာက္မႈ ရွိပါတယ္။
ဒီေတာ့ သင့္ရဲ႕ subject နဲ႔ ႐ိုက္ကူးေနတဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္အတြက္ အသင့္ေတာ္ဆံုး aperture ကို ေရြးခ်ယ္ေပးႏိုင္ဖို႔က အလြန္အေရးႀကီးပါတယ္။

သင္က အလင္းအားနည္းတဲ့အခ်ိန္ ဓါတ္ပံုတစ္ပံုကို လက္နဲ႔ကိုင္႐ိုက္ေနစဥ္ ကင္မရာ လႈပ္ခါမႈျဖစ္ၿပီး ပံုဝါးသြားျခင္းမွ ေရွာင္ရွားႏိုင္ဖို႔  ..
သင့္ lens မွာရႏိုင္တဲ့ အက်ယ္ဆံုး aperture ကို အသံုးျပဳတာ အေကာင္းဆံုးပါ။
ဒါဆို သင့္ ကင္မရာထဲကို အလင္းေရာင္ ေကာင္းေကာင္း ဝင္ေရာက္ႏိုင္မွာျဖစ္ၿပီး..
ပံုမဝါးသြားေအာင္ သင့္ေတာ္တဲ့ shutter speed အျမန္နႈန္းကို ထား႐ိုက္ႏိုင္မွာပါ။

ဥပမာ သင္က 35 mm f/1.8 lens နဲ႔ ႐ိုက္မယ္ဆိုရင္..
အလင္းအားနည္းတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးမွာ သင္ အလင္းဝင္ေရာက္မႈမ်ားေအာင္ အဲဒီ အက်ယ္ဆံုး aperture f/1.8 မွာ ထား႐ိုက္ခ်င္မွာပါ။
ၿပီးေတာ့ f/1.8 လိုမ်ိဳးသံုးၿပီး shallow depth of field နဲ႔႐ိုက္တဲ့အခါ subject ကိုပဲ focus ျဖတ္ေပးရင္း ပံုမွာ ေနာက္ခံအဝါး (bokeh) လွလွေလးေတြနဲ႔ ႐ိုက္ကူးႏိုင္ပါတယ္။

သို႔ေသာ္ သင္က လွပတဲ့ ရႈေမွ်ာ္ခင္းတစ္ခုေရွ႕မွာ ေရာက္ရွိေနၿပီး အဲဒီ ရႈခင္းတစ္ခုလံုးရဲ႕ ပံုကို အျဖစ္ႏိုင္ဆံုး ၾကည္လင္ျပတ္သားေအာင္ ႐ိုက္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့..
သင့္ lens ရဲ႕ aperture ကို အက်ယ္ဆံုး f/5.6 ေလာက္ထိပဲ ေလွ်ာ့ခ်ၿပီး ႐ိုက္သင့္ပါတယ္။

အကယ္၍ သင္က depth of field အားေကာင္းေအာင္ f/8 ကေန f/11 ေလာက္ထိ တင္႐ိုက္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့..
Aperture အေပါက္က်ဥ္းသြားလို႔ အလင္းဝင္ေရာက္မႈ အားနည္းၿပီး shutter speed လည္း ေႏွးသြားမွာမို႔ ပံုရိပ္မဝါးေအာင္ tripod ကို အသံုးျပဳ႐ိုက္ရပါမယ္။

ဒါမွမဟုတ္ tripod မပါပဲ လက္နဲ႔ပဲ ကိုင္႐ိုက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့..
ေနာက္တစ္နည္းက ISO ကို တင္႐ိုက္ဖို႔ပါ။

သို႔ေသာ္ ISO ကို တင္ေပးလိုက္ရင္ sensor က အလင္းအာရံုခံႏိုင္မႈ အားေကာင္းၿပီး သင့္ေတာ္တဲ့ shutter speed အျမန္နႈန္းကို ရရွိႏိုင္ေပမဲ့..
ပံုမွာ noise ေတြ မ်ားသြားႏိုင္တာကိုေတာ့ သတိျပဳရပါမယ္။

ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ကင္မရာက noise အရမ္းမမ်ားအာင္ ISO ကို ဘယ္ေလာက္ထိ တင္႐ိုက္ႏိုင္လည္းဆိုတာကိုလည္း သိထားသင့္ပါတယ္။

Aperture ဟာ သင့္ရဲ႕ subject ကို ၎ရဲ႕ background ကေန ခြဲထုတ္ေပးရာမွာ လူသိမ်ားေပမဲ ဒါဟာ ၎ရဲ႕ စြမ္းေဆာင္မႈေတြထဲက တစ္ခုမွ်သာ ရွိပါေသးတယ္။

ေအာက္က ေဖာ္ျပထားတဲ့ ပံုမွာ f/2.8 နဲ႔ ႐ိုက္ထားတဲ့ပံု နဲ႔ f/8 နဲ႔ ႐ိုက္ထားတဲ့ ပံုႏွစ္ပံုအၾကား ဘယ္ေလာက္ကြာျခားမႈ ရွိလည္းဆိုတာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

:::------>


*အေကာင္းဆံုး Shutter Speed*

Aperture နည္းတူပဲ အေကာင္းဆံုး shutter speed ကို ေရြးခ်ယ္မႈဟာ အဓိကအားျဖင့္ သင္ဘာကို ႐ိုက္ကူးဖို႔ ႀကိဳးစားေနလဲ ဆိုတာေပၚ မူတည္ပါတယ္။

ဥပမာ သင့္ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က ေရတံခြန္တစ္ခုရဲ႕ ပံုတစ္ပံုကို အိပ္မက္ဆန္ဆန္ ႐ိုက္ခ်င္တယ္ဆိုရင္..
သင္ စီးဆင္းေနတဲ့ ေရအလ်ဥ္ကို ပိုသားမွ်င္ေလးေတြလို ျဖစ္သြားေအာင္ စကၠန္႔ အနည္းငယ္ၾကာတဲ့ shutter speed အေႏွးနဲ႔ ႐ိုက္ဖို႔ လိုပါမယ္။

အဲဒီလိုမဟုတ္ပဲ သင္က သင့္ရဲ႕ ႐ိုက္ကြက္ရႈခင္းထဲက subject တစ္ခုကို freeze လုပ္ ရပ္တန္႔ခ်င္တယ္ဆိုရင္..
အလြန္ျမန္ၿပီး တစ္စကၠန္႔ရဲ႕ ေသးငယ္တဲ့ အပိုင္းေလးေလာက္ပဲရွိတဲ့ shutter speed ကို သံုးရပါလိမ့္မယ္။

ဘယ္လိုဘဲျဖစ္ျဖစ္ ပတ္ဝန္းက်င္ အလင္းေရာင္ အေျခအေနအမ်ားစုမွာ..
ကင္မရာ လႈပ္ခါသြားျခင္းမရွိပဲ ပံုရိပ္ၾကည္လင္ ျပတ္သားေနေအာင္..
သင့္ေတာ္တဲ့ shutter speed အျမန္ကို အသံုးျပဳတာ ပိုၿပီးေကာင္းပါတယ္။

အဲဒီအတြက္ သင္ ရံဖန္ရံခါ Auto ISO မွာထားေပးဖို႔လိုသလို...
အသံုးျပဳတဲ့ focal length ေပၚမူတည္ၿပီး shutter speed ကို တြက္ခ်က္႐ိုက္ကူးတဲ့ reciprocal rule ကိုလည္း နားလည္ထားသင့္ပါတယ္
အဲဒီ rule အေၾကာင္းကို ေနာက္ပိုင္း လိုအပ္တဲ့အခါမွာ ထပ္ရွင္းျပပါမယ္။

:::——->


*အေကာင္းဆံုး ISO setting*

ကြန္ေတာ္တို႔ ပံုတစ္ပံုကို ႐ိုက္ကူးတဲ့အခါ အနိမ့္ဆံုး ISO မွာ ထား႐ိုက္တာ အေကာင္းဆံုးပါ။
အေၾကာင္းက ဒါဟာ သင့္ပံုမွာ noise (သို႔) grain အနည္းဆံုး ရရွိေစမွာပါ။

ISO အျမင့္မွာ ထား႐ိုက္တဲ့အခါ ပံုမွာ noise ေတြ မ်ားေနမွာမို႔ သင္ အဲဒါကို လိုခ်င္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
Editing software ေတြနဲ႔ noise ကိုေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္ေပမဲ့..
႐ိုက္ကတည္းက noise ကို နည္းေအာင္ ISO တတ္ႏိုင္သေလာက္ အနိမ့္ဆံုးထား႐ိုက္တာ ပိုေကာင္းပါတယ္။

သို႔ေသာ္လည္း ISO ကို အၿမဲတမ္း အနိမ့္ဆံုးထား႐ိုက္ဖို႔ေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။
အထူးသျဖင့္ အလင္းအားနည္းတဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္ အေျခအေနေတြမွာ တင္႐ိုက္ဖို႔ လိုပါမယ္။

အေၾကာင္းက မလိုအပ္တဲ့ ကင္မရာ လႈပ္ခါမႈေၾကာင့္ ပံုရိပ္ဝါးျခင္းကို မျဖစ္ေပၚေအာင္..
လံုေလာက္တဲ့ shutter speed အျမန္ကို ထိန္းထားေပးႏိုင္ဖို႔ ISO ကို မျဖစ္မေန တင္႐ိုက္ၾကရတာပါ။

ဓါတ္ပံုပညာရပ္ဟာ Exposure Triangle လို႔လည္းသိၾကတဲ့ Aperture ၊ Shutter Speed နဲ႔ ISO တို႔အၾကား ခ်ိန္ညႇိေပးျခင္းနဲ႔ အၿမဲပဲ သက္ဆိုင္တာကို သတိရပါ။

အဲဒီ ေရြးခ်ယ္ ခ်ိန္ညႇိေပးစရာ သံုးခု ဘယ္လို လုပ္ေဆာင္သလဲ ဆိုတာ နဲ႔ သူတို႔ ဘယ္လို အျပန္အလန္ ဆက္ႏြယ္မႈ ရွိသလဲဆိုတာေတြကို နားလည္ေအာင္ အခ်ိန္ယူ ေလ့လာဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ အၾကံျပဳပါတယ္။

:::----->

*Auto ISO*

သင့္မွာ ေခတ္ေပၚ ကင္မရာတစ္လံုး ရွိမယ္ဆိုရင္..
အဲဒီမွာ Auto ISO feature တစ္ခု ပါလာမွာျဖစ္ၿပီး..
ဒါဟာ စတင္႐ိုက္ကူးသူ လူသစ္ေတြအတြက္ အလြန္အသံုးဝင္ပါလိမ့္မယ္။

သင္က Auto ISO ကို enable လုပ္ေပးၿပီးတာနဲ႔..
သင့္ ကင္မရာက subject နဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္ အလင္းေရာင္ေပၚမူတည္ၿပီး ISO ကို သူ႔ဘာသာ ခ်ိန္ညႇိေပးပါလိမ့္မယ္။

အဲဒီလို ခ်ိန္ညႇိေပးတဲ့အခါ သင္ Auto ISO menu ထဲမွာ ခ်ိန္ထားေပးခဲ့တဲ့ အနိမ့္ဆံုး shutter speed (သို႔) အဲဒီထက္ပိုျမင့္တဲ့ shutter speed ကိုရေအာင္ ထိန္းထားေပးမွာပါ။

Nikon ၊ Canon နဲ႔ အျခား ကုမၸဏီေတြက ထုတ္လုပ္တဲ့ အခ်ိဳ႕ေသာ ကင္မရာေတြမွာ ပိုဆန္းသစ္တဲ့ Auto ISO menu ေတြ ပါဝင္ပါတယ္။
၎တို႔ဟာ reciprocal rule ကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားၿပီး..
အသံုးျပဳတဲ့ lens ရဲ႕ focal length အေပၚမူတည္ တြက္ခ်က္ရင္းျဖင့္ အသင့္ေတာ္ဆံုး shutter speed ကို ထားေပးႏိုင္ပါတယ္။

အဲဒီလို ေရြးခ်ယ္စရာေတြဟာ စတင္႐ိုက္ကူးသူတို႔အတြက္ အလြန္ပဲ အသံုးဝင္ႏိုင္ပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္ဆို သူတို႔က ကင္မရာ setting ေတြ အၿမဲခ်ိန္ညွိေပးေနရတဲ့ ဒုကၡကေန ကင္းေဝေစမွာပါ။

(မတူတဲ့ ကင္မရာအခ်ိဳ႕က နမူနာ ISO menu ေတြကို ေအာက္က ပံုေတြထဲမွာ ေဖာ္ျပေပးထားပါတယ္။)

:::----->

*Image Stabilization*

ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ သင့္ရဲ႕ ကင္မရာကိုယ္ထည္ (သို႔) lens ထဲမွာပါတဲ့ image stabilization ကို အက်ိဳးရွိရွိ အသံုးခ်ဖို႔ မေမ့ပါနဲ႔။
(Image Stabilisation ကို SteadyShot ၊ Vibration Reduction (သို႔) Vibration Compensation လို႔လည္း သိၾကပါတယ္)

ကင္မရာကို လက္နဲ႔ကိုင္႐ိုက္တဲ့အခါ အဲဒါကို ဖြင့္ထားေပးၿပီး..
ခိုင္မာေတာင့္တင္းတဲ့ tripod ေပၚ တင္႐ိုက္တဲ့အခါမွာေတာ့ ပိတ္ထားဖို႔ မေမ့ပါနဲ႔။

ၿပီးေတာ့ ဓါတ္ပံုတစ္ပံုကို မ႐ိုက္မီ..
ကင္မရာ ခလုတ္ (shutter release) ကို တစ္ဝက္ အရင္ဖိထားျခင္းျဖင့္..
ကင္မရာ (သို႔) lens ကို အရင္ ၿငိမ္သြားေစၿပီးမွ ႐ိုက္တာ အေကာင္းဆံုးပါ။
ဒါက ပံုရိပ္ဝါးသြားျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ေျခကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးပါလိမ့္မယ္။

Reference source: photography life

ေလ့လာလို႔ရေအာင္ မတူတဲ့ ကင္မရာ brand ေတြရဲ႕ setting အခ်ိဳ႕ပံုေတြကို တြဲတင္ေပးလိုက္ပါတယ္။ (အလင္းစက္ ဆိုတဲ့စာေရးသူနာမည္ကို click လိုက္ပါ လင့္ခ္ခ်ိတ္ထားပါတယ္။)

ခ်စ္ျခင္းအားျဖင့္
(အလင္းစက္)

No comments: