Saturday, December 15, 2018

`ဟိုတယ္ခေတြေစ်းႄကီးေနေသးသေလာ ´



#သတိုးလြင္(ပထဝီဝင္)

“တစ္ညဘယ္ေလာက္လဲ”
“ မနက္စာအပါအ၀င္ ဘတ္ ၇၀၀ ပါ”
“ဒီထက္ေစ်းသက္သာတာရွိေသးလား”
“ဘတ္ ၅၅၀ တစ္ခန္းေတာ့က်န္ေသးတယ္ window မပါဘူးအခန္းက်ဥ္းေနာ္ #101”
“ေဒၚလာနဲ့ဆိုဘယ္ေလာက္လဲ”
“တစ္ေဒၚလာ ၂၅ ဘတ္နဲ့ဆိုအနိမ့္ဆံုးအခန္းက $၂၂ေလာက္က်ပါတယ္”

လြန္ခဲ့ေသာ ၂၇ နွစ္ခန္႕က စာေရးသူဘြဲ႔လြန္ပညာသင္ရင္းညဘက္မွာအလုပ္လုပ္တဲ့ ထိုင္းနိုင္ငံ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ့ ဆူခြန္ဗစ္လမ္းမႀကီး Soi 7 မွာရွိတဲ့ Maaxim’sInn ဟိုတယ္ေလးရဲ႕ ညပိုင္းမွာ ေမးေျဖေနက်အျဖစ္အပ်က္ေလးတစ္ခုပါ။

စာေရးသူရဲ႕ Tourism Fobia ခရီးသြားပိုးဟာ ဘန္ေကာက္ကိုစေရာက္ခဲ့တဲ့ ၁၉၉၀ ျပည့္နွစ္မွစခဲ့တယ္ဆိုမမွားပါ။ Transit အေနနဲ႕ လာသမွ်ဧည့္သည္အလုပ္ကိစၥ ၊အလည္အပတ္ ဝင္လာတဲ့ျမန္မာဧည့္သည္ေတြ ႀကိဳပို ့ရင္းခရီးသြား လုပ္းငန္း ကိုစိတ္၀င္စားလာတာဟာ Gateway City of South East Asia ျဖစ္တဲ့ ဘန္ေကာက္မွာေနခဲ့တဲ့အက်ိဳးတစ္ခုလို ့ဆိုလွ်င္မမွားေပ။

Business Admin Diploma စာသင္ရင္းညပိုင္းမွာအခန္း ၃၀ သာရွိတဲ့ဟိုတယ္ေလးတစ္ခုမွာ F.O Receptionist အေနနဲ႕ ၀င္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ လစာ မမ်ားေပမယ့္ အေတြ႕အႀကံဳရလိုတာေၾကာင့္ သူငယ္ခ်င္းကိုစိုးသူရထြန္းရဲ ့ဆက္သြယ္ေပးမႈနဲ႔ အလုပ္ ၀င္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဧည့္ႀကိဳ အလုပ္သာမက ညဘက္ Room Service အစာေျပမွာရင္လည္း Kitchen ထဲ၀င္ၿပီးFast Food လုပ္ေပးခဲ့ရသလို Bell Boy မအားရင္လည္း အထုပ္အပိုး၀ိုင္းသယ္ေပးခဲ့ရတာလည္းရွိပါတယ္။ ညဘက္အေဖာ္ေခၚလာတ့ဲ ဧည့္သည္ တစ္ေယာက္ မိန္းမအစစ္နဲ႕ မိန္းမလ်ာ မခြဲျခားႏိုင္ဘဲ  မွားေခၚလာမိၿပီးမွ မဆီမဆိုင္ FO မွာ လာၿပီး ျပသနာရွာတာလည္း ၾကံဳေတြ႔ ခ့ဲရဖူးေလရ့ဲ။

ထိုင္းမိသားစုပိုင္ဟိုတယ္ေလးကိုနွစ္ေပါင္း (၃၀)နီးပါး ၾကာျပီးေနာက္ တစ္ေခါက္ျပန္ေရာက္ၿပီးအလြမ္းေျပ (၂)ည တည္းၾကည့္ခဲ့ပါတယ္။မူလပိုင္ရွင္ေတြမွ ထိုင္းစီးပြားေရးကပ္ဆိုက္ခဲ့တဲ့ ၁၉၉၇ ေနာက္ပိုင္းမွာ ထိုဟိုတယ္ေလးအား ေဟာင္ေကာင္သူေ႒း တစ္ေယာက္ကိုေရာင္းခဲ့ေၾကာင္းသိရပါတယ္။ HK $ ၁၀သန္းနဲ့ အလုပ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ဟိုတယ္ေလးဟာ ယေန႔တိုင္ အေျခအေနေကာင္းေနဆဲပါ။ Property Value သာမက အခန္းခလဲ ၂ဆခြဲခန္ ့ပိုရေနဆဲပါ။ စာေရးသူရွိတုန္းက US$30 ေလာက္ရွိတဲ့အခန္းကိုဒီေန ့ US$ 60 ေပးခဲ့ရပါတယ္။ ထိုင္းကဟိုတယ္ေတြကျမန္မာထက္ေစ်းေပါတယ္ဆိုတာ တစ္ကယ္လား! ယခုအခါ ရန္ကုန္မွာ US$ 60 ေလာက္ဆို ၾကယ္ေလးပြင့္ (4 Stars)ဟိုတယ္တည္းလို ့ရေနပါၿပီ။

#ျမန္မာျပည္ဟိုတယ္အီေဗာ္လူးရွင္း

ၿဗိတိသွ်ကိုလိုနီလက္ထက္ကတည္းက မ်က္နွာျဖဴေတြတည္းဖို႔ အပန္းေျဖဖို႔ ဟိုတယ္ေတြ ဘန္ဂလိုေတြ ျမန္မာျပည္မွာရွိခဲ့ပါတယ္။ အထင္ကရအေနနဲ ့၁၉၀၄ခုနစ္မွာေဆာက္ခဲ့တဲ့ ကမ္းနားဟိုတယ္ (The Strand) နဲ ့ျပည္လမ္းနိုင္ငံျခားေရးရံုးေဟာင္းေရွ႕ရွိ ပဲခူးကလပ္ရွိခဲ့ပါတယ္။ ၿမိဳ ့ထဲမွာဆိုရင္ဆူးေလဂရင္းဟိုတယ္နွင့္ ၁၉၆၀ျပည့္နွစ္မွာအင္းယားလိတ္ဟိုတယ္၊ သမၼတဟိုတယ္တို႔ကို ရွရွား အကူအညီနဲ့ေဆာက္ခဲ့ပါတယ္။ ထိုစဥ္ကကုန္သြယ္ေရး (၂၀)ရဲ ့လက္ေအာက္ခံ Tourist Burma နဲ ့ ဟိုတယ္ လုပ္ငန္းဌာန မွ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၉၀ ျပည့္လြန္နွစ္ န၀တ အစိုးရေခတ္ေရာက္ေတာ့ ခရီးသြားလုပ္ငန္း ကိုပုဂလိကလုပ္ကိုင္ခြင့္ေပးနိုင္ရန္ျပဌာန္းၿပီး ဟိုတယ္ ခရီး ၀န္ႀကီးဌာနလည္း ၁၉၉၂ တြင္ေမြးဖြားခဲ့ပါတယ္။ ဟိုတယ္လိုင္စင္ကို ၀န္ၾကီး႒ာနလက္ေအာက္ရွိ TRD ႒ာနမွထုတ္ ေပးခဲ့ျပီးအခန္း ၄ ခန္းရွိတဲ့ Inn ေခၚ motel / ဧည့္ေဂဟာေတြလည္းမိႈလိုေပါက္လာၾကပါတယ္။မဆလ ေခတ္မွာေဒၚလာေငြ ကိုကန့္သတ္ခဲ့သည့္ ကာလနွစ္ ၃၀ နီးပါးၾကာျပီးယခုလို FE ကိုင္ေဆာင္ၿပီးကိုယ္ပိုင္ US$ ၀င္ေငြရတဲ့ ဟိုတယ္ ခရီးလုပ္ငန္းစတင္  ခ်ိန္မွ ကိုယ္ပိုင္  အိမ္  ကို Inn လုပ္လာၾကတာ မဆန္းၾကေပ။ ၁၉၉၆ ခုနွစ္ Visit Myanmar Year မတိုင္ခင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ပထမဆံုး နိုင္ငံတကာအဆင့္ ဟိုတယ္က Summit Parkview ဟိုတယ္ပါ။ထိုအခ်ိန္က FO Team မွ မခိုင္ႏြယ္သိန္းတို႔ Sales မွ မေမျမတ္မြန္၀င္း တုိ႔န႕ဲစသိခ့ဲပါတယ္။ ထိုစဥ္က တစ္ခန္းကို US$ 108ထိ ကန္ထရိုက္ေစ်းေပးခ့ဲ ရပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္း Sedoan, Traders , Equatorial, Nikko Royal Lake ,Baiyoke Kandawgyi Hotel တို႔ဆက္တိုက္ ေပၚေပါက္လာပါတယ္။ ၂၀၀၇မွ၂၀၁၀ နွစ္မွာေတာ့ ခရီးသြားလုပ္ငန္းအတြက္ မုန္တိုင္းထန္တဲ့ကာလလို့ဆိုလို့ရပါတယ္။
၂၀၀၅ -၂၀၀၆ ကာလကေရႊနွစ္ေတြလို ့ ဆိုနိုင္သေလာက္ ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးအၿပီး ၂၀၁၈ နာဂစ္ကပါ လက္ေဆာင္ပါလာခ့ဲၿပီး ဧည္သည္၀င္ေရာက္မႈ ဆက္တိုက္ က်ဆင္းမႈေၾကာင့္ အခက္အခဲေတြ ့ခဲ့ရပါတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္က  ၾကယ္ ၅ ပြင့္အဆင္ ့ဟိုတယ္ႀကီးေတြေတာင္   အာရွေစ်းကြက္အတြက္ US$ 23   နံနက္စာအပါအ၀င္ရွိခဲ့တာ မွတ္မိပါေသးတယ္။

International Hotel ေတြမွာေတာင္ ဒီလိုေတြျဖစ္လာေတာ့ တခ်ိန္ကတစ္ညေဒၚလာ ၇၀ ေလာက္ ခပ္တင္းတင္း ေရာင္းခဲ့တဲ့ ၄ ခန္းပါ  Inn ဟိုတယ္ေတြဟာတစ္ည ၁၅ ေဒၚလာ ေတာင္မေပးခ်င္ ေတာ့တဲ့အေျခအေနရွိခဲ့ပါတယ္
ၿမိဳ႕လယ္ေခါင္ရွိ ၾကယ္ ၅ပြင့္ဟိုတယ္ႀကီးေတြလည္း UN/NGO အဖြဲ ့ႀကီးေတြကို တစ္လ US$ 500 ေလာက္န႔ဲ ရံုးခန္းဌားစားရတ့ဲ အေျခအေနရွိခ့ဲ ပါတယ္ ။ အင္းပိုင္ရွင္အခ်ိဳ ့ေတြခမ်ာ ဟိုတယ္ ခရီိးလိုင္စင္ျပန္အပ္ၿပီး စည္ပင္လိုင္စင္နဲ ့ပဲ local motel  အျဖစ္ ထားခဲ့ရပါတယ္ အေျခအေနအရ Time Sharing ေခၚ Love Motel အေနနဲ ့ တစ္ေန ့ကို 3 session အခန္းျပည့္၀င္ရင္ Agent နဲ ့ Tourist ေတြထားရတာထက္ ေခါင္းစားသက္သာ သည္ဟု ဆိုစမွတတ္ျပဳၾကေလ၏။

၂၀၁၁-၂၀၁၂ ကေတာ့ ဟိုတယ္ေတြကံဇာတာ ျပန္တက္လာတဲ့ကာလဟုဆိုနိုင္သည္။ ေခတ္စနစ္အေျပာင္းမွာ ခရီးသြားဧည့္သည္ေတြ သာမကစီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ေတြပါ အလံုးအရင္း ၀င္လာ ၾကလို ့ၿမိဳ  ့လယ္ေခါင္ဟိုတယ္ႀကီး နဲ႕ ေစ်းႏႈန္းမွာ အနိမ့္ဆံုးအခန္း US$ 200 မွ US$ 600 အထိ Rocket Price ေရာင္းခ့ဲပါတာ။

#ကမၻာ့ဟိုတယ္ေစ်းနွုန္းအေၾကာင္းတေစ့တေစာင္း

စာေရးသူ ခရီးသြားလုပ္ငန္းလုပ္ရင္း နိုင္ငံေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္ ၿမိဳ ့ႀကီးေပါင္း ၁၀၀ေက်ာ္ေလာက္မွာ သြားလာ တည္းခိုခဲ့ ဖူးပါတယ္ ။ Branded Hotel/ International Hotel ေတြမွာတည္းခဲ့ဖူးသလို  Local Brand/ Family Hotel ေတြမွာလည္းတည္းခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဟိုတယ္တစ္ခုေစ်းႀကီးျခင္းေစ်းသင့္ျခင္း ေစ်းသက္သာျခင္းဆိုတာ ေအာက္ပါအခ်က္မ်ားနဲ႔ သက္ဆိုင္ပါတယ္။

(၁) နိုင္ငံတစ္နိုင္ငံရဲ ့၀င္ေငြ၊ ေနထိုင္မႈစရိတ္ ၊ ေငြေၾကးလဲလွယ္နွုန္း
(၂) ခရီးစဥ္ေဒသ  ၀ယ္လိုအားျမင့္မႈ ေပၚျပဴလာျဖစ္မွ ု
(၃) ခရီးသြားရာသီအထူးပြဲေတာ္အခါသမယ
(၄) ္ နိုင္ငံတကာ Brand ဟိုတယ္ ၾကယ္ပြင့္အဆင့္္သတ္မွတ္မွ ု ၀န္ေဆာင္မွ ုအဆင့္အတန္း
(၅) ဟိုတည္၏တည္ေနရာ၊ အက်ယ္အ၀န္း
(၆) အေရာင္းျမွင့္တင္ေရးအစီအစဥ္ နွင့္ ဧည့္သည္တည္ရွိမွု

အထက္ပါ ၆ ခ်က္အနက္ အမွတ္စဥ္ (၂) (၃) ( ၅)  ဟာေစ်းႀကီးမႈကို သက္ေရာက္ေစသည္ဟု စာေရးသူအေနနွင့္ထင္ျမင္မိပါသည္။ အမွတ္စဥ္ ၄ သည္လည္းနိုင္ငံတကာၾကယ္ပြင္ အဆင့္္၀န္ေဆာင္မႈ ေပၚမူတည္ၿပီး ေစ်းနွုန္းစံနွုန္းတစ္ခုသည္ပံုေသကဲ့သို့ရွိေနတက္သည္။

Contennental Hotel/ Westin Hotels ကဲ့သို ့ေသာ ၾကယ္ ၅ပြင့္Brand မ်ား၏အနိမ့္ဆံုးအခန္းေစ်းမွာ US$150မွ US$500 ထိစံနန္းရွိသည္။ နိုင္ငံေပၚမူတည္ျပီးကြာဟခ်က္ေတာ့ရွိစၿမဲ။ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္မူ တစ္မ်ိဳးတစ္ဖံု ဆန္းေနသည္။ Shangrila Group- Trader Hotel သည္ ၁၉၉၆ခန့္က US$ 100 အေပၚတြင္ရွိေသာ္လည္း ၂၀၁၂ ခန့္တြင္ US$ 300 ထိျမင့္တက္ၿပီး ယခု၂၀၁၈တြင္မူ US$  ေအာက္သို ့ညြန္ ့ကိန္းျပေနသည္။ (Corporate Rate/ OTA Rate/ Agent Rate/ Rack Rate) စသျဖင့္ ကြဲျပားမွုေတာ့ရွိသည္။

သို႕ေသာ္ ဟိုတေလာကအခ်ိဳ႕ေသာ ဟိုတယ္မ်ားသည္ online တြင္ေရာင္းေသာေစ်းနွင့္ Tour Agent မ်ားအားကန္ထရိုက္ေပးေသာေစ်းသည္ ပိုနည္းေနသည္ကိုေတြ ့လာရသည္။ အခ်ိဳ ့ေသာခရီးသြား ေအးဂ်င့္မ်ားသည္ ကန္ထရိုက္ေစ်းသည္ Booking ေပၚမူတည္ၿပီး A Grade/ B Grade ေစ်းနွဳန္းနွစ္မ်ိဳးခြဲျခား ေပးထားေသာ္လည္း Booking Confirm ျဖစ္မႈ နည္းလာသျဖင့္ OTA/ Online Sale မ်ားကိုပိုအားထားလာၾကသည္။ Demand မ်ားလွ်င္   Direct Sale Price Behavior အရေစ်းနွုန္း သက္သာသည္မွာ သဘာ၀ပင္ မဟုတ္ပါေလာ။  ထို ့အျပင္ Online Saleမ်ားသည္ အေၾကြးကဒ္ျဖင့္ ေငြႀကိဳတင္ရျခင္း၊ ဧည့္သည္မလာ ျဖစ္လွ်င္လည္း ေငြႀကိဳတင္ရၿပီးျဖစ္ ေသာေၾကာင့္ Walk In ဧည့္သည္မ်ား ထပ္ေရာင္းနိုင္ျခင္း၊ အခန္းမ်ားကိုထပ္ေရာင္းနိုင္ျခင္းေၾကာင့္ ယေန ့ ကမာၻေပၚရွိဟိုတယ္အမ်ားစုမွာ Booking.com, Agoda တို့သည္ ပိုအလုပ္ျဖစ္လွ်က္ရွိသည္ကိုမျငင္းဆန္နိုင္ေပ။

#ထိုက္တန္ေသာ၀န္ေဆာင္မွု

ဟိုတယ္ဆိုသည္မွာအိပ္စရာေနရာတစ္ခုသာမဟုတ္ေပ။အပန္းေျဖအလည္အပတ္လာသူမ်ား၊  စီးပြားေရး ကိစၥျဖင့္ လာသူမ်ား၊ အစိုးရတာ၀န္ျဖင့္လာေရာက္သူမ်ား။ အျခားကိစၥမ်ားျဖင့္ ရက္ရွည္ေနထိုင္သူမ်ား အတြက္တည္းခိုစရာေနရာ  အစည္းအေ၀းလုပ္ရန္၊ စားေသာက္ရန္၊ က်န္းမာေရးအတြက္ အားကစား ေလ့က်င့္ခန္း လုပ္ရန္ေနရာ၊ Spa Massage ေနရာအျပင္ညပိုင္း ဒစၥကိုကပြဲ၊ကာရာအိုေက၊ ႏိုက္ကလပ္ အပန္းေျဖရန္ေနရာမ်ား ပါ၀င္ရန္လိုေလသည္။ ထိုသို့ေသာ၀န္ေဆာင္ မႈမ်ားကိုျဖည့္ဆည္းရန္ ကြ်မ္းက်င္ေသာ၀န္ထမ္းမ်ား၊ စီမံခန္ ့ခြဲမွုဆိုင္ရာ ေကာင္းမြန္မွု၊ အရည္ခ်င္းျပည့္၀ေသာ ဟိုတယ္ ဆိုင္ရာ အသံုးအ ေဆာင္ပစၥည္းမ်ား ျပည့္စံုလံုေလာက္စြာထားရွိမွုသည္အေရးၾကီးလွသည္။ ထို့ေၾကာင့္နိုင္ငံတကာ အသိမွတ္ျပဳ Branded Hotel မ်ားသည္ ေစ်းႀကီးေသာ္လည္း ၀န္ေဆာင္မွုနွင့္ လံုျခံဳမွုအသံုးအေဆာင္ပစည္းမ်ားသည္ အရည္အေသြးျပည့္ျပီး ေကာင္းမြန္ ေသာပတ္၀န္းက်င္ (Pleasant Atmosphere) နွင့္အခ်က္ခ်ာက်သည့္ေနရာ (Prime Location) ျဖစ္သျဖင့္ အမ်ားစုေသာဧည့္သည္မ်ားသည္ ေစ်းနွုန္းႀကီးျမင့္မွု ကိုသိပ္မမူၾကေပ။ ဥပမာ International Brand – Hyatt Hotel , Shangrilla Hotel , Continental Hotel , Pullman , Four Season Hotel မ်ားသည္ ကမၻာ့ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား၏ ၿမိဳ႕လည္ေခါင္၊ ကမ္းေျခမ်ားႏွင့္ အေကာင္းဆံုးေသာ ေနရာမ်ားတြင္ ေနရာဦးၿပိီးေဆာက္ေလ့ရွိသည္။ US တစ္ခုတည္းပင္ အခန္းေပၚ မူတည္ၿပီး US$ 200 မွ US$ 1000 ထိရွိေသာ္လည္း Valued Service ျဖစ္သျဖင့္ မည္သူမွ Complain မတက္လိုၾကေပ။

#ျမန္မာႏိုင္ငံရွိဟိုတယ္ေတြေစ်းႀကီးရျခင္းအေၾကာင္း

ယေန႔ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဟိုတယ္ႏွင့္ခရီးသြားလာေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ  လိုင္စင္ယူထားေသာ ႏိုင္ငံျခားသား တည္းခိုခြင့္ရွိသည့္ ဟိုတယ္ေပါင္း (၁၆၀၀) ေက်ာ္ ၊အခန္းေပါင္း (၇၀၀၀၀ခန္႕) ရွိေနၿပီျဖစ္သည္။  သက္ဆိုင္ရာ ျပည္နယ္/တိုင္း၊ ၿမိဳ႕နယ္စည္ပင္ လိုင္စင္ယူၿပီး ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားကို က်ပ္ေငြျဖင့္ လက္ခံသည့္ ဟိုတယ္မ်ားစြားရွိေနၿပီး ၄င္းအျပင္ Air BNB , Cube Hotel , Space Hotel က့ဲသို႔တစ္ကိုယ္ စာသာ ေက်ာခင္းႏိုင္ၿပီး စိတ္ခ်ရေသာ ၀န္ေဆာင္မႈ အတြက္ On line က်ယ္ျပန္႕စြာ ေရာင္းခ်လ်က္ရွိသည္။ Home Stay လုပ္ငန္းမ်ားလည္း တရားမ၀င္ လုပ္ကိုင္လွ်က္ရွိသည္။ ခရီးသြားဥပေဒ အသစ္အရ အေရးယူႏိုင္ရန္ နည္းဥပေဒ အျမန္ဆံုး ထြက္ေပၚရန္ လိုသက့ဲသို႔ ဥပေဒအရ ျပည္နယ္/တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရမ်ားအေနျဖင့္ လည္း ကၽြမ္းက်င္ေသာ စီမံခန္႔ခြဲႏိုင္မႈ Professional Management ျဖစ္လာေစရန္  လိုအပ္ေနေသးသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေဒသအလိုက္၊ရာသီအလိုက္  ဟိုတယ္ေစ်းႏႈန္းမ်ား မၿငိမ္ျခင္း၊ ျပည္တြင္းဧည့္သည္မ်ားကို က်ပ္ေငြျဖင့္ သက္သာစြာယူၿပီး ႏို္င္ငံျခားသား ဧည့္သည္မ်ားအား ႏိုင္ငံျခားေငြျဖင့္ ယူျခင္းသည္လည္း ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္ေနသည္။

စာေရးသူအေနျဖင့္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းလုပ္သက္ ၂၀ ေက်ာ္အတြင္း ဟိုတယ္လုပ္ငန္းကို ထိေရာက္စြာ ရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံ လုပ္ကိုင္ခြင့္ မရွိခ့ဲပါ။ ႏိုင္ငံတကာရွိ ဟိုတယ္မ်ားကိုေတာ့ တည္းခိုခ့ဲဘူးသက့ဲသို႔ ျပည္တြင္းရွိဟိုတယ္အဆင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရင္းႏွီးလုပ္ကိုင္ေနေသာ ဟိုတယ္ပို္င္ရွင္မ်ား၊ မန္ေနဂ်ာမ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးပြင့္လင္းစြာ ေဆြးေႏြးခ့ဲဖူးသည္။ လြန္ခ့ဲသည့္ ၂နွစ္ခန္႔မွ စ၍ Service Provider လုပ္ငန္းတိုးခ်ဲ႕ၾကည့္ခ့ဲရာ  အင္းေလးတြင္ အခန္း (၆၁) ခန္းပါသည့္  Resort  ဟိုတယ္လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ျဖစ္ခ့ဲသည္။  ပထမဆံုးစိန္္ေခၚမႈမွာ Soft Skill ေခၚ ၀န္ထမ္းမ်ား အရည္အခ်င္းျပည့္၀မႈ ၊ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္မႈ အားနည္းျခင္း၊ lack of capacity ျဖစ္သည့္ ရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံမႈ ( ေျမေစ်း၊ဌာရမ္းခ၊ အေဆာက္အဦးတည္ေဆာက္စရိတ္၊) အဆမတန္ႀကီးမႈ၊ ဘဏ္ေခ်းေငြျဖင့္ လုပ္လွ်င္လည္း အတိုးႏႈန္းျမင့္မားမႈ (၁၃%) ၊၀န္ထမ္းလစာ ေစ်းႀကီးလာမႈမ်ားကို ကိုယ္ေတြ႔ႀကံဳခ့ဲရသည္။ တဖက္မွ ႏိုင္ငံတကာ  Brand Hotel မ်ား ၊ Change Network မ်ားမွ ေစ်းကြက္ ထိုးေဖာက္လာမႈမ်ား အျပင္ ပိုက္ဆံရွိတိုင္း ဟိုတယ္ေဆာက္လာၾကသျဖင့္ Over Supply ျဖစ္ၿပီး ေစ်းကြက္ကန္႕သတ္ခ်က္  ႏိုင္ငံျခားဧည့္သည္ ၀င္ေရာက္မႈ နည္းပါးေသးသျဖင့္ Demand Supply မမွ်မတ ျဖစ္ၿပီး ဟိုတယ္ပိုင္ရွင္မ်ား အရင္းမေၾကဘဲ အရံႈးေပၚခ့ဲၾက ေသးသည္။ ထုိအေျခအေနကို ႏိုင္ငံတကာမွ ရင္းႏွိီးျမွပ္နွံသူမ်ားလည္း သတိခ်ပ္လာၾကသည္။ ရန္ကုန္၊မႏၱေလးၿမိဳ႔ႀကီးမ်ားတြင္ ေစ်းကြက္စံု သျဖင့္ အလုပ္ျဖစ္ႏိုင္ေသာ္လည္း ေနျပည္ေတာ္၊ပုဂံ၊အင္းေလး၊ ကမ္းေျခေဒသမ်ားတြင္ ရာသီခ်ိန္အတြင္းသာ အမိအရ ေငြရွာၾကရသည္။ ေစ်းႀကီးေရာင္းရေသာ္လည္း Occupancy မမွန္ႏိုင္ဘဲ ရွိေနေသးသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံဟိုတယ္ေလာကသည္ ကြက္က်ားမိုး အဆင့္သာ ရွိေသးသည္။ အရင္းေၾကၿပီး အျမတ္ထိုင္ယူေနရသည့္ ဟိုတယ္ႀကီးမ်ား ရွိေနသလို အရင္းျမွပ္ၿပီး လစဥ္ကုန္က်စရိတ္ပင္ မကာမိသည့္ ဟိုတယ္မ်ားလည္း ရွိေနၿမဲျဖစ္သည္။ ၂၀၂၀ျပည့္လြန္ ႏွစ္မ်ားတြင္ ခရီးသြားလုပ္ငန္း ဖြဲ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ အတြက္ Mass Tourist ေစ်းကြက္ကို ပစ္မွတ္ထားမည္ဆိုလွ်င္ အခန္းအေရအတြက္ မ်ားၿပီး ၀န္ေဆာင္မႈ ေကာင္းမည့္ ေလ့က်င့္ျပင္ဆင္မႈမ်ား ႀကိဳတင္လုပ္ေဆာင္ရန္ လိုအပ္ေပမည္။ ခရီးသြားေအးဂ်င့္မ်ား၊ OTA မ်ားသည္ ေရအရင္းအျမစ္ရွာေဖြသူ၊ ပိုက္သြယ္တန္းေပးသူမ်ား ျဖစ္ၿပီး ဟိုတယ္မ်ားသည္ ေရခံႏိုင္သည့္ ခြက္မ်ားနွင့္တူသျခင့္ ေရေကာင္းေရသန္႕ မ်ားျဖင့္ ျပည့္လွ်ံလာေစရန္ ေရႊခြက္ ၊ေငြခြက္မွသည္ အုန္းမုတ္ခြက္ထိ အဆင္သင့္ ရွိေစရန္လိုအပ္ပါေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရေပသည္။

#Travelling_Journal
#ေဆာင္းပါး
#Vol_1_Issue_7

No comments: